Справа № 194/77/20
Номер провадження 1-кс/194/134/20
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 червня 2020 року м. Тернівка
Слідчий суддя Тернівського міського суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 , за участю: секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора Тернівського відділу Павлоградської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Тернівського відділу Павлоградської місцевої прокуратури ОСОБА_3 по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 01 листопада 2018 року за № 12018040000000971 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, -
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Тернівського відділу Павлоградської місцевої прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 звернувся до суду з клопотанням, про тимчасовий доступ до речей і документів, які будуть в подальшому використані в досудовому розслідуванні.
Клопотання мотивовано тим, що службові особи ПП « ОСОБА_5 » та КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » протягом 2018 року шляхом зловживання службовим становищем привласнили бюджетні кошти, виділені на поточний ремонт доріг на території м. Тернівка.
Так, відповідно до узагальненого матеріалу Державної служби фінансового моніторингу України № 0733/2018/ДСК від 26 вересня 2018 року, встановлено наступне.
Згідно виписки по рахунку № НОМЕР_1 ПП « ОСОБА_5 » в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », на рахунок за період з 07 березня 2018 року по 18 вересня 2018 року зараховувались кошти від 8 юридичних осіб та 1 фізичної особи, на загальну суму 12,80 млн. грн., у тому числі від двох установ державної та комунальної власності, на загальну суму 4,38 млн. грн. (близько 34% загальної суми зарахувань на рахунок), з яких 4,01 млн. грн. від КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги.
Вищеописані бюджетні кошти (4,38 млн. грн.), за період з 23 червня 2018 року по 14 вересня 2018 року, було перераховано на користь ряду контрагентів, на загальну суму 4,48 млн. грн., для виконання своїх договірних зобов`язань, а частково (0,16 млн. грн.) знято готівкою.
Згідно виписки по рахунку № НОМЕР_2 ПП « ОСОБА_5 » в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », на рахунок за період з 31 липня 2017 року по 15 серпня 2018 року зараховувались кошти від 22 юридичних осіб та 1 фізичної особи на загальну суму 10,83 млн. грн., у тому числі від трьох установ державної та комунальної власності, на загальну суму 5,62 млн. грн. (близько 52% загальної суми зарахувань на рахунок), з яких 3,52 млн. грн. від КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги.
Вищеописані бюджетні кошти (5,62 млн. грн.), за період з 08 вересня 2017 року по 20 серпня 2018 року, частково було перераховано на користь ряду контрагентів, на загальну суму 5,38 млн. грн., для виконання своїх договірних зобов`язань, а частково (1,53 млн. грн.) знято готівкою та перераховано як повернення фінансової допомоги.
ІНФОРМАЦІЯ_4 проаналізовано інформацію, отриману від суб`єктів первинного фінансового моніторингу за період з 31 липня 2017 року по 18 вересня 2018 року, та виявлено фінансові операції між КП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ПП « ОСОБА_5 », щодо яких у відповідності до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», є підозри вважати, що вони спрямовані на вчинення діяння, визначеного КК України - привласнення, розтрати майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, а також підозри вважати фінансові операції, пов`язані з подальшим спрямуванням бюджетних коштів, перерахованих ПП « ОСОБА_5 » у сумі 1 670 000 грн. такими, що спрямовані на легалізацію (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом (приховування чи маскування можливо незаконного походження вказаних коштів).
Надані ІНФОРМАЦІЯ_4 інформація та документи, а також аналіз даних із відкритих джерел свідчить про те, що між КП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та КП « ІНФОРМАЦІЯ_6 » за результатами проведених відкритих торгів у 2018 році укладено понад 16 договорів про проведення поточного ремонту доріг на території м. Тернівка Дніпропетровської області на загальну суму 8 041 385,40 грн.
ГУ ДФС у Дніпропетровській області встановлено, що у ПП « ОСОБА_5 » відсутні матеріальні цінності, основні засоби, нараховано та виплачено заробітну плату лише одній особі - керівнику. Отримані від КП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » грошові кошти ПП « ОСОБА_5 » нібито використано для закупівлі матеріалів, але 430 000 грн. знято готівкою, 1 240 000 грн. переведено на рахунки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » як повернення фінансової допомоги. При цьому, ПП « ОСОБА_5 » виграв всі тендера по ремонту доріг, які проводило Тернівське житлово-комунальне підприємство, а основним, і в більшості єдиним конкурентом є пов`язана юридична особа ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », у якого на момент подання пропозиції на конкурсні торги, була анульована ліцензія.
Використання ПП « ОСОБА_5 » значної частини отриманих бюджетних коштів не за цільовим призначенням із застосуванням ряду ризикових інструментів, разом з іншими отриманими органом досудового розслідування даними свідчить про вчинення службовими особами КП « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ПП « ОСОБА_5 » привласнення, розтрати, заволодіння бюджетними коштами шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем.
Попередня правова кваліфікація кримінального правопорушення ч. 3 ст.191 КК України.
09 липня 2019 року проведено огляд веб-порталу ІНФОРМАЦІЯ_8 , який є базою даних і системою аналітики публічних закупівель ІНФОРМАЦІЯ_9 , всю опубліковану інформацію на якому отримано з державних джерел відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». За результатами огляду встановлено, що за період з 13 вересня 2017 року по 23 жовтня 2018 року КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) були створені закупівлі за наступними предметами, переможцем у яких є ПП « ОСОБА_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ): реконструкція дороги по АДРЕСА_1 ; поточний ремонт внутрішньо-квартальної дороги по АДРЕСА_2 ; поточний ремонт внутрішньо-квартальної дороги та улаштування тротуару по АДРЕСА_3 - АДРЕСА_4 ; поточний ремонт тротуарів (входів в під`їзди) по АДРЕСА_5 ; поточний ремонт дороги від АДРЕСА_6 до АДРЕСА_7 ; поточний ремонт тротуарів (входів в під`їзди) по АДРЕСА_8 ; поточний ремонт тротуарів (входів в під`їзди) по АДРЕСА_3 ; поточний ремонт тротуарів (входів в під`їзди) по АДРЕСА_9 ; поточний ремонт дороги по пров. Харківський; поточний ремонт тротуарів (входів в під`їзди) по АДРЕСА_5 ; поточний ремонт тротуарів (входів в під`їзди) по АДРЕСА_10 ; капітальний ремонт дороги по вул. Некрасова (від вул. Курська до вул. І.Петрова) в м. Тернівка Дніпропетровської області; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги вул. Мічуринська; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги вул. Фабрична; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги вул. Північна; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги вул. Вознесенська; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги вул. Перемоги; капітальний ремонт дороги по вул. Маяковського (від вул. Маяковського, 21 до вул. Польова) в м. Тернівка Дніпропетровської області; капітальний ремонт дороги по вул. Лермонтова (від вул. Дніпровська до вул. Лермонтова, 35) в м. Тернівка Дніпропетровської області; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги внутрішньо-квартального проїзду по АДРЕСА_11 ; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги вул. Західно-Донбаська; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги вул. Преображенська; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги вул. Спаська; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги внутрішньо-квартального проїзду по вул. С. Маркова, 10; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги вул. Молодіжна; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги вул. Миру; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги вул. Дубініна; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги вул. Степова; поточний ремонт кишені для короткочасних стоянок автомобілів по АДРЕСА_5 ; поточний ремонт асфальтобетонного покриття тротуарів (входів в під`їзди) по АДРЕСА_12 ; улаштування асфальтобетонного покриття тротуару по вул. І. Петрова у м. Тернівка Дніпропетровської області; поточний ремонт кишені для короткочасних стоянок автомобілів по АДРЕСА_13 ; поточний ремонт внутрішньо-квартального проїзду від вул. Харківська до АДРЕСА_14 .
Вищевказані закупівлі мають наступні ідентифікатори в системі «Prozorro»: UA-2018-10-23-001108-b, UA-2018-10-11-001800-b, UA-2018-09-18-000586-c, UA-2018-08-08-000214-b, UA-2018-05-08-001590-a, UA-2018-05-24-000031-a, UA-2018-05-08-000455-a, UA-2017-09-13-001987-c, UA-2017-09-13-001857-c, UA-2017-09-13-001782-c, UA-2017-09-13-001718-c, UA-2017-09-13-002079-c.
05 листопада 2019 року призначено 14 будівельно-технічних експертиз щодо наступних об`єктів: поточний ремонт асфальтобетонного покриття вул. Мічуринська м. Тернівка; поточний ремонт асфальтобетонного покриття вул. Миру м. Тернівка; поточний ремонт асфальтобетонного покриття вул. Молодіжна м. Тернівка; поточний ремонт асфальтобетонного покриття вул. Північна м. Тернівка; поточний ремонт асфальтобетонного покриття вул. Фабрична м. Тернівка; поточний ремонт асфальтобетонного покриття вул. Степова м. Тернівка; поточний ремонт асфальтобетонного покриття вул. Спаська м. Тернівка; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги внутрішньо-квартального проїзду по вул. С.Маркова 10 вул. Спаська м. Тернівка; поточний ремонт асфальтобетонного покриття вул. Преображенська м. Тернівка; поточний ремонт асфальтобетонного покриття вул. Перемоги м. Тернівка; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги внутрішньо-квартального проїзду по вул. Перемоги 15-а м. Тернівка; поточний ремонт дороги вул. Вознесенська м. Тернівка; поточний ремонт асфальтобетонного покриття вул. Дубініна м. Тернівка; поточний ремонт асфальтобетонного покриття дороги вул. Західно-Донбаська.
На даний час експертизи тривають.
Після отримання висновків судових будівельно-технічних експертиз у кримінальному провадженні будуть призначені судові економічні експертизи для встановлення розміру матеріальної шкоди, завданої злочином.
Водночас, для потреб судової економічної експертизи існує необхідність в отриманні документів на підтвердження взаємовідносин між ПП « ОСОБА_5 » та його контрагентами для встановлення руху товарно-матеріальних цінностей, що використовувались на вищевказаних об`єктах, а також для можливого виявлення податкових ям для доказування безтоварності операцій, що має безпосереднє значення для всебічного, повного та неупередженого розслідування даного кримінального провадження.
Зокрема, необхідно отримати копії юридичної частини облікової справи та документів податкової звітності ПП « ОСОБА_5 » та його контрагентів за період з 01 січня 2017 року по 31 грудня 2019 року. Зазначений період охоплює строки виконання робіт по вищевказаним об`єктам, а також період часу, в який товарно-матеріальні цінності могли бути придбані заздалегідь, та період часу в який могли здійснюватись дії, спрямовані на приховування незаконно отриманих грошових коштів шляхом виведення їх через фіктивні господарсько-правові операції.
Так, відповідно до узагальненого матеріалу Державної служби фінансового моніторингу України № 0733/2018/ДСК від 26 вересня 2018 року ПП « ОСОБА_5 » в період з 05 вересня 2017 року по 18 вересня 2018 року здійснювало фінансові операції, серед інших, з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), яке відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань,перебуває на обліку у ІНФОРМАЦІЯ_11 .
Таким чином, документи, до яких необхідно здійснити тимчасовий доступ, перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_11 (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 )за адресою: АДРЕСА_15 , тел.: НОМЕР_7 .
Вказані документи будуть використані для ініціювання питання щодо проведення податково-аналітичного дослідження та ревізії компетентними органами, результати яких будуть використані при проведенні судових економічних експертиз, що надасть можливість слідчому та процесуальному керівнику отримати докази, які мають значення у кримінальному провадженні для підтвердження вищевказаних фактичних обставин.
В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання, просив його задовольнити.
В судове засідання представник ІНФОРМАЦІЯ_11 , не з`явився, про час та місце судового засідання повідомлявся своєчасно та належним чином, причини неявки суду не повідомив.
Слідчий суддя, перевіривши матеріали клопотання та додані до нього документи, дійшов висновку про його задоволення, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:
1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
У відповідності до ч. 6 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих документах та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Вказані у клопотанні факти 01 листопада 2018 року зареєстровані до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12018040000000971 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.
Судом встановлено, що інформація, до якої прокурор просить надати тимчасовий доступ знаходиться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_11 (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 )за адресою: АДРЕСА_15 , тел.: НОМЕР_7 .
Прокурором при розгляді зазначеного клопотання, у відповідності до ч. 5, 6 ст. 163 КПК України доведено, що наведені у клопотанні обставини вказують на наявність обґрунтованих підстав вважати за необхідне надати тимчасовий доступ до вищезазначених документів.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 131, 132, 159-164 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання прокурора Тернівського відділу Павлоградської місцевої прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_3 , по кримінальному провадженню, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 01 листопада 2018 року за № 12018040000000971 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.
Надати слідчим СВ Тернівського ВП Павлоградського ВП ГУ НП в Дніпропетровській області ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 та прокурорам Тернівського відділу Павлоградської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , начальнику Тернівського відділу Павлоградської місцевої прокуратури ОСОБА_17 тимчасовий доступ до речей та документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_11 (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , юридична адреса: АДРЕСА_15 ), які містять охоронювану законом таємницю, в електронному та паперовому вигляді та містять інформацію, а саме:
- завірені копії обліково-реєстраційної справи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 );
- довідки форми 1-ДФ «податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за період з 01 січня 2017 року по 31 грудня 2019 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 );
- податкові декларації з податку на прибуток та розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Додаток № 5) за період з 01 січня 2017 року по 31 грудня 2019 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 );
- податкові декларації з податку на додану вартість та розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Додаток № 5) за період з 01 січня 2017 року по 31 грудня 2019 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 );
- відомості з Єдиного реєстру податкових накладних стосовно виданих та отриманих податкових накладних та розрахунків коригування за період з 01 січня 2017 року по 31 грудня 2019 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 );
- відомості щодо відкритих рахунків в комерційних банках за період з 01 січня 2017 року по 31 грудня 2019 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ).
Строк дії ухвали 23 липня 2020 року включно.
Роз`яснити положення ст. 166 КПК України, а саме, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положенням Кримінально-процесуального кодексу України з метою відшукування та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Тернівський міський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2020 |
Оприлюднено | 05.06.2024 |
Номер документу | 90005466 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Тернівський міський суд Дніпропетровської області
Соколова Ю. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні