Рішення
від 16.06.2020 по справі 358/1740/19
БОГУСЛАВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

гСправа № 358/1740/19 Провадження № 2/358/88/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 червня 2020 року м. Богуслав

Богуславський районний суд Київської області

у складі:

судді Кіхтенка С.О.,

за участю секретаря с/з Симоненко О.О.,

представника позивача Смоляра Ю.В. ,

відповідачки ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Богуслав Київської області цивільну справу за позовом Управління соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації до ОСОБА_2 про стягнення надміру виплачених коштів,

В С Т А Н О В И В:

Позивач Управління соціального захисту населення Богуславської РДА звернулось до суду з позовом до ОСОБА_2 про стягнення надміру виплачених коштів в сумі 16264.94 гривен, посилаючись на те, що відповідач ОСОБА_2 07.09.2016 року звернулась із заявою до правління соціального захисту населення Богуславської РДА про призначення державної допомоги малозабезпеченим сім`ям. До заяви були додані декларація про доходи та майновий стан сім`ї за період з 01.03.2016 року до 01.09.2016 року та інші передбачені законодавством документи.

Державна допомога малозабезпеченим сім`ям призначається і виплачується відповідно до Закону України Про державну допомогу малозабезпеченим сім`ям , постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 року №250 Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям (далі - Порядок).

Відповідно до п.2 Порядку Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям (далі - соціальна допомога) призначається і виплачується у грошовій формі малозабезпеченим сім`ям, які постійно проживають на території України, мають середньомісячний сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму для сім`ї , відповідно до п.20 Порядку соціальна допомога призначається на 6 місяців .

ОСОБА_2 була призначена щомісячна допомога як малозабезпеченій сім`ї з 01.09.2016 року по 28.02.2017 року в сумі 1167,29 грн. Повторно ОСОБА_2 звернулась до управління за призначенням допомоги як малозабезпеченій сім`ї:

- ІНФОРМАЦІЯ_1 року. їй була призначена допомога як малозабезпеченій сім`ї з 01.03.2017 року по 31.08.2017 року в сумі 992,78 грн. щомісячно;

- 22.09.2017 року. Допомога призначена з 01.09.2017 року по 28.02.2018 року в сумі 943,87 грн.;

- 14.03.2018 року. У допомозі як малозабезпеченій сім`ї відмовлено, у зв`язку з перевищенням доходів сім`ї за 6 місяців, що передують місяцю звернення.

ОСОБА_2 отримувала допомогу, як малозабезпеченій сім`ї за період з 01.09.2016 року по 28.02.2018 року на загальну суму 16264 грн.94 коп..

У березні 2018 року під час проведення достовірності та повноти інформації зо доходи сім`ї ОСОБА_2 та на підставі інформації поданою державною фіскальною службою України Богуславського відділення Білоцерківської ОДШ від 01.03.2018 року була виявлена переплата державних коштів з вини отримувача державної допомоги, як малозабезпеченій сім`ї ОСОБА_2 ..

В ході перевірки встановлено, що заявниця при заповненні декларації про доходи сім`ї подавала неповну інформацію, а саме: не включила щомісячну матеріальну допомогу на дитину сироту/напівсироту, яку отримувала відповідно до колективного договору ПАТ Укртелеком в 2016-2017 роках.

В результаті поданої невірної інформації про дохід сім`ї, ОСОБА_2 було надміру виплачено державної допомоги малозабезпеченій сім`ї на суму 16264 грн.94 коп..

З заявником неодноразова проводилась бесіда щодо повернення надміру сплачених державних коштів в сумі 16264 грн. 94 коп. в добровільному порядку, відправлялись повідомлення про повернення допомоги (від 07.05.2018 року), але на даний час кошти не повернуті, тому управління соціального захисту зселення Богуславської райдержадміністрації змушене звертатися до суду.

Представник позивача Смоляр Ю.В. в судове засідання з`явився, позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити.

Відповідачка ОСОБА_2 в судове засідання з`явилась, щодо задоволення позову просила відмовити.

Судом встановлено, що відповідачка зверталась до управління соціального захисту населення і просила призначити державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям.

При подачі заяв про призначення усіх видів соціальної допомоги, до заяви були додані декларація про доходи та майновий стан сім`ї за період з 01.03.2016 року до 01.09.2016 року та інші передбачені законодавством документи.

ОСОБА_2 була призначена щомісячна допомога як малозабезпеченій сім`ї з 01.09.2016 року по 28.02.2017 року в сумі 1167,29 грн.

Повторно ОСОБА_2 звернулась до управління за призначенням допомоги як малозабезпеченій сім`ї:

- ІНФОРМАЦІЯ_1 року. їй була призначена допомога як малозабезпеченій сім`ї з 01.03.2017 року по 31.08.2017 року в сумі 992,78 грн. щомісячно;

- 22.09.2017 року. Допомога призначена з 01.09.2017 року по 28.02.2018 року в сумі 943,87 грн.;

- 14.03.2018 року. У допомозі як малозабезпеченій сім`ї відмовлено, у зв`язку з перевищенням доходів сім`ї за 6 місяців, що передують місяцю звернення.

ОСОБА_2 отримувала допомогу, як малозабезпеченій сім`ї за період з 01.09.2016 року по 28.02.2018 року на загальну суму 16264 грн.94 коп..

У березні 2018 року під час проведення достовірності та повноти інформації зо доходи сім`ї ОСОБА_2 та на підставі інформації поданою державною фіскальною службою України Богуславського відділення Білоцерківської ОДПІ від 01.03.2018 року була виявлена переплата державних коштів з вини отримувача державної допомоги, як малозабезпеченій сім`ї ОСОБА_2 ..

В ході перевірки встановлено, що заявниця при заповненні декларації про доходи сім`ї подавала неповну інформацію, а саме: не включила щомісячну матеріальну допомогу на дитину сироту/напівсироту, яку отримувала відповідно до колективного договору ПАТ Укртелеком в 2016-2017 роках.

В результаті поданої невірної інформації про дохід сім`ї, ОСОБА_2 було надміру виплачено державної допомоги малозабезпеченій сім`ї на суму 16264 грн.94 коп..

Згідно вимог ст.18 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми , право на допомогу на дітей одиноким матерям (батькам) мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку (рішенні про усиновлення дитини), відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини.

Згідно вимог ст.18-2 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми , допомога на дітей одиноким матерям (батькам) призначається за наявності витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини, виданого відділом державної реєстрації актів цивільного стану, або довідки про народження, виданої виконавчим органом сільської, селищної, міської (крім міст обласного значення) ради, із зазначенням підстави внесення відомостей про батька дитини до актового запису про народження дитини відповідно до абзацу першого частини першої статті 135 Сімейного кодексу України, або документа про народження, виданого компетентним органом іноземної держави, в якому відсутні відомості про батька, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку.

Статтею 18-4 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми , передбачені підстави припинення та призупинення виплати допомоги на дітей одиноким матерям. Припинення або призупинення виплати допомоги здійснюється на підставі відомостей про обставини, зазначені у частинах першій та другій цієї статті, з місяця, що настає за місяцем, в якому було виявлено зазначені обставини, за рішенням органу, який призначив допомогу.

Згідно пунктам 46,48, 49 постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 року №1751 Про затвердження порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми , особи, яким виплачується державна допомога сім`ям з дітьми, зобов`язані повідомляти органи, що призначають і виплачують зазначену допомогу, про зміну всіх обставин, які впливають на виплату державної допомоги (зміни у складі сім`ї, перевищення середньомісячного сукупного доходу сім`ї тощо). Суми державної допомоги сім`ям з дітьми, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім`ї, приховування обставин, які впливають на призначення і виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно із законом.

У відповідності до вимог ст.22 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми , пункту 49 постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 року №1751 Про затвердження порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми , суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім`ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно із законом.

У відповідності до пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям №250 від 24.02.2003 року, якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи праці та соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї; повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення; у разі врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадять щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті; у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.

Згідно пункту 46 постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 року №1751 Про затвердження порядку призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми , особи, яким виплачується державна допомога сім`ям з дітьми, у разі виникнення обставин, які призводять до припинення виплати допомоги, зобов`язані у десятиденний строк повідомити про це органи соціального захисту населення.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 року № 250 Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям , контроль за правильністю призначення і виплати соціальної допомоги здійснює орган соціального захисту населення безпосередньо та через соціальних інспекторів.

Суми державної допомоги сім`ям з дітьми, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім`ї, приховування обставин, які впливають на призначення і виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно із законом.

Згідно ч. 1 ст. 1212 ЦК України, особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно.

Стаття 1215 ЦК України регламентує випадки, коли набуте особою без достатньої правової підстави майно за рахунок іншої особи не підлягає поверненню.

Так, не підлягають поверненню безпідставно набуті: заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача (ч.1 ст.1215 ЦК України).

Відповідно до вимог ст.141 ЦПК України, судовий збір в розмірі 1921.00 гривен підлягає стягнути з відповідачки.

Керуючись вимогами ст.1212, 1215 ЦК України, ст.263-265 ЦПК України,

суд,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , проживаючою за адресою: АДРЕСА_1 , має ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , на користь Управління соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації ЄДРПОУ 03193761- 16264.94 гривні.

Стягнути ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , має ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , на користь Управління соціального захисту населення Богуславської районної державної адміністрації ЄДРПОУ 03193761 - судовий збір в сумі 1921.00 гривню, сплачений при подачі позову.

Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення, а якщо воно не проголошувалося - з дати складення повного його тексту, у порядку передбаченому підпунктом 15.5, пункту 15 частини 1 Розділу ХІІІ Перехідних положень ЦПК України в редакції від 03.10.2017 року.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 273 ЦПК України.

Повний текст виготовлено 19.06.2020 року.

Головуючий: суддя С. О. Кіхтенко

СудБогуславський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення16.06.2020
Оприлюднено25.06.2020
Номер документу90009466
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —358/1740/19

Ухвала від 09.05.2023

Цивільне

Богуславський районний суд Київської області

Лебединець Г. С.

Ухвала від 26.10.2022

Цивільне

Богуславський районний суд Київської області

Лебединець Г. С.

Ухвала від 01.08.2022

Цивільне

Богуславський районний суд Київської області

Тітов М. Б.

Постанова від 23.09.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Писана Таміла Олександрівна

Ухвала від 12.08.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Писана Таміла Олександрівна

Ухвала від 29.07.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Писана Таміла Олександрівна

Рішення від 16.06.2020

Цивільне

Богуславський районний суд Київської області

Кіхтенко С. О.

Рішення від 16.06.2020

Цивільне

Богуславський районний суд Київської області

Кіхтенко С. О.

Рішення від 16.06.2020

Цивільне

Богуславський районний суд Київської області

Кіхтенко С. О.

Ухвала від 14.05.2020

Цивільне

Богуславський районний суд Київської області

Кіхтенко С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні