Рішення
від 22.06.2020 по справі 580/1023/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2020 року справа № 580/1023/20

16 годин 20 хвилин м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі: судді - Трофімової Л.В., за участі секретаря - Безпалого А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу № 580/1023/20

за позовом Золотоніської місцевої прокуратури в інтересах держави (вул. Центральна, 218, смт. Чорнобай, Черкаська область, 19900, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 02911119) [представник позивача Вітер Л.В. - за посвідченням]

до відділу освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації (вул. Центральна, 154, смт. Чорнобай, Черкаська область, 19900, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 02147049) [представник відповідача - не прибув]

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Христителівський навчально-виховний комплекс Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Чорнобаївської районної ради Черкаської області (вул. Центральна, 5, с. Хрестителеве, Чорнобаївський район, Черкаська область, 19922, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 33369866) [представник третьої особи - не прибув]

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, прийняв рішення.

25.03.2020 Золотоніська місцева прокуратура в інтересах держави, звернувшись до відділу освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Христителівський навчально-виховний комплекс Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Чорнобаївської районної ради Черкаської області, просить:

- визнати протиправною бездіяльність відділу освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації Черкаської області щодо неооформлення права постійного користування на земельну ділянку площею 2,7 га земель житлової та громадської забудови для обслуговування Хрестителівського навчально - виховного комплексу Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І -III ступенів Чорнобаївської районної ради Черкаської області;

- зобов`язати відділ освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації Черкаської області вчинити дії щодо оформлення права постійного користування на земельну ділянку площею 2,7 га земель житлової та громадської забудови для обслуговування Хрестителівського навчально - виховного комплексу Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І -III ступенів Чорнобаївської районної ради Черкаської області.

В обґрунтування вимог зазначено, що Чорнобаївським відділом Золотоніської місцевої прокуратури проведено вивчення стану дотримання законодавства у сфері збереження та використання майна закладів освіти на території Чорнобаївського району Черкаської області і встановлено, що на території Хрестителівської сільської ради Чорнобаївського району за адресою: вул. Центральна, 5 село Хрестителеве, Чорнобаївський район, Черкаська область функціонує Хрестителівський навчально - виховний комплекс Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І - III ступенів земельна ділянка якого використовується без оформлення та реєстрації права власності.

Згідно статуту Хрестителівського навчально - виховного комплексу Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І - III ступенів , затвердженого 20.09.2016 головою Чорнобаївської районної ради заклад створений Чорнобаївською районною радою і знаходиться у її комунальній власності, управління навчальним закладом здійснюється його власником та відділом освіти Чорнобаївської РДА. Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює директор. Позивачем зазначено, що обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів, оформлених відповідно до чинного законодавства. Хрестителівський навчально - виховний комплекс Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І -III ступенів Чорнобаївської районної ради Черкаської області користується земельною ділянкою на якій знаходиться навчально - виховний комплекс, однак у порушення вимог законодавства відповідачем, як засновником навчально - виховного комплексу не здійснено належних та достатніх дій і заходів з оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку. Зазначена бездіяльність створює передумови зловживань щодо розпорядження земельною ділянкою закладу, ризики нормального функціонування закладу та навчального процесу, що можуть призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей. Представник позивача у судовому засіданні 15.06.2020 просила задовольнити позов.

Відповідач свого представника у судове засідання не направив, 28.04.2020 засобами електронного зв`язку та 29.04.2020 - поштою, до Черкаського окружного адміністративного суду надійшла заява за підписом В.о. начальника відділу освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації Лук`ященко Л.В. про розгляд справи без участі його представника за наявними матеріалами справи (а.с.59-60, 72-73).

14.05.2020 третьою особою подано заяву про розгляд справи за її відсутності та зазначено, що позовні вимоги підтримуються (а.с.77).

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши повідомлені учасниками справи аргументи щодо обставин справи, належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів сукупно, суд дійшов висновку, що позов належить задовольнити з огляду на таке.

Конституцією України визначено: народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування (статті 5), органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради (статті 140), витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою (статті 142), в Україні діє прокуратура, яка здійснює: представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і у порядку, що визначені законом.

Згідно статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

З матеріалів справи встановлено, що за результатами вивчення інформації Чорнобаївським відділом Золотоніської місцевої прокуратури щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки закладів освіти Чорнобаївського району встановлено, що земельна ділянка Хрестителівського навчально - виховного комплексу Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І -III ступенів Чорнобаївської районної ради Черкаської області використовуються без оформлення та реєстрації права власності.

Згідно листа відділу у Чорнобаївському районі Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області (а.с.28), земельна ділянка площею 2,7002 га, на якій розміщено Хрестителівський навчально - виховний комплекс Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І -III ступенів Чорнобаївської районної ради передана у постійне користування згідно рішення Хрестителівської сільської ради від 19..12.2006 № 6-11/V, державний акт на право постійного користування земельною ділянкою не зареєстровано.

Згідно листа Чорнобаївської районної ради від 12.03.2020 № 99 (а.с.19) повідомлено, що інформація про внесення питання щодо виділення коштів на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку Хрестителівського НВК у районній раді відсутня.

Відповідно до листа відповідача від 12.03.2020 № 406 повідомлено, що питання оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки зазначені у запиті позивача від 11.03.2020 № 32/3-348 вих-20 не виносилось на розгляд сесії районної ради (а.с.20).

Статтею 23 Закону України Про прокуратуру встановлено, що прокурор може звернутися до суду щодо визнання протиправними дій чи бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії або утриматися від вчинення певних дій. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Відповідно до статті 131-1 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді. Згідно із частиною 4 статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Охоронюваний законом інтерес полягає у реалізації гарантованого державою права на здобуття дошкільної освіти усіма громадянами та доступність дошкільної освіти без ризиків порушень у соціальній та освітній галузі. Позаяк відсутній орган, уповноважений відповідно до вимог чинного законодавства України звертатися до суду з позовом про зобов`язання сільської ради здійснити зазначені дії, то є підстави для звернення до суду прокурора в інтересах держави.

Частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною 3 статті 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 53 Конституції України визначено, що кожен громадянин має право на освіту. Держава забезпечує розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної освіти.

Частиною 2 статті 37 Закону України Про дошкільну освіту передбачено, що утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладів дошкільної освіти фінансуються за рахунок коштів засновника (засновників) цих закладів.

Статтею 38 Закону України Про дошкільну освіту визначено, що матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди і земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Матеріально-технічна база навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти, відповідно до статті 80 Закону України Про освіту , включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених чинним законодавством.

Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України.

Згідно статей 124, 125, 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Статтею 92 Земельного кодексу України визначено, що право постійного користування земельною ділянкою це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Судом встановлено, що відповідно до пункту 1.1 статуту Хрестителівського навчально - виховного комплексу Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І - III ступенів , затвердженого 20.09.2016 головою Чорнобаївської районної ради (далі - Статут від 20.09.2016) даний заклад створений Чорнобаївською районною радою і знаходиться в її комунальній власності (а.с.29-40). Згідно пункту 4.1 Статуту від 20.09.2016 передбачено, що управління навчальним закладом здійснюється його власником та відділом освіти Чорнобаївської РДА. Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює його директор. Пунктом 6 Статуту від 20.09.2016 визначено, що фінансово- господарська діяльність школи здійснюється на основі його кошторису; порядок ведення бухгалтерського обліку в школі за рішенням засновника може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію, контроль за правильним використанням коштів здійснюється органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та органами управління освітою.

Згідно рішення Чорнобаївської районної ради Черкаської області від 15.04.2005 № 18-6/ІV Про управління об`єктами районної комунальної власності Хрестителівський навчально - виховний комплекс Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І - III ступенів знаходиться в оперативному управлінні відділу освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації Черкаської області (а.с.40-45).

Згідно Положення про відділ освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації Черкаської області, затвердженого розпорядженням Чорнобаївської районної державної адміністрації від 21.10.2016 № 173, відділ освіти одним із основних завдань відділу освіти є координація діяльності навчальних закладів, що належать до сфери управління відділу освіти районної державної адміністрації, організація роботи з їх нормативного, програмного, кадрового, матеріально-технічного і науково-методичного забезпечення, здійснення управління навчальними закладами, що є комунальною власністю та перебувають у безпосередньому підпорядкуванні. Крім того, відділ освіти сприяє навчально-методичному, фінансовому та матеріально-технічному забезпеченню загальноосвітніх навчальних закладів; вносить пропозиції щодо обсягів бюджетного фінансування навчальних закладів та забезпечує ефективне і цільове використання бюджетних коштів (а.с.21-26).

Кабінетом Міністрів України 17.10.2012 прийнято розпорядження №802-р Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов`язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади , яким зобов`язано органи виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, здійснити протягом 2012 та 2013 років заходи, пов`язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені навчальні заклади.

Відповідно до частин 1, 2 статті 116 Земельного кодексу України юридичні особи набувають права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю юридичними особами здійснюється шляхом надання їх у користування.

Статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до статті 32 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження щодо управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Згідно статті 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин, зокрема, власні: 1) підготовка і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; та делеговані: 1) здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, 8) підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; 9) організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою; 10) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою.

Пунктом 34 частини 1статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Статтею 12 Земельного кодексу України визначено повноваження сільських, селищних міських рад у галузі земельних відносин, до яких, зокрема віднесено розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності та інші.

Відповідно до статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для усіх потреб.

Згідно статті 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень загальними засадами державної реєстрації прав є обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав. Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що належать державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту peєстрації.

Відповідно до статті 5 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливо без їх знецінення та зміни призначення.

Суд дійшов висновку, що земельні ділянки під будівлями навчального закладу та майнові комплекси мають бути належним чином оформлені та використовуватися у порядку, встановленому законодавством, інакше, це призведе до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Відсутність правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких знаходяться навчальні заклади та на об`єкти нерухомого майна, що використовуються навчальними закладами може призвести до надання їх іншим особам, зокрема, для цілей, не пов`язаних із навчально-виховним процесом, що є порушенням статтей 63, 80 Закону України Про освіту .

Обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених відповідно до вимог закону.

Згідно статті 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад, створює передумови до зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування дошкільного закладу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Відділом освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації не вжито заходів до оформлення у встановленому законом порядку правовстановлюючих документів на право постійного користування земельною ділянкою площею 2,7 га для обслуговування Хрестителівського навчально - виховного комплексу Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І -III ступенів Чорнобаївської районної ради Черкаської області.

Відповідно до статті 24 Конституції України громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за іншими ознаками. Конституцією України (стаття 51) проголошено, що сім`я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою. Конвенцією ООН про права дитини від 20.11.1989 закріплено (стаття 3): Держави-учасниці забезпечують, щоб установи, служби й органи, відповідальні за піклування про дітей або їх захист, відповідали встановленим компетентними органами нормам, зокрема, щодо безпеки й охорони здоров`я та стосовно кількості й придатності їхнього персоналу, а також компетентного нагляду. В усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюють їх державні чи приватні установи, що займаються питаннями соціального забезпечення, суди, адміністративні чи законодавчі органи, увага насамперед приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини. Найкращі інтереси дитини є одним із головних принципів розбудови системи соціальних послуг. Держава, виконуючи головний обов`язок - утвердження і забезпечення прав і свобод людини, має не тільки утримуватися від непропорційних обмежень прав і свобод людини, а й вживати належних заходів для забезпечення можливості їх повної реалізації кожним, хто знаходиться під її юрисдикцією.

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до матеріалів справи підставою для звернення прокурора до суду слугувало не вчинення відповідачем дій щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку для обслуговування Хрестителівського навчально - виховного комплексу Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І -III ступенів Чорнобаївської районної ради Черкаської області.

Суд зазначає, що прокурор, звертаючись до суду з позовом, діяв як посадова особа органу державної влади, виступаючи в інтересах Держави Україна.

Згідно Кодексу адміністративного судочинства України (частина 1 статті 77) кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України у адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Представником відповідача не надано суду доказів щодо вжитих заходів оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку Хрестителівського навчально - виховного комплексу Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І -III ступенів Чорнобаївської районної ради Черкаської області.

Враховуючи встановлену судом бездіяльність відповідача щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку відділу освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації, не подання відповідачем відзиву на позовну заяву, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову повністю.

Згідно частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України під час задоволення позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Враховуючи, що позивачем не надано доказів понесення судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз то відсутні підстави для вирішення питання розподілу судового збору.

Керуючись статтями 2, 6-16, 19, 73-78, 90, 118, 139, 242-246, 255, 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність відділу освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації Черкаської області щодо неооформлення права постійного користування на земельну ділянку площею 2,7 га земель житлової та громадської забудови для обслуговування Хрестителівського навчально - виховного комплексу Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І -III ступенів Чорнобаївської районної ради Черкаської області.

Зобов`язати відділ освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації Черкаської області вчинити дії щодо оформлення права постійного користування на земельну ділянку площею 2,7 га земель житлової та громадської забудови для обслуговування Хрестителівського навчально - виховного комплексу Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І - III ступенів Чорнобаївської районної ради Черкаської області.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, що може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення може бути оскаржене у апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України та з урахуванням пункту 3 розділу Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Учасники справи:

позивач: Золотоніська місцева прокуратура в інтересах держави [вул. Центральна, 218, смт. Чорнобай, Черкаська область, 19900, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 02911119];

відповідач: відділ освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації [вул. Центральна, 154, смт. Чорнобай, Черкаська область, 19900, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 02147049];

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Христителівський навчально-виховний комплекс Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Чорнобаївської районної ради Черкаської області [вул. Центральна, 5, с. Хрестителеве, Чорнобаївський район, Черкаська область, 19922, ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 33369866].

Повне судове рішення складено 24.06.2020.

Суддя Л.В. Трофімова

Дата ухвалення рішення22.06.2020
Оприлюднено26.06.2020
Номер документу90027540
СудочинствоАдміністративне
Сутьнаявність підстав для задоволення позову повністю. Згідно частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України під час задоволення позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Враховуючи, що позивачем не надано доказів понесення судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз то відсутні підстави для вирішення питання розподілу судового збору. Керуючись статтями 2, 6-16, 19, 73-78, 90, 118, 139, 242-246, 255, 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

Судовий реєстр по справі —580/1023/20

Рішення від 22.06.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В. Трофімова

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В. Трофімова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні