Рішення
від 24.06.2020 по справі 640/5558/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

1/870

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 червня 2020 року м. Київ № 640/5558/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Клочкової Н.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом

Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків

фінансових послуг

до товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ

"КОМПЛЕКС"

про стягнення штрафу,

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - позивач), адреса: 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3 до товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ "КОМПЛЕКС" (надалі - відповідач), адреса: 02160, м. Київ, проспект Возз`єднання, буд. 19, в якій позивач просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ "КОМПЛЕКС" (код ЄДРПОУ - 40179895) зареєстрованого за адресою: 02160, м. Київ, проспект Возз`єднання, буд. 19, до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника, код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції") штраф у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).

Підставою позову вказано несплату відповідачем штрафу.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчиненні на ринках фінансових послуг від 12 червня 2019 року № 407/751/16-2/14-П якою до відповідача застосовано штрафну санкцію в сумі 17000,00 грн. Однак документів, які б підтверджували її виконання на адресу позивача не надходило, що відповідно до Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , є підставою для стягнення штрафних санкцій в судовому порядку.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 березня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до товариства з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ КОМПЛЕКС про стягнення штрафу та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) без повідомлення учасників справи.

Ухвала про відкриття провадження із пропозицією надати протягом 20 днів відзив на позовну заяву була направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення за адресою місцезнаходження відповідача, зокрема за адресою: 02160, місто Київ, проспект Возз`єднання, 19, що слідує з долученого судом до матеріалів справи витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, проте лист повернуто до суду, з незалежних від суду причин.

Водночас, суд зазначає, що відповідно приписів статті 124 Кодексу адміністративного судочинства України вбачається, що у разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.

Копія вказаної ухвали суду направлена на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, яка повернулась до суду з відміткою відділення поштового зв`язку.

За таких підстав та враховуючи положення частини 6 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідач вважається таким, що отримав копію ухвали Окружного адміністративного суду міста Києві від від 16 березня 2020 року.

Станом на день ухвалення рішення, відповідач своїм правом на надання суду відзиву на позовну заяву не скористався, заяв/клопотань суду не направляв з невідомих суду причин.

Відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

При цьому, судом враховано, що відповідач із заявою про продовження строку для надання відзиву до суду не звертався, про неможливість його подання з об`єктивних причин - клопотання не подавав. Враховуючи необхідність розгляду справи протягом розумного строку, а відповідачем жодних заяв та клопотань в цій справі надано не було, будучи обізнаним про її розгляд, суд дійшов висновку про можливість винесення судового рішення у справі на підставі наявних доказів.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи та проти чого не заперечували сторони, за результатами аналізу звітних даних ТОВ "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ "КОМПЛЕКС" складено Акт про правопорушення вчинені товариством на ринку фінансових послуг від 23 травня 2019 року № 751/16-2/14.

Суть порушення полягала у наступному:

1. Товариством не виконанні вимоги розпорядження Нацкомфінпослуг про застосування заходу впливу від 16 квітня 2019 року № 688 з терміном виконання до 11 травня 2019 року, чим порушено вимоги пункту 2.2 розділу II та пункту 5.9 розділу V Положення № 2319 щодо невиконання вимог Розпорядження.

2. За результатами перевірки звітних даних товариства за 1 квартал 2019 року та корегуючих звітних даних за 4 квартал 2018 року в електронній формі, що надійшли до Нацкомфінпослуг 22 квітня 2019 року та 21 лютого 2019 року відповідно було встановлено порушення вимог абзацу 1 пункту 4 розділу V Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26 вересня 2017 року № 3840, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24 жовтня 2017 року за № 1294/31162 (далі - Порядок ), в частині Інформація в різних формах звітних даних повинна бути порівнюваною та несуперечливою, а саме:

- відповідно до таблиці "Інформація про рух обсягу дебіторської заборгованості за виданими кредитами/ позиками" Додатку 12 звітних даних за 4 квартал 2018 року рядок загальна сума вимог за договорами з юридичними особами на кінець періоду становить 62 тис. грн., проте у таблиці "Інформація про рух обсягу дебіторської заборгованості за виданими кредитами/ позиками" Додатку 12 звітних даних за 1 квартал 2019 року, рядок за договорами з юридичними особами на початок періоду становить 0 тис. грн.

- відповідно до таблиці "Інформація про рух обсягу дебіторської заборгованості за виданими кредитами/ позиками" Додатку 12 звітних даних за 4 квартал 2018 року рядок загальна сума вимог за договорами з фізичними особами на кінець періоду становить 1209 тис. грн, проте у таблиці "Інформація про рух обсягу дебіторської заборгованості за виданими кредитами/ позиками" Додатку 12 звітних даних за 1 квартал 2019 року, рядок за договорами з фізичними особами на початок періоду становить 1271 тис. грн.

Акт про правопорушення вчинені відповідачем на ринку фінансових послуг від 23 травня 2019 року № 751/16-2/14 із запрошенням керівника товариства або іншої уповноваженої особи надати пояснення про невиконання вимог законодавства був направлений Нацкомфінпослуг рекомендованим листом від 27 травня 2019 року № 3829/16- на адресу Товариства зазначену в ЄДР і Державному реєстрі фінансових установ, що підтверджується копією поштового конверту, однак, був повернутий у зв`язку із неправильною адресою одержувача. При цьому, звертаємо увагу, що інформації про будь-яку іншу офіційну адресу на яку можливо було перенаправити лист у Нацкомфінпослуг не було.

За результатами розгляду Акту про правопорушення вчинені Товариством на ринку фінансових послуг від 23 травня 2019 року № 751/16-2/14, враховуючи порушення Товариством статті 39, пункту 3 частини 1 статті 40, пункту 2 частини 1 статті 41, частини 1 статті 42 Закону № 2664, абзацу 1 пункту 1.5 розділу І, підпункту 3 пункту 2.1, пункту 2.4 розділу II, пункту 3.2 розділу III, абзацу 2 пункту 4.20 розділу IV Положення № 2319 Нацкомфінпослуг, в межах компетенції, та на виконання завдань, визначених законодавством, було застосовано до ТОВ "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ "КОМПЛЕКС" постанову Про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 12 червня 2019 року № 407/751/16-2/14-П (далі - Постанова), яка була направлена Товариству рекомендованим листом від 14.06.2019 № 4521/16-8, що підтверджується копією поштового конверту.

Відповідно до вищевказаної постанови, на відповідача накладено штраф у розмірі 17 000,00 грн і надано строк до 03 липня 2019 року повідомити Нацкомфінпослуг про добровільну сплату.

Однак, документів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови, до Нацкомфінпослуг не надходило, та, відповідно, сума штрафу у розмірі 17 000,00 грн. не була перерахована до Державного бюджету України.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Указом Президента України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг за № 1070/2011 від 23 листопада 2011 року, на виконання Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .

Згідно пунктів 1, 2 Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України.

Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Нацкомфінпослуг у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг.

Відповідно до пункту 1 статті 1 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг визначено, що фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг.

Як вже було зазначено вище, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг у відношення відповідача склала акт про правопорушення, вчинені відповідачем на ринку фінансових послуг від 23 травня 2019 року № 751/16-2/14.

Вказаний акт було направлено на адресу відповідача листом від 27 травня 2019 року № 3829/16, з пропозицією особисто з`явитись керівнику Товариства або уповноваженому представнику для надання пояснень та документів стосовно невиконання вимог законодавства.

Однак, вищевказаний лист був повернутий на адресу позивача у зв`язку із неправильно зазначеною адресою одержувача.

При цьому, суд звертає увагу, що інформації про будь-яку іншу офіційну адресу відповідача в матеріалах справи та в інших джерелах інформації немає.

Відповідно до Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , враховуючи порушення товариства, уповноважена особа Нацкомфінпослуг вирішила застосувати захід впливу, шляхом винесення постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 12 червня 2019 року № 407/751/16-2/14-П у розмірі 17 000,00 грн.

Зазначена вище постанова відправлена на адресу відповідача, що підтверджується матеріалами справи.

На момент прийняття рішення у справі, відповідач не надав доказів сплати штрафу у розмірі 17 000, 00грн.

Відповідно до пункту 10 частини першої статті 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Положеннями частини 1 статті 39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Згідно пункту 3 частини 1 статті 40 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до частини 3 статті 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Відповідач доказів оскарження вказаної постанови та/або доказів сплати визначеного постановою штрафу не надав.

Таким чином, враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Вимогами статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих доказів, суд за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України суд зазначає, що відповідно до частини другої цієї статті при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки позивачем не понесено витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертизи, судові витрати розподілу не підлягають.

На підставі вище викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6-10, 19, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ "КОМПЛЕКС" про стягнення штрафу задовольнити.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ "КОМПЛЕКС" (02160, місто Київ, проспект Возз`єднання, 19, ЄДРПОУ 40179895) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника, код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції") штраф у сумі 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів, з дня складання повного тексту рішення.

Суддя Н.В. Клочкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.06.2020
Оприлюднено30.06.2020
Номер документу90027789
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/5558/20

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 24.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Рішення від 24.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні