Ухвала
від 29.09.2020 по справі 640/5558/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

1/870

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про відмову у заміні сторони виконавчого провадження

29 вересня 2020 року м. Київ № 640/5558/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Клочкової Н.В., при секретарі судового засідання Бєсєді А.Ю., розглянувши у відкритому судовому заяву Національного банк України про заміну сторони виконавчого провадження в порядку правонаступництва у адміністративній справі за позовом

Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків

фінансових послуг

до товариства з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ

КОМПЛЕКС

про стягнення штрафу,

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - позивач), адреса: 01001, місто Київ, вулиця Б. Грінченка, 3 до товариства з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ КОМПЛЕКС (надалі - відповідач), адреса: 02160, місто Київ, проспект Возз`єднання, будинок 19, в якій позивач просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ КОМПЛЕКС (код ЄДРПОУ - 40179895) зареєстрованого за адресою: 02160, місто Київ, проспект Возз`єднання, будинок 19 до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника, код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції ) штраф у сумі 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).

Підставою позову вказано несплату відповідачем штрафу.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 червня 2020 року, яке набрало законної сили, адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до товариства з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ КОМПЛЕКС про стягнення штрафу задоволено; стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ КОМПЛЕКС (02160, місто Київ, проспект Возз`єднання, 19, ЄДРПОУ 40179895) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника, код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції ) штраф у сумі 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).

В подальшому, на адресу Окружного адміністративного суду міста Києва від Національного банку України надійшло клопотання про заміну стягувача а саме, замінити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на його правонаступника - Національний банк України.

В обґрунтування поданого клопотання Національний банк України послався на те, що в результаті припинення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг шляхом ліквідації, повноваження останнього було передано до Національного банку України.

У зв`язку з викладеними вище обставинами, заявник просить замінити стягувача у даній справі - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на його правонаступника Національний банк України (01601, місто Київ, вулиця Інститутська, 9).

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва призначено заяву Національного банку України про заміну стягувача в порядку правонаступництва у адміністративній справі за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до товариства з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ КОМПЛЕКС про стягнення штрафу у розмірі 17 000,00 грн до судового розгляду.

В судове засідання 29 вересня 2020 року представники учасників справи не з`явились, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду заяви.

З урахуванням положень Кодексу адміністративного судочинства України суд дійшов висновку про можливість розгляду заяви про заміну стягувача на правонаступника за відсутністю представника заявника та представника заінтересованої особи.

Розглянувши подану заяву, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для її розгляду та вирішення, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Як вже було зазначено вище, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 червня 2020 року, яке набрало законної сили, адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до товариства з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ КОМПЛЕКС про стягнення штрафу задоволено; стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ КОМПЛЕКС (02160, місто Київ, проспект Возз`єднання, 19, ЄДРПОУ 40179895) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника, код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції ) штраф у сумі 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).

Так, в свою чергу судом було встановлено, що 12 вересня 2019 року Верховною Радою України прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг № 79-ІX.

Зі змісту вказаного закону вбачається, що метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.

Прийнятим Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до таких законодавчих актів, а саме:

1) Господарського кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення;

2) Законів України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , Про цінні папери та фондовий ринок , Про недержавне пенсійне забезпечення , Про страхування , Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , Про державну підтримку сільського господарства України , Про організацію формування та обігу кредитних історій , Про зовнішньоекономічну діяльність , Про кредитні спілки , Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю , Про обов`язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів , Про іпотечні облігації , Про аудиторську діяльність , Про Національний банк України , Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою , Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення , Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , Про збір та облік фінансових послуг .

Зміни до зазначених вище законодавчих актів передбачають передачу повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Решту повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, було передано до Національного банку України.

Зокрема, Національний банк України на підставі Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.

Відповідно до пункту 1 Розділу II Прикінцеві положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг до НБУ та НКЦПФР триватиме до 01 липня 2020 року.

Тобто, з 01 липня 2020 року функції які належали Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг виконує Національний банк України.

На виконання Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг Президент України в Указі від 30 червня 2020 року № 259/2020, постановив, зокрема: припинити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації та визнати таким, що втратив чинність указ Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070 Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .

Таким чином, виходячи з вищевикладеного вбачається, що Національний банк України є процесуальним правонаступником Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

При цьому, вирішуючи питання про наявність підстав для задоволення заяви заявника, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 1 Закону України Про виконавче провадження від 02 червня 2016 року, виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Підставою для відкриття виконавчого провадження по виконанню судового рішення є пред`явлений до відповідного відділу державної виконавчої служби виконавчий документ разом із заявою стягувача про відкриття виконавчого провадження.

Згідно частини 1 статті 15 Закону України Про виконавче провадження сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник.

Згідно з частиною 1 статті 373 Кодексу адміністративного судочинства України виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа , виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Відповідно до частин 1, 4 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Отже, суд вважає за необхідне зазначити, що заміна сторони у виконавчому провадженні можлива лише при існуванні відкритого виконавчого провадження або при наявності виконавчого листа у разі необхідності заміни сторони у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження .

Однак, суд зазначає, що в даному випадку підстав для заміни стягувача відповідно до частини 1 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України не має, оскільки виконавчий лист у даній справі судом не видавався, доказів відкриття виконавчого провадження з примусового виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 червня 2020 року заявником до суду надано не було, та про наявність таких доказів у поданій заяві не зазначено.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 72-77, 241-243, 248, 373, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

У Х В А Л И В:

1. У задоволенні заяви Національного банку України про заміну стягувача в порядку правонаступництва - відмовити.

Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства і може бути оскаржена відповідно до положень статей 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Клочкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.09.2020
Оприлюднено01.10.2020
Номер документу91845766
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/5558/20

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 24.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Рішення від 24.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні