Рішення
від 17.06.2020 по справі 415/924/20
ЛИСИЧАНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

415/924/20

2/415/738/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 червня 2020 року м. Лисичанськ

Лисичанський міський суд Луганської області у складі:

головуючого - судді Луньової Д.Ю.,

за участю: секретаря судового засідання Гавриленко В.В.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в м. Лисичанську за участі представника позивача ОСОБА_1 , позивача - ОСОБА_2 та представника відповідача Лисичанської міської ради - Бондарєвої Валерії Валеріївни цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до Лисичанської міської ради Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Комунальне некомерційне підприємство Лисичанської міської ради Луганської області Міська стоматологічна поліклініка про визнання протиправними і скасування пункту 5 рішення Лисичанської міської ради Луганської області № 83/1190 від 23.01.2020 та визнання трудових відносин продовженими, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Лисичанського міського судуЛуганської області з позовом до Лисичанської міської ради, в якому просив суд визнати протиправними та скасувати п.5. і п. 6 рішення Лисичанської міської ради Луганської області сьомого скликання Про організаційні заходи з питань діяльності КНП Міська стоматологічна поліклініка № 83/1190 від 23.01.2020 р., визнати дії відповідача протиправними та такими, що порушили його трудові права, просив суд визнати його трудові відносини продовженими на посаді керівника коммунального некомерційного підприємства Лисичанської міської ради Луганської області Міська стоматологічна поліклініка після його реорганізації.

Позовні вимоги вмотивовані тим, що приймаючи вищезазначене рішення відповідач порушив трудові права відповідача, трудові відносини якого з реорганізованим підприємством повинні були бути продовженими, а відповідач у своєму рішенні безпідставно поклав на позивача виконання обов`язків керівника перетвореного підприємства і оголосив конкурс на посаду його керівника, тоді як, на думку позивача, посада кервника не є вакантною, оскільки трудові відносини позивача є продовженими з перетвореним підприємством, а покладання на нього виконання обов`язків керівника вважає протиправним та незаконним.

Ухвалою суду від 21.02.2020 р. було роз`єднано позовні вимоги та відкрито спрощене позовне провадження за позовними вимогами ОСОБА_2 до Лисичанської міської ради Луганської області про визнання протиправним і скасування пункту 5 рішення Лисичанської міської ради Луганської області № 83/1190 від 23.01.2020 р. та визнання трудових відносин продовженими.

02.06.2020 р. представником Лисичанської міської ради - адвокатом Бондарєвою В.В. подано відзив на позовну заяву, в якому позов відповідачем не визнано. Заперечуючи проти позовних вимог, представник відповідача зазначає, що Рішенням Лисичанської міської ради Луганської області сьомого скликання Про організаційні заходи з питань діяльності КНП Міська стоматологічна поліклініка № 83/1190 від 23.01.2020 р., по суті створено новий суб`єкт, поточне керівництво яким здійснює керівник підприємства - Генеральний директор, який призначається і звільняється з посади в порядку, визначеному законодавством України. Позивач перебував у трудових відносинах з іншим суб`єктом й займав зовсім іншу посаду - головного лікаря стоматологічної поліклініки та мав трудові відносини з ТМО. Тобто позивач до створення Комунального некомерціного підприємства Лисичанської міської ради Луганської області Міська стоматологічна поліклініка обіймав посаду, яка не є тотожною посаді генерального директора, а твердження позивача, що у нього діє безстроковий трудовий договір, а посада генерального директора не є вакантною, не відповідають дійсності. Крім того, представник відповідача вважає, що трудовий договір, укладений у 1998 році між ОСОБА_2 та Територіальним медичним об`єднанням фактично припиняє свою дію з моменту припинення юридичної особи, у якій він працював. Між позивачем та Лисичанською міською радою контракт за посадою генерального директора Комунального некомерційного підприємства Лисичанської міської ради Луганської області "Міська стоматологічна поліклініка в Порядку, передбаченому постановою КМУ від 27.12.2017 р. не укладався, а тому ця посада є вакантною, на позивача ж п. 5 Рішення № 83/1190 від 23.01.2020 р. покладено тимчасове виконання обов`язків керівника підприємства до призначення органом управління на цю посаду керівника підприємства та укладення з ним відповідного контракту.

В судовому засіданні позивач та його представник підтримали позовні вимоги та просили їх задовольнити з підстав, зазначених в позові.

Представник відповідача в судовому засідання просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Комунальне некомерційне підприємство Лисичанської міської ради Луганської області Міська стоматологічна поліклініка в судове засідання не з`явилась, про дату, час та місце проведення судового розгляду була повідомлена належним чином, що не перешкоджає розгляду справи.

Заслухавши пояснення позивача, представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд встановив.

З копії Рішення Лисичанської міської ради сьомого скликання від 01.03.2019 р. № 61/921 Про припинення комунального закладу охорони здоров`я (а.с.16) що припинено юридичну особу - Лисичанська комунальна лікувально-профілактична установа Міська стоматологічна поліклініка (код ЄДРПОУ 01986807) шляхом перетворення в юридичну особу Комунальне некомерційне підприємство Лисичанської міської ради Луганської області Міська стоматологічна поліклініка з передачею всього майна, прав та обов`язків правонаступнику.

З виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що ідентифікаційний номер Комунального некомерційного підприємства Лисичанської міської ради Луганської області Міська стоматологічна поліклініка - 01986807.

З Рішення Лисичанської міської ради сьомого скликання від 23.01.2020 р. № 83/1190 Про організаційні заходи з питань діяльності КНП Міська стоматологічна поліклініка (а.с.13), що пунктом п`ять зазначеного рішення покладено виконання обов`язків керівника Комунального некомерційного підприємства Лисичанської міської ради Луганської області Міська стоматологічна поліклініка на головного лікаря Віктора Козлова до призначення керівника підприємства за результатами конкурсу. Пунктом шостим доручено Відділу охорони здоров`я Лисичанської міської ради Луганської області оголосити конкурс на посаду керівника Комунального некомерційного підприємства Лисичанської міської ради Луганської області Міська стоматологічна поліклініка .

З копії Наказу № 39-к Територіально-медичного об`єднання м. Лисичанська від 04.12.1998 р. Про призначення (а.с. 14), копії трудової книжки на ім`я ОСОБА_2 серії НОМЕР_1 (а.с.15), що завідуючого другим відділенням стоматологічної поліклініки ОСОБА_2 Володимировича наказом Головного лікаря Територіально-медичного об`єднання м. Лисичанська Старченка Г.М., призначено головним лікарем стоматологічної поліклініки з 07.12.1998 р., на підставі якого в трудовій книжці під номером 6 зроблено відповідний запис; також, в трудовій книжці ОСОБА_2 міститься під номером 8 запис Лисичанська комунальна лікувально-профілактична установа "Міська стоматологічна поліклініка" з 29.01.2020 р. реорганізована шляхом перетворення в Комунальне некомерційне підприємство Лисичанської міської ради Луганської області Міська стоматологічна поліклініка , запис внесено на підставі Рішення Лисичанської міської ради Луганської області № 83/1190 від 23.01.2020 р.

З консультативного висновку наданого Первинною профспілковою організацією Лисичанської комунальної лікувально-профілактичної установи міської стоматологічної поліклініки Професійної спілки працівників охорони здоров`я від 14.01.2020 р., (а.с., а.с. 22-24), що остання вважає трудові відносини з працівником ОСОБА_2 продовженими з моменту державної реєстрації Комунального некомерційного підприємства Лисичанської міської ради Луганської області Міська стоматологічна поліклініка" продовженими на посаді керівника, а проект рішення Лисичанської міської ради сьомого скликання щодо цього таким, що порушує трудові права ОСОБА_2 ..

З відповіді Департаменту охорони здоров`я Луганської обласної держаної адміністрації Луганської обласної військово-цивільної адміністрації від 24.12.2019 р. № 1/05-5163 (а.с.26), що підставою для проведення конкурсу на зайняття посади керівника комунального закладу охорони здоров`я є рішення органу управління, яке приймається протягом трьох робочих днів з моменту виникнення вакантної посади, реорганізація ж закладу охорони здоров`я не є підставою для проведення зазначеного конкурсу, оскільки посада керівника юридичної особи не стає вакантною.

З відповіді Луганської обласної організації профспілки працівників охорони здоров`я України (а.с. 28), на думку останньої посада керівника новоствореного КНП Міська стоматологічна поліклініка не є вакантною.

Відповідно до ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка є частиною національного законодавства, кожна людина при визначенні її громадянських прав і обов`язків має право на справедливий судовий розгляд

Згідно з ч. 1 ст. 4, ч. 1 ст. 5 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленим цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів, а суд, здійснюючи правосуддя, захищає права, свободи та інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

Виходячи з принципу змагальності цивільного судочинства, обов`язок доведеності обставин, на які посилається сторона як на підставу пред`явлених позовних вимог, покладаються саме на цю сторону (ч. 3 ст. 12, ч. 1 ст. 81 ЦПК України). Суд в свою чергу розглядає позовні вимоги в межах заявлених позовних вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі. Збирання доказів у цивільних справах не є обов`язком суду, крім випадків встановлених цим Кодексом (ч.ч. 1, 2 ст. 13 ЦПК України).

Оцінивши зібрані у справі докази як в цілому, так і кожний окремо, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.

До спірних правовідносин підлягають застосуванню наступні норми права.

Відповідно до статті 43 Конституції України кожен має право на працю.

Частиною 2 статті 2 КЗпП України, передбачено, що працівники реалізують право на працю шляхом укладання договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою.

За змістом ч.ч. 1 та 2 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізацїї юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Відповідно до ст. 108 ЦК України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходить усе майно, усі права та обов`язки попередньої юридичної особи.

Згідно із сатттею 59 Господарського кодексу України реорганізація може проводитися шляхом: злиття, приєднання, поділу перетворення.

Моментом переходу прав до правонаступника юридичної особи слід вважати дату внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру, з цього ж моменту до правонаступника (у разі припинення шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення) переходять усі права та обов`язки припиненої юридичної особи).

Відповідно до ч. 5, 10 ст. 16 ЗУ Основи законодавства України про охорону здоров`я органи місцевого самоврядування здійснюють планування розвитку мережі закладів охорони здоров`я комунальної форми власності, приймають рішення про створення припинення, реорганізацію чи перепрофілювання закладів охорони здоров`я самостійно з урахуванням плану розвитку госпітального округу. Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, коммунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, коммунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджується Кабінетом Міністрів України.

Як вабачається з Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань датою державної реєстрації Комунального некомерційного підприємства Лисичанської міської ради Луганської області Міська стоматологічна поліклініка є 29.01.2020 р.

Згідно ст. 21 КЗпП України трудовим договором є угода між працівником та власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю колективним договором і угодою сторін. Особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права та обов`язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і органцізації праці працівника, умови розірвання договору, у тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін.

Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників № 78 Охорона здоров`я , затвердженого Наказом МОЗ України № 117 від 29.03.2002 з випуску виключено кваліфікаційні характеристики посади головний лікар тільки для нових призначень після 1 січня 2019 року.

Відповідно до вимог національного класифікатору професій України, затвердженого Наказом Держспоживстандарту України № 327 від 28.07.2010 р. головний лікар і генеральний директор є однією посадою, яка зазначається під кодом 1210.1 керівник підприємства, установи, організації) охорони здоров`я (генеральний директор, директор, головний лікар та ін.)

Укладення трудового договору оформлюється наказом работодавця про прийняття працівника на роботу.

Відповідно до ч. 3 ст. 32 КЗпП України, у зв`язку із змінами в органзації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці - систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших - працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.

П. 10 постанови Пленуму Верховного Суду України Про практику розгляду судами трудових спорів до істотних умов праці віднесено форму трудового договору, коли відповідно до законодавства для данного працівника контракт є обов`язковим.

У зв`язку зі змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж трудовою функцією.

Відповідно до ч. 4 ст. 36 КЗпП України у разі зміни власника підприємства, а також у разі його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Припинення трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу можливе лише у разі скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частини першої статті 40).

Закон передбачає вичерпний перелік підстав припинення трудового договору, який не підлягає розширеному тлумаченню. З позивачем було укладено трудовий договір, який оформлений наказом про призначення ОСОБА_2 головним лікарем стоматологічної поліклініки Територіально-медичного об`єднання м. Лисичанська, трудові відносини з позивачем не припинені в установленому законом порядку, відповідачем не спростовано твердження позивача про те, що його не звільнено з посади керівника, а лише покладено на позивача виконання обов`язків керівника перетвореного підприємства, тоді як ч. 4 ст. 36 КЗпП України містить імперативний припис щодо необхідності продовження трудових відносин з перетвореним підприємством і можливості їх припинення з ініціативи работодавця тільки у разі скорочення чисельності або штату працівників. Підприємство, з яким перебував у трудових відносинах відповідач, було перетворено, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зроблено запис 29.01.2020 р. Позивач не був звільнений з посади керівника підприємства, яку він займав до перетворення, а тому його трудові відносини є продовженими. Твердження відповідача про те, що трудові відносини ОСОБА_2 як керівника автоматично припинені через перетворення підприємства та відсутності посади головного лікаря не відповідають Закону, а зміна назви посади не є тотожним скороченню цієї посади. Крім того, у будь-якому випадку припинення трудових відносин з робітником повинно проводитись на підставах та в порядку передбаченому КЗпП України. Покладання ж на позивача обов`язків виконуючого обов`язків керівника перетвореного підприємства є таким, що не відповідає вимогам Закону, а саме ч. 4 ст. 36 КЗпП Україн та порушує трудові права позивача, а тому пункт 5 рішення Лисичанської міської ради Луганської області сьомого скликання Про організаційні заходи з питань діяльності КНП Міська стоматологічна поліклініка № 83/1190 від 23.01.2020 р слід визнати протипраним та скасувати.

Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Оскільки позовні вимоги було роз`єднано, то стягненню з відповідача на користь позивача підлягають судові витрати на сплату судового збору у розмірі 1681,60 гривень (за дві позовні вимоги).

На підставі викладеного, ст. 6 Конвенцї про захист прав людини і основоположних свобод, ст. 43 Конституції України, ст.ст. 2, 21, 32, 36 КЗпП України, ст.ст. 104, 108 ЦК України? ст. 59 ГК України, ЗУ Основи законодавства України про охорону здоров`я , керуючись ст. 10, 13, 17, 18, 76-82, 141, 263-265, 274, 275, 279, 354, ЦПК України,

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги ОСОБА_2 до Лисичанської міської ради Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Комунальне некомерційне підприємство Лисичанської міської ради Луганської області Міська стоматологічна поліклініка про визнання протиправним і скасування пункту 5 рішення Лисичанської міської ради Луганської області № 83/1190 від 23.01.2020 та визнання трудових відносин продовженим - задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати пункт 5 рішення Лисичанської міської ради Луганської області сьомого скликання Про організаційні заходи з питань діяльності КНП Міська стоматологічна поліклініка , яким покладено виконання обов`язків керівника Комунального некомерційного підприємства Лисичанської міської ради Луганської області "Міська стоматологічна поліклініка" на головного лікаря Віктора Козлова до призначення керівника підприємства за результатами конкурсу, та вважати продовженим дію трудового договору ОСОБА_2 з реорганізованим (перетвореним) Комунальним некомерційним підприємством Лисичанської міської ради Луганської області Міська стоматологічна поліклініка .

Стягнути з Лисичанської міської ради Луганської області (юридична адреса: 93100, Луганська область, м.Лисичанськ, вул. ім. М. Грушевського, 7, код ЄДРПОУ 26522196) на користь ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) судовий збір у сумі 1681 (одна тисяча шістсот вісімдесят одна) гривня 60 копійок.

Рішення суду може бути оскаржене безпосередньо до Луганського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом 30 днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п.п. 15.5 п. 15 Розділу ХІІІ Перехідних положень ЦПК України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 26.06.2020 р.

Суддя: Д.Ю. Луньова

СудЛисичанський міський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення17.06.2020
Оприлюднено27.06.2020
Номер документу90061847
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —415/924/20

Ухвала від 09.04.2021

Цивільне

Лисичанський міський суд Луганської області

Луньова Д. Ю.

Постанова від 29.09.2020

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Коновалова В. А.

Постанова від 29.09.2020

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Коновалова В. А.

Ухвала від 17.09.2020

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Коновалова В. А.

Ухвала від 17.09.2020

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Коновалова В. А.

Ухвала від 11.08.2020

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Коновалова В. А.

Ухвала від 04.08.2020

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Коновалова В. А.

Рішення від 17.06.2020

Цивільне

Лисичанський міський суд Луганської області

Луньова Д. Ю.

Рішення від 17.06.2020

Цивільне

Лисичанський міський суд Луганської області

Луньова Д. Ю.

Ухвала від 21.02.2020

Цивільне

Лисичанський міський суд Луганської області

Луньова Д. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні