Рішення
від 23.06.2020 по справі 160/12421/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 червня 2020 року Справа № 160/12421/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ніколайчук С.В.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю ЕНЕРГОСПЕЦМОНТАЖ ЛТД (вул. Героїв Чорнобиля, 23, корп. А, м. Нікополь, 53200, код ЄДРПОУ 42683368) до відповідача-1: Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ-53, 04655, код ЄДРПОУ 39292197); відповідача-2: Державної податкової служби України головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 39394856), відповідач 3: головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області (проспект Соборний, 166, Запоріжжя, Запорізька область, 69107 про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ :

10 грудня 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю ЕНЕРГОСПЕЦМОНТАЖ ЛТД звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до відповідача-1: Державної податкової служби України; відповідача-2: Державної податкової служби України головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, відповідач 3: головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області, у якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 20.11.2019 року №1334038/42683368.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ТОВ ЕНЕРГОСПЕЦМОНТАЖ ЛТД податкову накладну № 4 від 16.10.2019 р. датою її фактичного подання.

В обґрунтування адміністративного зазначено, що податковому органу для реєстрації податкової накладної №4 від 16.10.2019р. були надані усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій по спірній податковій накладній та всі ці документи складені у відповідності до чинного законодавства України. Також було надіслано повідомлення з поясненнями щодо проведених господарських операцій та додано первинні документи. Первинні документи подані ним не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу ст.198, ст. 201 ПК України, ч.2 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості, що також підтверджує відсутність зауважень зі сторони ДФС. Проте, Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації прийнято оскаржуване рішення, яким позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної. Позивач зазначив, що ним направлені контролюючому органу всі документи по взаємовідносинам із контрагентами, що є достатніми для встановлення правомірності складання означеної податкової накладної та її реєстрації в ЄРПН. Позивач вважає оскаржуване рішення протиправне та таке що підлягає скасуванню.

Від відповідача-1 (ДФС України) до суду надійшов відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржуване рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, прийнято на регіональному рівні. Також зазначає, що зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних виписаних підприємством податкових накладних - задоволенню не підлягають, оскільки вчинення дій по реєстрації податкових накладних і розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є дискреційними повноваженнями ДФС України, в які не допускається будь-яке втручання, оскільки є виключною компетенцією уповноваженого органу.

Від відповідача-2 (ГУ ДФС у Дніпропетровській області) до суду надійшов відзив на позов, в якому зазначено, що підстави для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реємтраціїї податкової накладної/розрахунку коригування є ненадання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження розвантаження -фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Відсутні документи складського обліку (інвентарні описи). Вказав, що оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної прийнято не ним, а ГУ ДФС у Запорізькій області та підписано посадовою особою останнього, тому ГУ ДФС у Дніпропетровській області не може бути відповідачем у даній справі.

Від відповідача-3 (ГУ ДФС у Запорізькій області) до суду надійшов відзив на позов, в якому зазначено, що саме комісією ГУ ДФС у Запорізькій області прийнято оскаржуване рішення, яке є правомірним, оскільки надані платником податку копії документів, складені з порушенням законодавства. Підстави для зупинення реєстрації в ЄРПН, а також порядок та умови для прийняття рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації ПН/РК у ЄРПН визначені Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010р. та Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018р. Як зазначає Відповідач-3, підставою для прийняття оскаржуваних рішень було не підтверджено обґрунтованість оформлення ПН даними бухгалтерського обліку (відсутні кошторис, акти прийому передачі, використання та повернення матеріалів необхідних для виконання робіт, без надання пояснень щодо змісту проведеної операції та ненадання платником первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки. Крім того, контролюючий орган у відзиві зазначає, що ТОВ Енергоспецмонтаж ЛТД за рішення Комісії віднесено до переліку ризикових платників податку (Протокол №57 від 28.11.2019р.). Оскаржуване рішення прийнято у відповідності до Податкового кодексу України та Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 117.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2019 року відкрито провадження у справі № 160/12421/19 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 січня 2020 року вирішено подальший розгляд справи здійснювати в порядку загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 25 лютого 2020 року о 13:30 год.

В подальшому розгляд справи перенесено на 12.03.2020 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12 березня 2020 року продовжено строк підготовчого провадження у справі № 160/12421/19 на 30 днів, підготовче засідання призначено на 09 квітня 2020 року об 11 год. 30 хв.

В подальшому розгляд справи перенесено на 07.05.2020 року, 04.06.2020 року, 23.06.2020 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 червня 2020 року закрито підготовче провадження в адміністративній справі № 160/12421/19 та розпочато розгляд справи по суті на 23.06.2020 року.

Представником позивача подано до суду клопотання пор розгляд справи в письмовому провадження.

Представники відповідачів в судове засідання не прибули, про дату час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Відповідно до ч. 1 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно з ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на приписи ч. 1, ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає за можливе здійснити судовий розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.

Суд, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзиви, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Енергоспецмонтаж ЛТД зареєстровано у встановленому порядку як юридична особа 10.02.2018р., що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 10.12.2018р.

18.09.2019 року між ТОВ ЕНЕРГОСПЕЦМОНТАЖ ЛТД та приватним підприємством ПРО ІН БУД (код ЄДРПОУ 37707549) було укладено договір субпідряду №1/09 щодо монтажу трубопроводу з`єднувальних систем густого змазування на ділянці чистових клітей (тиск 20 МПа) на території ПрАТ ММК ім. Ілліча за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Левченко, 1.

За умовами договору субпідряду №1/09 від 18.09.2019 року (п. 6.2) Приватне підприємством ПРО ІН БУД (код ЄДРПОУ 37707549) здійснює попередню оплату за робіти з монтажу трубопроводу з`єднувальних систем у розмірі 50000,00 грн.

На виконання умов договору, приватним підприємством ПРО ІН БУД (код ЄДРПОУ 37707549) у жовтні 2019 року було здійснено передплату у сумі - 50000.00 грн. на підставі наступних документів:

- платіжне дорученням від 01.10.2019 року №5677 на суму - 30000,00 грн. у т.ч. ПДВ - 5000,00 грн. (сплата за роботи по монтажу трубопроводів по договору №1/09 від 18.09.2019 року);

- платіжне дорученням від 10.10.2019 року №56768 на суму - 20000,00 грн. у т.ч. ПДВ - 3333,33 грн. (сплата за роботи по монтажу трубопроводів по договору №1/09 від 18.09.2019 року).

На підставі отриманої передплати ТОВ ЕНЕРГОСПЕЦМОНТАЖ ЛТД було складено та зареєстровано у Єдиному державному реєстрі наступні податкові накладні:

- податкова накладна № 1 від 01.10.2019 року, на загальну суму - 30000,00 грн. в т.ч. ПДВ - 5000,00 грн. опис товару/ робіт послуг - монтаж трубопроводу з`єднувальних систем густого змазування на ділянці шстових клітей (тиск 20 МПа);

- податкова накладна № 2 від 10.10.2019 року, на загальну суму - 20000,00 грн. в т.ч. ПДВ - 3333,33 грн. опис товару/ робіт послуг - монтаж трубопроводу з`єднувальних систем густого змазування на ділянці шстових клітей (тиск 20 МПа);

Відповідно умовам договору №1/09 від 18.09.2019 року ТОВ ЕНЕРГОСПЕЦМОНТАЖ ЛТД у жовтні 2019 року було виконано робіти з монтажу трубопроводу на загальну суму - 198860,00 грн.

16.10.2019 року, ТОВ ЕНЕРГОСПЕЦМОНТАЖ ЛТД по вартості виконаних робіт було складено акт № 1 виконаних робіт у жовтні 2019 року на загальну суму - 198860,00 грн.

Пунктом 187.1 ст. 187 ПК України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата прибуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного, кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Таким чином, на виконання вимог ст.187 ПК України ТОВ ЕНЕРГОСПЕЦМОНТАЖ ЛТД повинно було скласти та направити на реєстрацію до ЄРПН податкову накладну по першій із подій, або після іиконання робіт з монтажу трубопроводу і складання акту виконаних робіт, або після отримання передплати а роботи з монтажу трубопроводу .

На виконання вимог ст. 187 ПК України товариством у жовтні 2019 року по відповідній господарській операції було складено три податкові накладні:

- накладна № 1 від 01.10.2019 року, на загальну суму - 30000,00 грн. в т.ч. ПДВ - 5000,00 грн. при отриманні передплати згідно умовам п.6.2 договору підряду №1/09 від 18.09.2019р.);

- накладна № 2 від 10.10.2019 року, на загальну суму - 20000,00 грн. в т.ч. ПДВ - 3333,33 грн. при отриманні передплати згідно умовам п.6.2 договору підряду №1/09 від 18.09.2019р.);

- податкова накладна від 16.10.2019 року на загальну суму - 148860,00 грн. у т.ч. ПДВ - 24810,00 грн. (монтаж ту з`єднувальних систем густого змазування на ділянці чистових клітей (тиск 20 МПа) з урахуванням отриманої передплати у сумі -50000,00 грн.

Відповідно до приписів п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України ТОВ Енергоспецмонтаж ЛТД 12 листопада 2019 року було складено оскаржувану податкову накладну №4 від 16.10.2019 р. та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вказана податкова накладна була надіслана позивачем для реєстрації у встановленому законодавством порядку до Єдиного реєстру податкових накладних, проте згідно з квитанцією від 12.11.2019 року реєстрацію ПН №4 від 16.10.2019 року було зупинено, що підтверджується копією вказаної квитанції.

Причина зупинення реєстрації, зазначена в квитанції: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 16.10.2019 року №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 33.20 перевищує величину залишку придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податків . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК .

Позивачем направлено контролюючому органу в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування та копії документів, необхідних для проведення реєстрації ПН №4 від 16.10.2019 року, що підтверджується копією зазначеного повідомлення та квитанції №2 про його прийняття.

20.11.2019 року комісією головного управління Державної фіскальної служби України у Запорізькій області було прийнято рішення №1334038/42683368 про відмову у реєстрації ПН №4 від 16.10.2019 року в ЄРПН з підстав ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити). Додаткова інформація: відсутні документи складського обліку (інвентаризаційні описи).

Не погодившись з рішеннями комісії №1334038/42683368 від 20.11.2019 року товариством, 21.11.2019 року, була подана скарга у порядку ст. 56 ПК України, яка зареєстрована за № 33882241 від 21.11.2019 року (квитанція №2 від 21.11.2019 р.).

Рішенням комісії з питань розгляду скарг №42399/426833/2 від 26.11.2019 р вищезазначену скаргу залишено без задоволення, а рішення регіональної комісії ДФС без змін.

У вказаному рішенні комісії з питань розгляду скарг №42399/426833/2 від 26.11.2019р. зазначено, що скаргу залишено без задоволення на підставі - ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів, послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки фактура/інвойси, акти прийому передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Вирішуючи заявлений спір по суті, суд зазначає наступне.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

За приписами п.74.3 ст.74 Податкового кодексу України визначено, що зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій і завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010р. (далі Порядок №1246) податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п.12 вказаного Порядку №1246 після надходження ПН/РК до ДФС в автоматизованому режимі здійснюються їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН/РК.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018р. затверджено, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №117).

Згідно з пунктом 3 Порядку №117, податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.06.2020
Оприлюднено30.06.2020
Номер документу90069800
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/12421/19

Ухвала від 13.01.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 24.12.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 26.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 12.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 30.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 11.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 23.06.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні