Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
17 червня 2020 р. № 520/12011/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Білової О.В.,
за участю секретаря судового засідання - Ділбаряна А.О.,
за участю представників: позивача - Шелушина Д.І., відповідача - Стець А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження в залі суду в м. Харкові справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛІФТКОМПЛЕКТ" (вул. Набережна Сабурівська, буд. 7, м. Харків, 61068, код ЄДРПОУ 38124674) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61027, код ЄДРПОУ 43143704) про скасування наказу, -
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРЛІФТКОМПЛЕКТ", з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просить суд скасувати наказ ГУ ДПС у Харківській області № 1373 від 22.10.2019 "Про проведення документальної планової перевірки ТОВ "УКРЛІФТКОМПЛЕКТ".
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю УКРЛІФТКОПМЛЕКТ 07.11.2019 року отримало Повідомлення від 22.10.2019 року №128 та Наказ Головного управління ДПС в Харківській області (далі - ГУ ДПС у Харківській області) №1373 від 22.10.2019 року Про проведення документальної планової перевірки ТОВ УКРЛІФТКОМПЛЕКТ . 11.11.2019 року на юридичну адресу ТОВ УКРЛІФТКОМПЛЕКТ прибули співробітники ГУ ДПС у Харківській області для проведення документальної планової перевірки. Керівництвом ТОВ УКРЛІФТКОМПЛЕКТ було прийнято рішення про недопуск співробітників ГУ ДПС у Харківській області до проведення документальної планової перевірки. ТОВ УКРЛФТКОМПЛЕКТ вважає наказ ГУ ДПС в Харківській області № 1373 від 22.10.2019 року Про проведення документальної планової перевірки ТОВ УКРЛІФТКОМПЛЕКТ , дії фахівців ГУ ДПС у Харківській області з проведення документальної планової перевірки ТОВ УКРЛІФТКОМПЛЕКТ необґрунтованими та такими, що суперечать нормам чинного законодавства з огляду на те, що у ГУ ДПС у Харківській області відсутні повноваження щодо проведення документальних планових перевірок платників податків, ні у наказі від 22.10.2019 року № 1373, ні у повідомленні № 128 від 22.10.2019 року не зазначено, яка саме буде проводитись документальна планова перевірка ТОВ УКРЛІФТКОМПЛЕКТ - виїзна чи невиїзна, перевірку призначено з порушенням строків давності, визначених ст. 102 ПК України, до того ж ТОВ УКРЛІФТКОМПЛЕКТ не було своєчасно повідомлено, в строки, визначені п. 77.4 ст. 77 ПК України про проведення такої перевірки, а отже дії ГУ ДПС в Харківській області щодо проведення документальної планової перевірки є протиправними.
Ухвалою суду від 13.11.2019 відкрито загальне позовне провадження у цій справі.
Відповідач, ГУ ДПС в Харківській області, не погодився з заявленим позовом та надав до суду відзив на адміністративний позов, в якому проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на правомірність винесеного наказу та своєчасність повідомлення позивача.
Представник позивача не погодився з правовою позицією відповідача та направив до суду відповідь на відзив, в якій зазначив, що ДПС України була утворена саме постановою КМУ № 1200, яка набрала законної сили 15.01.2019 року. Оскільки відповідно до п.п. 77.1, 77.2 ст. 77 ПКУ план-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки, ДПС України не мало можливості у 2018 ропі затвердити такий план - графік, оскільки ДПС України ще не існувало. Крім того, рекомендоване повідомлення про вручення, яке надає Відповідач, неможливо визнати як належний та достовірний доказ вручення поштового відправлення позивачу, з огляду на що такий доказ не може підтверджувати своєчасне повідомлення позивача про проведення перевірки. Відтак, наказ про проведення планової документальної перевірки є протиправним.
Ухвалою суду від 11.12.2019 провадження по справі було зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 520/6387/19.
Ухвалою суду від 24.02.2020 поновлено провадження у справі.
15.11.2019 року представником позивача подано до суду заяву про збільшення позовних вимог, яку прийнято до розгляду протокольною ухвалою суду від 11.12.2019. У вказаній заяві позивач просив суд скасувати наказ ГУ ДПС в Харківській області № 1373 від 22.10.2019 "Про проведення документальної планової перевірки ТОВ "УКРЛІФТКОМПЛЕКТ"; визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Харківській області про застосування адміністративного арешту майна платника податків №9132/10/20-40-05-01-15 від 12.11.2019 року.
Ухвалою суду від 17.06.2020 року позовну заяву в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДПС у Харківській області про застосування адміністративного арешту майна платника податків №9132/10/20-40-05-01-15 від 12.11.2019 року залишено без розгляду у зв`язку з відкликанням представником позивача вказаної позовної вимоги.
Протокольною ухвалою суду від 17.06.2020 закрито підготовче провадження у справі та розпочато за згодою представників сторін розгляд справи по суті в той саме день.
Представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю УКРЛІФТКОМПЛЕКТ Шелушин Д.І. - в судовому засіданні просив задовольнити позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві. Окремо зазначив, що оскільки судовим рішенням встановлено протиправність внесення позивача до плану-графіку перевірок на 2019 рік, то наказ, виданий на підставі вказаного плану-графіку також є незаконним.
Представник відповідача, Головного управління ДПС у Харківській області Стець А. - в судовому засіданні просила відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що відповідачем була дотримана процедура призначення перевірки.
Суд, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.
Головним управлінням ДПС у Харківській області було винесено наказ №1373 від 22.10.2019 року Про проведення документальної планової перевірки ТОВ УКРЛІФТКОМПЛЕКТ .
Вказаний наказ видано на підставі плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік, затвердженого ДФС України.
Відповідно до Наказу №1373 документальна планова перевірка з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства ТОВ УКРЛІФТКОМПЛЕКТ буде проводитись за період з 01.01.2016 року по 30.09.2019 року з 11.11.2019 року тривалістю 10 робочих днів.
Повідомлення та наказ направлено відповідачем 28.10.2019, що підтверджується копією фіскального чеку та повідомленням про вручення поштовою відправлення.
Повідомленням від 22.10.2019 року №128 контролюючий орган проінформував, що з 11.11.2019 року буде проводитись планова виїзна перевірка ТОВ Укрліфткомплект з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, згідно з наказом ГУ ДПС у Харківській області № 1373, період, за який буде проводитись перевірка, визначено з 01.01.2016. по 30.09.2019.
Вказане повідомлення та наказ позивачем отримано 07.11.2019 року.
11.11.2019 року на юридичну адресу ТОВ УКРЛІФТКОМПЛЕКТ прибули співробітники ГУ ДПС у Харківській області для проведення документальної планової перевірки.
Керівництвом ТОВ УКРЛІФТКОМПЛЕКТ було прийнято рішення про недопуск співробітників ГУ ДПС у Харківській області до проведення документальної планової перевірки.
ТОВ УКРЛІФТКОМПЛЕКТ вважаючи Наказ ГУ ДІІС в Харківській області № 1373 від 22.10.2019 року Про проведення документальної планової перевірки ТОВ УКРЛІФТКОМПЛЕКТ необґрунтованим, звернувся з даним позовом до суду.
В ході судового розгляду було встановлено, що ТОВ УКРЛІФТКОМПЛЕКТ в іншому провадженні оскаржені дії Головного управління ДФС України у Харківській та Державної фіскальної служби України щодо включення Товариства з обмеженою відповідальністю УКРЛІФТКОМПЛЕКТ до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік (Справа 520/6387/19).
За результатами розгляду зазначеної справи Другим апеляційним адміністративним судом винесено постанову від 04.02.2020 року, якою постановлено Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 29.10.2019 року по справі № 520/6387/19 скасоване та прийняте нове рішення, яким позов задоволено; визнано протиправними дії Державної податкової служби України та Головного управління ДПС України у Харківській області щодо включення до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік Товариства з обмеженою відповідальністю УКРЛІФТКОМПЛЕКТ ; зобов`язано Державну податкову службу України та Головне управління ДПС України у Харківській області вчинити заходи щодо виключення з плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік Товариства з обмеженою відповідальністю УКРЛІФТКОМПЛЕКТ .
Суд зазначає, що предметом оскарження у даній справі є наказ ГУ ДПС в Харківській області № 1373 від 22.10.2019 "Про проведення документальної планової перевірки ТОВ "УКРЛІФТКОМПЛЕКТ", в той час як в межах справи № 520/6387/19 судом надано оцінку правомірності дій Головного управління ДФС у Харківській області ДФС України щодо включення підприємства позивача до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік, що і було безпосередньою підставою для видання спірного наказу ГУ ДПС в Харківській області № 1373 від 22.10.2019.
Так, порядок проведення документальних планових перевірок, врегульовано статтею 77 Податкового кодексу України.
Відповідно до пунктів 77.1, 77.2 статті 77 Податкового кодексу України, документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок. План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи. Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік. Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Платники податків - юридичні особи, що відповідають критеріям, визначеним пунктом 43 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу, та у яких сума сплаченого до бюджету податку на додану вартість становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, а також самозайняті особи, сума сплачених податків яких становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки. Зазначена норма не поширюється на таких платників податків у разі порушення ними статей 45, 49, 50, 51, 57 цього Кодексу.
Відповідно до п.77.4. статті 77 Податкового кодексу України, про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.
Так, з метою забезпечення єдиного підходу до формування щоквартального плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків розроблений Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 02 червня 2015 року №524 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 24 червня 2015 р. за № 751/27196 (далі Порядок № 524).
Відповідно до п. 4 Розділу І Порядку № 524 до плану-графіка відбираються платники податків відповідно до вимог статті 77 розділу ІІ Податкового кодексу України.
Порядок відбору до плану-графіку платників податків - юридичних осіб, фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів встановлено розділом ІІІ Порядку № 524.
Формування переліку платників податків до розділів I та II плану-графіка проводиться за критеріями ризиків згідно з вимогами пункту 5 цього розділу, у тому числі за даними інформаційних систем ДФС. При плануванні на I квартал наступного року враховуються показники за результатами діяльності платника податків за 9 місяців поточного року, на II та III квартали - за попередній рік, на IV квартал - за перше півріччя поточного року. Якщо податковим (звітним) періодом для податку на прибуток платника податків є календарний рік, при плануванні враховуються показники за попередній рік.
До плану-графіка в першу чергу включаються платники податків, які за результатами господарської діяльності мають найбільші ризики несплати до бюджету податків та зборів, обов`язкових платежів.
Аналізуючи вищезазначені приписи податкового законодавства, суд приходить до висновку, що документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок, а про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.
При цьому, Другим апеляційним адміністративним судом в Постанові від 04.02.2020 року у справі № 520/6387/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю УКРЛІФТКОМПЛЕКТ до ДФС України, ГУ ДФС у Харківській області, встановлено, що відповідачем не надано до суду доказів, які б підтверджували відповідність підприємства позивачі зазначеному вище критерію високого ступеня ризику, з урахуванням тих чи інших показників за результатами діяльності платника податків (позивача) ні за 2017 рік, ні за 9 місяців 2018 року. Також, відповідачами не надано документів, які би містили фактичні числові дані та ті чи інші розрахунки, з яких виходили відповідачі при визначенні розбіжності по ПЗ/ПК у 3888,00 грн. (взаємовідносини з ОСОБА_1 ) та при визначенні розбіжності по ПЗ/ПК у 670,00 грн. (взаємовідносини з ОСОБА_2 )… Відповідачами не надано документальних підтверджень наявності відповідної інформації правоохоронних органів, структурних підрозділів органів ДФС про ухилення від оподаткування та/або щодо взаємовідносин із вказаними вище платниками податків, що свідчить про те, що відповідачами не дотримано умов та порядку включення позивача до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік. Так Постановою Другого апеляційного адміністративного суду в Постанові від 04.02.2020 року у справі № 520/6387/19 було визнано дії протиправними дії Державної податкової служби України та Головного управління ДПС України у Харківській області щодо включення до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік Товариства з обмеженою відповідальністю УКРЛІФТКОМПЛЕКТ , зобов`язано вчинити заходи щодо виключення з плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік Товариства з обмеженою відповідальністю УКРЛІФТКОМПЛЕКТ .
Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом
Включення підприємства до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків є передумовою та одночасно однією з підстав видання наказу про проведення планової перевірки.
Оскільки таке включення, відповідно до Постанови Другого апеляційного адміністративного суду, відбулося без наявних на те підстав, та дії щодо такого включення визнані судом протиправними, наказ, винесений на підставі плану-графіку на 2019 рік, до якого позивача включено протиправно, також є протиправним та підлягає скасуванню.
При цьому суд зазначає, що доводи позовної заяви щодо призначення відповідачем перевірки з порушенням строків давності, визначених ст. 102 ПК України, не знайшли підтвердження в ході судового розгляду справи, оскільки період, який мав бути перевірений, визначався відповідачем з урахуванням граничного строку подання декларації з податку на прибуток, отже був визначений правомірно.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 19, 241-247, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов - задовольнити.
Скасувати наказ ГУ ДПС в Харківській області № 1373 від 22.10.2019 "Про проведення документальної планової перевірки ТОВ "УКРЛІФТКОМПЛЕКТ".
Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43143704) за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛІФТКОМПЛЕКТ" (вул. Набережна Сабурівська, буд. 7, м. Харків, 61068, код ЄДРПОУ 38124674) у розмірі 1921,00 грн (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 копійок).
Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення шляхом подачі апеляційної скарги до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.
Зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту судового рішення.
Повний текст рішення складено 30 червня 2020 року.
Суддя Білова О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2020 |
Оприлюднено | 01.07.2020 |
Номер документу | 90085640 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Білова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні