Рішення
від 26.06.2020 по справі 640/5451/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 червня 2020 року м. Київ № 640/5451/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Бояринцевої М.А., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовомГромадської організації "Український юридичний союз" до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві провизнання протиправними дій, зобов`язати вчинити дії ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Громадська організація Український юридичний союз (далі - позивач та/або ГО Український юридичний союз ) з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (далі - відповідач та/або контролюючий орган/ГУ ДФС у м. Києві) та просить суд:

- визнати протиправною відмову Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві у прийнятті звіту від 09.01.2019 року про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації з додатками від Громадської організації Український юридичний союз ;

- зобов`язати Головне управління Державної фіскальної служби у місті Києві прийняти звіт від 09.01.2019 року про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації з додатками від Громадської організації Український юридичний союз днем його подання, а саме 09.01.2019 року.

Мотивуючи позовні вимоги позивач посилається на судове рішення в межах адміністративної справи №826/1170/17 та вказує про наявний обов`язок у контролюючого органу прийняти звіт від 09.01.2019 року про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації з додатками від Громадської організації Український юридичний союз .

Представником відповідача подано відзив на позовну заяву, у якому останній заперечує проти задоволення позовних вимог та просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог.

В свою чергу, представником позивача подано відповідь на відзив на позовну заяву.

Справа вирішується на підставі наявних в ній матеріалів.

Розглянувши подані матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті судом звертає увагу на наступне.

Громадська організація Український юридичний союз зареєстрована як громадська організація 13.09.2010 року, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію об`єднання громадян від 13.09.2010 року №0225-2010 Г.О.

Згідно з рішенням Державної податкової інспекції у Дніпровському районі міста Києва від 17.12.2010 року №113 на підставі абзацу б підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств та реєстраційної заяви Громадська організація Український юридичний союз внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

За посиланням позивача, 01.09.2016 року до Громадської організації Український юридичний союз надійшов лист Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, у якому було вказано, що для включення до Нового Реєстру неприбуткових установ та організацій необхідно надати докази того, що установчі документи організації відповідають нормам пункту 4 статті 133 Податкового кодексу України.

На адресу контролюючого органу 02.11.2016 року надійшли пояснення позивача (вих. від 02.10.2016 №19) щодо відповідності установчих документів Громадської організації Український юридичний союз нормам пункту 4 статті 133 Податкового кодексу України.

За результатами розгляду вказаних пояснень Державна податкова інспекція у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві листом від 30.11.2016 року №14997/10/26-53-12-05-08 повідомила позивача про виявлення невідповідності установчих документів (статуту) вимогам, встановленим підпунктом 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, а саме: установчі документи неприбуткової організації не передбачають, що доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами. Виходячи із зазначеного, на думку відповідача, Громадська організація Український юридичний союз не може бути включена до Нового Реєстру неприбуткових установ та організацій, у зв`язку із порушенням підпункту 133.4.2 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України, та запропоновано позивачу привести до 01.01.2017 установчі документи у відповідність до зазначених вимог та подати копії приведених у відповідність установчих документів.

Вказані обставини були предметом дослідження в межах адміністративної справи №826/1170/17.

Так, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.11.2018 року у справі №826/1170/17 визнано протиправними дії Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, що виражаються у відмові у внесенні Громадської організації Український юридичний союз до Нового Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Зобов`язано Державну податкову інспекцію у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві включити Громадську організацію Український юридичний союз (код ЄДРПОУ 37293120) до Нового Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Вказане рішення набрало законної сили 14.02.2019 року.

Разом з цим, у часовому проміжку розгляду адміністративної справи №826/1170/17 позивачем подано до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві звіт від 09.01.2019 року про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації з додатками.

Листом від 11.01.2019 року №4235/10-26-15-08-14 контролюючий орган повідомив ГО Український юридичний союз про відмову у прийняті звітності, з огляду на порушення вимог нормативно-правових актів, а саме зазначено недостовірне значення обов`язкового реквізиту дата та номер рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій (п. 48.4 статті 48 глави 2 розділу II.).

Не погоджуючись із такими діями позивачем подано скаргу та рішенням Державної фіскальної служби України від 13.03.2019 року №11786/6/99-99-12-03-06-15 відмовлено у задоволенні останньої.

Вирішуючи спір по суті суд керується положеннями чинного законодавства, яке діяло станом на час виникнення спірних правовідносин та звертає увагу на наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Статтею 48 ПК України визначено наступне.

Податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання.

Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов`язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.

Обов`язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.

Податкова декларація повинна містити такі обов`язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); інформація про додатки, що додаються до податкової декларації та є її невід`ємною частиною; ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

У окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додатково може містити такі обов`язкові реквізити: відмітка про звітування за спеціальним режимом; код виду економічної діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; індивідуальний податковий номер згідно з даними реєстру платників податку на додану вартість за звітний (податковий) період; дата та номер рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій; ознака неприбутковості організації; повне найменування нерезидента; місцезнаходження нерезидента; назва та код держави резиденції нерезидента.

Податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією, крім випадків, встановлених пунктом 46.4 статті 46 цього Кодексу.

Разом з цим, у відповідності до пункту 49.8 статті 49 ПК України прийняття податкової декларації є обов`язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов`язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

За умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом (п. 49.9 ст. 49 ПК України).

Водночас, відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від`ємного значення об`єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов`язань тощо) забороняється (п. 49.10 ст. 49 ПК України).

Аналіз наведених положень дає суду підстави дійти до висновку, що податкова декларація має відповідати вимогам пункту 48.4 статті 48 ПК України, перевірка щодо чого здійснюється контролюючим органом та у випадку не відповідності останньої, контролюючий орган відмовляє прийняти податкову декларацію.

Так, судом встановлено, що позивачу відмовлено у прийнятті звіту від 09.01.2019 року про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації з додатками на підставі положень пункту 48.4 статті 48 ПК України, а саме: зазначено недостовірне значення обов`язкового реквізиту "дата та номер рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій".

Між тим, як вже було вказано вище, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.11.2018 року по справі №826/1170/17, яке набрало законної сили 14.02.2019 року, зобов`язано Державну податкову інспекцію у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві включити Громадську організацію Український юридичний союз (код ЄДРПОУ 37293120) до Нового Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Звідси слідує, що станом на час формування контролюючим органом повідомлення про відмову у прийняті звітності, оформлене листом від 11.01.2019 року №4235/10-26-15-08-14, рішення щодо включення ГО Український юридичний союз до Нового Реєстру неприбуткових установ та організацій не набрало законної сили.

За таких обставини суд не вбачає ознак протиправності дій контролюючого органу станом на 11.01.2019 року в частині відмови позивачу у прийнятті звіту від 09.01.2019 року про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації з додатками.

Таким чином відсутні підстави для задоволення позовних вимог в цій частині.

В той же час, суд вирішуючи позовні вимоги в частині зобов`язання відповідача вчинити певні дії вважає за необхідне вказати про наступне.

Так, станом на час прийняття рішення Державної фіскальної служби України від 13.03.2019 року №11786/6/99-99-12-03-06-15, за наслідком розгляду скарги Громадської організації Український юридичний союз щодо відмови у прийнятті звіту від 09.01.2019 року, рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.11.2018 року у справі №826/1170/17 набрало законної сили.

Слід вказати, що наведеним судовим рішення встановлено обставини протиправності дій Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, що виражаються у відмові у внесенні Громадської організації Український юридичний союз до Нового Реєстру неприбуткових установ та організацій. Такі дії мали триваючий характер та виникли ще 30.11.2016 року.

У відповідності до статті 129 1 Конституції України держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

З урахуванням наведеного, з огляду на триваючий розгляд адміністративної справи №826/1170/17 та встановлення в ході розгляду цієї справи неправомірності дій Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, що виражаються у відмові у внесенні Громадської організації Український юридичний союз до Нового Реєстру неприбуткових установ та організацій, які, в свою чергу зумовили, в подальшому не прийняття звіту від 09.01.2019 року про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації з додатками від Громадської організації Український юридичний союз , суд з метою повного захисту порушених прав та охоронюваних законом інтересів позивача вважає наявним підстави для зобов`язання контролюючого органу прийняти звіт від 09.01.2019 року.

При цьому, такий спосіб захисту порушених прав та охоронюваних законом інтересів Громадської організації Український юридичний союз в повній мірі відповідає завданням та основним засадам адміністративного судочинства.

Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно із частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд дійшов до висновку про наявність підстав для часткового задоволення адміністративного позову.

Відповідно до частини 1 статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Положеннями частини 3 статті 139 КАС України передбачено, що при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 5, 73, 77, 139, 143, 243-246, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Громадської організації Український юридичний союз (02206, м. Київ, вул. А. Малишка, б. 21, кв. 8, код ЄДРПОУ 37293120/ адреса для листування: 01033, м. Київ, вул. Микильсько-Ботанічна, б. 15/17 офіс 19) до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) задовольнити частково.

2. Зобов`язати Головне управління Державної фіскальної служби у місті Києві прийняти звіт від 09.01.2019 року про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації з додатками від Громадської організації Український юридичний союз днем його подання - 09.01.2019 року.

3. В іншій частині позовних вимог відмовити.

4. Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) на користь Громадської організації Український юридичний союз (02206, м. Київ, вул. А. Малишка, б. 21, кв. 8, код ЄДРПОУ 37293120/ адреса для листування: 01033, м. Київ, вул. Микильсько-Ботанічна, б. 15/17 офіс 19) сплачений нею судовий збір у розмірі 1 921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя М.А. Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.06.2020
Оприлюднено01.07.2020
Номер документу90088961
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/5451/19

Ухвала від 11.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 14.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Рішення від 26.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 05.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні