Постанова
від 25.06.2020 по справі 815/4996/16
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 червня 2020 р.м. ОдесаСправа № 815/4996/16

Місце ухвалення судового рішення суду 1 інстанції:

м. Одеса;

Дата складання повного тексту рішення суду 1 інстанції:

24.02.2020 року;

Головуючий в 1 інстанції: Свида Л.І.

П`ятий апеляційний адміністративний суд в складі колегії:

Головуючого судді - Єщенка О.В.

суддів - Димерлія О.О.

- Танасогло Т.М.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Департаменту освіти та науки Одеської міської ради на ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2020 року по справі за адміністративним позовом Одеського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області до Департаменту освіти та науки Одеської міської ради про стягнення капіталізованих платежів,-

В С Т А Н О В И В:

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2016 року по справі №815/4996/16 стягнуто з Ліквідаційної комісії відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одесі капіталізовані платежі у сумі 404 056,99 грн.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 7 березня 2017 року апеляційну скаргу Ліквідаційної комісії відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2016 року повернуто особі, яка її подала.

Судове рішення набрало законної сили 07.03.2017 року.

03.04.2017 року за заявою Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Одесі судом першої інстанції виданий виконавчий лист по справі №815/4996/16, визначивши строк його пред`явлення до виконання до 08.06.2017 року.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 5 лютого 2018 року замінено сторону виконавчого провадження по справі №815/4996/16 з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області в особі Приморського відділення м. Одеси Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області на Одеське міське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 1 листопада 2019 року замінено сторону виконавчого провадження по справі №815/4996/16 з Ліквідаційної комісії Відділу освіти Київської районної адміністрації Одеської міської ради на Департамент освіти та науки Одеської міської ради.

12.02.2020 року Одеське міське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області звернулось до суду першої інстанції із заявою, в якій просило виправити помилку, допущену у виконавчому листі №815/4996/16.

В обґрунтування заяви зазначено, що відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України "Про виконавче провадження" виконавчий документ по цій справі може бути пред`явлений до примусового виконання протягом трьох років, а не трьох місяців як помилково визначено у виконавчому листі.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2020 року заяву Одеського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області задоволено. Суд виправив помилку у виконавчому листі Одеського окружного адміністративного суду по справі №815/4996/16 від 03.04.2017 року, зазначивши строк пред`явлення виконавчого документа до виконання - 18 березня 2020 року.

Задовольняючи вказану заяву, суд першої інстанції виходив з того, що відповідно до положень ст.ст. 4, 8, 11 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування Фонд соціального страхування України не є тим державним органом, статус якого як учасника виконавчого провадження дає підстави для встановлення строку щодо пред`явлення відповідного виконавчого документа у трьох місячний термін.

Не погоджуючись з ухвалою суду першої інстанції, наголошуючи на порушенні судом норм матеріального і процесуального права, Департамент освіти та науки Одеської міської ради подав апеляційну скаргу, в якій просить судове рішення скасувати.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на те, що під час вирішення спірного питання судом першої інстанції помилково не враховано, що відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 року №1404-VIII три річний строк пред`явлення виконавчого документа до виконання має бути встановлений до 07.03.2020 року. Разом з цим, судом першої інстанції не вжито заходів щодо повідомлення учасників про розгляд вказаної заяви.

У відзиві на апеляційну скаргу Одеське міське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області посилається на необґрунтованість доводів апеляційної скарги, правильність висновків суду першої інстанції та відсутність обставин для скасування судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 4 ст. 374 КАС України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.

Судом першої інстанції вірно враховано, що відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 року №1404-VIII виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Разом з цим, згідно із ч. 2 вказаної статті строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.

Натомість, дійшовши правильного висновку про те, що до спірних правовідносин застосовується загальний трирічний строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, судом першої інстанції помилково визначений такий строк до 18.03.2020 року.

Водночас, апеляційний суд враховує, що відповідно до ч. 3 ст. 374 КАС України суд розглядає заяву в десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника і постановляє ухвалу. Неявка стягувача і боржника не є перешкодою для розгляду заяви.

Таким чином, питання про внесення виправлень у виконавчий документ вирішується за участю сторін по справі. Лише за наявністю даних про належне сповіщення сторін та їх неприбуття у судове засідання суд може розглянути відповідну заяву за їх відсутності.

Згідно із ч. 1 ст. 124 КАС України судові виклики і повідомлення здійснюються повістками про виклик і повістками-повідомленнями.

Проте, в порушення наведених правил адміністративного процесуального законодавства, суд першої інстанції виклик Департаменту освіти та науки Одеської міської ради у судове засідання не здійснив, відповідне сповіщення про надходження цієї заяви учаснику справи не надіслав.

Вказані обставини свідчать про відсутність у суду першої інстанції належних даних про сповіщення учасника по справі та про не повідомлення сторони в установленому порядку про розгляд справи.

Вказані обставини свідчать про допущення судом першої інстанції порушень норм адміністративного процесуального законодавства, про яке зазначається стороною у справі, і яке є підставою для скасування судового рішення.

Враховуючи викладене, оскільки наведені обставини показали, що судом першої інстанції допущено неправильне застосування норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що судове рішення підлягає скасуванню з ухваленням нового судового рішення про задоволення заяви про виправлення помилки у виконавчому документі.

Керуючись ст.ст. 308, 311, 312, п. 2 ч. 1 ст. 315, 317, 321, 322, 325 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Департаменту освіти та науки Одеської міської ради - задовольнити частково.

Ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2020 року - скасувати.

Прийняти нове судове рішення, яким заяву Одеського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області про виправлення помилки у виконавчому документі - задовольнити.

Виправити помилку у виконавчому листі, виданому Одеським окружним адміністративним судом 03.04.2017 року по справі №815/4996/16, зазначивши строк пред`явлення виконання виконавчого документа до виконання - до 8 березня 2020 року.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий-суддя: О.В. Єщенко

Судді: О.О. Димерлій

Т.М. Танасогло

Дата ухвалення рішення25.06.2020
Оприлюднено02.07.2020
Номер документу90089581
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4996/16

Постанова від 25.06.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 24.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 19.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 20.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 22.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні