Рішення
від 17.06.2020 по справі 280/2191/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

17 червня 2020 року Справа № 280/2191/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Семененко М.О., за участю секретаря судового засідання: Стовбур А.Ю., представника позивача: адвоката Шумейка І.П., представника відповідача: Юрчак О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою

Комунальної установи Токмацький протитуберкульозний диспансер Запорізької обласної ради (71700, Запорізька область, м.Токмак, вул.Центральна, буд.55; код ЄДРПОУ 20480172)

до Головного управління ДПС у Запорізькій області (69007, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945)

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Комунальної установи Токмацький протитуберкульозний диспансер Запорізької обласної ради (далі - позивач, КУ Токмацький ПТД ЗОР) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - відповідач, ГУ ДПС у Запорізькій області), в якій позивач просить суд:

1) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 24 березня 2020 року №0005443306, видане відповідачем, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 78 146,44 грн.;

2) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 24 березня 2020 року №0005453306, видане відповідачем, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 6 469,86 грн.

Позовна заява подана представником позивача адвокатом Шумейко І.В., який діє на підставі ордеру серії АР №1012642 від 26.03.2020.

В обґрунтування заявлених позовних вимог представник позивача зазначає, що контролюючим органом проведено документальну позапланову виїзну перевірку КУ Токмацький ПТД ЗОР з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства, правильності нарахування обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за результатами якої до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції за неперерахування до бюджету податку з доходів фізичних осіб та військового збору. Позивач не погоджується з правомірністю застосування контролюючим органом штрафних санкцій, оскільки останній не врахував те, що станом на час проведення перевірки, позивач не мав заборгованості зі сплати вказаних платежів. Звертає увагу, що положення статті 127 Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачають застосування штрафу саме за ненарахування, неутримання та/або несплату (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом. Разом з тим, позивач правильно визначив та нарахував у повному обсязі суми податку на доходи фізичних осіб та військового збору у перевіряємий період та здійснив перерахування вказаних сум до бюджету у повному обсязі. Також посилається на протиправне застосування контролюючим органом штрафу у розмірі 50%, 75 % від суми податку на доходи фізичних осіб та військового збору, оскільки такі санкції можуть бути застосовані у разі повторного вчинення правопорушення, проте позивач раніше не притягався до відповідальності за статтею 127 ПК України. Просить позов задовольнити.

Ухвалою суду від 06 квітня 2020 року відкрито загальне позовне провадження у справі, призначено підготовче засідання на 13 травня 2020 року.

30.04.2020 відповідач подав відзив на позовну заяву (вх.№20283), у якому висловлює незгоду із заявленими позовними вимогами, та зазначає, що документальною позаплановою виїзною перевіркою встановлено, що КУ Токмацький ПТД ЗОР не перераховано до бюджету податок на доходи фізичних осіб та військовий збір до або під час виплати доходу на користь інших платників податків, у зв`язку з чим контролюючим органом правомірно винесені оскаржувані податкові повідомлення рішення. Зазначає, що частиною 3 статті 127 ПК України передбачено, що штраф не застосовується, коли ненарахування, неутримання та/або несплату (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку та виправляється в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року, однак в ході перевірки не встановлено фактів проведення перерахунку, будь-якими документами проведення перерахунків не підтверджується. На підставі викладеного, просить у задоволенні позову відмовити.

07.05.2020 представник позивача подав відповідь на відзив (вх.21359), у якій виклав свою незгоду з доводами відповідача, наведеними у відзиві на позовну заяву, з підстав, зазначених у позовній заяві та додатково зазначив, що доводи відповідача про те, що позивач не перерахував до бюджету податок на доходи з фізичних осіб та військовий збір, спростовується додатками №1 та №2 до акту перевірки та копіями банківських виписок та платіжних доручень.

Відповідач своїм правом на подання заперечення на відповідь на відзив не скористався.

Ухвалою суду від 13 травня 2020 року підготовче засідання відкладено на 28 травня 2020 року.

Ухвалою суду від 28 травня 2020 року закрито підготовче провадження, призначено справу до судового розгляду по суті на 17 червня 2020 року.

В судовому засіданні 17 червня 2020 року представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві та у відповіді на відзив, представник відповідача заперечив проти позову з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.

У судовому засіданні 17 червня 2020 року судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши заяви по суті справи, безпосередньо дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, суд встановив такі обставини.

На підставі наказу ГУ ДПС у Запорізькій області від 06.02.2020 №373 у період з 18 лютого 2020 року по 24 лютого 2020 року посадовими особами ГУ ДПС у Запорізькій області проведена документальна позапланова виїзна перевірка КУ Токмацький ПТД ЗОР з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2016 по 17.02.2020, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 17.02.2020.

За результатами перевірки складено акт від 2 березня 2020 року №86/08-01-05-16/20480172 (далі - Акт перевірки).

Відповідно до висновків Акту перевірки встановлено, крім іншого, порушення позивачем:

- пп.168.1.1 пп.168.1.2 п.168.1ст.168, пп.176.2"а" п.176.2 статті 176 ПК України, а саме: підприємством неперераховано до бюджету податок з доходів фізичних осіб під час виплати доходу у вигляді заробітної плати на загальну суму 135 777,04 грн. в т.ч. за періоди: січень-грудень 2016 року - 24373,38 грн., січень 2017 року. - 2145,17 грн., лютий 2017 року - 2398,14 грн., березень 2017 року - 2572,55 грн., травень 2017 року - 2 850,21 грн., червень 2017 року - 2600,25 грн., липень 2017 року - 4047,48 грн., серпень 2017 року - 2200,75 грн., вересень 2017 року - 2910,47 грн., жовтень 2017 року - 3010,99 грн., листопад 2017 року - 2938,81 грн., грудень 2017 року - 3139,38 грн., січень 2018 року - 2437,38 грн., лютий 2018 року - 2641,49грн, березень 2018 року - 2827,62 грн., квітень 2018 року - 2910,02 грн., травень 2018 року - 3176,44 грн., червень 2018 року - 3564,50 грн., липень 2018 року - 2861,81 грн., серпень 2018 року - 3909,67 грн., вересень 2018 року - 2999,05 грн., жовтень 2018 року - 3329,98 грн., листопад 2018 року - 3015,11 грн., грудень 2018 року - 3167,72 грн., січень 2019 року - 3105,44 грн., лютий 2019 року - 2939,26 грн., березень 2019 року - 3562,79 грн., квітень 2019 року - 3400,99 грн., травень 2019 року - 4011,29 грн., червень 2019 року - 3700,14 грн., липень 2019 року - 4412,70 грн., серпень 2019 року - 3784,79 грн., вересень 2019 року - 3052,17 грн., жовтень 2019 року - 3078,34 грн., листопад 2019 року - 2585,62 грн., грудень 2019 року - 3165,54 грн., січень 2020 року - 2949,61 грн. (Додаток 1 до Акту перевірки);

- пп.168.1.2 п.168.1 ст.168, п.п. 1.4, п.п.1,6 ст.161 підрозділ 10 Інші перехідні положення ПК України, неперераховано до бюджету військовий збір під час виплати доходу у вигляді заробітної плати на загальну суму 10993,99 грн. в т.ч. за періоди: січень-грудень 2016 року - 1845,15 грн., січень 2017 року - 178,73 грн., лютий 2017 року - 124,81 грн., березень 2017 року - 209,34 грн., травень 2017 року - 237,81 грн., червень 2017 року 213,31 грн., липень 2017 року - 336,92 грн., серпень 2017 року - 140,01 грн., вересень 2017 року - 242,74 грн., жовтень 2017 року - 250,78 грн., листопад 2017 року - 244,85 грн., грудень 2017 року - 261,56 грн., січень 2018 року - 201,55 грн., лютого 2018 року - 220,06 грн., березень 2018 року - 235,33 грн., квітень 2018 року - 243,69 грн., травень 2018 року - 264,39 грн., червень 2018 року - 297,23 грн., липень 2018 року - 237,84 грн., серпень 2018 року - 324,98 грн., вересень 2018 року - 249,59 грн., жовтень 2018 року - 277,17 грн., листопад 2018 року - 250,44 грн., грудень 2018 року - 263,66 грн., січень 2019 року- 258,39 грн., лютий 2019 року - 244,05 грн, березень 2019 року - 296,67 грн., квітень 2019 року - 283,35 грн., травень 2019 року - 334,29 грн., червень 2019 року - 308,34 грн., липень 2019 року - 367,89 грн., серпень 2019 року - 315,31 грн, вересень 2019 року - 254,24 грн., жовтень 2019 року. - 255,41 грн, листопад 2019 року - 214,83 грн, грудень 2019 року - 263,64 грн., січень 2020 року - 245,65 грн. (Додатку № 2 до Акту Перевірки).

На підставі висновків Акту перевірки контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення:

- №0005443306 від 24.03.2020, відповідно до якого до позивача застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій на підставі п.127.1 ст.127 ПК України та визначено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 78 511,01 грн., в тому числі 78 146,44 грн. за штрафними (фінансовим) санкціями (штрафами), пені 564,57 грн.

- №0005453306 від 24.03.2020, відповідно до якого до позивача застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій на підставі п.127.1 ст.127 ПК України та визначено суму грошового зобов`язання з військового збору загальну суму 6 535,40 грн., в тому числі 6469,86 грн. за штрафними (фінансовим) санкціями (штрафами), пені 65,54 грн.

Не погодившись з вищезазначеними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з того, що відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані ПК України.

За визначенням, наведеним у підпункті 14.1.180 пункту 14.1 статті 14 ПК України (тут й надалі у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.

Відповідно до статті 18 ПК України податковим агентом визнається особа, на яку цим Кодексом покладається обов`язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків. Податкові агенти прирівнюються до платників податку і мають права та виконують обов`язки, встановлені цим Кодексом для платників податків.

Стаття 168 ПК України визначає порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету.

Відповідно до пп.168.1.1 п.168.1 ст.168 ПК України податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.

Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету (п.п.168.1.2 п.168.1 ст.168 ПК України).

Згідно з пп. 168.1.4 п.168.1 ст.186 ПК України (у редакції, яка діяла до 01.01.2017 року) якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом банківського дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).

Відповідно до цієї норми (у редакції, яка діє з 01.01.2017 року) якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).

Згідно пп.168.1.5 п.168.1 ст.168 ПК України якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.

Відповідно до пп.168.1.6 п.168.1 ст.186 ПК України для цілей цього розділу та пункту 54.2 статті 54 цього Кодексу під терміном "граничний термін сплати до бюджету податку" розуміються строки сплати податку, визначені цим пунктом.

Відповідно до п.176.2 ст.176 ПК України особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов`язані: своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок (абз а ); подавати контролюючому органу інші відомості про оподаткування доходів окремого платника податку в обсягах та згідно з процедурою, визначеною цим розділом та розділом II цього Кодексу (абз. г ); нести відповідальність у випадках, визначених цим Кодексом (абз. ґ ).

Таким чином, податковий агент зобов`язаний перераховувати до бюджету утриманий податок під час виплати доходу у строки встановлені ПК України.

Крім того, відповідно пп.1.1-1.6 п.16-1 п.10 розділу ХХ ПК України тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.

Платниками збору є особи, визначені п.162.1 ст.162 цього Кодексу.

Об`єктом оподаткування збором є доходи, визначені статтею 163 цього Кодексу.

Ставка збору становить 1,5 відсотка від об`єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 цього пункту.

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 цього Кодексу, за ставкою, визначеною підпунктом 1.3 цього пункту.

Відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи, визначені у статті 171 цього Кодексу.

В свою чергу, у п.п.162.1.3 п.162.1 ст.162 ПК України встановлено, що платниками податку, зокрема, є: податковий агент.

Відповідно до положень п.163.1 ст.163 ПК України об`єкт оподаткування резидента є: загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання).

Таким чином, податкові агенти, які виплачують фізичній особі дохід у вигляді заробітної плати, є платниками також військового збору, який сплачується із загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.

Суд зазначає, що підставою для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення №0005443306 від 24.03.2020 став висновок контролюючого органу про те, що КУ Токмацький ПТД ЗОР неперераховано до бюджету податок з доходів фізичних осіб під час виплати доходу у вигляді заробітної плати на загальну суму 135 777,04 грн. в т.ч. за періоди: січень-грудень 2016 року - 24373,38 грн., січень 2017 року. - 2145,17 грн., лютий 2017 року - 2398,14 грн., березень 2017 року - 2572,55 грн., травень 2017 року - 2 850,21 грн., червень 2017 року - 2600,25 грн., липень 2017 року - 4047,48 грн., серпень 2017 року - 2200,75 грн., вересень 2017 року - 2910,47 грн., жовтень 2017 року - 3010,99 грн., листопад 2017 року - 2938,81 грн., грудень 2017 року - 3139,38 грн., січень 2018 року - 2437,38 грн., лютий 2018 року - 2641,49грн, березень 2018 року - 2827,62 грн., квітень 2018 року - 2910,02 грн., травень 2018 року - 3176,44 грн., червень 2018 року - 3564,50 грн., липень 2018 року - 2861,81 грн., серпень 2018 року - 3909,67 грн., вересень 2018 року - 2999,05 грн., жовтень 2018 року - 3329,98 грн., листопад 2018 року - 3015,11 грн., грудень 2018 року - 3167,72 грн., січень 2019 року - 3105,44 грн., лютий 2019 року - 2939,26 грн., березень 2019 року - 3562,79 грн., квітень 2019 року - 3400,99 грн., травень 2019 року - 4011,29 грн., червень 2019 року - 3700,14 грн., липень 2019 року - 4412,70 грн., серпень 2019 року - 3784,79 грн., вересень 2019 року - 3052,17 грн., жовтень 2019 року - 3078,34 грн., листопад 2019 року - 2585,62 грн., грудень 2019 року - 3165,54 грн., січень 2020 року - 2949,61 грн.. (Додаток 1 до Акту перевірки).

У свою чергу, підставою для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення №0005453306 від 24.03.2020 став висновок контролюючого органу про те, що КУ Токмацький ПТД ЗОР неперераховано до бюджету військовий збір під час виплати доходу у вигляді заробітної плати на загальну суму 10993,99 грн. в т.ч. за періоди: січень-грудень 2016 року - 1845,15 грн., січень 2017 року - 178,73 грн., лютий 2017 року - 124,81 грн., березень 2017 року - 209,34 грн., травень 2017 року - 237,81 грн., червень 2017 року 213,31 грн., липень 2017 року - 336,92 грн., серпень 2017 року - 140,01 грн., вересень 2017 року - 242,74 грн., жовтень 2017 року - 250,78 грн., листопад 2017 року - 244,85 грн., грудень 2017 року - 261,56 грн., січень 2018 року - 201,55 грн., лютого 2018 року - 220,06 грн., березень 2018 року - 235,33 грн., квітень 2018 року - 243,69 грн., травень 2018 року - 264,39 грн., червень 2018 року - 297,23 грн., липень 2018 року - 237,84 грн., серпень 2018 року - 324,98 грн., вересень 2018 року - 249,59 грн., жовтень 2018 року - 277,17 грн., листопад 2018 року - 250,44 грн., грудень 2018 року - 263,66 грн., січень 2019 року- 258,39 грн., лютий 2019 року - 244,05 грн, березень 2019 року - 296,67 грн., квітень 2019 року - 283,35 грн., травень 2019 року - 334,29 грн., червень 2019 року - 308,34 грн., липень 2019 року - 367,89 грн., серпень 2019 року - 315,31 грн, вересень 2019 року - 254,24 грн., жовтень 2019 року. - 255,41 грн, листопад 2019 року - 214,83 грн, грудень 2019 року - 263,64 грн., січень 2020 року - 245,65 грн. (Додатку № 2 до Акту Перевірки).

Судом досліджено Додаток 1 до Акту перевірки та Додаток № 2 до Акту Перевірки.

Передостання та остання колонки таблиць відображають сальдо по відповідному податку/збору: колонка Кт (кредит) відображає суму заборгованості зі сплати відповідного податку/збору.

Як вбачається з колонки Кт Додатку 1 до Акту перевірки, наприкінці кожного місяця спірного періоді зазначено заборгованість з податку 0,00 грн. . Виключення становить квітень 2019 року, де в колонці Кт зазначено 278,24 грн. (із подальшим погашенням у травні 2019 року); листопад 2019 року, де в колонці Кт зазначено 0,01 (із подальшим погашенням у грудні 2019 року); січень 2020 року де в колонці Кт зазначено 1830,68 грн. .

У колонці Кт Додатку 2 до Акту перевірки, наприкінці кожного місяця в перевіряємому періоді зазначено заборгованість з військового збору 0,00 грн. . Виключення становить квітень 2019 року, де в колонці Кт зазначено 23,11 грн. (із подальшим погашенням у травні 2019 року); січень 2020 року, де в колонці Кт зазначено 152,40 грн. .

Тобто станом на час проведення перевірки позивачем погашена заборгованість зі сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору, що не заперечується відповідачем, та підтверджується матеріалами справи (квитанціями, виписками по рахунку…) (т.1 а.с.38 - 221).

Відповідач посилається на те, що позивач у спірний період не перерахував до бюджету податок на доходи фізичних осіб та військовий збір саме до або під час виплати заробітної плати.

Зі змісту Додатку 1 та Додатку 2 до Акту перевірки вбачається, що впродовж спірного періоду, який перевірявся, позивач допустив частково несвоєчасну сплату до бюджету податку на доходи фізичних осіб та військового збору.

Відповідальність за порушення правил своєчасності сплати (перерахування) податків встановлена ст.126 ПК України, відповідальність за порушення правил нарахування, утримання та сплати (перерахування) податків у джерела виплати - ст.127 ПК України.

Згідно з п.126.1 ст.126 ПК України у разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов`язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, встановлених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

У той же час, п.127.1 статті 127 ПК України передбачено, що ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Відповідальність за погашення суми податкового зобов`язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов`язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на особу, визначену цим Кодексом, у тому числі на податкового агента. При цьому платник податку - отримувач таких доходів звільняється від обов`язків погашення такої суми податкових зобов`язань або податкового боргу, крім випадків, встановлених розділом IV цього Кодексу.

Отже вказаною нормою встановлено міру відповідальності, яка покладається на платника податків, у тому числі і на податкового агента, саме за ненарахування, неутримання та/або несплату (неперерахування) податків, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, при цьому розмір штрафних санкцій за вчинення такого порушення визначається (обчислюється) залежно від кількості допущених порушень протягом певного періоду часу. Тобто склад правопорушення передбачає, що нарахування, утримання чи сплата податку не відбулися до чи на момент виплати доходу.

Натомість, коли мають місце нарахування, однак несвоєчасність сплати платником податків узгодженої суми грошового зобов`язання, допущена протягом строків, передбачених Податковим кодексом України, такий платник податків притягується до відповідальності відповідно до статті 126 вказаного Кодексу. При цьому, розмір такої санкції прямо залежить від часу затримки такої сплати, а не від кількості допущених порушень протягом певного періоду часу.

Вирішуючи питання щодо правомірності застосування до платника податків штрафів, визначених статтею 127 ПК України, слід з`ясовувати, чи була проявлена з боку такого платника протиправна бездіяльність у вигляді не нарахування, неутримання та/або несплати податкового зобов`язання.

Такий висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 8 жовтня 2019 року у справі №820/5099/18, у постанові від 5 березня 2020 року у справі №817/480/17, у постанові від 06 травня 2020 року у справі №803/1901/16.

Верховний Суд в постанові від 8 жовтня 2019 року у справі №820/5099/18 та в постанові від 5 березня 2020 року у справі №817/480/17 вказав, що якщо на момент виявлення порушення контролюючим органом, незалежно від періоду, який охоплений перевіркою, самостійно визначена платником сума податку за вказаний період сплачена в повному обсязі, такі обставини свідчать не про несплату податку, а про його несвоєчасну сплату, відповідальність за що передбачена положеннями ст.126 ПК України.

Судом встановлено, що на час проведення перевірки заборгованість з податку на доходи фізичних осіб та з військового збору позивачем була погашена в повному обсязі.

Отже, контролюючий орган не мав фактичних та правових підстав для притягнення платника до відповідальності та застосування до нього штрафних санкцій на підставі ст.127 ПК України за цей період, за який податок (збір) був нарахований, утриманий та сплачений, хоч і з порушенням строку його сплати. У даному випадку застосуванню підлягала стаття 126 ПК України.

Таким чином, враховуючи вищенаведене у сукупності, суд дійшов висновку, що прийняті відповідачем оскаржувані податкові повідомлення-рішення є протиправними і підлягають скасуванню як такі, що прийняті необґрунтовано, тобто без врахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Частиною 1 та 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Приписами ст.90 КАС України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

З огляду на наведене, суд зазначає, що відповідачем не доведено правомірність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень від 24 березня 2020 року №0005443306, №0005453306, у зв`язку з чим такі податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню, а позовні вимоги - задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає таке.

Згідно з частиною 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

У зв`язку із викладеним, понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2102,00 грн підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області.

Керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 143, 243-246, 255, 295, п.3 розділу VI Прикінцеві положення КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 24 березня 2020 року №0005443306, складене Головним управлінням ДПС у Запорізькій області.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 24 березня 2020 року №0005453306, складене Головним управлінням ДПС у Запорізькій області.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області на користь Комунальної установи Токмацький протитуберкульозний диспансер Запорізької обласної ради судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

З урахуванням пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), процесуальні строки, зокрема, строки апеляційного оскарження продовжуються на строк дії такого карантину.

Позивач - Комунальна установа Токмацький протитуберкульозний диспансер Запорізької обласної ради, місцезнаходження: 71700, Запорізька область, м.Токмак, вул.Центральна, буд.55; код ЄДРПОУ 20480172.

Відповідач - Головне управління ДПС у Запорізькій області, місцезнаходження: 69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 43143945.

Повне судове рішення складено 30.06.2020.

Суддя М.О. Семененко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2020
Оприлюднено02.07.2020
Номер документу90117013
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/2191/20

Ухвала від 06.05.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 05.02.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 04.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Постанова від 13.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Постанова від 13.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 26.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 26.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні