Рішення
від 22.06.2020 по справі 640/23465/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 червня 2020 року м. Київ № 640/23465/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Смолія І.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Політичної партії Республіканська партія до Міністерства юстиції України про визнання протиправними дій, скасування наказу, зобов`язання вчинити дії,

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Політична партія Республіканська партія (далі-позивач) із позовом до Міністерства юстиції України (далі- відповідач) про визнання протиправними дій, скасування наказу, зобов`язання вчинити дії.

Ухвалою суду від 23.12.2019 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) та запропоновано відповідачу надати відзив протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що відповідач безпідставно дійшов висновку щодо пропуску позивачем строку для випуску друкованого засобу масової інформації з дня одержання свідоцтва.

Представник відповідача у відзиві позовні вимоги не визнав, обґрунтовуючи тим, що відповідно до ст. 33 Закону України "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні" підтвердженням випуску друкованого засобу масової інформації є контрольні примірники видання, які відразу після надрукування безоплатно надсилаються редакцією засновникові і реєструючому органу. Пропуск річного строку з дня одержання свідоцтва початку випуску друкованого засобу масової інформації має наслідком втрату чинності свідоцтва про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до свідоцтва про реєстрацію серії КВ №22662-12562Р від 26.04.2017 Політична партія Республіканська партія є засновником друкованого засобу масової інформації - газети Республіканська газета .

Згідно з наказом Міністерства юстиції України від 14.08.2019 № 2552/5 "Про визнання свідоцтва про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації таким, що втратило чинність", у якому зазначено, що на підставі правового висновку свідоцтво про державну реєстрацію газети Республіканська газета втратило чинність відповідно до ст. 16 Закону України "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні".

Згідно правового висновку Міністерства юстиції України про визнання свідоцтва про державну реєстрацію друкованих засобів масової інформації таким, що втратило чинність, при здійсненні моніторингу надходження обов`язкових безоплатних примірників видань, виявлено, що контрольні примірники вищезазначеного видання до реєструючого органу не надходили, про що свідчать відомості, зазначені у Державному реєстрі друкованих засобів масової інформації та інформаційних агенств як суб`єктів інформаційної діяльності.

Не погоджуючись з вищевказаними рішеннями, позивач звернувся до суду за захисту своїх прав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи усіх форм дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 та ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові основи діяльності друкованих засобів масової інформації (преси) в Україні, державні гарантії їх свободи відповідно до Конституції України, Закону України "Про інформацію" та інших актів чинного законодавства і визнаних Україною міжнародно-правових документів регулюються Законом України "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні" від 16.11.1992 № 2782-XII (далі по тексту - Закон № 2782-ХІІ).

Відповідно до ст. 1 Закону 2782-ХІІ під друкованими засобами масової інформації (пресою) в Україні розуміються періодичні і такі, що продовжуються, видання, які виходять під постійною назвою, з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію.

Друкований засіб масової інформації вважається виданим, якщо він підписаний до виходу в світ і видрукований будь-яким тиражем. Сфера розповсюдження друкованого засобу масової інформації не обмежується.

Відповідно до статті 11 Закону 2782-ХІІ, друкований засіб масової інформації може видаватися після його державної реєстрації. Державній реєстрації підлягають всі друковані засоби масової інформації, що видаються на території України, незалежно від сфери розповсюдження, тиражу і способу його виготовлення.

Частина 2 статті 16 Закону 2782-ХІІ передбачає, що засновник (співзасновники) зберігає право розпочати випуск друкованого засобу масової інформації протягом одного року з дня одержання свідоцтва. У разі пропуску цього строку без поважних причин свідоцтво про державну реєстрацію втрачає чинність.

Аналогічна норма встановлена пунктами 2.17, 6.1 Положення про державну реєстрацію друкованих засобів масової інформації затверджена Наказом Міністерства юстиції України 21.02.2006 № 12/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України 23.04.2007, згідно яких засновник (співзасновники) зберігає(ють) право розпочати випуск друкованого засобу масової інформації протягом одного року з дня одержання свідоцтва про державну реєстрацію. У разі пропуску цього строку без поважних причин реєструючий орган визнає свідоцтво про державну реєстрацію таким, що втратило чинність, та вносить відомості про це до Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб`єктів інформаційної діяльності. Про прийняте рішення реєструючий орган повідомляє засновника (співзасновників) видання.

Рішення про визнання свідоцтва про державну реєстрацію таким, що втратило чинність, зазначене в підпункті 2.17 цього Положення, оформлюється наказом, до якого додається правовий висновок про визнання свідоцтва про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації таким, що втратило чинність. Висновок є невід`ємною частиною наказу.

Відповідно до ст. 33 Закону 2782-ХІІ контрольні примірники періодичних і таких, що продовжуються, видань відразу після надрукування безоплатно надсилаються редакцією засновникові (співзасновникам) і реєструючому органу.

Пунктом 8 частини 2 статті 41 Закону № 2782-ХІІ порушення порядку надсилання контрольних примірників віднесено до порушень законодавства України про друковані засоби масової інформації.

В частині 3 статті 41 Закону № 2782-ХІІ визначено, за ці порушення винні особи притягаються до дисциплінарної, цивільно-правової, адміністративної або кримінальної відповідальності згідно з чинним законодавством України.

З вищенаведених норм слідує, що санкція за порушення вимог ст. 33 Закону України Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні не передбачає втрату чинності свідоцтвом про реєстрацію друкованого засобу масової інформації.

Позивач стверджує, що випуск друкованого видання Республіканська газета був здійснений у межах встановленого законодавством річного терміну, а саме 19.04.2018 року за №1(001), на підтвердження чого до матеріалів справи долучено оригінал примірника газети.

Таким чином, чинне законодавство надає право реєструючому органу визнавати свідоцтво таким, що втратило чинність, лише у випадку, якщо видавцем не розпочато випуск друкованого засобу масової інформації протягом одного року з дня видачі свідоцтва.

При цьому, тільки факту неотримання Міністерством юстиції України контрольних примірників друкованих видань недостатньо для висновку про те, що підприємством не виконано вимогу ст. 16 Закону України Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні .

Водночас, слід зазначити, що Міністерство юстиції України не перевірило факт випуску або невипуску позивачем друкованих видань, не звернулося до редакції з метою перевірки факту виходу в світ газет і журналів.

Тобто, фактично відповідачем не було вжито належних заходів для повного і об`єктивного встановлення обставин для прийняття рішення щодо визнання свідоцтва друкованих видань нечинним.

Отже, суд вважає, що чинне законодавство надає право реєструючому органу визнавати свідоцтво таким, що втратило чинність лише у випадку, якщо видавцем не розпочато випуск друкованого засобу масової інформації протягом одного року з дня одержання свідоцтва без поважних причин.

Відтак, у відповідача були відсутні законні підстави для визнання нечинним свідоцтва про державну реєстрацію друкованих видань.

На підставі викладеного суд вважає, що відповідачем як суб`єктом владних повноважень не доведено правомірності винесеного наказу від 14.08.2019 № 2552/5 "Про визнання свідоцтва про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації таким, що втратило чинність", а тому суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги положення частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, на користь позивача підлягають стягненню здійсненні ним судові витрати з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань.

Керуючись положеннями статей 6, 8, 9, 77, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Політичної партії Республіканська партія задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Міністерства юстиції України щодо визнання таким, що втратило чинність свідоцтва про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації - газети Республіканська газета .

Визнати протиправним та скасувати наказ Міністерства юстиції України від 14.08.2019 №2552/5.

Зобов`язати Міністерство юстиції України вилучити з Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агенств як суб`єктів інформаційної діяльності відомості про втрату чинності свідоцтва про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації - газети Республіканська газета .

Стягнути на користь Політичної партії Республіканська партія (код ЄДРПОУ 40034957) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1921,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства юстиції України (01001, м. Київ, вул. Городецького, 13, ЄДПРОУ 00015622).

Позивач: Політична партія Республіканська партія (03150, м. Київ, вул. Предславинська, буд.31/11, оф.83, код ЄДРПОУ 40034957)

Відповідач: Міністерство юстиції України (01001, м. Київ, вул. Городецького, 13, ЄДПРОУ 00015622)

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішенням суду може бути оскаржено за правилами встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя І.В. Смолій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.06.2020
Оприлюднено03.07.2020
Номер документу90124109
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/23465/19

Ухвала від 22.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 23.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Постанова від 30.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Постанова від 30.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Рішення від 22.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні