Рішення
від 16.06.2020 по справі 640/11205/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 червня 2020 року м. Київ № 640/11205/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Смолія І.В., при секретарі судового засідання Палій Д.В., розглянувши у відкритому судовому засідання матеріали адміністративної справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Олсідз Груп Україна"

до Офісу великих платників податків ДПС

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

за участю представників сторін:

від позивача: Слюзар Т.І.

від відповідача: Труфанова В.О.

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Олсідз Груп Україна" (далі по тексту - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Офісу великих платників податків ДПС (далі по тексту - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 28.11.2018 року №0009654105 та №0009644105.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення були прийняті безпідставно та з порушенням вимог чинного законодавства України, у зв`язку з чим воно є протиправним та підлягає скасуванню.

Представником позивача подано додаткові пояснення, в яких зазначено про неправомірність винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення у зв`язку з тим, що позивач не може нести відповідальність за дії контрагента; в основу оскаржуваного податкового повідомлення-рішення покладено вирок суду щодо керівника ТОВ "ТД Агро-Еко Трейд" без дослідження реальності здійснення господарських операцій; у відповідача були відсутні підстави для проведення перевірки.

Представником відповідача надано суду відзив, в якому зазначає про правомірність винесених податкових повідомлень-рішень, порушення встановлені під час перевірки підтвердженні актом перевірки та наданими доказами та поясненнями.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва зазначає наступне.

На підставі наказу відповідача від 24.10.2018 року №1982, направлень від 24.10.2018 року №993 відповідачем проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Олсідз Груп Україна з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ Торговий дім Агро-Еко Трейд за період з 01.10.2016 по 30.11.2016.

За результатами проведеної перевірки, відповідачем складено акт перевірки від 14.11.2018 №3470/28-10-41-05/37039253, яким встановлено порушення п.138.1, п.138.2 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України від 02.12.2015 №2755-VI, із змінами та доповненнями в редакції закону, що діяла до 01.01.2015, пп.134.1.1 пю134.1 ст.134 Податкового кодексу України від 02.12.2015 №2755-VI, із змінами та доповненнями в редакції закону, що діяла до 01.01.2015, п.5 Положень (стандартів) бухгалтерського обліку 11 Зобов`язання , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.01.2020 №20, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.02.2000 за №85/4306 та 15 Дохід затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.11.1999 №290, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.1999 за №860/4153, в результаті чого встановлено заниження об`єкту оподаткування за 2016 рік на загальну суму 7 771 533грн. ; п.198.1, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02.12.2015 №2755-VI, із змінами та доповненнями в редакції закону, що діяла до 01.01.2015, в результаті чого встановлено завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за період з 01.10.2016 по 30.11.2016 року всього в сумі 1 554 306,56 грн., в тому числі: за жовтень 2016 року на суму ПДВ 120 578,18 грн., за листопад 2016 року в сумі 1 433 728,38 грн.

В подальшому, відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення від 28.11.2018 №0009654105, яким встановлено сума завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на загальну суму 1 554 306,56грн. та від 28.11.2018 №0009644105, яким встановлено суму завищення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток в сумі 7 771 532,89грн.

Не погоджуючись з винесеними податковими повідомленням-рішення, позивач звернувся до суду.

Матеріалами справи підтверджено, що між ТОВ "Олсідз Груп Україна", як покупцем, та ТОВ "Торговий дім Агро-Еко Трейд", як продавцем, був укладений Договір на поставку насіння соняшнику №0601923 від 25.10.2019, Договори на поставку сільськогосподарської продукції №06011007 від 03.11.2016, №06011045 від 07.11.2016, №06011117 від 10.11.2016, №06011132 від 11.11.2016, №06011157 від 16.11.2016.

Відповідно до п.1.1 Договору №0601923 у порядку та на умовах, передбачених даним Договором, Постачальник зобов`язується продати та передати у власність покупцю соняшник врожаю 2016 року (надалі - товар), а покупець зобов`язується оплати та прийняти Товар.

Пунктами 2.1-2.4 Договору №0601923 сторонами погоджено якісні показники товару. які повинені відповідати наступним базовим вимогам: вологість - макс. 8 (вісім) %; сміттєва домішка - макс. З (три)%; олійна домішка - макс. 20 (двадцять) %; масова частка олії в перерахунку на сиру речовину - макс. 44 (сорок чотири) %. Граничні показники якості Товару: вологість - макс. 9 (дев`ять) %; смітна домішка - макс. 5 (п`ять)%; олійна домішка - макс. 20 (двадцять)%; олійність в перерахунку на сиру речовину - мін. 44 (сорок чотири) %. Обмежувальні показники якості товару: вологість - макс. 10 (десять) %; смітна домішка - макс. 10 (десять)%; олійна домішка - макс. 20 (двадцять)%; олійність в перерахунку на сиру речовину - мін. 40 (сорок) %. Інші показники якості товару - відповідно до ДСТУ 4694:2006.

Згідно з п.2.5 Договору №0601923 при прийманні товару, якісні показники якого не відповідають вимогам пп. 2.1-2.4, вартість такого товару перераховується, виходячи із залікової ваги такого Товару, та зазначається в Акті перерахунку ціни. У випадку надходження (поставки) Товару з показником олійної домішки більше, ніж 20 (двадцять) %, кожен відсоток такого перевищення вважається смітною домішкою та, відповідно, при розрахунку якісних показників поставленого Товару відноситься до смітної домішки.

Відповідно до п.4.1 Договору №0601923 постачальник поставляє товар на умовах СРТ перевезення оплачено до (місце зазначене) Філія ТОВ Олсідз Блек Сі Олійно-екстракційний завод , Одеська область, Комінтернівський район, територія Визирської сільської ради, 2-ий км автодороги на Морський торгівельний порт Южний , буд. 2 "б" (надалі - Склад Покупця) згідно Інкотермс в редакції 2010 p., за винятком застережень, прямо передбачених даним Договором.

Пунктом 4.2. Договору №0601923 передбачено, що товар за даним Договором постачається в строк по 03.11.2016 включно.

Згідно з п.4.3. Договору №0601923 остаточна якість товару визначається на складі покупця незалежною акредитованою лабораторією - ТОВ НофаЛаб Інтернешнл Лабораторіє Україна .

Відповідно до п.4.4 Договору №0601923 остаточна кількість товару визначається на складі Покупця згідно з результатами зважування товару на складі покупця, з урахуванням залікової ваги Товару відповідно до якості, зазначеної в пп. 2.1 та 2.4 даного Договору.

У відповідності до п.4.5 Договору №0601923 датою поставки товару вважається дата підписання сторонами відповідного Акту перерахунку ціни, який є одночасно Актом приймання-передачі Товару.

Пунктом 3.1 Договору №0601923 сторони погодили, що кількість товару становить 100,00 метричних тон (надалі -МТ) +/- 10 % за вибором покупця.

Згідно з п.3.2 Договору №0601923 ціна однієї МТ товару, що постачається згідно з даним Договором, складає 8916,67грн. (ПДВ - 1783,33 грн.) Загальна вартість товару, що постачається згідно з даним Договором, складає 1 070 000,00грн.

Відповідно до п.5.1 Договору №0601923 оплата товару, що поставляється за даним Договором, проводиться в національній валюті України шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника в наступному порядку: 80% вартості товару - протягом 3 (трьох) банківських днів з дати останньої з подій, зазначених нижче: поставка Товару; визначення якості й кількості Товару; пред`явлення рахунку-фактури; підписання Сторонами відповідної видаткової накладної на Товар; підписання Сторонами відповідного Акту перерахунку ціни Товару; передача покупцю документів, визначених у п. 6.1; даного Договору. передача покупцю документів, зазначених у п. 6.1. даного Контракту; 20% вартості Товару - протягом 3 (трьох) банківських днів з дати останньої з подій, зазначених нижче; реєстрація податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних; перевірка покупцем реєстрації податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних та отримання покупцем від контролюючих органів підтвердження фактичної реєстрації податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання умов Договору №0601923 ТОВ ТД Агро-Еко Трейд поставлено позивачу Товар у кількості 109,64 МТ загальною вартістю 1 160 050,58 грн. з ПДВ, що підтверджується: товарно-транспортною накладною від 30.10.2016 №02, від 30.10.2016 №01, від 31.10.2016 №05, від 31.10.2016 №04, від 30.10.2016 №03, видатковою накладною №1 від 31.10.2016, Актом перерахунку ціни №AG000002078 від 31.10.2016, рахунком на оплату №1 від 31.10.2016 видатковою накладною №2 від 01.11.2016 Актом перерахунку ціни №AG000002143 від 01.11.2016, рахунком на оплату №2 від 01.11.2016 видатковою накладною №3 від 02.11.2016, Актом перерахунку ціни №AG000002175 від 02.11.2016 рахунком на оплату №3 від 02.11.2016.

Відповідно до вимог п. 187.1 ст. 187 та ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ ТД Агро-Еко Трейд у зв`язку з поставкою позивачу Товару у кількості 109,64 МТ загальною вартістю 1 160 050,58 грн. з ПДВ, складено та подано до контролюючого органу податкові накладні №20 від 31.10.2016, №1 від 01.11.2016, №4 від 02.11.2016, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до умов, передбачених п.5.1 Договору №0601923, оплатив поставлений Товар у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням від 02.11.2016 №7654 в сумі 602 890,91 грн., від 10.11.2016 №8364 в сумі 171 378,40 грн., від 19.12.2016 №14011 в сумі 34 275,68 грн., від 18.11.2016 №9669 в сумі 192 439,51 грн., від 19.12.2016 №14010 в сумі 120 578,18 грн., від 19.12.2016 №14012 в сумі 38 487,90 грн..

Відповідно до п.1.1 Договору №06011007 у порядку та на умовах, передбачених даним Договором, постачальник зобов`язується продати та передати у власність покупця соняшник врожаю 2016 року, а покупець зобов`язується оплати та прийняти Товар.

Пунктами 2.1-2.4 Договору №06011007 сторони погодили якісні показники Товару повинні відповідати наступним базовим вимогам: вологість - макс. 8 (вісім) %; сміттєва домішка - макс. З (три)%; олійна домішка - макс. 20 (двадцять)%; масова частка олії в перерахунку на сиру речовину - макс. 46 (сорок шість) %. Граничні показники якості Товару: вологість - макс. 9 (дев`ять) %; смітна домішка - макс. 5 (п`ять)%, Обмежувальні показники якості Товару: вологість - макс. 10 (десять) %;

смітна домішка - макс. 10 (десять)%; олійна домішка - макс. 20 (двадцять)%; олійність в перерахунку на сиру речовину - мін. 40 (сорок) %. Інші показники якості Товару - відповідно до ДСТУ 4694:2006.

Згідно з п.2.5 Договору №06011007 при прийманні Товару, якісні показники якого не відповідають вимогам пп.2.1 та 2.4 даного Договору, вартість такого Товару перераховується, виходячи із залікової ваги такого Товару, та зазначається в Акті перерахунку ціни. У випадку надходження (поставки) Товару з показником олійної домішки більше, ніж 20 (двадцять) %, кожен відсоток такого перевищення вважається смітною домішкою та, відповідно, при розрахунку якісних показників поставленого Товару відноситься до смітної домішки.

Відповідно до п.4.1 Договору №06011007 Постачальник поставляє Товару на умовах СРТ перевезення оплачено до (місце зазначене) Філія ТОВ Олсідз Блек Сі Олійно-екстракційний завод , Одеська область, Комінтернівський район, територія Визирської сільської ради, 2-ий км автодороги на Морський торгівельний порт Южний , буд. 2 "б" (надалі - склад покупця) згідно Інкотермс в редакції 2010 pоку, за винятком застережень, прямо передбачених даним Договором.

Пунктом 4.2 Договору №06011007 передбачено, що Товар за даним Договором постачається в строк по 06.11.2016 включно.

Згідно з п. 4.3 Договору №06011007 остаточна якість Товару визначається на складі покупця незалежною акредитованою лабораторією - ТОВ НофаЛаб Інтернешнл Лабораторіє Україна .

Відповідно до п. 4.4 Договору №06011007 остаточна кількість Товару визначається на складі покупця згідно з результатами зважування Товару на складі покупця, з урахуванням залікової ваги Товару відповідно до якості, зазначеної в пп. 2.1 та 2.4 даного Договору.

У відповідності до п.4.5 Договору №06011007 датою поставки Товару вважається дата підписання сторонами відповідного Акту перерахунку ціни, який є одночасно Актом приймання-передачі Товару.

Пунктом 3.1 Договору №06011007 сторони погодили, що кількість Товару становить 250,00 МТ +/ - 10 % за вибором покупця.

Згідно з п. 3.2. Договору №06011007 ціна однієї МТ Товару, що постачається згідно з даним Договором, складає 8 958,33 грн., (ПДВ - 1791,67 грн.). Загальна вартість Товару, що постачається згідно з даним Договором, складає 2 687 500,00 грн.

Відповідно до п.5.1 Договору №06011007 оплата Товару, що поставляється за даним Договором, проводиться в національній валюті України шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника в наступному порядку: 80% вартості Товару - протягом 3 (трьох) банківських днів з дати останньої з подій: поставка Товару; визначення якості й кількості Товару; пред`явлення рахунку-фактури; підписання сторонами відповідної видаткової накладної на Товар; підписання сторонами відповідного Акту перерахунку ціни Товару; передача покупцю документів, визначених у п.6.1 даного Договору; передача покупцю документів, зазначених у п. 6.1 даного Контракту. 20% вартості Товару - протягом 3 (трьох) банківських днів з дати останньої з подій, зазначених нижче: реєстрація податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних; перевірка покупцем реєстрації податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних та отримання Покупцем від контролюючих органів підтвердження фактичної реєстрації податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання умов укладеного Договору №06011007 ТОВ ТД Агро-Еко Трейд поставлено позивачу Товар у кількості 62,84 МТ загальною вартістю 664 980,26 грн. з ПДВ, що підтверджується: товарно-транспортною накладною від 04.11.2016 №6, від 04.11.2016 №7, від 04.11.2016 №8, видатковою накладною №4 від 05.11.2016, Актом перерахунку ціни №AG000002351 від 05.11.2016, рахунком на оплату №4 від 05.11.2016, видатковою накладною №5 від 06.11.2016, Актом перерахунку ціни №AG000002352 від 06.11.2016, рахунком на оплату №5 від 06.11.2016.

Відповідно до вимог п. 187.1 ст. 187 та ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ ТД Агро-Еко Трейд у зв`язку з поставкою позивачу Товару у кількості 62,84 МТ загальною вартістю 664 980,26 грн. з ПДВ, складено та подано до контролюючого органу податкову накладну №10 від 06.11.2016, податкову накладну №8 від 05.11.2016, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до умов, передбачених п. 5.1 Договору №06011007, оплатив поставлений Товар у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням від 06.01.2017 №208 в сумі 50 000,00 грн., від 29.12.2016 №15278 в сумі 136 000,00 грн., від 19.12.2016 №14013 в сумі 35 611,18 грн., від 19.12.2016 №14014 в сумі 25218,86 грн., від 10.11.2016 №8420 в сумі 178055,92 грн., від 10.11.2016 №8422 в сумі 190 094,30 грн., від 21.11.2016 №9940 в сумі 50000,00 грн.

Відповідно до п.1.1 Договору №06011045 у порядку та на умовах, передбачених даним Договором, постачальник зобов`язується продати та передати у власність покупця соняшник врожаю 2016 року, а покупець зобов`язується оплати та прийняти Товар.

Пунктами 2.1-2.4 Договору №06011045 сторони погодили якісні показники Товару, які повинні відповідати наступним базовим вимогам: вологість - макс. 8 (вісім) %; сміттєва домішка - макс. З (три)%; олійна домішка - макс. 20 (двадцять)%; масова частка олії в перерахунку на сиру речовину - макс. 46 (сорок шість) %. Граничні показники якості Товару: вологість - макс. 9 (дев`ять) %; смітна домішка - макс. 5 (п`ять)%. Обмежувальні показники якості Товару: вологість - макс. 10 (десять) %; смітна домішка - макс. 10 (десять)%; олійна домішка - макс. 20 (двадцять)%; Олійність в перерахунку на сиру речовину - мін. 40 (сорок) %. Інші показники якості Товару - відповідно до ДСТУ 4694:2006.

Згідно з п.2.5 Договору №06011045 при прийманні Товару, якісні показники якого не відповідають вимогам п.п. 2.1. та 2.4. даного Договору, вартість такого Товару перераховується, виходячи із залікової ваги такого Товару, та зазначається в Акті перерахунку ціни. У випадку надходження (поставки) Товару з показником олійної домішки більше, ніж 20 (двадцять) %, кожен відсоток такого перевищення вважається смітною домішкою та, відповідно, при розрахунку якісних показників поставленого Товару відноситься до смітної домішки.

Відповідно до п. 4.1 Договору №06011045 Постачальник поставляє Товару на умовах СРТ перевезення оплачено до (місце зазначене) Філія ТОВ Олсідз Блек Сі Олійно-екстракційний завод , Одеська область, Комінтернівський район, територія Визирської сільської ради, 2-ий км автодороги на Морський торгівельний порт Южний , буд. 2 "б" згідно Інкотермс в редакції 2010 pоку, за винятком застережень, прямо передбачених даним Договором.

Пунктом 4.2. Договору №06011045 передбачено, що Товар за даним Договором постачається в строк по 09.11.2016 включно.

Згідно з п. 4.3 Договору №06011045 остаточна якість Товару визначається на складі покупця незалежною акредитованою лабораторією - ТОВ НофаЛаб Інтернешнл Лабораторіє Україна .

Відповідно до п. 4.4 Договору №06011045 остаточна кількість Товару визначається на складі покупця згідно з результатами зважування Товару на складі покупця, з урахуванням залікової ваги Товару відповідно до якості, зазначеної в пп. 2.1 та 2.4 даного Договору.

У відповідності до п.4.5 Договору №06011045 датою поставки Товару вважається дата підписання Сторонами відповідного Акту перерахунку ціни, який є одночасно Актом приймання-передачі Товару.

Пунктом 3.1. Договору №06011045 сторони погодили, що кількість Товару становить 200,00 (двісті) МТ +/ - 10 % за вибором покупця.

Згідно з п.3.2 Договору №06011045 ціна однієї МТ Товару, що постачається згідно з даним Договором, складає 8 958,33 грн. (ПДВ - 1791,67 грн.). Загальна вартість Товару, що постачається згідно з даним Договором, складає 2 150 000,00 грн.

Відповідно до п. 5.1 Договору №06011045 оплата Товару, що поставляється за даним Договором, проводиться в національній валюті України шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника в наступному порядку: 80% вартості Товару - протягом 3 (трьох) банківських днів з дати останньої з події: поставка Товару; визначення якості й кількості Товару; пред`явлення рахунку-фактури; підписання Сторонами відповідної видаткової накладної на Товар; підписання Сторонами відповідного Акту перерахунку ціни Товару; передача Покупцю документів, визначених у п. 6.1. даного Договору, передача Покупцю документів, зазначених у п. 6.1 даного Контракту. 20% вартості Товару - протягом 3 (трьох) банківських днів з дати останньої з подій: реєстрація податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних; перевірка покупцем реєстрації податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних та отримання покупцем від контролюючих органів підтвердження фактичної реєстрації податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання умов укладеного Договору №06011045 ТОВ ТД Агро-Еко Трейд поставлено Позивачу Товар у кількості 160,22 МТ загальною вартістю 1 688 905,98 грн. з ПДВ, що підтверджується: товарно-транспортною накладною від 05.11.2016 №9, від 06.11.2016 №10, від 06.11.2016 №11, від 06.11.2016 №12, від 06.11.2016 №13, від 08.11.2016 №14, від 07.11.2016 №15. видатковою накладною №8 від 07.11.2016; Актом перерахунку ціни №AG000002517 від 09.11.2016, рахунком на оплату №8 від 09.11.2016, видатковою накладною №7 від 08.11.2016, Актом перерахунку ціни №AG000002487 від 08.11.2016 рахунком на оплату №7 від 08.11.2016, видатковою накладною №6 від 07.11.2016, Актом перерахунку ціни №AG000002439 від 07.11.2016, рахунком на оплату №6 від 07.11.2016.

Відповідно до вимог п. 187.1 ст. 187 та ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ ТД Агро-Еко Трейд у зв`язку з поставкою позивачу Товару у кількості 160,22 МТ загальною вартістю 1 688 905,98 грн. з ПДВ, складено та подано до контролюючого органу податкову накладну №11 від 07.11.2016, №12 від 08.11.2016, №14 від 09.11.2016, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до умов, передбачених п. 5.1 Договору №06011045, оплатив поставлений Товар у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням від 06.01.2017 №199 в сумі 34 721,55 грн., від 06.01.2017 №198 в сумі 75 480,51 грн., від 06.01.2017 №200 в сумі 171 282,27 грн., від 01.12.2016 №11915 в сумі 556 411,35 грн., від 29.11.2016 №11208 в сумі 300 000,00 грн., від 23.11.2016 №10483 в сумі 77 402,53 грн., від 23.11.2016 №10484 в сумі 173 607,77 грн., від 23.11.2016р. № 10435 в сумі 300 0000,00 грн.

Відповідно до п. 1.1 Договору №06011117 у порядку та на умовах, передбачених даним Договором, Постачальник зобов`язується продати та передати у власність покупця соняшник врожаю 2016 року, а покупець зобов`язується оплати та прийняти Товар.

Пунктами 2.1-2.4 Договору №06011117 сторони погодили якісні показники Товару повинні відповідати наступним базовим вимогам: вологість - макс. 8 (вісім) %; сміттєва домішка - макс. З (три)%; олійна домішка - макс. 20 (двадцять)%; масова частка олії в перерахунку на сиру речовину - макс. 46 (сорок шість) %. Граничні показники якості Товару: вологість - макс. 9 (дев`ять) %; смітна домішка - макс. 5 (п`ять)%. Обмежувальні показники якості Товару: вологість - макс. 10 (десять) %; смітна домішка - макс. 10 (десять)%; олійна домішка - макс. 20 (двадцять)%; олійність в перерахунку на сиру речовину - мін. 40 (сорок) %. Інші показники якості Товару - відповідно до ДСТУ 4694:2006.

Згідно з п. 2.5 Договору №06011117 при прийманні Товару, якісні показники якого не відповідають вимогам пп. 2.1 та 2.4 даного Договору, вартість такого Товару перераховується, виходячи із залікової ваги такого Товару, та зазначається в Акті перерахунку ціни. У випадку надходження (поставки) Товару з показником олійної домішки більше, ніж 20 (двадцять) %, кожен відсоток такого перевищення вважається смітною домішкою та, відповідно, при розрахунку якісних показників поставленого Товару відноситься до смітної домішки.

Відповідно до п. 4.1 Договору №06011117 Постачальник поставляє Товару на умовах СРТ перевезення оплачено до (місце зазначене) Філія ТОВ Олсідз Блек Сі Олійно-екстракційний завод , Одеська область, Комінтернівський район, територія Визирської сільської ради, 2-ий км автодороги на Морський торгівельний порт Южний , буд. 2 "б" згідно Інкотермс в редакції 2010 pоку, за винятком застережень, прямо передбачених даним Договором.

Пунктом 4.2. Договору №06011117 передбачено, що Товар за даним Договором постачається в строк по 11.11.2016 включно.

Згідно з п. 4.3 Договору №06011117 остаточна якість Товару визначається на складі покупця незалежною акредитованою лабораторією - ТОВ НофаЛаб Інтернешнл Лабораторіє Україна .

Відповідно до п. 4.4 Договору №06011117 остаточна кількість Товару визначається на Складі Покупця згідно з результатами зважування Товару на складі покупця, з урахуванням залікової ваги Товару відповідно до якості, зазначеної в пп. 2.1 та 2.4 даного Договору.

У відповідності до п.4.5 Договору №06011117 датою поставки Товару вважається дата підписання сторонами відповідного Акту перерахунку ціни, який є одночасно Актом приймання-передачі Товару.

Пунктом 3.1. Договору №06011117 сторони погодили, що кількість Товару становить 250,00 (двісті п`ятдесят) МТ +/- 10 % за вибором покупця.

Згідно з п. 3.2 Договору №06011117 ціна однієї МТ Товару, що постачається згідно з даним Договором, складає 8 916,67 грн. (ПДВ - 1 783,33 грн.). Загальна вартість Товару, що постачається згідно з даним Договором, складає 2 675 000,00 грн. з ПДВ.

Відповідно до п.5.1 Договору №06011117 оплата Товару, що поставляється за даним Договором, проводиться в національній валюті України шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника в наступному порядку: 80% вартості Товару - протягом 3 (трьох) банківських днів з дати останньої з подій: поставка Товару; визначення якості й кількості Товару; пред`явлення рахунку-фактури; підписання Сторонами відповідної видаткової накладної на Товар; підписання Сторонами відповідного Акту перерахунку ціни Товару; передача Покупцю документів, визначених у п. 6.1 даного Договору; передача покупцю документів, зазначених у п. 6.1. даного Контракту. 20% вартості Товару - протягом 3 (трьох) банківських днів з дати останньої з подій, зазначених нижче: реєстрація податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних; перевірка покупцем реєстрації податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних та отримання покупцем від контролюючих органів підтвердження фактичної реєстрації податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання умов укладеного Договору №06011117 ТОВ ТД Агро-Еко трейд поставлено позивачу Товар у кількості 204,06 МТ загальною вартістю 2119 964,65 грн. з ПДВ, що підтверджується: товарно-транспортною накладною від 08.11.2016 №16, від 08.11.2016 №19, від 08.11.2016 №23, від 08.11.2016 №17, від 08.11.2016 №21, від 09.11.2016 №20, від 08.11.2016 №22, від 08.11.2016 №24, від 08.11.2016 №18, видатковою накладною №12 від 10.11.2016. Актом перерахунку ціни №AG000002577 від 10.11.2016, рахунком на оплату №12 від 10.11.2016.

Відповідно до вимог п. 187.1 ст. 187 та ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ ТД Агро-Еко трейд у зв`язку з поставкою позивачу Товару у кількості 204,06 МТ загальною вартістю 2 119 964,65 грн. з ПДВ, складено та подано до контролюючого органу податкову накладну №17 від 10.11.2016, яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до умов, передбачених п. 5.1 Договору №06011117, оплатив поставлений Товар у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням від 06.01.2017 №197 в сумі 53 327,44 грн., від 29.12.2016 №15111 в сумі 300 000,00 грн., від 30.11.2016 №11516 в сумі 1 166 637,21 грн., від 29.11.2016 №11250 в сумі 600 000,00 грн.

Відповідно до п. 1.1. Договору №06011132 у порядку та на умовах, передбачених даним Договором, постачальник зобов`язується продати та передати у власність покупця соняшник врожаю 2016 року (надалі - Товар), а покупець зобов`язується оплати та прийняти Товар.

Пунктами 2.1-2.4 Договору №06011132 сторони погодили якісні показники Товару, які повинні відповідати наступним базовим вимогам: вологість - макс. 8 (вісім) %; сміттєва домішка - макс. З (три)%; олійна домішка - макс. 20 (двадцять)%; масова частка олії в перерахунку на сиру речовину - макс. 46 (сорок шість) %. Граничні показники якості Товару: вологість - макс. 9 (дев`ять) %; смітна домішка - макс. 5 (п`ять)%. Обмежувальні показники якості Товару: вологість - макс. 10 (десять) %; Смітна домішка - макс. 10 (десять)%; олійна домішка - макс. 20 (двадцять)%; олійність в перерахунку на сиру речовину - мін. 40 (сорок) %. Інші показники якості Товару - відповідно до ДСТУ 4694:2006.

Згідно з п.2.5 Договору №06011132 при прийманні Товару, якісні показники якого не відповідають вимогам пп. 2.1 та 2.4 даного Договору, вартість такого Товару перераховується, виходячи із залікової ваги такого Товару, та зазначається в Акті перерахунку ціни. У випадку надходження (поставки) Товару з показником олійної домішки більше, ніж 20 (двадцять) %, кожен відсоток такого перевищення вважається смітною домішкою та, відповідно, при розрахунку якісних показників поставленого Товару відноситься до смітної домішки.

Відповідно до п. 4.1 Договору №06011132 Постачальник поставляє Товару на умовах СРТ перевезення оплачено до (місце зазначене) Філія ТОВ Олсідз Блек Сі Олійно-екстракційний завод , Одеська область, Комінтернівський район, територія Визирської сільської ради, 2-ий км автодороги на Морський торгівельний порт Южний , буд. 2 "б" згідно Інкотермс в редакції 2010 p., за винятком застережень, прямо передбачених даним Договором.

Пунктом 4.2. Договору №06011132 передбачено, що Товар за даним Договором постачається в строк по 14.11.2016 включно.

Згідно з п. 4.3 Договору №06011132 остаточна якість Товару визначається на Складі Покупця незалежною акредитованою лабораторією - ТОВ НофаЛаб Інтернешнл Лабораторіє Україна .

Відповідно до п. 4.4 Договору №06011132 остаточна кількість Товару визначається на Складі Покупця згідно з результатами зважування Товару на складі покупця, з урахуванням залікової ваги Товару відповідно до якості, зазначеної в пп. 2.1 та 2.4 даного Договору.

У відповідності до п. 4.5 Договору №06011132 датою поставки Товару вважається дата підписання Сторонами відповідного Акту перерахунку ціни, який є одночасно Актом приймання-передачі Товару.

Пунктом 3.1 Договору №06011132 сторони погодили, що кількість Товару становить 220,00 (двісті двадцять) МТ +/-10 % за вибором покупця.

Згідно з п. 3.2 Договору №06011132 ціна однієї МТ Товару, що постачається згідно з даним Договором, складає 8 958,33 грн. (ПДВ - 1 791,67 грн.). Загальна вартість Товару, що постачається згідно з даним Договором, складає 2 365 000,00 грн.

Відповідно до п. 5.1 Договору №06011132 оплата Товару, що поставляється за даним Договором, проводиться в національній валюті України шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника в наступному порядку: 80% вартості Товару - протягом 3 (трьох) банківських днів з дати останньої з подій, зазначених нижче: поставка Товару; визначення якості й кількості Товару; пред`явлення рахунку-фактури; підписання Сторонами відповідної видаткової накладної на Товар; підписання Сторонами відповідного Акту перерахунку ціни Товару; передача покупцю документів, визначених у п. 6.1 даного Договору; передача покупцю документів, зазначених у п. 6.1 даного Контракту. 20% вартості Товару - протягом 3 (трьох) банківських днів з дати останньої з подій, зазначених нижче: реєстрація податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних; перевірка покупцем реєстрації податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних та отримання покупцем від контролюючих органів підтвердження фактичної реєстрації податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання умов укладеного Договору №06011132 ТОВ ТД Арго-Еко Трейд поставлено позивачу Товар у кількості 248,5 МТ загальною вартістю 2 604 108,09 грн. з ПДВ, що підтверджується: товарно-транспортною накладною від 09.11.2016 №25, від 09.11.2016 №26, від 09.11.2016 №27. від 09.11.2016 №30, від 09.11.2016 №29, від 11.11.2016 №34, від 10.11.2016 №31, від 11.11.2016 №33, від 11.11.2016 №32, від 08.11.2016 №28, від 11.11.2016 №35, видатковою накладною №20 від 13.11.2016 року. Актом перерахунку ціни №AG000002765 від 13.11.2016, рахунком на оплату №20 від 13.11.2016, видатковою накладною №14 від 11.11.2016. Актом перерахунку ціни №AG000002620 від 11.11.2016, рахунком на оплату №14 від 11.11.2016, видатковою накладною №15 від 12.11.2016, Актом перерахунку ціни №AG000002621 від 12.11.2016, рахунком на оплату №15 від 12.11.2016, видатковою накладною №13 від 11.11.2016, Актом перерахунку ціни №AG000002742 від 11.11.2016, рахунком на оплату №13 від 11.11.2016.

Відповідно до вимог п. 187.1. ст. 187 та ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю ТД Агро-Еко трейд у зв`язку з поставкою Позивачу Товару у кількості 248,5 МТ загальною вартістю 2 604 108,09 грн. з ПДВ, складено та подано до контролюючого органу податкову накладну №26 від 11.11.2016, №19 від 11.11.2016, №20 від 12.11.2016, №25 від 13.11.2016, які зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до умов, передбачених п. 5.1 Договору №06011132, оплатив поставлений Товар у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням від 22.11.2016 №10078 в сумі 600 000,00 грн., від 28.11.2016 №10947 в сумі 347 671,27 грн., від 30.11.2016 №11515 в сумі 448 511,59 грн., від 01.12.2016 №11907 в сумі 578 917,56 грн., платіжним дорученням від 07.12.2016 №12702 в сумі 194 989,66 грн., від 26.12.2016 №14547 в сумі 115 783,51 грн., від 26.12.2016 №14632 в сумі 209 702,32 грн., від 06.01.2017 №193 в сумі 38 997,93 грн., від 06.01.2017 №196 в сумі 69 534,25 грн.

Відповідно до п. 1.1. Договору №06011157 у порядку та на умовах, передбачених даним Договором, Постачальник зобов`язується продати та передати у власність покупця соняшник врожаю 2016 року, а Покупець зобов`язується оплати та прийняти Товар.

Пунктами 2.1-2.4 Договору №06011157 сторони погодили якісні показники Товару, які повинені відповідати наступним базовим вимогам: вологість - макс. 8 (вісім) %; сміттєва домішка - макс. З (три)%; олійна домішка - макс. 20 (двадцять)%; масова частка олії в перерахунку на сиру речовину - макс. 44 (сорок чотири) %. Граничні показники якості Товару: вологість - макс. 9 (дев`ять) %; смітна домішка - макс. 5 (п`ять)%. Обмежувальні показники якості Товару: вологість - макс. 10 (десять) %; смітна домішка - макс. 10 (десять)%; олійна домішка - макс. 20 (двадцять)%; олійність в перерахунку на сиру речовину - мін. 40 (сорок) %. Інші показники якості Товару - відповідно до ДСТУ 4694:2006.

Згідно з п.2.5 Договору №06011157 при прийманні Товару, якісні показники якого не відповідають вимогам пп. 2.1 та 2.4 даного Договору, вартість такого Товару перераховується, виходячи із залікової ваги такого Товару, та зазначається в Акті перерахунку ціни. У випадку надходження (поставки) Товару з показником олійної домішки більше, ніж 20 (двадцять) %, кожен відсоток такого перевищення вважається смітною домішкою та, відповідно, при розрахунку якісних показників поставленого Товару відноситься до смітної домішки.

Відповідно до п. 4.1 Договору №06011157 постачальник поставляє Товару на умовах СРТ перевезення оплачено до (місце зазначене) Філія ТОВ Олсідз Блек Сі Олійно-екстракційний завод , Одеська область, Комінтернівський район, територія Визирської сільської ради, 2-ий км автодороги на Морський торгівельний порт Южний , буд. 2 "б" згідно Інкотермс в редакції 2010 p., за винятком застережень, прямо передбачених даним Договором.

Пунктом 4.2 Договору №06011157 передбачено, що Товар за даним Договором постачається в строк по 20.11.2016 включно.

Згідно з п. 4.3 Договору №06011157 остаточна якість Товару визначається на Складі Покупця незалежною акредитованою лабораторією - ТОВ НофаЛаб Інтернешнл Лабораторіє Україна .

Відповідно до п. 4.4 Договору №06011157 остаточна кількість Товару визначається на Складі Покупця згідно з результатами зважування Товару на складі покупця, з урахуванням залікової ваги Товару відповідно до якості, зазначеної в пп. 2.1 та 2.4 даного Договору.

У відповідності до п.4.5 Договору №06011157 датою поставки Товару вважається дата підписання Сторонами відповідного Акту перерахунку ціни, який є одночасно Актом приймання-передачі Товару.

Пунктом 3.1. Договору №06011157 сторони погодили, що кількість Товару становить 200,00 (двісті) метричних тонн (надалі - МТ) +/-10 % за вибором Покупця.

Згідно з п. 3.2 Договору №06011157 ціна однієї МТ Товару, що постачається згідно з даним Договором, складає 8 833,33 грн. (ПДВ - 1 766,67 грн.). Загальна вартість Товару, що постачається згідно з даним Договором, складає 2 120 000,00 грн.

Відповідно до п. 5.1 Договору №06011157 оплата Товару, що поставляється за даним Договором, проводиться в національній валюті України шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника в наступному порядку: 80% вартості Товару - протягом 3 (трьох) банківських днів з дати останньої з подій, зазначених нижче: поставка Товару; визначення якості й кількості Товару; пред`явлення рахунку-фактури; підписання Сторонами відповідної видаткової накладної на Товар; підписання Сторонами відповідного Акту перерахунку ціни Товару; передача Покупцю документів, визначених у п. 6.1 даного Договору; передача Покупцю документів, зазначених у п. 6.1 даного Контракту. 20% вартості Товару - протягом 3 (трьох) банківських днів з дати останньої з подій, зазначених нижче: реєстрація податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних; перевірка покупцем реєстрації податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних та отримання Покупцем від контролюючих органів підтвердження фактичної реєстрації податкової накладної на Товар в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання умов укладеного Договору №06011157 ТОВ ТД Агро-Еко трейд поставлено позивачу Товар у кількості 104,54 МТ загальною вартістю 1087 829,86 грн., що підтверджується: товарно-транспортною накладною від 15.11.2016 №37, від 15.11.2016 №39, від 15.11.2016 №38, від 12.11.2016 №36, від 11.11.2016 №35, видатковою накладною №22 від 17.11.2016, Актом перерахунку ціни №AG000002774 від 17.11.2016, рахунком на оплату №22 від 17.11.2016

Відповідно до вимог п. 187.1 ст. 187 та ст. 201 Податкового кодексу України Товариством з обмеженою відповідальністю ТД Агро-Еко трейд у зв`язку з поставкою позивачу Товару у кількості 104,54 МТ загальною вартістю 1 087 829,86 грн. з ПДВ, складено та подано до контролюючого органу податкову накладну №28 від 17.11.2016, яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до умов, передбачених п. 5.1. Договору №06011157, оплатив поставлений Товар у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням від 01.12.2016 №11976 в сумі 906 524,88 грн. з ПДВ, платіжним дорученням від 27.12.2016 №14839 в сумі 181 304,98 грн. з ПДВ.

Згідно з підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Відповідно до пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Пункт 198.3 статті 198 Податкового кодексу України встановлює, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

З аналізу вказаних правових норм та обставин справи суд приходить до висновку, що необхідними та достатніми підставами для включення позивачем до складу податкового кредиту відповідних сум податку на додану вартість є: придбання ним товару, робіт чи послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності; сплата чи нарахування сум податку на додану вартість у зв`язку з таким придбанням.

За визначенням статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік - процес виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень; національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку - нормативно-правовий акт, затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, що визначає принципи та методи ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності, що не суперечать міжнародним стандартам; міжнародні стандарти фінансової звітності (далі - міжнародні стандарти) - прийняті Радою з міжнародних стандартів бухгалтерського обліку документи, якими визначено порядок складання фінансової звітності; первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до частини другої статті 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Частина друга статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлює, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з пунктом 2.4, 2.15, 2.16 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року №88, первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов`язкові реквізити; назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.

Разом з цим, формальна наявність у покупця первинних документів, необхідних для віднесення певних сум до складу податкового кредиту відповідного періоду не є безумовною підставою формування податкового кредиту у разі не доведення реальності здійснених господарських операцій та придбання товарів з метою їх використання у межах господарської діяльності платника податку.

З аналізу зазначених норм вбачається, що визначальним фактором для формування податкового кредиту платником податку на додану вартість є відповідність податкової накладної порядку її заповнення та подальше використання придбаних товарів (основних фондів) в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Як вбачається з обставин справи, позивач в податкових деклараціях з податку на додану вартість за відповідний період у складі податкового кредиту відобразив суми податку на додану вартість на підставі податкових накладних, виписаних ТОВ "Фабенс", у зв`язку з придбанням товару.

Суд звертає увагу, що навіть наявність у покупця належно оформлених податкових накладних не є безумовною підставою формування податкового кредиту, у разі недоведеності факту використання придбаних товарів/послуг в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Так, досліджуючи питання пов`язаності придбаних позивачем товарів з його господарською діяльністю та реальність господарських операцій, суд зазначає про наступне.

Згідно з частиною першою статті 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Підпункт 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначає господарську діяльність як діяльність особи, що пов`язану з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямовану на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Як зазначено в акті перевірки, основними видами діяльності позивача є виробництво олії та тваринних жирів; діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами; складське господарство; інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.

Враховуючи надані позивачем пояснення та докази, суд вважає, що товар придбавався у перевіряємому періоді у ТОВ "ТД Арго-Еко трейд" з метою використання у власній господарській діяльності, що також не заперечувалося відповідачем, виходячи з висновків акта перевірки.

Тобто, придбання позивачем у ТОВ "ТД Арго-Еко трейд" товару безпосередньо пов`язано з його господарською діяльністю, а здійснені господарські операції є реальними та підтверджуються необхідними документами.

Доказів на підтвердження того, що контрагент позивача не мав адміністративно-господарських можливостей на виконання господарських зобов`язань по спірним операціям, відсутність фактичних дій, спрямованих на виконання взятих зобов`язань, відповідачем до суду не надано.

При цьому суд звертає увагу, що ймовірні порушення податкового законодавства підприємствами-постачальниками контрагента позивача не є підставою для позбавлення правового значення відповідних первинних та податкових документів, що видані цим постачальником.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України дою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Податковий кодекс України передбачає лише такі випадки для не включення до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв`язку з придбанням товарів (послуг), як не підтвердження податковими накладними та/або відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, та/або порушення порядку заповнення податкової накладної оформлення їх з порушенням вимог (пункт 198.6 статті 198, пункт 201.10 статті 201).

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

За приписом пункту 201.8 статті 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Як встановлено судом, на момент складання податкових накладних контрагент позивача ТОВ "ТД Арго-Еко трейд" був зареєстрований як платник податку на додану вартість у встановленому законодавством порядку, а тому мав право нараховувати податок на додану вартість та складати податкові накладні на кожну поставку послуг.

Суд звертає увагу, що порушень з приводу правильності оформлення податкових накладних в акті перевірки не встановлено.

Щодо наявності вироку у кримінальній справі відносно директора ТОВ "ТД Арго-Еко трейд", суд зазначає, що наявність вироку в кримінальному провадженні щодо контрагента не свідчить автоматично про нереальність операцій, оскільки існує нагальна необхідність перевіряти доведеність кожного податкового правопорушення і здійснювати комплексне дослідження усіх складових господарських операцій, співставляючи їх з обставинами, встановленими вироком.

За даними Єдиного державного реєстру судових рішень встановлено наявність вироку Святошинського районного суду м. Києва від 10.04.2019 у справі №759/4967/19 за обвинуваченням ОСОБА_1 , у вчиненні злочинів, передбачених ч.1 ст. 205-1 КК України, яким затверджено угоду від 12.03.2019 про визнання винуватості між прокурором Стороженком С.В. та підозрюваним ОСОБА_1 .

У вироку, зокрема, встановлено, що на початку вересня 2016 року, точної дати та часу слідством не встановлено, перебуваючи в м. Києві біля станції метро Святошин познайомився з не встановленою слідством особою, який представився ОСОБА_2 , матеріали відносно якого виділені в окреме провадження, останній запропонував ОСОБА_1 за грошову винагороду в 500 гривень стати засновником та службовою особою юридичної особи ТОВ Торговий Дім Агро-Еко Трейд (код ЄДРПОУ 37071653) попередивши при цьому ОСОБА_1 , що він до господарської діяльності юридичної особи відношення мати не буде, а товариство потрібне для прикриття незаконної діяльності, пов`язаної з документуванням безтоварних операцій. ОСОБА_1 погодився і того ж дня передав ОСОБА_2 , матеріали відносно якого виділені в окреме провадження, копію паспорта та ідентифікаційного номеру для складання документів. Потім вони домовилися про зустріч через декілька тижнів, точної дати та часу не встановлено, біля станції метро Житомирська в м. Києві.

У подальшому, ОСОБА_1 діючи з попереднім умислом з корисних мотивів без мети здійснювати господарську діяльність та організаційно-розпорядчі функції засновника, директора та головного бухгалтера з метою прикриття незаконної діяльності інших не встановлених осіб, пов`язаної з проведенням безтоварних операцій , обготівкування коштів , у середині вересня 2016 року.

Проте, оцінюючи вказаний вирок як доказ в контексті спору, суд керується приписами частини шостої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно якої вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

У межах спірних правовідносин Окружним адміністративним судом міста Києва не розглядається справа про правові наслідки дій чи бездіяльності осіб, щодо яких ухвалено вирок суду, тобто ОСОБА_1 .

Крім того, суд звертає увагу, що вказаний вирок не використовувався під час перевірки та не був підставою для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, а тому вважається таким, що не стосується предмета доказування у даній справі.

Додатково необхідно зазначити, що сам факт наявності вироку у кримінальному провадженні, не дає підстав для автоматичного висновку про нереальність господарських операцій, внаслідок чого є нагальна необхідність перевіряти доведеність кожного податкового правопорушення і здійснювати комплексне дослідження усіх складових господарських операцій, з врахуванням обставин, встановлених вироком, який набрав законної сили. Вироками у кримінальних справах, які набрали законної сили, встановлюється об`єктивна сторона складу злочинів посадових осіб контрагентів платника податків.

Обставини, встановлені у вироку, мають значення для правильного вирішення цієї адміністративної справи і повинні бути оціненими судом в силу дії принципу офіційного з`ясування обставин справи.

Аналогічний правовий висновок викладений в постанові Верховного Суду від 31.07.2018 №808/1507/16.

Сам факт наявності вироку, ухваленого на підставі угоди у кримінальному провадження, не дає підстав для автоматичного висновку про нереальність господарських операцій, внаслідок чого є нагальна необхідність перевіряти доведеність кожного податкового правопорушення і здійснювати комплексне дослідження усіх складових господарських операцій, з врахуванням обставин, встановлених судовими рішеннями, які набрали законної сили.

Такої ж позиції дотримується і Верховний Суд у своїх постановах від 02.04.2019 по справі №826/6245/18, від 05.03.2019 по справі №814/569/16, від 31.07.2018 по справі №808/1507/16, від 04.09.2018 по справі №826/18952/14.

Так, вироком Святошинського районного суду м. Києва від 10.04.2019 року у справі № 7594967/19 ОСОБА_1 визнано винною у вчиненні злочину передбаченого ч. 1 ст. 205-1 КК України.

Проте, зі змісту вироку не вбачається, що останній стосується обставин господарських операцій контрагента з позивачем, не встановлено фіктивності документів, оформлених в результаті ведення господарської діяльності між позивачем та ТОВ ТД Агро-Еко трейд .

Таким чином, висновки акта перевірки про порушення позивачем норм Податкового кодексу України в частині безпідставного формування податкового кредиту по відносинам із ТОВ ТД Агро-Еко трейд є помилковими, а збільшення позивачу суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість - протиправним.

Суд звертає увагу на закріплений статтею 61 Конституції України принцип індивідуалізації відповідальності, виходячи зі змісту якого, підприємство не несе відповідальності за свого контрагента та не позбавлене права на податковий кредит (формування валових витрат) у разі, якщо останній виконав усі передбачені законом умови щодо цього та має всі документальні підтвердження розміру свого податкового кредиту/валових витрат, що узгоджується з практикою Європейського суду, викладеною в рішенні від 22.01.2009 року у справі "Булвес" АД проти Болгарії.

Так, основним висновком у рішенні від 22.01.2009 у справі "БУЛВЕС" АД проти Болгарії" № 3991/03 Європейський суд з прав людини зазначив, що у разі якщо національні органи за відсутності будь-яких вказівок на безпосередню участь фізичної або юридичної особи у зловживанні, пов`язаним зі сплатою податку на додану вартість, який нараховується у ланцюгу поставок, або будь-яких вказівок на обізнаність про таке порушення, все ж таки застосовують негативні наслідки до отримувача оподатковуваної податком на додану вартість поставки, який повністю виконав свої зобов`язання, за дії або бездіяльність постачальника, який перебував поза межами контролю отримувача і у відношенні якого у нього не було засобів перевірки та забезпечення його виконання, то такі владні органи порушують справедливий баланс, який має підтримуватися між вимогами суспільних інтересів та вимогами захисту права власності.

Крім того, Верховний Суд в постанові від 06.02.2018 у справі №804/4940/14 зазначив, що відсутність у контрагентів позивача матеріальних та трудових ресурсів не виключає можливості реального виконання ним господарської операції та не свідчить про одержання необґрунтованої податкової вигоди покупцем, оскільки залучення працівників є можливим за договорами цивільно-правового характеру, аутсорсингу та аутстафінгу (оренда персоналу). Таких висновків дійшов Верховний Суд і в постанові від 30.01.2018 по справі №2а/1770/3360/12, від 19.06.2018 у справі №826/7704/16 (адміністративне провадження №К/9901/38191/18).

Суд звертає увагу, що висновки акту перевірки, на підставі якого прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення, ґрунтуються на аналізі господарської діяльності контрагента та не містять жодного доказу щодо встановлення наявності умислу посадових осіб позивача на ухилення від оподаткування.

Отже, доводи відповідача щодо відсутності факту реальності здійснення господарських операцій, сприймаються судом критично та до уваги не беруться.

Відповідачем не надано будь-яких доказів, які б ставили під сумнів реальність виконання вказаних операцій, невідповідність цих операцій дійсному економічному змісту, або засвідчили б наявність інших обставин, що підтверджують недобросовісність позивача як платника податків.

З урахуванням викладеного, оскільки матеріалами справи підтверджується факт реальності виконання господарських зобов`язань за договором, укладеним позивачем з ТОВ ТД Агро-Еко трейд , судом встановлено відсутність правових підстав для винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, наслідком чого є наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Щодо посилання відповідача на те, що угоди мають ознаки недійсності у зв`язку з відсутністю факту реального здійснення господарських операцій, суд зазначає наступне.

Так, згідно зі ст. 204 ЦКУ правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом, або якщо він не визнаний судом недійсним.

Відповідно до ст. 215 ЦКУ підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Ч. 2 ст. 234 ЦКУ встановлено, що фіктивний правочин визнається судом недійсним.

Таким чином головною підставою вважати правочин недійсним є рішення суду, яким такий правочин визнаний недійсним, або його недійсність встановлена законом. Саме рішенням суду або законом, а не актами, які б факти в цьому акті не були відображені, що підтверджується, зокрема, Ухвалою Вищого адміністративного суду України № К/800/54762/13 від 04.02.2015, Ухвалою Вищого адміністративного суду України № К/800/24862/15 від 18.11.2015, Ухвалою Вищого адміністративного суду України № К/800/62267/14 від 20.10.2015, Ухвалою Вищого адміністративного суду України № К/800/19789/13 від 05.03.2015 року, Постановою Вищого адміністративного суду України № К/9991/50772/12 від 14.11.2012 року.

Отже, доказом того, що правочини, укладені позивачем з ТОВ ТД Агро-Еко трейд , мають ознаки недійсності/є недійсними (фіктивними), мають бути відповідні рішення суду про визнання їх недійсними, відповідачем не наведено та не надав доказів того, що дані правочини були визнані судом недійсними.

Тобто, позивачем та ТОВ ТД Агро-Еко трейд дотримано усіх вимог щодо належного відображення господарських операцій за Договорів №0601923, №06011007, №06011045, №06011045, №06011117, №06011132, №06011157, шляхом підтвердження їх відповідними первинними документами, оформленими у відповідності до вимог ст. 1 та 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , постачальником правомірно складено відповідні податкові накладні, що, в свою чергу, відповідно до вимог п.198.1 ст.198, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України є підставою та правом позивача віднести суми податку на додану вартість, сплаченого у складі вартості отриманого від ТОВ ТД Агро-Еко трейд товару, до складу податкового кредиту з податку на додану вартість. Крім того, наведене вище спростовує доводи відповідача про невідоме походження отриманого позивачем товару, оскільки господарські операції за Договорами відображено у повній мірі на підставі належним чином складених первинних документів.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем не доведено правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ "Олсідз Груп Україна" підлягає задоволенню.

Керуючись вимогами статей 72 - 77, 90, 241 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

вирішив:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Олсідз Груп Україна" (04655, м. Київ, вул. Верхній Вал, 72, код ЄДРПОУ 37039253) до Офісу великих платників податків ДПС (04119, місто Київ, вул. Дегтярівська, 11 Г, код ЄДРПОУ 39440996) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 28.11.2018 №0009654105 та від 28.11.2018 №0009644105.

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Олсідз Груп Україна (04655, м. Київ, вул. Верхній Вал, 72, код ЄДРПОУ 37039253) за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків ДПС (04119, місто Київ, вул. Дегтярівська, 11 Г, код ЄДРПОУ 39440996) понесені останнім витрати по сплаті судового збору 38 420,00грн.

Рішення суду, відповідно до частини першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя І.В. Смолій

Повний текст рішення підписано 23.06.2020 року.

Дата ухвалення рішення16.06.2020
Оприлюднено02.07.2020
Номер документу90124141
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

Судовий реєстр по справі —640/11205/19

Ухвала від 28.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 29.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 22.05.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Постанова від 10.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 04.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 02.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Постанова від 02.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Пилипенко Олена Євгеніївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні