ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 червня 2020 року м. Київ № 640/15343/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С., за участю секретаря судового засідання Легейди Я.А., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом
Приватного акціонерного товариства "Магазин № 1715 "Госптовари" доГоловного управління ДФС у м. Києві провизнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення, ВСТАНОВИВ:
Приватне акціонерне товариство "Магазин № 1715 "Госптовари" (адреса: 04107, м. Київ, вул. Багговутівська, буд. 3/15, ідентифікаційний код - 22860803) (далі - позивач або ПрАТ "Магазин № 1715 "Госптовари") звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (адреса місцезнаходження: 04655, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 33/19, ідентифікаційний код - 39439980) (надалі - відповідач або ГУ ДФС), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 23.07.2019 № 0612411207.
Мотивуючи позовні вимоги позивач зазначає про протиправність прийнятого контролюючим органом податкового повідомлення-рішення оскільки вважає, що у контролюючого органу були відсутні правові підстави для застосування штрафів відповідно до ст. 120 1 Податкового кодексу України у межах спірних правовідносин, оскільки такі фінансові санкції не застосовуються у випадку несвоєчасної реєстрації платником податкових накладних, що не надаються отримувачу (покупцю).
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.08.2019 (суддя Пащенко К.С.) відкрито провадження у адміністративній справі № 640/15343/19, відкрито спрощене провадження в адміністративній справі у порядку письмового провадження без виклику учасників справи та проведення судового засідання.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 11.10.2019 клопотання представника Приватного акціонерного товариства "Магазин № 1715 "Госптовари" про розгляд справи в судовому засіданні з викликом сторін залишено без задоволення.
У відзиві на позовну заяву відповідач зазначає, що в ході проведеної камеральної перевірки в 2019 році встановлено, що ряд податкових накладних, виписаних позивачем за період з 2017 по 2018 роки, були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням законодавчо визначеного терміну. Відповідно до п. 120 1 .1 ст. 120 1 Податкового кодексу України відносно ПрАТ "Магазин № 1715 "Госптовари" винесено податкове повідомлення-рішення щодо застосування штрафів, всього на загальну суму 29 680,21 грн. за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідач вказує, що відповідно до матеріалів перевірки та податкових накладних, встановлено порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що не надаються отримувачу (покупцю), але складені за щоденними підсумками операцій (тип 11 п. 8 Порядку заповнення податкової накладної), що в свою чергу не є складеними на операції з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування або складеними на операції з постачання товарів/послуг, які оподатковуються за нульовою ставкою.
У відповіді на відзив позивач заперечує проти доводів відповідача та зазначає, що "Фраза пунктів 120-1.1, 120-1.2 статті 120-1 Податкового кодексу України " крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою" допускає можливість неоднозначного (множинного) трактування прав та обов`язків платника податків, враховуючи наведене синтаксичне (граматичне) тлумачення та позицію контролюючих органів. Відтак, в силу підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України має діяти презумпція правомірності рішень платника податку. Тобто, норми пунктів 120-1.1, 120-1.2 статті 120-1 Податкового кодексу України в частині вказаної фрази мають тлумачитися на користь платника податків".
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
У 2019 році головним державним ревізором-інспектором відділу моніторингу камеральних перевірок податкової звітності управління податків і зборів юридичних осіб ГУ ДФС у м. Києві Ткаченко Людмилою Степанівною, на підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 та п. 75.1 ст. 75, в порядку п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями, проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних позивачем.
За результатами проведеної перевірки був складений акт від 30.05.2019 № 5019/26-15-12-07/22860803 (далі - Акт перевірки).
У висновках Акта перевірки зафіксовано порушення позивачем вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме: порушення термінів реєстрації податкових накладних (надалі - ПН), а саме:
1) ПН № 10: дата виписки - 08.10.2018, дата реєстрації - 27.12.2018 (57 днів затримки);
2) ПН № 9: дата виписки - 06.10.2018, дата реєстрації - 27.12.2018 (57 днів затримки);
3) ПН № 20: дата виписки - 19.10.2018, дата реєстрації - 27.12.2018 (49 днів затримки);
4) ПН № 11: дата виписки - 09.10.2018, дата реєстрації - 27.12.2018 (57 днів затримки);
5) ПН № 13: дата виписки - 11.10.2018, дата реєстрації - 27.12.2018 (57 днів затримки);
6) ПН № 22: дата виписки - 22.10.2018, дата реєстрації - 03.01.2019 (49 днів затримки);
7) ПН № 14: дата виписки - 12.10.2018, дата реєстрації - 29.12.2018 (59 днів затримки);
8) ПН № 31: дата виписки - 31.10.2018, дата реєстрації - 03.01.2019 (49 днів затримки);
9) ПН № 12: дата виписки - 14.06.2017, дата реєстрації - 20.09.2017 (82 днів затримки);
10) ПН № 30: дата виписки - 30.10.2018, дата реєстрації - 03.01.2019 (49 днів затримки);
11) ПН № 19: дата виписки - 18.10.2018, дата реєстрації - 29.12.2018 (44 дні затримки);
12) ПН № 27: дата виписки - 27.10.2018, дата реєстрації - 08.01.2019 (54 днів затримки);
13) ПН № 23: дата виписки - 23.10.2018, дата реєстрації - 03.01.2019 (49 днів затримки);
14) ПН № 8: дата виписки - 05.10.2018, дата реєстрації - 15.12.2018 (45 днів затримки);
15) ПН № 26: дата виписки - 26.10.2018, дата реєстрації - 03.01.2019 (49 днів затримки);
16) ПН № 26: дата виписки - 29.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (88 днів затримки);
17) ПН № 28: дата виписки - 29.10.2018, дата реєстрації - 08.01.2019 (54 днів затримки);
18) ПН № 15: дата виписки - 13.10.2018, дата реєстрації - 29.12.2018 (59 днів затримки);
19) ПН № 12: дата виписки - 10.10.2018, дата реєстрації - 03.12.2018 (33 дні затримки);
20) ПН № 15: дата виписки - 14.12.2018, дата реєстрації - 17.01.2019 (17 днів затримки);
21) ПН № 11: дата виписки - 10.12.2018, дата реєстрації - 17.01.2019 (17 днів затримки);
22) ПН № 24: дата виписки - 24.10.2018, дата реєстрації - 03.01.2019 (49 днів затримки);
23) ПН № 17: дата виписки - 16.10.2018, дата реєстрації - 29.12.2018 (44 дні затримки);
24) ПН № 12: дата виписки - 12.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (103 дні затримки);
25) ПН № 16: дата виписки - 15.10.2018, дата реєстрації - 29.12.2018 (59 днів затримки);
26) ПН № 25: дата виписки - 25.10.2018, дата реєстрації - 03.01.2019 (49 днів затримки);
27) ПН № 5: дата виписки - 02.10.2018, дата реєстрації - 30.11.2018 (30 днів затримки);
28) ПН № 6: дата виписки - 03.10.2018, дата реєстрації - 30.11.2018 (30 днів затримки);
29) ПН № 5: дата виписки - 06.06.2017, дата реєстрації - 20.09.2017 (82 дні затримки);
30 ПН № 8: дата виписки - 06.12.2018, дата реєстрації - 17.01.2019 (17 днів затримки);
31) ПН № 22: дата виписки - 24.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (88 днів затримки);
32) ПН № 23: дата виписки - 25.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (88 днів затримки);
33) ПН № 6: дата виписки - 05.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (103 дні затримки);
34) ПН № 21: дата виписки - 20.10.2018, дата реєстрації - 03.01.2019 (49 днів затримки);
35) ПН № 10: дата виписки - 10.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (103 дні затримки);
36) ПН № 19: дата виписки - 20.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (88 днів затримки);
37) ПН № 27: дата виписки - 30.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (88 днів затримки);
38) ПН № 9: дата виписки - 07.12.2018, дата реєстрації - 17.01.2019 (17 днів затримки);
39) ПН № 13: дата виписки - 12.12.2018, дата реєстрації - 17.01.2019 (17 днів затримки);
40) ПН № 16: дата виписки - 15.12.2018, дата реєстрації - 17.01.2019 (17 днів затримки);
41) ПН № 4: дата виписки - 05.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (42 дні затримки);
42) ПН № 14: дата виписки - 13.12.2018, дата реєстрації - 17.01.2019 (817 днів затримки);
43) ПН № 16: дата виписки - 19.06.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (70 днів затримки);
44) ПН № 12: дата виписки - 11.12.2018, дата реєстрації - 17.01.2019 (17 днів затримки);
45) ПН № 18: дата виписки - 19.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (88 днів затримки);
46) ПН № 15: дата виписки - 16.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (88 днів затримки);
47) ПН № 18: дата виписки - 17.10.2018, дата реєстрації - 29.12.2018 (44 дні затримки);
48) ПН № 17: дата виписки - 20.06.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (70 днів затримки);
49) ПН № 4: дата виписки - 03.06.2017, дата реєстрації - 17.08.2017 (48 днів затримки);
50) ПН № 14: дата виписки - 15.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (103 дні затримки);
51) ПН № 30: дата виписки - 29.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
52) ПН № 10: дата виписки - 14.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (40 днів затримки);
53) ПН № 20: дата виписки - 22.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (88 днів затримки);
54) ПН № 25: дата виписки - 27.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (88 днів затримки);
55) ПН № 1: дата виписки - 01.11.2018, дата реєстрації - 13.12.2018 (13 днів затримки);
56) ПН № 2: дата виписки - 02.11.2018, дата реєстрації - 13.12.2018 (13 днів затримки);
57) ПН № 7: дата виписки - 05.12.2018, дата реєстрації - 17.01.2019 (17 днів затримки);
58) ПН № 11: дата виписки - 11.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (103 дні затримки);
59) ПН № 11: дата виписки - 13.06.2017, дата реєстрації - 20.09.2017 (82 дні затримки);
60) ПН № 8: дата виписки - 08.11.2018, дата реєстрації - 15.12.2018 (15 днів затримки);
61) ПН № 11: дата виписки - 15.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 40 днів затримки);
62) ПН № 19: дата виписки - 22.06.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (70 днів затримки);
63) ПН № 7: дата виписки - 06.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (103 дні затримки);
64) ПН № 10: дата виписки - 09.12.2018, дата реєстрації - 17.01.2019 (17 днів затримки);
65) ПН № 8: дата виписки - 08.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (103 дні затримки);
66) ПН № 16: дата виписки - 17.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (88 днів затримки);
67) ПН № 19: дата виписки - 18.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
68) ПН № 7: дата виписки - 08.06.2017, дата реєстрації - 20.09.2017 (82 дні затримки);
69) ПН № 18: дата виписки - 21.06.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (70 днів затримки);
70) ПН № 23: дата виписки - 27.06.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (70 днів затримки);
71) ПН № 14: дата виписки - 14.11.2018, дата реєстрації - 15.12.2018 (15 днів затримки);
72) ПН № 13: дата виписки - 13.11.2018, дата реєстрації - 15.12.2018 (15 днів затримки);
73) ПН № 3: дата виписки - 04.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (42 дні затримки);
74) ПН № 21: дата виписки - 23.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (88 днів затримки);
75) ПН № 22: дата виписки - 26.06.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (70 днів затримки);
76) ПН № 13: дата виписки - 15.09.2017, дата реєстрації - 18.10.2017 (18 днів затримки);
77) ПН № 13: дата виписки - 13.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (103 дні затримки);
78) ПН № 4: дата виписки - 05.11.2018, дата реєстрації - 14.12.2018 (14 днів затримки);
79) ПН № 15: дата виписки - 15.11.2018, дата реєстрації - 15.12.2018 (15 днів затримки);
80) ПН № 13: дата виписки - 15.06.2017, дата реєстрації - 20.09.2017 (82 дні затримки);
81) ПН № 10: дата виписки - 12.06.2017, дата реєстрації - 17.08.2017 (48 днів затримки);
82) ПН № 6: дата виписки - 04.12.2018, дата реєстрації - 08.01.2019 (8 днів затримки);
83) ПН № 5: дата виписки - 06.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (42 дні затримки);
84) ПН № 12: дата виписки - 12.11.2018, дата реєстрації - 15.12.2018 (15 днів затримки);
85) ПН № 7: дата виписки - 09.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (40 днів затримки);
86) ПН № 11: дата виписки - 17.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (27 днів затримки);
87) ПН № 5: дата виписки - 06.11.2018, дата реєстрації - 15.12.2018 (15 днів затримки);
88) ПН № 20: дата виписки - 19.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
89) ПН № 11: дата виписки - 10.01.2019, дата реєстрації - 13.02.2019 (13 днів затримки);
90) ПН № 9: дата виписки - 11.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (40 днів затримки);
91) ПН № 9: дата виписки - 09.11.2018, дата реєстрації - 15.12.2018 (15 днів затримки);
92) ПН № 17: дата виписки - 18.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (88 днів затримки);
93) ПН № 6: дата виписки - 07.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (42 дні затримки);
94) ПН № 10: дата виписки - 10.11.2018, дата реєстрації - 15.12.2018 (15 днів затримки);
95) ПН № 28: дата виписки - 27.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
96) ПН № 1: дата виписки - 01.12.2018, дата реєстрації - 08.01.2019 (8 днів затримки);
97) ПН № 13: дата виписки - 12.01.2019, дата реєстрації - 15.02.2019 (15 днів затримки);
98) ПН № 28: дата виписки - 31.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (88 днів затримки);
99) ПН № 11: дата виписки - 13.11.2017, дата реєстрації - 16.12.2017 (16 днів затримки);
100) ПН № 5: дата виписки - 03.12.2018, дата реєстрації - 08.01.2019 (8 днів затримки);
101) ПН № 13: дата виписки - 17.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (25 днів затримки);
102) ПН № 20: дата виписки - 23.06.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (70 днів затримки);
103) ПН № 21: дата виписки - 29.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (25 днів затримки);
104) ПН № 3: дата виписки - 03.11.2018, дата реєстрації - 13.12.2018 (13 днів затримки);
105) ПН № 15: дата виписки - 17.06.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (70 днів затримки);
106) ПН № 15: дата виписки - 15.01.2019, дата реєстрації - 15.02.2019 (15 днів затримки);
107) ПН № 7: дата виписки - 05.01.2019, дата реєстрації - 13.02.2019 (13 днів затримки);
108) ПН № 5: дата виписки - 03.01.2019, дата реєстрації - 13.02.2019 (13 днів затримки);
109) ПН № 10: дата виписки - 09.01.2019, дата реєстрації - 13.02.2019 (13 днів затримки);
110) ПН № 14: дата виписки - 16.06.2017, дата реєстрації - 17.08.2017 (33 дні затримки);
111) ПН № 29: дата виписки - 28.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
112) ПН № 24: дата виписки - 23.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
113) ПН № 20: дата виписки - 28.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (25 днів затримки);
114) ПН № 10: дата виписки - 12.04.2017, дата реєстрації - 10.05.2017 (10 днів затримки);
115) ПН № 31: дата виписки - 30.11.2018, дата реєстрації - 20.12.2018 (5 днів затримки);
116) ПН № 9: дата виписки - 09.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (103 дні затримки);
117) ПН № 24: дата виписки - 26.05.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 88 днів затримки);
118) ПН № 7: дата виписки - 09.03.2017, дата реєстрації - 01.04.2017 (1 день затримки);
119) ПН № 7: дата виписки - 11.07.2017, дата реєстрації - 16.08.2017 (16 днів затримки);
120) ПН № 3: дата виписки - 02.06.2017, дата реєстрації - 24.07.2017 (24 дні затримки);
121) ПН № 22: дата виписки - 21.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
122) ПН № 8: дата виписки - 10.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (40 днів затримки);
123) ПН № 5: дата виписки - 06.04.2017, дата реєстрації - 10.05.2017 (10 днів затримки);
124) ПН № 9: дата виписки - 08.01.2019, дата реєстрації - 13.02.2019 (13 днів затримки);
125) ПН № 21: дата виписки - 24.06.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (70 днів затримки);
126) ПН № 15: дата виписки - 21.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (27 днів затримки);
127) ПН № 18: дата виписки - 17.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
128) ПН № 22: дата виписки - 30.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (25 днів затримки);
129) ПН № 5: дата виписки - 06.03.2017, дата реєстрації - 01.04.2017 (1 день затримки);
130) ПН № 6: дата виписки - 07.11.2018, дата реєстрації - 15.12.2018 (15 днів затримки);
131) ПН № 6: дата виписки - 04.01.2019, дата реєстрації - 13.02.2019 (13 днів затримки);
132) ПН № 14: дата виписки - 20.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (27 днів затримки);
133) ПН № 23: дата виписки - 31.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (25 днів затримки);
134) ПН № 30: дата виписки - 29.11.2018, дата реєстрації - 26.012.2018 (11 днів затримки);
135) ПН № 12: дата виписки - 11.01.2019, дата реєстрації - 13.02.2019 (13 днів затримки);
136) ПН № 2: дата виписки - 01.06.2017, дата реєстрації - 24.07.2017 (24 дні затримки);
137) ПН № 6: дата виписки - 07.06.2017, дата реєстрації - 24.07.2017 (24 дні затримки);
138) ПН № 14: дата виписки - 16.11.2017, дата реєстрації - 16.12.2017 (1 день затримки);
139) ПН № 21: дата виписки - 25.10.2017, дата реєстрації - 17.11.2017 (2 дні затримки);
140) ПН № 27: дата виписки - 26.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
141) ПН № 4: дата виписки - 02.12.2018, дата реєстрації - 08.01.2019 (8 днів затримки);
142) ПН № 22: дата виписки - 26.10.2017, дата реєстрації - 17.11.2017 (2 дні затримки);
143) ПН № 8: дата виписки - 10.03.2017, дата реєстрації - 01.04.2017 (1 день затримки);
144) ПН № 26: дата виписки - 25.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
145) ПН № 32: дата виписки - 31.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
146) ПН № 31: дата виписки - 30.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
147) ПН № 8: дата виписки - 09.06.2017, дата реєстрації - 17.08.2017 (48 днів затримки);
148) ПН № 7: дата виписки - 08.04.2017, дата реєстрації - 24.05.2017 (24 дні затримки);
149) ПН № 9: дата виписки - 12.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (42 дні затримки);
150) ПН № 9: дата виписки - 10.06.2017, дата реєстрації - 24.07.2017 (24 дні затримки);
151) ПН № 23: дата виписки - 22.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
152) ПН № 14: дата виписки - 14.01.2019, дата реєстрації - 13.02.2019 (13 днів затримки);
153) ПН № 2: дата виписки - 03.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (42 дні затримки);
154) ПН № 17: дата виписки - 25.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (27 днів затримки);
155) ПН № 25: дата виписки - 26.06.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (70 днів затримки);
156) ПН № 14: дата виписки - 18.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (25 днів затримки);
157) ПН № 10: дата виписки - 14.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (42 дні затримки);
158) ПН № 8: дата виписки - 10.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (42 дні затримки);
159) ПН № 22: дата виписки - 26.09.2017, дата реєстрації - 18.10.2017 (3 дні затримки);
160) ПН № 21: дата виписки - 20.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
161) ПН № 17: дата виписки - 16.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
162) ПН № 5: дата виписки - 06.09.2017, дата реєстрації - 12.10.2017 (12 днів затримки);
163) ПН № 25: дата виписки - 30.03.2017, дата реєстрації - 18.04.2017 (3 дні затримки);
164) ПН № 1: дата виписки - 01.08.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (23 дні затримки);
165) ПН № 10: дата виписки - 11.02.2017, дата реєстрації - 15.03.2017 (15 днів затримки);
166) ПН № 20: дата виписки - 28.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (27 днів затримки);
167) ПН № 15: дата виписки - 18.09.2017, дата реєстрації - 18.10.2017 (3 дні затримки);
168) ПН № 16: дата виписки - 19.10.2017, дата реєстрації - 17.11.2017 (2 дні затримки);
169) ПН № 12: дата виписки - 15.03.2017, дата реєстрації - 01.04.2017 (1 день затримки);
170) ПН № 18: дата виписки - 26.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (27 днів затримки);
171) ПН № 4 : дата виписки - 05.12.2017, дата реєстрації - 13.01.2018 (13 днів затримки);
172) ПН № 25: дата виписки - 24.12.2018, дата реєстрації - 18.01.2019 (3 дні затримки);
173) ПН № 26: дата виписки - 30.06.2017, дата реєстрації - 17.08.2017 (33 дні затримки);
174) ПН № 11: дата виписки - 13.04.2017, дата реєстрації - 10.05.2017 (10 днів затримки);
175) ПН № 11: дата виписки - 14.03.2017, дата реєстрації - 01.04.2017 (1 день затримки);
176) ПН № 11: дата виписки - 13.09.2017, дата реєстрації - 12.10.2017 (12 днів затримки);
177) ПН № 5: дата виписки - 07.08.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (23 дні затримки);
178) ПН № 7: дата виписки - 08.09.2017, дата реєстрації - 12.10.2017 (13 днів затримки);
179) ПН № 13: дата виписки - 15.11.2017, дата реєстрації - 13.12.2017 (13 днів затримки);
180) ПН № 18: дата виписки - 21.09.2017, дата реєстрації - 18.10.2017 (3 дні затримки);
181) ПН № 1: дата виписки - 01.09.2017, дата реєстрації - 12.10.2017 (12 днів затримки);
182) ПН № 17: дата виписки - 20.10.2017, дата реєстрації - 17.11.2017 (2 дні затримки);
183) ПН № 17: дата виписки - 21.03.2017, дата реєстрації - 18.04.2017 (3 дні затримки);
184) ПН № 6: дата виписки - 07.09.2017, дата реєстрації - 12.10.2017 (12 днів затримки);
185) ПН № 12: дата виписки - 14.04.2017, дата реєстрації - 10.05.2017 (10 днів затримки);
186) ПН № 20: дата виписки - 23.09.2017, дата реєстрації - 18.10.2017 (3 дні затримки);
187) ПН № 16: дата виписки - 24.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (27 днів затримки);
188) ПН № 6: дата виписки - 08.08.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (23 дні затримки);
189) ПН № 1: дата виписки - 01.04.2017, дата реєстрації - 10.05.2017 (10 днів затримки);
190) ПН № 24: дата виписки - 28.06.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (70 днів затримки);
191) ПН № 15: дата виписки - 21.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (25 днів затримки);
192) ПН № 19: дата виписки - 23.10.2017, дата реєстрації - 17.11.2017 (2 дні затримки);
193) ПН № 6: дата виписки - 07.03.2017, дата реєстрації - 01.04.2017 (1 день затримки);
194) ПН № 4: дата виписки - 04.03.2017, дата реєстрації - 01.04.2017 (1 день затримки);
195) ПН № 17: дата виписки - 23.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (25 днів затримки);
196) ПН № 2: дата виписки - 03.04.2017, дата реєстрації - 10.05.2017 (10 днів затримки);
197) ПН № 19: дата виписки - 25.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (25 днів затримки);
198) ПН № 1: дата виписки - 01.03.2017, дата реєстрації - 01.04.2017 (1 день затримки);
199) ПН № 20: дата виписки - 24.10.2017, дата реєстрації - 17.11.2017 (2 дні затримки);
200) ПН № 19: дата виписки - 22.09.2017, дата реєстрації - 18.10.2017 (3 дні затримки);
201) ПН № 24: дата виписки - 29.03.2017, дата реєстрації - 18.04.2017 (3 дні затримки);
202) ПН № 12: дата виписки - 14.09.2017, дата реєстрації - 12.10.2017 (12 днів затримки);
203) ПН № 24: дата виписки - 28.09.2017, дата реєстрації - 18.10.2017 (3 дні затримки);
204) ПН № 6: дата виписки - 07.04.2017, дата реєстрації - 10.05.2017 (10 днів затримки);
205) ПН № 21: дата виписки - 25.09.2017, дата реєстрації - 18.10.2017 (3 дні затримки);
206) ПН № 19: дата виписки - 23.03.2017, дата реєстрації - 18.04.2017 (3 дні затримки);
207) ПН № 12: дата виписки - 18.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (27 днів затримки);
208) ПН № 23: дата виписки - 27.09.2017, дата реєстрації - 18.10.2017 (3 дні затримки);
209) ПН № 19: дата виписки - 27.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (27 днів затримки);
210) ПН № 20: дата виписки - 24.03.2017, дата реєстрації - 18.04.2017 (3 дні затримки);
211) ПН № 18: дата виписки - 22.03.2017, дата реєстрації - 18.04.2017 (3 дні затримки);
212) ПН № 3: дата виписки - 03.08.2017, дата реєстрації - 29.09.2017 (23 дні затримки);
213) ПН № 15: дата виписки - 18.10.2017, дата реєстрації - 17.11.2017 (2 дні затримки);
214) ПН № 25: дата виписки - 29.09.2017, дата реєстрації - 18.10.2017 (3 дні затримки);
215) ПН № 23: дата виписки - 26.02.2017, дата реєстрації - 18.03.2017 (3 дні затримки);
216) ПН № 17: дата виписки - 20.09.2017, дата реєстрації - 18.10.2017 (3 дні затримки);
217) ПН № 25: дата виписки - 30.10.2017, дата реєстрації - 17.11.2017 (2 дні затримки);
218) ПН № 13: дата виписки - 15.02.2017, дата реєстрації - 15.03.2017 (15 днів затримки);
219) ПН № 9: дата виписки - 10.02.2017, дата реєстрації - 15.03.2017 (15 днів затримки);
220) ПН № 24: дата виписки - 28.10.2017, дата реєстрації - 17.11.2017 (2 дні затримки);
221) ПН № 26: дата виписки - 31.10.2017, дата реєстрації - 17.11.2017 (2 дні затримки);
222) ПН № 26: дата виписки - 31.03.2017, дата реєстрації - 18.04.2017 (3 дні затримки);
223) ПН № 24: дата виписки - 28.02.2017, дата реєстрації - 18.03.2017 (3 дні затримки);
224) ПН № 21: дата виписки - 25.03.2017, дата реєстрації - 18.04.2017 (3 дні затримки);
225) ПН № 9: дата виписки - 11.09.2017, дата реєстрації - 12.10.2017 (12 днів затримки);
226) ПН № 18: дата виписки - 21.04.2017, дата реєстрації - 24.05.2017 (9 днів затримки);
227) ПН № 21: дата виписки - 31.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (27 днів затримки);
228) ПН № 2: дата виписки - 02.09.2017, дата реєстрації - 12.10.2017 (12 днів затримки);
229) ПН № 5: дата виписки - 06.11.2017, дата реєстрації - 13.12.2017 (13 днів затримки);
230) ПН № 14: дата виписки - 16.09.2017, дата реєстрації - 18.10.2017 (3 дні затримки);
231) ПН № 16: дата виписки - 22.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (25 днів затримки);
232) ПН № 3: дата виписки - 03.03.2017, дата реєстрації - 01.04.2017 (1 день затримки);
233) ПН № 1: дата виписки - 01.12.2017, дата реєстрації - 13.01.2018 (13 днів затримки);
234) ПН № 6: дата виписки - 07.12.2017, дата реєстрації - 13.01.2018 (13 днів затримки);
235) ПН № 10: дата виписки - 13.03.2017, дата реєстрації - 01.04.2017 (1 день затримки);
236) ПН № 13: дата виписки - 11.08.2018, дата реєстрації - 13.09.2018 (13 днів затримки);
237) ПН № 8: дата виписки - 09.09.2017, дата реєстрації - 12.10.2017 (12 днів затримки);
238) ПН № 8: дата виписки - 10.04.2017, дата реєстрації - 10.05.2017 (10 днів затримки);
239) ПН № 23: дата виписки - 27.10.2017, дата реєстрації - 17.11.2017 (2 дні затримки);
240) ПН № 4: дата виписки - 05.09.2017, дата реєстрації - 12.10.2017 (12 днів затримки);
241) ПН № 2: дата виписки - 02.08.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (23 дні затримки);
242) ПН № 16: дата виписки - 20.03.2017, дата реєстрації - 18.04.2017 (3 дні затримки);
243) ПН № 22: дата виписки - 27.03.2017, дата реєстрації - 18.04.2017 (3 дні затримки);
244) ПН № 3: дата виписки - 05.04.2017, дата реєстрації - 10.05.2017 (10 днів затримки);
245) ПН № 3: дата виписки - 04.09.2017, дата реєстрації - 12.10.2017 (12 днів затримки);
246) ПН № 9: дата виписки - 11.03.2017, дата реєстрації - 01.04.2017 (1 день затримки);
247) ПН № 9: дата виписки - 11.04.2017, дата реєстрації - 10.05.2017 (10 днів затримки);
248) ПН № 23: дата виписки - 28.03.2017, дата реєстрації - 18.04.2017 (3 дні затримки);
249) ПН № 11: дата виписки - 13.02.2017, дата реєстрації - 15.03.2017 (15 днів затримки);
250) ПН № 26: дата виписки - 30.09.2017, дата реєстрації - 18.10.2017 (3 дні затримки);
251) ПН № 4: дата виписки - 04.08.2017, дата реєстрації - 23.09.2017 (23 дні затримки);
252) ПН № 10: дата виписки - 11.11.2017, дата реєстрації - 14.12.2017 (14 днів затримки);
253) ПН № 13: дата виписки - 19.07.2017, дата реєстрації - 11.09.2017 (27 днів затримки);
254) ПН № 2: дата виписки - 02.03.2017, дата реєстрації - 01.04.2017 (1 день затримки);
255) ПН № 3: дата виписки - 04.04.2017, дата реєстрації - 10.05.2017 (10 днів затримки);
256) ПН № 10: дата виписки - 12.09.2017, дата реєстрації - 12.10.2017 (12 днів затримки);
257) ПН № 12: дата виписки - 14.11.2017, дата реєстрації - 13.12.2017 (13 днів затримки);
258) ПН № 2: дата виписки - 02.12.2017, дата реєстрації - 13.01.2018 (13 днів затримки);
259) ПН № 18: дата виписки - 21.10.2017, дата реєстрації - 17.11.2017 (2 дні затримки);
260) ПН № 12: дата виписки - 16.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (25 днів затримки);
261) ПН № 18: дата виписки - 24.08.2017, дата реєстрації - 10.10.2017 (25 днів затримки);
262) ПН № 8: дата виписки - 07.01.2019, дата реєстрації - 13.02.2019 (13 днів затримки);
263) ПН № 16: дата виписки - 19.09.2017, дата реєстрації - 18.10.2017 (3 дні затримки);
264) ПН № 12: дата виписки - 14.02.2017, дата реєстрації - 15.03.2017 (15 днів затримки);
265) ПН № 5: дата виписки - 04.05.2017, дата реєстрації - 24.07.2017 (54 дні затримки);
266) ПН № 29: дата виписки - 31.07.2018, дата реєстрації - 20.08.2018 (5 днів затримки); на строк від 15 і менше календарних днів, від 16 до 30 календарних днів, від 31 до 60 календарних днів, від 61 до 365 календарних днів.
23.07.2019 ГУ ДФС на підставі Акта перевірки та згідно з п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 та ст. 120 1 Податкового кодексу України прийняв податкове повідомлення-рішення № 0612411207, яким до позивача застосовано штрафні санкції в розмірі 10%, 20%, 30%, 40% від суми ПДВ за затримку реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на терміни: від 15 і менше календарних днів всього у розмірі 8 777,85 грн., від 16 до 30 календарних днів - 5 012,10 грн., від 31 до 60 календарних днів - 9 615,67 грн., від 61 до 365 календарних днів - 6 274,59 грн., загальна сума штрафу становить 29 680,21 грн.
Вважаючи вказане податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги таке.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п. 14.1.60 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Згідно з п. 201.1, 201.7 ст. 201 ПК України у редакції, яка діяла станом на момент формування та виписки перелічених в акті перевірки податкових накладних за періоди з січня по травень 2017 року, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
За змістом норм п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Судом встановлено, що за період 2017-2018 років позивачем були виписані та зареєстровані з порушенням граничних термінів реєстрації податкові накладні, що й було встановлено контролюючим органом під час проведеної в 2019 році камеральної перевірки.
Разом з тим, позивач заперечує наявність у контролюючого органу (відповідача) підстав для застосування штрафів, передбачених нормами пп. 1201.1 ст. 1201 ПК України, оскільки згідно пояснень позивача, несвоєчасно зареєстровані в ЄРПН податкові накладні ПрАТ "Магазин № 1715 "Госптовари" є податковими накладними, що не надавались отримувачам (покупцям), про що у таких спірних податкових накладних позивачем відповідно Порядку заповнення податкової накладної (далі - Порядок № 1307), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.12.2015 №1307, були вказані відповідні відомості. При цьому, такі податкові накладні не були виписані за операціями, які звільнені від оподаткування та/або, які оподатковуються за нульовою ставкою.
Надаючи оцінку наведеній правовій позиції позивача суд дійшов наступних висновків.
Приписами норм п. 1201.1 ст. 1201 ПК України (у редакції чинній на момент прийняття оспорюваного рішення) встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.
У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120.1.2 цієї статті, не застосовуються.
В силу вимог ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Так, викладаючи правові висновки щодо норм ст. 1201 ПК України, у сукупності з нормами ст. 201 цього ж Кодексу та положеннями Порядку № 1307, Верховний Суд зауважив, що на відміну від попередньої редакції цієї статті, яка встановлювала штрафні санкції за порушення термінів реєстрації виключно податкових накладних, що підлягають наданню покупцям, чинною на момент виникнення правовідносин редакцією визначено, що штрафні санкції застосовуються за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації всіх податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Винятком є виключно порушення термінів реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою. Відповідно до п. 8 Порядку № 1307 при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини робиться помітка X та зазначається тип причини. Отже, положеннями Порядку № 1307 визначено детальний перелік податкових накладних, які не підлягають наданню отримувачу (покупцю). Цей перелік включає в себе не тільки податкові накладні, складені на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість та операції, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість, але й інші групи операцій, здійснення яких обумовлює ненадання податкових накладних продавцю. Системний аналіз ст. 201, п. 12011., ст. 1201 ПК України, Порядку № 1307 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових наклад них є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою. Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої п. 1201.1 ст. 1201 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою. Дані правові висновки викладені у постанові Касаційного Суду від 11.12.2018 у справі № 807/67/18, а також у постанові від 04.09.2018 у справі № 816/1488/17.
Частиною другою ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
У відповідності до ч.ч. 1, 2, 4 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин. Суд не може витребовувати докази у позивача в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, окрім доказів на підтвердження обставин, за яких, на думку позивача, відбулося порушення його прав, свобод чи інтересів.
Отже, враховуючи вищенаведене, а також обставини справи, зважаючи, що позивачем, як платником податку на додану вартість, не доведено складання відповідних податкових накладних для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою, і, як наслідок, звільнення такого платника податку від відповідальності, передбаченої п. 1201.1 ст. 1201 ПК України, суд дійшов висновку, що відповідач при прийнятті спірного податкового повідомлення-рішення діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені чинним законодавством України.
Разом з тим, вивчаючи оскажуване податкове повідомлення-рішення, додатку до податкового-повідомлення рішення та Акт перевірки, судом встановлено розбіжність відомостей внесених у Акт перевірки та до розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН): відповідачем до додатку податкового повідомлення-рішення № 0612411207 від 23.07.2019 були включені податкові накладні, які не було включено до Акту перевірки, а саме:
- ПН № 1 від 20.07.2017, яка зареєстрована у ЄРПН 17.08.2017;
- ПН № 1 від 20.03.2017, яка зареєстрована у ЄРПН 22.04.2017;
- ПН № 2 від 20.03.2017, яка зареєстрована у ЄРПН 18.04.2017;
- ПН № 1 від 18.02.2017, яка зареєстрована у ЄРПН 18.03.2017;
- ПН № 1 від 30.03.2018, яка зареєстрована у ЄРПН 16.04.2018;
- ПН № 1 від 18.03.2019, яка зареєстрована у ЄРПН 22.04.2019.
Отже, суд дійшов висновку, що відповідачем протиправно включено до Розрахунку штрафних санкцій ПН, які не було включено до Акту перевірки, і тому відповідачем протиправно застосовано до позивача штрафні санкції за ПН № 1 від 20.07.2017, № 1 від 20.03.2017, № 2 від 20.03.2017, № 1 від 18.02.2017, № 1 від 30.03.2018, № 1 від 18.03.2019 на загальну суму 49,37 грн.
Проте, посилання позивача, що у Акті перевірки також відсутні ПН № 16 від 19.06.2017 та № 7 від 05.12.2018, не знайшли свого підтвердження, оскільки вказані ПН містяться в Акті перевірки (аркуш 5 Акту перевірки).
Також, не знайшло свого підтвердження посилання відповідача на відсутність у розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) ПН № 22 від 24.05.2017, оскільки вказана ПН міститься у вказаному розрахунку за порядковим № 118.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що прийняте ГУ ДФС податкове повідомлення-рішення № 0612411207 від 23.07.2019 є частково протиправне, в частині нарахування штрафних санкцій у розмірі 49,37 грн. за податкові накладні, які не були включені до Акту перевірки, в решті вказане податкове повідомлення-рішення відповідає нормам чинного законодавства та винесене у відповідності до нього.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.
У пункті 50 рішення Європейського суду з прав людини Щокін проти України (№ 23759/03 та № 37943/06) зазначено, що перша та найважливіша вимога статті 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року полягає в тому, що будь-яке втручання публічних органів у мирне володіння майном повинно бути законним. Говорячи про закон , стаття 1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року посилається на ту саму концепцію, що міститься в інших положеннях цієї Конвенції (див. рішення у справі Шпачек s.r.о. проти Чеської Республіки (SPACEK, s.r.o. v. THE CZECH REPUBLIC № 26449/95). Ця концепція вимагає, перш за все, щоб такі заходи мали підстави в національному законодавстві. Вона також відсилає до якості такого закону, вимагаючи, щоб він був доступним для зацікавлених осіб, чітким та передбачуваним у своєму застосуванні (див. рішення у справі Бейелер проти Італії (Beyeler v. Italy № 33202/96).
У Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.
При цьому, зазначений Висновок, крім іншого, акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).
Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 20.05.2019 (справа № 417/3668/17).
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є частково обґрунтованими та такими, що підлягають частковому задоволенню.
Згідно з частиною 3статті 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Оскільки в даному випадку суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог, то судові витрати підлягають відшкодуванню на користь позивача у розмірі 3,20 грн. за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, як то відповідача у справі.
Керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "Магазин № 1715 "Госптовари" - задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 23.07.2019 № 0612411207 в частині нарахування штрафних санкцій у розмірі 49,37 грн.
3. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
4. Стягнути на користь Приватного акціонерного товариства "Магазин № 1715 "Госптовари" (адреса: 04107, м. Київ, вул. Багговутівська, буд. 3/15, ідентифікаційний код - 22860803) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (адреса: 04655, м. Київ, вул. Шолуденка, буд. 33/19, ідентифікаційний код - 39439980) понесені ПрАТ "Магазин № 1715 "Госптовари" витрати по сплаті судового збору в розмірі 3,20 (три гривні 20 копійок).
Рішення, відповідно до ст. 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного ухвали.
Відповідно до пп. 15.5 п. 1 Розділу VII Перехідні положення КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Окружний адміністративний суд міста Києва.
Суддя К.С. Пащенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2020 |
Оприлюднено | 03.07.2020 |
Номер документу | 90124347 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Пащенко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні