Рішення
від 30.06.2020 по справі 640/22296/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/17

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 червня 2020 року м. Київ № 640/22296/18

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю " МАРКЕТІНВЕСТГРУП" до Головного управління ДФС у м. Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0691241207 від 08.10.2018р. Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "МАРКЕТІНВЕСТГРУП" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0691241207 від 08.10.2018р.

Ухвалою суду від 15.01.2019 р. відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

07.02.2019 р. до суду надійшов відзив на позов.

Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "МАРКЕТІНВЕСТГРУП" (01133, м. Київ, бульвар Марії Приймаченко, 1/27, код 35370868) зареєстроване в якості юридичної особи 21.08.2007 р., перебуває на обліку в якості платника податків у Головному управлінні ДПС у м. Києві, ДПФ у Печерському районі; Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.

На підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, в порядку п. 76.3 ст.76 Податкового кодексу України Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено камкральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "МАРКЕТІНВЕСТГРУП" за жовтень 2017 р., про що складено акт від 12.09.2018 р. за №15479/26-15-12-07-20/35370868.

Згідно з висновками акту перевірки дані камеральної перевірки свідчать про порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за жовтень 2017 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

До вказаних висновків контролюючий орган дійшов з огляду на те, що податкова накладна №37 від 31.10.2017 р. зареєстрована в ЄРПН 02.11.2017 р. о 7:32, з 2-денним порушенням граничного терміну (сума ПДВ 263 202, 06 грн.).

За результатами перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0691241207 від 08.10.2018р., згідно з яким за порушення п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України до позивача застосовано штраф у розмірі 26 320, 21 грн. (10%).

За результатами розгляду скарги на вказане податкове повідомлення-рішення рішенням ДФС України від 13.12.2018 р. №40313/6/99-99-11-06-01-25 оскаржуване рішення залишене без змін.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "МАРКЕТІНВЕСТГРУП" - вважає вказане податкове повідомлення-рішення протиправним та просить його скасувати з таких підстав.

Позивач зазначає, що 13.10.2017 р. ним помилково зареєстровано податкову накладну №37 на суму ПДВ 263 202, 06 грн. щодо отримувача товару ПрАТ "Запорізький електровозоремонтний завод".

Згідно з квитанцією від 02.11.2017 р. реєстрацію квитанції було зупинено, а 03.11.2017 р. позивачем подано повідомлення про помилкове подання декларації за встановленою формою, і 08.11.2017 р. позивачем отримано рішення Комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної.

Пізніше 19.01.2018 р. позивачем отримано квитанцію №2, згідно з якою податкова декларація №37 зареєстрована попередньою датою 02.11.2017 р. на підставі п. 57-1 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України.

Тобто, відновлення реєстрації податкової накладеної №37 відбулося автоматично, без врахування обставин зупинення її реєстрації та відмови у її реєстрації.

За таких обставин підстави для застосування до позивача штрафних санкцій, передбачених п.120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України, відсутні.

Відповідач - Головне управління ДФС у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечив, підтримавши висновки акту перевірки.

Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно з пп.19-1.1.2 п. 19-1.1 ст. 19-1 Податкового кодексу України (в редакції станом на вересень 2018 р.) контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

Згідно з пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно з пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

В даному випадку камеральна перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "МАРКЕТІНВЕСТГРУП" за жовтень 2017 р., про що складено акт від 12.09.2018 р. за №15479/26-15-12-07-20/35370868, проведена на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, в порядку п. 76.3 ст.76 Податкового кодексу України, тобто, з передбачених законодавством підстав.

Щодо висновків акту перевірки та оскаржуваного податкового повідомлення-рішення суд зазначає наступне.

Згідно з п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

В даному випадку згідно з наявними у справі матеріалами податкова накладна №37 від 13.10.2017 р. (реєстраційний 9228386367), подана позивачем до ЄРПН 02.11.2018 р., не зареєстрована, оскільки її реєстрація зупинена, що підтверджується квитанцією №2, і згідно з поданими позивачем повідомленням від 03.11.2017 р. вона подана помилково.

Згідно з рішенням комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації, від 08.11.2017 р. №275457/35370868 в реєстрації податкової накладної відмовлено, що відповідало намірам позивача, який подав податкову декларацію на реєстрацію помилково.

Оскільки податкова декларація подана помилково, і в її реєстрації було відмовлено, та обставина, що позивачем при її поданні на реєстрацію 02.11.2017 р. порушено граничні строки, передбачені п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, не може бути підставою для застосування штрафних санкцій, передбачених п.120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України.

Щодо подальших обставин, пов`язаних з реєстрацією вказаної податкової накладної, суд зазначає наступне.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" від 07.12.2017 р. № 2245-VIII доповнено підрозділ 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України п. 57-1 такого змісту:

Податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу, реєструються з урахуванням вимог пунктів 200-1.3 та 200-1.9 статті 200-1 та пункту 201.10 статті 201 цього Кодексу не пізніше 2 січня 2018 року, крім:

податкових накладних/розрахунків коригування, щодо яких станом на 1 грудня 2017 року не подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу;

податкових накладних/розрахунків коригування, щодо яких прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, по яких станом на 1 грудня 2017 року не розпочинали процедуру оскарження в адміністративному або судовому порядку.

Податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу з 1 грудня 2017 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" та щодо яких платником податку після 1 грудня 2017 року подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу, реєструються у Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, що діяв до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" щодо зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних. У разі якщо протягом п`яти робочих днів з дня подання пояснень і копій документів не прийнято та/або не надіслано платнику податку рішення про реєстрацію або про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрація таких податкових накладних/розрахунків коригування здійснюється на наступний робочий день за днем закінчення строку розгляду пояснень і копій документів платника податку.

Дія абзацу третього пункту 201.10 статті 201 цього Кодексу зупиняється до дня набрання чинності порядком, затвердженим відповідно до пункту 201.16 цього Кодексу".

Оскільки щодо податкової накладної №37 прийнято рішення про відмову у її реєстрації в ЄРПН, і станом на 1 грудня 2017 року не розпочато процедуру оскарження в адміністративному або судовому порядку, вона автоматично була зареєстрована у ЄРПН 19.01.2018 р., що підтверджується квитанцією №2.

При чому, за якщо реєстрація у ЄРПН була проведена автоматично, без врахування підстав відмови в її реєстрації і відсутність наміру у позивача її зареєструвати, то при проведенні камеральної перевірки та розгляді скарги позивача на оскаржуване податкове повідомлення-рішення вказані обставини мали бути встановлені контролюючим органом, оскільки вказані квитанції №2, повідомлення та рішення про відмову у реєстрації податкової накладеної наявні у ЄРПН.

Проте, вказане зроблено не було, що призвело до застосування до позивача штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладеної, реєструвати яку він не мав наміру і попередньо отримав рішення про відмову у його реєстрації, з яким був згоден і яке не мав наміру оскаржувати.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З врахуванням викладеного оскаржуване рішення не відповідає вказаним вимогам, що є підставою для задоволення позовних вимог.

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві №0691241207 від 08.10.2018р.

3. Присудити до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код 39439980) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "МАРКЕТІНВЕСТГРУП" (01133, м. Київ, бульвар Марії Приймаченко, 1/27, код 35370868) 1 762 грн. судового збору.

4. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

5. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 30.06.20 р.

Дата ухвалення рішення30.06.2020
Оприлюднено03.07.2020
Номер документу90124383
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/22296/18

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 02.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 16.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 18.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 18.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 06.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Рішення від 30.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 29.11.2018

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Колесник С. А.

Ухвала від 29.11.2018

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Колесник С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні