Постанова
від 24.06.2020 по справі 620/1994/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 620/1994/19 Головуючий у 1 інстанції: Непочатих В.О.

Суддя-доповідач: Вівдиченко Т.Р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 червня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача Вівдиченко Т.Р.

Суддів Мельничука В.П.

Федотова І.В.

За участю секретаря Борейка Д.Е.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2019 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Малківської сільської ради Прилуцького району про визнання протиправними та скасування рішень, -

ВСТАНОВИЛА:

Позивач - ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Малківської сільської ради Прилуцького району, в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника до складу спільної робочої групи №4-29/VII від 15 лютого 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області Про схвалення проекту рішення про добровільне об`єднання територіальних громад №1-31/VІІ від 23 квітня 2019 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області "Про добровільне об`єднання територіальних громад №2-32/VІІ від 05 червня 2019 року.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2019 року у задоволенні позову відмовлено повністю.

Не погодившись з рішенням суду, позивач - ОСОБА_1 звернувся з апеляційною скаргою, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти в нове рішення, яким задовольнити позов в повному обсязі, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права. Зокрема, апелянт вказує, що відповідачем було порушено порядок проведення громадського обговорення, процедуру скликання сесії та порядок прийняття оскаржуваних рішень.

22 червня 2020 року електронною поштою та засобами поштового зв`язку до Шостого апеляційного адміністративного суду від В.о. старости Малківського старостинського округу №10 Сухополов`янської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області - Харченка В.М. надійшла заява про розгляд справи без його участі.

Також, 22 червня 2020 року електронною поштою та засобами поштового зв`язку до Шостого апеляційного адміністративного суду від В.о. старости Малківського старостинського округу №10 Сухополов`янської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області - Харченко В.М. надійшло повідомлення про те, що розпочата процедура реорганізації Малківської сільської ради.

Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з`явилися.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Згідно ч. 2 ст. 313 КАС України, неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Враховуючи, що особиста участь сторін в судовому засіданні не обов`язкова, колегія суддів визнала можливим проводити розгляд справи за відсутності сторін.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, від Сухополовянської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області до Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області надійшов лист від 18 січня 2019 року №03-04/37 про вивчення пропозицій, щодо ініціювання обговорення питання доцільності добровільного об`єднання в територіальну громаду з адміністративним центром у селі Сухополова.

Малківським сільським головою Прилуцького району Чернігівської області було видано розпорядження Про проведення вивчення пропозиції щодо ініціювання обговорення питання доцільності об`єднання в Сухополов`янську територіальну громаду з адміністративним центром у селі Сухополова від 24 січня 2019 року № 1, згідно якого, слід провести громадське обговорення, затвердити порядок громадських обговорень, провести інформування населення.

Відповідно до Протоколу №1 громадського обговорення представників громадян сіл Малківка та Сухоярівка про вивчення пропозицій щодо ініціювання обговорення питання доцільності об`єднання територіальних громад в Сухополов`янську територіальну громаду з адміністративним центром у с. Сухополова від 13 лютого 2019 року, вирішено про надання згоди на добровільне об`єднання громад в Сухополов`янську територіальну громаду з адміністративним центром у с. Сухополова.

За результатами обговорення було прийнято рішення від 13 лютого 2019 року, згідно якого, вирішено: - надати згоду на добровільне об`єднання територіальних громад Сухополов`янської, Богданівської, Валківської, Дідовецької, Заїздської, Замостянської, Знам`янської, Канівщинської, Колісниківської, Лісовосорочинської, Мазківської, Малківської, Нетяжинської, Охіньківської, Переволочнянської, Рудівської, Ряшківської, Смоської сільських рад в Сухополов`янську територіальну громаду з центром у селі Сухополова; - включити до порядку денного 29 сесії сьомого скликання Малківської сільської ради питання про добровільне об`єднання територіальних громад Сухополов`янської, Богданівської, Валківської, Дідовецької, Заїздської, Замостянської, Знам`янської, Канівщинської, Колісниківської, Лісовосорочинської, Мазківської, Малківської, Нетяжинської, Охіньківської, Переволочнянської, Рудівської, Ряшківської, Смоської сільських рад в Сухополов`янську територіальну громаду з центром у селі Сухополова.

В подальшому, на двадцять дев`ятій сесії сьомого скликання Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області було прийнято рішення від 15 лютого 2019 року № 4-29/VII Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника до складу спільної робочої групи , яким надано згоду на добровільне об`єднання територіальних громад в Сухополов`янську територіальну громаду з центром у селі Сухополова та делеговано до складу спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад Малківського сільського голову Харченко В.М.

Відповідно до Протоколу загальних зборів представників громадян сіл Малківка, Сухоярівка від 14 березня 2019 року, відбулись загальні збори представників територіальної громади за участю 87 осіб - жителів сіл Малківка та Сухоярівка, представників Прилуцької районної державної адміністрації, Прилуцької районної ради, Прилуцької міської ради, депутатів обласної, районної та сільських рад, керівників установ та організацій.

Рішенням тридцятої сесії Малківської сільської ради сьомого скликання від 05 квітня 2019 року № 6-30/VII затверджено Порядок проведення громадських обговорень проекту рішення Про добровільне об`єднання територіальних громад .

Малківським сільським головою Прилуцького району Чернігівської області видане Розпорядження від 08 квітня 2019 року № 9 Про проведення громадського обговорення проекту рішення Про добровільне об`єднання громад .

У період з 08 квітня 2019 року по 23 квітня 2019 року вивчалась думка жителів громади щодо проекту рішення Про добровільне об`єднання територіальних громад в Сухополов`янську територіальну громаду з центром у селі Сухополова, шляхом опитування, приймались пропозиції і зауваження в письмовій та усній формах.

Розпорядженням голови Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області від 19 квітня 2019 року № 13 скликано тридцять першу сесію сьомого скликання Малківської сільської ради на 23 квітня 2019 року.

Відповідно до Витягу з рішення тридцять першої сесії Малківської сільської ради сьомого скликання від 23 квітня 2019 року № 1-31/VII, вирішено схвалити проект рішення Малківської сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад .

На тридцять другій сесії Малківської сільської ради сьомого скликання Прилуцького району Чернігівської області, яка була скликана на підставі розпорядження від 28 травня 2019 року № 18, прийнято рішення Про добровільне об`єднання територіальних громад від 08 квітня 2019 року № 2-32/VII.

Розпорядженням голови Чернігівської обласної державної адміністрації від 10.05.2019 року № 264 затверджено Висновок Чернігівської обласної державної адміністрації щодо відповідності Конституції та законам України проектів рішень Сухополовянської, Білорічицької, Дідовецької, Заїздської, Замостянської, Знам`янської, Канівщинської, Колісниківської, Лісовосорочинської, Мазківської, Малківської, Нетяжинської, Охіньківської, Переволочнянсьекої, Піддубівської, Погребівської, Рудівської, Ряшківської, Смоської сільських рад Прилуцького району Чернігівської області Про добровільне об`єднання територіальних громад .

Малківською сільською радою Прилуцького району Чернігівської області було прийнято рішення Про добровільне об`єднання територіальних громад №2-32/VІІ від 05 червня 2019 року.

Не погоджуючись із вищевказаними рішеннями відповідача щодо добровільного об`єднання територіальних громад, позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 140 Конституції України, місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено Законом України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97).

Положеннями статті 2 вищезазначеного Закону передбачено, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Частиною 1 статті 3 Закону №280/97 встановлено, що громадяни України реалізують своє право на участь у місцевому самоврядуванні за належністю до відповідних територіальних громад.

Статтею 4 Закону №280/97 визначено, що місцеве самоврядування в Україні здійснюється на принципах: народовладдя; законності; гласності; колегіальності; поєднання місцевих і державних інтересів; виборності; правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених цим та іншими законами; підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб; державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування; судового захисту прав місцевого самоврядування.

У відповідності до статті 6 Закону №280/97, первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста. Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об`єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову. Територіальні громади села, селища, міста, що добровільно об`єдналися в одну територіальну громаду, можуть вийти із складу об`єднаної територіальної громади в порядку, визначеному законом.

Приписами ч. 1 ст. 10 Закону №280/97 передбачено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно статті 25 Закону №280/97, сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання

Відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об`єднаних територіальних громад визначені Законом України Про добровільне об`єднання територіальних громад від 05.02.2015 року №157-VIII (далі - Закон №157-VIII).

За приписами статті 1 вищезазначеного Закону, добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких принципів: 1) конституційності та законності; 2) добровільності; 3) економічної ефективності; 4) державної підтримки; 5) повсюдності місцевого самоврядування; 6) прозорості та відкритості; 7) відповідальності.

Нормами статті 3 Закону №157-VIII визначено, що суб`єктами добровільного об`єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст. Об`єднана територіальна громада, адміністративним центром якої визначено місто, є міською територіальною громадою, центром якої визначено селище, - селищною, центром якої визначено село, - сільською.

Відповідно до частини 1-2 статті 5 Закону № 157-VIII, ініціаторами добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути: 1) сільський, селищний, міський голова; 2) не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; 3) члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; 4) органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади).

Пропозиція щодо ініціювання добровільного об`єднання територіальних громад повинна, зокрема, містити: 1) перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування.

Статтею 6 Закону № 157-VIII встановлено, що сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об`єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади. Сільський, селищний, міський голова суміжної територіальної громади забезпечує вивчення пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи або про відмову в наданні згоди.

У разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова, який ініціював об`єднання, приймає рішення про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад та інформує про це Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідні обласну раду, обласну державну адміністрацію. Спільна робоча група формується з однакової кількості представників від кожної територіальної громади, що об`єднується. Утворення спільної робочої групи є початком процедури добровільного об`єднання територіальних громад. Спільна робоча група готує проекти відповідних рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Згідно частини 1 статі 7 Закону №157-VIII, проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад повинні, зокрема, містити: 1) перелік територіальних громад, що об`єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) визначення адміністративного центру об`єднаної територіальної громади та її найменування; 3) план організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Положеннями ч.ч. 3-4 ст.7 Закону №157-VIII передбачено, що схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад у п`ятиденний строк подаються Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується постановою Ради міністрів Автономної Республіки Крим, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.

Нормами частини 5 статті 7 Закону №157-VIII визначено, що у разі відповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради приймають рішення про добровільне об`єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об`єднання територіальних громад.

Як вбачається з матеріалів справи, на адресу Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області від Сухополовянської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області надійшов лист від 18 січня 2019 року №03-04/37 Про ініціювання об`єднання територіальних громад в Сухополов`янську територіальну громаду з центром у селі Сухополова з проханням розглянути пропозиції щодо добровільного об`єднання територіальної громади в Сухополов`янську територіальну громаду з центром у селі Сухополова (а.с. 77).

Із вказаного листа вбачається, що сесія Сухополов`янської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області своїм рішенням ініціювала об`єднання територіальних громад Сухополов`янської, Богданівської, Валківської, Дідовецької, Заїздської, Замостянської, Знам`янської, Канівщинської, Колісниківської, Лісовосорочинської, Мазківської, Малківської, Нетяжинської, Охіньківської, Переволочнянської, Рудівської, Ряшківської, Смоської сільських рад в Сухополов`янську територіальну громаду з центром у селі Сухополова.

Сільським головою Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області Харченко В.М. прийнято розпорядження від 24 січня 2019 року № 1 Про проведення вивчення пропозицій щодо ініціювання обговорення питання доцільності об`єднання в Сухополов`янську територіальну громаду з адміністративним центром у селі Сухополова (а.с. 78).

Вищевказаним розпорядженням вирішено провести громадське обговорення, вивчення пропозицій щодо об`єднання в Сухополов`янську територіальну громаду з адміністративним центром у селі Сухополова.

Також, зазначеним розпорядженням від 24 січня 2019 року № 1 затверджено Порядок громадських обговорень по вивченню пропозицій щодо об`єднання та зобов`язано депутатів сільської ради, членів виконавчого комітету провести інформування населення щодо об`єднання, для врахування результатів щодо прийняття рішення.

Відповідно до частини 4 статті 5 Закону №157-VIII, порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.

Отже, колегія суддів вважає, що у сільського голови Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області були відсутні повноваження щодо затвердження Поряду громадських обговорень по вивченню пропозицій щодо об`єднання, оскільки, такі повноваження належать виключно сільській, селищній, міській раді.

Крім того, як вірно зазначено апелянтом, сільським головою не було визначено дату проведення обговорення, час, місце, строк, спосіб інформування населення та відповідальних осіб за проведення такого обговорення.

Згідно пункту 9 Порядку громадських обговорень по вивченню пропозиції щодо об`єднання, затвердженого розпорядженням сільського голови Малківської сільської ради сільської ради Прилуцького району Чернігівської області від 24 січня 2019 року №1, організатор громадського обговорення протягом 2 днів після закінчення строку подання пропозицій (зауважень) узагальнює їх та готує звіт, у якому зазначаються найменування організатора, зміст питання, що виноситься на громадське обговорення, інформація про осіб, які взяли участь в обговоренні порушеного питання, а також узагальнений аналіз пропозицій (зауважень), що надійшли під час проведення громадського обговорення.

Щодо твердження суду першої інстанції про те, що Малківський сільський голова звітував перед громадянами щодо проведення обговорення про добровільне об`єднання територіальних громад, що підтверджується протоколом Загальних зборів представників громадян сіл Малківка та Сухоярівка від 14.03.2019 року, колегія суддів зазначає наступне.

Так, судова колегія вважає, що звіт мав бути зроблений за результатом громадського обговорення представників громадян сіл Малківка та Сухоярівка про вивчення пропозицій щодо ініціювання обговорення питання доцільності об`єднання територіальних громад в Сухополов`янську територіальну громаду з адміністративним центром у с. Сухополова, що відбулося 13 лютого 2019 року та до прийняття Малківською сільською радою Прилуцького району Чернігівської області рішення Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад з адміністративним центром у селі Сухополова від 13 лютого 2019 року (а.с.81-82).

Відповідно до частини 3 статті 5 Закону №157-VIII, після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи.

Згідно п. 14.8 ст. 14 Регламенту Малківської сільської ради сьомого скликання, затвердженого рішенням другої сесії Малківської сільської ради сьомого скликання Прилуцького району Чернігівської області від 24 листопада 2015 року (далі - Регламент), розпорядження про скликання сесії Ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із визначенням часу скликання, часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд Ради.

Із матеріалів справи вбачається, що двадцять дев`ята сесія сьомого скликання Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області, на якій було прийнято рішення від 15 лютого №4-29/VII Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника до складу спільної робочої групи , відбулася через два дні після проведення громадського обговорення представників громадян сіл Малківка та Сухоярівка про вивчення пропозицій щодо ініціювання обговорення питання доцільності об`єднання територіальних громад в Сухополов`янську територіальну громаду з адміністративним центром у с. Сухополова, яке відбулося 13 лютого 2019 року, тобто, з порушенням строків, визначених п. 14.8 ст. 14 Регламенту.

Вищезазначене свідчить про порушення Малківською сільською радою Прилуцького району Чернігівської області порядку прийняття рішення Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника до складу спільної робочої групи №4-29/VII від 15 лютого 2019 року.

Приписами частини 2 статті 7 Закону №157-VIII визначено, що сільські, селищні, міські голови забезпечують протягом 60 днів проведення обов`язкового громадського обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад, за результатами якого сільські, селищні, міські голови вносять питання про його схвалення на розгляд сільських, селищних, міських рад.

Отже, громадське обговорення проектів рішень, підготовлених спільною робочою групою, щодо добровільного об`єднання територіальних громад повинно тривати протягом 60 днів.

Відповідно до листа Виконавчого комітету Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області від 23 квітня 2019 року №179, на території Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області в період з 08 квітня 2019 року по 23 квітня 2019 року проводилося громадське обговорення проекту рішення Малківської сільської ради Про добровільне об`єднання територіальних громад в Сухополов`янську територіальну громаду з центром у с. Сухополова, шляхом зустрічей із жителями сіл Малківка та Сухоярівка та опитування їх думки.

Таким чином, колегія суддів вважає, що відповідачем було порушено положення ч. 2 ст. 7 Закону №157-VIII в частині забезпечення громадського обговорення проекту рішення протягом 60 днів.

Також, із положень ч. 2 ст. 7 Закону №157-VIII вбачається, що сільські, селищні, міські голови вносять питання щодо схвалення проекту рішення про добровільне об`єднання територіальних громад на розгляд сільських, селищних, міських рад після проведення громадського обговорення.

Однак, матеріали справи свідчать, що сільським головою Малківськії сільської ради Прилуцького району Чернігівської області розпорядження від 19 квітня 2019 року №13 Про скликання тридцять першої сесії Малківської сільської ради сьомого скликання було прийнято до закінчення проведення громадського обговорення проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

Колегія суддів зазначає, що вищевказаним розпорядженням від 19 квітня 2019 року №13 було скликано тридцять першу сесію сьомого скликання Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області на 23 квітня 2019 року, тобто, з порушенням строку, передбаченого п. 14.8 ст. 14 Регламенту Малківської сільської ради сьомого скликання.

Із листа від 18 січня 2019 року №03-04/37 вбачається, що Сухополов`янською сільською радою Прилуцького району Чернігівської області запропоновано розглянути пропозиції щодо добровільного об`єднання в Сухополов`янську територіальну громаду наступних територіальних громад: Сухополов`янської, Богданівської, Валківської, Дідовецької, Заїздської, Замостянської, Знам`янської, Канівщинської, Колісниківської, Лісовосорочинської, Мазківської, Малківської, Нетяжинської, Охіньківської, Переволочнянської, Рудівської, Ряшківської, Смоської сільських рад.

Колегія суддів наголошує на тому, що виключно з приводу вищевказаних територіальних громад проводилося громадське обговорення пропозицій щодо об`єднання в Сухополов`янську територіальну громаду з адміністративним центром у с. Сухополова, яке відбулося від 13 лютого 2019 року та громадське обговорення проекту рішення Про добровільне об`єднання територіальних громад , що відбулося 23 квітня 2019 року.

Також, виключно з приводу зазначених територіальних громад Малківською сільською радою Прилуцького району Чернігівської області було прийнято рішення від 13 лютого 2019 року Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад з адміністративним центром у селі Сухополова та рішення від 15 лютого 2019 року №4-29/VII Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника до складу спільної робочої групи (а.с. 82-83).

Разом з тим, рішенням Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області "Про добровільне об`єднання територіальних громад №2-32/VІІ від 05 червня 2019 року вирішено об`єднати у Сухополов`янську об`єднану територіальну громаду наступні територіальні громади: Сухополовянської, Білорічицької, Дідовецької, Заїздської, Замостянської, Знам`янської, Канівщинської, Колісниківської, Лісовосорочинської, Мазківської, Малківської, Нетяжинської, Охіньківської, Переволочнянсьекої, Піддубівської, Погребівської, Рудівської, Ряшківської, Смоської сільських рад.

Колегія суддів зазначає, що при прийнятті вищезазначеного рішення Малківською сільською радою Прилуцького району Чернігівської області було виключено зі списку територіальних громад, що підлягають об`єднанню, дві територіальні громади щодо яких проводилося громадське обговорення - Богданівську та Валківську. Однак, у вказане рішення було включено Погребівську, Піддубівську та Білорічицьку територіальні громади, об`єднання яких, не було предметом громадського обговорення та на таке об`єднання, відповідно, не надавалася згода.

Враховуючи вищезазначене, колегія суддів вважає, що Малківською сільською радою Прилуцького району Чернігівської області при прийнятті рішення "Про добровільне об`єднання територіальних громад №2-32/VІІ від 05 червня 2019 року було грубо порушено вимоги Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , що свідчить про його протиправність та незаконність.

Отже, колегія судді вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати рішення Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області "Про добровільне об`єднання територіальних громад №2-32/VІІ від 05 червня 2019 року.

Таким чином, численні порушення відповідачем Регламенту Малківської сільської ради сьомого скликання, Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , Закону України Про місцеве самоврядування в Україні свідчать про протиправність оскаржуваних в даній справі рішень.

Аналізуючи обставини справи та норми чинного законодавства, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції безпідставно відмовив у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 , а тому, рішення суду підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення про задоволення адміністративного позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).

При цьому, доводи викладені в апеляційній скарзі спростовують висновки суду першої інстанції та знайшли своє належне підтвердження в суді апеляційної інстанції.

Відповідно до ч. 3 ст. 242 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Таким чином, колегія суддів вважає, що висновки суду першої інстанції не відповідають встановленим обставинам по справі, допущені судом першої інстанції порушення норм матеріального права призвели до неправильного вирішення справи, а тому оскаржуване рішення підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Керуючись ст. ст. 229, 243, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити.

Рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 04 листопада 2019 року скасувати та прийняти нове рішення.

Адміністративний позов ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області Про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад та делегування представника до складу спільної робочої групи №4-29/VII від 15 лютого 2019 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області Про схвалення проекту рішення про добровільне об`єднання територіальних громад №1-31/VІІ від 23 квітня 2019 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення Малківської сільської ради Прилуцького району Чернігівської області "Про добровільне об`єднання територіальних громад №2-32/VІІ від 05 червня 2019 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Малківської сільської ради Прилуцького району (17581, Чернігівська обл., Прилуцький р-н., с. Малківка, вул. Франка, 37-б, код ЄДРПОУ 03316011) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати в загальному розмірі 5 763 (п`ять тисяч сімсот шістдесят три) грн. 00 коп.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328-329 КАС України.

Суддя-доповідач Вівдиченко Т.Р.

Судді Мельничук В.П.

Федотов І.В.

Повний текст постанови виготовлено 30.06.2020 року.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2020
Оприлюднено02.07.2020
Номер документу90125451
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/1994/19

Ухвала від 11.02.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Постанова від 24.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Постанова від 24.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 21.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Рішення від 04.11.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Рішення від 04.11.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні