Герб України

Рішення від 02.07.2020 по справі 320/1420/20

Київський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 липня 2020 року м. Київ № 320/1420/20

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у

Київській області

до товариства з обмеженою відповідальністю Центр розвитку дитини Дитяча країна

про застосування заходів реагування у вигляді зупинення роботи

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області із позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Центр розвитку дитини Дитяча країна про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) товариства з обмеженою відповідальністю Центр розвитку дитини Дитяча країна (код ЄДРПОУ 41503955), за адресою: АДРЕСА_1, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію (роботи) приміщень до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.01.2020 №6.

Позов мотивовано недотриманням відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки під час експлуатації належних відповідачу приміщень, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_1, що створює реальну загрозу життю і здоров`ю людей, які працюють, перебувають на вказаному об`єкті, та є підставою для зупинення експлуатації зазначеного об`єкта до повного усунення виявлених порушень.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 18.03.2020 відкрито спрощене провадження з проведенням судового засідання, запропоновано відповідачу подати відзив на позовну заяву.

Відповідачем подано письмовий відзив на позовну заяву, згідно якого позов не визнано. Зазначено про безпідставність позову до товариства з обмеженою відповідальністю Центр розвитку дитини Дитяча країна з огляду на ту обставину, що відповідач не є власником об`єкту, на якому позивачем проводилась перевірка, а лише користується приміщенням за адресою: АДРЕСА_1 на підставі відповідного договору оренди. Також, у відзиві наголошено на відсутності порушень товариством вимог законодавства з питань пожежної безпеки, оскільки рішенням Васильківського міськрайонного суду Київської області закрито провадження у справі про притягнення директора ТОВ Центр розвитку дитини Дитяча країна до адміністративної відповідальності за частиною третьою статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення та встановлено відсутність порушень товариством вимог законодавства після подання відповідачем декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.

Судові засідання неодноразово відкладались на підставі клопотань представника відповідача про неможливість прибуття у судове засідання через введення на території України обмежувальних заходів, пов`язаних із запобіганням розповсюдженню коронавірусної хвороби COVID-19.

У судовому засіданні 10.06.2020 представником позивача позовні вимоги підтримано, зазначено про часткове усунення відповідачем порушень, викладених в акті перевірки від 15.01.2020 №6, та наголошено на неусуненні відповідачем найбільш серйозних порушень, які створюють ризики виникнення пожежі на об`єкті, який використовується відповідачем.

Представником відповідача проти позову заперечено, зазначено про усунення більшої частини порушень, викладених в акті перевірки від 15.01.2020 №6, та наголошено на відсутності підстав для зупинення експлуатації об`єкта, який перебуває у користуванні відповідача.

На підставі поданих представниками сторін письмових клопотань про розгляд справи в порядку письмового провадження судом вирішено здійснювати подальший розгляд справи у письмовому провадженні.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, судом встановлено таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю Центр розвитку дитини Дитяча країна , ідентифікаційний код 41503955, місцезнаходження: АДРЕСА_1, зареєстроване як юридична особа 07.08.2017, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис від №13561020000004677.

Згідно договору оренди нежитлового приміщення від 01.04.2018 №1, акту прийому-передачі нежитлового приміщення, ТОВ Центр розвитку дитини Дитяча країна орендує у ФОП ОСОБА_1 нежиле приміщення загальною площею 298,5 кв.м., розміщене за адресою: АДРЕСА_1 .

На підставі наказу від 26.12.2019 №1408 Про проведення позапланових перевірок , посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 27.12.2019 №10932 Васильківським районним відділом ГУ ДСНС України у Київській області проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання - ТОВ Центр розвитку дитини Дитяча країна , вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, про що складено акт від 15.01.2020 №6.

Як убачається зі змісту зазначеного акта, за результатами проведення заходу встановлено наявність порушень відповідачем вимог законодавства, а саме: допущено влаштування приладів опалення в об`ємі сходової клітки на висоті менше 2,2 м (пункт 2.30 глави 2 розділу III ППБУ; п. 7.3.22 ДБН В. 1.1- 7:2016); на сходовій клітці не влаштовано поручні для дітей на висоті 0,5 м (пункт 2.29 глави 2 розділу III ППБУ, П. 10.3 ДБН В.2.2- 4:2018); на засклених дверях на шляхах евакуації з двох боків не передбачено грати на висоту не менше 1,2 м (П. 22, розділ II ППБУ, Пункт 2.23 глави 2 розділу III ППБУ; П. 10.3 ДБН В.2.2-4:201 8); з кожного дитячого осередку (приміщення групи) не передбачено не менше двох розосереджених евакуаційних виходів (пункт 2.23 глави 2 розділу III ППБУ, п. 9.8 ДБН В.2.2- 4:2018); допущено влаштування дошкільного навчального закладу в будівлі з вбудованою котельнею (пункт 22, розділу II ППБУ, П. 4.9 ДБН В.2.5- 77:2014); у сходовій клітці не влаштовано відкривні фрамуги площею не менше 1,2 м 2 кожна з можливістю відкривання з рівня підлоги (п.22, розділ II ППБУ, п. 7.3.26 ДБН 13.1.1- 7:2016); при влаштуванні двостулкових дверей на шляхах евакуації початкових класів прибудови не враховано що просвіт одного з полотен повинен бути шириною не менше 0,8 м (Пункт 2.23 глави 2 розділу III ППБУ п. 7.2.7 ДБН В. 1.1- 7:2016); будівлю не обладнано пристроями блискавкозахисту (Пункт 1.21 глави 1 розділу IV ППБУ); дерев`яні елементи горищного покриття (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (абзац перший, пункту 2.5 глави 2 розділу III ППБУ); не здійснено навчання керівного складу та посадових осіб з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки (пункт 8 частини першої статті 20 КЦЗУ); не проведено об`єктові тренування з питань цивільного захисту (пункт 11 частини першої статті 20 КЦЗУ); працюючий персонал не забезпечено засобами індивідуального захисту (пункт 2 частини першої статті 20 КЦЗУ).

Зазначений акт підписаний представником відповідача без зауважень та з застереженням про перебування приміщення в оренді.

Через існування небезпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, позивач звернувся до адміністративного суду з позовом про застосування до відповідача заходів реагування у вигляді повної зупинки експлуатації належного відповідачу об`єкта до повного усунення виявлених під час перевірки порушень.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V (далі по тексту - Закон №877-V).

Відповідно до частини п`ятої статті 4 Закону №877-V, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду (абзац перший), відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень (абзац другий).

Абзацом четвертим частини першої статті 6 Закону №877-V встановлено, що підставами для здійснення позапланових заходів є перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).

Згідно частини сьомої статті 7 Закону №877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Кодексом цивільного захисту України від 02.10.2012 №5403-VI врегульовано відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Відповідно до частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами (пункт 1 частини 1); повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга).

Судом встановлено, що в результаті проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки під час експлуатації належного йому на праві користування об`єкту, який знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697) затверджено Правила пожежної безпеки в Україні , якими встановлено загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд.

Правилами пожежної безпеки в Україні передбачено, зокрема, що Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах (пункт 2). Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4).

Як убачається зі змісту акта перевірки від 15.01.2020 №6, відповідачем допущено ряд значних порушень Правил пожежної безпеки в Україні, що є небезпечними факторами для виникнення пожежі на об`єкті (заклад дошкільної освіти), який знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.

Васильківським районним відділом ГУ ДСНС України у Київській області проведено плановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, про що складено акт від 22.02.2019 №1. За результатами зазначеного заходу встановлено меншу кількість порушень. Втім, залишились неусунутими наступні порушення відповідачем вимог законодавства: допущено експлуатацію тимчасових електромереж (пункт 1.8 глави 1 розділу IV ППБУ); сходова клітка частково заставлена сторонніми предметами (пункт 2.37 глави 2 розділу ІІІ ППБУ); посадова особа не пройшла навчання з питань техногенної безпеки та цивільного захисту (пункт 8 частини першої статті 20 КЦЗУ); дерев`яні елементи горищного покриття (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (абзац перший пункту 2.5 глави 2 розділу ІІІ ППБУ); працюючий персонал не забезпечено засобами індивідуального захисту (пункт 2 частини першої статті 20 КЦЗУ).

Також, за наслідками проведення зазначеного планового заходу Васильківським районним відділом ГУ ДСНС України у Київській області складено припис від 22.02.2019 №15 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а саме: сходову клітку звільнити від сторонніх предметів, посадовій особі пройти навчання з питань техногенної безпеки та цивільного захисту; дерев`яні елементи горищного покриття (крокви, лати) обробити засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності; працюючий персонал забезпечити засобами індивідуального захисту; не допускати складування горючих матеріалів на відстані менше 1 м від електоустаткування та під електрощитами.

Відповідачем надано суду копію посвідчення від 30.01.2020 №18 про функціональне навчання у сфері цивільного захисту, яке видано директору ТОВ Центр розвитку дитини Дитяча країна Мартолог Н.В. про те, що вона пройшла навчання та перевірку знань у сфері цивільного захисту в навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності.

На думку суду, порушення відповідачем вимог пожежної безпеки, зокрема, такі як не оброблення дерев`яних елементів горищного покриття засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, незабезпечення працюючого персоналу засобами індивідуального захисту, складування горючих матеріалів на відстані менше 1 м від електоустаткування та під електрощитами, є небезпечними факторами, що можуть призвести до непередбачуваних наслідків у випадку виникнення надзвичайної ситуації на належних відповідачу об`єктах.

Відтак, суд не погоджується з доводами відповідача про відсутність порушень з боку відповідача під час експлуатації ним об`єкту - закладу дошкільної освіти, який знаходиться за адресою: АДРЕСА_1.

Крім того, суд зауважує, що відповідальною особою за дотримання правил протипожежної безпеки, в даному випадку, є не власник відповідного об`єкту - Орендодавець, а Орендар, оскільки відповідно до пункту 4.3.5 договору оренди нежитлового приміщення від 01.04.2018 №1, укладеного між ТОВ Центр розвитку дитини Дитяча країна та ФОП ОСОБА_1 , Орендар зобов`язаний утримувати приміщення в порядку, що відповідає санітарним і протипожежним нормам і правилам експлуатації побідних будинків і споруд.

Отже, враховуючи ненадання відповідачем належних та достатніх доказів на підтвердження усунення порушень пожежної безпеки, встановлених в актах перевірки, суд дійшов висновку про наявність підстав для застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації (роботи) товариства з обмеженою відповідальністю Центр розвитку дитини Дитяча країна (код ЄДРПОУ 41503955), за адресою: АДРЕСА_1, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію (роботи) приміщень до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.01.2020 №6. Відтак, позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області підлягає задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 2102,00 грн. (платіжне доручення від 28.01.2020 №218).

Оскільки позивачем не надано доказів понесення судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати присудженню не підлягають.

Керуючись статтями 241-246Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) товариства з обмеженою відповідальністю Центр розвитку дитини Дитяча країна (код ЄДРПОУ 41503955), за адресою: АДРЕСА_1, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію (роботи) приміщень до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.01.2020 №6.

Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області (ідентифікаційний код 38537963, місцезнаходження: 04071, м. Київ, вул. Межигірська, 8).

Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю Центр розвитку дитини Дитяча країна (ідентифікаційний код 41503955, місцезнаходження: АДРЕСА_1).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Згідно пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України процесуальні строки, визначені цим рішенням, продовжуються на строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Суддя Колеснікова І.С.

Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 02 липня 2020 року.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2020
Оприлюднено03.07.2020
Номер документу90145945
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/1420/20

Ухвала від 17.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Рішення від 02.07.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 21.02.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні