Рішення
від 06.07.2020 по справі 320/6051/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 липня 2020 року м. Київ № 320/6051/19

Суддя Київського окружного адміністративного суду Журавель В.О., розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Житлово-будівельний кооператив "Аеропорт Сіті", ОСОБА_2 , про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулася ОСОБА_1 (далі - позивач) з позовом до Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області (далі - відповідач), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Житлово-будівельний кооператив "Аеропорт Сіті" (далі - третя особа-1), ОСОБА_2 (далі - третя особа-2), в якому просить суд (з урахуванням уточненої позовної заяви):

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не затвердження нею в порушення вимог ч. 10 ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності протягом трьох місяців з дня подання змін до Генерального плану села с. Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області;

- зобов`язати відповідача затвердити містобудівну документацію, а саме Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем вчиняється бездіяльність щодо прийняття рішення по Проекту внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області протягом трьох місяців з дня її подання у відповідності до ч. 10 ст. 17 Закон № 3038-VІ. Зазначає, що вказаною бездіяльністю відповідач унеможливлює подальший розвиток інфраструктури села та звужує права та законні інтереси членів територіальної громади на користування інфраструктурою, що мала бути побудованою у селі, а тому порушує права позивача, як члена територіальної громади.

Ухвалою судді Київського окружного адміністративного суду від 26 листопада 2019 р. відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання.

4 березня 2020 р. від відповідача надійшов до суду відзив на позовну заяву, в якому він позову не визнав, у його задоволенні просив відмовити у повному обсязі.

18 березня 2020 відповідач подав до суду доповнений відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що дійсно відповідачем було отримано розроблений на підставі рішення ради проект внесення змін до генерального плану. 19 квітня 2019 р. відповідачем розроблено проект рішення ради про затвердження вказаного проекту внесення змін до генерального платну. Проте, тричі - 14 і 15 травня, а також 20 червня 2019 р. - цей проект було винесено на розгляд сесії ради для затвердження, проте він кожного разу не набрав необхідну для затвердження кількість голосів депутатів. Тому цей проект було знято з розгляду. Відповідно до законодавства про місцеве самоврядування рішення ради приймається лише більшістю депутатів.

4 березня 2020 р. третьою особою-1 подано пояснення щодо позову. Зазначає, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі. Стверджує, що третя особа-1, як сторона Договору на виконання проектних робіт, укладеного між відповідачем, Державним підприємством Український науково-дослідний і проектний інститут цивільного будівництва УКРНДПІЦИВІЛЬБУД № 25300.2 від 22 червня 2017 р., сплатила власні грошові кошти за розроблення проекту змін до Генерального плану с. Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області, який відповідач прийняв. Проте, за наявності підстав для затвердження поданих документів відповідач так і не затвердив містобудівну документацію.

25 березня 2020 р. ухвалою Київського окружного адміністративного суду закрито підготовче провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 25 березня 2020 р.

25 березня 2020 р. представниками позивача, відповідача та третьої особи-1 подано клопотання про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

У зв`язку з поданими клопотаннями учасників справи про розгляд справи в порядку письмового провадження протокольною ухвалою суду від 25 березня 2020 р. на підставі ч. 3 ст. 194 КАС України вирішено здійснювати судовий розгляд справи у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

28 квітня 2016 р. рішенням відповідача №230-05-VІІ Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки комунальної власності Великоолександрівської сільської ради визначено наступне:

1. Надати дозвіл Великоолександрівській сільській раді Бориспільського району Київської області на розробку проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки комунальної власності Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області площею 0,2690 га, кадастровий номер 3220880905:06:002:0022, із земель під розміщення мед амбулаторії на землі для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти - код КВЦПЗ 03.02 (для розміщення навчально-виробничого корпусу загальноосвітньої середньої школи) по вул. Погребняка в. с. Чубинське на території Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області.

2. Розробку проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки замовити в організації, яка є виконавцем робіт із землеустрою відповідно до чинного законодавства.

3. Проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки погодити відповідно до ст. 186-1 Земельного кодексу України.

4. Погоджений проект землеустрою подати на розгляд і затвердження до сесії Великоолександрівської сільської ради.

28 квітня 2016 р. рішенням відповідача №231-05-VІІ Про проведення містобудівного моніторингу території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області визначено наступне:

1) звернутись до уповноваженого органу містобудування та архітектури з приводу проведення містобудівного моніторингу на території Великоолександрівської сільської ради для актуалізації даних містобудування кадастру, що необхідні для коригування містобудівної документації - генерального плану;

2) при встановленні розбіжності з питань використання земельних ділянок для містобудівних потреб замовити аналітичний звіт, який враховується під час внесення змін до містобудівної документації;

3) виконавчому комітету ради:

- укласти інвестиційний договір(-ри) на проведення містобудівного моніторингу, яким покладено фінансування робіт з його проведення та повноваження з його замовлення із вказаними у мотивувальній частині рішення особами;

- довести зміст цього рішення через місцеві засоби масової інформації до жителів Великоолександрівської сільської ради.

30 травня 2016 р. між Виконавчим комітетом Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області (далі - замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю ЕЙ.БІ.КОМ`ЮНІКЕЙШНЗ (далі - інвестор) та Товариством з обмеженою від повільністю ДС ПРОЕКТ (далі - виконавець) укладено договір № 1 виконання моніторингу містобудівної документації (далі - Договір №1).

Відповідно до п.1.1 розділу 1 Договору № 1 на виконання рішення Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області від 28 квітня 2016 р. № 231-05-VII Про проведення містобудівного моніторингу території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області Замовник доручає, Інвестор сплачує, в Виконавець бере на себе зобов`язання і відповідно до умов цього Договору, та на підставі вихідних даних виконати містобудівний моніторинг території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області та підготувати аналітичний звіт про виконавчі роботи.

9 березня 2017 р. рішенням відповідача № 676-13-VІІ Про початок проведення процедури дострокового внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області визначено наступне:

1) Достроково внести зміни до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області шляхом розроблення містобудівної документації Генеральний план та план зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області .

2) Уповноважити Виконавчий комітет ради та Сільського голову:

- здійснити комплекс заходів з організації процесу внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка;

- визначити в установленому законодавством порядку розробника Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка, встановити строки розроблення та джерела фінансування;

- надати пропозиції щодо внесення змін до сільського бюджету відносно вартості робіт по внесенню змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка;

- Генеральний план та плану зонування території села Велика Олександрівка (внесення змін) розробити з урахування даних державного земельного кадастру на оновленій картографічній основі в цифровій формі як набори профільних геопросторових даних у державній кодування об`єктів будівництва для формування без даних містобудівного кадастру;

- звернутись до Київської обласної державної адміністрації щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка;

- повідомити через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка (внесення змін) та визначити порядок і строк внесення пропозиції до нього фізичними та юридичними особами;

- розроблений Генеральний план та плану зонування території села Велика Олександрівка (внесення змін) надати на розгляд архітектурно-містобудівної ради при департаменті містобудування та архітектури Київської обласної державної адміністрації;

- узгодити проект Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка (внесення змін) з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах;

- за результатами позитивних висновків архітектурно-будівельної ради та громадських слухань подати проект Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка (внесення змін) на розгляд пленарного засідання сесії Великоолександрівської сільської ради на його затвердження;

- при формуванні Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівкане враховувати пункт Аналітичного звіту щодо намірів реалізувати в с. Велика Олександрівка проекту будівництва та експлуатації споруд для очисних стічних вод;

- заборонити Виконавчому комітету проектувати та будувати на території Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області очисні споруди будь-яких форм власності.

22 червня 2017 р. між Державним підприємством Український науково-дослідний і проектний інститут цивільного будівництва УКРНДПІЦИВІЛЬБУД (далі - виконавцем) та Великоолександівською сільською радою Броварського району Київської області (далі - замовник) та Житлово-будівельним кооперативом Аеропорт Сіті (далі - платник) укладено договір № 25300.2 від 22 червня 2017 р. на виконання проектних робіт (далі - договір № 25300.2).

Відповідно до п. 1.1 розділу 1 Договору № 25300.2 замовник доручає, платник сплачує, а виконавець зобов`язується виконати наступні проектні роботи: Проект змін до Генерального плану с. Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області.

22 червня 2017 р. між Державним підприємством Український науково-дослідний і проектний інститут цивільного будівництва УКРНДПІЦИВІЛЬБУД (далі - виконавцем) та Великоолександівською сільською радою Бориспільського району Київської області (далі - замовник) та Житлово-будівельним кооперативом Аеропорт Сіті (далі - платник) укладено Акт № 1 здачі-прийняття виконаних робіт за договором № 25300.2 від 22 червня 2017 р. Вказаний Акт № 1 складено про виконання робіт (етапу 1), а саме: складання завдання на розроблення проекту внесення змін до генерального плану; складання опитувальних листів та форм анкет для збирання вихідних даних; розроблення ескізу проекту внесення змін до генерального плану.

23 листопада 2017 р. о 18 год. 00 хв. в приміщенні Будинку культури за адресою: вул. Котляревського, 29, с. Велика Олександрівка, Бориспільський район, Київська область проведено громадські обговорення (слухання) містобудівної документації - зміни до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка, про що складено протокол.

7 вересня 2018 р. між Державним підприємством Український науково-дослідний і проектний інститут цивільного будівництва УКРНДПІЦИВІЛЬБУД (далі - виконавцем) та Великоолександівською сільською радою Бориспільського району Київської області (далі - замовник) та Житлово-будівельним кооперативом Аеропорт Сіті (далі - платник) укладено додаткову угоду № 1 до договору № 25300.2 від 22 червня 2017 р. на виконання проектних робіт. Сторонами узгоджено розділ 2 Договору № 25300.2, яким визначено вартість виконаних робіт.

11 жовтня 2018 р. між Державним підприємством Український науково-дослідний і проектний інститут цивільного будівництва УКРНДПІЦИВІЛЬБУД (далі - виконавцем) та Великоолександівською сільською радою Бориспільського району Київської області (далі - замовник) та Житлово-будівельним кооперативом Аеропорт Сіті (далі - платник) укладено Акт здачі-прийняття виконаних робіт за договором № 25300.2 від 22 червня 2017 р. Цей Акт № 1 складено про виконання робіт (етапу 2), а саме: розроблення проекту змін до генерального пану, схеми магістральних інженерних мереж, пояснювальна записка; план зонування території.

11 жовтня 2018 р. Державним підприємством Український науково-дослідний і проектний інститут цивільного будівництва УКРНДПІЦИВІЛЬБУД розроблено Проект внесення змін до Генерального плану села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області.

21 лютого 2019 р. Архітектурно-містобудівною радою при департаменті містобудування та архітектури Київської облдержадміністрації проведено засідання, за результатами якого складено протокол № 01/19 від 21 лютого 2019 р. про розгляд та обговорення проекту змін до генерального плану с. Велика Олександрівка Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району, більшістю голосів членів архітектурно-містобудівної ради до протоколу включені пропозиції та рекомендації.

Крім того, за результатами цього засідання зобов`язано надати до Департаменту містобудування та архітектури Київської обласної державної адміністрації відкориговані і затверджені матеріали змін до Генерального плану с. Велика Олександрівка Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району в паперовому та електронному векторному вигляді, як набори профільних геопросторових даних для внесення до баз даних містобудівного кадастру.

19 квітня 2019 р. відповідачем розроблено проект рішення Про затвердження містобудівної документації Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області (проект: № 1382 від 19 квітня 2019 р. рекомендація виконавчого комітету, рішення № 121 від 19 квітня 2019 р.). Відповідно до цього проекту радою планувалося прийняття на сесії рішення про затвердження відповідачем містобудівної документації Генеральний план та план зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області із загальною існуючою площею села 1040,9 га.

Судом встановлено, що цей проект рішення Про затвердження містобудівної документації Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області (проект: № 1382 від 19 квітня 2019 р. рекомендація виконавчого комітету, рішення № 121 від 19 квітня 2019 р.) тричі виносився на затвердження та розгляд 49 сесії VII скликання Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області.

На засіданні чергової 49 сесії XLIX сесії VII скликання від 14 травня 2019 р. (сигнальне голосування) Про затвердження містобудівної документації Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області від 19 квітня 2019 р. № 1382, було проголосовано наступним чином: за - 17, проти - 0, утримались - 4, не голосували - 3, відсутні - 4, не обрано - 1, всього - 23. За результатами голосування рішення не прийнято .

На засідання чергової 49 сесії XLIX сесії VII скликання від 15 травня 2019 р. (сигнальне голосування) Про затвердження містобудівної документації Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області від 19 квітня 2019 р. № 1382, було проголосовано наступним чином: за - 8, проти - 0, утримались - 5, не голосували - 2, відсутні - 7, не обрано - 1, всього - 23. За результатами голосування рішення не прийнято .

На засідання чергової 49 сесії XLIX сесії VII скликання від 20 червня 2019 р. (за основу і в цілому) Про затвердження містобудівної документації Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області від 19 квітня 2019 р. № 1382, було проголосовано наступним чином: за - 8, проти - 3, утримались - 1, не голосували - 8, відсутні - 2, не обрано - 1, всього - 23. За результатами голосування рішення не прийнято .

Позивач вважає протиправною бездіяльність відповідача щодо не прийняття рішення по Проекту внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області відповідно до ч. 10 ст. 17 Закону №3038-VІ протягом трьох місяців з дня його подання, у зв`язку з чим звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд бере до уваги наступне.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлені Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" № 3038-VІ від 17 лютого 2011 р. (далі - Закон № 3038-VІ). Вказаний Закон № 3038-VІ встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Згідно з вимогами ч. ч. 1, 4 ст. 16 Закону № 3038-VI планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них. Затвердження оновленої містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється згідно із статтями 17, 18 та 19 вказаного Закону.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 17 Закону № 3038-VI генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Для населених пунктів з чисельністю населення до 50 тисяч осіб генеральні плани можуть поєднуватися з детальними планами всієї території таких населених пунктів.

Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації є замовниками, організовують розроблення, внесення змін та подання генерального плану населеного пункту на розгляд відповідної сільської, селищної, міської ради (ч. 5 ст. 17 Закону № 3038-VI).

Частиною 6 ст. 17 Закону № 3038-VI передбачено, що рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

Відповідно до вимог ч. 7 ст. 17 Закону № 3038-VI виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк:

1) подають пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету на наступний рік або про внесення змін до бюджету на поточний рік щодо потреби у розробленні містобудівної документації;

2) визначають в установленому законодавством порядку розробника генерального плану населеного пункту, встановлюють строки розроблення та джерела його фінансування;

3) звертаються до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (для міст Києва та Севастополя), щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту;

4) повідомляють через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк внесення пропозицій до нього фізичними та юридичними особами;

5) забезпечують попередній розгляд матеріалів щодо розроблення генерального плану населеного пункту архітектурно-містобудівними радами відповідного рівня;

6) узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах;

7) забезпечують здійснення стратегічної екологічної оцінки.

Строк дії генерального плану населеного пункту не обмежується (ч. 8 ст. 17 Закону № 3038-VI).

Згідно з вимогами ч. 9 ст. 17 Закону № 3038-VI зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п`ять років.

Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту. Питання про дострокове внесення змін до генерального плану населеного пункту може порушуватися за результатами містобудівного моніторингу перед відповідною сільською, селищною, міською радою відповідною місцевою державною адміністрацією.

У разі виникнення державної необхідності рішення щодо доцільності внесення змін до генерального плану населеного пункту приймається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до вимог ч. 10 ст. 17 Закону № 3038-VI генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами на чергових сесіях протягом трьох місяців з дня їх подання.

Вимогами ст.144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території. Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.

Пунктом 34 частини першої статті 26 Закону України від 21 травня 1997 р. № 280/97-ВР "Про місцеве самоврядування" (далі - Закон № 280/97-ВР) визначено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до вимог ч. 1, 2 ст. 59 Закону № 280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Частиною 1 статті 71 Закону № 280/97-ВР передбачено, що територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.

Із урахуванням вищезазначених норм законодавства, які регулюють спірні правовідносини, судом встановлено, що 19 квітня 2019 р. відповідачем підготовлено проект рішення Про затвердження містобудівної документації Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області (проект: № 1382 від 19 квітня 2019 р. рекомендація виконавчого комітету, рішення № 121 від 19 квітня 2019 р.).

Згідно з цим проектом рішення відповідачем було вирішено затвердити містобудівну документацію Генеральний план та план зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області .

Надалі вказаний проект рішення Про затвердження містобудівної документації Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області (проект: № 1382 від 19 квітня 2019 р. рекомендація виконавчого комітету, рішення № 121 від 19 квітня 2019 р.) тричі виносився на затвердження та розгляд 49 сесії VII скликання Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області, а саме: 14 травня 2019 р., 15 травня 2019 р., 20 червня 2019 р.

Судом на підставі наявних матеріалів справи встановлено, що депутатами сільської ради не прийнято вказаного рішення, оскільки окремі з депутатів утрималися під час голосування, деякі депутати не голосували взагалі, а окремі депутати були відсутні. Унаслідок цього за результатами голосування кожного разу рішення не було прийнято через відсутність потрібної кількості голосів для його прийняття. Суд також бере до уваги, що проти цього затвердження цього проекту голосувала незначна кількість депутатів.

Суд бере до уваги, що частина 10 ст. 17 Закону № 3038-VI містить імперативну норму, відповідно до якої генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами на чергових сесіях протягом трьох місяців з дня їх подання.

Проект рішення Про затвердження містобудівної документації Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області (проект: № 1382 від 19 квітня 2019 р. рекомендація виконавчого комітету, рішення № 121 від 19 квітня 2019 р.) подано дол відповідача 19 квітня 2019 р.

Це означає, що на виконання приписів частини 10 ст. 17 Закону № 3038-VI рішення про затвердження проекту повинно бути прийнято відповідачем до 19 липня 2019 р.

Разом з тим, судом встановлено, що відповідач на засіданнях 49 сесії VII скликання 14 травня 2019 р., 15 травня 2019 р., 20 червня 2019 р. не затвердив містобудівну документацію Проект змін до Генерального плану та плану зонування с. Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області, тобто порушив приписи частина 10 ст. 17 Закону № 3038-VI.

При цьому судом встановлено, що фактично депутати сільської ради у тій чи іншій формі (неприбуття на засідання, відмова від голосування, тощо) ухилялися від виконання свого обов`язку щодо розгляду та прийняття вказаного проекту за наявності усіх передбачених погоджень. Суд зазначає, що відомостей про наявність жодних зауважень по суті цього проекта чи з інших питань, які б унеможливлювали його прийняття, відповідачем до суду не надано.

Отже, рішення Про затвердження містобудівної документації Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області (проект: № 1382 від 19 квітня 2019 р. рекомендація виконавчого комітету, рішення № 121 від 19 квітня 2019 р.) не прийнято відповідачем у визначений законом строк, чим порушено приписи ч.10 ст.17 Закону №3038-VI, а після 20 червня 2019 р. знято з голосування.

Суд зазначає, що відкладення розгляду цього проекту чи зняття його з порядку денного поза межами визначеного вказаною вище правовою нормою строку, тим більше без зазначення будь-яких строків такого відкладення чи зняття з розгляду, чинним законодавством не передбачена і створює ситуацію невизначеності щодо вирішення даного питання. Тому суд вважає обґрунтованими позовні вимоги щодо визнання протиправною бездіяльності сільської ради щодо не затвердження вказаного проекта рішення по суті.

Із урахуванням зазначеного суд вважає, що вимога позивача про визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо не затвердження проекту рішення Про затвердження містобудівної документації Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області протягом трьох місяців з дня подання змін до Генерального плану села с. Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області прийняття рішення у відповідності до вимог ч. 10 ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

Щодо позовної вимоги позивача про зобов`язання відповідача затвердити містобудівну документацію, а саме Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області, суд зазначає наступне.

Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень на відповідність закріпленим ст. 2 КАС України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями.

Під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

В той же час, адміністративний суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити конкретні дії лише за умови, якщо відмова відповідного органу визнана судом протиправною, а іншого варіанту поведінки у суб`єкта владних повноважень за законом не існує.

У постанові Верховного Суду від 26 червня 2018 року у справі № 809/1231/16 викладено висновок, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення. У разі відсутності у суб`єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов`язання судом суб`єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Наведений висновок, в силу вимог ч. 5 ст. 242 КАС України, має бути врахований судом при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.

Беручи до уваги, що судом встановлено дотримання передбачених законодавством вимог щодо подання Проекту внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області, проте, не прийняття такого проекту протягом встановленого законодавством строку, з огляду на визначений вимог ч. 10 ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності імперативний обов`язок відповідача прийняти рішення протягом трьох місяців з дня подання змін до Генерального плану села с. Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області, та беручи до уваги, що відповідач неодноразово на чергових сесіях рішення не прийнято, чим безпідставно порушено права та законні інтереси позивача, як члена територіально громади села, суд дійшов висновку, що з метою остаточного вирішення спору, повного та ефективного захисту прав та інтересів позивача, необхідно задовольнити позов шляхом зобов`язання відповідача затвердити містобудівну документацію, а саме: Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області протягом 30-ти днів з моменту набрання рішенням законної сили.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У даному випадку, відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірність своїх дій та не надано обґрунтованих доводів щодо вчинення бездіяльності під час затвердження Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області, відповідно до норм чинного законодавства.

Ураховуючи викладене, суд визнає, що відповідачем було порушено вимоги, передбачені частиною другою статті 2 КАС України.

Позивачем під час розгляду справи було надано належні та допустимі докази на підтвердження обґрунтованості позовних вимог, а наведені ним доводи не було спростовано відповідачем.

Наведене свідчить, що бездіяльність відповідача є протиправною. Право позивача порушено. Отже, позовні вимоги є обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Щодо розподілу інших судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до квитанції від 24 жовтня 2019 р. № КП-73/1 позивачем сплачено судовий збір на суму 802 грн. 80 коп.

Зважаючи на задоволення позовних вимог, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору на суму 802 грн. 80 коп. підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача - Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнання протиправною бездіяльність Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області щодо не затвердження проекту рішення Про затвердження містобудівної документації Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області протягом трьох місяців з дня подання змін до Генерального плану села с. Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області у відповідності до вимог ч. 10 ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .

Зобов`язати Великоолександрівську сільську раду Бориспільського району Київської області затвердити містобудівну документацію, а саме: Проект внесення змін до Генерального плану та плану зонування території села Велика Олександрівка Бориспільського району Київської області протягом 30-ти днів з моменту набрання рішення суду законної сили.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Великоолександрівської сільської ради Бориспільського району Київської області (код ЄДРПОУ - 04363484) судовий збір у розмірі 802 (вісімсот дві) грн. 80 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Відповідно до пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину.

Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Повне найменування сторін:

Позивач - ОСОБА_1 , адреса: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податку - НОМЕР_1 .

Відповідач - Великоолександрівська сільська рада Бориспільського району Київської області, адреса: вул. Гагаріна, 11, с. Велика Олександрівка, Бориспільський район, Київська область, 08320, код ЄДРПОУ - 04363484.

Третя особа-1 - Житлово-будівельний кооператив Аеропорт Сіті , адреса: вул.. Гагаріна, буд. 52-А, офіс 14, с. Велика Олександрівка, Бориспільський район, Київська область, 08320, код ЄДРПОУ - 40740612.

Третя особа-2 - ОСОБА_2 , адреса: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податку - НОМЕР_2 .

Суддя Журавель В.О.

Дата складення рішення - 6 липня 2020 р.

Дата ухвалення рішення06.07.2020
Оприлюднено07.07.2020
Номер документу90232690
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —320/6051/19

Постанова від 05.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Постанова від 05.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 17.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 17.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 31.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Рішення від 06.07.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 07.11.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні