ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 липня 2020 рокум. ПолтаваСправа № 440/2195/20
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області в інтересах Територіального сервісного центру №5341 Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області та Регіонального сервісного центру МВС в м. Києві в інтересах Територіального сервісного центру №8041 Регіонального сервісного центру МВС в м. Києві про визнання дій протиправними,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 /далі - позивач, ОСОБА_1 / звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області в інтересах Територіального сервісного центру №5341 Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області /далі - відповідач-1, ТСЦ №5341 РСЦ МВС в Полтавській області/ та Регіонального сервісного центру МВС в м. Києві в інтересах Територіального сервісного центру №8041 Регіонального сервісного центру МВС в м. Києві /далі - відповідач-2, ТСЦ №8041 РСЦ МВС в м. Києві/ про:
- визнання протиправними дій Регіонального сервісного центру МВС в м. Києві в інтересах Територіального сервісного центру №8041 Регіонального сервісного центру МВС в м. Києві щодо реєстрації 16 серпня 2018 року за ОСОБА_1 транспортного засобу марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, 2018 року випуску, колір сірий, номер кузова НОМЕР_1 , видачі свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_2 від 16 серпня 2018 року, державного номерного знаку НОМЕР_3 , без належної перевірки по централізованим базам даних на предмет перебування автомобіля у розшуку за Єдиним державним реєстром транспортних засобів, автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, банком даних Генерального секретаріату Інтерполу;
- визнання протиправними дій Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області в інтересах Територіального сервісного центру №5341 Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області щодо зняття з реєстрації 25 серпня 2018 року автомобіля марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, 2018 року випуску, колір сірий, номер кузова НОМЕР_1 , державний номерний знак НОМЕР_3 та реєстрації за ОСОБА_1 25 серпня 2018 року автомобіля марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, 2018 року випуску, колір сірий, номер кузова НОМЕР_1 , видачі свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 від 25 серпня 2018 року та державних номерних знаків ВІ НОМЕР_5 , без належної перевірки по централізованим базам даних на предмет перебування автомобіля в розшуку за Єдиним державним реєстром транспортних засобів, автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, банком даних Генерального секретаріату Інтерполу /а.с. 1-9/.
Позов обґрунтований тим, що позивач є власником автомобіля марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, номер кузова НОМЕР_1 згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 від 25 серпня 2018 року. Позивачем отримано витяг про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 05 грудня 2019 року, згідно якого на вказаний автомобіль накладено арешт на підставі ухвали Печерського районного суду м. Києва від 30 вересня 2019 року у справі №757/51918/19-к. Позивач вважає, що під час здійснення реєстрації автомобіля 16 серпня 2018 року та перереєстрації цього ж автомобіля 25 серпня 2018 року відповідачами відповідно до положень статті 34 Закону України "Про дорожній рух" та Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1388 від 07 серпня 1998 року, здійснено неналежну перевірку документів на предмет перебування вказаного автомобіля у розшуку, що призвело до порушення законних прав та інтересів позивача.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 04 травня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, витребувано докази.
Регіональний сервісний центр МВС в м. Києві у письмових поясненнях /а.с. 41-42/ зазначив, що документи, які підтверджують проведення 16 серпня 2018 року перевірки по централізованим базам даних на предмет перебування автомобіля марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, номер кузова НОМЕР_1 в розшуку під час реєстрації такого автомобіля за позивачем були вилучені 15 листопада 2019 року слідчим ГСУ ПН України на підставі ухвали Печерського районного суду м. Києва від 12 листопада 2019 року по справі №757/58780/19.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 18 травня 2020 року витребувано від Головного слідчого управління Національної поліції України належним чином засвідчені копії документів щодо транспортного засобу Mercedes-Benz GLE 350D , НОМЕР_6 : НОМЕР_1 згідно опису речей та документів, які були вилучені на підставі ухвали слідчого судді від 15 листопада 2019 року.
Вимоги ухвали Полтавського окружного адміністративного суду від 18 травня 2020 року Головним слідчим управлінням Національної поліції України не виконано та витребувані документи до суду не надіслано.
Регіональний сервісний центр МВС в м. Києві позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с. 54-57/ зазначив, що державну реєстрацію автомобіля марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, номер кузова НОМЕР_1 на позивача в ТСЦ №8041 РСЦ МВД в м. Києві здійснено 16 серпня 2018 року, тоді як відповідно до витягу з банку даних Інтерполу інформацію про крадіжку вказаного транспортного засобу було внесено лише 31 серпня 2018 року, а відтак реєстрацію транспортного засобу на позивача було проведено 16 серпня 2018 року правомірно.
Регіональний сервісний центр МВС в Полтавській області позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с. 81-84/ зазначив, що 25 серпня 2018 року позивач звернулася до ТСЦ №5341 РСЦ МВС в Полтавській області із заявою про перереєстрацію транспортного засобу марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, номер кузова НОМЕР_1 у зв`язку зі зміною номерного знаку на НОМЕР_7 . В ході обробки звернення позивача 25 серпня 2018 року на виконання вимог пункту 15 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1388 від 07 серпня 1998 року, були здійснені перевірки вказаного автомобіля за Єдиним державним реєстром транспортних засобів, автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, банком даних Генерального секретаріату Інтерполу, відомостей про обмеження відчуження за Державним реєстром обтяжень рухомого майна та відомостей про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, про що зроблені відповідні відмітки на заяві власника транспортного засобу від 25 серпня 2018 року та після проведеного огляду та оплати за надання адміністративних послуг такий транспортний засіб було перереєстровано із закріпленням знаку ВІ7878ВІ. Лише 31 серпня 2018 року, тобто через п`ять днів після проведеної перереєстрації, до Банку даних Інтерполу було включено інформацію про крадіжку зазначеного автомобіля, а тому перереєстрацію транспортного засобу було проведено 25 серпня 2018 року правомірно.
У відповіді на відзив /а.с.67-68/ позивач зазначила, що перевірка за Єдиним державним реєстром транспортних засобів, автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, банком даних Генерального секретаріату Інтерполу, була здійснена ТСЦ №8041 неналежним чином, оскільки згідно поданих документів наявна розбіжність щодо документів, які стали підставою для реєстрації автомобіля на території України.
У запереченнях на відповідь на відзив /а.с. 96-98/ Регіональний сервісний центр МВС в м. Києві зазначив, що первинну реєстрацію на території України транспортного засобу марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, номер кузова НОМЕР_1 проведено 11 серпня 2018 року за гр. ОСОБА_2 на підставі митної декларації МД UA305200/2018/022251 від 08 серпня 2018 року. Вказаний транспортний засіб зареєстровано на позивача 16 серпня 2018 року, а інформацію про крадіжку цього транспортного засобу внесено до банку даних Інтерполу лише 31 серпня 2018 року, тобто сервісним центром вчинено дії щодо реєстрації ТЗ за позивачем до постановки транспортного засобу на облік в Генеральному секретаріаті Інтерполу.
Від Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області до суду надійшло клопотання про його заміну на правонаступника у зв`язку з початком процедури припинення державної реєстрації РСЦ МВС в Полтавській області /а.с.102-103/.
Відповідно до загальнодоступних відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та витягу наданого відповідачем-1 /а.с.107/ Регіональний сервісний центр МВС в Полтавській області (код ЄДРПОУ 40112186) з 05 березня 2020 року перебуває у стані припинення згідно рішення засновників.
Таким чином, станом на момент розгляду цієї справи державну реєстрацію Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області (код ЄДРПОУ 40112186) не припинено, а відтак відсутні підстави для заміни відповідача-1 його правонаступником відповідно до положень статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України.
Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 та частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі приписів частини четвертої статті 229 КАС України.
Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_8 , виданого ТСЦ 8041 /а.с. 20/, 11 серпня 2018 року проведено державну реєстрацію транспортного засобу марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, 2018 року випуску, сірого кольору, номер кузова НОМЕР_1 , номерний знак НОМЕР_9 , за власником - ОСОБА_2 , що підтверджується також витягом з "НАІС ДДАІ "МВС України від 07 травня 2020 року /а.с.59/.
16 серпня 2018 року в Територіальному сервісному центрі МВС 8041 РСЦ МВС в м. Києві між Терещуком Сергієм Леонідовичем та ОСОБА_3 Марією ОСОБА_4 в особі ОСОБА_5 , який діяв на підставі доручення покупця, укладено договір купівлі-продажу транспортного засобу 8041/2018/1067503/а.с.18-19/, згідно пункту 1.1 якого продавець зобов`язується передати у власність покупцеві транспортний засіб марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, 2018 року випуску, сірого кольору, номер кузова НОМЕР_1 , свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_8 , номерний знак НОМЕР_9 .
Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_2 , виданого ТСЦ 8041 /а.с. 21, 77/, 16 серпня 2018 року проведено реєстрацію транспортного засобу марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, 2018 року випуску, сірого кольору, номер кузова НОМЕР_1 , номерний знак НОМЕР_3 за новим власником - ОСОБА_1 , що підтверджується витягом з "НАІС ДДАІ "МВС України від 07 травня 2020 року /а.с.59/.
25 серпня 2018 року ОСОБА_1 звернулася до ТСЦ 5341 із заявою №200172319 /а.с.24, 74/, в якій просила провести операцію 410-Перереєстрація при зміні номерного знаку і надати платні послуги згідно постанови Кабінету Міністрів України №795 від 04 червня 2007 року та наказу МВС України №103 від 10 лютого 2012 року щодо зміни номерного знаку транспортного засобу марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, номер кузова НОМЕР_1 , із номерного знаку " НОМЕР_3 " на номерний знак " НОМЕР_7 ". Згідно відмітки посадової особи на примірнику вказаної заяви арешт, розшук, обмеження на перереєстрацію на такий автомобіль відсутні.
Згідно із результатами перевірки за Єдиним державним реєстром МВС від 25 серпня 2018 року /а.с. 74-зворот/ транспортний засіб марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, номер кузова НОМЕР_1 , номер двигуна НОМЕР_10 , не перебуває в розшуку, затриманні, арешті, не має заборон відчуження, не є речовим доказом по кримінальній справі, особи не перебувають у розшуку, номерний знак НОМЕР_3 не перебуває у розшуку, документи (свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_2 ) не перебувають у розшуку, а також не накладалися адміністративні стягнення.
Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 , виданого ТСЦ 5341 /а.с. 22/, 25 серпня 2018 року при зміні номерного знаку проведено перереєстрацію транспортного засобу марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, 2018 року випуску, сірого кольору, номер кузова НОМЕР_1 , власник - ОСОБА_1 , на номерний знак НОМЕР_7 , що підтверджується також витягом з "НАІС ДДАІ "МВС України від 07 травня 2020 року /а.с.59/.
31 серпня 2018 року до банку даних Генерального секретаріату Інтерполу внесено інформацію про вчинення крадіжки автомобіля марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D 4 МАТІС, номер кузова НОМЕР_1 у Чеській Республіці, що підтверджується витягами із Банку даних Інтерполу від 07 травня 2020 року та від 19 травня 2020 року /а.с.58, 85/.
Ухвалою Печерського районного суду м. Києва від 30 вересня 2019 року у справі №757/51918/19-к накладено арешт на майно (транспортні засоби), які незаконно ввезені на територію України та належать ТОВ "Мототехніка Драйв" (ідентифікаційний номер 01759299, Чеська Республіка, м. Прага, вул. Доправку, 874/15), зокрема автомобіль марки Mercedes-Benz GLE 350D , VIN: НОМЕР_11 /а.с. 15-17/.
Відповідно до Витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна №63540197 від 05 грудня 2019 року /а.с. 32/ на автомобіль "MERCEDES-BENZ GLE 350D", номер НОМЕР_1 , номер державної реєстрації НОМЕР_7 , власником якого є ОСОБА_1 , накладено арешт на підставі ухвали Печерського районного суду м. Києва від 30 вересня 2019 року у справі №757/51918/19-к із забороною відчужувати.
Листом Територіального сервісного центру №5341 РСЦ МВС в Полтавській області №218 від 11 січня 2020 року /а.с.23/ ОСОБА_1 повідомлено, що на час перереєстрації автомобіля марки "MERCEDES-BENZ GLE 350D", номер НОМЕР_1 , номер державної реєстрації НОМЕР_7 , 25 серпня 2018 року інформація щодо наявності вказаного транспортного засобу у розшуку в банку даних Генерального секретаріату Інтерполу була відсутня.
Не погодившись з діями відповідачів щодо проведення реєстрації (перереєстрації) транспортного засобу марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, 2018 року випуску, сірого кольору, номер кузова НОМЕР_1 , без належної перевірки по централізованим базам даних на предмет перебування автомобіля у розшуку за Єдиним державним реєстром транспортних засобів, автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, банком даних Генерального секретаріату Інтерполу, позивач звернулася до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам та аргументам учасників справи, вказаним у заявах по суті, суд виходить з такого.
Відповідно до частин першої-четвертої, десятої та одинадцятої статті 34 Закону України "Про дорожній рух" № 3353-XII від 30 червня 1993 року /у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин/ державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків.
Державний облік зареєстрованих транспортних засобів включає в себе процес реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників.
Державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення.
Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.
Власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів.
На транспортні засоби оформляються та видаються реєстраційні документи, зразки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України, та закріплюються номерні знаки, які відповідають вимогам стандартів. Закупівля за державні кошти бланків реєстраційних документів та номерних знаків для транспортних засобів здійснюється відповідно до вимог законодавства тими органами, на які покладений обов`язок щодо їх реєстрації.
Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 року № 1388 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2009 року № 1371) /далі - Порядок № 1388 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин)/ встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.
Відповідно до пункту 3 Порядку № 1388 державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.
Згідно із пунктом 8 Порядку № 1388 державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.
Приписами пункту 15 Порядку № 1388 встановлено, що під час проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортні засоби (крім випадків реєстрації нових транспортних засобів, перереєстрації транспортних засобів у зв`язку із зміною найменування та адреси юридичних осіб, прізвища, імені чи по батькові, місця проживання фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, вибракування їх у цілому) підлягають огляду фахівцями експертної служби МВС з метою звірення ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними в поданих власником для реєстрації документах. За результатами огляду в документах, які подаються для державної реєстрації, робиться відповідна відмітка або складається акт огляду. Експертне дослідження транспортного засобу і реєстраційних документів на транспортний засіб (інших документів, які є підставою для реєстрації транспортного засобу) проводиться за заявою власника з метою визначення справжності ідентифікаційних номерів транспортного засобу і реєстраційних документів. Експертне дослідження проводиться фахівцями експертної служби МВС або судовими експертами державних спеціалізованих установ, які мають присвоєну в установленому Законом України "Про судову експертизу" порядку кваліфікацію судового експерта з правом проведення досліджень за відповідними експертними спеціальностями. За результатами дослідження складається висновок експертного дослідження, який додається до документів, що подаються для державної реєстрації. Установлення відповідності конструкції, перевірка за Єдиним державним реєстром МВС, автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, банком даних Генерального секретаріату Інтерполу, перевірка відомостей про обмеження відчуження за Державним реєстром обтяжень рухомого майна та відомостей про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, а також про реєстрацію місця проживання за Єдиним державним демографічним реєстром, відомостей про особу за Єдиним реєстром боржників проводяться уповноваженими особами сервісного центру МВС.
Після проведення перевірок на заяві власника транспортного засобу робиться запис щодо наявності або відсутності відомостей про розшук, арешт, заборону на зняття з обліку та/або перереєстрацію, відомостей про обмеження відчуження в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, відомостей про особу в Єдиному реєстрі боржників, що засвідчується підписом уповноваженої особи сервісного центру МВС із зазначенням прізвища, імені, по батькові і дати.
У разі наявності відомостей про арешт або розшук транспортного засобу його реєстрація не проводиться. Реєстрація транспортного засобу, щодо якого в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна є відомості про обмеження відчуження, проводиться за наявності письмової згоди обтяжувача (заставодержателя), крім випадків переходу права власності на транспортний засіб у порядку спадкування, правонаступництва або виділення частки в спільному майні.
У разі наявності відомостей про особу в Єдиному реєстрі боржників перереєстрація, зняття з обліку транспортного засобу не проводиться.
Державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів, крім випадків вибракування їх у цілому, без ідентифікаційного номера або із знищеними, пошкодженими (один чи кілька символів номера візуально не визначаються) чи підробленими (змінено один або кілька символів номера, замінено панель (табличку) або частину панелі (таблички) з номером) ідентифікаційними номерами складових частин (кузова, шасі, рами) не допускається. Перша державна реєстрація таких засобів, а також ввезених на митну територію України транспортних засобів, що розшукуються правоохоронними органами інших держав, не проводиться.
Відповідно до пункту 40 Порядку № 1388 зняття з обліку транспортних засобів проводиться після їх огляду в сервісному центрі МВС або в центрі надання адміністративних послуг на підставі заяви власника, документа, що посвідчує особу, виконавчого напису нотаріуса, постанови державного або приватного виконавця або рішення суду.
Якщо під час проведення перевірки ідентифікаційних номерів складових частин за автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби або банком даних Генерального секретаріату Інтерполу буде встановлено, що раніше зареєстрований на території України транспортний засіб розшукується правоохоронними органами інших держав, сервісний центр МВС вилучає свідоцтво про реєстрацію (технічний паспорт), оформляє відповідні документи про цей факт і передає їх до відповідного органу досудового розслідування. Сервісні центри МВС видають власникам тимчасові реєстраційні талони строком на один рік, у графу "Особливі відмітки" яких вноситься запис: "Розшукується Інтерполом. Перереєстрацію або зняття з обліку заборонено до закінчення перевірки". Заміна тимчасових реєстраційних талонів на свідоцтва про реєстрацію з внесенням до них запису "Розшукується Інтерполом. Перереєстрацію або зняття з обліку дозволено" здійснюється в установленому МВС порядку (з обов`язковим інформуванням ініціатора розшуку) після набрання законної сили виправдувальним вироком за відповідним фактом або винесення постанови (ухвали) про закриття кримінального провадження, крім випадків, коли провадження було закрито за нереабілітуючими обставинами.
Згідно з пунктом 41 Порядку № 1388 забороняється перереєстрація на нового власника транспортних засобів, які перебувають в розшуку або щодо яких у Єдиному державному реєстрі МВС є відомості про накладення арешту або заборону на зняття з обліку та/або перереєстрацію на підставі судового рішення чи постанови державного виконавця.
Таким чином, під час проведення державної реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів уповноваженими особами сервісного центру МВС проводиться перевірка за Єдиним державним реєстром МВС, автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, банком даних Генерального секретаріату Інтерполу, перевірка відомостей про обмеження відчуження за Державним реєстром обтяжень рухомого майна та відомостей про документи, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, а також про реєстрацію місця проживання за Єдиним державним демографічним реєстром, відомостей про особу за Єдиним реєстром боржників, про результати яких на заяві власника транспортного засобу робиться запис щодо наявності або відсутності відповідних відомостей, що засвідчується підписом уповноваженої особи сервісного центру МВС із зазначенням прізвища, імені, по батькові і дати. У разі наявності відомостей про арешт або розшук транспортного засобу його реєстрація не проводиться.
Як встановлено судом, реєстрацію на позивача автомобіля марки "MERCEDES-BENZ", моделі GLE 350D, номер кузова НОМЕР_1 на підставі укладеного договору купівлі-продажу транспортного засобу 8041/2018/1067503 від 16 серпня 2018 року здійснено ТСЦ №8041 РСЦ МВД в м. Києві - 16 серпня 2018 року, а перереєстрацію транспортного засобу марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, номер кузова НОМЕР_1 , власник - ОСОБА_1 , при зміні номерного знаку на номерний знак НОМЕР_7 здійснено ТСЦ 5341- 25 серпня 2018 року.
Згідно із результатами перевірки за Єдиним державним реєстром МВС від 25 серпня 2018 року транспортний засіб марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D, номер кузова НОМЕР_1 , номер двигуна НОМЕР_10 , не перебуває в розшуку, затриманні, арешті, не має заборон відчуження, не є речовим доказом по кримінальній справі, особи не перебувають у розшуку, номерний знак НОМЕР_3 не перебуває у розшуку, документи (свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_2 ) не перебувають у розшуку, а також не накладалися адміністративні стягнення. Згідно з відміткою посадової особи на примірнику заяви позивача від 25 серпня 2018 року відомості про арешт, розшук, обмеження на перереєстрацію на такий автомобіль відсутні.
Інформацію про вчинення крадіжки автомобіля марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D 4 МАТІС, номер кузова НОМЕР_1 у Чеській Республіці внесено до банку даних Генерального секретаріату Інтерполу - 31 серпня 2018 року, тобто після проведення ТСЦ 8041 та ТСЦ 5341 реєстрації (перереєстрації) вказаного транспортного засобу 16 серпня 2018 року та 25 серпня 2018 року відповідно.
Таким чином, на момент вчинення відповідачами дій щодо реєстрації (перереєстрації) транспортного засобу марки "MERCEDES-BENZ" моделі GLE 350D 4 МАТІС, номер кузова НОМЕР_1 відомості в банку даних Інтерполу щодо крадіжки такого транспортного засобу були відсутні.
З огляду на встановлені у цій справі обставини, суд доходить висновку, що відповідачі діяли на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені законодавством України, а тому відсутні підстави для задоволення позову ОСОБА_1 .
У зв`язку з відмовою у задоволенні адміністративного позову відсутні також підстави для розподілу судових витрат.
Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,-
В И Р І Ш И В:
Відмовити у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_12 ) до Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області в інтересах Територіального сервісного центру №5341 Регіонального сервісного центру МВС в Полтавській області (вул. Кременчуцька, буд.2В, с. Розсошенці, Полтавський район, Полтавська область, 38751, ідентифікаційний код 40112186) та Регіонального сервісного центру МВС в м. Києві в інтересах Територіального сервісного центру №8041 Регіонального сервісного центру МВС в м. Києві (вул. Арсенальна, буд. 9/11, м. Київ, 01011, ідентифікаційний код 40112076) про визнання дій протиправними.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги у порядку, встановленому статтею 297 з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення з урахуванням пункту 3 Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Н.І. Слободянюк
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2020 |
Оприлюднено | 07.07.2020 |
Номер документу | 90233275 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.І. Слободянюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні