Постанова
від 01.07.2020 по справі 280/4648/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

01 липня 2020 року м. Дніпросправа № 280/4648/19 Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),

суддів: Лукманової О.М., Дурасової Ю.В.,

за участю секретаря судового засідання Новошицькій О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 21.10.2019 р. (суддя Прасов О.О.) по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Технолліон до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

в с т а н о в и В:

23.09.2019 р. ТОВ Торговий дім Технолліон звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, де просили визнати протиправним і скасувати Рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про внесення ТОВ Торговий дім Технолліон до переліку платників податків, як відповідають критеріям ризиковості, оформлене протоколом № 36 від 21.02.2019 р. та зобов`язати відповідача виключити позивача з бази ризикових платників в режимі Журнал ризикових платників податків розділу Робота Комісії регіонального рівня підсистеми Аналітична система ІТС Податковий блок .

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 21.10.2019 р. адміністративний позов задоволено повністю.

Рішення суду мотивоване тим, що відповідачем не надано суду доказів наявності інформації, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій позивачем.

Не погодившись з прийнятим рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, де просили скасувати Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 21.10.2019 р., прийняти нову постанову, про відмову в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга обгрунтована тим, що дії Комісії ГУ ДФС щодо віднесення позивача до переліку ризикових платників податку свідчать про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником, та прийняті, виключно, в межах діючого законодавства, а тому є правомірними.

На апеляційну скаргу відповідача позивач надав відзив, де зазначили, що відповідач ні до суду першої інстанції, ані до суду апеляційної інстанції не надав документи, які обов`язково додаються до протоколу засідання комісії регіонального рівня, а також інформація Вознесенського управління ГУ ДФС у Запорізькій області, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником, та не вказано, який, саме, критерій ризиковості здійснення операцій став підставою для зупинення реєстрації податкових накладних та віднесення позивача до переліку ризикових платників податків, в зв`язку з чим просили суд залишити рішення без змін.

У відповідь на відзив відповідач зазначив, що судом першої інстанції не вірно з`ясовані всі обставини справи, що призвело до задоволення позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення.

Під час слухання справи представник відповідача заявив клопотання про здійснення процесуального правонаступництва та заміну відповідача на належного, а саме, ГУ ДФС у Запорізькій області на Головне управління ДПС у Запорізькій області, в зв`язку з чим замінено ГУ ДФС у Запорізькій області на Головне управління ДПС у Запорізькій області.

З матеріалів справи вбачається, що позивачу на запит надійшла відповідь ГУ ДФС у Запорізькій області від 14.06.2019 за №34135/10/08-01-07-03-17, де вказано, що під час засідання Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області 21.02.2019 прийнято рішення щодо внесення до переліку ризикових платників ТОВ ТД ТЕХНОЛЛІОН .

Згідно витягу з Протоколу від 21.02.2019 за №36, встановлено, що від Вознесенівського управління отримано інформацію відповідно чого пропонувалося включити до реєстру ризикових платників за критерієм наявна податкова інформація , що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій позивачем, в зв`язку з чим вирішили визначити наступні суб`єкти господарювання такими, що відповідають критерію ризиковості (відповідно пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку): ТОВ Торговий дім ТЕХНОЛЛІОН , в зв`язку з чим доручили секретарю Комісії забезпечити включення до бази ризикових платників підприємства, що відповідають критеріям ризиковості: ТОВ Торговий дім Технолліон .

Відповідно порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджених постановою КМ України № 117 від 21.02.2018 р. 10. Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Так, Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій, з урахуванням внесених змін викладені в листі № 4065/99-99-07-05-04-18 від 05.11.2018 р.

Згідно Порядку взаємодії Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, структурних підрозділів ДФС та головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС , затвердженого наказом ДФС України № 523 від 03.08.2018 р. 6. Комісіями регіонального рівня здійснюється: розгляд питань щодо внесення/виключення платників податку до (з) переліку ризикових платників податків згідно з пунктом 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії); розгляд наданої Комісією ДФС інформації по платниках з ознаками ризиковості в день її надходження, внесення таких платників податку до переліку ризикових платників податків, а в разі прийняття відповідного рішення - виключення платників податку з переліку ризикових платників податків.

7. Засідання комісій регіонального рівня щодо розгляду питань про внесення/виключення платників податку до (з) переліку ризикових платників податків проводиться згідно з Порядком роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117.

8. До протоколу засідання комісій регіонального рівня обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 Критеріїв ;

матеріали, на підставі яких платників податків внесено до переліку ризикових платників податків; інша інформація, що розглядається комісіями регіонального рівня.

9. Інформація щодо внесення/виключення платників податку до (з) переліку ризикових платників податків згідно з пунктом 1.6 Критеріїв вноситься секретарями комісій регіонального рівня до АІС Податковий блок . Інформація щодо внесення/виключення платників податку до (з) переліку ризикових платників податків згідно з пунктами 1.1-1.5 Критеріїв вноситься відповідальними особами, яких включено до складу комісій регіонального рівня .

Таким чином, встановлено, що комісія діяла згідно наданих чинним законодавством повноважень та рішення даної Комісії не має безпосереднього впливу на права позивача.

Крім того, встановлено, що позивач жодним чином не підтвердив наявність фактичних негативних наслідків, спричинених діями Комісії, оскільки обов`язковою ознакою дій суб`єкта владних повноважень, що можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують певні правові наслідки для суб`єктів відповідних правовідносин і мають обов`язковий характер.

Однак, дії контролюючого органу щодо внесення до Інтегрованої системи результатів засідання Комісії (за результатами, якої не приймалось рішення про відмову у реєстрації податкової накладної) не породжують правових наслідків для платників податків та не порушують їхні права, оскільки розміщена в цій системі інформація є службовою та використовується податковими органами для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі (використовуються для виконання покладених на контролюючі органи, функцій та завдань) з метою здійснення відповідних прав та обов`язків.

Дана правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 20.11.2019 р. по справі №480/4006/18.

Приймаючи до уваги вищевикладене, суд апеляційної інстанції не погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог, оскільки внесення до системи АІС Податковий блок податкової інформації, щодо відповідності ТОВ ТД Технолліон критеріям ризиковості, є, лише, одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про задоволення апеляційної скарги відповідача, скасування рішення суду та прийняття постанови про відмову в задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 315, 317, 321, 322 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області - задовольнити.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 21.10.2019 р. - скасувати та прийняти нову постанову.

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Технолліон до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Головуючий - суддя Л.А. Божко

суддя О.М. Лукманова

суддя Ю. В. Дурасова

Виготовлено з автоматизованої системи документообігу суду

Суддя Л.А. Божко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.07.2020
Оприлюднено10.07.2020
Номер документу90260906
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4648/19

Постанова від 01.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 01.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 01.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 24.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 24.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 29.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Рішення від 21.10.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 25.09.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні