П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 240/12523/19
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Семенюк М.М.
Суддя-доповідач - Гонтарук В. М.
06 липня 2020 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Гонтарука В. М.
суддів: Курка О. П. Білої Л.М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державного навчального закладу "Центр легкої промисловості та побутового обслуговування населення м.Житомира" на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2020 року (ухвалене в м.Житомир) у справі за адміністративним позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області до Державного навчального закладу "Центр легкої промисловості та побутового обслуговування населення м.Житомира" про застосування заходів реагування,
В С Т А Н О В И В :
в грудні 2019 року позивач звернувся до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до Державного навчального закладу "Центр легкої промисловості та побутового обслуговування населення м.Житомира" про застосування заходів реагування.
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2020 року позов задоволено частково.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій просив скасувати рішення суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог та ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.
25 травня 2020 року до суду від позивача надійшов відзив на апеляційну скаргу позивача, в якому зазначено про безпідставність її доводів.
Сьомий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 29 травня 2020 року з урахуванням ст.306, ст. 311 КАС України, вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та відзиву, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду справи неоспорені факти про те, що Управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області проведено позапланову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки ДНЗ "Центр ЛППО м. Житомира" за адресою: вул. Чуднівська, 102-а, м. Житомир (навчальний корпус та гуртожиток) та пр. Миру, 18 (навчальний корпус) за результатами якої складено акт від 10.12.2019 № 578 (а.с. 18-26), в якому зазначено порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, у зв`язку із наявністю яких позивач подав даний позов, а саме:
а) Щодо навчального корпусу за адресою вул. Чуднівська, 102-а:
- допускається знижувати клас вогнестійкості елементу заповнення прорізу в протипожежній перешкоді, а саме: вихід на горище будівлі навчального корпусу не виконаний через протипожежні люки 2-го типу (відповідно до пункту 8.6 ДБН В.1.1-7:2016) - п. 1 Опису;
- приміщення навчального корпусу, їдальні не обладнані системами протипожежного захисту з виведенням сигналу на пульт централізованого пожежного спостереження - п. 2 Опису;
- відсутні протокол вогневих випробувань щодо визначення показників пожежної небезпеки на матеріали використані для оздоблення (облицювання) стін в коридорі на 1-му поверсі, які повинні бути не вище Г2,В2,Д2,Т2. Не демонтовано влаштоване оздоблення (облицювання) стін - п. 3 Опису;
- відсутні протоколи вогневих випробувань щодо визначення показників пожежної небезпеки на покриття підлоги використане в коридорах навчального корпусу на групу поширення полум`я РП1, РП2, димоутворювальну здатність щодо токсичності покриття підлоги. Не демонтовано покриття підлоги - п. 4 Опису;
- не виконано вогнезахисне оброблення дерев`яних конструкцій (елементів) горищних покритів (крокви, лати) із забезпеченням І групи вогнезахисної ефективності - п. 5 Опису;
- не проведено замір опору ізоляції і перевірку справності приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання - п. 7 Опису;
- пожежна безпека не забезпечена шляхом проведення технічних засобів, спрямованих на забезпечення безпеки людей, створення умов для успішного гасіння пожеж, не виконані вимоги ДБН В 1.1-7:2016 (пункт 8.9), а саме: в місці перепаду висот з покрівель будівлі навчального корпусу не влаштована зовнішня пожежна драбина типу П1 (вертикальна металева) - п. 8 Опису;
б) Щодо гуртожитку за адресою вул . Чуднівська, 102-а (пункти 9-18 Опису):
- приміщення гуртожитку не обладнано системами протипожежного захисту з виведенням сигналу на пульт централізованого пожежного спостереження;
- не виконано вогнезахисне оброблення дерев`яних конструкцій (елементів) горищних покриттів (крокви, лати) із забезпеченням І групи вогнегасної ефективності;
- в отворі протипожежної перешкоди, яка відокремлює приміщення електрощитової від інших приміщень не встановлені протипожежні двері;
- допускається знижувати клас вогнестійкості елементу заповнення прорізу в протипожежній перешкоді, а саме: вихід на горище будівлі гуртожитку не виконаний через протипожежний люк 2-го типу (відповідно до пункту 8.6 ДБН В.1.1-7:2016);
- не захищено будівлю від прямих попадань блискавок і вторинних її проявів відповідно до ДСТУ Б В.2.5- 38:2008;
- не проведено замір опору ізоляції і перевірку справності приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
- двері, що виділяють загальні коридори від сходових клітин на 2,3,4 поверхах гуртожитку не забезпечені пристроями для самозачинення;
- пожежна безпека не забезпечена шляхом застосування технічних засобів, спрямована на запобіганні пожежам, забезпечення безпеки людей, не виконати вимоги ДБН В.2.2-9:2018 (пункт 10.1.4), а саме: коридори 2,3,4 поверхів не розділені протипожежними перегородками 2-го типу;
- допускається експлуатація світильника зі знятим ковпаком (розсіювачем) в приміщеннях житлових кімнат;
- пожежна безпека не забезпечена шляхом проведення технічних засобів, спрямованих на забезпечення безпеки людей, створення умов для успішного гасіння пожеж, не виконати вимоги ДБН В.1.1-7-2016 (пункт 7.2.7), а саме: не забезпечено висоту виходу на 1-му поверсі (права та ліва сторона гуртожитку) із сходової клітини безпосередньо назовні відповідно до нормативних документів, але не менше 2,0 метра.
в) Щодо навчального корпусу за адресою пр-т Миру, 18 (пункти 19-28 Опису):
- приміщення гуртожитку не обладнано і системами протипожежного захисту з виведенням сигналу на пульт централізованого пожежного спостереження;
- не виконано вогнезахисне оброблення дерев`яних конструкцій (елементів) горищних покриттів (крокви, лати) із забезпеченням І групи вогнезахисної ефективності;
- не проведено замір опору ізоляції і перевірку справності приладів захисту, електричних мереж та електроустановок рід короткого замикання;
- допускається знижувати клас вогнестійкості елементу заповнення прорізу в протипожежній перешкоді, а саме: вихід на горище будівлі гуртожитку не виконаний через протипожежний люк 2-го типу (відповідно до пункту 8.6 ДБН В.1.1-7:2016);
- відсутні протоколи вогневих випробувань щодо визначення показників пожежної небезпеки на покриття підлоги використане в коридорі навчального корпусу на 1-му та 2-му поверсі, які повинні відповідати групам поширення полум`я РПІ, РП2, мати помірну димоутворювальну здатність, бути помірно небезпечними щодо токсичності покриття підлого. Не демонтовано покриття підлоги;
- допускається розташування меблів та матеріалів на коридорах на 1-му та 2-му поверхах;
- коридор 1-го поверху не відокремлено від сходової клітини дверима;
- двері, що відділяють коридор 2-го поверху від сходової клітини не забезпечено пристроєм для самозачинення;
- допускається замикати замок двері виходів із 1-го та 2-го поверху на евакуаційну сходову клітину. Двері не відчиняються;
- на третьому поверсі, на евакуаційному виході з актової залі на евакуаційні сходи перепад висот не згідно вимог нормативних документів.
Акт отримано та підписано директором ДНЗ "Центр ЛППО м. Житомира" 10.12.2019 без заперечень і зауважень (а.с. 26).
Враховуючи, що неусунення виявлених перевіркою порушень прямо впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, позивач звернувся до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, колегія суддів зазначає наступне.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 5 квітня 2007 року №877-V (далі Закон України №877).
Згідно зі пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року №1052 (зі змінами та доповненнями, далі - Положення), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Основними завданнями ДСНС є: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб (підпункт 1, 2 пункту 3 Положення).
Пунктом 7 Положення визначено, що ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту регулює Кодекс цивільного захисту України.
Так, з аналізу статей 68, 70 Кодексу цивільного захисту України вбачається, що повне або часткове зупинення роботи підприємства (інтернату) є крайнім заходом, обрання якого є доцільним лише у разі, якщо встановлене порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.
Загроза життю та здоров`ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об`єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Стаття 20 КЦЗ України закріплює завдання і обов`язки суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту.
Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417 затверджено Правила пожежної безпеки в Україні (далі - Правила №1417), які є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Згідно п.1.2, п. 1.4 розділу V Правил №1417, будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту". Підтримання експлуатаційної придатності СПЗ повинно проводитися відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту
Пунктом 2.5. розділу ІІІ Правил №1417 передбачено, що у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.
Необхідність обробляння засобами вогнезахисту дерев`яних елементів інших конструкцій будинків визначається відповідними нормативними документами за видами будинків.
Згідно з п. 2.3 розділу ІІІ Правил №1417, під час експлуатації об`єкта не допускається знижувати клас вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах.
Протипожежні двері, ворота, вікна, люки, клапани, завіси (екрани) у протипожежних перешкодах повинні утримуватися у справному стані. Не допускається встановлювати будь-які пристрої, предмети тощо, що перешкоджають їх зачиненню.
Відповідно до п. 2.27 розділу ІІІ Правил №1417, двері на шляхах евакуації повинні відчинятися в напрямку виходу з будівель (приміщень).
Не нормується напрямок відчинення дверей для: квартир у житлових будинках; приміщень з одночасним перебуванням не більше ніж 15 осіб, крім приміщень категорій А і Б за вибухопожежною та пожежною небезпекою, а також парильних саун; комор і технічних приміщень площею не більше ніж 200 м-2 і без постійних робочих місць; технічних поверхів площею не більше ніж 200 м-2, у яких розміщується тільки інженерне обладнання та/або прокладаються інженерні мережі будинку, і у яких відсутні постійні робочі місця; балконів, лоджій (за винятком дверей, що ведуть до зовнішньої повітряної зони сходових кліток типу Н1); виходів на площадки сходів типу С3; санітарних вузлів.
За наявності людей у приміщенні двері евакуаційних виходів можуть зачинятися лише на внутрішні запори, які відчиняються зсередини без ключа.
Згідно з пунктами 2.17, 2.23, 2.28, 2.37 розділу ІІІ Правил №1417, у приміщеннях громадського призначення (крім приміщень, розташованих у будинках V ступеня вогнестійкості), в яких можливе перебування 50 та більше осіб, опорядження (облицювання) стін та стель забороняється з матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж:
Г2, В2, Д2, Т2 - для приміщень, у яких можливе перебування до 1500 осіб;
Г1, В1, Д1, Т2 - для приміщень, у яких можливе перебування 1500 та більше осіб.
Забороняється зменшувати кількість та розміри евакуаційних виходів з будівель і приміщень, класи вогнестійкості несучих та огороджувальних конструкцій, застосовувати будівельні матеріали з вищими показниками пожежної небезпеки, змінювати інженерні та планувальні рішення й умови освітлення згідно з нормованою вимогою.
Килими, килимові доріжки й інше покриття підлоги у приміщеннях з одночасним перебуванням 50 та більше осіб, коридорах, на сходових клітках повинні кріпитися до підлоги і бути помірно небезпечними щодо токсичності продуктів горіння, мати помірну димоутворювальну здатність та відповідати групам поширення полум`я РП1, РП2.
Не допускається: улаштовувати на шляхах евакуації пороги, виступи, турнікети, двері розсувні, підйомні, такі, що обертаються, та інші пристрої, які перешкоджають вільній евакуації людей; захаращувати шляхи евакуації меблями, обладнанням, різними матеріалами; забивати, заварювати, замикати на замки, болтові з`єднання та інші запори, що важко відчиняються зсередини, двері на шляхах евакуації та евакуаційних виходах; розташовувати у тамбурах виходів, за винятком квартир та індивідуальних житлових будинків, гардероби, вішалки для одягу, сушарні, пристосовувати їх для торгівлі, а також зберігання, у тому числі тимчасового, будь-якого інвентарю та матеріалу; захаращувати меблями, устаткуванням та іншими предметами двері, люки на балконах і лоджіях, переходи в суміжні секції та виходи на зовнішні евакуаційні драбини, евакуаційні площадки квартир житлових будинків; знімати встановлені на балконах (лоджіях) драбини; улаштовувати у сходових клітках приміщення будь-якого призначення (кіоски), обладнання; улаштовувати у загальних коридорах комори і вбудовані шафи, за винятком шаф для інженерних комунікацій; зберігати в шафах (нішах) для інженерних комунікацій горючі матеріали; розташовувати в ліфтових холах приміщення різного призначення; робити засклення або закладання жалюзі і отворів повітряних зон у незадимлюваних сходових клітках; знімати двері вестибюлів, холів, тамбурів і сходових кліток; заміняти скло, що не дає скалок при руйнуванні, на звичайне у дверях; знімати пристрої для самозачинення дверей сходових кліток, коридорів, холів, тамбурів, а також фіксувати самозакривні двері у відчиненому положенні; зменшувати нормативну площу фрамуг у зовнішніх стінах сходових кліток або закладати їх; розвішувати у сходових клітках на стінах дзеркала, стенди, панно, інші горючі матеріали.
Згідно з п. 1.18, п. 1.20., п. 1.21, п. 1.24 розділу ІV Правил №1417, забороняється: проходження повітряних ліній електропередач та зовнішніх електропроводок над горючими покрівлями, навісами, штабелями лісу, складами пально-мастильних матеріалів, торфу, дров та інших горючих матеріалів; відкрите прокладання електропроводів і кабелів транзитом через пожежонебезпечні і вибухонебезпечні зони будь-якого класу і ближче 1 м і 5 м від них відповідно, а також у сходових клітках; експлуатація кабелів і проводів з пошкодженою або такою, що в процесі експлуатації втратила захисні властивості, ізоляцією; застосування саморобних подовжувачів, які не відповідають вимогам ПУЕ, що пред`являються до переносних (пересувних) електропроводок; застосування для опалення приміщення нестандартного (саморобного) електронагрівального обладнання; користування пошкодженими розетками, відгалужувальними та з`єднувальними коробками, вимикачами та іншими електровиробами; підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи, обгортання електроламп і світильників папером, тканиною та іншими горючими матеріалами, експлуатація їх зі знятими ковпаками (розсіювачами); використання в пожежонебезпечних зонах світильників з лампами розжарювання без захисного суцільного скла (ковпаків), а також з відбивачами і розсіювачами, виготовленими з горючих матеріалів; складування горючих матеріалів на відстані менше 1 м від електроустаткування та під електрощитами; використання побутових електронагрівальних приладів з порушенням встановлених їх виробником правил експлуатації та в місцях (приміщеннях), де їх застосування заборонено; прокладання в сходових клітках електропроводів і кабелів незалежно від їх напруги, крім електропроводки для освітлення звичайних сходових кліток; розміщення в кабельних спорудах будь-яких тимчасових пристроїв, зберігання в них матеріалів та устаткування.
Замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання мають проводитись 1 раз на 2 роки, якщо інші терміни не обумовлені ПТЕ.
Захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку необхідно виконувати відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд .
Забороняється влаштовувати незаповнені отвори в протипожежних перешкодах, які відокремлюють електрощитові.
Згідно з п. 16 розділу ІІ Правил №1417, посадові особи та працівники проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях .
Відповідно до п. 4 розділу 1 Правил №1417, пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.
З аналізу вищенаведених правових норм чинного законодавства вбачається, що порушення, зазначені в описі виявлених порушень акту від 10.12.2019 № 578, створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей та у разі їх не усунення можуть призвести до незворотних наслідків.
Колегія суддів критично відноситься до доводів апелянта, що з характеру порушень, встановлених актом перевірки та які не усунуто відповідачем на час розгляду справи, вбачається що останнє не може спричинити виникнення пожежі та призвести до загибелі або травмування людей, з огляду на наступне.
Згідно із статтею 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод право кожного на життя охороняється законом.
Відповідно до статті 27 конституції України кожна людина має невід`ємне право на життя. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя.
Обов`язок держави - захищати життя людини.
У контексті спірних правовідносин по даній справі, загрозу життю та здоров`ю людей створюють такі порушення вимог законодавства, які безпосередньо можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищення або пошкодження вогнем майна, під час якого мають місце чинники, небезпечні для істот та навколишнього природного середовища (пункт 32 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України).
Поняття загроза життю та/або здоров`ю людини є оціночним поняттям, який лежить у сфері захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна, функція контролю (нагляду) за чим, зокрема, покладена на позивача, посадові особи якого володіють спеціальними знаннями у цій сфері.
Мета застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) полягає в убезпеченні дітей, працівників закладу, будівлі та відвідувачів від можливої небезпеки.
Разом з тим, застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації приміщень, є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Враховуючи вищенаведені обставини та виявлені порушення, колегія суддів приходить до висновку, що у даному випадку виявлені порушення установлених законодавством вимог пожежної безпеки створюють безпосередній ризик виникнення і розвитку пожежі, а тому вимагають вжиття виняткових заходів реагування.
На переконання колегії суддів, оскільки порушення, встановлені позивачем під час перевірки відповідача на день розгляду справи не усунуто, тому захід реагування є таким, що відповідає критеріям пропорційності, так як з врахуванням характеру вчинених порушень, позивачем наведено і належними доказами підтверджено наявність реальної загрози життю та здоров`ю людей, тому, є достатні підстави для висновку, що саме у такий спосіб буде досягнуто
справедливого балансу між публічними інтересами та інтересами відповідача, у зв`язку з чим суд першої інстанції дійшов вірного висновку про часткове задоволення адміністративного позову, а саме в частині повного зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, шляхом заборони подальшої експлуатації будівель навчального корпусу, гуртожитку ДНЗ "Центр ЛППО м. Житомира" за адресою: м. Житомир, вул. Чуднівська, 102А та навчального корпусу ДНЗ "Центр ЛППО м. Житомира" за адресою: м. Житомир, пр. Миру, 18.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення дотримані норми матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для задоволення вимог апеляційної скарги.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Державного навчального закладу "Центр легкої промисловості та побутового обслуговування населення м.Житомира" залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 25 лютого 2020 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 325 КАС України.
Головуючий Гонтарук В. М. Судді Курко О. П. Біла Л.М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2020 |
Оприлюднено | 09.07.2020 |
Номер документу | 90261655 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Гонтарук В. М.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Семенюк Микола Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні