Рішення
від 10.07.2020 по справі 150/89/20
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

"10" липня 2020 р.

Справа №150/89/20

Провадження по справі №2/150/69/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 липня 2020 року Чернівецький районний суд

Вінницької області

в складі: головуючого судді Цимбалюк Л.П.

при секретарі Гендзьорі О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Білянської сільської ради Чернівецького району Вінницької області, ОСОБА_2 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - відділ державної реєстрації Чернівецької районної державної реєстрації про визнання недійсними та скасування рішень органу місцевого самоврядування, скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень і запису про державну реєстрацію прав у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за відповідачами, вчиненого на підставі таких рішень, -

ВСТАНОВИВ:

До Чернівецького районного суду звернувся ОСОБА_1 із зазначеним позовом.

Позивач ОСОБА_1 , його представник ОСОБА_3 , яка діє на підставі довіреності, виданої 24.10.2019 року строком на три роки та є дійсною до 24.10.2022 року, в судовому засіданні свої вимоги підтримують на умовах, викладених в позовній заяві, та просять їх задоволити.

Представник відповідача - сільський голова Білянської сільської ради Чернівецького району Вінницької області Шведа В.І. судовому засіданні вважає рішення сільської ради законним, оскільки, існувало рішення суду. Спадкоємцями майна, що залишилося після померлого ОСОБА_4 , не виявлено бажання приймати спадщину, відтак, стверджує, що до часу скасування рішення суду Білянська сільська рада Чернівецького району діяла правомірно. Зазначив, що земельна ділянка, яка є об`єктом спадкування, перебувала в комунальній власності Білянської сільської ради Чернівецького району Вінницької області. Вирішення позовних вимог ОСОБА_1 відносить на розсуд суду.

Відповідач ОСОБА_2 , належним чином повідомлена про день, час та місце судового розгляду, в судове засідання не з`явилася, причини її неявки суду невідомі.

Третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог не забезпечено явку в судове засідання повноважного представника, відділом державної реєстрації Чернівецької районної державної реєстрації, скориставшись своїм правом, передбаченим ч.3 ст.211 ЦПК України, через канцелярію Чернівецького районного суду Вінницької області подано письмову заяву про розгляд справи у відсутність представника на підставі наявних у справі доказів.

Дослідивши та оцінивши в сукупності матеріали справи, суд приходить до висновку про задоволення позову в повному обсязі, ґрунтуючись на наступних підставах.

Відповідно до ч.1, 2 ст.16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу, способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди.

Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом (ч.3 ст.16 Конституції України).

У випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного, невизнаного або оспореного права, свободи чи інтересу особи, яка звернулась до суду, суд відповідно до викладеної в позові вимоги такої особи може визначити в своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону (ч.2.ст.5 ЦПК).

Судом було встановлено наступні факти і відповідні їм правовідносини.

18 липня 2012року Чернівецьким районним судом Вінницької області прийнято рішення по справі №228/748/2012 та визнано вiдумерлою спадщину після смерті ОСОБА_4 , який помер з 08.12.2006 року за заявою прокурора Чернівецького району в інтересах держави в особi Білянської сільської ради Чернівецького району Вінницької області, передано у власність Білянської сільської ради майно,яке залишилося після смерті ОСОБА_4 - батька позивача по справі (а.с. 24).

На підставі рішення суду по справі №228/748/2012 вiд 18.07.2012 року 18.09.2012 року рішенням 29 сесiї 6 скликання Білянської сільської ради Про прийняття в комунальну власність Білянської сільської ради земельних часток(паїв)визнаних Чернівецьким районним судом Вінницької області відумерлими спадщинами прийнято в комунальну власність Білянської сільської ради майно, яке залишилося після смерті ОСОБА_4 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 у вигляді земельної частки(паю), площею 2,5764 га, з кадастровим номером 0524080900:03:001:0238, розташованої на території Білянської сільської ради, яка на праві власності належала ОСОБА_4 (а.с. 25).

Із інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно... 21.07.2016 року на підставі рішення суду по справі №228/748/2012 вiд 18.07.2012 року державним реєстратором Чернівецької РДА Вінницької області було прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу) з індексним номером 30638327 від 26.07.2016 року та зареєстровано право комунальної власності Білянської сільської ради Чернівецького району за номером запису про право власності 15586167 на земельну ділянку з кадастровим номером 0524080900:03:001:0238

Відповідно до статті 388 ЦК України майно, що вибуло з володіння власника на підставі рішення суду, ухваленого щодо цього майна, але в подальшому скасовано, вважається таким,що вибуло з володіння власника поза його волею. Саме такий висновок викладений у постанові Верховного Суду України від 24 червня 2015 року у справі-251цс15.

Частиною 1 статті 21 ЦК України встановлено,що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дiї, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси. Таким чином,визнання незаконними рішень суб`єкта владних повноважень може бути способом захисту цивільного права або інтересу.

Частиною 1 статті 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що місцеве самоврядування в Україні наділено повноваженнями вирішувати питання місцевого значення в межах Конституцiї і законів України.

Відповiдно до ч.3 ст.24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Укpaїнi" органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі,в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією i законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією i законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республiцi Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради i Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до приписів ст.12 Земельного Кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл,селищ,міст належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних oci6.

Згідно п.34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засiданнях сiльської, селищної, міської ради. Тобто,способом волевиявлення ради, яка здійснює право власності від імені вiдповідної територіальної громади з регулювання земельних вiдносин, є прийняття рішення сесією.

Частинами 1 і 2 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування" передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Статтею 122 3емельного кодексу України передбачено,що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до ч. 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень.

Пiдставою набуття земельної ділянки у власність із земель державної комунальної власності є відповiдне рішення органу державної влади чи органу місцевого самоврядування.

21.08.2018 року Рішенням 36 сесiї 7 скликання Бiлянської сільської ради Чернівецького району Вінницької області Про надання земельної ділянки для товарного виробництва ОСОБА_2 із земель комунальної власності Білянської сільської ради вирішено надати ОСОБА_5 земельну ділянку АДРЕСА_1 НОМЕР_1 площею 2,5764 га для ведення товарного виробництва. Окрім того, вирішено про те, що громадянці ОСОБА_2 слід звернутись до землевпорядної організації, що має відповідний дозвіл (ліцензію) на проведення землевпорядних робіт для складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. А також про те, що . ОСОБА_2 необхідно подати на розгляд чергової сесії сільської ради складений i погоджений проект землеустрою.

ОСОБА_2 у відповідності до рішення 36 сесії 7 скликання Білянської сільської ради Чернівецького району Вінницької області виготовлено технічну документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 0524080900:03:001:0238, але складений i погоджений проект землеустрою ,в порушення норм закону, не був нею поданий на затвердження чергової сесії Білянської сільської ради, та зареєстровано право власності в Державному Реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно,внесено зміни в Державний Земельний Кадастр щодо власника та в поземельну книгу що є порушенням законодавства України державним реєстратором.

Відповідно до рішення Вінницького апеляційного суду від 25 лютого 2020 року рішення Чернiвецького районного суду Вінницької області від 18 липня 2012 року по справi №228/748/2012 скасовано, а в задоволенні заяви прокурора про визнання спадщини вiдумерлою відмовлено (а.с. 22-23). У вказаному рішенні зазначається про те, що оскаржуване рішення суду порушує права ОСОБА_1 , який не був залучений до участi в справі, тобто оскаржуване рішення постановлено без з`ясування кола спадкоємців після смерті ОСОБА_4 та без залучення до участі у справі усіх заінтересованих осіб, з врахуванням того, що рішення суду першої інстанції ухвалено з порушенням норм матеріального і процесуального права, воно підлягає скасуванню, тому в задоволенні заяви прокурора про визнання спадщини вiдумерлою вiдмовлено.

Відтак, у зв`язку із скасуванням Вiнницьким апеляційним судом рішення Чернівецького районного суду по справі №228/748/2012 про визнання спадщини вiдумерлою з підстав порушення норм матерiального i процесуального права та порушення прав позивача, припиняється статус відумерлої спадщини після смерті ОСОБА_4 , таким чином відпала правова пiдстава набуття територіальною громадою Білянської сільської ради права комунальної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0524080900:03:001:0238, а також скасовується правова пiдстава для прийняття рішення ceciєю Білянської сільської ради щодо розпорядження даним майном, в тому числi передача iї в приватну власність третій особi.

Відповідно до ч.2 ст.144 Конституції України та ч.10 ст.59 Закону Про місцеве самоврядування в Україні вбачається,що рішення органів місцевого самоврядування та їх посадових oci6 з мотивів невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними судом загальної юрисдикцiї,тобто в судовому порядку(офіційне тлумачення положень частини десятої статті 59 згідно Рішенкя Конституційного Суду №7-рп/2009 вiд 16.04.2009 року).

З огляду на вище зазначене, рішення 29 ceciї 7 скликання Білянської сільської ради від 18.09.2012 року про прийняття в комунальну власність земельної ділянки з кадастровим номером 0524080900:03:001:0238, Рішення 36 ceciї 7 скликання Білянської сільської ради від 21.08.2018 року Про надання земельної ділянки для товарного виробництва ОСОБА_2 із земель комунальної власності Бглянської сільської ради , а саме:земельної ділянки з кадастровим номером 0524080900:03:001:0238, є безпідставними,незаконними та такими, що прийняті з порушенням Конституції та норм матеріального i процесуального права, що порушують права ОСОБА_1 , тому i пiдлягають скасуванню.

Безпiдставною та незаконною є також i реєстрація права власності на вказану земельну ділянку у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за відповідачами.

Згiдно рішення Конституційного Суду від 03 жовтня 1997 року №4-зп, у правовій системі України нормативно-правовий акт є основним джерелом права. Конкретна сфера суспільних вiдносин не може бути водночас врегульована одно предметними нормативними правовими актами однакової сили,які за змістом суперечать один одному. Звичайною є практика, коли наступний у часі акт містить пряме застереження щодо скасування попереднього. Загальновизнаним є те, що з прийняттям нового акта,якщо інше не передбачено самим цим актом, автоматично скасовується одно предметний акт, який діяв у часі раніше.

Таким чином, скасування Вінницьким апеляційним судом рішення Чернівецького районного суду про відумерлість спадщини, рішення Білянської сільської ради, прийняті на підставі такого скасованого рішення суду, визнаються неправомірними; втрачають чинність акти, прийняті на підставі таких рішень; а всі, вчинені на підставі таких рішень правочини,в изнаються недійсними (інститут адміністративного відновлення), та є такими, що підлягають скасуванню.

Правова позиція ВСУ від 23.10.2013 року у справі №6-93цс13 передбачає, що державний акт на право приватної власності на землю видається на підставі рішення органу місцевого самоврядування або органу виконавчої влади, тому вирішення питання про правомірність видачі державного акта безпосередньо залежить від законності рішення, на пiдставі якого такий акт виданий, i дотримання вимог, передбачених земельним законодавством, зокрема, статтями 16, 118 ЗК України.

Із норм Земельного Кодексу України вбачається, що правовстановлюючі документи на право приватної власності на землю видаються на підставі рішення органу місцевого самоврядування,а тому вирішення питання про їх правомірність залежить від того, чи є законним рішення, на пiдставі якого їх видано.

Оскільки, ОСОБА_6 набуто право власності на спірну земельну ділянку на пiдставі незаконних рішень Білянської сільської ради 29 сесії 6 скликання Про прийняття в комунальну власність Білянськї сільської ради земельних часток (паїв) визнаних Чернівецьким районним судом Вінницької області відумерлими спадщинами від 18.09.2012 року, 36 сесії 7 скликання вiд 21.08.2018 року Про надання земельної ділянки для товарного виробництва ОСОБА_6 із земель комунальної власності Білянської сільської ради , а тому правовстановлюючі документи на право приватної власності на земельну ділянку кадастровий номер 0524980900:03:001:0238, державна реєстрація права приватної власності на вказану земельку ділянку у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за ОСОБА_2 , є також незаконними.

Згідно пункту частини 1 статті 346 ЦК України право власності особи припиняється на майно, яке за законом не може належати цій особі.

Таким чином, прийняття в комунальну власність та реєстрацію права комунальної власності на пiдставі рішення Чернівецького районного суду по справі №228/748/2012, яке було скасовано в апеляційному порядку, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню. Відтак, пiдлягають скасуванню як незаконнi всі рішення Білянської сільської ради по розпорядженню цим майном.

Право власності,користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Рішення Вінницького апеляційного суду вiд 25.02.2020 року по справі №228/748/2012, яке скасовано рішенням суду, що було підставою проведення державної реєстрації прав комунальної власності та прав власності на третю особу,у відповідності до положень ч.2 ст.26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень є підставою для скасування запису про державну реєстрацію прав власності за відповiдачами.

Статтею 3 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень встановлено, що загальними засадами державної реєстрації прав є гарантування державою об`єктивності та достовірності відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження та внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на пiдставах та в порядку, визначених цим Законом. Статтею 125 Земельного кодексу України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Відповідно до статті 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельного ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Згідно з ч.. ч.2, 3 ст.3 Закону №1952-IV речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державнiй реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації. Згідно з п.1 ч.1 ст.4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , право власності на земельну ділянку підлягає обов`язковій державній реєстрації.

Суд звертає увагу на те, що в рішенні 36 сесії 7 скликання від 21.08.2018 року Білянською сільською радою Чернівецького району Вінницької області не вказується про надання земельної ділянки № НОМЕР_1 , кадастровий номер 0524980900:03:001:0238 саме у власність ОСОБА_2 . Відсутнє при цьому рішення суду про надання ОСОБА_2 у власність зокрема зазначеної земельної ділянки під №835 кадастровий номер 0524980900:03:001:0238, яка на праві власності належала ОСОБА_4 .

Окрім того, державний реєстратор не мав права реєструвати право власності за ОСОБА_6 , оскільки, відповідно до пункту 812 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень №1127, для державної реєстрації права власності на земельну ділянку, права на яку набуваються шляхом передачі земельної ділянки у власнiсть із земель державної або комунальної власності, подається рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність чи надання у постійне користування або про затвердження документації із землеустрою щодо формування земельної ділянки та передання її у власність чи надання у постійне користування. Однак, на затвердження документація із землеустрою Білянській сільській раді Чернівецького району Вінницької області не надавалась.

Вище наведені обставини свідчать про відсутність підстав для реєстрації права власності у Державному Реєстрі, оскільки, рішення органу місцевого самоврядування є незаконним, так як рішення суду, на підставі якого воно виносилось, скасовано за результатами апеляційного перегляду,а затвердження документації із землеустрою щодо формування земельної ділянки та передання її у власність ОСОБА_7 не надавалось Білянській сільській раді та нею не проводилося, що пiдтверджується довiдкою, виданою Білянською сільською радою Чернівецького району Вінницької області.

Беручи до уваги вище наведені обставини, суд приходить до висновку про те, що державна реєстрація права власності за ОСОБА_6 є незаконною та підлягає скасуванню.

За змістом ч.2 ст.26 Закону №1952-IV запис про скасування державної реєстрації прав вноситься до державного реєстру прав у разі скасування рішення суду про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, записів про проведену державну реєстрацію прав. Жодних додаткових умов щодо неможливості проведення такої реєстраційної дії як скасування державної реєстрації, крім наявності відповідного рішення суду, закон не містить.

Згiдно з частиною третьою статті 152 Земельного кодексу України захист прав громадин та юридичних oci6 на земельні ділянки здійснюється шляхом визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, i запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших, передбачених законом, способів. У разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним (стаття 155 Земельного кодексу України)

Вiдповiдно до глави 16 ЦК України правочин може бути визнано недійсним з пiдстав, визначених законом. У разі визнання недійсним правочину може бути визнано недійсним i правовстановлюючий документ,який посвідчує право власності на майно.

Окрім того, при вирішенні питання про визнання незаконними та скасування рішень Білянської сільської ради Чернівецького району Вінницької області, скасування рвішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень і запису про права власності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за відповідачами, судом враховується те, що ОСОБА_1 фактично вступив у володіння спадковим майном після смерті батька ОСОБА_4 . Як вбачається із довідки, виданої виконавчим комітетом Білянської сільської ради Чернівецького району Вінницької області від 08.12.2006 року, ОСОБА_1 проводив поховання свого батька ОСОБА_4 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_1 проживав на одному погосподарському номері із покійним ОСОБА_4 і повністю до дня смерті останнього здійснював за ним догляд (а.с. 13).

Відповідно до довідки виданої, виконкомом Білянської сільської ради Чернівецького району Вінницької області від 22.11.2019 року за №315, наявність спадкоємців ОСОБА_4 зафіксовано в погосподарській книзі с. Біляни Чернівецького району Вінницької області №2 за 1961 - 1963 роки, зокрема, сина ОСОБА_1 , 1963 року народження (а.с. 14).

Відповідно до ст.129 Конституції України судді при здійсненні правосуддя незалежні і підкоряються лише закону. Основними засадами судочинства є: законність; рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом; забезпечення доведеності вини; змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості; підтримання державного обвинувачення в суді прокурором; забезпечення обвинуваченому права на захист; гласність судового процесу та його повне фіксування технічними засобами; забезпечення апеляційного та касаційного оскарження рішення суду, крім випадків, встановлених законом; обов`язковість рішень суду.

Відповідно до ч.1 ст.2 ЦПК України, завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Відповідно ч.3 ст. 3 ЦПК України, провадження в цивільних справах здійснюється відповідно до законів, чинних на час вчинення окремих процесуальних дій, розгляду і вирішення справи.

Відповідно ч.1, ч.2 ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів. У випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб або державних чи суспільних інтересах.

Відповідно ч.ч.1-4 ст. 10 ЦПК України, суд при розгляді справи керується принципом верховенства права. Суд розглядає справи відповідно до Конституції України, законів України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що встановлені Конституцією та законами України. Суд застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Згідно ч.1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Відповідно до статті 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності, яке є непорушним.

Відповідно до Конституції України усі суб`єкти права власності рівні перед законом (частина четверта статті 13); кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю; право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом (частини перша, друга статті 41); правовий режим власності визначається виключно законами України (пункт 7 частини першої статті 92).

Право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів (ч.1 ст.1 ст.328 ЦК України).

Статтею 1 Конвенції про захист прав людини та основоположник свобод закріплено, що кожна фізична та юридична особа має право володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений свого майна інакше як в інтересах суспільства i на умовах, передбачених законом або загальними принципами міжнародного права.

Відповідно до ст.41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися i розпоряджатися своєю власністю. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Відповідно до ст. 319 ЦК України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майно на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь - якi дії, які не суперечать закону. Усім власникам забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав.

Відповідно до ч.1 ст.321 ЦК України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

Відповідно до ст.391 ЦК України власник майна вправі вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.

Пунктом 3 частини 2 статті 16 ЦК України встановлено, що способом захисту цивільних прав та інтересів може бути припинення дії, яка порушує право.

Захист цивільних прав - це дії з попередження, припинення порушення прав або відновлення порушених прав громадян і організацій. Будь-яка особа має право на захист свого права та інтересу, що не суперечить принципам цивільного законодавства, вимогам справедливості, сумлінності, розумності.

Спосіб захисту суб`єктивних цивільних прав - це закріплені законом матеріально-правові засоби примусового характеру, за допомогою яких провадиться відновлення (визнання) порушених (оспорюваних) прав і вплив на правопорушника.

Захист суб`єктивних цивільних прав та інтересів здійснюється в передбаченому законом порядку, тобто за допомогою застосування належної форми, засобів і способів захисту.

Частиною 2 статті 16 ЦК України встановлено, що способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання права; визнання правочину недійсним; припинення дії, яка порушує право; відновлення становища, яке існувало до порушення; примусове виконання обов`язку в натурі; зміна правовідношення; припинення правовідношення; відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; відшкодування моральної (немайнової) шкоди; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Проаналізувавши всі обставини справи, суд дійшов висновку про те, що позивачем вірно обрано спосіб захисту порушеного права, зокрема, шляхом визнання недійсними та скасування рішень органу місцевого самоврядування, скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень і запису про державну реєстрацію прав у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за відповідачами, вчиненого на підставі таких рішень.

Відповідно до ч.1 ст.89 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Відповідно до вимог ч.3 ст.12 ЦПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до вимог ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Частиною 6 статті 81 ЦПК України встановлено, що доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Позивачем відповідно до вимог ч.1 ст.81 ЦПК України належним чином доведено обставини, на які він посилається як на підставу своїх вимог щодо визнання права на земельну частку (пай).

На підставі вище наведеного, суд з метою захисту майнових прав ОСОБА_1 прийшов до висновку про задоволення його позовних вимог.

При винесенні рішення, суд керується статтею 13 ЦПК України, щодо розгляду судом справ в межах заявлених вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи.

На підставі ст.41 Конституції України, ст. 16, ст.328 ЦК України, ст. 6 Конвенції про захист прав людини i основоположних свобод, ст. 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини i основоположних свобод, ч.1 ст.2, ч.3 ст.24, п.34 ст.26, ч.1, ч.2, ч.10 ст.59, ч.1 ст.76 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні",ст.5, ст.12, ч.1 ст.116,ст.118,ст.122,125, ст.126, ст.152,ст.155 Земельного кодексу України, Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, беручи до уваги Рішення Конституційного Суду, Правову позицію Верховного Суду України у справі №3-553гс15, керуючись ст., ст.10, 11, 81, 206 ч.4, 263 - 265, 274, 279 ЦПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позов задоволити повністю.

Визнати незаконним та скасувати рішення №152 ceciї 6 скликання Білянської сільської ради вiд 18.09.2012року Про прийняття в комунальну власність Білянської сільської ради земельних часток (паїв) визнаних Чернівецьким районним судом Вінницької області відумерлими спадщинами в частині прийняття в комунальну власність Білянської сільської ради майна, яке залишилося після смерті ОСОБА_4 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вигляді земельної частки (паю), площею 2,5764 га, з кадастровим номером 0524080900:03:001:0238, розташованої на території Білянської сільської ради, прийнятого на пiдставі рішення Чернівецького районного суду по справі №228/748/2012 вiд 18.07.2012року, яке було скасовано.

Скасувати рішення державного реєстратора Чернівецької РДА з індексним номером 30638327 вiд 26.07.2016 року про державну реєстрацію права комунальної власності на нерухоме майно за Білянською сільською радою ( АДРЕСА_2 , Вінницька область, Чернівецький район АДРЕСА_3 ). а саме: на земельну частку (пай) площею 2,5764 га, з кадастровим номером 0524080900:03:001:0238, зареєстроване 21.07.2016 року, номер запису про право власності 15586167 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 982403205249, прийнятого на підставі рішення Чернівецького районного суду по справі №228/748/2012 вiд 18.07.2012 року, яке було скасовано.

Скасувати номер запису 15586167 у Державному Реєстрі прав власності на нерухоме майно про державну реєстрацію права комунальної власності за Білянською сiльською радою (24110, Вінницька область, Чернівецький район, с. Біляни АДРЕСА_3 ), на земельну частку (пай) площею 2,5764 га, з кадастровим номером 0524080900:03:001:0238, що розташована на території Білянської сільської ради, зареєстрований за реєстраційним номером об`єкта 982403205249, дата реєстрації 21.07.2012 року.

Визнати незаконним та скасування рішення №250 36 сecii 7 скликання Білянської сільської ради вiд 21.08.2018року Про надання земельної ділянки для товарного виробництва ОСОБА_2 із земель комунальної власності Білянської сільської ради , в частині надання ОСОБА_2 земельної ділянки № НОМЕР_1 площею 2,5764 га для ведення товарного виробництва.

Визнати незаконним та скасувати рішення №250 36 сесії 7 скликання Білянської сільської ради вiд 21.08.2018 року Про надання земельної ділянки для товарного виробництва ОСОБА_2 із земель комунальної власності Білянської сільської ради , в частинi надання ОСОБА_2 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки №835 (що має кадастровий номер 0524080900:03:001:0238), а також в частині надання на розгляд (затвердження) чергової сесії Білянської сільської ради складеного і погодженого проекту землеустрою.

Скасувати рішення державного реєстратора Чернівецької РДА з індексним номером 46925705 вiд 20.05.2019 року про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно за ОСОБА_2 ( АДРЕСА_4 ), а саме: на земельну частку (пай) площею 2,5764га, з кадастровим номером 0524080900:03:001:0238, зареєстроване 14.05.2019 року, номер запису про право власності 31605032 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майна та Реєстрі прав власності на нерухоме майно, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 982403205249.

Скасувати номер запису про право власності 31605032 у Державному Реєстрі прав власності на нерухоме майно про державну реєстрацію права власності за ОСОБА_2 ( АДРЕСА_4 ), на земельну частку (пай) площею 2,5764 га, з кадастровим номером 0524080900:03:001:0238, що розташована на території Білянської сільської ради, зареєстрований за реєстраційним номером об`єкта 982403205249, дата реєстрації 14.05.2019 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Вінницького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 ЦПК України, тобто, у разі, якщо апеляційна скарга подана після спливу одного року з дня складення повного тексту судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Повний текст рішення складено відповідно до вимог ч.6 ст.259 ЦПК України.

Суддя: Л.П. Цимбалюк

СудЧернівецький районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення10.07.2020
Оприлюднено13.07.2020
Номер документу90311643
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —150/89/20

Рішення від 16.10.2020

Цивільне

Чернівецький районний суд Вінницької області

Цимбалюк Л. П.

Ухвала від 16.10.2020

Цивільне

Чернівецький районний суд Вінницької області

Цимбалюк Л. П.

Ухвала від 16.10.2020

Цивільне

Чернівецький районний суд Вінницької області

Цимбалюк Л. П.

Ухвала від 16.10.2020

Цивільне

Чернівецький районний суд Вінницької області

Цимбалюк Л. П.

Рішення від 10.07.2020

Цивільне

Чернівецький районний суд Вінницької області

Цимбалюк Л. П.

Рішення від 06.07.2020

Цивільне

Чернівецький районний суд Вінницької області

Цимбалюк Л. П.

Ухвала від 22.04.2020

Цивільне

Чернівецький районний суд Вінницької області

Цимбалюк Л. П.

Ухвала від 16.03.2020

Цивільне

Чернівецький районний суд Вінницької області

Цимбалюк Л. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні