Рішення
від 09.07.2020 по справі 440/1400/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 липня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/1400/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Удовіченка С.О., розглянув у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до Ісківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Лубенської районної ради Полтавської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: Лубенська районна рада Полтавської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

В С Т А Н О В И В:

16 березня 2020 року Головне Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Ісківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Лубенської районної ради Полтавської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: Лубенська районна рада Полтавської області в якому просить:

- застосувати до Ісківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Лубенської районної ради Полтавської області заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: 37572, Полтавська область, Лубенський район, с.Ісківці вул Центральна, 64В, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пункті №№ 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, від 20 грудня 2019 року № 211,

- встановити Ісківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Лубенської районної ради Полтавської області наступний порядок і спосіб виконання судового рішення - заборонити використання будівлі за адресою: 37572, Полтавська область, Лубенський район, с.Ісківці вул Центральна, 64В, не допускати у будівлю людей, крім тих, що вживають заходи щодо усунення порушень вимог пожежної безпеки, та відключити будівлю від електропостачання.

В обгрунтування позовної заяви позивач зазначив, що Лубенським районним відділом Головного управління ДСНС України у Полтавській області 13 грудня 2019 року проведено позапланову перевірку Ісківської ЗОШ I-III ступенів за адресою: 37572, Полтавська область, Лубенський район, с. Ісківці, вул. Центральна, 64В. У ході перевірки встановлено, що при експлуатації Ісківської ЗОШ I-III ступенів не дотримуються вимоги законодавства у сфері пожежної безпеки, при цьому подальша експлуатація будівлі створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 23 березня 2020 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі.

07 квітня 2020 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшов відзив Ісківської ЗОШ I-III ступенів на позов. У відзиві відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на недостатнє фінансування (а.с. 56).

Разом із відзивом відповідачем подано клопотання про розгляд справи без участі його представника (а.с. 64).

13 квітня 2020 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшло клопотання позивача про відкладення розгляду справи (а.с. 65).

Розгляд справи призначений на 21 квітня 2020 року відкладено на 19 травня 2020 року.

04 травня 2020 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшло клопотання Ісківської ЗОШ I-III ступенів про розгляд справи без участі уповноваженого представника (а.с. 89).

18 травня 2020 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшло клопотання позивача про відкладення розгляду справи (а.с. 91).

18 травня 2020 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшло клопотання Лубенської районної ради Полтавської області про проведення судового засідання без участі уповноваженого представника (а.с. 94).

Розгляд справи призначений на 19 травня 2020 року відкладено на 09 червня 2020 року.

05 червня 2020 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшло клопотання Ісківської ЗОШ I-III ступенів про розгляд справи без участі уповноваженого представника (а.с. 104).

09 червня 2020 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшло клопотання Лубенської районної ради Полтавської області про проведення судового засідання без участі уповноваженого представника (а.с. 139).

У судовому засіданні, яке відбулося 09 червня 2020 року оголошено перерву для ознайомлення представника позивача із наданими відповідачем документами.

08 липня 2020 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшло клопотання Лубенської районної ради Полтавської області про проведення судового засідання без участі уповноваженого представника (а.с. 155).

08 липня 2020 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшло клопотання Ісківської ЗОШ I-III ступенів про розгляд справи без участі уповноваженого представника (а.с. 156).

09 липня 2020 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшло клопотання Головного управління ДСНС України у Полтавській області про залучення додаткових доказів та розгляд справи без участі представника позивача.

Відповідно до приписів частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Згідно із частиною дев`ятою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, а також зважаючи на неприбуття осіб, які беруть участь у справі, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, та відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд вирішив розглядати справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали позовної заяви, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

Судом встановлено, що Ісківська ЗОШ I-III ступенів Лубенської районної ради Полтавської області (код ЄДРПОУ 23547238) зареєстрована як юридична особа (а.с. 21).

11 грудня 2019 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області було видано наказ (з основної діяльності) № 425 "Про проведення позапланових перевірок закладів, установ та організацій з масовим перебуванням людей відповідно до доручення Прем`єр-міністра України". Зазначеним наказом передбачено провести позапланові перевірки зокрема, Ісківської ЗОШ I-III ступенів Лубенської районної ради Полтавської області (а.с. 29-31).

У період з 17 грудня 2019 року по 20 грудня 2019 року уповноваженою на перевірку посадовою особою Лубенського районного відділу Головного управління ДСНС України у Полтавській області було здійснено позапланову перевірку об`єктів Ісківської ЗОШ I-III ступенів Лубенської районної ради Полтавської області: Полтавська область, Лубенський район, с. Ісківці, вул. Центральна, 64В.

20 грудня 2019 року директору Ісківської ЗОШ I-III ступенів особисто під підпис було вручено акт від 20 грудня 2019 року № 211, складений за результатами позапланової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки (а.с. 33-40).

Описом виявлених порушень вищезазначеного Акту серед інших порушень зафіксовані наступні факти недотримання вимог пожежної безпеки, які мають місце у будівлі Ісківської ЗОШ I-III ступенів , а саме:

- не обладнання приміщення школи системою пожежної сигналізації відповідно до пункту 7.3 таблиці А.1 додатку А ДБН В.2.5-56:20014 "Системи протипожежного захисту", що підтверджує відсутність акту виконаних робіт (Пункт 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року № 1417 та зареєстрованих у Мінюсті України 05 березня 2015 року № 252/26697);

- не обладнано приміщення школи системою оповіщення про пожежу та управлінням евакуації людей типу СО 1 відповідно до пункту 5.1 таблиці Б.1 Додатку Б ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту", що підтверджує відсутність акту виконаних робіт (пункт 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні);

- дерев`яні будівельні конструкції горищного покриття (кровки, лати) школи не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності, що підтверджує відсутність акту приймання виконаних робіт з вогнезахисного оброблення (пункт 2.5 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні);

- внутрішні двері центрального виходу відчиняються не за напрямом виходу з будівлі (пункт 2.27 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні);

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів у всіх розподільних коробках школи здійснено за допомогою скруток (пункт 1.6 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні);

- пожежний кран-комплект в майстерні школи не укомплектований пожежним рукавом однакового діаметру з системою водопостачання, а також важелем для полегшення відкривання вентиля (розділ V, глави 2, підпункт 2.2 Правил пожежної безпеки в Україні);

- не проводиться технічне обслуговування і перевірка на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування пожежних кран-комплектів (розділ V, глави 2, підпункт 2.2 Правил пожежної безпеки в Україні);

- пожежний кран-комплект в майстерні знаходиться в непрацездатному стані і не готовий для використання (розділ V, глави 2, пункт 2.2 Правил пожежної безпеки в Україні);

- відсутній журнал обліку вогнегасників (глава III, пункт 3 наказу МВС України № 25);

- посадовою особою не визначено необхідну кількість первинних засобів пожежогасіння, що повинна визначатися окремо для кожного приміщення (розділ V, глави 3, пункт 3.8 Правил пожежної безпеки в Україні);

- не встановлено покажчики (об`ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світло відбивних покриттів) з нанесеними на них літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми (розділ V, глави 2 підпункт 9 пункт 2.1 Правил пожежної безпеки в Україні);

- не проведено технічне обслуговування пожежного гідранту, який знаходиться на відстані 13 м від будівлі школи, що підтверджує відсутність Журналу обліку перевірок джерел зовнішнього протипожежного водопостачання (пункт 2 розділу II наказу МВС України від 15 червня 2015 року № 696 "Про затвердження Інструкції про порядок утримання, обліку та перевірки технічного стану джерел зовнішнього протипожежного водопостачання";

- відсутні документи про пожежну небезпеку на матеріали з яких зроблено облицювання стін основної сходової клітки, яка веде з другого поверху на перший (пункт 2.17 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні);

- відсутні засоби індивідуального захисту органів дихання для працівників (наказ МВС № 879).

Встановлення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№ 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 стало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом про застосування до Ісківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Лубенської районної ради Полтавської області заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: 37572, Полтавська область, Лубенський район, с.Ісківці вул Центральна, 64В, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пункті №№ 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, від 20 грудня 2019 року № 211.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V (далі - Закон № 877-V).

Відповідно до статті 1 Закону Закон № 877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій (стаття 1 Закону № 877-V).

Згідно зі статтею 5 зазначеного Закону № 877-V, органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб`єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу. Повідомлення надсилається рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв`язку або вручається особисто під розписку керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі.

Відповідно до частини 1 статті 7 Закону № 877-V, для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

Частиною сьомою статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Кодекс цивільного захисту України регулює відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Статтею 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Також статтею 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами , під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга статті 70 Кодексу цивільного захисту України).

Так, враховуючи вищезазначені положення нормативно-правових актів, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходів (перевірок), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

У даному разі перевіркою було встановлено, що у будівлі Ісківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Лубенської районної ради Полтавської області, розташованої за адресою: 37572, Полтавська область, Лубенський район, с.Ісківці вул Центральна, 64В, відповідачем порушено Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ від 30 грудня 2014 року № 1417.

Згідно пунктів 1, 2 Розділу І "Загальні положення", ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд та є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Відповідно до пункту 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту".

Згідно із пунктом 2.5 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні у будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) повинні оброблятися засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності. Необхідність обробляння засобами вогнезахисту дерев`яних елементів інших конструкцій будинків визначається відповідними нормативними документами за видами будинків.

Пунктом 2.7. глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні встановлено, що продовж строку експлуатації вогнезахисного покриву (просочення) повинні здійснюватись заходи щодо підтримання його у відповідному технічному стані. Для цього наказом керівника господарчого органу підприємства, що експлуатує об`єкт, на якому виконано вогнезахисне обробляння, призначається посадова особа, відповідальна за утримання вогнезахисного покриву.

З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів мають здійснюватися за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (пункт 1.6 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні)/

Відповідно до підпункту 2.2 глави 2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні Система внутрішнього протипожежного водопроводу повинна відповідати таким вимогам: 1) внутрішні пожежні кран-комплекти слід установлювати в доступних місцях. При цьому їх розміщення не повинно заважати евакуації людей; 2) кожен пожежний кран-комплект має бути укомплектований пожежним рукавом однакового з ним діаметра та стволом, кнопкою дистанційного запуску пожежних насосів (за наявності таких насосів), а також важелем для полегшення відкривання вентиля. Елементи з`єднання пожежного крана, рукавів та ручного пожежного ствола мають бути однотипними; 3) пожежний плоскоскладальний рукав необхідно утримувати сухим, складеним в "гармошку" або подвійну скатку, приєднаним до крана та ствола і не рідше одного разу на шість місяців розгортати та згортати наново; 4) використання пожежних рукавів для господарських та інших потреб, не пов`язаних з пожежогасінням, не допускається; 5) у вибухопожежонебезпечних приміщеннях за наявності пилу пожежні крани повинні бути укомплектовані пожежними стволами, що подають воду як суцільним струменем, так і розпиленим; 6) пожежні кран-комплекти повинні розміщуватись у вбудованих або навісних шафках, які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання. При виготовленні шаф рекомендується передбачати в них місце для зберігання двох вогнегасників. На дверцята шаф, в яких знаходяться вогнегасники, мають бути нанесені відповідні покажчики за ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности"; 7) спосіб установлення пожежного кран-комплекту повинен забезпечувати зручність повертання вентиля та приєднання рукава. Напрямок осі вихідного отвору патрубка пожежного крана повинен виключати різкий залом пожежного рукава у місці його приєднання; 8) на дверцятах пожежних шафок із зовнішнього боку повинні бути вказані після літерного індексу "ПК" порядковий номер крана та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів; 9) пожежні кран-комплекти не рідше одного разу на рік підлягають технічному обслуговуванню і перевірці на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Пожежні кран-комплекти повинні постійно бути справними і доступними для використання; 10) зовнішні патрубки з приєднуваними головками, засувки, зворотні клапани для приєднання рукавів пожежних машин повинні утримуватись у справному стані; 11) у неопалюваних приміщеннях узимку вода з внутрішнього протипожежного водопроводу повинна зливатись. При цьому біля пожежних кранів-комплектів повинні бути написи (таблички) про місце розташування і порядок відкривання відповідної засувки або пуску насоса. З порядком відкривання засувки або пуску насоса необхідно ознайомити всіх працівників цього об`єкта; 12) за наявності в неопалюваному приміщенні (будинку) трьох і більше пожежних кранів-комплектів на сухотрубній мережі внутрішнього протипожежного водопроводу в утепленому місці на вводі необхідно встановлювати засувку з електроприводом. Її відкриття та пуск насоса слід здійснювати дистанційно від пускових кнопок, установлених всередині шафок пожежних кран-комплектів.

Згідно із пунктом 3.8 глави 3 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні необхідна кількість первинних засобів пожежогасіння повинна визначатися відповідальним за пожежну безпеку на об`єкті окремо для кожного поверху та приміщення, а також для етажерок відкритих установок.

Пунктом 2.17 глави 2 розділу III 2.17 Правил пожежної безпеки в Україні встановлено, що у приміщеннях громадського призначення (крім приміщень, розташованих у будинках V ступеня вогнестійкості), в яких можливе перебування 50 та більше осіб, опорядження (облицювання) стін та стель забороняється з матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж: Г2, В2, Д2, Т2 - для приміщень, у яких можливе перебування до 1500 осіб; Г1, В1, Д1, Т2 - для приміщень, у яких можливе перебування 1500 та більше осіб.

Судом встановлено, що 08 липня 2020 року з метою перевірки усунення порушень встановлених в ході перевірки проведеної 20 грудня 2019 року, Лубенським районним відділом Головного управління ДСНС України у Полтавській області проведено позапланову перевірку дотримання Ісківською ЗОШ I-III ступенів законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт від 08 липня 2020 року № 128, копія якого наявна у матеріалах справи (а.с. 159-165).

Перевіркою встановлено та зафіксовано у акті перевірки від 08 липня 2020 року № 128 порушення вимог пожежної безпеки, що мають місце в приміщенні Ісківською ЗОШ I-III ступенів, а саме:

- не обладнання приміщення школи системою пожежної сигналізації відповідно до пункту 7.3 таблиці А.1 додатку А ДБН В.2.5-56:20014 "Системи протипожежного захисту", що підтверджує відсутність акту виконаних робіт (Пункт 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року № 1417 та зареєстрованих у Мінюсті України 05 березня 2015 року № 252/26697);

- не обладнано приміщення школи системою оповіщення про пожежу та управлінням евакуації людей типу СО 1 відповідно до пункту 5.1 таблиці Б.1 Додатку Б ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту", що підтверджує відсутність акту виконаних робіт (пункт 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні);

- дерев`яні будівельні конструкції горищного покриття (кровки, лати) школи не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності, що підтверджує відсутність акту приймання виконаних робіт з вогнезахисного оброблення (пункт 2.5 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні);

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів у всіх розподільних коробках школи здійснено за допомогою скруток (пункт 1.6 глави 1 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні);

- відсутні документи про пожежну небезпеку на матеріали з яких зроблено облицювання стін основної сходової клітки, яка веде з другого поверху на перший (пункт 2.17 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні);

- відсутні засоби індивідуального захисту органів дихання для працівників (наказ МВС № 879).

Таким чином відповідачем не у повній мірі усунуто порушення вимог пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Суд бере до уваги, що встановлені перевіркою порушення наведених вище положень Правил пожежної безпеки в Україні, зумовлюють можливість виникнення пожежі та /або неможливість гасіння пожежі на початковій стадії її виникнення, підвищення протипожежного навантаження, тощо, тобто створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Встановлено, що захід реагування у вигляді повного зупинення об`єкту до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки є доцільним у разі допущення порушень, які реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частиною другою статті 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

У зв`язку із вищевикладеним суд приходить до висновку про необхідність застосування до Ісківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Лубенської районної ради Полтавської області заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: 37572, Полтавська область, Лубенський район, с.Ісківці вул Центральна, 64В, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пункті №№ 1, 2, 3, 5, 14, 15 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, від 20 грудня 2019 року № 211.

Відповідно до частини першої статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні.

З огляду на викладене, суд вважає за можливе встановити Ісківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Лубенської районної ради Полтавської області наступний порядок і спосіб виконання судового рішення - заборонити використання будівлі за адресою: 37572, Полтавська область, Лубенський район, с.Ісківці вул Центральна, 64В, не допускати у будівлю людей, крім тих, що вживають заходи щодо усунення порушень вимог пожежної безпеки, та відключити будівлю від електропостачання до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№ 1, 2, 3, 5, 14, 15 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, від 20 грудня 2019 року № 211.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Позов Головного Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області (код ЄДРПОУ 38610079, юридична адреса: вул. Маршала Бірюзова, 26/1, м. Полтава, 36007) до Ісківської загальноосвітньої І-ІІІ ступенів Лубенської районної ради Полтавської області (код ЄДРПОУ 23547238, юридична адреса: вул. Центральна, 64В, с. Ісківці, Лубенський район, Полтавська область, 37572), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: Лубенська районна рада Полтавської області (код ЄДРПОУ 21072647, юридична адреса: пл. Академіка Олексія Бекетова, 19, м. Лубни, Полтавська область, 37500) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити частково.

Застосувати до Ісківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Лубенської районної ради Полтавської області заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі за адресою: 37572, Полтавська область, Лубенський район, с.Ісківці вул Центральна, 64В, до повного усунення порушень вимог пожежної безпеки, зафіксованих у пункті №№ 1, 2, 3, 5, 14, 15 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, від 20 грудня 2019 року № 211.

В решті позовних вимог відмовити.

Клопотання позивача про встановлення порядку і способу виконання судового рішення задовольнити.

Встановити Ісківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Лубенської районної ради Полтавської області наступний порядок і спосіб виконання судового рішення - заборонити використання будівлі за адресою: 37572, Полтавська область, Лубенський район, с.Ісківці вул Центральна, 64В, не допускати у будівлю людей, крім тих, що вживають заходи щодо усунення порушень вимог пожежної безпеки, та відключити будівлю від електропостачання до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, зафіксованих у пунктах №№ 1, 2, 3, 5, 14, 15 опису виявлених порушень вимог законодавства Акту, складеного за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, від 20 грудня 2019 року № 211.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Другого апеляційного адміністративного суду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII.

Суддя С.О. Удовіченко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2020
Оприлюднено13.07.2020
Номер документу90318598
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/1400/20

Постанова від 23.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 23.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 25.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Рішення від 09.07.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні