УКРАЇНА
Житомирський апеляційний суд
Справа №280/77/19 Головуючий у 1-й інст. Янчук В. В.
Категорія 16 Доповідач Трояновська Г. С.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 липня 2020 року Житомирський апеляційний суд у складі:
головуючого - судді Трояновської Г.С.
суддів: Миніч Т.І., Григорусь Н.Й.
з участю секретаря судового засідання Кучерявого О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Житомирі цивільну справу № 280/77/19 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру в Житомирській області, Громадської організації Коростишівський спортивно-технічний клуб Товариство сприяння оборони України , третя особа - Коростишівська міська рада, про визнання недійсними відомостей в Державному земельному кадастрі, зобов`язання вчинити певні дії,
за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Коростишівського районного суду Житомирської області від 02 квітня 2020 року, яке ухвалене під головуванням судді Янчук В.В. у м. Коростишеві,
в с т а н о в и в :
У січні 2019 року ОСОБА_1 звернувся до суду із названим позовом, в обгрунтування вимог якого зазначив, що він з 2003 року є власником незавершеної з 1989 року будівництвом нежитлової споруди в АДРЕСА_1 , яка розмішена в межах міста на комунальній земельній ділянці, загальною площею 1, 6063 га, кадастровий номер 1822510100:01:001:0420, наданій міськвиконкомом в 1997 році в постійне користування громадській організації - Коростишівському спортивно - технічному клубу ТСОУ. Рішенням Коростишівської міської ради від 28.01.2016 № 67 (з уточненням від 27.04.2016 № 132) йому надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою для надання в користування частини вищевказаної ділянки площею 0,06 га для розміщення та обслуговування будівлі, на підставі якого у вересні 2016 року було виготовлено проектну документацію. Проте завершити процес оформлення права користування вказаної земельної ділянки не є можливим у зв`язку із наявністю помилки у реєстраційних відомостях ДЗК ще з 2013 року про належність та категорію цієї земельної ділянки, де власником значиться держава в особі ТСОУ, вказано державну форму власності та категорію - землі оборони, хоча ТСОУ є юридичною особою із надання освітніх послуг з підготовки водіїв на комерційній основі, і будь-якого відношення до Міністерства оборони України не має. Такі зміни були здійснені працівниками районного підрозділу Держземкадастру з ініціативи клубу ТСОУ та за бездіяльності міської ради.
Вказав, що протягом 10 років намагається оформити право користування земельної ділянки під спорудою та для її обслуговування за нормами ДБН, проте бездіяльність міської ради та невмотивовані відмови клубу ТСОУ надати згоду на виділення земельної ділянки позивачу з погодженням меж частини земельної ділянки для обслуговування будівлі створюють йому перешкоди в реалізації його права.
Існування такої інформації суперечить положенням Земельного Кодексу України про визначення порядку і підстав набуття прав власності, про віднесення до відповідних категорій земель за їх призначенням, а також унеможливлює подальше оформлення земельної ділянки. Вказав, що положення Закону України Про державний земельний кадастр та постанови Кабінету Міністрів України №1051 від 17.10.2012, якою затверджено Порядок ведення державного земельного кадастру, передбачають обов`язок Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру в Житомирській області виправляти помилки, допущені у відомостях ДЗК.
Виходячи із наведеного просив визнати протиправними дії відповідачів упродовж 2011-2016 років щодо внесення до державного земельного реєстру (витяг НВ - 1805579732018 від 2018 року) відомостей про те, що розташована на АДРЕСА_2 земельна ділянка із кадастровим номером №1822510100:01:001:0420 площею 1,6063 га, зареєстрована 04.09.2013 Коростишівським РВ ГУ Держгеокадастру у Житомирській області, належить на праві власності Коростишівському спортивно-технічному клубу товариства сприяння оборони України на підставі державного акта від 30.01.1997 ЖТ№000097 і технічної документації із землеустрою від 15.05.2011, є державною власністю та за цільовим призначенням відноситься до земель оборони J. 15.07 для розміщення та постійної діяльності військових формувань;
Визнати цю інформацію недійсною та зобов`язати ГУ Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру в Житомирській області негайно усунути допущені ним порушення вимог п.п. 138,146 постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051, ст. 37 Закону України Про державний земельний кадастр , ст. 193-195,203 ЗК України та внести до ДЗК щодо зазначеної земельної ділянки дійсні відомості, які відповідають правовстановлюючим документам, а саме:
-за формою власності ділянка відносить до земель комунальної власності і її власником є Коростишівська міська рада Житомирської області;
-за своїм призначенням і категорією ділянка відноситься до земель житлової і громадської забудови.
Рішенням Коростишівського районного суду Житомирської області від 02 квітня 2020 року у задоволенні позову відмовлено.
В апеляційній скарзі ОСОБА_1 , посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду скасувати та ухвалити нове судове рішення про задоволення позовних вимог. Доводи апеляційної скарги в своїй сукупності зводяться до мотивів позовної заяви. Зазначає, що висновки суду першої інстанції в мотивувальній частині суперечать наявним у справі доказам, зокрема акцентує увагу на наявності у справі рішення сесій Коростишівської міської ради Житомирської області № 1056 від 13.10.2015 та № 121 від 17.03.2016, де спірна земельна ділянка значиться комунальною власністю міста і має призначення для громадської забудови. Вказує, що суд вийшов за межі предмету позову, застосувавши інші норми матеріального права. Пояснює свою позицію тим, що суд першої інстанції не звернув увагу на ряд судових рішень, якими встановлено статус та цільове призначення земельної ділянки. Окрім того, судом не залучено до участі у справі Міністерство оборони України, так як громадська організація не є державною структурою чи військовим формуванням. Зазначає, що в матеріалах справи міститься ряд документів, які однозначно засвідчують, що власником та розпорядником ділянки була і є Коростишівська міська рада.
У відзиві на апеляційну скаргу Головне Управління Держгеокадастру в Житомирській області, заперечує проти доводів апеляційної скарги та просить залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін. Зокрема зазначає, що до повноважень ГУ Держгеокадастру в Житомирській області належить розпорядження землями державної форми власності, які розташовані за межами населеного пункту, ГУ Держгеокадастру в Житомирській області може розпоряджатися лише землями сільськогосподарського призначення державної власності на території Житомирської області, а відтак не являється розпорядником спірної категорії земель. Вказує, що причини неможливості внести зміни в ДЗК роз`яснено позивачу у листі, а тому ознаки бездіяльності відсутні. Вказує, що інформація щодо спірної земельної ділянки була приведена у відповідність Державним реєстратором відділу у Коростишівському районі ГУ Держгеокадастру у Житомирській області шляхом виправлення технічної помилки у відомостях ДЗК та приведена у відповідність до Державної статистичної звітності форми 6-зем, а тому позовні вимоги є безпідставними. Також зазначає, що СТК ТСОУ відноситься до військового формування, а вищевказана земельна ділянка фактично використовується для розміщення та постійної діяльності такого військового формування. Наголошує на тому, що Державний акт на право постійного користування землями, в межах яких позивач бажає отримати земельну ділянку у приватну власність є чинним, а тому в силу приписів ст. 116, 149 ЗК України, набути у власність бажану земельну ділянку можливо лише після припинення права постійного користування. Також вказує, що незалежно від форми власності та категорії земельної ділянки між позивачем та ГО Коростишівський спортивно-технічний клуб Товариства сприяння обороні України може бути укладено земельний сервітут.
Коростишівський СТК ТСО України також подав відзив на апеляційну скаргу, в якому просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін. Просив взяти до уваги відзив на апеляційну скаргу Головного управління Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру в Житомирській області, в якому містяться посилання на відповідні докази та законодавство. Розгляд апеляційної скарги просив здійснити за відсутності представника Коростишівського СТК ТСО України.
ОСОБА_1 та його представник ОСОБА_2 направили до апеляційного суду заяви, в яких просили розгляд справи провести без їх участі, апеляційну скаргу задовольнити.
Третя особа - Коростишівська міська рада Житомирської області до апеляційного суду не з`явилась, клопотань не направляла, про час та місце розгляду справи повідомлена належним чином.
В суді апеляційної інстанції представник Головного Управління Держгеокадастру в Житомирській області Горкуша М.А. проти доводів апеляційної скарги заперечив, надав пояснення аналогічні викладеному у відзиві на апеляційну скаргу.
Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах, визначених ст. 367 ЦПК України, апеляційний суд приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив із того, що позивач не звертався з вимогами щодо вилучення частини земельної ділянки з користування Коростишівського СТК ТСО України, заявлені позовні вимоги в ході розгляду справи не знайшли свого обґрунтування та спростовуються дослідженими матеріалами справи.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що рішенням виконавчого комітету Коростишівської міської ради народних депутатів Коростишівського району Житомирської області від 22.01.1997 № 29 Про затвердження матеріалів по встановленню зовнішніх меж земельних ділянок та виготовлення державного акту на право постійного користування землею Коростишівському спортивно - технічному клубу ТСОУ затверджено технічний звіт по встановленню меж земельних ділянок Коростишівського спортивно- технічного клубу ТСОУ в м. Коростишів по площі 1,79 га, в тому числі по АДРЕСА_3 та дозволено Коростишівському спортивно-технічному клубу ТСОУ видачу державного акту на право постійного користування землею (Т.1 а.с. 11).
Державний акт на право постійного користування землею 09-09 Серія ЖТ № 000097 виданий Коростишівському спортивно -технічному клубові ТСОУ 30.01.1997 та зареєстрований в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 47 (Т.1 а.с.12). Землю надано у постійне користування для громадських потреб.
З Єдиного державного реєстру осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань вбачається, що Коростишівський спортивно - технічний клуб товариства сприяння оборони України (місце знаходження юридичної особи: Житомирська АДРЕСА_4 Коростишівський район, м. Коростишів, вул. Мануїльського, буд.2) зареєстровано 01.03.1995 року, засновником є Житомирська обласна організація товариства сприяння обороні України (Т.1 а.с.13-14).
За повідомленням Коростишівського районного відділу земельних ресурсів Державного комітету України по земельних ресурсах від 27.06.2003 за № 207 -земельна ділянка за адресою по АДРЕСА_5 6063 га знаходиться у постійному користуванні Коростишівського спортивно-технічного клубу ТСОУ державний акт І-ЖІ 09-09 № 000097 від 30.01.1997р. Вилучення земельної ділянки можливе тільки за згодою землекористувача згідно ст. 140 Земельного кодексу України (Т.1 а.с.17)
Відділом Держземагенства у Коростишівському районі Житомирської області від 15.02.2013 № 01-12/365/05/2-13 повідомлено, що право власності на земельну ділянку загальною площею 1, 6063 га, що розташована по АДРЕСА_2 за Коростишівським спортивно-технічним клубом товариства сприяння обороні України - не зареєстровано (Т.1 а.с.18).
На запит міського голови від 25.01.2013 Коростишівською МДПІ повідомлено, що земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_2 площею 1,6063 га використовується СТК ТСОУ - як автодром (Т.1 а.с.19).
Відповідно до копій звіту про наявність земель та розподіл їх за власниками землі, землекористувачами, угіддями та видами економічної діяльності по Коростишівському району станом на 01.07.2004 за ТСОУ рахується всього земель 1,800 га, станом на 01.01.2005 за ТСОУ рахується земельна ділянка розміром 1, 7919 га. Пояснювальною запискою підтверджується уточнення площ та кількостей користувачів земельними ділянками, що перебувають у віданні закладів, установ та організацій району згідно звітів сільських та міських рад.( Т.2 а.с.36). Станом на 01.01.2016 року вбачається, що інформація у звітності за ТСОУ рахується у шрифті рядка за №80 всього земель 1,7919 га, яка є незмінна (Т.2 а.с.3-21).
Відповідно до припису від 11.04.2011 № 39026 сектору з контролю за використанням та охороною земель Управління Держкомзему у Коростишівському районі земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_2 з площею 1,6063 належить відповідно до державного акта на право постійного користування землею клубу, на даній земельній ділянці знаходиться об`єкт незавершеного будівництва, власником якого є ОСОБА_1 (площа будівлі 0,049 га), власнику будівлі необхідно отримати правовстановлюючі документи на земельну ділянку під об`єктом незавершеного будівництва (Т.1 а.с.21).
Судом також встановлено, що за позивачем 25 січня 2010 року на підставі рішення Коростишівського районного суду Житомирської області / справа № 2-0-65/2009/ від 21.09.09 на праві власності Комунальним підприємством Житомирське обласне міжміське бюро технічної інвентаризації Житомирської обласної ради зареєстровано об`єкт незавершеного будівництва, за адресою: АДРЕСА_2 , номер витягу 25128952 (Т.1 а.с.15).
З копії технічного паспорта на об`єкт незавершеного будівництва двохповерхової нежитлової будівлі (відсоток готовності -61%) за АДРЕСА_1 , вбачається, що замовником його є позивач - ОСОБА_1 , паспорт виготовлений станом на 19.10.2016 (Т.1 а.с. 16).
Рішенням Коростишівської міської ради від 28.01.2016 № 67 позивачу надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,0600 га по АДРЕСА_1 для обслуговування двоповерхової нежитлової споруди з метою надання її в оренду, за рахунок комунальної власності Коростишівської міської ради (Т.1 а.с.23).
Відповідно до довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями станом на 01.01.2016, земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_1 , форма власності - державна, категорія земель - землі промисловості, транспорту, зв`язку, оборони, енергетики та іншого призначення: угіддя землі громадського призначення (Т.1 а.с.34).
Відповідно до проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови загальною площею 0, 0600 га за адресою: АДРЕСА_2 , одним із складових якого є кадастровий план земельної ділянки вбачається, що межі від А-Б землі загального користування ( АДРЕСА_5 ), від Б до А землі Коростишівського спортивно - технічного клубу товариства сприяння обороні України (1822510100:01:001:0420) (Т.1 а.с. 26).
Сектором містобудування, архітектури та будівництва Коростишівської районної державної адміністрації Житомирської області від 05.10.2016 № 253 погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки гр. ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_2 ( Т.1 а.с.27).
Відповідно до Інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку з кадастровим номером 1822510100:01:001:0420 сформованої станом на 07.10.2016, цільове призначення вказаної земельної ділянки - землі громадського призначення (громадських та релігійних організацій) та на праві власності належить Коростишівському спортивно-технічному клубу товариства сприяння обороні України (Т.1 а.с.28).
З Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 16.08.2018, вбачається, що відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 1822510100:01:001:0420 відображені як - цільове призначення J. 15.07, категорії земель землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, з видом використання земельної ділянки для розміщення та постійної діяльності інших, створених відповідно до законів України, військових формувань, форма власності державна, площа 1, 6063 га, користувач земельної ділянки відповідно до державного акта від 30.01.1997 ЖТ 000097 Коростишівський спортивно-технічний клуб товариства сприяння обороні України (Т.1 а.с.29-33).
Листом Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 15.11.2016 № Г-9837/0-4024/6-16, 19.05.2017 № Г-3369/0-0.21-2143/6-17 та05.01.2018 № Г-16579/0-65/6-18 адресованого ОСОБА_1 , за результатами розгляду звернення повідомлено, що були виявлені помилки у відомостях ДЗК (Національної кадастрової системи), у частині категорії земель, цільового призначення та формою власності земельної ділянки з кадастровим номером 1822510100:01:001:0420, дані помилки у відомостях були виправлені та приведені відповідно до Державної статистичної звітності форми 6-зем ( Т.1 а.с.35-37).
Відповідно до повідомлення Департаменту інформаційно - організаційної роботи та контролю Міністерства оборони України від 13.07.2017 № 266/із/1252 земельна ділянка за адресою: АДРЕСА_2 не перебуває на обліку в МОУ. Земельна ділянка має цільове призначення для розміщення та постійної діяльності інших, створених, відповідно до законів України, військових формувань (Т.1 а.с.39).
З матеріалів справи вбачається, що відповідно до державного акту від 30.01.1997року Коростишівському спортивно-технічному клубу "ТСОУ" передано в постійне користування для громадських потреб земельну ділянку загальною площею 1,7919 га, що складається із земельної ділянки АДРЕСА_2 та земельної ділянки АДРЕСА_6 .1 а.с.44- 52, 93-97).
За заявою Коростишівського СТК "ТСОУ" в 2011 році ПМП "Геоцентр" була розроблена технічна документація із землеустрою щодо встановлення зовнішніх меж земельної ділянки в натурі площею 1,6063га, яка розташована по АДРЕСА_2 . У вказаній технічній документації, відповідно до Українського класифікатора цільового призначення землі вказана земельна ділянка віднесена до земель оборони (Т.1 а.с.44-52).
На підставі технічної документація дана земельна ділянка 04.09.2013 року була внесена до Державного земельного кадастру та присвоєний кадастровий номер 1822510100:01:001:0420.
05.12.2016 року згідно протоколу виправлення помилки до Державного земельного кадастру внесені виправлення відносно даної земельної ділянки щодо віднесення її до земель державної власності та категорії "землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення" (Т.1 а.с.53,54).
На запит суду Коростишівська міська рада 15.01.2020 № 03-26/104 повідомила, що вона не є розпорядником земельної ділянки за кадастровим номером 1822510100:01:001:0420, яка належить до державної форми власності, та не вправі вилучати вищевказану земельну ділянку (Т1.а.с. 236).
Звертаючись до суду із цим позовом, ОСОБА_1 посилався на те, що він на підставі ст. 120 ЗК України та ст. 377 ЦК України має безумовне право отримати в користування земельну ділянку під спорудою та для її обслуговування.
Проте з матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 у травні 2013 року звертався до суду з позовом до Коростишівської міської ради, Коростишівського спортивно-технічного клубу товариства сприяння обороні України (Клуб), третя особа - пошуково-зйомочна експедиція №49 Казенного підприємства Кіровгеологія про визнання недійсним державного акту, визнання права на земельну ділянку та зобов`язання вчинити певні дії та рішенням апеляційного суду Житомирської області від 23 жовтня 2013 року відмовлено в задоволенні позову за безпідставністю. При цьому апеляційний суд виходив з того, що, зважаючи на ту обставину, що Пошуково-знімальна експедиція №49, яка 17.06.2003 продала позивачу незавершену будівництвом споруду, не була користувачем земельної ділянки, на якій розташований даний об`єкт (користувачем спірної земельної ділянки з 1997 року по дай час є Клуб), підстави для переходу права користування земельною ділянкою до позивача, на якій розміщене належне йому нерухоме майно, відсутні (Т.1 а.с.92-94).
Статтею 122 ЗК України визначені повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування відповідно із земель державної та комунальної власності.
Відповідно до частини п`ятої ст. 116 Земельного кодексу України, земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Згідно з ч.6 ст. 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Вилучення земельних ділянок, на підставі ч.2 ст.149 ЗК України, провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.
У позовній заяві та апеляційній скарзі вказано, що наявність в Державному земельному кадастрі відомостей щодо форми власності спірної земельної ділянки та її цільового призначення перешкоджає позивачу отримати земельну ділянку в оренду.
Суть спору між сторонами у вказаній справі зведена виключно до того, яка форма власності спірної земельної ділянки (державна чи комунальна) та яка її категорія - землі громадської забудови чи землі промисловості, транспорту, енергетики, оборони та іншого призначення .
Відповідно до Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель ( форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженої наказом Державного комітету статистики України 05.11.98 №377, спірна земельна ділянка обліковується як державна форма власності і рахується за землекористувачем СТК ТСОУ м. Коростишів.
Відповідно до ст. 50 Закону України Про землеустрій проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.
Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, зокрема, письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством або рішенням суду.
Отже, для дій, про які просить позивач, необхідна письмова згода землекористувача. Проте, письмова згода землевласника (землекористувача) Громадської організації Коростишівського спортивно-технічного клубу Товариства сприяння обороні України , яка встановлена вимогами ст. 50 Закону України Про землеустрій відсутня. Державний акт на право постійного користування землями, в межах яких позивач бажає отримати у приватну власність земельну ділянку, є чинним.
З огляду на наведене доводи в апеляційній скарзі про те, що суд першої інстанції безпідставно послався на норми законодавства, які регулюють порядок вилучення і надання земельних ділянок, не можуть бути враховані.
Вирішуючи спір, суд першої інстанції дійшов обгрунтованого висновку, що інформація щодо спірної земельної ділянки була приведена у відповідність Державним реєстратором відділу у Коростишівському районі Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області шляхом виправлення технічної помилки у відомостях ДЗК та приведена у відповідність до Державної статистичної звітності форми 6-зем, а саме категорія землі - Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та інші призначення, цільове призначення згідно наказу від 23.07.2010 № 548 Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель - J.15.07 та форми власності - державна. Земельна ділянка знаходиться у постійному користуванні в ГО Коростишівському СТК ТСОУ , останні здійснюють свою діяльність з наданням освітніх послуг.
Окрім того, необхідно зауважити, що вимоги позивача не відповідають способу захисту його прав, оскільки зміна форми власності та категорії земельної ділянки не є підставою для набуття ним права власності (користування) спірною земельною ділянкою, оскільки право землекористувача цієї земельної ділянки не є припиненим.
З матеріалів справи також вбачається, що Коростишівським районним судом 31 січня 2017 року відмовлено у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Коростишівської міської ради, Коростишівського спортивно-технічного клубу ТСОУ про визначення меж земельної ділянки (Т. 1 а.с.75-77). Вказане рішення залишено без змін ухвалою Апеляційного суду Житомирської області від 14 березня 2017 року.
Постановою Верховного Суду від 3 липня 2019 року (справа № 280/1597/16-ц) зазначені судові рішення скасовано та ухвалено нове судове рішення про відмову в позові з інших правових підстав.
Верховний Суд встановив, що земельна ділянка, на якій знаходиться належна ОСОБА_1 споруда, з 30 січня 1997 року перебуває на праві постійного користування у Коростишівського СТК ТСО України, що підтверджується відповідним державним актом. Рішення сесії Коростишівської міської ради Житомирської області від 28 січня 2016 року № 67 про надання ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,0600 га по АДРЕСА_1 для обслуговування двоповерхової нежитлової споруди з метою надання її в оренду, не породжує у позивача законного інтересу, який міг би бути предметом судового захисту, оскільки надання органом місцевого самоврядування дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка не є вільною , не дозволяє позивачу отримати таку земельну ділянку у користування без рішення про припинення права постійного користування Коростишівським СТК ТСО України.
Аналогічних висновків дійшов суд першої інстанції у оскаржуваному рішенні, зазначивши про те, що позивач не звертався щодо вилучення спірної земельної ділянки.
Як в усних поясненнях в суді апеляційної інстанції так і у відзиві на апеляційну скаргу представник ГУ Держгеокадастру у Житомирській області вказав, що незалежно від форми власності та незалежно від категорії земельної ділянки між позивачем та громадською організацією Коростишівський спортивно-технічний клуб Товариства сприяння обороні України може бути укладено земельний сервітут, що передбачено ст. 98, ст. 100 Земельного Кодексу України, проте позивач не звертався до Коростишівського спортивно-технічного клубу ТСОУ про укладення такого сервітуту.
З огляду на наведене доводи в апеляційній скарзі про порушення державним кадастровим реєстратором порядку внесення відповідних виправлень щодо форми власності та категорії спірної земельної ділянки з одного боку - не підтверджені належними доказами, а з іншого - не є наслідком для захисту порушеного, як вважає позивач, його права.
Посилання в апеляційній скарзі на те, що суд застосував нормативні акти, які втратили чинність (постанова КМУ від 12.01.93 №15 втратила чинність з 01.01.2013 та наказ Держкомстатистики від 05.11.1998 №377 щодо форми - зем не діє з 01.01.2016 року) на правильність висновків суду першої інстанції не впливають, до того ж зазначені нормативні акти охоплювали певний період, у якому, починаючи з 30.01.1997 року, Коростишівський спортивно-технічний клуб ТСОУ набув право постійного користування спірною земельною ділянкою згідно державного акта І-ЖІ 09-09 №000097.
Інші доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують та не впливають на правильність його ухвалення.
Відповідно до ст. 375 ЦПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Рішення суду ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права, підстави для його скасування відсутні.
Керуючись ст. 268, 367, 368, 374, 375, 381, 382, 383, 384, 390, 391 ЦПК України, суд
п о с т а н о в и в :
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Рішення Коростишівського районного суду Житомирської області від 02 квітня 2020 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст постанови складено 09.08.2020.
Головуючий Судді
Суд | Житомирський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2020 |
Оприлюднено | 13.07.2020 |
Номер документу | 90333912 |
Судочинство | Цивільне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сіпака Андрій Васильович
Цивільне
Житомирський апеляційний суд
Трояновська Г. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні