Рішення
від 14.07.2020 по справі 400/1551/20
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 липня 2020 р. № 400/1551/20 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:товариства з обмеженою відповідальністю "Марївське", вул. Генерала Богданова, 31, с. Романова Балка, Первомайський район, Миколаївська область, 55270

до відповідачів: 1: Южноукраїнського управління Головного управління Державної податкової служби у Миколаївській області, вул. Енергобудівників, 5, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 55002 2: Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001

про:визнання протиправним та скасування рішення, оформленого листом від 31.03.2020 р. № 390/10/14-29-54-04-10; зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Марївське" звернулося з позовом до Южноукраїнського управління Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування рішення, оформленого листом від 31.03.2020 р. № 390/10/14-29-54-04-10; зобов`язання вчинити дії.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що є сільськогосподарським товаровиробником і в 2019 році здійснював господарську діяльність у режимі платника єдиного податку четвертої групи. Рішення відповідача про виключення позивача з реєстру платників єдиного податку вважає протиправним, оскільки 19.02.2020 р. подав податкову декларацію платника єдиного податку. Чинне законодавство не містить посилань на те, що розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва є невід`ємним додатком до податкової декларації, а тому несвоєчасне подання такого розрахунку не може бути підставою для анулювання реєстрації платника єдиного податку. На момент прийняття відповідачем спірного рішення розрахунок уже було подано. Рішення про анулювання реєстрації позивача як платника єдиного податку відповідачем не приймалось.

Ухвалою від 21.04.2020 р. суд залучив Головне управління ДПС у Миколаївській області як другого відповідача по справі.

29.05.2020 р. відповідачем 2 подано відзив на позов (а. с. 45-47), відповідно до якого для підтвердження статусу платника єдиного податку необхідно надати контролюючому органу визначений п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 Податкового кодексу України (далі - ПК України) пакет документів у повному обсязі до 20 лютого поточного року. Відповідачем 1 у ході камеральної перевірки встановлено, що позивач подав неповний комплект податкової звітності, чим порушив вимоги п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПК України. Однією з підстав для анулювання реєстрації платника єдиного податку четвертої групи є неподання повного пакету податкової звітності з обов`язковими додатками (ч. 5 п. 299.10 ст. 299 ПК України).

19.06.2020 р. позивач подав відповідь на відзив, де зазначив, що відповідач 2 посилається на п.п. 5 п. 299.10 ст. 299 ПК України в редакції з 23.05.2020 р., тобто після прийняття оскаржуваного рішення. Дії відповідача по анулюванню реєстрації позивача як платника єдиного податку шляхом його виключення з відповідного реєстру не відповідають вимогам ПК України та є протиправними.

За клопотанням представників сторін справу розглянуто в письмовому провадженні.

З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

Позивач є сільськогосподарським товаровиробником, який у 2019 році здійснював господарську діяльність у режимі платника єдиного податку четвертої групи.

19.02.2020 р. позивач подав відповідачу 1 податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (а. с. 16-18). Декларація зареєстрована 19.02.2020 р. о 17:35 год, про що свідчить квитанція № 2 (а. с. 19).

21.02.2020 р. позивач подав відповідачу 1 розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2019 рік, який подається до податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи за 2020 рік (а. с. 20-21). Розрахунок зареєстровано 21.02.2020 р. об 11:21 год, про що свідчить квитанція № 2 (а. с. 22).

Листом від 31.03.2020 р. № 390/10/14-29-54-04-10 відповідач 1 повідомив, що на підставі камеральної перевірки встановлено порушення позивачем п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПК України, а саме: розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва надано 21.02.2020 р., у зв`язку з чим на підставі п. 5 п.п. 299.10 ст. 299 ПК України позивача виключено з реєстру платників єдиного податку та не підтверджено статус платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік (а. с. 13-14).

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлюються у главі 1 розділу XIV ПК України.

Відповідно до п. 291.3 ст. 291 ПК України юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Згідно з п.п. "а" п. 291.4 ст. 291 ПК України до четвертої групи відносять сільськогосподарських товаровиробників юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

На підставі п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПК України (в редакції станом на дату подання позивачем податкової звітності за 2020 рік) сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року:

загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи);

розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;

відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

Підпунктом 295.9.1 п. 295.9 ст. 295 ПК України передбачено, що платники єдиного податку четвертої групи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку (п. 299.2 ст. 299 ПК України).

Відповідно до п. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі:

1) подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв`язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, - в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву;

2) припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення;

3) у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 та підпунктом 298.8.6 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу;

4) якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи платника єдиного податку четвертої групи становить менш як 75 відсотків;

5) якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 цього Кодексу.

З викладеного правового регулювання суд дійшов висновку, що позбавлення статусу платника єдиного податку здійснюється за рішенням контролюючого органу про анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку, зокрема, у зв`язку з неподанням податкової звітності, передбаченої п.п. 295.9.1 п. 295.9 ст. 295 ПК України. У свою чергу, п.п. 295.9.1 п. 295.9 ст. 295 ПК України вимагає подання до 20 лютого поточного року лише податкової декларації на поточний рік. Вимоги про подання розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва п.п. 295.9.1 п. 295.9 ст. 295 ПК України містить.

При цьому, п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПК України розрізняє такі види звітності, як податкова декларація платника єдиного податку та розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва.

Однак приписами ПК України не передбачено такої підстави для анулювання реєстрації платника єдиного податку як неподання розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва.

Вимога про подання повного пакету податкової звітності з обов`язковими додатками включена до п.п. 299.10.5 п. 299.10 ст. 299 ПК України лише з прийняттям Закону України від 16.01.2020 р. № 466, однак вказані зміни набрали чинності 23.05.2020 р., а тому не можуть бути застосовані до спірних правовідносин.

Крім того, відповідач рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку взагалі не приймав.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Такий підхід узгоджується також з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у п. 110 рішення у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" суд визначив, що адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління. При цьому, суд вважає за потрібне наголосити на необхідності дотримуватися й позиції, висловленої у рішенні Європейського суду з прав людини у п. 53 рішення у справі "Федорченко та Лозенко проти України", відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення "поза розумним сумнівом".

Відповідач не навів суду переконливих аргументів та доказів на їх підтвердження, які б обґрунтовували правомірність оскаржуваного рішення. Викладене є підставою для задоволення позову.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Позивач надав платіжне доручення про сплату судового збору в сумі 2102,00 грн (а. с. 26), що й підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача 2 як розпорядника бюджетних коштів.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Марївське" (вул. Генерала Богданова, 31, с. Романова Балка, Первомайський район, Миколаївська область, 55270, ідентифікаційний код 36713951) до Южноукраїнського управління Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Енергобудівників, 5, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 55002) та Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 43144729) про визнання протиправним та скасування рішення, оформленого листом від 31.03.2020 р. № 390/10/14-29-54-04-10; зобов`язання вчинити дії - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Южноукраїнського управління Головного управління ДПС у Миколаївській області, оформлене листом від 31.03.2020 р. № 390/10/14-29-54-04-10, про виключення товариства з обмеженою відповідальністю "Марївське" з реєстру платників єдиного податку четвертої групи та відмову в підтвердженні статусу платника єдиного податку четвертої групи у 2020 році.

3. Зобов`язати Головне управління ДПС у Миколаївській області поновити товариство з обмеженою відповідальністю "Марївське" в реєстрі платників єдиного податку четвертої групи з 01.01.2020 р.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 43144729) судовий збір у сумі 2102,00 грн (дві тисячі сто дві грн 00 коп.) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Марївське" (вул. Генерала Богданова, 31, с. Романова Балка, Первомайський район, Миколаївська область, 55270, ідентифікаційний код 36713951).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строк апеляційного оскарження продовжуються на строк дії такого карантину.

Дата складення повного судового рішення 14.07.2020 р.

Суддя Н. В. Лісовська

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2020
Оприлюднено15.07.2020
Номер документу90363994
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/1551/20

Постанова від 16.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 02.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 02.09.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Рішення від 14.07.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні