Дата документу 10.07.2020 Справа № 554/8883/19
Єдиний унікальний номер справи: №554/8883/20
Провадження № 1-кс/554/9642/2020
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 липня 2020 року м. Полтава
Октябрський районний суд м. Полтави в складі: слідчого судді ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого Третього слідчоговідділу слідчогоуправління Територіальногоуправління Державногобюро розслідувань,розташованого умісті Полтаві ОСОБА_3 , внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 62019170000000523 від 25.06.2019 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, -
В С Т А Н О В И В :
Третім слідчим відділом слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Полтаві, проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №62019170000000523 від 25.06.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, за фактом можливого зловживання службовим становищем посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 в інтересах юридичної фірми ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (далі ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ») (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ), під час митного оформлення товарів (цибуля ріпчаста) в режимі імпорт.
Відповідно до наданих працівниками ГВБКОЗ УСБУ в Дніпропетровській області матеріалів встановлено, що службові особи митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ІНФОРМАЦІЯ_5 , всупереч встановленим нормативно-правовими актами у сфері зовнішньоекономічної діяльності та митної справи діючи за попередньою змовою з посадовими особами юридичної особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) зловживаючи службовим становищем, у ході систематичного сприяння у митному оформлені імпорту товару, декларування та проведення митного оформлення операцій з імпорту товарів та за кодами митної класифікаціїУКТЗЕД 0703101900, для подальшого їх пропуску (перетину) через Державний кордон України та фактичного розмитнення цих вантажів у зоні діяльності митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ІНФОРМАЦІЯ_5 , всупереч інтересам служби, з метою надання неправомірної вигоди ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) у період з 01 листопада 2018 року по серпень 2019 року. Документи оформлювались працівниками митного посту « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ІНФОРМАЦІЯ_5 з наданих вказаною юридичною особою, про походження та транспортування імпортованих товарів, зі зміною відомостей до графи № 20 ІНФОРМАЦІЯ_1 » згідно редакції Інкотермс 2010-« ІНФОРМАЦІЯ_6 » (перекладається «Доставка в пункті» зазначена назва місця доставки) означає, що продавець виконав свої зобов`язання по доставці товару, випущеного в митному режимі експорту та готовий до розвантаження транспортного засобу. Умови поставки DAP покладають на продавця обов`язки нести затрати та ріски, щодо транспортування товару до місця значення), а фактично, згідно товаросупровідних документів (експортна декларація країни походження товару) значиться митної декларації даних щодо у мов поставки «DAP-UA м. умови поставки «DAP Узбекистан». Тим самим фіктивно занижуючи вартість товарів в бік їх здешевлення при проведенні ланцюгу постачання. Вказані обставини в сукупності свідчать, про те що посадові особи митного посту « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ІНФОРМАЦІЯ_5 систематично, всупереч інтересам служби, зловживали своїм службовим становищем та діючи в інтересах суб`єктів господарювання, вносили завідомо недостовірні відомості до офіційних документів, які подаються до митного оформлення, з метою одержання неправомірної вигоди посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) у вигляді мінімізації обов`язкових до сплати митних платежів.
Відповідно до наданих працівниками ГВБКОЗ УСБУ в Дніпропетровській області матеріалів встановлено, що сума недоборів митних платежів з одного транспортного засобу складає близько 22000 грн. Протягом 2019 року, посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ввезено на митну територію України та оформлено у режимі «ІМ 40» 33 автотранспортних засоби з товаром. Загальна кількість збитків завданих державному бюджету України внаслідок ненадходження обов`язкових платежів та податків складає понад 600 тис.грн.
Під час проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні №62019170000000523 було встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » в період часу з листопада 2018 по серпень 2019 імпортували з Узбекистану (виробник: «TO LAQO RG АДРЕСА_2 ») товар за наступними ВМД (ЕМД): №№: UA110110/2019/307992 від 14.05.2019, UA110110/2019/307922 від 13.05.2019, UA110110/2019/307921 від 13.05.2019, UA110110/2019/307920 від 13.05.2019, UA110110/2019/307579 від 06.05.2019, UA110110/2019/307578 від 06.05.2019, UA110110/2019/307198 від 26.04.2019, UA110110/2019/306977 від 23.04.2019, UA110110/2019/305640 від 01.04.2019, UA110110/2019/305422 від 28.03.2019, UA110110/2019/305421 від 28.03.2019, UA110110/2019/305420 від 28.03.2019, UA110110/2019/304386 від 15.03.2019, UA110110/2019/304386 від 15.03.2019, UA110110/2019/304165 від 12.03.2019, UA110110/2019/304164 від 12.03.2019, UA110110/2019/303329 від 27.02.2019, UA110110/2019/303327 від 27.02.2019, UA110110/2019/303180 від 25.02.2019, UA110110/2019/302902 від 21.02.2019, UA110110/2019/302747 від 19.02.2019, UA110110/2019/302709 від 19.02.2019, UA110110/2019/302707 від 19.02.2019, UA110110/2019/302705 від 19.02.2019, UA110110/2019/302449 від 14.02.2019, UA110110/2019/302279 від 12.02.2019, UA110110/2019/301982 від 07.02.2019, UA110110/2019/301871 від 06.02.2019, UA110110/2019/301863 від 06.02.2019, UA110110/2019/301603 від 01.02.2019, UA110110/2019/301602 від 01.02.2019, UA110110/2019/301601 від 01.02.2019, UA110110/2019/300719 від 17.01.2019, UA110110/2019/300718 від 17.01.2019.
Відповідно до наявних даних, в усіх митних деклараціях в 54 графі МД (особа відповідальна на роботу із митницею) значиться - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , громадянин України, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .
Під час аналізу вантажно-митних декларацій форми МД-2 встановлено, що митним органом в`їзду товарів зазначених вище, які імпортувалися ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » протягом 2018-2019 років в переважній більшості випадків зазначений:
митний пост « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ІНФОРМАЦІЯ_5 .
Відповідно до ч. 1 ст. 259 Митного кодексу України (далі МК України), попередня митна декларація подається до ввезення в Україну товарів, транспортних засобів комерційного призначення (у тому числі з метою транзиту) або після їх ввезення, якщо ці товари, транспортні засоби перебувають на території пункту пропуску через державний кордон України.
Згідно п. 5.1 Положення виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення товарів із застосуванням митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого Наказом № 631 від 30.05.2012, подання попередньої митної декларації органу доходів і зборів здійснюється Декларантом у порядку, визначеномурозділом ІІІцього Порядку, з наданням документів та/або відомостей, у тому числі засобами інформаційних технологій, відповідно дочастини четвертої статті 335 Кодексу.
Відповідно до ч. 4 ст. 335 МК України від час надання органу доходів і зборів попереднього повідомлення про намір здійснити переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України органу доходів і зборів надаються такі документи та/або відомості, у тому числі засобами інформаційних технологій:
а) заява встановленої форми про намір здійснити ввезення товарів на митну територію України (попереднє повідомлення або попередня митна декларація);
б) відомості про найменування, обсяг (кількість) та вартість товарів, які планується ввезти на митну територію України;
в) вид транспорту, яким планується здійснити ввезення товарів на митну територію України;
г) назва пункту пропуску через державний кордон України (органу доходів і зборів), через який планується ввезення товарів;
ґ) відомості про документи, що підтверджують дотримання встановлених відповідно до закону заборон та/або обмежень щодо пропуску товарів через митний кордон України.
Таким чином,в органудосудового розслідуваннянаявні достатніпідстави вважати,що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »(кодЄДРПОУ НОМЕР_1 ) у період з листопада 2018 по серпень 2019 здійснювали переміщення товарів на митну територію України в зоні діяльності відділу митного оформлення митного посту « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ІНФОРМАЦІЯ_5 .
Аналіз наявних даних свідчить про те, що оформлення зазначеного товару за заниженою митною вартістю, посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » здійснюють за сприянням старшого державного інспектора митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ІНФОРМАЦІЯ_5 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , який користується мобільним телефоном НОМЕР_2 .
Крім того в ході досудового розслідування були допитані в якості свідків особи, які можуть мати відношення до вчинення вказаного кримінального правопорушення, а саме:
ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , митний брокер, яка користується мобільним телефоном НОМЕР_3 ;
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , менеджер по роботі з таможнею на підприємстві ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », який користується мобільним телефоном НОМЕР_4 ;
ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , головний бухгалтер та фінансовий консультант ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », яка користується мобільним телефоном НОМЕР_5 ;
ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , директор ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » яка користується мобільним телефоном НОМЕР_6 ;
Також встановлено мобільний телефон митного брокера ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_13 , яка користується мобільним телефоном НОМЕР_7 .
Відповідно до ст. 91 КПК України, у кримінальному провадженні підлягають доказуванню подія кримінального правопорушення, а саме час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення.
На даний час, в ході проведення досудового розслідування виникла необхідність перевірити показання, які надані вищепереліченими особами, шляхом співставлення їх з іншими даними, які можуть бути встановлені за рахунок проведення відповідних слідчих дій, у тому числі шляхом встановлення місць перебування мобільних телефонів вищевказаних осіб, а також встановлення факту спілкування вказаних осіб з іншими особами, що можливо лише шляхом здійснення відповідного тимчасового доступу та отримання наступної інформації відносно вказаних вище номерів мобільних телефонів за період з 00 годин 01 хвилин 13.02.2020 до 23 години 59 хвилини 13.02.2020 у виді отримання послуг, їх тривалості, маршрутів передавання, і яка відповідно до п.7 ч.1 ст.162 КПК України відноситься до такої, що охороняється законом.
Так, відповідно до ст.2 КПК України, завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Згідно з ч.2 ст. 9 КПК України, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.
Відповідно до ст. 84 КПК України, доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.
Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.
Згідно з ч.ч.1,2 ст. 93 КПК України, збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, потерпілим, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у порядку, передбаченому цим Кодексом.
Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Згідно з ч.ч.1,2 ст. 131 КПК України, з метою досягнення дієвості кримінального провадження застосовуються заходи забезпечення кримінального провадження.
Одним із заходів забезпечення провадження є тимчасовий доступ до речей і документів
Відповідно до ч.1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Підстави та порядок проведення тимчасового доступу до речей та документів регламентовано главою 15 КПК України.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Вказана інформація з каналів зв`язку, яка перебуває у володінні ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_14 »,що розташованеза адресою: АДРЕСА_3 , має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; ці відомості можуть бути використані як докази в кримінальному провадженні та іншим способом неможливо довести вказані обставини, які передбачається довести за допомогою зазначеної інформації, у зв`язку з чим необхідно отримати дозвіл на тимчасовий доступ до неї. Вказана інформація може бути використана як доказ факту перебування або відсутності вищевказаних осіб в певному місці в певний час. Крім того, тим самим можливо забезпечити встановлення додаткових даних, а саме щодо фактів спілкування за допомогою стільникового зв`язку вищевказаних осіб між собою, а також з іншими особами (в тому числі встановити факти виклику правоохоронних органів або екстренних служб). Довести вказані обставини іншими способами, аніж проведенням тимчасового доступу до речей і документів неможливо.
У судове засідання слідчий не з`явився, про дату, місце та час розгляду клопотання повідомлений належним чином, до суду слідчий подав заяву про розгляд клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів за його відсутності, клопотання підтримує в повному обсязі, просить задовольнити.
Згідно норми ч. 4ст. 107 КПК Українифіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Відповідно до ч.1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч.1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Слідчий суддя, дослідивши Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, та інші письмові докази, вважає клопотання таким, що підлягає задоволенню. Сторона обвинувачення довела наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; відомості, які містяться у вказаних документах, можуть бути використані як докази в кримінальному провадженні. Іншими способами неможливо довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначених документів.
Керуючись ст. ст. 159-166 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання задовольнити.
Надати слідчим слідчого управління Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Полтаві ОСОБА_3 (старший групи), ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , слідчим слідчої групи, прокурорам військової прокуратури Дніпропетровського гарнізону Південного регіону України, які здійснюють нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва, а також службовим особам оперативних підрозділів, які діють за дорученням слідчого, наданого в порядку ст. 40 КПК України дозвіл на здійснення тимчасового доступу до речей і документів , які містять охоронювану законом таємницю з можливістю зробити їх копії (зняти копію інформації), а саме до інформації про зв`язок кінцевих обладнань споживачів телекомунікаційних послуг та інформацію про телефонні з`єднання абонента власників абонентських номерів 1) НОМЕР_2 ; 2) НОМЕР_3 ; 3) ОСОБА_4 ; 4) НОМЕР_4 ; 5) НОМЕР_5 ; 6) НОМЕР_6 ; 7) НОМЕР_7 , за період з 00 годин 01 хвилин 01.11.2018 до 23 години 59 хвилини 15.08.2018, яка перебуває у володінні ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », що розташоване за адресою: АДРЕСА_3 ,вказавши адресирозташування таномери базовихстанцій,які забезпечувализв`язоккінцевого обладнанняз вказанимивище абонентськиминомерами;інформацію провмикання-вимиканнямобільного терміналу(тобтореєстрація вмережі операторазв`язку)із вказуваннямкоординат базовихстанцій тачасу імісця реєстрамтерміналу мережі;ідентифікаційні ознакикінцевого обладнанняабонентів:унікальний ідентифікаторсім картки(IMSI),міжнародний ідентифікаторкінцевого обладнання(даліІМЕІ)тощо;типи з`єднаньабонентів:вхідні тавихідні дзвінки,SMS(короткітекстові повідомлення,ММС (мультимедійніповідомлення),OPKS(передачаінформації пронезайнятій голосовізв`язкомсмузі частот),переадресація,тощо;дата,час татривалість єднання,у томучислі єднаннянульової тривалості(неприйнятівиклики)абонента;ідентифікаційні ознакитерміналу,з якимвідбувався сеансзв`язку(абонентБ),єднання нульовоїтривалості;за наявностіконтрактної угодиабо відповідноїреєстрації надативідомості пройого особу.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.
Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннямиКПК Україниз метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2020 |
Оприлюднено | 05.06.2024 |
Номер документу | 90372177 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Октябрський районний суд м.Полтави
Бугрій В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні