Рішення
від 26.06.2020 по справі 461/5316/19
ТРОЇЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Троїцький районний суд Луганської області

Справа № 461/5316/19

Провадження № 2/433/45/20

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.06.2020 року Троїцький районний суд Луганської області у складі:

головуючого - судді Суського О.І.,

за участю секретаря судового засідання - Кіян А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у с.м.т. Троїцьке матеріали цивільної справи за позовом Галицького відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради до ОСОБА_1 , третя особа: Західний офіс держаудитслужби Державної аудиторської служби України, про стягнення коштів державної допомоги, виплаченої надміру, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов вищезазначений позов, в обґрунтування якого зазначено, що на підставі заяви ОСОБА_1 від 02 лютого 2015 року позивачем було призначено відповідачу щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг на період з 02 лютого 2015 року по 01 серпня 2015 року на загальну суму 10296,80 грн. Під час проведення Державною аудиторською службою України планової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Галицького відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради за період з 01 січня 2014 року по 31 серпня 2016 року (акт від 29 грудня 2016 року № 04-22/16) було з`ясовано, що відповідач у своїй заяві від 31 січня 2015 року не вказала про отримання соціальних виплат у Шевченківському відділі соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради. Так, відповідно до атестату Шевченківського відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради грошова допомога відповідачу була призначена і виплачена з 28 жовтня 2014 року по 31 січня 2015 року в сумі 6665,65 грн. Поряд з цим, за зверненням відповідача від 02 лютого 2015 року за грошовою допомогою, як непрацюючій особі, та призначення грошової допомоги, виникла зайво виплачена грошова допомога в сумі 1119,64 грн. Крім цього, відповідач 28 жовтня 2014 року звернулася до Шевченківського відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради із заявою про призначення грошової допомоги, у наслідок чого відповідачу було призначено таку допомогу 30 жовтня 2014 року як працездатній особі, яка не працює. В подальшому, Шевченківський відділ соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради 02 грудня 2014 року здійснив перерахунок грошової допомоги та зменшив її розмір на наступні два місяці на 50 %. Відповідач знялася з обліку Шевченківського відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради 01 лютого 2015 року, що підтверджується відповідним атестатом та отримувала таку грошову допомогу до січня 2015 року. Таким чином, відповідач звернулася із заявою про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення терористичної операції 31 січня 2015 року і в графі Види соціальних виплат, які отримує зазначила не отримую . В подальшому, відповідач 02 лютого 2015 року звернулася із заявою для призначення грошової допомоги. Окрім цього, при зверненні за грошовою допомогою у своїй заяві від 02 лютого 2015 року засвідчила про ознайомлення з умовами призначення допомоги шляхом власноручного прописання даних умов на звороті заяви. Відповідно до вищезазначеного, відповідач звернулася до позивача за грошовою допомогою, як особа, яка первинно (вперше) звертається за такою допомогою, відповідно до заяви про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції 31 січня 2015 року та заявою про призначення грошової допомоги особам від 02 лютого 2015 року. Таким чином, відповідачу призначили грошову допомогу у розмірі 442 грн. у відповідності до рішення про призначення допомоги переміщеним особам на проживання № 207 від 03 лютого 2015 року. Неповідомлення про отримання грошової допомоги в Шевченківському відділі соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради при зверненні за грошовою допомогою до позивача, вплинуло на право отримання виплат грошової допомоги відповідачем, а саме неповідомлення інформації про виплату грошової допомоги відповідачу як непрацюючій особі, призвело до надмірної виплати бюджетних коштів на суму 1119,64 грн. за період з 02 лютого 2015 року по 01 червня 2015 року, які позивач просить стягнути з відповідача, з урахуванням сплаченого судового збору на суму 1921 грн.

У судове засідання позивач свого представника не направив, від останнього надійшла до суду заява про розгляд справи без участі представника позивача. На задоволенні позовних вимог наполягає.

Відповідач у судове засідання не з`явилася, про час та місце розгляду справи була повідомлена у встановленому законом порядку. Надала до суду заяву, згідно якої просить до спірних правовідносин застосувати строк позовної давності. Вважає доводи позивача необґрунтованими та безпідставними.

Західний офіс держаудитслужби Державної аудиторської служби України у судове засідання свого представника не направив, просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Враховуючи неявку у судове засідання відповідача, з метою дотримання встановлених законодавством процесуальних строків розгляду судом справи суд ухвалює рішення при заочному розгляді справи, що відповідає положенням ст.ст. 280, 281 ЦПК України.

Всебічно з`ясувавши обставини справи, вивчивши її матеріали, дослідивши надані у справі докази у сукупності, суд дійшов до висновку, що заявлений позов підлягає задоволенню на підставі встановлених фактичних обставин справи та відповідних їм правовідносин.

Відповідно до п. 2 Порядку № 505 надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою КМУ від 01 жовтня 2014 року грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, а також внутрішньо переміщеним особам, житло яких зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, їх дітям, які народилися після дати початку проведення антитерористичної операції, тимчасової окупації або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та взяті на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж на шість місяців.

Відповідно до п. 7 Порядку № 505 надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою КМУ від 01 жовтня 2014 року якщо у складі сім`ї, якій призначено грошову допомогу, є особи працездатного віку (крім громадян, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку; громадян, які доглядають за дітьми, що потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більш як до досягнення ними шестирічного віку; громадян, які мають трьох і більше дітей віком до 16 років і доглядають за ними; громадян, які доглядають за особами з інвалідністю I групи або дітьми з інвалідністю віком до 18 років, або особами з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, або особами, які досягли 80-річного віку; а також фізичних осіб, які надають соціальні послуги, та студентів денної форми навчання), які не працевлаштувалися, в тому числі за сприянням державної служби зайнятості, або перебувають в трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, в населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, але фактично не працюють, протягом двох місяців з дня призначення виплати грошової допомоги, її розмір для працездатних членів сім`ї на наступні два місяці зменшується на 50 відсотків, а на наступний період - припиняється.

Відповідно до абз. 1, 6 п. 3 Порядку № 505 надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою КМУ від 01 жовтня 2014 року грошова допомога внутрішньо переміщеним особам призначається на сім`ю та виплачується одному з її членів за умови надання письмової згоди у довільній формі про виплату йому грошової допомоги від інших членів сім`ї (далі - уповноважений представник сім`ї) у таких розмірах: для працездатних осіб - 442 гривні на одну особу (члена сім`ї).

Відповідно до п. 11 Порядку № 505 надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою КМУ від 01 жовтня 2014 року уповноважений представник сім`ї, якому призначено грошову допомогу, зобов`язаний повідомляти уповноваженому органу про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги, протягом трьох днів з дня виникнення таких обставин.

Суми грошової допомоги, надмірно виплачені внаслідок подання недостовірних документів, неповідомлення про зміну обставин, які впливають на виплату грошової допомоги, повертаються: уповноваженим представником сім`ї самостійно; за згодою уповноваженого представника сім`ї у повному обсязі за рахунок наступних виплат грошової допомоги; за рішенням уповноваженого органу за рахунок суми наступних виплат грошової допомоги в обсязі не менш як 20 відсотків щомісячної суми призначеної грошової допомоги.

У разі неможливості добровільного повернення або утримання надміру перерахованих сум грошової допомоги вони стягуються в судовому порядку.

Судом встановлено, що дійсно на підставі заяви ОСОБА_1 від 02 лютого 2015 року позивачем було призначено відповідачу щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг на період з 02 лютого 2015 року по 01 серпня 2015 року на загальну суму 10296,80 грн. (а.с .19-20).

Під час проведення Державною аудиторською службою України планової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Галицького відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради за період з 01 січня 2014 року по 31 серпня 2016 року (акт від 29 грудня 2016 року № 04-22/16) було з`ясовано, що відповідач у своїй заяві від 31 січня 2015 року не вказала про отримання соціальних виплат у Шевченківському відділі соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради. Так, відповідно до атестату Шевченківського відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради грошова допомога відповідачу була призначена і виплачена з 28 жовтня 2014 року по 31 січня 2015 року в сумі 6665,65 грн. Поряд з цим, за зверненням відповідача від 02 лютого 2015 року за грошовою допомогою, як непрацюючій особі, та призначення грошової допомоги, виникла зайво виплачена грошова допомога в сумі 1119,64 грн. (а.с. 12-18).

Відповідач 28 жовтня 2014 року звернулася до Шевченківського відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради із заявою про призначення грошової допомоги, у наслідок чого відповідачу було призначено таку допомогу 30 жовтня 2014 року як працездатній особі, яка не працює. В подальшому, Шевченківський відділ соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради 02 грудня 2014 року здійснив перерахунок грошової допомоги та зменшив її розмір на наступні два місяці на 50 %. Відповідач знялася з обліку Шевченківського відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради 01 лютого 2015 року, що підтверджується відповідним атестатом та отримувала таку грошову допомогу до січня 2015 року. Таким чином, відповідач звернулася із заявою про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення терористичної операції 31 січня 2015 року і в графі Види соціальних виплат, які отримує зазначила не отримую (а.с. 5).

В подальшому, відповідач 02 лютого 2015 року звернулася із заявою для призначення грошової допомоги. Окрім цього, при зверненні за грошовою допомогою у своїй заяві від 02 лютого 2015 року засвідчила про ознайомлення з умовами призначення допомоги шляхом власноручного прописання даних умов на звороті заяви. Відповідно до вищезазначеного, відповідач звернулася до позивача за грошовою допомогою, як особа, яка первинно (вперше) звертається за такою допомогою, відповідно до заяви про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції 31 січня 2015 року (а.с .6) та заявою про призначення грошової допомоги особам від 02 лютого 2015 року (а.с .9).

Таким чином, відповідачу призначили грошову допомогу у розмірі 442 грн. у відповідності до рішення про призначення допомоги переміщеним особам на проживання № 207 від 03 лютого 2015 року (а.с. 10).

Неповідомлення про отримання грошової допомоги в Шевченківському відділі соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради при зверненні за грошовою допомогою до позивача, вплинуло на право отримання виплат грошової допомоги відповідачем, а саме неповідомлення інформації про виплату грошової допомоги відповідачу як непрацюючій особі, призвело до надмірної виплати бюджетних коштів на суму 1119,64 грн. за період з 02 лютого 2015 року по 01 червня 2015 року.

Судом також встановлено, що з метою врегулювання спору, листом №2605/07-8367 від 03 листопада 2016 року відповідача було повідомлено переплату коштів, виплачених надміру та запропоновано повернути борг добровільно.

Відповідно дост.2 ЦПК України, завдання цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Відповідно до ст.4 ЦПК України, до суду може звернутись кожна особа за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

У відповідності до ч.1 ст.16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

За вимогами ст.ст.12,81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

На підставі викладеного, враховуючи ту обставину, що відповідач у добровільному порядку не повернула суми грошової допомоги, виплаченої надміру, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити та стягнути з відповідача на користь позивача 1119,64 грн. коштів щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, які були надмірно виплачені.

Щодо застосування строків позовної давності, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст.ст. 256, 257 ЦК України позовна давність це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу. Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.

Згідно ч.1 ст.261 ЦК України, перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила.

Судом встановлено, що позивачу стало відомо про надміру нараховані грошові кошти лише 29 грудня 2016 року, що підтверджується Актом планової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Галицького відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради за період з 01 січня 2014 року по 31 серпня 2016 року (а.с. 12-13).

В свою чергу, Галицьким відділом соціального захисту Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради подано позовну заяву до Галицького районного суду м.Львова 18 липня 2019 року, тобто в межах трирічного строку позовної давності.

Відтак, з огляду на вищевикладене, суд не приймає до уваги покликання відповідача на пропуск позивачем строку позовної давності звернення до суду з позовом про стягнення коштів державної допомоги, надміру виплачених, оскільки такий позивачем не пропущено.

Крім цього, на підставі ст.141 ЦПК України з відповідача на користь позивача необхідно стягнути судовий збір у розмірі 1921,00 грн.

Керуючись Постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року №505 Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг , ст.ст.15,16 ЦК України, ст.ст.8-14,76-82,141,258,259,263-265,268,273,352, 354, 355 ЦПК України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Галицького відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення коштів державної допомоги, виплаченої надміру - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути із ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_1 ) на користь Галицького відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (адреса: м.Львів, вул.Ф.Ліста, 5; код ЄДРПОУ: 26181358; банк одержувач: - ГУДКСУ у Львівській області; МФО - 820172; р/р - 35217025021628; призначення платежу: повернення виплачених коштів за призначеною допомогою на проживання переміщеним особам) кошти щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, надміру виплачених в сумі 1119 (одна тисяча сто дев`ятнадцять) гривень 64 (шістдесят чотири) копійки.

Стягнути із ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_1 ) на користь Управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (розрахунковий рахунок: 35419072020953; код ЄДРПОУ: 26256754; банк одержувача: - Держказначейська служба України, м.Київ; МФО - 820172) суму сплаченого судового збору у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) гривня 00 копійок.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, яку може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення заочне рішення може бути оскаржене в загальному порядку, встановленому ЦПК України. У цьому разі строк на апеляційне оскарження рішення починає відраховуватися з дати постановлення ухвали про залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення.

Позивач має право оскаржити заочне рішення в загальному порядку, встановленому ЦПК України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається за правилами п.п. 15.5 п. 15 Перехідних положень ЦПК України через Троїцький районний суд Луганської області до Луганського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя О.І.Суський

26.06.20

СудТроїцький районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення26.06.2020
Оприлюднено15.07.2020
Номер документу90378591
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —461/5316/19

Ухвала від 20.01.2021

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Кострицький В. В.

Ухвала від 24.12.2020

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Кострицький В. В.

Ухвала від 07.12.2020

Цивільне

Луганський апеляційний суд

Дронська І. О.

Ухвала від 01.10.2020

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Суський О. І.

Ухвала від 17.09.2020

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Суський О. І.

Ухвала від 25.08.2020

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Суський О. І.

Рішення від 26.06.2020

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Суський О. І.

Ухвала від 26.06.2020

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Суський О. І.

Ухвала від 12.06.2020

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Суський О. І.

Ухвала від 16.12.2019

Цивільне

Троїцький районний суд Луганської області

Суський О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні