Ухвала
від 09.07.2020 по справі 640/18952/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/18952/19 Головуючий у І інстанції - Кузьменко А.І.

Суддя-доповідач - Мельничук В.П.

УХВАЛА

09 липня 2020 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого-судді: Мельничука В.П.

суддів: Лічевецького І.О., Оксененка О.М.,

при секретарі: Черніченко К.О.,

розглядаючи у відкритому судовому засіданні в залі суду апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Студія "1+1", Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмарочос Медіа", Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Бізнес-радіо" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 лютого 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Бізнес-радіо", Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Студія "1+1", Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмарочос Медіа" до Кабінету Міністрів України, Міністерства юстиції України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Громадська спілка Українська ліга авторських та суміжних прав про визнання протиправною, нечинною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Бізнес-Радіо" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Кабінету Міністрів України, Міністерства юстиції України, в якому просило: визнати протиправною та скасувати постанову Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 року № 696; зобов`язати Міністерство юстиції України виключити з Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів України постанову Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 року № 696; стягнути на користь Позивача судовий збір.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 жовтня 2019 року відкрито провадження у справі, призначено підготовче засідання та залучено до участі у справі в процесуальному статусі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

Також до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Кабінету Міністрів України, Міністерства юстиції України звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія "Студія " 1+1" про визнання протиправною та скасування постанови Кабінету Міністрів України № 696 від 14 серпня 2019 року, зобов`язання Міністерства юстиції України виключити з Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів України постанову Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 року № 696.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 жовтня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі № 640/20219/19 та призначено підготовче засідання.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 листопада 2019 року об`єднано для спільного розгляду і вирішення адміністративну справу № 640/18952/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Бізнес-Радіо" до Кабінету Міністрів України, Міністерства юстиції України, третя особа - Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України про визнання нечинною постанови Кабінету Міністрів України № 696 від 14 серпня 2019 року, зобов`язання вчинити дії з адміністративною справою № 640/20219/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія "Студія " 1+1" до Міністерства юстиції України, Кабінету Міністрів України про визнання протиправною та нечинною постанови Кабінету Міністрів України № 696 від 14 серпня 2019 року, зобов`язання вчинити дії.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Хмарочос Медіа" також звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Міністерства юстиції України, Кабінету Міністрів України про визнання протиправною та нечинною постанови Кабінету Міністрів України № 696 від 14 серпня 2019 року, зобов`язання Міністерства юстиції України виключити з Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів України постанову Кабінету Міністрів України № 696 від 14 серпня 2019 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 листопада 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі № 640/20312/19 та призначено підготовче засідання.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 грудня 2019 року об`єднано для спільного розгляду і вирішення адміністративну справу № 640/18952/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Бізнес-Радіо", Товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія "Студія " 1+1" до Кабінету Міністрів України, Міністерства юстиції України, третя особа - Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України про визнання нечинною постанови Кабінету Міністрів України № 696 від 14 серпня 2019 року, зобов`язання вчинити дії з адміністративною справою № 640/20312/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмарочос Медіа" до Міністерства юстиції України, Кабінету Міністрів України про визнання протиправною та нечинною постанови Кабінету Міністрів України № 696 від 14 серпня 2019 року, зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивачі вказували, що постанова Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 року № 696 прийнята з метою виконання приписів Закону України "Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав", яким на Кабінет Міністрів України серед іншого покладено обов`язки привести свої нормативно-правові акти у відповідність із названим Законом та забезпечити прийняття нормативно-правових актів, передбачених зазначеним Законом. Проте, Кабінет Міністрів України оскаржуваною постановою від 14 серпня 2019 року № 696 фактично вніс зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2003 року № 71 "Про затвердження розміру, порядку та умов виплати винагороди (роялті) за комерційне використання опублікованих з комерційною метою фонограм, відеограм, їх примірників та зафіксованих у них виконань", постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2003 року № 72 "Про затвердження мінімальних ставок винагороди (роялті) за використання об`єктів авторського права і суміжних прав", постанови Кабінету Міністрів України від 27 червня 2003 року № 992 "Про розмір відрахувань, що сплачуються виробниками та імпортерами обладнання і матеріальних носіїв, із застосуванням яких у домашніх умовах можна здійснити відтворення творів і виконань, зафіксованих у фонограмах і (або) відеограмах", якими було врегульовано порядок сплати винагороди (роялті) у різних сферах до прийняття Закону України "Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав" та які були прийняті ще у 2003 році. Фактично Кабінет Міністрів України затвердив тимчасові тарифи, при цьому не здійснивши будь-яких розрахунків, зокрема: економічного обґрунтування таких тарифів, їх відповідність економічним показникам 2019 року та впливу таких тимчасових тарифів на господарську діяльність суб`єктів господарювання, які підпадають під регуляторний вплив оскаржуваної постанови.

Також позивачі вказували на порушення Кабінетом Міністрів України порядку прийняття оскаржуваної постанови від 14 серпня 2019 року № 696, визначеного Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", з огляду на те, що проект оскаржуваної постанови в прийнятій редакції на розгляд Державній регуляторній службі України не надавався.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 лютого 2020 року у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Бізнес-Радіо", Товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія "Студія " 1+1", Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмарочос Медіа" відмовлено.

Не погоджуючись з таким судовим рішенням Товариство з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Студія "1+1", Товариство з обмеженою відповідальністю "Хмарочос Медіа" подали апеляційні скарги, в яких просять скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове судове рішення, яким адміністративний позов задовольнити.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 08 квітня 2020 року відкрито апеляційне провадження за апеляційними скаргами Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Студія "1+1", Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмарочос Медіа" та призначено справу до апеляційного розгляду у відкритому судовому засіданні на "04" червня 2020 року.

Не погоджуючись з рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 лютого 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Бізнес-радіо" також подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове судове рішення, яким адміністративний позов задовольнити.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 15 квітня 2020 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Бізнес-радіо" та призначено справу до апеляційного розгляду у відкритому судовому засіданні на "04" червня 2020 року.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04 червня 2020 року клопотання Громадської спілки Українська ліга авторських та суміжних прав про залучення у справу, як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Кабінету Міністрів України задоволено. Залучено до участі в справі Громадську спілку Українська ліга авторських та суміжних прав , як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Кабінету Міністрів України.

Розгляд справи за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Бізнес-радіо", Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Студія "1+1", Товариства з обмеженою відповідальністю "Хмарочос Медіа" до Кабінету Міністрів України, Міністерства юстиції України, третя особа: Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України про визнання протиправною, нечинною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії відкладено.

Під час апеляційного провадження Громадською спілкою Український музичний альянс надіслано клопотання про вступ у справу, як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача - Кабінету Міністрів України, яке обґрунтовано тим, що ГС Український музичний альянс є організацією колективного управління, що має право застосовувати тимчасові тарифи, розмір яких затверджується оскаржуваною Постановою Кабінету Міністрів України та зазначає, що задоволення позову в даній справі може вплинути на права, інтереси та обов`язки ГС Український музичний альянс , оскільки у такому разі вони будуть позбавлені прав, обов`язків та фактичної можливості застосовувати тимчасові тарифи.

Розглянувши дане клопотання колегія суддів вважає, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.

Статтею 49 КАС України визначено, що треті особи, які заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору, можуть вступити у справу до закінчення підготовчого провадження або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, пред`явивши позов до однієї або декількох сторін. Задоволення позову таких осіб має повністю або частково виключати задоволення вимог позивача до відповідача. У разі вступу третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору, розгляд адміністративної справи за клопотанням учасника справи починається спочатку.

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Частиною 5 статті 49 КАС України встановлено, що про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Відповідно до частини 5 статті 49 КАС України ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується.

Враховуючи предмет і підстави заявленого позову та підстави поданої заяви, колегія суддів приходить до висновку про необхідність залучення до участі в справі Громадську спілку Український музичний альянс , як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача - Кабінету Міністрів України, оскільки рішення суду у цій справі матиме вплив на права та обов`язки вказаного суб`єкта.

З урахуванням викладеного та для повного, всебічного та об`єктивного розгляду даної адміністративної справи колегія суддів вважає за необхідне залучити до участі в справі Громадську спілку Український музичний альянс , як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Кабінету Міністрів України.

Керуючись ст.ст. 49, 241, 242, 243, 248, 306, 310, 321, 325, 328 КАС України, колегія суддів -

У Х В А Л И Л А:

Клопотання Громадської спілки Український музичний альянс про вступ у справу, як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Кабінету Міністрів України - задовольнити .

Залучити до участі в справі Громадську спілку Український музичний альянс , як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Кабінету Міністрів України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та не може бути оскаржена в касаційному порядку.

Головуючий-суддя: В.П. Мельничук

Судді: І.О. Лічевецький

О.М. Оксененко

Повний текст складено 14.07.2020 року.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2020
Оприлюднено17.07.2020
Номер документу90396230
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/18952/19

Постанова від 20.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 30.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Постанова від 30.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 09.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні