Рішення
від 16.07.2020 по справі 320/2589/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 липня 2020 року м. Київ № 320/2589/20

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області

до Комунальної установи заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Веснянка села Матюші Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області

про застосування заходів реагування у вигляді зупинення роботи

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області з позовом до Комунальної установи заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Веснянка села Матюші Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Комунальної установи заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Веснянка села Матюші Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області (код ЄДРПОУ 25667645), за адресою: Київська обл., Білоцерківський район, с. Матюші, вул. Ярослава Мудрого, буд. 6, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 23.01.2020 №46.

Позов мотивовано недотриманням відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки під час експлуатації належних відповідачу будівель, що створює реальну загрозу життю і здоров`ю людей, які працюють, перебувають на вказаних об`єктах, та є підставою для зупинення експлуатації зазначених об`єктів до повного усунення виявлених порушень.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13.04.2020 відкрито спрощене провадження з проведенням судового засідання, запропоновано відповідачу подати відзив на позовну заяву.

Відповідачем подано письмовий відзив на позовну заяву, згідно якого позов не визнано. Зазначено про відсутність реальних порушень техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, і є підставою для припинення діяльності навчального закладу, а також про відсутність доказів наявності порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки з боку відповідача.

Ухвалою суду від 10.06.2020 залучено до участі у справі Фурсівську сільську раду Білоцерківського району Київської області (ідентифікаційний код 04363225, вул. Ярослава Мудрого, 48, с. Фурси, Білоцерківський район, Київська область, 09150) в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.

Представником позивача під час судового розгляду позов підтримано, наголошено на наявності порушень відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що є підставою для зупинення експлуатації будівлі Комунальної установи заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Веснянка села Матюші Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області.

Представником відповідача проти позову заперечено та зазначено про усунення відповідачем усіх порушень законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які слугували підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.

На підставі письмових клопотань представників сторін про розгляд справи в порядку письмового провадження судом вирішено продовжити розгляд справи в письмовому провадженні.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, судом встановлено таке.

Комунальна установа заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Веснянка села Матюші Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області, ідентифікаційний код 25667645, місцезнаходження: 09151, Київська область, Білоцерківський район, село Матюші, вулиця Ярослава Мудрого, будинок 6, зареєстрована як юридична особа 14.02.1996, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено 19.05.2008 запис №13281200000002414.

На підставі наказу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області від 27.12.2019 №1412 Про проведення позапланових перевірок , посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 27.12.2019 №11054 Білоцерківським районним відділом ГУ ДСНС України у Київській області проведено позапланову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання - Комунальною установою заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Веснянка села Матюші Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області (ідентифікаційний код 25667645), вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, про що складено акт від 23.01.2020 №46.

Як убачається зі змісту акту від 23.01.2020 №46, за результатами проведеного заходу встановлено наявність порушень відповідачем вимог законодавства, а саме: не обладнано будівлю дитячого закладу автоматичною пожежною сигналізацією (пункт 1.2, глави 1, розділу V ППБУ); приміщення будівлі об`єкта не обладнано системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей (пункт 1.2, глави 1, розділу V ППБУ); не виконано вогнезахисну обробку дерев`яних елементів горищних покриттів (крокв і лат) будівлі зі складанням відповідних актів (пункт 2.5, глави 2, розділу ІІІ ППБУ); не заповнено проріз у протипожежній перешкоді якою відокремлюється приміщення для зберігання різних горючих матеріалів від суміжного приміщення протипожежними дверима та перегородкою з нормованою межею вогнестійкості (пункт 2.3, глави 2, розділу ІІІ ППБУ); сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням (пункт 2.31 глави 2 розділу ІІІ ППБУ); об`єкт не забезпечений розрахунковим запасом води для цілей зовнішнього пожежогасіння згідно з ДБН В.2.5-74:2013 (глава 22, розділу ІІ ППБУ); під час експлуатації об`єкту рівень пожежної безпеки, установлений законодавством, яке було чинним на момент початку використання об`єкта, знижений в частині влаштування в спальному приміщенні старшої групи приміщення для зберігання білизни без проектної документації, яка затверджена у встановленому порядку (пункт 21, 22, розділу ІІ ППБУ).

Вказаний акт перевірки підписано директором Комунальної установи заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Веснянка села Матюші Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області без зауважень.

Через існування небезпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, позивач звернувся до адміністративного суду з позовом про застосування до відповідача заходів реагування у вигляді повної зупинки експлуатації належного відповідачу об`єкта до повного усунення виявлених під час перевірки порушень.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V (далі по тексту Закон №877-V).

Відповідно до частини п`ятої статті 4 Закону №877-V, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду (абзац перший), відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень (абзац другий).

Абзацом четвертим частини першої статті 6 Закону №877-V встановлено, що підставами для здійснення позапланових заходів є перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).

Згідно частини сьомої статті 7 Закону №877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Кодексом цивільного захисту України від 02.10.2012 №5403-VI врегульовано відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Відповідно до частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України, в разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами (пункт 1 частини 1); повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга).

Судом встановлено, що в результаті проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки під час експлуатації будівлі Комунальної установи заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Веснянка села Матюші Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області, яка знаходиться за адресою: Київська обл., Білоцерківський район, с. Матюші, вул. Ярослава Мудрого, 6.

Під час судового розгляду відповідачем надано суду акт від 26.06.2020 №259, складений за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду щодо дотримання суб`єктом господарювання - Комунальною установою заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Веснянка села Матюші Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області (ідентифікаційний код 25667645) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки за адресою: Київська обл., Білоцерківський район, с. Матюші, вул. Ярослава Мудрого, буд. 6, з якого вбачається відсутність порушень вимог законодавства з боку відповідача, встановлених в акті перевірки від 23.01.2020 №46, який слугував підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.

Відтак, з огляду на усунення відповідачем у повному обсязі порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які слугували підставою для звернення позивача з даним позовом до суду, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Відповідачем не надано доказів понесення ним судових витрат, тому судові витрати присудженню не підлягають.

Керуючись статтями241-246Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області (ідентифікаційний код 38537963, місцезнаходження: 04071, м. Київ, вул. Межигірська, 8).

Відповідач - Комунальна установа заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Веснянка села Матюші Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області (ідентифікаційний код 25667645, місцезнаходження: 09151, Київська область, Білоцерківський район, село Матюші, вулиця Ярослава Мудрого, будинок 6).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Згідно пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України процесуальні строки, визначені цим рішенням, продовжуються на строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Суддя Колеснікова І.С.

Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 16 липня 2020 року.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2020
Оприлюднено17.07.2020
Номер документу90416143
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/2589/20

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Рішення від 16.07.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 13.04.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні