Рішення
від 16.07.2020 по справі 380/2199/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/2199/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 липня 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Костецького Н.В., розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Брава справа до Галицької митниці Держмитслужби про визнання протиправною бездіяльності,-

в с т а н о в и в:

товариство з обмеженою відповідальністю «Брава справа» звернулось до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Галицької митниці Держмитслужби, в якому просило суд, визнати протиправною бездіяльність Галицької митниці Держмитслужби, яка полягає у порушенні 4-годинного строку митного оформлення (або відмови у митному оформленні) товару за митною декларацією UA209140/2020/016831 та зобов`язати Галицьку митницю Держмитслужби завершити митне оформлення товару за митною декларацією UA209140/2020/016831.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що згідно вимогам статей 255, 256 Митного кодексу України, митний орган зобов`язаний протягом чотирьох робочих годин з моменту пред`явлення товарів та подання декларації з документами на товар: або завершити митне оформлення, або прийняти письмове вмотивоване рішення про відмову у митному оформленні. Позивач 26.02.2020 об 11:05 год подав до відділу митного оформлення «Малехів» Митного посту "Львів-північний" Галицької митниці Держмитслужби електронну митну декларацію UA 209140/2020/016831 з документами на товар, який міститься в автомобілі Іveco д/н НОМЕР_1 . Вказаний автомобіль 26.02.2020 о 15:27 год з товаром в`їхав до зони митного контролю «Малехів» Митного посту "Львів-північний" Галицької митниці Держмитслужби, товар пред`явлено митному органу. Станом на 30.03.2020 за митною декларацією UA 209140/2020/016831 Галицька митниця Держмитслужби не завершила митне оформлення товарів і не прийняла письмове вмотивоване рішення про відмову у митному оформленні, хоча декларація та всі необхідні документи позивачем подані, товар пред`явлений до органу митного контролю. Зазначає, що у Галицької митниці Держмитслужби відсутні підстави для відмови у митному оформленні товару за митною декларацією UA209140/2020/016831, оскільки поданих документів достатньо для ідентифікації задекларованих товарів як товарів, що не підлягають державному експортному контролю. Звертає увагу, що отримувач товару, німецька компанія « Kempf-Gruppe.com» , несе витрати за простій автомобіля, у розмірі 150 євро за добу, і може розірвати контракт з товариством з обмеженою відповідальністю "Брава справа" на 150000 євро. Крім того, витрати за простій автомобіля у регресному порядку ймовірно будуть пред`явлені до позивача.

Представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву від 27.04.2020 (вх. № 21392), відповідно до якого казує, що при здійсненні відділом митного оформлення Малехів митного поста Львів-північний митних формальностей по даній митній декларації, автоматизованою системою управління ризиками АСМО Інспектор визначені обов`язкові форми та обсяги митного контролю, зокрема, щодо перевірки дотримання встановлених до задекларованих товарів заходів державного експортного контролю, витребування оригіналів документів, зазначених у митній декларації, або засвідчених в установленому порядку їх копій, якщо законодавством не передбачено подання оригіналів, проведення часткового митного огляду, забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки. З метою виконання форм та обсягів митного контролю, визначених автоматизованою системою управління ризиками, 26.02.2020 декларанту надіслані вимоги щодо пред`явлення товарів та транспортного засобу до митного огляду, щодо надання оригіналів документів, зазначених у митній декларації, або засвідчених в установленому порядку їх копій, документів, що підтверджують код товару згідно УКТЗЕД, а також заявлених у гр.44 митної декларації документів, сертифікат якості, технічну документацію. Відповідачем 26.02.2020 проведений митний огляд транспортного засобу, декларантом надіслано платіжний документ, що стосується товару, бланк технічного паспорту на насос НЖ-125/20, сертифікат якості, бланк технічного паспорту на насос НЖ-0,063/20, керівництво з експлуатації насосів рідинних. Митним органом 28.02.2020 декларанту надіслано повідомлення з вимогою надати Довідку з Урядової комісії з експортного контролю, про те, що товари не відносяться до товарів подвійного використання, технічних умов, розроблених для даних товарів. 28.02.2020 декларантом надіслано Посвідчення, видане Державною службою експортного контролю виробникові товарів ТОВ ВКФ "Кріопром" № 1454/05/2022, технічні умови ТУ У 29.2-31630366.004-2004, лист від імпортера, окрім того 02.03.2020 декларантом надіслано Лист № 77/20 від виробник товарів. Інших документів декларантом подано не було. У зв`язку із чим, з метою проведення повної та всебічної перевірки та недопущення незаконного переміщення через митний кордон України товару Галицька митниця Держмитслужби листом від 03.03.2020 № 7.4-20-01/8/6420 звернулась до Державної служби з експортного контролю України щодо надання інформації про те чи відноситься товар до товарів подвійного призначення.

Окрім того, вказує, що 28.02.2020 до Галицької митниці Держмитслужби надійшов лист Спецпідрозділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України у Львівській області про те, що товариство з обмеженою відповідальністю Брава Справа за митною декларацією UA209140/2020/016831 у режимі експорт , має намір здійснити митне оформлення товарів групи 8413 згідно з УКТЗЕД без відповідних дозвільних документів та з приховуванням від митного контролю товарів, що підлягають державному експортному контролю.

30.04.2020 представник позивача подав відповідь на відзив (вх. № 3574ел), в якій зазначає, що товариство з обмеженою відповідальністю Брава справа" надало всі необхідні документи і відомості, передбачені статтями 257 і 335 Митного кодексу України, що підтверджується, зокрема, тим, що 14.04.2020 відповідач завершив митне оформлення на підставі наданих позивачем документів. Зазначає, що позивач також надав висновок Одеської регіональної торгово-промислової палати № УТЕ-1563 від 24.12.2019, згідно якому задекларовані товари не підлягають державному експортному контролю. Єдиний документ, не наданий на вимогу відповідача - це Довідка Урядової комісії з експортного контролю про те, що товари не відносяться до товарів подвійного використання. Проте, Урядова комісія з експортного контролю ліквідований постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.1999 № 1042. Вказує, митний орган не мав підстав для перевищення 4-годинного строку митного, оформлення у зв`язку з проведенням заходів митного контролю, які вказані відповідачем у відзиві. Проведення митного огляду, витребування додаткових документів, скерування запитів не є підставами для перевищення 4-годинного строку митного оформлення.

Враховуючи, що митне оформлення завершене після подачі позовної заяви та відкриття провадження у справі, уточнено позовні вимоги у відповіді на відзив, та просить визнати протиправною бездіяльність Галицької митниці Держмитслужби щодо незавершеная митного оформлення товару за митною декларацією UA209140/2020/016831 та невипуску транспортного засобу з товаром з зони митного контролю між 19:27 год 26.02.2020 та 10:16 год 14.04.2020.

Представник позивача в судовому засіданні 08.07.2020 позовні вимоги викладені у відповіді на відзив підтримала з підстав викладених у позовній заяві та відповіді на відзив, просила позов задоволити.

Представник відповідача в судовому засідання 08.07.2020 щодо зодаволення позову заперечив, з підстав викладених у відзиві на позовну заяву, просив відмовити в задоволенні позову.

В судовому засіданні 08.07.2020 суд заслухав вступну промову представника позивача, вступну промову представника відповідача, дослідив письмові докази та перейшов до письмового провадження. Сторони щодо переходу до письмового провадежння не заперечили.

Заслухавши вступну промову представника позивача, вступну промову представника відповідача, дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та пояснення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

11.12.2019 між товариством з обмеженою відповідальністю Брава справа (м. Бровари, Україна) (продавцем) та Kempf-Gruppe.com (м. Вегберг, Федеративна Республіка Німеччина) (покупцем) укладено контракт № 15/19, відповідно до пункту 1.1 якого, продавець зобов`язується передати у власність покупця, а покупець сплатити устаткування (товар), зазначене в додатках до цього контракту, що складають його невід`ємну частину, на умовах цього контракту (а.с. 9-13, т.с. 1).

Відповідно до додатку № 1 від 11.12.2019 до контракту від 11.12.2019 № 15/19 специфікація: плита АК 2304.00.002 - 6 шт., механізм руху в комплекті з електродвигуном АК 2304.02.000 - 5 шт., механіхм руху АК 2304.02.000-01 - 1 шт., механіхм руху АК 2394.02.00-01 - 4 шт., циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2304.03.000-01 - 1 шт.,циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2395.01.000 - 4 шт. (а.с. 14, т.с. 1)/

26.02.2020 товариство з обмеженою відповідальністю Брава справа з метою митного оформлення товару подало до Галицької митниці Держмитслужби електронну митну декларацію UA209140/2020/01683, прийнято митну декларацію 26.02.2020 об 11:05 год (а.с 180, т.с. 2).

Згідно з графою 31 митної декларації товариства з обмеженою відповідальністю Брава справа UA209140/2020/01683 товар, який підлягав митному оформленні: частина насосів рідинних: плита АК 2304.00.002 - 6 шт., механізм руху в комплекті з електродвигуном АК 2304.02.000 - 5 шт., механізм руху АК 2304.02.000-01 - 1 шт., механізм руху АК 2394.02.00-01 - 4 шт., циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2304.03.000-01 - 1 шт., циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2395.01.000- 4 шт., які є частинами насосів поршневих з кривошипно-шатунним механізмом, які застосовуються у складі повітророзділювальних або газифікаційних установок та призначені для перекачування зрідженого кисню, азоту та аргону переохолодженого або такого, що перебуває під надлишком тиском; для цивільного використання; виробник - ВКФ Кріопром ТОВ; країна виробництва - UA (а.с. 7-8, т.с. 1) (а.с. 7, т.с. 1)..

Згідно з графою 32 митної деклараї товариство з обмеженою відповідальністю "Брава справа" вказало код товару 8413910090 (а.с. 7, т.с. 1).

Відповідно до графи 18 митної декларації товариства з обмеженою відповідальністю Брава справа UA209140/2020/01683, транспортний засіб, що здійснє перевезення: НОМЕР_2 СІ (а.с. 7, т.с. 1).

Згідно з графою 44 митної декларації товариства з обмеженою відповідальністю Брава справа UA209140/2020/01683 Додаткова інформація, подані документи, сертифікати і дозволи : контракт від 11.12.2019 № 15/19, висновок від 24.12.2019 № УТЕ-1563, експертний висновок №УТЕ - 1562 від 24.12.2019, видаткова накладна № РН-0000049 від 21.02.2020, бланк технічного паспорту на насос від 27.02.2020 НЖ-125/20, бланк технічного паспорту на насос НЖ-0,063/20 від 27.02.2020, керівництво з експлуатаціїх насосів рідинних від 27.02.2020, посвідчення № 1454/05/2022 від 10.05.2019, технічні умови ТУ У 29.2-31630366.004-2004 від 26.04.2004, лист імпортера від 28.02.2020, лист № 77/20 від 02.03.2020, додаткова угода № 1 від 17.02.2020 до контракту від 11.12.2019 № 15/19, специфікація до контракту від 11.12.2019 № 15/19, сертифікат якості № 637 від 19.02.2020, рахунок - фактура № 15/19-01 від 20.12.2019, міжнародна товаро - транспортна накладна № 339899 від 26.02.2020, платіжний документ АSW97254/2 від 21.02.2020, платіжний документ АSW97976/2 від 21.02.2020 (а.с. 7-8, т.с. 1).

В ході здійснення відділом митного оформлення "Малехів" митного поста "Львів-північний" митних формальностей по митній декларації товариства з обмеженою відповідальністю "Брава справа" автоматизованою системою управління ризиками АСМО "Іеспектор" визначені обов`язкові форми та обсяги митного контролю (а.с. 169, т.с 1).

Галицькою митнецею Держмитслужби скеровано декларанту повідомлення 26.02.2020 об 11:06 год про необхідність проведення часткового митного огляду та забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки (а.с. 153, т.с 2).

Відповідно до відмітки про в`їзд транспортного засобу № ПТ000161079 транспортний засіб НОМЕР_1 в`їхав в зону митного котролю митного поста Малехів 26.02.2020 о 15:27 год (а.с. 163, т.с. 1).

Згідно з актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 26.02.2020 державним інспектором митного органу проведено огляд транспортного засобу ВК6241СІ з 17.00 год до 17:20 год, та вказано, що за результатами огляду неможливо встановити про належність товару до задекларованої групи товарів, а саме чи товари не являються товарами подвійного використання, необхідно проведення додаткових митних формальностей щодо експортного контролю (а.с. 93, т.с. 2).

26.02.2020 о 17:56 Галицькою митнецею Держмитслужби скеровано ТОВ Брава справа повідомлення про необхідність надання оригіналів документів, зазначених у митній декларації, або засвідчених в установленому порядку їх копій, документів, що підтверджують код товару згідно УКТЗЕД, а також заявлених у гр. 44 митної декларації документів, сертифікат якості, технічну документацію (а.с. 158, т.с. 2).

ТОВ Брава справа 26.02.2020 надіслано Галицькій митниці банківський платіжний документ, що стосується товару (а.с. 169, т.с 1).

27.02.2020 декларантом надіслано документ бланк технічного паспорту на насос від 27.02.2020 НЖ-125/20, бланк технічного паспорту на насос НЖ-0,063/20 від 27.02.2020, керівництво з експлуатаціїх насосів рідинних від 27.02.2020, сертифікат якості (а.с. 165, 169, т.с 1).

Згідно з повідомленням Галицької митниці від 28.02.2020 о 16:20 год, повідомлено позивача про необхідність надання Довідки з Урядової комісії з експортного контролю про те, що товари не відносяться до товарів подвійного використання, технічні умови, розроблені для даних товарів (а.с.169, т.с. 2).

ТОВ Брава справа надіслало митному органу посвідчення, видане Державною службою експортного котролю виробників товарів ТОВ ВКФ Кріопром № 1454/05/2022, Технічні умови ТУ У 29.2-31630366.004-2004, лист імпортера (а.с. 165, 169, т.с 1).

Окрім того, 02.03.2020 декларантом надіслано лист від виробника товарів № 77/20 (а.с. 165, 169, т.с 1).

28.02.2020 на адресу Галицької митниці Держмитслужби надійшов лист Спецпідрозділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України у Львівській області від 27.02.2020 (вих. № 14/4-46оП), відповідно до якого за наявними данами можливе незаконне переміщення через митний кордон України товарів, що підлягають державному експертному контролю з приховуванням від митного контролю з боку ТОВ Брава справа . Зазначений суб`єкт ЗЕД за МД № UA209140/2020/016831 у режимі експорт 10 має намір здійснити митне оформлення товарів групи 8413 згідно УКЗЕД без відповідних дозвільних документів. Просить, вжити вичерпних заходів щодо перевірки зазначеної інформації із забезпеченням застосування необхідних форм митного контролю товарно-матеріальних цінностей, які переміщуються (а.с. 94, т.с. 2).

Галицька митниця Держмитслужби згідно з листом від 03.03.2020 № 7.4-20-01/8/6420 звернулась до Державної служби з експортного контролю України про повідомлення чи відноситься до товарів подвійного призначнення товар: плита АК 2304.00.002, механізм руху в комплекті з електродвигуном АК 2304.02.000 - 5 шт., механіхм руху АК 2304.02.000-01 - 1 шт., механіхм руху АК 2394.02.00-01 - 4 шт., циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2304.03.000-01 - 1 шт., циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2395.01.000 - 4 шт. (а.с. 95, т.с 2).

Згідно з листом Державної служби експортного контролю України від 12.03.2020 № 1602/24-20 повідомлено, що інформація щодо товарів (згідно з листом від 03.03.2020 № 7.4-20-01/8/6420), у тому числі як подвійного використання, у Держекспортконтролі відсутня (а.с. 95, т.с 2).

Галицька митниця Держмитслужби 16.03.2020 звернулась із листом № 7.4-1/28-09/4/7737 до Державної митної служби України щодо можливості завершення миного оформлення товарів за МД UA209140/2020/016831 (а.с. 116, т.с. 2).

Державна митна служба України листом від 18.03.2020 № 16-4/16-03-03/7/434 повідомила Галицьку митницю Держмитслужби про те, що завершення митного оформлення частин насосів, відповідно до митного режиму експорт може бути здійснено Галицькою митницею Держмитслужби за умови відсутності заперечень щодо здійснення такого оформлення Служби безпеки України (а.с. 119-121, т.с 2).

20.03.2020 Галицька митниця Держмитслужби звернулась із листом № 7.4-1/28-09/8.6/8447 до Спецпідрозділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України у Львівській області щодо наявності заперечень по завершенню митного оформлення за МД UA209140/2020/016831 (а.с. 125, т.с 2).

Спецпідрозділ по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України у Львівській області повідомило Галицьку митницю Держмитслужби листом від 01.04.2020 № 14/4-685 про те, що заперечень щодо завершення митного оформлення за МД UA209140/2020/016831 немає (а.с. 125, т.с 2).

14.04.2020 товариство з обмеженою відповідальністю Брава справа звернулось із заявою до Галицької митниці про визнання митної декларації недійсною, оскільки отримувач вантажу відмовився від контракту та отримання вантажу у зв`язку із простроченням поставки (а.с. 133, т.с 2).

Галицькою митницею Держмитслужби завершено митне оформлення 14.04.2020 о 10:16 год (а.с. 180, т.с. 2).

Позивач, не погоджуючись із бездіяльністю відповідача щодо незавершення митного оформлення товару за митною декларацією UA209140/2020/016831 та невипуску транспортного засобу з товаром із зони митного контролю між 19:27 год 26.02.2020 та 10:16 год 14.04.2020, звернувся із даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд керувався таким.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами статті 1 Митного кодексу України законодавство України з питань митної справи складається з Конституції України, цього Кодексу, інших законів України, що регулюють питання, зазначені у статті 7 цього Кодексу, з міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також з нормативно-правових актів, виданих на основі та на виконання цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Згідно з пунктом 5 частини 1 статті 4 Митного кодексу України випуск товарів - надання органом доходів і зборів права на користування та/або розпорядження товарами, щодо яких здійснюється митне оформлення, відповідно до заявленої мети.

Відповідно до пункту 23 частини 1 статті 4 Митного кодексу України митне оформлення - виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.

За приписами пункту 29 частини 1 статті 4 цього Кодексу митні формальності - сукупність дій, що підлягають виконанню відповідними особами і органами доходів і зборів з метою дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи.

Згідно з частиною 1 статті 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Відповідно до частини 8 статті 257 Митного кодексу України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів:

1) заявлений митний режим, тип декларації та відомості про особливості переміщення;

2) відомості про декларанта, уповноважену особу, яка склала декларацію, відправника, одержувача, перевізника товарів і сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або іншого документа, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), а в разі якщо зовнішньоекономічний договір (контракт) укладено на підставі посередницького договору, - також про іншу, крім сторони зовнішньоекономічного договору (контракту), сторону такого посередницького договору;

3) відомості про найменування країн відправлення та призначення;

4) відомості про транспортні засоби комерційного призначення, що використовуються для міжнародного перевезення товарів та/або їх перевезення митною територією України під митним контролем, та контейнери;

5) відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товарів;

6) відомості про нарахування митних та інших платежів, а також про застосування заходів гарантування їх сплати: а) ставки митних платежів; б) застосування пільг зі сплати митних платежів; в) суми митних платежів; г) офіційний курс валюти України до іноземної валюти, у якій складені рахунки, визначений відповідно до статті 3-1 цього Кодексу; ґ) спосіб і особливості нарахування та сплати митних платежів; д) спосіб забезпечення сплати митних платежів (у разі застосування заходів гарантування їх сплати);

7) відомості про зовнішньоекономічний договір (контракт) або інший документ, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), та його основні умови;

8) відомості, що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України;

9) відомості про документи, передбачені частиною третьою статті 335 цього Кодексу;

10) довідковий номер декларації (за бажанням декларанта).

Згідно з частиною 1 статтею 335 Митного кодексу України під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості: при перевезенні автомобільним транспортом: а) документи на транспортний засіб, зокрема ті, що містять відомості про його державну реєстрацію (національну належність); б) транспортні (перевізні) документи (міжнародні товаротранспортні накладні); в) визначений актами Всесвітнього поштового союзу документ, що супроводжує міжнародні поштові відправлення (за їх наявності); г) комерційні документи (за наявності) на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів; ґ) відомості про кількість вантажних місць та вид упаковки; д) найменування товарів; е) вага брутто товарів (у кілограмах) або об`єм товарів (у метрах кубічних), крім великогабаритних вантажів.

Згідно з частиною 2 статті 335 Митного кодексу України незалежно від виду транспорту, яким здійснюється переміщення товарів, під час прибуття товарів у пункт пропуску через державний кордон України надаються документи (відомості) або їх реквізити, у тому числі засобами інформаційних технологій (або у вигляді електронного документа), які підтверджують дотримання заборон та/або обмежень згідно із законами України щодо пропуску товарів через митний кордон України, крім тих, що необхідні виключно для поміщення товарів у митний режим.

Якщо цим Кодексом та іншими законами України передбачено надання таких документів (відомостей) митним органам державними органами, установами та організаціями, уповноваженими на здійснення дозвільних або контрольних функцій щодо переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, у формі електронних документів, засвідчених електронним цифровим підписом, через єдиний державний інформаційний веб-портал "Єдине вікно для міжнародної торгівлі", митним органам забороняється вимагати надання таких документів (відомостей) декларантом, уповноваженою ним особою, перевізником чи іншою заінтересованою особою.

Відповідно до частини 3 статті 335 Митного кодексу України разом з митною декларацією митному органу подаються рахунок або інший документ, який визначає вартість товару, та, у випадках, встановлених цим Кодексом, декларація митної вартості. У встановленому цим Кодексом порядку в митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою зазначаються відомості про:

1) документи, що підтверджують повноваження особи, яка подає митну декларацію;

2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або інші документи, що підтверджують право володіння, користування та/або розпорядження товарами;

3) транспортні (перевізні) документи;

4) комерційні документи, наявні у особи, яка подає декларацію;

5) у разі необхідності - документи, що підтверджують дотримання заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності;

6) документи, що підтверджують дотримання обмежень, які виникають у зв`язку із застосуванням захисних, антидемпінгових та компенсаційних заходів (за наявності таких обмежень);

7) у випадках, передбачених цим Кодексом, - документи, що підтверджують країну походження товару;

8) у разі необхідності - документи, що підтверджують сплату та/або забезпечення сплати митних платежів;

9) у разі необхідності - документи, що підтверджують право на пільги із сплати митних платежів, на застосування повного чи часткового звільнення від сплати митних платежів відповідно до обраного митного режиму;

10) у разі необхідності - документи, що підтверджують зміну термінів сплати митних платежів;

11) у разі необхідності - документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів та обраний метод її визначення відповідно до статті 53 цього Кодексу.

За приписами частини 1 статті 255 Митного кодексу України митне оформлення завершується в найкоротший можливий строк, але не більше ніж чотири робочих години з моменту пред`явлення митному органу товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що підлягають митному оформленню (якщо згідно з цим Кодексом товари, транспортні засоби комерційного призначення підлягають пред`явленню), подання митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та всіх необхідних документів і відомостей, передбачених статтями 257 і 335 цього Кодексу.

Згідно з частиною 2 статті статті 255 Митного кодексу України строк, зазначений у частині першій цієї статті, може бути перевищений на час виконання відповідних формальностей виключно у разі:

1) виконання митних формальностей поза місцем розташування митного органу відповідно до статті 247 цього Кодексу;

2) підтвердженого письмово бажання декларанта або уповноваженої ним особи подати відповідно до цього Кодексу додаткові документи чи відомості про зовнішньоекономічну операцію або характеристики товару;

3) проведення досліджень (аналізу, експертизи) проб і зразків товарів, якщо товари не випускаються відповідно до проведення досліджень (аналізу, експертизи) проб і зразків товарів, якщо товари не випускаються відповідно до заявленого митного режиму за тимчасовою митною декларацією згідно з цим Кодексом;

4) виявлення порушень митних правил, якщо товари не випускаються відповідно до частини шостої цієї статті;

5) зупинення митного оформлення відповідно до Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції";

6) подання додаткових документів відповідно до частини третьої статті 53 цього Кодексу в межах передбаченого нею строку, перебіг якого припиняється з моменту отримання митницею (митним постом) таких документів чи письмової відмови декларанта або уповноваженої ним особи у їх наданні;

7) призупинення митного оформлення відповідно до статей 399 і 400 цього Кодексу.

Таким чином, суд зазначає, що декларування здійснюється шляхом заявлення точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Митним кодексом України визначено перелік відомостей, які зазначаються в обов`язковому порядку в поданій декларантом декларації до митного органу, а документи, які є обов`язковими для подання разом із митною декларацією.

Митне оформлення завершується в найкоротший можливий строк, але не більше ніж чотири робочих години з моменту пред`явлення митному органу товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що підлягають митному оформленню (якщо згідно з цим Кодексом товари, транспортні засоби комерційного призначення підлягають пред`явленню), подання митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та всіх необхідних документів і відомостей, передбачених статтями 257 і 335 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 255 Митного кодексу України визначено підстави за яких строк може бути перевищений на час виконання відповідних формальностей.

Суд зазначає, що передбачений частиною 2 статті статті 255 Митного кодексу України перелік підстав для перевищення встановленого 4-годинного часу для виконання відповідних митних формальностей є вичерпним.

Судом встановлено, що 11.12.2019 між товариством з обмеженою відповідальністю Брава справа (м. Бровари, Україна) (продавцем) та Kempf-Gruppe.com (м. Вегберг, Федеративна Республіка Німеччина) (покупцем) укладено контракт № 15/19, відповідно до пункту 1.1 якого, продавець зобов`язується передати у власність покупця, а покупець сплатити устаткування (товар), зазначене в додатках до цього контракту, що складають його невід`ємну частину, на умовах цього контракту. Відповідно до додатку № 1 від 11.12.2019 до контракту від 11.12.2019 № 15/19 специфікація: плита АК 2304.00.002 - 6 шт., механізм руху в комплекті з електродвигуном АК 2304.02.000 - 5 шт., механізм руху АК 2304.02.000-01 - 1 шт., механізм руху АК 2394.02.00-01 - 4 шт., циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2304.03.000-01 - 1 шт.,циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2395.01.000- 4 шт.

Товариство з обмеженою відповідальністю Брава справа з метою митного оформлення товару подало до Галицької митниці Держмитслужби електронну митну декларацію UA209140/2020/01683, прийнято митну декларацію 26.02.2020 об 11:05 год. Згідно з графою 31 митної декларації товариства з обмеженою відповідальністю Брава справа UA209140/2020/01683, товар, який підлягав митному оформленні: частина насосів рідинних: плита АК 2304.00.002 - 6 шт., механізм руху в комплекті з електродвигуном АК 2304.02.000 - 5 шт., механіхм руху АК 2304.02.000-01 - 1 шт., механіхм руху АК 2394.02.00-01 - 4 шт., циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2304.03.000-01 - 1 шт., циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2395.01.000- 4 шт., що є частинами насосів поршневих з кривошипно-шатунним механізмом, які застосовуються у складі повітророзділювальних або газифікаційних установок та призначені для перекачування зрідженого кисню, азоту та аргону переохолодженого або такого, що перебуває під надлишком тиском; для цивільного використання; виробник - ВКФ Кріопром ТОВ; країна виробництва - UA.

Згідно з графою 32 митної деклараї товариство з обмеженою відповідальністю "Брава справа" вказало код товару 8413910090.

З 26.02.2020 по 02.03.2020 товариством з обмеженою відповідальністю Брава справа подано такі документи, зокрема і на вимогу митного органу: 1) контракт від 11.12.2019 № 15/19, відповідно до якого ТОВ Брава справа здійснювало експорт товарів; 2) специфікацію до контракту від 11.12.2019 № 15/19 , згідно з якою товар, який експортується ТОВ Брава справа : плита АК 2304.00.002 - 6 шт., механізм руху в комплекті з електродвигуном АК 2304.02.000 - 5 шт., механізм руху АК 2304.02.000-01 - 1 шт., механізм руху АК 2394.02.00-01 - 4 шт., циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2304.03.000-01 - 1 шт., циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2395.01.000 - 4 шт.; 3) додаткову угоду № 1 від 17.02.2020 до контракту від 11.12.2019 № 15/19; 4) міжнародну товаро - транспорту накладну № 339899 від 26.02.2020; 5) рахунок - фактура № 15/19-01 від 20.12.2019, 6) платіжний документ АSW97254/2 від 21.02.2020; 7) платіжний документ АSW97976/2 від 21.02.2020; 8) видаткову накладну № РН-0000049 від 21.02.2020; 9) експертиний висновок Одеської регіональної торгово-промислової палати від 24.12.2019 № УТЕ-1562; 10) висновок недержавної експертизи щодо ідентифікації товару Одеської регіональної торгово-промислової палати № УТЕ -1563 від 24.12.2019; 11) бланк технічного паспорту на насос від 27.02.2020 НЖ-125/20; 12) бланк технічного паспорту на насос НЖ-0,063/20 від 27.02.2020; 13) керівництво з експлуатації насосів рідинних від 27.02.2020; 14) технічні умови ТУ У 29.2-31630366.004-2004 від 26.04.2004;15) посвідчення № 1454/05/2022 від 10.05.2019; 16) лист імпортера від 28.02.2020; 17) лист ВКМ Кріопром ТОВ № 77/20 від 02.03.2020; 18) сертифікат якості № 637 від 19.02.2020.

Згідно з актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 26.02.2020 державним інспектором митного органу проведено огляд транспортного засобу ВК6241СІ з 17.00 год до 17:20 год, та вказано, що за результати огляду неможливо встановити про належність товару до задекларованої групи товарів, а саме чи товари не являються товарами подвійного використання, необхідно проведення додаткових митних формальностей щодо експортного контролю.

28.02.2020 на адресу Галицької митниці Держмитслужби надійшов лист Спецпідрозділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України у Львівській області від 27.02.2020 (вих. № 14/4-46оП), відповідно до якого за наявними данами можливе незаконне переміщення через митний кордон України товарів, що підлягають державному експертному контролю з приховуванням від митного контролю з боку ТОВ Брава справа . Зазначений суб`єкт ЗЕД за МД № UA209140/2020/016831 у режимі експорт 10 має намір здійснити митне оформлення товарв групи 8413 згідно УКЗЕД без відповідних дозвільних документів. Просить, вжити вичерпних заходів щродо перевірки зазначеної інформації із забезпеченням застосування необхідних форм митного контролю товарно-матеріальних цінностей, які переміщуються.

Таким чином, митним органом не завершувалось митне оформлення з тих підстав, що Галицькою митницею Держмитслужби неможливо було встановити про належність товару до задекларованої групи товарів, а саме чи товари не являються товарами подвійного використання.

Суд зазначає, що статтею 197 Митного кодексу України у випадках, передбачених законом, на окремі товари встановлюються обмеження щодо їх переміщення через митний кордон України. Пропуск таких товарів через митний кордон України та/або їх випуск залежно від вимог відповідного закону здійснюються митними органами на підставі отриманих від державних органів, інших установ та організацій, уповноважених на здійснення дозвільних або контрольних функцій щодо переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, з використанням механізму "єдиного вікна" відповідних дозвільних документів та/або відомостей про включення (виключення) товару до (з) відповідного реєстру у формі електронних документів, засвідчених електронним цифровим підписом, які підтверджують дотримання встановлених обмежень щодо переміщення таких товарів через митний кордон України, якщо використання таких дозвільних документів та/або відомостей для здійснення митних формальностей передбачено законами України. У випадках, передбачених цим Кодексом, для здійснення митних формальностей можуть використовуватися паперові примірники таких документів, надані декларантом або уповноваженою ним особою.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, визначає коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, на переміщення яких через митний кордон України у відповідному напрямку встановлено обмеження, та розміщує відповідну інформацію на своєму офіційному веб-сайті та на єдиному державному інформаційному веб-порталі "Єдине вікно для міжнародної торгівлі".

Пунктом 2 частини 1 статті 196 Митного кодексу України передбачено, що не можуть бути пропущені через митний кордон України товари, на пропуск яких відповідно до закону потрібні дозволи інших державних органів, за відсутності цих дозволів (крім алкогольних напоїв і тютюнових виробів, а також харчових продуктів для власного споживання, що ввозяться громадянами в обсязі та в порядку, встановлених статтею 376 та частиною 2 статті 378 цього Кодексу).

Спеціальним нормативно-правовим актом, що регулює діяльність, пов`язану з державним контролем за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання є Закон України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання"

Відповідно до статті 1 Закону України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" товари подвійного використання - окремі види виробів, обладнання, матеріалів, програмного забезпечення і технологій, спеціально не призначені для військового використання, а також послуги (технічна допомога), пов`язані з ними, які, крім цивільного призначення, можуть бути використані у військових або терористичних цілях чи для розроблення, виробництва, використання товарів військового призначення, зброї масового знищення, засобів доставки зазначеної зброї чи ядерних вибухових пристроїв, у тому числі окремі види ядерних матеріалів, хімічних речовин, бактеріологічних, біологічних та токсичних препаратів, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно із статтею 8 Закону України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" порядок здійснення контролю за міжнародними передачами товарів установлюється Кабінетом Міністрів України відповідно до цього та інших законів України, актів Президента України залежно від конкретних груп товарів та видів їх міжнародних передач.

Відповідно до статті 9 Закону України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" найменування та опис товарів, міжнародні передачі яких підлягають державному експортному контролю, вносяться до списків товарів, що підлягають державному експортному контролю (далі - списки). Списки складаються за відповідними групами товарів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, із залученням заінтересованих центральних органів виконавчої влади. До складання списків можуть також залучатися представники підприємств, наукових установ, організацій, а також їх об`єднань. Списки затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 "Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 86 від 28.01.2004 визначено, що міжнародна передача товарів подвійного використання Міжнародна передача товарів, зазначених у пункті 1 цього Порядку (далі - товари), може здійснюватися суб`єктом здійснення міжнародних передач товарів, центральним органом виконавчої влади, військовим формуванням, правоохоронним органом, органом та підрозділом цивільного захисту України (далі - суб`єкти), іноземним суб`єктом господарської чи іншої діяльності (далі - іноземний суб`єкт) за наявності у них відповідного дозволу чи висновку Держекспортконтролю, зазначених у статті 15 Закону.

Відповідно до статті 15 Закону України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання" дозвіл чи висновок оформляється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, як разовий, генеральний чи відкритий.

Згідно з пунктом 6 "Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 86 від 28.01.2004 у разі переміщення товарів через митний кордон України їх митний контроль та митне оформлення здійснюються у порядку, встановленому митним законодавством.

Під час митного оформлення товарів разом з іншими документами, необхідними для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, суб`єкт або іноземний суб`єкт відповідно до частини другої статті 264 Митного кодексу України на вимогу митниці зобов`язаний надати оригінал дозволу або висновку Держекспортконтролю.

Зазначені дозволи та висновки містять довідкову інформацію щодо кодів товарів згідно з УКТЗЕД. Єдиною ознакою для прийняття рішення щодо митного оформлення товару є відповідність фізичних ознак заявленого до митного оформлення товару його найменуванню та опису товару, наведеному в Єдиному списку товарів подвійного використання.

Таким чином, на окремі товари встановлюються обмеження щодо їх переміщення через митний кордон України. Пропуск таких товарів через митний кордон України та/або їх випуск залежно від вимог відповідного закону здійснюються митними органами на підставі отриманих від державних органів, інших установ та організацій, уповноважених на здійснення дозвільних або контрольних функцій щодо переміщення товарів.

У випадку якщо суб`єкт має намір здійснити експорт товару через митний кордон України, який є товаром подвійного використання, до митного органу необхідно подати дозвіл чи висновок Держекспортконтролю.

Суд зазначає, що позивачем разом із поданою декларацією до митного органу долучено експертиний висновок Одеської регіональної торгово-промислової палати від 24.12.2019 № УТЕ-1562, відповідно до якого визначено коди товарів за УКТ ЗЕД: плита АК 2304.00.002 - 8413910090, механізм руху в комплекті з електродвигуном АК 2304.02.000 - 8413910090, циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2304.03.000-01 АК 2395.01.000 - 8413910090, а також документ на підтвердження того, що товари, які експортуються згідно з контрактом 11.12.2019 № 15/19 не підлягають обов`язковій експкертизі, а саме висновок недержавної експертизи щодо ідентифікації товару Одеської регіональної торгово-промислової палати № УТЕ -1563 від 24.12.2019, згідно з яким товар плита АК 2304.00.002, механізм руху в комплекті з електродвигуном АК 2304.02.000, механізм руху АК 2304.02.000-01, механізм руху АК 2394.02.00-01 4, циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2304.03.000-01, циліндрова група з комплектом запасних частин АК 2395.01.000, не відповідає найменуванню (опису) та технічним параметрам товарів, що підлягають державному експортному контролю.

Згідно з статтею 12 Закону України Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання попередня ідентифікація товарів, а також здійснення необхідних заходів, пов`язаних з отриманням дозвільних документів на здійснення міжнародних передач таких товарів є обов`язком суб`єкта господарювання, державного замовника з державного оборонного замовлення та суб`єктів, зазначених у частині третій статті 15 цього Закону.

Суб`єкт господарювання, державний замовник з державного оборонного замовлення та суб`єкти, зазначені у частині третій статті 15 цього Закону, мають право доручити проведення попередньої ідентифікації товарів юридичній особі, яка отримала в установленому порядку повноваження на здійснення діяльності щодо попередньої ідентифікації товарів.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного експортного контролю, надає юридичним особам повноваження на здійснення діяльності щодо попередньої ідентифікації товарів у галузі державного експортного контролю та видає таким юридичним особам відповідні свідоцтва з додатками, у яких зазначаються переліки штатних і позаштатних експертів та відповідних позицій товарів (або груп товарів), щодо яких експертами здійснюється попередня ідентифікація товарів.

Згідно з Переліком юридичних осіб, які мають повноваження на здійснення діяльності щодо попередньої ідентифікації товарів у галузі державного експортного контролю, до таких юридичних осіб належить Одеська регіональна торгово-промислова палата (http://www.dsecu.gov.ua/control/uk/publish/article;jsessionid=2C704FCFC599BBB0AA3CAF67B1519075?art_id=52403&cat_id=34918).

Таким чином, позивачем до митного органу долучено документи, що підтверджують ідентифікацію товару, а також підтверджують те, що товари не підлягають експертизі, юридичної особи, яка має повноваження на здійснення діяльності щодо попередньої ідентифікації товарів у галузі державного експортного контролю.

Відповідно до статті 69 Митного кодексу України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.

У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер.

Згідно з пуктом 8, 9 наказу Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 650 "Про затвердження Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України" До прийняття Рішення декларант або уповноважена ним особа має право звернутися до митного органу із заявою про випуск товарів, які декларуються, за тимчасовою декларацією.

Якщо для вирішення питання класифікації товару виникає потреба в спеціальних знаннях з різних галузей науки, техніки, мистецтвознавства тощо або у використанні спеціального обладнання і техніки, то митний орган може звернутися до спеціалізованого митного органу з питань експертного забезпечення або до іншої експертної установи (організації).

Залучення спеціалізованого митного органу з питань експертного забезпечення або іншої експертної установи (організації) здійснюється у разі: виникнення необхідності ідентифікації або лабораторної перевірки характеристик товарів, визначальних для їх класифікації; виникнення складних питань при класифікації товарів згідно з УКТЗЕД, вирішення яких потребує експертних досліджень.

Відтак, суд зазначає, що декларант при заповненні митної декларації вказує класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД, а також долучає необхідні документи для підтвердження такої класифікації.

Однак, митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД, зокрема митні органи можуть залучати спеціалізовані митні органи з питань експертного забезпечення або іншу експертну установу (організацію).

На підставі встановлених обставин справи, суд дійшов до висновку, що декларантом товариством з обмеженою відповідальністю "Брава справа" до митної декларації долучено всі необхідні документи для підтвердження класифікації товару. Товар, який підлягав митному оформленню не підлягав експертному контролю, відтак наданню спеціального дозволу чи висновку щодо можливості переміщення товару через кордон України.

Окрім того, суд вказує, що лист Спецпідрозділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Управління Служби безпеки України у Львівській області від 27.02.2020 (вих. № 14/4-46оП), відповідно до якого повідомлено Галицьку митницю Держмитслужби про можливе незаконне перемізщення черех митний кордон України товарів, що підлягають державному експертному контролю з приховуванням від митного контролю з боку ТОВ Брава справа , надійшов на адресу Галицької митниці Держмитслужби України 28.02.2020.

Проте, висновок недержавної експертизи щодо ідентифікації товару Одеської регіональної торгово-промислової палати № УТЕ - 1563 від 24.12.2019, позивачем додано до митної декларації 26.02.2020, разом із митною декларацією, що не заперечується відповідачем.

Таким чином, у відповідача були всі необхідні документи для завершення митного оформлення товару ТОВ Брава справа в межах 4-годинного часу згідно з вимогами Митного кодексу України.

Відповідачем не доведено, а судом не встановлено підстав, визначених частиною 2 статті статті 255 Митного кодексу України для перевищенення часу виконання відповідних формальностей.

В судовому засіданні 08.07.2020 представник відповідача вказав, що підстава для перевищенення часу виконання відповідних формальностей слугувало виявлення товариством з обмеженою відповідальністю "Брава справа" порушень митних правил.

Проте, жодних доказів на підтвердження того, що позивачем порушено митні правила, представником відповідача не подано.

Суд зазначає, що на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Лелас проти Хорватії", заява N 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року, і "Тошкуце та інші проти Румунії", заява N 36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах ("Онер`їлдіз проти Туреччини", п. 128, та "Беєлер проти Італії", п. 119).

На підставі наведено, суд вказує, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність щодо незавершеная митного оформлення товару за митною декларацією UA209140/2020/016831 та невипуску транспортного засобу з товаром з зони митного контролю між 19:27 год 26.02.2020 та 10:16 год 14.04.2020.

Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

У розумінні ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Матеріали справи свідчать, що відповідні положення відповідачем дотримані не були, що в свою чергу зумовило необхідність звернення позивача за захистом свого порушеного права до суду.

З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 242-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

в и р і ш и в:

1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю Брава справа (вул. Лісова, 22, корп. А, м. Бровари, Київська обаласть, код ЄДРПОУ 40400030) до Галицької митниці Держмитслужби (вул. Костюшка, 1, м. Львів, код ЄДРПОУ 43348711) про визнання протиправною бездіяльності - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною бездіяльність Галицької митниці Держмитслужби щодо незавершеная митного оформлення товару за митною декларацією UA209140/2020/016831 та невипуску транспортного засобу з товаром з зони митного контролю між 19:27 год 26.02.2020 та 10:16 год 14.04.2020.

3. Судовий збір в розмірі 2102,00 грн стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Брава справа за рахунок бюджетних асигнувань Галицької митниці Держмитслужби.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст судового рішення виготовлено 16.07.2020.

Суддя Костецький Н.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2020
Оприлюднено16.07.2020
Номер документу90416271
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/2199/20

Постанова від 10.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 10.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 11.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 17.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 29.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 03.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 16.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні