Постанова
від 07.07.2020 по справі 540/82/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 липня 2020 р.м.ОдесаСправа № 540/82/20

Категорія: 109020100 Головуючий в 1 інстанції: Гомельчук С.В.

Місце ухвалення: м. Херсон

Дата складання повного тексту: 19.02.2020 р.

Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - Бітова А.І.

суддів - Лук`янчук О.В.

- Ступакової І.Г.

при секретарі - Рощіній К.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Олешківської міської ради Херсонської області на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 в інтересах малолітньої дитини ОСОБА_2 до Олешківської міської ради Херсонської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А :

У січні 2020 року ОСОБА_1 , яка діє в інтересах своєї малолітньої дитини ОСОБА_2 до суду з позовом до Олешківської міської ради (далі Олешківська МР) про:

- визнання протиправним та скасування рішення №896 від 29 листопада 2019 року п`ятдесят третьої сесії Олешківської МР VII скликання в частині відмови ОСОБА_2 у задоволенні клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 0,09 га для будівництва і обслуговування житлового будинку господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 , між земельними ділянками з кадастровими номерами 6525010100:02:001:0887 та 6525010100:02:001:1097;

- зобов`язання Олешківську МР повторно розглянути клопотання ОСОБА_2 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,09 га для будівництва і обслуговування житлового будинку господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 , між земельними ділянками з кадастровими номерами 6525010100:02:001:0887 та 6525010100:02:001:1097.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що у листопаді 2019 року вона представляючи інтереси своєї малолітньої дитини подала до міської ради клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність (безоплатно) земельної ділянки орієнтовною площею 0,09 га для будівництва і обслуговування житлового будинку господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), яка розташована у АДРЕСА_1 , між земельними ділянками з кадастровими номерами 6525010100:02:001:0887 та 6525010100:02:001:1097. Втім, Олешківською МР було прийнято рішення, яким відмовлено позивачу в задоволенні клопотання "в зв`язку з неможливістю встановити із наданих заявником графічних матеріалів місце розташування земельної ділянки щодо відповідності діючій затвердженій, згідно чинного законодавства, містобудівній документації". З посиланням на норми ЗК України обґрунтовує правомірність своїх вимог.

Відповідач відзив на позов не подав.

Справу розглянуто за правилами загального позовного провадження.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2020 року адміністративний позов ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ), яка діє в інтересах малолітньої дитини ОСОБА_2 (рнокпп НОМЕР_2 , АДРЕСА_2 ) до Олешківської МР (код ЄДРПОУ 04059941, 75100, Херсонська обл., м. Олешки, вул. Гвардійська, 30) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано рішення №896 від 29 листопада 2019 року п`ятдесят третьої сесії Олешківської МР VII скликання в частині відмови ОСОБА_1 , яка діяла в інтересах своєї малолітньої дитини ОСОБА_2 , у задоволенні клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 0,09 га для будівництва і обслуговування житлового будинку господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) в АДРЕСА_1 , між земельними ділянками з кадастровими номерами 6525010100:02:001:0887 та 6525010100:02:001:1097, яка детально позначена в графічних матеріалах із відповідними розмірами та бажаним місцерозташуванням, доданих до клопотання ОСОБА_1 від 18 листопада 2019 року.

Зобов`язано Олешківську МР, з урахуванням висновків суду, повторно розглянути по суті клопотання ОСОБА_1 , яка діяла в інтересах своєї малолітньої дитини ОСОБА_3 , про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 0,09 га для будівництва і обслуговування житлового будинку господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) в АДРЕСА_1 , між земельними ділянками з кадастровими номерами 6525010100:02:001:0887 та 6525010100:02:001:1097, яка детально позначена в графічних матеріалах із відповідними розмірами та бажаним місцерозташуванням, доданих до клопотання ОСОБА_1 від 18 листопада 2019 року.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань з виконавчого комітету Олешківської МР (код ЄДРПОУ 37929985, 75100, Херсонська область, вул. Гвардійська, 30) на користь ОСОБА_1 судові витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 2 881 (дві тисячі вісімсот вісімдесят одна) грн. 50 коп., шляхом безспірного списання.

В апеляційній скарзі Олешківської МР ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права.

В обґрунтування апеляційної скарги Олешківська МР зазначає, що на адресу Олешківської МР надійшла заява від ОСОБА_4 І ОСОБА_5 Р. в інтересах ОСОБА_2 саме про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо відведення їй земельної ділянки у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, а не заява (клопотання) про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

З посилання на ст. 25 Закону України "Про землеустрій" апелянт зазначає, що чинним законодавством України не передбачено документація із землеустрою у вигляді "технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність" для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

У відзиві ОСОБА_4 І ОСОБА_6 в інтересах ОСОБА_2 на апеляційну скаргу вказується, що наявність описки у заяві не може бути підставою для скасування законного та обґрунтованого рішення суду.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги Олешківської МР, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія приходить до наступного.

Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції:

18 листопада 2019 року ОСОБА_1 звернулась в інтересах своєї малолітньої дитини - ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , родинний зв`язок підтверджується свідоцтвом про народження ОСОБА_2 серії НОМЕР_3 від 21 жовтня 2016 року та рішенням Цюрупинського районного суду від 05 грудня 2017 року по справі №664/2132/17, згідно якого зокрема ОСОБА_7 після розірвання шлюбу відновлено дошлюбне прізвище - ОСОБА_4 ) з клопотанням до Олешківської МР, в якому з посиланням на ст. 118 ЗК України просила надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 0,09 га для будівництва і обслуговування житлового будинку господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) в АДРЕСА_1 , між земельними ділянками з кадастровими номерами 6525010100:02:001:0887 та 6525010100:02:001:1097. До клопотання додано графічні матеріали з бажаним місцем розташування земельної ділянки.

Згідно витягу з рішення Олешківської МР п`ятдесят третьої чергової сесії VII скликання №896 від 29 листопада 2019 року "Про відмову клопотань" рада вирішила у зв`язку з неможливістю встановити із наданих заявником графічних матеріалів місце розташування земельної ділянки, відмовила позивачу в задоволенні клопотання щодо надання дозволу на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність на підставі ст. 118 ЗК України.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням позивач звернулась до суду.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що визначених ст. 118 ЗК України підстав для відмови в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою. Суд першої інстанції зауважив на тому, що в клопотанні про надання дозволу на розробку проекту землеустрою позивачем було зазначено два кадастрових номери із посиланням на те, що бажана до отримання земельна ділянка розташована між ділянками з відповідними кадастровими номерами.

Судова колегія вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ч.2 ст. 19 Конституції України, ст.ст. 2, 6-12, 77 КАС України, ст. 118 ЗК України, які регулюють спірні правовідносини.

Судова колегія не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.

Як вбачається зі змісту спірного рішення, Олешківської МР відмовила позивачу в задоволенні саме клопотання щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність на підставі ст. 118 ЗК України.

Таким чином, судова колегія в даних спірних правовідносинах надає оцінку правомірності прийнятого рішення та підстав прийняття останнього саме в розрізі розгляду заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

Судова колегія вважає необґрунтованим довід апелянта (щодо форми заяви) у зв`язку з тим, що в даному випадку формальні неточності в формулюванні заяви не спростовують висновків суду першої інстанції щодо вірного визначення категорії спірних правовідносин.

Так, в даних спірних правовідносинах, підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність визначено неможливість встановити із наданих заявником графічних матеріалів місце розташування земельної ділянки.

Стосовно таких підстав для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, зазначених у спірному рішенні, судова колегія зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи лише на підставі закону в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями ч.ч.6, 7 ст. 118 ЗК України встановлено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Згідно ст. 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави зробити висновок, що ЗК України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зокрема: невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. При цьому, чинним законодавством не передбачено право суб`єкта владних повноважень відступати від положень ст. 118 ЗК України.

Відповідно до ч.5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 27 лютого 2018 року у справі №545/808/17 та від 07 лютого 2019 року у справі №814/702/17.

Судова колегія зазначає, що в оскаржуваному рішенні №896 від 29 листопада 2019 року п`ятдесят третьої сесії Олешківської МР VII скликання, підставою для відмови відповідачем зазначено "неможливість встановити із наданих заявником графічних матеріалів місця розташування земельної ділянки щодо відповідності до діючої затвердженої містобудівної документації".

Разом з тим, в клопотанні про надання дозволу на розробку проекту землеустрою позивачем було зазначено два кадастрових номери із посиланням на те, що бажана до отримання земельна ділянка розташована між ділянками з відповідними кадастровими номерами.

Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, що кадастровий номер земельної ділянки є повноцінним та ґрунтовним ідентифікатором земельної ділянки, що дає змогу виокремити відповідний земельний об`єкт з-поміж інших земельних ділянок/земельних масивів з метою, в тому числі, передачі відповідним особам в порядку приватизації.

В постанові Верховного Суду від 17 квітня 2018 року у справі №812/1557/17 зроблено висновок, що викопіювання з кадастрової карти є достатньою формою зазначення бажаного місця розташування земельної ділянки.

Отже, приймаючи оскаржуване рішення в спірній частині, відповідач обмежився загальним формулюванням про неможливість встановити відповідність обраного позивачем місця розташування земельної ділянки вимогам містобудівної документації.

За таких обставин, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог.

Враховуючи все вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Судова колегія не змінює розподіл судових витрат відповідно ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 308, 310, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, судова колегія, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Олешківської міської ради Херсонської області залишити без задоволення, а рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 19 лютого 2020 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 16 липня 2020 року.

Головуючий: Бітов А.І.

Суддя: Лук`янчук О.В.

Суддя: Ступакова І.Г.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2020
Оприлюднено17.07.2020
Номер документу90424103
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/82/20

Ухвала від 07.08.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Постанова від 07.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 09.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 19.02.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні