Справа №442/2653/20
Провадження №2/442/835/2020
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 липня 2020 року Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області в складі:
головуючого - судді Нагірної О.Б.
з участю секретаря - Рикало А.В.,
розглянувши цивільну справу в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін за позовом ОСОБА_1 до Опаківського навчально-виховного комплексу Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів дошкільний навчальний заклад , директора Опаківського навчально - виховного комплексу Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів дошкільний навчальний заклад Ільницького Івана Миколайовича про визнання протиправною бездіяльність посадової особи, зобов`язання надати відповідь на звернення та відшкодування моральної шкоди, -
встановив :
Позивачка звернулась з позовом до відповідачів, просить визнати протиправною бездіяльність Опаківського навчально-виховного комплексу Загальноосвітній навчальний заклад І-ПІ ст. - дошкільний навчальний заклад Дрогобицького району Львівської області в особі директора Ільницького Івана Миколайовича за порушення законодавства про звернення громадян та зобов`язати директора Опаківського навчально-виховного комплексу Загальноосвітній навчальний заклад I- III ст. - дошкільний навчальний заклад Дрогобицького району Львівської області Ільницького Івана Миколайовича надати ОСОБА_1 , обґрунтовані відповіді на її заяви від 27 серпня 2019 року, 07 жовтня 2019 року, 21 жовтня 2019 року, 22 жовтня 2019 року. Стягнути з Опаківського навчально-виховного комплексу Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ст. - дошкільний навчальний за клад Дрогобицького району Львівської області в її користь понесені судові витрати.
В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що з 16.08.1993 займає посаду вчителя української мови і літератури в Опаківському навчально-виховному комплексі Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ст. - дошкільний навчальний заклад Дрогобицького району Львівської області. 27.08.2019 звернулася із заявою на ім`я директора Опаківського НВК ОСОБА_2 в якій просила перевести її на повне тижневе навантаження вчителя української мови та літератури. Претендуючи на позачергове присвоєння педагогічного звання старший учитель , 07 жовтня 2019 року подала заяву голові атестаційної комісії (директору НВК) Ільницькому І.М ОСОБА_3 з проханням атестувати її в 2019-2020 навчальному році в позачерговому порядку. Заяву особисто отримав директор НВК ОСОБА_2 , про що свідчить його підпис і розписка про отримання на її примірнику заяви. 21 жовтня 2019 року позивачкою подано заяву директору НВК Ільницькому І.М. з проханням видати копію протоколу засідання атестаційної комісії із розгляду її заяви від 07.10.2019. Заяву отримала секретар Якуц М.С., про що свідчить її підпис. Наступного дня - 22 жовтня 2019 року позивачка подала заяву на ім`я директора НВК ОСОБА_2 з проханням ознайомити її та надати графік роботи атестаційної комісії та графік проведення атестації. Вказану заяву під підпис отримала секретар ОСОБА_4 , зареєструвала 22.10.2019 № 2. До сьогодні на вище вказані заяви позивачка не отримала жодної відповіді.
Ухвалою судді від 11.06.2020 прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі, розгляд справи ухвалено проводити в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
З`ясувавши обставини справи, дослідивши надані сторонами докази, суд вважає, що позов слід задовольнити, виходячи з наступного.
Стаття 40 Конституції України гарантує, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Право на доступ до інформації є конституційним правом людини, яке передбачене гарантоване статтею 34 Конституції України , а саме, право кожного на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань; право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб на свій вибір. Здійснення цих прав може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя.
Закріплене Конституцією України право на інформацію передбачено Законами України"Про звернення громадян" , ЗУ Про інформацію" , ЗУ Про доступ до публічної інформації" та іншими нормативно-правовими актами.
Закон України "Про інформацію"встановлює, що кожен має право на вільне одержання, використання, поширення, зберігання та захист інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Під інформацією Закон розуміє будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
Закон закріплює основні принципи інформаційних відносин, а саме: гарантованість права на інформацію; відкритість, доступність інформації.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 перебуває в трудових відносинах з відповідачем з 16.08.1993, а саме: 16.08.1993 прийнята на посаду вчителя української мови і літератури в Опаківському навчально-виховному комплексі Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ст. - дошкільний навчальний заклад Дрогобицького району Львівської області, що стверджується копією трудової книжки НОМЕР_1 .
Позивач ОСОБА_1 27.08.2019 звернулася із заявою на ім`я директора Опаківського НВК ОСОБА_2 про переведення її на повне тижневе навантаження вчителя української мови та літератури. Таку заяву отримано 27.08.2019 директором НВК І-ІІ ступенів Ільницьким ОСОБА_5 , що стверджується його підписом про таке.
07 жовтня 2019 року ОСОБА_1 подала заяву голові атестаційної комісії (директору НВК) Ільницькому І.М. з проханням атестувати її в 2019-2020 навчальному році в позачерговому порядку. Заяву особисто отримав директор НВК ОСОБА_2 , про що свідчить його підпис і розписка про отримання.
21 жовтня 2019 року позивача подала заяву директору НВК Ільницькому І.Мпро видачу копії протоколу засідання атестаційної комісії із розгляду її заяви від 07.10.2019 (отримано секретарем ОСОБА_4 ), а 22 жовтня 2019 року позивачка подала заяву на ім`я директора НВК ОСОБА_2 про надання та ознайомлення її з графіком роботи атестаційної комісії та графіком проведення атестації. Вказану заяву під підпис отримала секретар ОСОБА_4 , зареєструвала 22.10.2019 під № 2.
Відповідач ОСОБА_2 подав суду заяву про долучення письмових доказів до справи, зокрема: копію трудової книжки ОСОБА_1 , копію наказу по Опаківському НВК І-ІІ ст.. № 43; відповідь на заяву ОСОБА_1 начальника Дрогобицького районного відділу осіти І.Т. Стецук про типове положення про атестацію педагогічних працівників (п.3.1); витяг з типового положення про атестацію педагогічних працівників; витяг із ЗУ Про освіту (п.10 Призначення працівників закладів загальної середньої освіти); копії наказів по Опаківському НВК І-ІІ ст. про тижневе навантаження вчителів, де вказано, що по своєму предмету згідно наказу у неї було менше 18 годин.
Стаття 40 Конституції України гарантує право кожного направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про звернення громадян громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Приписами ст. 18 Закону України Про звернення громадян встановлено, що громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право: одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.
На підставі ч. 1 ст. 19 Закону України Про звернення громадян , органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов`язані письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення.
Згідно з абзацом 1 статті 14 Закону №393/96-ВР органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, посадові особи зобов`язані розглянути пропозиції (зауваження) та повідомити громадянина про результати розгляду.
За приписами статті 3 Закону № 393/96-ВР під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.
Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, посадових осіб.
Статтею 15 вказаного Закону передбачено, що органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань). Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов`язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов`язки.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України Про звернення громадян звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання.
Статтею 19 Закону України № 393/96-ВР встановлено, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, ор ганізації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, засоби масо вої інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повнова жень зобов`язані, зокрема:
об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання при йнятих у зв`язку з заявою чи скаргою рішень;
письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;
вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідаль ність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання гро мадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об`єднання грома дян за місцем проживання громадянина;
у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз`яснити поря док оскарження прийнятого за нею рішення;
особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг гро мадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.
Відповідно до ч. 3 ст. 12та ч. 1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи (ч. 5ст. 81 ЦПК України ).
Аналізуючи зібрані докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є підставні, знайшли підтвердження в судовому засіданні та підлягають задоволенню.
Судом встановлено та відповідачем не спростовано того, що позивач ОСОБА_1 неодноразово зверталась з заявами на імя директора НВК ОСОБА_2 , які повинні були бути розглянуті та надано на них відповідь. Однак такого зроблено не було. Жодних відповідай на заяви позивачки відповідачами надано не було, а відтак слід визнати таку бездіяльність протиправною та зобов`язатидиректора Опаківського навчально-виховного комплексу Загальноосвітній навчальний заклад I- III ст. - дошкільний навчальний заклад Дрогобицького району Львівської області Ільницького Івана Миколайовича надати ОСОБА_1 , обґрунтовані відповіді на її заяви від 27 серпня 2019 року, 07 жовтня 2019 року, 21 жовтня 2019 року, 22 жовтня 2019 року .
Відповідно до п. 6 ст. 264 ЦПК України під час ухвалення рішення суд вирішує питання як слід розподілити між сторонами судові витрати
Судові витрати у справі, за вказаного рішення, суд покладає на відповідача відповідно і на підставі ст. 141 ЦПК України .
Керуючись ст.ст. 12, 13, 76-81, 89, 259, 264, 265, 279ЦПК України, суд
ухвалив :
Позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Опаківського навчально-виховного комплексу Загальноосвітній навчальний заклад І-ПІ ст. - дошкільний навчальний заклад Дрогобицького району Львівської області в особі директора Ільницького Івана Миколайовича щодо розгляду заяв ОСОБА_1 .
Зобов`язати директора Опаківського навчально-виховного комплексу Загальноосвітній навчальний заклад I- III ст. - дошкільний навчальний заклад Дрогобицького району Львівської області Ільницького Івана Миколайовича надати ОСОБА_1 обґрунтовані відповіді на її заяви від 27 серпня 2019 року, 07 жовтня 2019 року, 21 жовтня 2019 року, 22 жовтня 2019 року.
Стягнути з Опаківського навчально-виховного комплексу Загальноосвітній навчальний заклад І-ПІ ст. - дошкільний навчальний заклад Дрогобицького району Львівської областіна користь ОСОБА_1 понесені нею та документально підтверджені витрати по оплаті судового збору в розмірі 840,80 гривень.
Рішення суду може бути оскаржене до Львівського апеляційного суду шляхом подання через Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Позивач : ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , місце реєстрації: АДРЕСА_1
Відповідач: Опаківський навчально-виховний комплекс Загальноосвітній навчальний заклад І-ПІ ст. - дошкільний навчальний заклад Дрогобицького району Львівської області: ЄДРПОУ 20830287, адреса місцезнаходження: вул..Шевченка, 240, с.Опака, Дрогобицький район, Львівська область.
Суддя Нагірна О.Б.
Суд | Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2020 |
Оприлюднено | 20.07.2020 |
Номер документу | 90443026 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області
Нагірна О. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні