Рішення
від 09.07.2020 по справі 1.380.2019.007009
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.007009

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 липня 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представника позивачки Свистович Ю.П., представника відповідача Кузів О.М., розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу за позовом за позовом ОСОБА_1 до Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради, за участі садівничого кооперативу Хімік в якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивачка) 24.12.2019 звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради (далі - Сихівська районна адміністрація, відповідач) з такими вимогами:

- визнати протиправним та скасувати рішення Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради, яке викладене в повідомленні №34-4377 від 01.07.2019 про відмову у переведенні садового будинку АДРЕСА_1 житловий;

- зобов`язати Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради перевести садовий будинок АДРЕСА_1 у житловий.

Позовні вимоги обґрунтовані такими обставинами: ОСОБА_1 є власником садового будинку АДРЕСА_1 ; садовий будинок розміщений на земельній ділянці, що належить позивачці на праві власності на підставі договору купівлі-продажу від 23.10.2015. ОСОБА_1 замовила проведення технічного огляду садового будинку, за результатом обстеження якого складено звіт; у висновках звіту зазначено, що будинок відповідає Державним будівельним нормам. ОСОБА_1 звернулася до Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради із заявою про переведення дачного(садового) будинку у житловий та листом №34-8501 від 08.10.2018 отримала відмову, аргументовану відсутністю повного пакета документів. Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо розгляду її заяви, позивачка звернулась до суду. Львівський окружний адміністративний суд у справі №1340/5137/18 постановив рішення від 13.02.2019, зобов`язав Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради розглянути заяву ОСОБА_1 про переведення садового будинку АДРЕСА_1 в житловий та прийняти рішення згідно чинного законодавства. З метою виконання цього рішення суду позивачка повторно 18.05.2019 подала заяву з доданими документами про переведення дачного (садового) будинку у житловий. Сихівська районна адміністрація листом від 01.07.2019 №34-4377 повідомила ОСОБА_1 , що їй відмовлено у переводі дачного будинку у житловий. Відмова відповідача аргументована тим, що ОСОБА_1 не надала документів, перелічених в пункті 3 (3.4, 3.5) Порядку переведення дачних і садових будинків, які відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки, затвердженому рішенням виконавчого комітету від 31.07.2015 №486. Позивачка не погоджується з відмовою відповідача у переведенні садового будинку у житловий, оскільки така суперечить порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України та Законом України Про адміністративні послуги .

Відповідач позов не визнає. Представник відповідача подав відзив на позовну заяву (а.с. 61-63), просить суд відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1 в повному обсязі. Відповідач з посиланням на норми пункту 3 Порядку переведення дачних і садових будинків, які відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №486 від 31.07.2015 вказує, що при зверненні до районної адміністрації позивачка не надала всіх необхідних документів, а саме: план-схему земельної ділянки кооперативу із зазначенням номерів окремих земельних ділянок та їх власників, погодженого головою кооперативу. При цьому відповідач звертає увагу суду на те, що цільове призначення належної ОСОБА_1 в садівничому кооперативу Хімік земельної ділянки - землі сільськогосподарського призначення для ведення садівництва, вказує, що на земельній ділянці сільськогосподарського призначення не може знаходитись житловий будинок.

З огляду на те, що вимоги ОСОБА_1 стосуються переведення садового будинку, котрий розміщений в садівничому кооперативі Хімік , на стадії підготовчого провадження суд залучив цей садівничий кооператив до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача. Надіслані кооперативу судові виклики повернуто поштою до суду; оскільки суд скеровував процесуальні документи на зареєстроване місцезнаходження юридичної особи, така вважається належним чином повідомленою про розгляд справи за її участі. Третя особа письмове пояснення щодо позову ОСОБА_1 до суду не подавала.

Суд заслухав пояснення учасників справи, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, оцінив їх в сукупності і встановив такі фактичні обставини справи і відповідні їм спірні правовідносини:

ОСОБА_1 є власницею земельної ділянки площею 0,0601 га, кадастровий номер 4610136800:02:005:0297, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1, з цільовим призначення землі сільськогосподарського призначення, для ведення садівництва (а.с. 20-21). На цій земельній ділянці побудовано садовий будинок АДРЕСА_1 загальною площею 229,4 м. кв . АДРЕСА_1 належить позивачці на праві приватної власності, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме про реєстрацію права власності (а.с. 29).

На замовлення ОСОБА_1 експерт ФОП ОСОБА_2. провів технічний огляд садового будинку АДРЕСА_1 на предмет відповідності такого державним будівельним нормам та надання в разі потреби рекомендацій щодо усунення виявлених недоліків. За результатами обстеження складено звіт від 15.03.2017, у висновку якого зазначено, що садовий будинок АДРЕСА_1 відповідає вимогам Державних будівельних норм (а.с. 5-10,11).

14.09.2018 ОСОБА_1 звернулась із заявою до Сихівської районної адміністрації про переведення дачного (садового) будинку у жилий будинок. Листом від 08.10.2018 №34-8501 Сихівська районна адміністрації Львівської міської ради відмовила ОСОБА_1 у вирішенні питання по суті звернення, оскільки позивачка не подано документи, перелічені в п.3 Порядку переведення дачних і садових будинків, які відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 31.07.2015 № 486 та відсутня довідка з ОКП ЛОР БТІ та ЕО для присвоєння поштової адреси даному будинку. Заява з документами повернута без вирішення питання по суті. Не погоджуючись із поверненням заяви про переведення дачного (садового) будинку у жилий будинок позивачка звернулася до суду за захистом своїх прав.

13.02.2019 Львівський окружний адміністративний суд прийняв рішення №1340/5137/18, відповідно до якого задовольнив позов ОСОБА_1 , суд (а.с. 30-32): -визнати протиправною бездіяльність Сихівської районної адміністрації щодо неприйняття рішення за заявою про переведення садового будинку АДРЕСА_1 ; - зобов`язати Сихівську районну адміністрацію розглянути заяву про переведення садового будинку АДРЕСА_1 в житловий та прийняти рішення згідно чинного законодавства. Це рішення набрало законної сили 26.03.2019, на примусове його виконання суд 02.04.2019 видав виконавчий лист (а.с. 33).

В цьому рішенні суд вказав, що позивачка звернулася із заявою до Сихівської районної адміністрації про переведення дачного (садового) будинку у житловий будинок та додала до заяви всі необхідні документи. Разом з тим, відповідач листом від 08.10.2018 повернув заяву позивачки без розгляду по суті. Суд вказав, що відповідачем не було дотримано вимог Порядку, оскільки останній за наслідками розгляду заяви позивачки мав прийняти рішення про переведення дачного або садового будинку у жилий будинок або про відмову в такому переведенні з підстав, передбачених пунктом 4 Порядку переведення дачних та садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 №321.

18.05.2019 ОСОБА_1 повторно подала через Центр надання адміністративних послуг міста Львова із заяву від 18.05.2019 про переведення дачного (садового) будинку у житловий, просила перевести садовий будинок АДРЕСА_1 . В заяві вказала, що такий будинок належить їй на праві власності, до заяви додала документи, що підтверджують право власності на будинок та звіт про проведення технічного огляду будинку (а.с. 4)

Сихівська районна адміністрація листом від 01.07.2019 №34-4377 повідомила ОСОБА_1 про відмову у переводі дачного будинку у житловий. В листі відповідач вказав, що ОСОБА_1 не подала документів, перелічених в пункті 3 (3.4, 3.5) Порядку переведення дачних і садових будинків, які відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки, затвердженому рішенням виконавчого комітету від 31.07.2015 №486, про те, що відсутня довідка з ОКП ЛОР БТІ та ЕО та довідка садівничого кооперативу Хімік для присвоєння поштової адреси будинку. Додатково відповідач звернув увагу заявниці, що цільове призначення земельної ділянки в садівничому кооперативі Хімік відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності - землі сільськогосподарського призначення, для ведення садівництва. У зв`язку з викладеним відповідач повернув заяву ОСОБА_1 з документами без вирішення питання по суті (а.с. 3).

При прийнятті рішення суд керується такими нормами права:

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 1 Закону України Про адміністративні послуги від 06.09.2012 №5203-VI (далі - Закон №5203-VI) визначено, що:

- адміністративна послуга - результат здійснення владних повноважень суб`єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов`язків такої особи відповідно до закону;

- суб`єкт звернення - фізична особа, юридична особа, яка звертається за отриманням адміністративних послуг;

- суб`єкт надання адміністративної послуги - орган виконавчої влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, державний реєстратор, суб`єкт державної реєстрації, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги.

Згідно з частиною третьою статті 3 Закону №5203-VI до адміністративних послуг також прирівнюється надання органом виконавчої влади, іншим державним органом, органом влади Автономної Республіки Крим, органом місцевого самоврядування, їх посадовими особами, державним реєстратором, суб`єктом державної реєстрації витягів та виписок із реєстрів, довідок, копій, дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб`єкту звернення, а також об`єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт.

Нормами статті 5 Закону №5203-VI визначено основні вимоги до регулювання надання адміністративних послуг. Виключно законами, які регулюють суспільні відносини щодо надання адміністративних послуг, встановлюються:

1) найменування адміністративної послуги та підстави для її одержання;

2) суб`єкт надання адміністративної послуги та його повноваження щодо надання адміністративної послуги;

3) перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги;

4) платність або безоплатність надання адміністративної послуги;

5) граничний строк надання адміністративної послуги;

6) перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги.

Відповідно до приписів статті 9 Закону №5203-VI:

1. Адміністративні послуги надаються суб`єктами надання адміністративних послуг безпосередньо або через центри надання адміністративних послуг.

2. Фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, має право на отримання адміністративної послуги незалежно від реєстрації її місця проживання, крім випадків, установлених законом.

4. Заява на отримання адміністративної послуги (далі - заява) подається в письмовій, усній чи електронній формі.

5. Перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, визначаються законом.

6. Забороняється вимагати від суб`єкта звернення документи або інформацію для надання адміністративної послуги, не передбачені законом.

Частиною другою статті 5 Закону №5203-VI визначено, що адміністративні послуги визначаються виключно законом.

Відповідно до положень ст.ст. 4, 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності. Публічно-правовий спір - це спір, у якому хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг.

Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо переведення садових і дачних будинків у жилі будинки та реєстрації в них місця проживання 2 вересня 2014 року № 1673-VII доповнено Житловий кодекс Української РСР статтею 8-1 такого змісту: Стаття 8-1. Переведення у жилі будинки садових і дачних будинків. Громадяни відповідно до закону мають право на переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Рішення про переведення дачних і садових будинків у жилі будинки приймається відповідними органами місцевого самоврядування .

Відповідно до розділу II Прикінцеві положення Закону № 1673-VII:

1. цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування (опублікований в Голосі України від 26.09.2014 № 184);

2. Тимчасово, до проведення реформи адміністративно-територіального устрою, дачні поселення та садівницькі товариства у приміських зонах обліковуються за тими населеними пунктами, з якими вони зв`язані адміністративно або територіально; Тимчасово, до проведення реформи адміністративно-територіального устрою, до жителів, об`єднаних постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, також відносяться жителі, які проживають постійно за межами цих адміністративно-територіальних одиниць, але житло яких віднесено до відповідного села, селища чи міста;

3. Кабінету Міністрів України у двомісячний строк з дня набрання чинності цим Законом: - привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; - забезпечити приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

На виконання Закону №1673-VII Кабінет Міністрів України 29.04.2015 прийняв Постанову №321, котрою затвердив Порядок переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки (далі - Порядок №321). Цей Порядок визначає механізм переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки.

Відповідно до пункту 2 Порядку переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки здійснюється безоплатно органами місцевого самоврядування села, селища, міста, з якими відповідні дачні поселення та садівничі товариства пов`язані адміністративно або територіально.

Пунктом 3 Порядку №321 визначено, що для переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок громадянин, який є його власником, або уповноважена ним особа (далі - власник) подає до виконавчого органу сільської (селищної, міської) ради , а у разі, коли в сільській раді виконавчий орган не утворено, - сільському голові (далі - уповноважений орган) заяву за формою згідно з додатком 1, до якої додаються:

1) копія документа про право власності на дачний чи садовий будинок, засвідчена в установленому порядку;

2) письмова згода співвласників (за наявності) на переведення такого будинку в жилий;

3) звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам за формою згідно з додатком 2.

Згідно з пунктом 4 Порядку №321 за результатами розгляду заяви та доданих до неї документів уповноважений орган протягом місяця з дня їх надходження приймає рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок або про відмову в такому переведенні. Прийняття рішення про відмову в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок допускається за наявності хоча б однієї з таких підстав:

- неподання документів, зазначених у пункті 3 цього Порядку;

- виявлення в поданих документах недостовірних відомостей;

- встановлення невідповідності дачного чи садового будинку вимогам державних будівельних норм, що зазначені у розділі I (обов`язковий) результатів технічного огляду звіту про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку (додаток 2).

Виконавчий комітет Львівської міської ради прийняв рішення №486 від 31.07.2015, яким затвердив Порядок переведення дачних і садових будинків, які відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки (далі - Порядок №486).

Згідно з пунктом 2 Порядку №486 переведення дачних і садових будинків, які відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки здійснюється на підставі розпорядження голови районної адміністрації згідно з висновком районної міжвідомчої комісії.

Пунктом 3 Порядку №486 визначено, що для переведення дачного чи садового будинку, який відповідає державним будівельним нормам, у жилий будинок громадянин, який є його власником, або уповноважена ним особа подає заяву на ім`я голови районної адміністрації, до якої додаються:

3.1. Копія документа, який посвідчує особу.

3.2. Копія документа про право власності на дачний чи садовий будинок, засвідчена у встановленому законом порядку.

3.3. Письмова згода співвласників будинку.

3.4. Довідка про членство у дачному чи садовому кооперативі (за наявності).

3.5. План-схема земельної ділянки кооперативу з зазначенням номерів окремих земельних ділянок та їх власників, погоджений головою кооперативу та засвідчений печаткою кооперативу.

3.6. Звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам.

Згідно з пунктом 6 Порядку №486 прийняття рішення про відмову у переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок допускається за наявності хоча б однієї з таких підстав:

6.1. Неподання документів, перелічених у пункті 3 цього Порядку.

6.2. Виявлення у поданих документах недостовірних відомостей.

6.3. Встановлення невідповідності дачного чи садового будинку вимогам державних будівельних норм.

При вирішенні цього спору суд керується такими мотивами:

ОСОБА_1 є власницею садового будинку АДРЕСА_1 . Цей будинок знаходиться/побудований на належній позивачці земельній ділянці. Звітом про проведення технічного огляду садового будинку від 15.03.201, складеним експертом ФОП ОСОБА_2 підтверджено, що цей садовий будинок відповідає будівельним нормам.

Для переведення зазначеного садового будинку АДРЕСА_1 в житловий ОСОБА_1 , як власниця цього будинку, звернулась до відповідача через Центр надання адміністративних послуг із заявою від 18.05.2019, до якої долучила всі необхідні документи, визначені пунктом 3 Порядку №321 (документи, що підтверджують право власності на будинок, а також звіт про відповідність садового будинку ДБН).

Відповідач листом від 01.07.2019 № 34-4377 повідомив позивачку про відмову перевести її садовий будинок в житловий. Правовими підставами для такої відмови Сихівська районна адміністрація вказала на неподання ОСОБА_1 документів, перелічених в пункті 3 (3.4, 3.5) Порядку №486: - відсутня довідка з ОКП ЛОР БТІ та ЕО та довідка садівничого кооперативу Хімік для присвоєння поштової адреси будинку; - цільове призначення земельної ділянки - землі сільськогосподарського призначення для ведення садівництва.

Оцінюючи відмову відповідача у переведенні садового будинку АДРЕСА_1 в житловий суд зауважує таке:

Норми Порядку №321 визначають вичерпний перелік документів, які подає власник садового будинку для переведення такого у житловий, це: копія документа про право власності на дачний чи садовий будинок, засвідчена в установленому порядку; письмова згода співвласників (за наявності) на переведення такого будинку в жилий; звіт про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам за формою згідно з додатком 2.

Виконавчий комітет Львівської міської ради, діючи на виконання Порядку №321, прийняв власний Порядок №486, в котрому розширив перелік документів, які подає власник садового будинку для переведення такого у житловий, тобто встановив вимогу подання додаткових документів, не передбачених Порядком №321, а саме: довідка про членство у дачному чи садовому кооперативі (за наявності), план-схема земельної ділянки кооперативу з зазначенням номерів окремих земельних ділянок та їх власників, погоджений головою кооперативу та засвідчений печаткою кооперативу. Отже, виконавчий комітет Львівської міської ради, затверджуючи Порядок №486, діяв протиправно, оскільки не мав повноважень розширювати перелік документів, необхідних для переведення садового будинку у житловий.

На підставі частини третьої статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України суд застосовує до спірних правовідносин правовий акт, який має вищу юридичну силу, а саме норми норм Порядку №321.

Норми пункту 6 Порядку №321 визначають вичерпний перелік підстав для відмови в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок, це: - неподання документів, зазначених у пункті 3 цього Порядку; - виявлення в поданих документах недостовірних відомостей; - встановлення невідповідності дачного чи садового будинку вимогам державних будівельних норм, що зазначені у розділі I (обов`язковий) результатів технічного огляду звіту про проведення технічного огляду дачного чи садового будинку (додаток 2).

Оцінюючи звернення ОСОБА_1 про переведення садового будинку у житловий в контексті правових норм Порядку №321, суд констатує, що:

- заява була подана особисто ОСОБА_1 як одноосібним власником садового будинку АДРЕСА_1 ;

- заява подана відповідної форми, згідно формою у додатку 1 до Порядку №321;

- до заяви додано всі необхідні документи, а саме - документ, що підтверджує право власності заявниці на цей будинок, а також звіт про проведення технічного огляду садового будинку з висновком про його відповідність державним будівельним нормам за формою згідно з додатком 2 до Порядку №321.

З огляду на це суд дійшов висновку, що Сихівська районна адміністрація протиправно відмовила ОСОБА_1 у переведенні садового будинку АДРЕСА_1 у житловий з підстав подання неповного пакету документів.

Щодо посилання відповідача на те, що відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності цільове призначення земельної ділянки землі сільськогосподарського призначення, для ведення садівництва суд зазначає, що жодна із зазначених в пункті 6 Порядку №321 підстав не пов`язана із цільовим призначенням земельної ділянки, на якій розташований садовий будинок, тому посилання відповідача на цільове призначення земельної ділянки як підставу для відмови у переведення садового будинку у житловий є помилковим.

При прийнятті рішення суд на підставі частини п`ятої статті 242 КАС України враховує правову позицію Верховного Суду щодо застосування норм Порядку №321, викладену в постанові від 30.03.2020 у справі №363/541/16-а. Так, суд касаційної інстанції вказав, що …Порядком передбачено вичерпний перелік підстав для відмови в переведенні дачного чи садового будинку у жилий будинок. Переведення дачних і садових будинків в жилі є процедурою, яка передбачає надання садовому будинку статусу житлового за умов відповідності даної споруди будівельним стандартам, що висуваються до житлових домоволодінь. При цьому, будь-яких вимог до земельних ділянок, на яких розташовані дані будинки, цей Порядок не містить, також не містить будь-яких умов і Житловий кодекс України, на виконання ч. 1 ст. 8-1 якого Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 29.04.2015р. №321 .

Підсумовуючи свої висновки суд вважає, що відповідач в порушення норм Порядку №321 протиправно відмовив ОСОБА_1 у переведенні садового будинку АДРЕСА_1 . Отже, рішення Сихівської районної адміністрації про відмову у переведенні садового будинку АДРЕСА_1 , про яке повідомлено в листі №34-4377 від 01.07.2019, підлягає скасуванню як протиправне.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. Відповідно до положень статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: - визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; - визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Суд враховує, що питання ефективності правового захисту неодноразово аналізувалося у рішеннях касаційного суду. Так, у рішенні від 16.09.2015 у справі АДРЕСА_1-1465а15 Верховний Суд України вказав, що рішення суду, у випадку задоволення позову, має бути таким, яке б гарантувало дотримання і захист прав, свобод, інтересів позивача від порушень з боку відповідача, забезпечувало його виконання та унеможливлювало необхідність наступних звернень до суду. Спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Визначаючись з належним способом захисту прав позивачки у цій справі суд враховує, що відповідач в адресованому позивачці повідомленні №34-4377 від 01.07.2019 фактично повторно відмовив ОСОБА_1 у переведенні дачного будинку у житловий. Незважаючи на вказівки суду у справі №1340/5137/18 (в якому суд вказав на недотримання відповідачем вимог Порядку №321 та зобов`язав Сихівську районну адміністрацію розглянути заяву ОСОБА_1 про переведення садового будинку АДРЕСА_1 в житловий та прийняти рішення згідно чинного законодавства), відповідач повторно відмовив заявниці у переведенні дачного будинку у житловий з аналогічних підстав, при цьому знову ухилився від прийняття рішення визначеної форми. Так, відповідно до пункту 2 Порядку №486 визначено, що переведення дачних і садових будинків, які відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки здійснюється на підставі розпорядження голови районної адміністрації . Такі обставини вказують на недобросовісність дій відповідача щодо вирішення заяви позивачки та про ухилення суб`єкта владних повноважень від прийняття рішення у формі, передбаченій чинним законодавством, з урахуванням позиції суду. За обставин цієї справи суд вважає належним та єдиним ефективним способом захисту порушеного права позивачки є саме зобов`язання відповідача перевести садовий будинок АДРЕСА_1 .

Суд враховує, що такий підхід до визначення ефективного способу захисту прав особи визнав належним Верховний Суд у справі щодо оцінки повторної відмови суб`єкта владних повноважень у формі листа в задоволенні звернення особи (постанова від 18.06.2020 у справі 802/1827/17-а; http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/ /89928251).

Отже, позовні вимоги ОСОБА_1 до Сихівської районної адміністрації є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення повністю.

Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України та враховуючи задоволення позовних вимог ОСОБА_1 , суд стягує на користь позивачки суму сплаченого ним судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 9, 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 229, 241-246, 250, 251, 255, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради, викладене в повідомленні №34-4377 від 01.07.2019, про відмову у переведенні садового будинку АДРЕСА_1 у житловий будинок.

Зобов`язати Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради перевести садовий будинок АДРЕСА_1, розміщений садівничому кооперативі "Хімік" у місті Львові по вулиці Пимоненка, у житловий будинок.

Стягнути з Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради (79049, Львівська область, місто Львів, пр. Червоної Калини, буд. 66; ідентифікаційний код 25258931) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати по сплаті судового збору у сумі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 коп.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня складення його повного тексту. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який постановив рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складено 20.07.2020.

Суддя Москаль Р.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2020
Оприлюднено20.07.2020
Номер документу90467168
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.007009

Рішення від 09.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Рішення від 09.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 28.04.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 28.01.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні