ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/554/20
03 липня 2020 рокум. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Мірінович У.А.
за участю:
секретаря судового засідання Хоменко Л.В.
представника відповідача П.Вароди
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кар`єр Новосілка" до Скалатської міської ради, третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Служба автомобільних доріг в Тернопільській області про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю "Кар`єр Новосілка" до Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області про визнання протиправним та скасування рішення сорок дев`ятої сесії сьомого скликання Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 10.12.2018 № 1536 "Про обмеження руху вантажних автомобілів по вул. Л.Українки та вул. Б.Хмельницького с. Новосілка Підволочиського району Тернопільської області".
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 24.01.2020 на адресу ТОВ "Кар`єр Новосілка" надійшов лист відповідача з додатками: копія листа Скалатської міської ради від 01.04.2019 № 1204 та копія рішення сорок дев`ятої сесії сьомого скликання Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 10.12.2018 № 1536 "Про обмеження руху вантажних автомобілів по вул. Л.Українки та вул. Б.Хмельницького с. Новосілка Підволочиського району Тернопільської області". Зазначеним рішенням відповідач вирішив наступне:
- погодити проект організації дорожнього руху по вул. Л.Українки та вул. Б.Хмельницького в с. Новосілка Підволочиського району Тернопільської області розроблений Службою автомобільних доріг у Тернопільській області;
- заборонити рух вантажних автомобілів по вул. Л.Українки та вул. Б.Хмельницького в с. Новосілка Підволочиського району Тернопільської області, які перебувають в комунальній власності та на балансі Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області, за виключенням доріг загального користування місцевого значення, які проходять по вказаних вулицях, шляхом встановлення відповідних заборонних дорожніх знаків (3.3 Рух вантажних автомобілів заборонено 10 т);
- керівництву ТОВ "Кар`єр Новосілка" рекомендувати при здійсненні своєї господарської діяльності користуватись існуючою внутрігосподарською дорогою, що примикає до дороги загального користування Кам`янки - Скалат і з`єднує села Полупанівка і Новосілка з об`єктами господарювання за межами населених пунктів. Оскаржене рішення позивач вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню, з огляду на наступне.
Позивач здійснює свою господарську діяльність (видобування вапняку) в селі Новосілка Підволочиського району Тернопільської області та відвантаження своєї продукції проводить автомобільним транспортом саме шляхами вулиць Б.Хмельницького та Л.Українки, ділянці автомобільної дороги державного значення Т-20-19/М-12/(Камянки) - Скалат в межах с. Новосілка Підволочиського району відповідно до затвердженого Генерального плану села Новосілка. При цьому згідно листа Служби автомобільних доріг у Тернопільській області №11-9/1331 від 08.11.2017 по ділянці дороги державного значення Т-20-19/М-12/(Камянки) - Скалат в межах с. Новосілка дозволяється рух автотранспорту з максимально розрахунковим навантаженням 10 т на вісь та 5 т на колеса автомобіля. Водночас, звернув увагу суду на те, що пунктом 22.5 Правил дорожнього руху, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306 (далі - Правила № 1306) встановлено, що забороняється рух транспортних засобів з навантаженням на вісь понад 7т або фактичною масою понад 24т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.
Таким чином, позивач вважає, що оскільки частина вулиць Л.Українки та Б.Хмельницького у селі Новосілка є дорогою загального користування місцевого значення, відповідач всупереч вимогам пункту 22.5 Правил № 1306 прийняв рішення щодо заборони руху вантажних автомобілів з фактичною масою понад 10 т, зокрема і на ділянках вулиць Л.Українки та Б.Хмельницького у селі Новосілка, які є дорогами загального користування, встановивши відповідні заборонні дорожні знаки (3.3. Рух вантажних автомобілів заборонено 10т). Додатково позивач зазначив, що відповідно до вимог чинного законодавства України всім користувачам автомобільних доріг, яким є і позивач, забезпечується право на безперервні, безпечні та зручні умови руху; отримання оперативної інформації про дорожні умови та напрямки руху. При цьому забезпечення зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів є основним обов`язком органу місцевого самоврядування.
Також позивач вказує на те, що заяви жителів с. Новосілка, акт обстеження вулично -дорожньої мережі с. Новосілка, які слугували для прийняття оскарженого рішення, не можуть бути підставами для обмеження руху вантажного транспорту дорогами по вказаним вулицям, оскільки висновком експерта за результатами проведеної будівельно-технічної експертизи від 15.10.2019 № 499/19-22 підтверджено наступне: "однозначно стверджувати, що причиною пошкоджень житлових будинків по вул. Л.Українки та вул. Б. Хмельницького від руху вантажних автомобілів з продукцією ТОВ "Кар`єр Новосілка" не можна".
Щодо пункту 1 рішення від 10.12.2018 № 1536, яким погоджено проект організації дорожнього руху по вул. Л.Українки та вул. Б.Хмельницького в с. Новосілка Підволочиського району Тернопільської області, розроблений Службою автомобільних доріг у Тернопільській області, позивач зазначив, що такий проект є надуманим, оскільки Служба автомобільних доріг у Тернопільській області своїми листами повідомила те, що в 2018-2019 р.р. жодних проектів з організації дорожнього руху по вул. Л.Українки та вул. Б.Хмельницького в селі Новосілка для Скалатської міської ради не розробляла та не погоджувала.
Додатково позивач звернув увагу суду на те, що в 2017 році підставою для розробки Службою автомобільних доріг у Тернопільській області проекту з організації дорожнього руху по вул. Л Українки та вул. Б. Хмельницького в с. Новосілка, а також розробки і погодження схеми встановлення дорожніх знаків (проектна документація) з обмеженням руху вантажних автомобілів по вказаних вулицях (3.3. Рух вантажних автомобілів заборонено 10т) зі Службою автомобільних доріг у Тернопільській області та відповідним органом - УПП Національної поліції України в Тернопільській області було рішення Скалатської міської ради № 57 від 25.05.2017 "Про обмеження руху вантажних автомобілів по вул. Л.Українки та вул. Б.Хмельницького у с. Новосілка", яке визнано протиправним та скасовано в судовому порядку.
Ухвалою суду від 02.03.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання у справі.
Ухвалою суду від 29.05.2020 залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Службу автомобільних доріг в Тернопільській області.
Ухвалою суду від 12.06.2020 закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду відповідно до статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 № 2747-IV (далі - КАС).
Позивач у судове засідання не з`явився, подав до суду клопотання, в якому просить розглядати справу без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні, заперечуючи проти позову, суду пояснив, що відповідач оскаржене рішення прийняв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, в тому числі з урахуванням постанови Верховного Суду від 14.11.2018 у справі № 604/476/17, актів обстеження вулично - дорожньої мережі села Новосліка Підволочиського району, проекту організації дорожнього руху по вул. Б. Хмельницького та вул. Л. Українки в с. Новосілка Підволочиського району Тернопільської області, розробленого Службою автомобільних доріг у Тернопільській області та погодженого Управлінням патрульної поліції у Тернопільській області.
З огляду на зазначене та посилаючись на відзив на позов просив у задоволенні позовних вимог відмовити (арк. справи 141-148).
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Служба автомобільних доріг в Тернопільській області в судове засідання не з`явилася, подала до суду заяву, в якій просить розглядати справу без її участі. Щодо задоволення позовних вимог не заперечує.
Заслухавши у судовому засіданні пояснення представника відповідача, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступні обставини.
Товариства з обмеженою відповідальністю "Кар`єр Новосілка" зареєстроване як юридична особа за адресою: 47874, Тернопільська обл., Підволочиський р-н., с. Новосілка та перебуває на обліку в контролюючому органі. Вид діяльності, зокрема, КВЕД - 08.11. Добування декоративного та будівельного каменю, вапняку, гіпсу, крейди та глинистого сланцю, про що свідчить витяг з ЄДРЮО, ФОП та ГФ (арк. справи 220-223).
Водночас, як підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами, позивач здійснює свою господарську діяльність (видобування вапняку) в селі Новосілка Підволочиського району Тернопільської області, відвантаження своєї продукції проводить автомобільним транспортом саме шляхами вулиць Б.Хмельницького та Л.Українки, ділянці автомобільної дороги державного значення Т20-19 (М-19 Камянки - Скалат) в межах с. Новосілка Підволочиського району відповідно до затвердженого Генерального плану села Новосілка.
На сорок дев`ятій сесії сьомого скликання відповідач прийняв рішення від 10.12.2018 № 1536 "Про обмеження руху вантажних автомобілів по вул. Л.Українки та вул. Б.Хмельницького с. Новосілка Підволочиського району Тернопільської області", яким вирішив наступне (арк. справи 15):
- погодити проект організації дорожнього руху по вул. Л.Українки та вул. Б.Хмельницького в с. Новосілка Підволочиського району Тернопільської області розроблений Службою автомобільних доріг у Тернопільській області;
- заборонити рух вантажних автомобілів по вул. Л.Українки та вул. Б.Хмельницького в с. Новосілка Підволочиського району Тернопільської області, які перебувають в комунальній власності та на балансі Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області, за виключенням доріг загального користування місцевого значення, які проходять по вказаних вулицях, шляхом встановлення відповідних заборонних дорожніх знаків (3.3 Рух вантажних автомобілів заборонено 10 т);
- керівництву ТОВ "Кар`єр Новосілка" рекомендувати при здійсненні своєї господарської діяльності користуватись існуючою внутрігосподарською дорогою, що примикає до дороги загального користування Кам`янки - Скалат і з`єднує села Полупанівка і Новосілка з об`єктами господарювання за межами населених пунктів.
Підставою для прийняття такого рішення слугували: інформація депутатів про виникнення соціальної напруги в результаті руху вилицями Л.Українки та Б.Хмельницького в селі Новосілка великовагового автотранспорту і нанесення значної шкоди майну громадян; акт обстеження вулично-дорожньої мережі с. Новосілка Підволочиського району Тернопільської області; заяви жителів с. Новосілка.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з того, що відповідно до частини другої статті 2 КАС у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини першої статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР) сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Підпунктом 1 пункту "а" частини першої статті 30 Закону № 280/97-ВР визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження щодо управління об`єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про автомобільні дороги" від 08.09.2005 № 2862-IV (далі - Закон № 2862-IV) автомобільна дорога - лінійний комплекс інженерних споруд, призначений для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів; вулиця - автомобільна дорога, призначена для руху транспорту і пішоходів, прокладання наземних і підземних інженерних мереж у межах населених пунктів.
Автомобільні дороги загального користування є складовою Єдиної транспортної системи України і задовольняють потреби суспільства в автомобільних пасажирських і вантажних перевезеннях (частина перша статті 7 Закону № 2862-IV).
Частиною першою статті 16 Закону № 2862-IV визначено, що вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.
За приписами статті 17 Закону № 2862-IV управління функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування, у віданні яких вони знаходяться.
Відповідно до статті 19 Закону № 2862-IV основними обов`язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є:
1) забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів;
2) організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами;
3) видача дозволів на прокладання нових та ремонт існуючих мереж у межах "червоних ліній" вулиць і доріг міст та інших населених пунктів;
4) завчасне оповіщення учасників руху і мешканців міст та інших населених пунктів про строки та порядок тимчасового обмеження або припинення руху транспортних засобів;
5) здійснення статистичного обліку та паспортизації вулиць і доріг міст та інших населених пунктів;
6) забезпечення дотримання норм природоохоронного законодавства у процесі будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів;
7) видача в установленому порядку дозволів на тимчасове припинення руху.
При цьому, органи місцевого самоврядування в частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів мають право, зокрема обмежувати або забороняти рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, визначені для них державними стандартами, у разі відсутності відповідного спеціального погодження (пункт 7 частини першої статті 20 Закону № 2862-IV).
Статтею 32 Закону № 2862-IV визначено, що користувачі автомобільних доріг мають право на: безперервні, безпечні та зручні умови руху; отримання оперативної інформації про дорожні умови та напрямки руху; відшкодування збитків у порядку, визначеному законом. Користувачі автомобільних доріг зобов`язані, зокрема, дотримуватися вимог правил дорожнього руху.
За приписами статті 33 Закону № 2862-IV рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини першої та другої статті 6 Закону України "Про дорожній рух" від 30.06.1993 № 3353-XII (далі - Закон № 3353-XII) до компетенції міських рад та їх виконавчих органів, районних рад та районних державних адміністрацій у сфері дорожнього руху належить, зокрема, контроль за організацією навчання різних соціально-вікових груп населення Правил дорожнього руху, планування заходів, пов`язаних із профілактикою його безпеки, та контроль за їх виконанням. До компетенції міських рад та їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху також належить, зокрема, затвердження вимог до облаштування майданчиків для паркування транспортних засобів з урахуванням норм, нормативів, стандартів у сфері благоустрою населених пунктів, державних будівельних норм, технічних умов, Правил дорожнього руху та інших нормативних документів.
Пунктом 22.5 розділу 2 Правил № 1306 визначено, що забороняється рух транспортних засобів з навантаженням на вісь понад 7 т або фактичною масою понад 24 т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.
При цьому, за приписами пункту 1.1 розділу 1 Правил № 1306 ці Правила відповідно до Закону України "Про дорожній рух" встановлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території України. Інші нормативні акти, що стосуються особливостей дорожнього руху (перевезення спеціальних вантажів, експлуатація транспортних засобів окремих видів, рух на закритій території тощо), повинні ґрунтуватися на вимогах цих Правил.
Відповідно до пункту 3.3 розділу 33 "Дорожні знаки" "Рух вантажних автомобілів заборонено". Забороняється рух вантажних автомобілів і составів транспортних засобів з дозволеною максимальною масою понад 3,5 т (якщо на знакові не зазначена маса) або з такою, що перевищує зазначену на знакові, а також тракторів, самохідних машин і механізмів.
Аналізуючи зазначені норми права, суд дійшов висновку, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому забороняється рух транспортних засобів з навантаженням на вісь понад 7 т або фактичною масою понад 24 т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.
Як підтверджується матеріалами справи, в тому числі листом від 17.10.2016 № 14-8/1430 та не заперечується сторонами, через населені пункти с. Полупанівка, с. Старий Скалат, с. Новосілка та м. Скалат проходять автомобільні дороги державного значення Т-20-19/М-12 (Кам`янки) - Скалат і Т-20-02 Тернопіль - Скалат - Жванець, що відносяться до доріг загального користування (арк. справи 100).
Згідно листа Служби автомобільних доріг у Тернопільській області №11-9/1331 від 08.11.2017 по ділянці дороги державного значення Т-20-19/М-12/(Камянки) - Скалат в межах с. Новосілка дозволяється рух автотранспорту з максимально розрахунковим навантаженням 10 т на вісь та 5 т на колеса автомобіля (арк. справи 102).
Водночас, висновком експерта за результатами проведеної будівельно - технічної експертизи від 15.10.2019 № 499/19-22 підтверджується те, що вулиці Л.Українки та Б.Хмельницького в с. Новосілка мають асфальтобетонне покриття, належать до комунальної власності та згідно ДБН В.2.3-5-2001 "Споруди транспорту. Вулиці та дороги населених пунктів" по дорогах цих вулиць можуть рухатись транспортні засоби, фактична маса яких на вісь не перевищує 10т (арк. справи 57-65).
З огляду на зазначене та враховуючи те, що частина вулиць Л.Українки та Б.Хмельницького у с. Новосілка є дорогою загального користування місцевого значення, суд дійшов висновку, що згідно Правил № 1306 по вказаній автомобільній дорозі забороняється рух транспортними засобами з фактичною масою понад 24 т.
Як слідує з оскаржуваного рішення, відповідач у пункті другому вказаного рішення зазначає про обмеження руху по вказаних вулицях, шляхом встановлення відповідних заборонних дорожніх знаків (3.3. Рух вантажних автомобілів заборонено 10т), за виключенням доріг загального користування місцевого значення, які проходять по вказаних вулицях.
Також, як підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами, що відповідач не оприлюднив проект оспорюваного рішення у встановленому законом порядку, чим порушив статтю 59 Закону № 280/97-ВР.
Зокрема, частиною шостою статті 59 Закону № 280/97-ВР визначено, що виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради.
Відповідно до частини одинадцятої статті 59 Закону № 280/97-ВР акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування обов`язково оприлюднюються, а проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються у порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.
Поняття та сутність надзвичайних ситуацій закріплені в Кодексі цивільного захисту України, відповідно до якого надзвичайна ситуація - обстановка на окремій території чи суб`єкті господарювання на ній або водному об`єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров`ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об`єкті, провадження на ній господарської діяльності. Наявності таких обставин у межах даної справи відповідач не надав, а суд не встановив.
Щодо виникнення інших невідкладних випадків, суд зазначає, що такий випадок має бути передбачено законом. Натомість скарги (заяви) мешканців села не можуть вважатись невідкладним випадком, за якого проект рішення не був оприлюднений у встановленому порядку відповідно до вимог частини одинадцятої статті 59 Закону № 280/97-ВР.
При цьому, суд звертає увагу на те, що висновком експерта за результатами проведеної будівельно-технічної експертизи від 15.10.2019 № 499/19-22 підтверджено наступне: "однозначно стверджувати, що причиною пошкоджень житлових будинків по вул. Л.Українки та вул. Б.Хмельницького від руху вантажних автомобілів з продукцією ТОВ "Кар`єр Новосілка" не можна." (арк. справи 57-65).
Таким чином, зазначене процедурне порушення щодо неоприлюднення проекту оспорюваного рішення завадило позивачу реалізувати своє право на участь у прийнятті оскарженого рішення саме у спосіб, визначений законами України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про доступ до публічної інформації". При цьому суд зауважує, що дія оспореного рішення стосується не тільки прав позивача як користувача автомобільними дорогами загального користування по вул. Л. Українки та Б. Хмельницького у с. Новосілка, а й прав інших користувачів цих доріг. Саме з цією метою законодавчо передбачено обов`язок, у цьому випадку виконавчого комітету Скалатської міської ради, оприлюднювати проекти рішень органу місцевого самоврядування не пізніше як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.
Така позиція узгоджується з висновками, наведеними у постанові Верховного Суду від 14.11.2018 у справі № 604/476/17, а тому відповідно до статті 242 КАС суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Водночас, твердження представника відповідача на те, що оскаржене рішення прийняте відповідачем з урахуванням проекту організації дорожнього руху по вул. Б.Хмельницького та вул. Л.Українки в с. Новосілка Підволочиського району Тернопільської області, розробленого Службою автомобільних доріг у Тернопільській області та погодженого Управлінням патрульної поліції у Тернопільській області, є хибним, оскільки підставою для розробки такого проекту з організації дорожнього руху по вул. Л Українки та вул. Б. Хмельницького в с. Новосілка, а також розробки і погодження схеми встановлення дорожніх знаків (проектна документація) з обмеженням руху вантажних автомобілів по вказаних вулицях (3.3 Рух вантажних автомобілів заборонено 10т) зі Службою автомобільних доріг у Тернопільській області та відповідним органом - УПП Національної поліції України в Тернопільській області було рішення Скалатської міської ради № 57 від 25.05.2017 "Про обмеження руху вантажних автомобілів по вул. Л.Українки та вул. Б.Хмельницького у с. Новосілка" (вихідні дані для проектування), яке визнано протиправним та скасовано в судовому порядку (арк. справи 155, 20-37).
На підставі чого Службою автомобільних доріг у Тернопільській області було скеровано лист на адресу Скалатської міської ради про демонтаж дорожніх знаків 3.3 "Рух вантажних автомобілів заборонено" та 7.3.2 "Напрямок дії", встановлених на автомобільній дорозі Т-20-19/М-12/(Камянки) - Скалат, а саме в селі Новосілка Підволочиського району Тернопільської області по вул. Л.Українки (зі сторони с. Старий Скалат та зі сторони м. Скалат) перед поворотом вул. Б.Хмельницького, які встановлені відповідно до рішення № 57 від 25.05.2017 (арк. справи 39).
Надалі, за результатами розгляду звернення, яке надійшло 14.04.2020 від позивача, управління патрульної поліції в Тернопільській області проведено обстеження вул. Б.Хмельницького в с. Новосілка Підволочиського району та 27.04.2020 направлено припис № 23 відповідачу на демонтаж дорожніх знаків 3.3 "Рух вантажних автомобілів заборонено - 10т" - 2 шт. по вказаній вулиці. Враховуючи те, що у встановлений строк відповідач не виконав вимоги зазначеного припису, на останнього складено адміністративний протокол за статтею 188-28 КУпАП та повторно видано припис № 25 з відповідним терміном усунення такого (арк. справи 211-213).
При цьому, відповідними листами підтверджується, що Служба автомобільних доріг у Тернопільській області в період 2018-2019 р.р. жодних проектів з організації дорожнього руху по вул. Л.Українки та вул. Б.Хмельницького в селі Новосілка для Скалатської міської ради не розробляла та не погоджувала (арк. справи 48,50). Також відповідним листом підтверджується, що управління патрульної поліції в Тернопільській області будь - яких проектів та схем організації дорожнього руху поданих Скалатською міською радою по вул. Л.Українки та Б.Хмельницького в с. Новосілка Підволочиського району у період 2018-2019 р.р. не погоджувало (арк. справи 52).
Крім тогою як слідує з матеріалів справи, оскаржуване рішення прийняте 10.12.2018 року, а схема організації руху яка зазначена як додаток до проекту (арк. справи 156) погоджена та розглянута Управлінням патрульної поліції у Тернопільській області 22.12.2017 (арк. справи 169), тобто, після прийняття оскаржуваного рішення про затвердження проекту організації руху.
Також, як слідує з протоколу сорок дев`ятої сесії сьомого скликання Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області, на сесії було заслухано жителів с. Новосілка, з приводу проїзду вантажних автомобілів, та за наслідками прийнято рішення про погодження проекту організації дорожнього руху в редакції, що відповідає змісту пунктів 1-2 оскаржуваного рішення, проте порядок прийняття такого рішення суперечить статтям 43, 44-47 Регламенту відповідача в частині підготовки питань на розгляд сесії, оскільки проект оскаржуваного рішення як визнано представником відповідача в судовому засіданні та підтверджується матеріалами справи, не розроблявся, не узгоджувався та на сесію не виносився. Крім того, щодо пункту третього, яким надано рекомендації позивачу щодо здійснення господарської діяльності з використанням внутрігосподарських доріг, у протоколі такого рішення сесії не відображено. Також, у тексті протоколу відсутня інформація щодо обговорення такого рішення в цілому, що суперечить підпункту 5 статті 77 та пункту 2 статті 100 Регламенту відповідача (арк. справи 242).
Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідач прийняв рішення щодо погодження проекту організації дорожнього руху по вул. Л.Українки та вул. Б.Хмельницького в с. Новосілка Підволочиського району Тернопільської області, який на час прийняття оскаржуваного рішення не було належним чином розроблено та оформлено, зокрема, як встановлено судом, на час прийняття оскаржуваного рішення не було погоджено схем організації руху які як зазначено у проекті є додатоком до проекту (арк. справи 156), оскільки, як встановлено судом такий було погоджено та розглянуто Управлінням патрульної поліції у Тернопільській області лише 22.12.2017 (арк. справи 169).
Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статей 9, 77 КАС кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
При цьому, суд звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; від 06.09.2005; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; 18.07.2006; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; від 10.02.2010; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; 09.12.1994, пункт 29).
З урахуванням зазначеного, надаючи оцінку рішенню суб`єкта владних повноважень в порядку, передбаченому статтею 2 КАС, суд дійшов висновку, що в спірних правовідносинах відповідач діяв не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що визначені Конституцією, Законами № 280/97-ВР, № 3353-XII, № 2862-IV та Правилами № 1306, як наслідок оскаржене рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "Кар`єр Новосілка" до Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області, третя особа яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Служба автомобільних доріг в Тернопільській області про визнання протиправним та скасування рішення, - задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення сорок дев`ятої сесії сьомого скликання Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області від 10.12.2018 № 1536 "Про обмеження руху вантажних автомобілів по вул. Л.Українки та вул. Б.Хмельницького с. Новосілка Підволочиського району Тернопільської області".
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Скалатської міської ради Підволочиського району Тернопільської області в користь товариства з обмеженою відповідальністю "Кар`єр Новосілка" судові витрати на суму 2102 (дві тисячі сто дві) гривні 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 13.07.2020.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Кар`єр Новосілка" (місцезнаходження: вул. Грушевського, 2, м. Скалат, Тернопільська область, 47851, код ЄДРПОУ 03575528);
відповідач:
- Скалатська міська рада (місцезнаходження: вул. Грушевського, 2, м. Скалат,Тернопільська область, 47851, код ЄДРПОУ 04058445);
третя особа:
- Служба автомобільних доріг в Тернопільській області (місцезнаходження: вул. О. Кульчицької 8, м. Тернопіль, 46001, код ЄДРПОУ 25887079).м
Головуючий суддя Мірінович У.А.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2020 |
Оприлюднено | 21.07.2020 |
Номер документу | 90467813 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мірінович Уляна Анатоліївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мірінович Уляна Анатоліївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мірінович Уляна Анатоліївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Мірінович Уляна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні