Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 липня 2020 р. Справа№200/4869/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Дмитрієва В.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) справу за позовом ОСОБА_1 (місце реєстрації: АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_1 ) до Бахмутсько-Лиманського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (місцезнаходження: 84500, Донецька область, м. Бахмут, вул. Миру, б. 35, код ЄДРПОУ 3786879) про зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
15 травня 2020 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Бахмутсько-Лиманського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про зобов`язання перерахувати пенсію, з урахуванням заробітної плати за 60 календарних місяців страхового стажу підряд, а саме з 1 вересня 1985 року по 31 серпня 1990 року, відповідно до пред`явлених довідок: довідки про заробітну плату для обчислення пенсії, яка була надана ПАТ "Турбогаз" від 10 січня 2020 року №05/01 за період з 1 серпня 1984 року по 31 липня 1986 року та довідки про заробітну плату для обчислення пенсії, яка була надана Макіївським промислово-економічним коледжем від 20 грудня 2019 року №139/04 за період з 1 вересня 1986 року по 31 серпня 1990 року; зобов`язання виплатити різницю в пенсії за минулий час, починаючи з 11 лютого 2020 року.
Позовні вимоги вмотивовані тим, що при відповідач відмовив в перерахунку пенсії по заробітній платі, пославшись на відсутність можливості провести перевірку достовірності документів, що надані заявницею, оскільки підприємство знаходиться на території непідконтрольній українській владі території, при цьому відповідач не має претензій до форми довідки, виданої Макіївським промислово-економічним коледжем, а також не ставить під сумнів факт роботи в коледжі у період з 1 вересня 1986 року по 31 серпня 1990 року. Позивач вказав, що в період роботи в Макіївському промислово-економічному коледжі на всі виплати були нараховані та сплачені страхові внески до Пенсійного фонду України, тому заробітна плата за цей період повинна бути урахована при обчисленні пенсії.
Відповідач у встановлений строк відзив на адресу суду не надіслав.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 20 травня 2020 року позовну заяву залишено без руху, у зв`язку із поданням позову без дотримання вимог, встановлених статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалою суду від 15 червня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено розгляд справи провести за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) та витребувано у відповідача докази у справі.
Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені в заявах по суті справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив на нього, суд встановив наступне.
Позивач - ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , є отримувачем пенсії за віком, що підтверджується копією пенсійного посвідчення № НОМЕР_2 .
11 лютого 2020 року ОСОБА_1 звернулася до відповідача із заявою про перерахунок пенсії по заробітній платі за нормами ст. 40, 43 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , додавши довідку про заробітну плату №139/04 від 20 грудня 2019 року за період з 1 вересня 1986 року по 31 липня 1986 року та №05/01 від 10 січня 2020 року за період з 1 серпня 1984 року по 31 липня 1986 року, що сторонами не заперечується.
Рішенням Бахмутсько-Лиманського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області №8 від 17 лютого 2020 року відмовлено ОСОБА_1 в перерахунку пенсії по заробітній платі. Відмова в перерахунку пенсії мотивована тим, що довідка №139/04 від 20 грудня 2019 року видана Макіївським промислово-економічним коледжем, який зареєстрований в м. Макіївка, яке належить до населених пунктів, на території яких органи державної влади України тимчасово не здійснюють свої повноваження, провести перевірку достовірності документів не має можливості, тому такі документи, є недійсними і не створюють правових наслідків, відповідно, не можуть бути враховані при призначенні пенсії.
Не погодившись з рішенням про відмову в перерахунку пенсії по заробітній платі позивачка звернулася до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 40 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування від 9 липня 2003 року №1058-IV для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв. Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.
Згідно з пунктом 2 частини першої статті 41 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії враховуються: 2) суми виплат (доходу), отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов`язкове державне пенсійне страхування, а за періоди до запровадження обмеження максимального розміру заробітної плати (доходу), з якої сплачувалися зазначені внески (збір), - у межах сум, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, включалися до заробітної плати, з якої обчислювалася пенсія відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення , і не перевищують 5,6 розміру середньої заробітної плати в Україні на день отримання зазначених сум.
Відповідно до пункту 2.10 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року №22-1 (у редакції, чинній на час спірних правовідносин), довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією.
Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.
У випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.
Установлення заробітку для обчислення пенсії на підставі показань свідків не допускається. Виписка зі штатного розпису про посадовий оклад, профспілкові квитки, квитки партій та рухів, громадських об`єднань не є документами, що засвідчують фактичний заробіток для обчислення розміру пенсії.
Згідно з пунктом 2.23 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року №22-1, документи про стаж, вік та заробітну плату подаються тільки в оригіналах.
З аналізу наведених вище положень законодавства слідує, що обов`язковою умовою для обчислення пенсії з урахуванням заробітної плати за період до 1 липня 2000 року є не лише наявність відповідної довідки про заробітну плату (дохід), але й підтвердження нарахування такої заробітної плати первинними документами.
Так, в матеріалах справи міститься довідка № 139/04 від 20 грудня 2019 року про заробіток для обчислення пенсії ОСОБА_1 за 1986-1990 роки, що видана Державним професійно освітнім закладом Макіївський промислово-економічний коледж , ідентифікаційний код юридичної особи 00193507, адреса м. Макіївка Донецької області (а.с. 19).
За інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості щодо вказаної юридичної особи за цим кодом ЄДРПОУ відсутні, що підтверджує доводи відповідача стосовно того, що вказане підприємство не здійснювало реєстраційні дії щодо зміни місцезнаходження на підконтрольній українській владі території.
Тобто пенсійний орган позбавлений можливості провести перевірку достовірності документів наданих позивачкою.
При цьому, ОСОБА_1 на підтвердження заробітної плати для обчислення пенсії, первинні документи надано не було.
Будь-яких інших первинних документів, які б підтверджували нарахування, а крім того й виплату позивачці зазначених в довідці сум (платіжні відомості тощо), що є необхідною умовою для включення відомостей про заробітну плату до довідки й, відповідно, врахування при обрахунку розміру пенсії, позивачкою не надано.
З огляду на викладене, суд вважає, що відповідач, відмовляючи позивачці у врахуванні для розрахунку пенсії довідки про заробітну плату від 20 грудня 2019 року №139/04, діяв правомірно та в межах Закону.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 20 березня 2018 року у справі №527/1655/17, згідно з якою обов`язковою умовою для обчислення пенсії з урахуванням заробітної плати є підтвердження нарахування такої заробітної плати первинними документами, іншого чинним законодавством не передбачено.
Висновок Верховного Суду суд враховує при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин (частина 5 статті 242 КАС України).
Суд вважає за необхідне наголосити, що положеннями Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування визначено, що заробітна плата за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід).
При цьому, неможливість проведення відповідачем перевірки первинних документів та відсутність доступу до таких документів не пов`язано з волею позивача, однак така обставина не означає, що відповідач має беззаперечно враховувати довідку про заробітну плату, яка не підтверджується жодними документами.
З урахуванням викладеного, суд приходить висновків про відмову в задоволенні позовних вимог.
Підстави для розподілу судових витрат, відповідно до вимог ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.
Керуючись положеннями статей 2, 7, 9, 11, 44, 72-78, 79, 194, 241-246, 250, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову ОСОБА_1 до Бахмутсько-Лиманського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до пункту 3 розділу VІ Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя В.С. Дмитрієв
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2020 |
Оприлюднено | 21.07.2020 |
Номер документу | 90490156 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Дмитрієв В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні