Ухвала
від 17.07.2020 по справі 808/1944/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

З ПИТАНЬ ВСТАНОВЛЕННЯ СУДОВОГО КОНТРОЛЮ

17 липня 2020 рокуСправа № 808/1944/18 м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у справі

за позовом ОСОБА_1

до Григорівської сільської ради Запорізького району Запорізької області

про визнання дій протиправними та поновлення на посаді,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 10.01.2019 у справі №808/1944/18 у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Григорівської сільської ради Запорізького району Запорізької області про визнання протиправними дій та поновлення на посаді відмовлено.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 05.11.2019 у справі №808/1944/18 апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково. Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10.01.2019 у справі №808/1944/18 скасовано та прийнято нову постанову про часткове задоволення позову. Поновлено ОСОБА_1 на посаді голови Григорівської сільської ради Запорізького району Запорізької області з 20.12.2017. В іншій частині позову відмовлено.

15.11.2019 позивачу видано виконавчий лист у даній справі в частині поновлення його на посаді.

07.07.2020 від позивача надійшла заява (вх. №31029), в якій ОСОБА_1 просить суд встановити судовий контроль за виконанням рішення суду у справі №808/1944/18 шляхом зобов`язання Григорівської сільської ради в особі ліквідатора Капусти Ірини Миколаївни подати у 10-ти денний строк з дати отримання копії ухвали звіт про виконання судового рішення щодо поновлення позивача на посаді голови Григорівської сільської ради Запорізького району Запорізької області з 20.12.2017.

В обґрунтування заяви позивач зазначив про невиконання судового рішення, що підтверджується тим, що до трудової книжки ОСОБА_1 не внесено відповідний запис про поновлення на посаді.

Оскільки стаття 382 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) не передбачає розгляду питання про встановлення судового контролю з викликом учасників справи, то суд вважає за можливе розглянути зазначене питання в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Частиною 2 статті 382 КАС України передбачено, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Тобто, інститут судового контролю запроваджено з метою перевірки судом виконання судового рішення, яке ним ухвалено, а у разі встановлення його не виконання без поважних причин для спонукання відповідальних осіб виконати рішення суду шляхом застосування до таких осіб штрафних санкцій.

Так, в обґрунтування подання заяви ОСОБА_1 посилається на те, що постанова Третього апеляційного адміністративного суду від 05.11.2019 у справі №808/1944/18 Григорівською сільською радою в частині поновлення його на посаді сільського голови Григорівської сільської ради Запорізького району Запорізької області не виконується.

Як на підставу невиконання рішення суду в частині поновлення на посаді заявник надає суду копію своєї трудової книжки, в якій відсутній запис про його поновлення на посаді сільського голови Григорівської сільської ради Запорізького району Запорізької області.

Разом з тим, суд не вбачає підстав для встановлення судового контролю за виконання вищезазначеного судового рішення, з огляду на таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом (ч. 2 ст. 370 КАС України).

При цьому, суд зазначає, що рішення суду виконується відповідачем у спосіб, зазначений в резолютивній частині рішення суду, а у разі якщо в рішенні суду конкретний спосіб його виконання не визначено, то спосіб виконання відповідачем обирається самостійно, але обов`язковим результатом виконання рішення суду є поновлення прав та законних інтересів особи, яка зверталась до суду за судовим захистом.

Так, постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 05.11.2019 у справі №808/1944/18 апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково та поновлено ОСОБА_1 на посаді голови Григорівської сільської ради Запорізького району Запорізької області з 20.12.2017.

При цьому, судом в рішенні не встановлювалось порядку виконання такого рішення суду, зокрема не зазначалось про те ким повинен бути виданий наказ про поновлення позивача на посаді, не визначалось обов`язку внести записи до трудової книжки позивача, тощо.

Також, суд звертає увагу і на специфіку спірних правовідносин, оскільки позивач обіймав виборну посаду в органі місцевого самоврядування, при цьому, обіймав посаду керівника такого органу та відповідно мав виключне право видавати розпорядження (ч.4 ст.42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).

При цьому, суд відхиляє посилання позивача на статтю 65 Закону України Про виконавче провадження , оскільки встановлення судового контролю та процедура примусового виконання рішень є різними правовими категоріями та не впливають одна на одну.

Також, та умова, що у позивача в трудовій книжці відсутній запис про його поновлення на посаді не може бути самостійним доказом не виконання рішення суду в частині його поновлення на посаді, оскільки заповнення трудової книжки потребує вчинення активних дій з боку позивача (пред`явлення такої книжки до підрозділу кадрового забезпечення Григорівської сільської ради, тощо).

Разом з тим, суд звертає увагу на таке.

Відповідно до пункту 7 частини 3 статті 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: відомості про керівника юридичної особи: прізвище, ім`я, по батькові, посада, дата призначення або набуття повноважень, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи.

При цьому, частиною 1 статті 10 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передбачено, що якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Судом для встановлення виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 05.11.2019 у справі №808/1944/18 та перевірки поновлення прав та законних інтересів ОСОБА_1 проведено вибіркову перевірку відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та встановлено, що за відомостями зазначеного Реєстру станом на 20.12.2017 (дата поновлення ОСОБА_1 на посаді) керівником Григорівської сільської ради значиться ОСОБА_1 .

Водночас, як встановлено Запорізьким окружним адміністративним судом в ухвалі від 10.07.2020 у справі № 280/5469/18, станом на 20.12.2018 керівником Григорівської сільської ради значиться ОСОБА_1 ; станом на 29.03.2019 - ОСОБА_1 ; станом на 07.07.2019 - ОСОБА_1 ; станом на 16.07.2019 - ОСОБА_2 . За відомостями Єдиного державного реєстру судових рішень ухвала набрала законної сили 10.07.2020.

За правилами частини 4 статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Отже, зібраними доказами підтверджується, що постанова Третього апеляційного адміністративного суду від 05.11.2019 у справі №808/1944/18 досягла мети, для якої її ухвалено, а саме з 20.12.2017 саме ОСОБА_1 був керівником Григорівської сільської ради.

Щодо подальшої зміни керівника у липні 2019 року, то судом встановлено, що таке відбулось у зв`язку із прийняттям Григорівською сільською радою рішення від 18.06.2019 №12 Про дострокове припинення повноважень Григорівського сільського голови Кущ С.В. , на підставі якого державним реєстратором вчинено реєстраційну дію від 12.07.2019 №10851070018000427 в частині зміни керівника.

Разом з тим, суд зазначає, що подальша зміна керівника не свідчить про невиконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 05.11.2019 у справі №808/1944/18, а навпаки свідчить про те, що позивач набув статусу сільського голови до повторного дострокового припинення його повноважень.

При цьому, судом встановлено, що правомірність рішення від 18.06.2019 №12 Про дострокове припинення повноважень Григорівського сільського голови Кущ С.В. є предметом розгляду іншої адміністративної справи, а саме №280/4101/19.

Отже, суд за результатами отриманих доказів встановив відсутність підстав для встановлення судового контролю за виконанням постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 05.11.2019 у справі №808/1944/18, оскільки результати її ухвалення призвели до відновлення порушеного права позивача.

Також, суд вважає звернути увагу і на ту обставину, що заявник не позбавлений в судовому порядку вирішити питання щодо внесення запису до його трудової книжки, якщо вважає, що його відсутність порушує його права та законні інтереси, або вимагати вчинення таких дій в рамках виконавчого провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про необґрунтованість заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю та відсутність підстав для її задоволення.

Керуючись статтями 241, 243, 248, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду у справі № 808/1944/18- відмовити.

Ухвала набирає законної сили у порядку встановленому статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Ю.П. Бойченко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2020
Оприлюднено21.07.2020
Номер документу90490550
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1944/18

Ухвала від 17.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 17.08.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 17.07.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні