Справа № 2 - а -2147/2008 р.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 грудня 2008 року Таращанський районний суд Київської області
в складі:
головуючого: судді Бойка М. Г.
при секретарі: Бакал О.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Тараща справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Таращанської районної державної адміністрації Київської області про стягнення недоотриманих сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, -
ВСТАНОВИВ:
Позивачка звернулася до суду із вищеназваним позовом, в якому просить суд визнати неправомірною відмову управління праці та соціального захисту населення Таращанської РДА у виплаті належних їй сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з квітня 2007 року по травень 2008 року та стягнути з відповідача на її користь належні суми допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за вказаний період в розмірі 4918, 01 грн..
Обґрунтовуючи заявлений позов, позивачка зазначила, що вона перебуває на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення Таращанської райдержадміністрації як мати, що здійснює догляд за дитиною - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, до досягнення нею трирічного віку і отримує допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, яку призначають та виплачують органи соціального захисту населення за місцем проживання батьків. За період з квітня 2007 року по травень 2008 року вона отримувала вказану допомогу в значно нижчому розмірі ніж це передбачено ст. 15 ЗУ „Про державну допомогу сім'ям з дітьми" та ст. 43 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням", які передбачають, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років. Вона (позивачка) зверталася до відповідача із заявою в якій просила провести донарахування та виплату недоотриманих коштів за вказаний період, проте їй в задоволенні її вимоги відповідачем було відмовлено, про що була дана письмова відповідь № 6879 від 20.11.2008 року. В зв'язку з цим вона звернулася до суду за захистом своїх прав та інтересів.
В судовому засіданні позивачка позовні вимоги підтримала і просить суд визнати недійсною відмову управління праці та соціального захисту населення Таращанської РДА у виплаті належних їй сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з квітня 2007 року по травень 2008 року та стягнути з відповідача на користь позивачки належні суми допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за вказаний період в розмірі 4918, 01 грн..
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи належно повідомлений, про причини неявки не повідомив, проте подав до суду заяву, в якій просить суд розглядати справу у його відсутність.
В судовому засіданні встановлено, що позивачка перебуває на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення Таращанської райдержадміністрації як мати, що здійснює догляд за дитиною - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, до досягнення нею трирічного віку. Відповідно до ст. 15 ЗУ „Про державну допомогу сім'ям з дітьми" (в редакції, яка діяла до 01.01.2008 року) та ст. 43 ЗУ „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням", допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років. Таку допомогу, згідно ст. 5 ЗУ „Про державну допомогу сім"ям з дітьми", призначають та виплачують органи соціального захисту населення за місцем проживання батьків.
Відповідно до ст. 62 Закону України «Про державний бюджет на 2007 рік» з 1 січня прожитковий мінімум на одну дитину віком до 6 років встановлений - 434 гривні, з 1 квітня - 463 гривні, з 1 жовтня -470 гривень. Відповідно до ст. 58 Закону України «Про державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» з 1 січня прожитковий мінімум на одну дитину віком до 6 років встановлений - 526 гривень, з 1 квітня - 538 гривень, з 1 липня - 540 гривень, з 1 жовтня - 557 гривень. Суд звертає увагу на те, що вказані норми Закону до 01.01.2008 року не мали жодних обмежень щодо застосування ст. 43 Закону України ЗУ „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням", яким передбачено право позивачки на отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі встановленому законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.
Відповідач виплатив позивачці, допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з квітня 2007 року по травень 2008 року в таких розмірах: у 2007 році за квітень - 129, 03 грн., за травень - 129, 03 грн., за червень - 129, 03 грн., за липень - 129, 03 грн.., за серпень - 132, 64 грн., за вересень - 134, 45 грн., за жовтень - 136, 13 грн., за листопад - 140, 05 грн., за грудень - 144, 10 грн.; у 2008 році за січень - 144, 10 грн.; за лютий - 144, 10 грн.; за березень - 144, 10 грн.; за квітень - 144, 10 грн., за травень - 144, 10 грн.. Виплати зазначеної грошової допомоги проведені відповідно до ЗУ „Про державну допомогу сім'ям з дітьми", в тому числі і за 2008 рік із змінами, які набрали чинності після 01.01.2008 року у вказаних розмірах з урахуванням сум індексації.
Проте відповідач, виплачуючи позивачці допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у вищезазначених розмірах, не дотримався встановленого законом розміру прожиткового мінімуму на одну дитину віком до 6 років.
Не погоджуючись з розміром отримуваної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з квітня 2007 року по травень 2008 року, позивачка зверталася до відповідача, із заявою, в якій просила провести перерахунок та виплатити недоотримані суми такої допомоги у відповідності до чинного законодавства, проте їй в задоволенні її вимоги відповідачем було відмовлено, про що була дана письмова відповідь № 6879 від 20.11.2008 року. В зв'язку з цим, позивачка звернулася до суду за захистом своїх прав та інтересів і просить суд стягнути з відповідача на її користь недоплачені їй належні суми допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з квітня 2007 року по травень 2008 року в розмірі 4918, 01 грн..
Суд, вважає, що при вирішенні даного спору, необхідно застосовувати вимоги ст. 19 ч.2 Конституції України, а саме - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 3 ст. 22 Конституції України передбачено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. Суд вважає, що при прийнятті Закону України „Про державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", були значною мірою звужені, гарантовані Конституцією України та Законом України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням", право позивачки на соціальний захист, зокрема на отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років. Крім того, рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп було визнано неконституційним п. 24 розділу II «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» Закону України «Про державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», яким було внесено зміни в назву Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" і виключено ст. 43 вказаного Закону. Згідно ч. 4 ст. 9 КАС України у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.
Отже, враховуючи наведене, Управління праці та соціального захисту населення повинно було виплачувати позивачці допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку щомісячно в розмірі прожиткового мінімуму на одну дитину віком до 6 років, встановлену ст. 62 Закону України «Про державний бюджет на 2007 рік» протягом 2007 року та ст. 58 Закону України «Про державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» протягом 2008 року, оскільки зупинення дії положень законів, якими визначено права і свободи громадян, їх зміст та обсяг, є обмеженням прав і свобод і може мати місце лише у випадках, передбачених ст. 64 Конституції України, що передбачає таке у випадках воєнного або надзвичайного стану на певний строк.
З огляду на те, що розмір прожиткового мінімуму на одну дитину віком до 6 років встановлений у 2007 році: з 1 січня - 434 гривні, з 1 квітня - 463 гривні, з 1 жовтня - 470 гривень; у 2008 році: з січня -526 гривень, з 1 квітня - 538 гривень, з 1 липня - 540 гривень, з 1 жовтня - 557 гривень, відповідач зобов'язаний був виплатити позивачці допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі: за квітень-вересень 2007 року - 463 грн. за кожен місяць; за жовтень-грудень 2007 року -470 грн. за кожен місяць; за січень-березень 2008 року - 526 грн. за кожен місяць; за квітень-травень 2008 року - 538 грн. за кожен місяць. Всього за період з квітня 2007 року по травень 2008 року - 6842 грн..
Враховуючи, що позивачка отримала грошову допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з квітня 2007 року по травень 2008 року в розмірі 1923, 99 грн., на користь позивачки підлягає стягненню сума в розмірі (6842 грн. - 1923, 99 грн.) = 4918, 01 грн..
Таким чином, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, на користь позивачки суд вважає за необхідне стягнути недоотриману грошову допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з квітня 2007 року по травень 2008 року, виходячи з розміру прожиткового мінімуму на одну дитину віком до 6 років в розмірі 4918, 01 грн..
Указані обставини встановлено з пояснень позивачки, матеріалів справи, досліджених в судовому засіданні.
Суд вважає, що позивачка підлягає звільненню від сплати судового збору, як потерпіла внаслідок аварії на ЧАЕС.
Відповідач підлягає звільненню від сплати судового збору на підставі рішення Таращанської міської ради від 16.10.2008 року № 242-18-V про звільнення Управління праці та соціального захисту населення Таращанської райдержадміністрації від сплати державного мита на 2008 рік.
Керуючись ст. ст. 6, 9, 11, 17, 89, 99, 100, 158-163, 185, 186 КАС України, ст. ст. 5, 15 ЗУ „Про державну допомогу сім'ям з дітьми", ст. 43 ЗУ „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням", ст. 62 Закону України «Про державний бюджет на 2007 рік», ст. 58 Закону України «Про державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Визнати відмову управління праці та соціального захисту населення Таращанської районної державної адміністрації Київської області у виплаті ОСОБА_1 належних сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з квітня 2007 року по травень 2008 року неправомірною.
Стягнути з управління праці та соціального захисту населення Таращанської районної державної адміністрації Київської області на користь ОСОБА_1 недоотримані суми допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з квітня 2007 року по травень 2008 року в розмірі 4918, 01 грн. (чотири тисячі дев'ятсот вісімнадцять гривень 01 копійка).
Від сплати судового збору сторони звільнити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Таращанський районний суд шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції.
Суд | Таращанський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2008 |
Оприлюднено | 14.05.2010 |
Номер документу | 9049615 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Таращанський районний суд Київської області
Бойко М.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні