Рішення
від 20.07.2020 по справі 200/2217/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 липня 2020 р. Справа№200/2217/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Зеленова А.С.

секретаря Сєдих В.В.,

за участю:

представника позивача Сологуба А.А.,

представник відповідача не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу №200/2217/20-а за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Маріупольінвест" про застосування заходів реагування,

В С Т А Н О В И В:

27 лютого 2020 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області звернулося до суду з адміністративним позовом до Слов'янського коледжу Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Маріупольінвест" про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) гуртожитку Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Маріупольінвест", розташованого за адресою: пр-т. Будівельників,56, м. Маріуполь до повного усунення порушень.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що в період з 18 грудня 2019 року по 19 грудня 2019 року проведено позапланову перевірку приміщень та території Гуртожитку товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Маріупольінвест , розташованого за адресою: Донецька обл., м. Маріуполь, проспект Будівельників, 56.

Актом перевірки суб'єкту господарювання - приміщень та території та території Гуртожитку товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Маріупольінвест , розташованого за адресою: Донецька обл., м. Маріуполь, проспект Будівельників, 56 від 19 грудня 2019 року №38 (далі - Акт) встановлені численні порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697 (далі - ППБУ).

Порушення, встановлені актом перевірки від 19 грудня 2019 року №38 створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров'ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі.

Подальша експлуатація гуртожитку Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Маріупольінвест", розташованого за адресою: пр-т. Будівельників,56, м. Маріуполь із вищезазначеними порушеннями пожежної безпеки створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкту, а саме: гуртожитку Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Маріупольінвест", розташованого за адресою: пр-т. Будівельників,56, м. Маріуполь до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об'єкту /а.с.2-13/.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав з підстав наведених у відзиві на позовну заяву, в якому зазначив, що вважає цей позов безпідставним та не підлягаючим задово ленню. Недоліки, зазначені в акті, не створюють загрозу виникнення пожежі, не несуть загрози життю та здоров' ю людей в разі настання надзвичайної ситуації/а.с.68-69/.

Ухвалою суду від 02 березня 2020 року відкрито провадження по справі та призначено підготовче засідання/а.с.61/.

18 березня 2020 року на адресу суду надійшло клопотання представника відповідача про відкладення підготовчого судового засідання/а.с.66-67/.

19 березня 2020 року на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву /а.с.68-75/.

23 березня 2020 року за клопотанням представника відповідача відкладено підготовче засідання до 06 квітня 2020 року.

01 квітня 2020 року на адресу суду надійшло клопотання представника відповідача про відкладення підготовчого судового засідання/а.с.81-82/.

06 квітня 2020 року за клопотанням представника відповідача відкладено підготовче засідання до 27 квітня 2020 року.

22 квітня 2020 року на адресу суду надійшло клопотання представника відповідача про відкладення підготовчого судового засідання/а.с.87-88/.

27 квітня 2020 року за клопотанням представника відповідача відкладено підготовче засідання до 18 травня 2020 року.

13 травня 2020 року на адресу суду надійшло клопотання представника відповідача про відкладення підготовчого судового засідання/а.с.93-94/.

18 травня 2020 року за клопотанням представника відповідача відкладено підготовче засідання до 01 червня 2020 року.

27 травня 2020 року на адресу суду надійшло клопотання представника відповідача про відкладення підготовчого судового засідання/а.с.99-100/.

Ухвалою суду від 01 червня 2020 року закрито підготовче провадження по справі №200/2217/20-а за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Маріупольінвест" про застосування заходів реагування та призначено справу до розгляду на 22 червня 2020 року/а.с.101-102/.

12 червня 2020 року представником позивача надано суду копію акту перевірки від 25 травня 2020 року №14/а.с.107-114/.

22 червня 2020 року у судовому засіданні оголошено перерву до 13 липня 2020 року.

09 липня 2020 року представником позивача надано суду копію акту перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Маріупольінвест" від 08 липня 2020 року/а.с.32-135/.

13 липня 2020 року судом відкладено розгляд справи у зв'язку із неявкою учасників справи до 20 липня 2020 року.

Представник позивача у судовому засіданні надав суду пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві, просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про день, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, заяв про відкладення розгляду справи суду не надавав.

Заслухавши пояснення учасників справи, розглянувши подані сторонами заяви по суті справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується вимоги та заперечення, дослідивши докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, судом встановлено наступне.

Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб. Згідно пунктів 39-48 глави 4 положення ДСНС відповідно до покладених на неї завдань організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту. Є суб'єктом владних повноважень у відповідності до приписів п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України.

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Фірма "Маріупольінвест" зареєстровано в якості юридичної особи за адресою: пр-т. Миру, 9/22, м. Маріуполь, 87515 /а.с.115/.

Відповідно до наказу ДПРЗ-3 Головного управління ДС1ІС України у Донецькій області від 17 грудня 2019 року №1115 в період з 18 грудня 2019 року по 19 грудня 2019 року проведено позапланову перевірку приміщень та території Гуртожитку товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Маріупольінвест , розташованого за адресою: Донецька обл., м. Маріуполь, проспект Будівельників, 56/а.с.46-50/.

Актом перевірки суб'єкту господарювання - приміщень та території Гуртожитку товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Маріупольінвест , розташованого за адресою: Донецька обл., м. Маріуполь, проспект Будівельників, 56 від 19 грудня 2019 року №38 (далі - Акт) встановлені численні порушення Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697 (далі - ППБУ), а саме:

- на об'єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлений протипожежний режим;

- не проводяться практичні тренування відпрацювання інструкції, що визначають дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей в денний та нічний час, що може призвести до перешкоджання евакуації людей, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.

- не забезпечено приміщення гуртожитку відповідними знаками пожежної безпеки, тип, кількість, а також місця встановлення яких повинні відповідати ДСТУ ІБО 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ІБО 6309:1987, ЮТ) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности , що може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежегасіння.

- приміщення гуртожитку не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 Системи протипожежного захисту , а саме: системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей 3-го типу (СО-3), що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв'язку з чим первинні засоби пожежегасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв'язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;

- допускається зняття пристроїв для самозачинення дверей сходових клітин (дев'ятий поверх, восьмий поверх, сьомий поверх, п'ятий поверх), що створює загрозу розповсюдження пожежі із однієї частини будівлі в іншу, унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- допускається улаштування у приміщеннях підвалу складів горючих матеріалів, вхід до яких не ізольований від загальних евакуаційних сходових клітин, що може призвести до виникнення пожежі, перешкоджання евакуації людей, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- допускається замикання на замки дверей на шляхах евакуації та евакуаційних виходах (евакуаційних вихід з підвалу, евакуаційний вихід до стаціонарних зовнішніх пожежних сходів на першому, другому та дев'ятому поверхах), що унеможливить їх використання як евакуаційного виходу при виникненні пожежі, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- допускається заміна скла, що не дає скалок при руйнуванні, на звичайне у дверях (евакуаційні виходи до стаціонарних зовнішніх пожежних сходів, евакуаційні виходи на першому поверсі);

- не оснащені електрощити, групові електрощитки схемами підключення споживачів з пояснюючими написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), що унеможливлює у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення;

- допускається підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи, а саме: складські приміщення підвалу, кімната №8, кімната №94, кімната 67, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- допускається експлуатація світильників зі знятими ковпаками (розсіювачами), а саме: приміщення майстерні на першому поверсі, біля евакуаційного виходу з підвалу, підсобне приміщення, приміщення столярні, складські приміщення підвалу, блок 121 кімната А, над евакуаційним виходом до стаціонарних зовнішніх пожежних сходах з дев'ятого поверху, біля ліфта між дев'ятим та восьмим поверхом, кімната №8, кімната № 96Б, кімната №68, кімната №54А, кімната №54Б), що може призвести до виникнення пожежі в наслідок великої температури поверхні лампи розжарювання;

- не доукомплектований пожежний щит засобами пожежегасіння, а саме: протипожежне покривало-1 шт., сокира-1 шт., вогнегасники-3 шт., ящик з піском-1 шт., лопата-1 шт., що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров'ю людей. Допускається зниження рівня пожежної безпеки, встановленого законодавством, яке було чинним на момент початку використання об'єкта, стосовно виконання внутрішнього пожежного водогону, а саме трубопроводи об'єднаної системи протипожежного водопостачання виконані з пластику. Пожежні плоскоскладальні рукава не утримуються складеними в гармошку або подвійну скатку, приєднаними до крана та ствола і не розгортаються та згортаються наново, не рідше одного разу на 6 місяців;

- пожежні кран-комплекти розміщені у вбудованих або навісних шафках, які не мають отвори для провітрювання і не пристосовані для опломбування та візуального огляду без розкривання;

- не проводиться технічне обслуговування і перевірка на працездатність кран- комплектів, шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Пожежні кран-комплекти не справні та недоступні для використання, а саме: на дверцятах пожежних шафках встановлені замки, що призводить до унеможливлення гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі;

- не здійснюється технічне обслуговування вогнегасників у повному обсязі відповідно до Правил експлуатації вогнегасників, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- переносні вогнегасники не розміщені шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника, та на відстані від дверей, достатній для її відчинення або у спеціальні тумби, на підставках, які надійно закріпленні на підлозі, що може призвести до перешкоджання їх знаходження та унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- не визначена необхідна кількість вогнегасників відповідно до Правил експлуатації вогнегасників, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров'ю людей. Посадові особи не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , внаслідок чого працівники не будуть знати, як діяти під час виникнення пожежі, як користуватись первинними засобами пожежогасіння, а також посадові особи не будуть в змозі проводити інструктажі на протипожежну тематику з працюючим персоналом установи;

- зазори, що утворені при перетинанні протипожежних перешкод комунікаційними системами не зашпаровано негорючим матеріалом, який забезпечує межу вогнестійкості та димогазонепроникнення, що вимагається будівельними нормами для цих перешкод (електрощитова у підвалі), внаслідок чого можливі втрата цілісності та втрата теплоізолювальної спроможності даної перешкоди, що підвищує вплив небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- не підтверджені (не надано сертифікати та протоколи вогневих випробувань) показники помірної небезпечності щодо токсичності продуктів горіння, помірної димоутворювальної здатності та відповідність групам поширення полум'я РП1, РП2 для покриття підлоги у коридорах (лінолеум), що може призвести до легкого займання, швидкого горіння, з високою димоутворювальною здатністю та за токсичністю продуктів горіння - надзвичайно небезпечними, що в свою чергу перешкоджає евакуації людей, сприяє затору людського потоку та збільшення часу евакуації, збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей в будівлі;

- допускається встановлення на вікнах приміщень, де перебувають люди, ґрат, які не розкриваються, не розсуваються або не знімаються (перший поверх), що унеможливить евакуацію при виникненні пожежі, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (перший поверх-приміщення майстерні, підвал-приміщення зварювальної, дев'ятий поверх-приміщення кухні), що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- не пофарбовані стаціонарні зовнішні пожежні сходи на будівлі;

- не здійснене з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (складські приміщення підвалу, кімната №10, перший поверх-приміщення майстерні, приміщення пральні, біля евакуаційного виходу з підвалу, приміщення електрика, рамка управління, приміщення зварювальної, коридори у підвалі, приміщення електрощитової, третій поверх (кімната №36), четвертий поверх (кімната №54), п'ятий поверх (кімната №68, кімната №67), шостий поверх (кімната №79), восьмий поверх (коридор, кімната №8), дев'ятий поверх (приміщення кухні, блок 123 кімната А), що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- черговий персонал та мешканці не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання для саморятування людей під час пожежі для організації евакуації людей у разі виникнення пожежі, що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків;

- не проводиться замір опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, що унеможливлює визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- допускається зниження рівня пожежної безпеки, встановленого законодавством, яке було чинним на момент початку використання об'єкта, а саме: люки виходів зі сходової клітки на горище не відповідають вимогам, встановленим до протипожежних люків другого типу, внаслідок чого можливі втрата цілісності та втрата теплоізолювальної спроможності даної перешкоди, що підвищує вплив небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- допускається зниження класу вогнестійкості елементу заповнення прорізу (двері) у протипожежній перешкоді, яка відокремлює електрощитову від інших приміщень, внаслідок чого можливі втрата цілісності та втрата теплоізолювальної спроможності даної перешкоди, що підвищує вплив небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- вогнегасники, які експлуатуються, не мають: інвентарні номери за прийнятою у гуртожитку системою нумерації;

- складські приміщення, розташовані в підвальному поверсі, не мають люки чи вікна розміром 0,9x1,2 м з приямками (для випускання диму у разі пожежі), що призведе до ускладнення видалення продуктів горіння під час пожежі з підвального поверху та збільшує ймовірність розповсюдження небезпечних факторів пожежі по всім поверхах, в тому числі по шляхам евакуації ускладнивши евакуацію людей з будівлі, що загрожуватиме життю та/або здоров'ю людей;

- допускається зниження рівня пожежної безпеки, встановленого законодавством, яке було чинним на момент початку використання об'єкта, а саме: допускається встановлення глухих вікон у сходових клітинах (СК-1) (для випускання диму у разі пожежі), що призведе до ускладнення видалення продуктів горіння під час пожежі з підвального поверху та збільшує ймовірність розповсюдження небезпечних факторів пожежі по всім поверхах, в тому числі по шляхам евакуації ускладнивши евакуацію людей з будівлі, що загрожуватиме життю та/або здоров'ю людей;

- двері на шляхах евакуації не відчиняються в напрямку виходу з приміщень (евакуаційний вихід з підвалу), що унеможливить їх використання як евакуаційного виходу при виникненні пожежі, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- пожежні насоси демонтовані та не утримуються в постійній експлуатаційній готовності, що призводить до унеможливлення гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі;

- допускається захаращування шляхів евакуації меблями, обладнаннями, різними матеріалами (п'ятий поверх, підвал), що може призвести до перешкоджання евакуації людей, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- не вказано на пожежному щиті (стенді) його порядковий номер та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;

- громадяни, котрі перебувають до гуртожитку, не ознайомлені адміністрацією з основними вимогами пожежної безпеки (під розпис);

- у кімнатах гуртожитку не вивішені на видимих місцях: плани евакуації з відповідного поверху із зазначенням даної кімнати, евакуаційних виходів та шляхів руху до них, місць розміщення первинних засобів пожежегасіння, а також пояснювальний текст і пам'ятка про дії на випадок виникнення пожежі, що призводить до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей;

- допускається у житлових кімнатах гуртожитку, користування електронагрівальними приладами (блок 120 кімната А, блок 121 кімната Б, блок 122 кімната Б, блок 124 кімната А та кімната Б, кімнати №92Б, №92А, №96Б, №83Б, №37А)/а.с.22-32/.

Порушення, встановлені актом перевірки від 19 грудня 2019 року №38 створюють безпосередню загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров'ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації (пожежі, аварії та ін.), ускладнюють гасіння пожежі.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 1 Кодексу Цивільного захисту України встановлено, що Кодекс регулює відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Згідно ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей;

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон № 877)державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 1 ст. 4 Закону № 877 передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Абзацом 7 ч. 1 ст. 6 Закону України №877 підставою для здійснення позапланових заходів визначено доручення Прем'єр-міністра України про перевірку суб'єктів господарювання у відповідній сфері у зв'язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.

Згідно із ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 7 ст. 7 Закону України №877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно з п. 6 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16 січня 2013 року № 20/2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій", та пунктом 7 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Відповідно до п.п. 27 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04 лютого 2013 року № 3 (у редакції наказу ДСНС України від 21 вересня 2017 року № 507), Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання.

Частиною 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Київ та Севастополь, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. Таким територіальним органом на території Донецької області є позивач.

Згідно ст. 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб'єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у ст. 65 цього Кодексу; складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Згідно ч.ч. 1,2 та 3 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 51 та ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення техногенної та пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на керівників та власників таких суб'єктів господарювання.

Згідно із п.п. 1, 3, 8, 13, 19, 21, 22, 23 ч. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України, на суб'єкта господарювання покладається обов'язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об'єктах суб'єкта господарювання; розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.

Отже, державний нагляд (контроль) здійснюється уповноваженим органом щодо суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів.

Разом з цим, суд звертає увагу на наступне.

Так, в період з 9 червня 2020 року по 10 червня 2020 року позивачем проведено обстеження приміщень будівлі Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Маріупольінвест" з метою перевірки усунення виявлених порушень вимог правил пожежної і техногенної безпеки, відображених в акті ГУ ДСНС України в Донецькій області від 19 грудня 2019 року №38, за результатами якої складено Акт №б/н від 10 червня 2020 року.

Актом №б/н від 10 червня 2020 року встановлено часткове усунення порушень, виявлених актом перевірки від 19 грудня 2019 року №38, що створювали загрозу життю та здоров'ю людей/а.с.113-120/.

Так, із 41 порушення, що були виявлені актом перевірки від 19 грудня 2019 року №38 усунуто 27 порушень.

Не усуненим залишилися наступні порушення:

- приміщення гуртожитку не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5- 56-2014 Системи протипожежного захисту , а саме: системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей 3-го типу (СО-З). На виконання даного порушення відповідачем укладено договір з ТОВ Безпека 2000 від 28.05.20р. №28/05-Б на розробку технічної документації;

- допускається замикання на Замки дверей на шляхах евакуації Та евакуаційних виходах (евакуаційних вихід з підвалу, евакуаційний вихід до стаціонарних зовнішніх пожежних сходів на першому, другому та дев'ятому поверхах. Металева решітка, встановлена на вихід з підвалу, знята, а двері з тамбуру будуть замінені в період капітального ремонту. Евакуаційний вихід до стаціонарних зовнішніх пожежних сходів на першому, другому та дев'ятому поверхах не замкнені, замки замінені на засуви;

- допускається заміна скла, що не дає скалок при руйнуванні, на звичайне у дверях (евакуаційні виходи до стаціонарних зовнішніх пожежних сходів, евакуаційні виходи на першому поверсі). На виконання даного порушення відповідачем придбані матеріали, заміна скла буде виконана в червні 2020 року;

- не доукомплектований пожежний щит засобами пожежегасіння, а саме: протипожежне покривало-1 шт., сокира-1 шт., вогнегасники - 3шт., ящик з піском-1 шт., лопата-1 шт;

- пожежні кран-комплекти розміщені у вбудованих або навісних шафках, які не мають отвори для провітрювання і не пристосовані для опломбування та візуального огляду без розкривання. На виконання даного порушення відповідачем зроблено отвори для провітрювання виконані, пожежні шафи будуть опломбовані та пристосовані до візуального огляду в червні 2020 року;

- не проводиться технічне обслуговування і перевірка на працездатність кран-комплектів, шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування. Пожежні кран-комплекти не справні та недоступні для використання, а саме: на дверцятах пожежних шафках встановлені замки;

- не підтверджені (не надано сертифікати та протоколи вогневих випробувань) показники помірної небезпечності щодо Токсичності продуктів горіння, помірної димоутворювальної здатності та відповідність групам поширення полум'я РП і, РП2 для покриття підлоги у коридорах (лінолеум);

- допускається встановлення на вікнах приміщень, де перебувають люди, ґрат, які не розкриваються, не розсуваються або, не знімаються (перший поверх);

- не забезпечені сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, корйдорн, проходи та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням;

- допускається зниження рівня Пожежної безпеки, встановленого законодавством, яке було чинним на момент початку використання об'єкта, а саме: люки виходів зі сходової клітки на горище не відповідають вимогам, встановленим до протипожежних люків другого типу;

- допускається зниження класу Вогнестійкості елементу заповнення прорізу (двері) у протипожежній перешкоді, яка відокремлює електрощитову від інших приміщень;

- допускається зниження рівня пожежної безпеки, встановленого законодавством;, яке було чинним на момент початку використання об'єкта, а саме: допускається встановлення глухих вікон у сходових клітинах (СК-1) (для випускання диму у разі пожежі);

- двері на шляхах евакуації не відчиняються в напрямку виходу з приміщень (евакуаційний вихід з підвалу);

- пожежні насоси демонтовані та не утримуються в постійній експлуатаційній готовності.

Вказані порушення створюють негативні наслідки, такі як загроза життю та здоров'ю людей.

Крім того, 08 липня 2020 року позивачем проведено обстеження приміщень будівлі Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Маріупольінвест" з метою перевірки усунення виявлених порушень вимог правил пожежної і техногенної безпеки, відображених в акті ГУ ДСНС України в Донецькій області від 19 грудня 2019 року №38 та в Акті від 10 червня 2020 року №б/н, за результатами якої складено Акт №б/н від 08 липня 2020 року.

Актом №б/н від 08 липня 2020 року встановлено часткове усунення порушень, виявлених актом перевірки від 19 грудня 2019 року №38 та в Акті від 10 червня 2020 року №б/н, що створювали загрозу життю та здоров'ю людей/а.с.133-135/.

Так, із 14 не усунених порушень, що були виявлені актом перевірки від 19 грудня 2019 року №38 та від 10 червня 2020 року №б/н усунуто 6 порушень.

Не усуненим залишилися наступні 8 порушень:

- приміщення гуртожитку не обладнані системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5- 56-2014 Системи протипожежного захисту , а саме: системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей 3-го типу (СО-З). На виконання даного порушення відповідачем укладено договір з ТОВ Безпека 2000 від 28.05.20р. №28/05-Б на розробку технічної документації;

- допускається заміна скла, що не дає скалок при руйнуванні, на звичайне у дверях (евакуаційні виходи до стаціонарних зовнішніх пожежних сходів, евакуаційні виходи на першому поверсі). На виконання даного порушення відповідачем придбані матеріали, заміна скла буде виконана в червні 2020 року;

- допускається зниження рівня пожежної безпеки, встановленого законодавством, яке було динним на момент початку використання об'єкта, стосовно виконання внутрішнього пожежного водогону, а саме трубопроводи об'єднаної системи протипожежного водопостачання виконані з пластику.

- не підтверджені (не надано сертифікати та протоколи вогневих випробувань) показники помірної небезпечності щодо Токсичності продуктів горіння, помірної димоутворювальної здатності та відповідність групам поширення полум'я РП і, РП2 для покриття підлоги у коридорах (лінолеум);

- не забезпечені сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, корйдорн, проходи та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням;

- допускається зниження рівня Пожежної безпеки, встановленого законодавством, яке було чинним на момент початку використання об'єкта, а саме: люки виходів зі сходової клітки на горище не відповідають вимогам, встановленим до протипожежних люків другого типу;

- допускається зниження класу Вогнестійкості елементу заповнення прорізу (двері) у протипожежній перешкоді, яка відокремлює електрощитову від інших приміщень;

- допускається зниження рівня пожежної безпеки, встановленого законодавством;, яке було чинним на момент початку використання об'єкта, а саме: допускається встановлення глухих вікон у сходових клітинах (СК-1) (для випускання диму у разі пожежі).

Вказані порушення створюють негативні наслідки, такі як загроза життю та здоров'ю людей.

Тобто, станом на момент розгляду справи наявні 8 порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Відсутність доказів усунення відповідачем у повному обсязі порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, свідчить про обґрунтованість необхідності застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Маріупольінвест" заходів реагування, у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) гуртожитку, розташованого за адресою: пр-т. Будівельників,56, м. Маріуполь до повного усунення порушень.

Застосування такого заходу є цілком співрозмірним з характером неусунених на час розгляду цієї справи відповідачем порушень законодавства щодо забезпечення пожежної безпеки.

Позиція суду узгоджується із позицією викладеною в постановах Верховного суду у складі Касаційного адміністративного суду по справах: №520/6694/19 від 26 березня 2020 року, №814/2356/17 від 27 червня 2019 року, №812/1262/18 від 23 квітня 2019 року, №806/77/18 від 03 квітня 2020 року, №805/4256/17 від 08 лютого 2019 року.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Приймаючи до уваги наведене в сукупності, та враховуючи, що відповідачем не в повній мірі усунуто порушення, що створювали небезпеку для життя та здоров'я людей, суд задовольняє позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Маріупольінвест" про застосування заходів реагування.

Враховуючи приписи статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають відшкодуванню.

Керуючись Конституцією України, статтями 2,5-14,19-22,72-78,94,132-143,159-165,192-205,241-247,255,295-297, п.п.15.5 ч.1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (вул. Митрополитська, 175, м. Маріуполь, 87547, ЄДРПОУ 38652962) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Маріупольінвест" (адреса: пр-т. Миру, 9/22, м. Маріуполь, 87515, ЄДРПОУ 20359973) про застосування заходів реагування - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) гуртожитку Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Маріупольінвест", розташованого за адресою: пр-т. Будівельників,56, м. Маріуполь до повного усунення порушень.

Рішення прийнчято в нарадчій кімнаті та проголошено його всступну та резолютивну частини у судовому засіданні 20 липня 2020 року.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 22 липня 2020 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов'язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв'язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення.

Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуально

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя А.С. Зеленов

Дата ухвалення рішення20.07.2020
Оприлюднено22.07.2020
Номер документу90515671
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/2217/20-а

Постанова від 07.07.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 07.07.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 17.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Рішення від 20.07.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 01.06.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 02.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні