Рішення
від 07.07.2020 по справі 1340/4450/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1340/4450/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 липня 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представника позивача Якиміва А.В., представника відповідача Тарасович О.І., представника третьої особи Буй Б.В., розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу за позовом об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Малоголосківська 8д до виконавчого комітету Львівської міської ради, за участі товариства з обмеженою відповідальністю ДЮК ЛТД , товариства з обмеженою відповідальністю БК Плюс Девелопмент в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, про визнання протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Малоголосківська 8д (далі - ОСББ, позивач) звернулося до суду з позовом до виконавчого комітету Львівської міської ради (далі - виконком ЛМР, відповідач) з такими позовними вимогами:

- визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 30.03.2018 № 341 Про внесеним змін до детального плану житлового району Під Голоском ;

- визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 13.04.2018 № 400 про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво товариством з обмеженою відповідальністю ДЮК ЛТД житлового будинку (№ 2 на генплані) та трансформаторної підстанції на вул. Малоголосківській;

- визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 13.04.2018 № 401 про затвердженим містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво товариством з обмеженою відповідальністю ДЮК ЛТД житлового будинку (№ 3 на генплані) на вул.Малоголосківській.

Позивач просить суд скасувати рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 30.03.2018 №341, яке, як стверджує позивач, прийнято з істотними порушеннями законодавства, оскільки детальним планом території внесені зміни до показників плану зонування території. Внаслідок прийняття цього рішення протиправно змінено функціональне призначення земельної ділянки з південно-східної будинку Малоголосківська, 8д із зони Ж-1 (малоповерхову забудову) на зону Ж-3 (багатоповерхову забудову). Вважає, що такі зміни можуть вноситися шляхом внесення змін у зонінг, а не шляхом затвердження змін в детальний план території. Відповідач також видав містобудівні умови та обмеження на забудову цієї ділянки багатоквартирними будинками шляхом прийняття оскаржених рішень від 13.04.2018 №400, від 13.04.2018 №401. ОСББ, діючи в інтересах своїх засновників, стверджує, що забудова вулиці Малоголосківської багатоквартирними житловими будинками порушує будівельні норми, створює загрозу життю і здоров`ю мешканців мікрорайону, не враховує необхідність створення сприятливих умов для життєдіяльності та належного благоустрою мікрорайону.

Відповідач позов не визнає (том 1 а.с.93-85, том 2 а.с. 220-222, том 2 а.с.204-206). Представник відповідача пояснив, що приймаючи оскаржені рішення виконавчий комітет Львівської міської ради діяв в межах своїх повноважень та у спосіб, передбачений законодавством, тому відсутні правові підстави для задоволення позову. Так, згідно підпункту 1.7.1 Плану зонування території м. Львова (Зонінг) Том 1. Частина 1. Базове зонування. Загальна пояснювальна записка , в план зонування можуть вноситись зміни та уточнення, в тому числі шляхом розроблення детального плану території (далі - ДПТ); зміни до плану зонування, що вносяться шляхом розроблення ДПТ, затверджуються виконавчим комітетом міської ради. Такі зміни були внесені шляхом прийняття рішення № 341 від 30.03.2018; при його підготовці були проведені громадські слухання, проаналізовані та дані відповіді на зауваження та пропозиції зацікавлених осіб. Надалі Львівська міська рада прийняла ухвалу від 20.12.2018 року за №4444 Про затвердження рішень виконавчого комітету від 16.09.2016 №841, від 19.08.2016 №749, від 18.08.2017 №737, від 30.03.2018 №341, від 03.08.2018 №846 ; це рішення прийняте серед іншого у зв`язку із численними позовами ОСББ, для приведення містобудівної документації у відповідність та її узгодження між собою. Щодо оскаржених рішень про затвердження містобудівних умов та обмежень (далі - МБУО), то такі були прийняті після опрацювання всіх поданих заявником документів, у зв`язку з відсутністю визначених законом підстав для відмови у їх наданні. Окрім того, ці рішення не стосуються позивача, не порушують його прав чи інтересів, тому підстав для їх задоволення немає.

Суд залучив до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, товариство з обмеженою відповідальністю ДЮК ЛТД та товариство з обмеженою відповідальністю БК Плюс Девелопмент (забудовників, що реалізовували оскаржені МБУО). Представник третьої особи просить суд в задоволенні позову відмовити з підстав безпідставності позовних вимог (том 3 а.с.22-26), оскільки позивач не надав належних та допустимих доказів порушень відповідачем законних прав та інтересів ОСББ. Станом на дату прийняття рішень про надання третім особам містобудівних вимог та обмежень відповідач діяв в межах, на підставі та у спосіб, передбачений чинним законодавством. Оскаржені рішення щодо затвердження МБУО як акти індивідуальної дії не породжують для ОСББ жодних прав та обов`язків, оскільки позивач не є учасником спірних правовідносин. Також повідомив, що ці вже рішення реалізовані, треті особи отримали дозволи на будівництво та завершили його, що підтверджується сертифікатами відповідності закінченого будівництвом об`єкта (об`єкту поштову адресу - м. Львів, вул. Малоголосківська, 16А).

Відповідач двічі публікував оголошення про розгляд цієї справи судом; заяв від зацікавлених осіб про участь у цій справі до суду не надходило.

На вимогу суду відповідач надав належні копії:

- рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 30.03.2018 №341 Про внесеним змін до детального плану житлового району Під Голоском та документи, на підставі яких таке прийняте (том 2 а.с. 89-119);

- рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 13.04.2018 №400 та документи, на підставі яких таке прийняте (том 2 а.с. 120-158);

- рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 13.04.2018 №401 та документи, на підставі яких таке прийняте (том 2 а.с. 159-193).

Суд заслухав промови учасників справи, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази та встановив такі фактичні обставини справи і відповідні їм правовідносини:

відповідно до отриманих судом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про юридичну особу (том 1, а.с. 45-46) ОСББ Малоголосківська 8Д зареєстроване 02.07.2014, засновниками вказано 82 власники квартир , місцезнаходження: м. Львів, вул. Малоголосківська, 8Д. В судовому засіданні на пропозицію суду вказати місцезнаходження будинку, в якому знаходяться належні засновникам ОСББ квартири, представник позивача на фрагменті схеми функціонального зонування території (внесення змін в план зонування території Шевченківського району) (том 2, а.с. 107) вказав на об`єкти №№ 31,32 (два багатоквартирні житлові будинки); інші учасники справи підтвердили та визнають цю обставину. Представник позивача стверджує, що ці будинки знаходяться на балансі ОСББ, проте не надав доказів на підтвердження цієї обставини; повідомив, що ОСББ не має документів на землекористування, прибудинкова територія не визначена. Зі слів представника, два багатоквартирні житлові будинки передані ОСББ забудовником після здачі їх в експлуатацію.

ТОВ Дюк ЛТД отримало в оренду земельну ділянку з кадастровим номером №4610137500:07:004:0010 площею 0,5057 га, що знаходиться в місті Львові по вулиці Малоголосківській, цільове призначення для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку . На фрагменті схеми функціонального зонування території (внесення змін в план зонування території Шевченківського району) (том 2, а.с. 107) ця земельна ділянка позначена №24 та знаходиться, виходячи з масштабу викопіювання, на відстані понад 100 метрів від багатоквартирних будинків на вулиці Малоголосківській, 8Д, через запроектовану дорогу (позначену відміткою на Київ ).

Відповідно до Генерального плану м. Львова (в редакції ухвали Львівської міської ради № 3924 від 30.09.2010 про затвердження містобудівної документації Корегування генерального плану м. Львова. ІІ-стадія. Генеральний план на період до 2025 року та заходи з реалізації генерального плану) територія навколо вулиці Малоголосківської є ділянкою житлової забудови змішаного характеру (багатоквартирна та садибна забудови), в межах цієї території розташовані як садибні, так і багатоквартирні житлові будинки.

Відповідно до ухвали Львівської міської ради № 2759 від 24.10.2013 про затвердження детального плану житлового району Під Голоском та Плану зонування території м. Львова (зонінг) Том 1. Частина 4, 5 Залізничний та Шевченківський райони, земельна ділянка ТОВ Дюк ЛТД знаходилася в функціональній зоні Ж-1 (землі садибної забудови).

30.03.2018 виконавчий комітет Львівської міської ради прийняв рішення №341 Про затвердження внесення змін до детального плану житлового району Під Голоском , відповідно до якого:

- затвердив внесення змін до детального плану житлового району Під Голоском у складі з розробленою планувальною структурою забудови території, планом червоних ліній вулично-дорожньої мережі, схемою функціонального зонування території (з внесенням змін до плану зонування Шевченківського району) з визначенням містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок, пропозиціями з інженерного забезпечення та захисту території, заходами щодо дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних нормативів, вимог з ліквідації аварійних ситуацій та реалізації детального плану території.

- вказав департаменту містобудування здійснювати надання вихідних даних на проектування об`єктів містобудування, відведення нових земельних ділянок та зміну цільового призначення раніше відведених земельних ділянок відповідно до містобудівної документації: затверджених змін до детального плану житлового району Під Голоском (Шевченківський район) та проектів землеустрою щодо впорядкування території.

Як правову підставу прийняття рішення вказано ст.ст. 8, 19, п. 3 ст. 10 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , ст. 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , постанову Кабінету Міністрів України від 25.04.2011 № 555 Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні .

При прийнятті рішення, відповідно до його тексту, враховано: - матеріали розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час внесення змін до детального плану території житлового району Під Голоском у м. Львові; - протокол засідання № 1 архітектурно-містобудівної ради управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради від 24.01.2018; - ухвалу міської ради від 24.01.2015 № 4657 Про затвердження містобудівної документації План зонування території м. Львова (зонінг). Том 1. Частина 4, 5. Залізничний та Шевченківський райони . Фактично цим рішенням змінено функціональне зонування території, а саме - земельна ділянка ТОВ Дюк Лтд віднесена до зони багатоповерхової житлової забудови (Ж-3).

05.04.2018 ТОВ Дюк Лтд звернулося до виконавчого органу Львівської міської ради через ЦНАП із заявою про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на проектування та будівництво об`єктів архітектури та містобудування житловий будинок на вул. Малоголосківській у м. Львові (будинок №2 на генплані) та трансформаторної підстанції (том 1 а.с.143) з доданими документами (том 2 а.с.122-158).

Виконком ЛМР розглянув це звернення, а також додані документи (містобудівний розрахунок з ескізом намірів забудови та техніко-економічними показниками будівництва житлового будинку (будинок № 2 на генплані) та трансформаторної підстанції на вул. Малоголосківській , договір оренди землі, зареєстрований у Львівській міській раді 16.03.2009 за № Ш-1412, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 18.07.2017 № 92253537, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 06.04.2017 № НВ-4604907892017) та 13.04.2018 прийняв рішення № 400 (том 2 а.с.120-121), яким затвердив містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на будівництво товариством з обмеженою відповідальністю ДЮК ЛТД житлового будинку (№ 2 на генплані) та трансформаторної підстанції на вул. Малоголосківській.

05.04.2018 ТОВ Дюк Лтд звернулося до виконавчого органу Львівської міської ради через ЦНАП із заявою про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на проектування та будівництво об`єктів архітектури та містобудування житловий будинок на вул. Малоголосківській у м. Львові (будинок №3 на генплані) (том 1 а.с.144) з доданими документами (том 2 а.с.161-193). Виконком ЛМР розглянув це звернення, а також додані документи (містобудівний розрахунок з ескізом намірів забудови та техніко-економічними показниками будівництва житлового будинку (будинок № 3 на генплані) на вул. Малоголосківській , договір оренди землі, зареєстрований у Львівській міській раді 16.03.2009 за № Ш-1412, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 18.07.2017 № 92253537, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 06.04.2017 № НВ-4604907892017) та 13.04.2018 прийняв рішення № 401 (том 2 а.с.159-160), яким затвердив містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на будівництво товариством з обмеженою відповідальністю ДЮК ЛТД житлового будинку (№ 3 на генплані) на вул. Малоголосківській.

20.12.2018 Львівська міська рада прийняла рішення №4444, з метою приведення у відповідність містобудівної документації та її узгодження між собою, ухвалила серед іншого таке:

- затвердити рішення виконавчого комітету від 16.09.2016 № 841 Про затвердження внесення змін до детального плану території житлового району Під Голоском (зміна № 1) , від 19.08.2016 № 749 Про затвердження внесення змін до детального плану території житлового району Під Голоском (зміна № 2) , від 18.08.2017 № 737 Про затвердження внесення змін до детального плану житлового району Під Голоском , від 30.03.2018 № 341 Про затвердження внесення змін до детального плану житлового району Під Голоском , від 03.08.2018 № 846 Про затвердження внесення змін до детального плану житлового району Під Голоском (зміна 5) ;

- затвердити зміни до містобудівної документації, що затвердженні рішеннями виконавчого комітету, зазначеними у пункті 1 цієї ухвали, як частину змін плану зонування території Шевченківського району м. Львова, затвердженого ухвалою міської ради від 21.05.2015 № 4657 Про затвердження містобудівної документації План зонування території м. Львова (зонінг). Том 1. Частина 4, 5. Залізничний та Шевченківський райони ;

- Управлінню архітектури та урбаністики департаменту містобудування забезпечити доступність матеріалів містобудівної документації - плану зонування території Шевченківського району м. Львова - способом розміщення їх остаточної редакції на офіційному сайті міської ради з врахуванням внесених змін […]

ТОВ Дюк ЛТД та ТОВ БК Плюс Девелопмент як замовники будівництва отримали дозволи на виконання будівельних робіт від 10.07.2018 та 10.08.2018 на будівництво житлових будинків №2 та № 3 на генплані та трансформаторної підстанції на вул. Малоголосківській (том 1 а.с. 202-203), а також на підставі укладених 04.12.2018 договорів про пайову участь з виконавчим органом Львівської міської ради зобов`язалися інвестувати на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста 4129895 грн. (935225+3194669; том 1 а.с.204-205). В вересні 2019 року Шевченківська районна адміністрація ЛМР за заявою ТОВ Дюк ЛТД та ТОВ БК Плюс Девелопмент присвоїла завершеному будівництвом житловому будинку (№2 на генплані) та трансформаторній підстанції поштову адресу Вулиця Малоголоскіська, 16-А (том 3 а.с.25-27).

Представник відповідача та третьої особи повідомили, що міська влада та замовники будівництва (як треті особи, так і інші забудовники в цьому мікрорайоні) завершують спорудження кількох доріг, що вдосконалять транспортну інфраструктуру мікрорайону, а також завершується будівництво школи. Представник позивача цю інформацію підтвердив, проте вважає ці заходи недостатніми, а навантаження на соціальну інфраструктуру мікрорайону надмірним.

Приймаючи рішення, суд керується такими нормами права та міркуваннями щодо їх застосування до спірних правовідносин:

Позивач, ОСББ, звернувся до суду в інтересах своїх засновників (власників квартир) в багатоквартирному житловому будинку за адресою: м. Львів, вул. Малоголосківська 8д та стверджує, що оскаржені рішення виконкому ЛМР порушують їх право на сприятливі умови життєдіяльності та належний благоустрій.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів визначає Закон України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (далі - Закон № 3038).

Відповідно до пунктів 2, 3, 9 частини першої статті 1 Закону № 3038 наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

- генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту;

- детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території;

- план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

Частиною першою статті 16 Закону № 3038 встановлено, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них. Відповідно до частини восьмої зазначеної статті план зонування території затверджується на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання.

Відповідно до положень частин першої-третьої, восьмої, десятої статті 19 Закону № 3038 детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції. Детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території (частини території) району та/або області з урахуванням державних і регіональних інтересів. Розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації. На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід`ємною частиною детального плану території. Детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою. Внесення змін до детального плану території допускається за умови їх відповідності генеральному плану населеного пункту та плану зонування території.

Отже, генеральний план населеного пункту, план зонування та детальний план території є видами містобудівної документації, при цьому, генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, а план зонування та детальний план території розробляються на підставі генерального плану території та не можуть йому суперечити. Крім того, детальний план території повинен відповідати плану зонування.

Львівська міська рада, затверджуючи містобудівну документацію План зонування території м. Львова (зонінг). Том 1. Частина 4, 5. Залізничний та Шевченківський райони (ухвала № 4657 від 21.05.2015 зі змінами, внесеними ухвалою № 2914 від 25.01.2018), в розділі 1 Загальні принципи зонування міста Львова таким чином визначила процедуру внесення змін в план зонування та розроблення ДПТ при наявності затвердженого зонінгу: […] 1.7.1 В план зонування можуть вноситись зміни та уточнення. […] Зміни до плану зонування можуть розроблятись як окремий документ або вноситись шляхом розроблення детального плану території (далі -ДПТ). Зміни до плану зонування, що розробляються як окремий документ, вносяться на підставі рішення міської ради і затверджуються на сесії міської ради. Зміни до плану зонування, що вносяться шляхом розроблення ДПТ, затверджуються Виконавчим комітетом міської ради. Уточнення плану зонування території здійснюється при розробленні ДПТ. […] В процесі розроблення ДПТ, може виникати необхідність уточнення рішень, в т.ч і генплану міста відповідно до п.1 ст.19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Необхідність внесення змін або уточнень в "зонінг" обумовлюється в рішенні ради (виконкому) та завданні на розроблення детального плану території. Уточнені матеріали зонування території та містобудівних регламентів у складі ДПТ проходять процедуру громадських слухань, погоджуються у випадку необхідності із відповідними органами і затверджуються Виконавчим комітетом міської ради. […] 1.7.3. Затверджений в установленому порядку ДПТ з матеріалами зміни або уточнення зонування та містобудівних регламентів стає невід`ємною частиною містобудівної документації (зонінгу), реєструється як зміна або уточнення зонінгу і вноситься в установленому порядку в містобудівний кадастр. .

Суд враховує, що детальний план житлового району Під Голоском , що визначає функціональне призначення території, на які розташована земельна ділянка ТОВ Дюк Лтд , був визначений ухвалою Львівської міської ради № 2759 від 24.10.2013, - тобто ще до затвердження Плану зонування території м. Львова (зонінг) Том 1. Частина 4, 5 Залізничний та Шевченківський райони . Видане на виконання рішення виконкому Львівської міської ради №1000 від 03.11.2017 (том 2 а.с.118) завдання на розроблення проекту внесення змін до детального плану території Детальний план території житлового району Під Голоском у м. Львові передбачало зміну функціонального призначення з території для садибної житлової забудови на територію багатоквартирної житлової забудови з вбудованими приміщеннями обслуговування населення та підземним паркінгом (том 2 а.с. 119). Розроблений на виконання цього рішення №1000 від 03.11.2017 проект змін до ДПТ:

- 24.01.2018 погоджено на засіданні архітектурно-містобудівної ради при управлінні архітектури та урбаністики Департаменту містобудування Львівської міської ради;

- містить розрахунок орієнтовної величини житлового фонду території ДПТ, враховує потребу в навчальних закладах, розвитку вулично-дорожньої мережі, транспортного обслуговування, організації руху транспорту та пішоходів та велосипедних доріжок, розміщення гаражів і автостоянок, комплексний благоустрій та озеленення території, містобудівні заходи щодо поліпшення стану навколишнього середовища, а також передбачає необхідність гарантій забудовника щодо інвестування коштів в реконструкцію існуючої вулиці та будівництво інших шляхів доїзду до проектованого кварталу з метою уникнення понаднормативного навантаження на вулицю Малоголосківську;

- в період 23.01.2018-19.02.2018 пройшов процедуру громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час внесення змін до детального плану житлового району Під Голоском у м. Львові, в тому числі розглянуто та враховано звернення голови правління ОСББ Малоголосківська 8д та мешканців вулиці Малоголосківська (том 2 а.с. 112-113).

Отже, внесення змін до детального плану території Детальний план території житлового району Під Голоском у м. Львові , що передбачало коригування функціональної зони земельної ділянки ТОВ Дюк Лтд в зонінгу шляхом прийняття рішення №341 від 30.03.2018:

- відбулося в порядку, визначеному рішенням суб`єкта, котрий на підставі Закону №3038 має повноваження визначати план зонування території міста, а саме - рішення Львівської міської ради про затвердження зонінгу (ухвала №4657 від 21.05.2015 зі змінами, внесеними ухвалою №2914 від 25.01.2018, п.1.7.1 розділу 1 Загальні принципи зонування міста Львова );

- перед прийняттям рішення проводилися громадські слухання, в процесі яких обговорювалися та враховувалися пропозиції в тому числі ОСББ (позивача) та мешканців вулиці Малоголосківська.

Надалі це рішення було додатково затверджено рішенням Львівської міської ради (рішення №4444 від 20.12.2018), яка не тільки затвердила рішення виконавчого комітету від 30.03.2018 №341, а й окремим пунктом ухвалила затвердити зміни до містобудівної документації, що затверджені цим рішенням, як частину змін плану зонування території Шевченківського району м.Львова, затвердженого ухвалою міської ради від 21.05.2015 №4657.

Оцінюючи доводи учасників справи щодо наявності/відсутності факту порушення прав позивача оскарженими рішеннями відповідача суд враховує таке:

відповідно до положень ст.ст. 4, 160 позивач (особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду) в позовній заяві зазначає виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги та зазначає докази, що підтверджують вказані обставини. Отже, позивач не повинен скаржитися абстрактно та обґрунтовувати звернення до суду лише власним переконанням про вплив тих чи інших рішень суб`єкта владних повноважень на його правове становище. Для надання особі судового захисту суд повинен встановити, чи дійсно порушене право, свободу чи інтерес позивача, а якщо таке порушення дійсно відбулося, - пересвідчитися, що таке спричинене саме відповідачем. При цьому, обставину дійсного (фактичного) порушення прав, свобод чи інтересів позивача повинен довести належними та допустимими доказами саме позивач.

З огляду на зміст положень ст.ст. 1, 4, 16 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку суд дійшов висновку, що ОСББ наділене повноваженнями на звернення до адміністративного суду з метою захисту прав, представлення інтересів інтереси співвласників у судах. Водночас ОСББ повинно навести в позовній заяві обставину дійсного (фактичного) порушення прав співвласників діями відповідача та довести цю обставину належними та допустимими доказами (адже звернення ОСББ до суду з цим позовом є способом захисту порушених суб`єктивних прав чи інтересів його засновників).

Доводи позивача зводяться до того, що внаслідок зміни функціональної зони з Ж-1 на Ж-3 збільшиться густота заселення території неподалік будинків ОСББ, внаслідок чого зросте навантаження на об`єкти благоустрою (дороги, школи, дитячі садки, амбулаторію тощо), що погіршить сприятливі умови для життєдіяльності людей в цьому мікрорайоні міста.

Оцінюючи такі аргументи позивача суд враховує такі обставини:

- позивач не надав суду доказів перебування згаданих будинків на вулиці Малоголосківській, 8д на балансі ОСББ. Це твердження ОСББ суд прийняв з огляду на визнання цієї обставини іншими учасниками справи (в тому числі виконавчим органом місцевого самоврядування), які вказали місцезнаходження цих багатоквартирних житлових будинків на долученій до матеріалів справи містобудівній документації;

- оскаржене рішення, яким змінено функціональну зону території на відстані понад 100 м від будинків ОСББ, враховує фактор збільшення густоти заселення, оскільки містить розрахунок орієнтовної величини житлового фонду території ДПТ, враховує потребу в навчальних закладах, розвитку вулично-дорожньої мережі, транспортного обслуговування, організації руху транспорту та пішоходів та велосипедних доріжок, розміщення гаражів і автостоянок, комплексний благоустрій та озеленення території,

- затверджені зміни до містобудівної документації передбачають необхідність гарантій забудовника щодо інвестування коштів в реконструкцію існуючої вулиці та будівництво інших шляхів доїзду до проектованого кварталу з метою уникнення понаднормативного навантаження на вулицю Малоголосківську.

Суд враховує, що відповідно до пункту 2.9 ДБН 360-92 Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень , котрим керувалися при розробці оскаржених змін до містобудівної документації, для досягнення високого соціально-економічного ефекту формування планувальної структури міста треба прагнути до компактного розвитку його плану, що досягається підвищенням інтенсивності використання території під основні функції. При цьому треба враховувати неоднорідність функціонально-планувальних якостей міських територій, які значною мірою визначаються різною інтенсивністю їх освоєння і неоднаковими умовами транспортної доступності.

Судячи з відомостей долученої до справи містобудівної документації, будинки ОСББ на вулиці Малоголосківській, 8д були першими багатоквартирними житловими будинками на суміжній території, що забудована будинками садибного типу або вільна від забудови. Очевидно, що ущільнення забудови неподалік їх житла може негативно сприйматися засновниками ОСББ, проте таке ставлення саме по собі не є легітимною підставою для заборони органу місцевого самоврядування вирішувати питання щодо коригування чи зміни містобудівної документації, надання вільних земель міста під забудову, а також визначення режиму такої забудови.

Суд визнає загальновідомою обставину істотного збільшення кількості населення та суттєвого зростання об`ємів будівництва в місті Львові (найбільшому місті Західної України) після 2014 року; це зумовлено внутрішньою міграцією (переміщенням) сотень тисяч осіб з тимчасово окупованих територій в Донецькій та Луганській областях України та з Автономної Республіки Крим. В цих конкретних умовах рішення органу місцевого самоврядування щодо ущільнення забудови у віддаленому від центру міста мікрорайоні не видаються несподіваними чи безглуздими.

При оцінці аргументів представника позивача суд враховує, що позивач не надав суду будь-яких альтернативних розрахунків чи висновків експертів, що спростовували б викладені у затвердженій оскарженим рішенням містобудівній документації показники та розрахунки навантаження на інфраструктуру території ДПТ, а також у будь-який інший спосіб не довів, що оскаржена зміна функціональної зони території на відстані понад 100м від будинків ОСББ:

- призведе до понаднормового навантаження на об`єкти благоустрою мікрорайону;

- таке навантаження здатне суттєво погіршити (чи реально погіршить) якість життя співвласників квартир в багатоквартирних житлових будинках на вулиці Малоголосківській, 8Д.

Разом з тим, представник позивача визнає, що міська влада та замовники будівництва на сусідніх з будинками ОСББ територіях вже завершують спорудження кількох доріг, що вдосконалять транспортну інфраструктуру цього мікрорайону, а також завершують будівництво школи. Суд також пам`ятає, що особи, які на підставі оскаржених рішень є замовниками будівництва двох багатоквартирних житлових будинків та трансформаторної підстанції (вулиця Малоголосківська, 16А), інвестували на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста понад 4 млн.грн.

Суд також враховує, що відповідач забезпечив ОСББ право на участь в прийнятті оскарженого рішення, оскільки його прийняттю передували громадські слухання, в котрих брав участь як позивач (ОСББ), так і мешканці вулиці Малоголосківської; пропозиції та зауваження ОСББ було розглянуто та враховано. Представник позивача не навів суду жодного аргументу, що свідчив би про неврахування чи ігнорування позиції ОСББ при проведенні в період 23.01.2018-19.02.2018 громадських слухань щодо зміни функціональної зони території, д розміщена земельна ділянка ТОВ Дюк Лтд .

Отже, твердження представника позивача про надмірне навантаження на об`єкти благоустрою мікрорайону внаслідок прийняття оскарженого рішення №341 від 30.03.2018, що призвело до порушення права засновників ОСББ на сприятливі умови для життєдіяльності, є голослівним, не підтверджене належними та допустимими доказами. Тому в задоволенні позовних вимог ОСББ про скасування рішення №341 від 30.03.2018 слід відмовити з мотивів їх безпідставності.

Відповідно до статті 29 Закону №3038 містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; 4) витяг із Державного земельного кадастру. Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об`єкта будівництва. Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.

Підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Містобудівні умови та обмеження містять: назву об`єкта будівництва, що повинна відображати вид будівництва та місце розташування об`єкта; інформацію про замовника; відповідність на дату надання містобудівних умов та обмежень цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні; гранично допустиму висотність будинків, будівель та споруд у метрах; максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки; максимально допустиму щільність населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону); мінімально допустимі відстані від об`єкта, що проектується, до червоних ліній, ліній регулювання забудови, існуючих будинків та споруд; планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони); охоронні зони об`єктів транспорту, зв`язку, інженерних комунікацій, відстані від об`єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж. Перелік зазначених умов є вичерпним.

Надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу.

ТОВ Дюк Лтд подало через ЦНАП компетентному виконавчому органу Львівської міської ради передбачені статтею 29 Закону №3038 документи, за наслідками розгляду яких відповідач прийняв оскаржені рішення №№400, 401 від 13.04.2018 про затвердження МБУО. Позивач стверджує, що оскаржені рішення є незаконними, оскільки наміри забудови не відповідають вимогам містобудівної документації на місцевому рівні (зонінгу).

Оцінюючи такий аргумент позивача суд враховує, що станом на 13.04.2018 (дата прийняття рішень №№ 400, 401) було чинним рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 30.03.2018 № 341, тому підстави для відмови у затвердженні містобудівних умов і обмежень ТОВ Дюк ЛТД з причини їх невідповідності вимогам містобудівної документації були відсутні. Суд вважає, що юридична техніка, використана Львівською міською радою щодо унормування порядку внесення змін та уточнень до зонінгу шляхом затвердження виконкомом ЛМР ДПТ, прописана в рішенні про затвердження зонінгу (пункт 1.7 Процедура внесення змін в план зонування та розроблення ДПТ при наявності затвердженого зонінгу Тому 1 Частини 1 Базове зонування. Пояснювальна записка ) є небездоганною та на практиці спричинила чимало судових спорів (том 2 а.с.209-257, том 3 а.с.1-19). Водночас не можна оминути увагою таку істотну обставину: Львівська міська рада з метою врегулювання конфліктних ситуацій прийняла рішення №4444 від 20.12.2018, з метою приведення у відповідність містобудівної документації та її узгодження між собою ухвалила затвердити рішення виконавчого комітету від 30.03.2018 № 341 Про затвердження внесення змін до детального плану житлового району Під Голоском , а також затвердила зміни до містобудівної документації, що затвердженні цим рішенням виконавчого комітету, як частину змін плану зонування території Шевченківського району м. Львова, затвердженого ухвалою міської ради від 21.05.2015 №4657 Про затвердження містобудівної документації План зонування території м. Львова (зонінг). Том 1. Частина 4, 5. Залізничний та Шевченківський райони ; вирішила питання забезпечення доступності матеріалів містобудівної документації (плану зонування території Шевченківського району м. Львова) способом розміщення їх остаточної редакції на офіційному сайті міської ради з врахуванням внесених змін. Оскільки зміна функціонального призначення земельної ділянки ТОВ Дюк Лтд та внесення відповідних змін як в ДПТ, так і зонінг, окрім рішення виконкому ЛМР, затверджено рішенням Львівської міської ради, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову в частині скасування рішень про затвердження МБУО.

З огляду на наведені мотиви у задоволенні адміністративного позову ОСББ слід відмовити повністю.

Відповідно до статті 139 КАС України понесені позивачем судові витрати покладаються на нього.

Керуючись ст.ст. 9, 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 229, 241-246, 250, 251, 255, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Понесені позивачем судові витрати покласти на нього.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня складення його повного тексту. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який постановив рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст постанови виготовлений 17.07.2020.

Суддя Москаль Р.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2020
Оприлюднено22.07.2020
Номер документу90516334
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/4450/18

Рішення від 07.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Рішення від 07.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 08.04.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 28.02.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Постанова від 05.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 21.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні