Рішення
від 25.09.2019 по справі 640/3148/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

25 вересня 2019 року №640/3148/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод металевих виробів "Експозитор" до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва (також далі - суд) надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод металевих виробів "Експозитор" (далі - позивач, ТОВ "ЗМВ "Експозитор") до Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач, ГУ ДФС у м. Києві) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0015121401 від 30.11.2018 р.

Ухвалою суду від 18.03.2019 р. відкрито провадження в адміністративній справі №640/3148/19 (далі - справа) , яку вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки прийняте відповідачем на підставі висновків, зроблених за результатами перевірки позивача, які не відповідають фактичним обставинам.

Відповідач позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийнято ним на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність та достатність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив наступне.

ГУ ДФС у м. Києві у період з 22 по 26 жовтня 2018 р. проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "ЗМВ "Експозитор" з питань дотримання вимог податкового законодавства під час здійснення фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ "Компанія Рестайл" (колишня назва - ТОВ "Аккорда") за період жовтень, листопад 2016 року, що містяться у податкових деклараціях з податку на додану вартість та з податку на прибуток підприємств за 2016 рік, за результатами якої складено Акт перевірки від 02.11.2018 р. №677/26-15-14-01-01/35034171 (далі - Акт перевірки) .

Актом перевірки встановлено порушення позивачем, зокрема, п. 44.1 ст. 44, п.п. 198.1 - п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України (далі - ПК України) , в результаті чого завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду з податку на додану вартість на загальну суму 66142,00 грн., в т.ч. за листопад 2016 року у сумі 66142,00 грн.

На підставі Акту перевірки 30.11.2018 р. відповідачем прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення, яким зменшено позивачу по податку на додану вартість суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, за листопад 2016 р. у розмірі 66142,00 грн.

За результатами адміністративного (досудового) оскарження, оскаржуване податкове повідомлення-рішення залишено без змін.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

У ході розгляду справи судом з`ясовано, що висновок відповідача про завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду ґрунтується на виявленому у ході перевірки факті відсутності реального здійснення господарських операцій за участю позивача та його контрагентів - ТОВ "Аккорда" та ТОВ "Форум-Менеджмент Груп".

Як зазначено в інформаційному листі Вищого адміністративного суд України від 02 червня 2011 року (06 травня 2011 року) №742/11/13-11, з метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з`ясовувати, зокрема, такі обставини: рух активів у процесі здійснення господарської операції; установлення спеціальної податкової правосуб`єктності учасників господарської операції та установлення зв`язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.

Отже, у межах даного спору слід, зокрема, встановити факт здійснення (реальність) господарських операцій між позивачем та ТОВ "Аккорда", ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", обставини виконання умов договорів, ділову мету в їх укладанні, встановити спеціальну податкову правосуб`єктність учасників господарської операції (зокрема, чи були платниками податку на додану вартість).

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, позивач здійснює такі види діяльності: код КВЕД 31.01 виробництво меблів для офісів і підприємств торгівлі (основний); код КВЕД 31.09 виробництво інших меблів; код КВЕД 25.99 виробництво інших готових металевих виробів, н. в. і. у.; код КВЕД 46.90 неспеціалізована оптова торгівля.

На час існування спірних правовідносин позивач та його контрагенти (ТОВ "Аккорда" та ТОВ "Форум-Менеджмент Груп") володіли належним рівнем правосуб`єктності, протилежного відповідачем не доведено.

1. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено Договір суборенди від 09.02.2015 №ОТ132, за умовами якого Орендар передає, а Суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 36,0 кв.м., в будівлі під літерою С , що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане Орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між Орендарем та Приватним акціонерним товариством Видубичі .

Додатковою угодою від 30.03.2016 №1 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1626 від 29.01.2016 термін дії договору подовжено до 31.08.2016.

Додатковою угодою від 01.08.2016 №2 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1626 від 29.01.2016 термін дії договору подовжено до 31.12.2016.

На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 01.02.2016, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038175, від 31.10.2016 №АРІ 1039370, від 31.10.2016 №АРІ 1039290, від 30.11.2016 №АР11040037, акти надання послуг від 31.10.2016 №4013, від 31.10.2016 №4216, від 30.11.2016 №4693, від 30.11.2016 №4810.

2. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено Договір суборенди від 07.10.2015 №ОТ1504, за умовами якого Орендар передає, а Суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 580,1 кв.м., в будівлі під літерою В , що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане Орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між Орендарем та Приватним акціонерним товариством Видубичі .

Додатковою угодою від 30.12.2015 №1 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1504 від 07.10.2015 термін дії договору подовжено до 31.03.2016.

Додатковою угодою від 30.03.2016 №2 про внесення змін до Договору суборенди №ОT1504 від 07.10.2015 термін дії договору подовжено до 31.08.2016.

Додатковою угодою від 01.08.2016 №3 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1504 від 07.10.2015 термін дії договору подовжено до 31.12.2016.

На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 12.10.2015, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АР11038177, від 31.10.2016 №АР11039331, від 31.10.2016 №АРІ 1039292, від 30.11.2016 №АР11040002, акти надання послуг від 31.10.2016 №4015, від 31.10.2016 №4203, від 30.11.2016 №4695, від 30.11.2016 №4798.

3. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено Договір суборенди від 07.10.2015 №ОТ1503, за умовами якого Орендар передає, а Суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди нежитлове приміщення площею 30,0 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане Орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між Орендарем та Приватним акціонерним товариством Видубичі .

Додатковою угодою від 07.11.2015 №1 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1503 від 07.10.2015 термін дії договору подовжено до 31.01.2016.

Додатковою угодою від 01.02.2016 №2 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ 1503 від 07.10.2015 термін дії договору подовжено до 31.05.2016.

Додатковою угодою від 25.05.2016 №3 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1503 від 07.10.2015 термін дії договору подовжено до 31.12.2016, оформлено додаткову площу 90,0 кв. м., з 01 червня по 31 серпня 2016 року орендна плата за приміщення (120,0 кв.м.) становить 1800 грн. 00 коп., ЦДВ 360 грн. 00 коп., всього 2160 грн. 00 коп., з 01 вересня 2016 року орендна плата складає 450 грн. 00 коп., ПДВ 90 грн. 50 коп., всього 540 грн. 00 коп.

Додатковою угодою від 15.08.2016 №4 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1503 від 07.10.2015 змінено розмір орендної плати, яка складає 1800 грн. 00 коп., ПДВ 360 грн. 00 коп., всього 2160 грн. 00 коп.

На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 07.10.2015, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038208, від 31.10.2016 №АРІ 1039368, від 31.10.2016 №АРІ 1039320, від 30.11.2016 №АР11040035, акти надання послуг від 31.10.2016 №4026, від 31.10.2016 №4215, від 30.11.2016 №4706, від 30.11.2016 №4809.

4. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено Договір суборенди від 16.09.2016 №ОТ1801, за умовами якого Орендар передає, а Суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди нежитлове приміщення площею 11,0 кв.м., в будівлі під літерою Р , другий поверх, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане Орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між Орендарем та Приватним акціонерним товариством Видубичі .

На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем акт приймання-передачі приміщення від 19.09.2016, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038515, від 31.10.2016 №АРІ 1039333, від 31.10.2016 №АРІ 1039329, від 30.11.2016 №АР11040004, акти надання послуг від 31.10.2016 №4027, від 31.10.2016 №4204, від 30.11.2016 №4707, від 30.11.2016 №4799.

5. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено Договір суборенди від 02.07.2015 №ОТ1396е, за умовами якого Орендар передає, а Суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди нежитлові приміщення площею 63,8 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане Орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між Орендарем та Приватним акціонерним товариством Видубичі .

Додатковою угодою від 25.05.2016 №1 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1396е від 02.07.2015 термін дії договору подовжено до 31.12.2016.

На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 10.07.2015, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АР11038199, від 31.10.2016 №АРІ 1039361, від 31.10.2016 №АРІ 1039311, від 30.11.2016 №АР11040004, акти надання послуг від 31.10.2016 №4023, від 31.10.2016 №4212, від 30.11.2016 №4703, від 30.11.2016 №4799.

6. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено Договір суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015, за умовами якого Орендар передає, а Суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 200,0 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане Орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між Орендарем та Приватним акціонерним товариством Видубичі .

Додатковою угодою від 07.07.2015 №1 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015 термін дії договору подовжено до 31.07.2015.

Додатковою угодою від 31.07.2015 №2 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015 термін дії договору подовжено до 31.12.2015, оформлено додаткову площу 200,0 кв. м., орендна плата складає 8000 грн. 00 коп., ПДВ 1600 грн. 00 коп., всього 9600 грн. 00 коп.

Додатковою угодою від 01.12.2015 №3 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015 змінено розмір орендної плати: 4000 грн. 00 коп., ПДВ 800 грн. 00 коп., всього 4800 грн. 00 коп.

Додатковою угодою від 30.12.2015 №4 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015 термін дії договору подовжено до 31.03.2016.

Додатковою угодою від 11.02.2016 №5 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015 оформлено нову площу 400,0 кв. м., орендна плата складає 8000 грн. 00 коп., ПДВ 1600 грн. 00 коп., всього 9600 грн. 00 коп.

Додатковою угодою від 30.03.2016 №6 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015 термін дії договору подовжено до 31.08.2016.

Додатковою угодою від 01.08.2016 №8 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015 термін дії договору подовжено до 31.12.2016

На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 09.06.2015, від 01.12.2015, від 15.02.2016, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038176, від 31.10.2016 №АРІ 1039366, від 31.10.2016 №АРІ 1039291, від 30.11.2016 №АР11040033, акти надання послуг від 31.10.2016 №4014, від 31.10.2016 №4214, від 30.11.2016 №4694, від 30.11.2016 №4808.

7. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено Договір суборенди від 09.02.2015 №ОТ1322, за умовами якого Орендар передає, а Суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 14,2 кв.м., що знаходиться за адресою: м . Київ, вул . Інженерна , 1а та надане Орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між Орендарем та Приватним акціонерним товариством Видубичі .

Додатковою угодою від 20.02.2015 №1 про внесення змін до Договору суборенди №ОТІ322 від 09.02.2015, оформлено додаткову площу - загальна площа 35,7 кв. м., орендна плата складає 2003 грн. 37 коп., ПДВ 400 грн. 68 коп., всього 2404 грн. 05 коп.

Додатковою угодою від 18.05.2015 №2 про внесення змін до Договору суборенди №ОТІ322 від 09.02.2015, оформлено додаткову площу - загальна площа 51,2 кв. м., орендна плата складає з 01.06.2015 по 30.06.2015 - 3522 грн. 75 коп., ПДВ 704 грн. 55 коп., всього 4227 грн. 30 коп.; з 01.07.2015 - 2926 грн. 91 коп., ПДВ 585 грн. 39 коп., всього 3512 грн. 30 коп., термін дії договору подовжено по 31.05.2016.

Додатковою угодою від 22.06.2015 №3 про внесення змін до Договору суборенди №ОТІ322 від 09.02.2015, оформлено додаткову площу - загальна площа 61,5 кв. м., орендна плата складає з 01.07.2015 по 31.08.2015 - 3398 грн. 99 коп., ПДВ 679 грн. 81 коп., всього 4077 грн. 80 коп.; а 01.09.2015 - 2926 грн. 91 кон., ПДВ 585 грн. 39 коп., всього 3512 грн. 30 коп.

Додатковою угодою від 04.11.2015 №4 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1322 від 09.02.2015, оформлено додаткову площу - загальна площа 61,5 кв. м., орендна плата складає - 3540 грн. 62 коп., ПДВ 708 грн. 13 коп., всього 4248 грн. 75 коп.

Додатковою угодою від 17.11.2015 №5 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1322 від 09.02.2015 виключено п. 5.2 та п. 5.3 договору та відповідно змінено нумерацію пунктів договору.

Додатковою угодою від 25.05.2016 №6 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1322 від 09.02.2015 термін дії договору подовжено по 31.12.2016.

На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 09.02.2015, від 01.03.2015, від 01.06.2015, від 10.11.2015, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038190, від 31.10.2016 №АР11038189, від 31.10.2016 №АР11038188, від 31.10.2016 №АРІ 1038186, від 31.10.2016 №АР11038187, від 31.10.2016 №АР11038189, від 31.10.2016 №АРІ 1039305, від 31.10.2016 №АРІ 1039304, від 31.10.2016 №АРІ 1039303, від 31.10.2016 №АРІ 1039301, від 31.10.2016 №АРІ 1039302, від 31.10.2016 №АРІ 1040023, акти надання послуг від 31.10.2016 №4020, від 31.10.2016 №4019, від 31.10.2016 №4018, від 31.10.2016 №4016, від 31Л0.2016 №4017, від 31.10.2016 №4214, від 30.11.2016 №4700, від 30.11.2016 №4699, від 30.11.2016 №4698, від 30.11.2016 №4696, від 30.11.2016 №4697, від 30.11.2016 №4805.

8. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено Договір суборенди від 27.05.2015 №ОТ1417, за умовами якого Орендар передає, а Суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 154,50 кв.м., яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане Орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між Орендарем та Приватним акціонерним товариством Видубичі .

Додатковою угодою від 25.05.2016 №1 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1417 від 27.05.2015, термін дії договору подовжено до 30.06.2016.

Додатковою угодою від 22.06.2016 №2 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ1417 від 27.05.2015, термін дії договору подовжено до 30.12.2016.

На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 01.06.2015, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038169, від 31.10.2016 №АРІ 1039365, від 31.10.2016 №АРІ 1039284, від 30.10.2016 №АР11040032, акти надання послуг від 31.10.2016 №4010, від 31.10.2016 №4213, від 30.11.2016 №4691, від 30.11.2016 №4807.

9. Між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено Договір суборенди від 04.08.2014 №ОТ1175, за умовами якого Орендар передає, а Суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 1103,0 кв.м., розташоване в будівлі під літерою С та Р , яке знаходиться за адресою: м Київ, вул. Інженерна, 1а та надане Орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між Орендарем та Приватним акціонерним товариством Видубичі .

При цьому, 31.10.2014 р. між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як первісним орендарем, ТОВ "Аккорда", як новим орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборнедарем, укладено Договір про внесення змін до договору суборенди від 04.08.2014 №ОТ 1175 (про заміну сторони у зобов`язанні), за умовами якого в Договорі суборенди від 04.08.2014 №ОТ 1175 замінено орендаря з ТОВ "Форум-Менеджмент Груп" на ТОВ "Аккорда".

Додатковою угодою від 20.03.2015 №1 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ 1175 від 04.08.2014, з 01.04.2015 зменшено орендовану площу до 1003,0 кв.м., орендна плата складає 25075 грн. 00 коп., ПДВ 5015 грн. 00 коп., всього 30090 грн. 00 коп.

Додатковою угодою від 29.05.2015 №2 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ 1175 від 04.08.2014, термін дії договору подовжено до 31.05.2016.

Додатковою угодою від 25.05.2016 №3 про внесення змін до Договору суборенди №ОТ 1175 від 04.08.2014, термін дії договору подовжено до 31.12.2016.

На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено Акт приймання-передачі приміщення від 11.08.2014, від 31.03.2015, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038196, від 31.10.2016 №АР11039350, від 31.10.2016 №АР11039310, від 30.10.2016 №АРІ 1040017, акти надання послуг від 31.10.2016 №4022, від 31.10.2016 №4210, від 30.11.2016 №4702, від 30.11.2016 №4804.

10. Між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено Договір суборенди від 20.05.2014 №1465/1, за умовами якого Орендар передає, а Суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 644,0 кв.м., яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане Орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між Орендарем та Приватним акціонерним товариством Видубичі .

При цьому, 31.10.2014 р. між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як первісним орендарем, ТОВ "Аккорда", як новим орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено Договір про внесення змін до договору суборенди від 20.05.2014 №1465/1 (про заміну сторони у зобов`язанні), за умовами якого в Договорі суборенди від 20.05.2014 №1465/1 замінено орендаря з ТОВ "Форум-Менеджмент Груп" на ТОВ "Аккорда".

Додатковою угодою від 29.05.2015 №1 про внесення змін до Договору суборенди №1465/1 від 20.05.2014, термін дії договору подовжено до 31.05.2016.

Додатковою угодою від 25.06.2015 №2 про внесення змін до Договору суборенди №1465/1 від 20.05.2014, змінено вартість оренди, яка становить 14380 грн. 00 коп., ПДВ 2876 грн. 00 коп., всього 17256 грн. 00 коп.

Додатковою угодою від 04.08.2015 №3 про внесення змін до Договору суборенди №1465/1 від 20.05.2014, змінено вартість оренди, яка становить 14130 грн. 00 коп., ПДВ 2826 грн. 00 коп., всього 16956 грн. 00 коп.

Додатковою угодою від 25.05.2016 №4 про внесення змін до Договору суборенди №1465/1 від 20.05.2014, термін дії договору подовжено до 31.12.2016.

На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 01.06.2014, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038207, від 31.10.2016 №АР11039341, від 31.10.2016 №АР11039319, від 30.10.2016 №АР1Л040017, акти надання послуг від 31.10.2016 №4025, від 31.10.2016 №4206, від 30.11.2016 №4805, від 30.11.2016 №4804.

11. Між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено Договір суборенди від 04.06.2014 №1499/1, за умовами якого Орендар передає, а Суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 324,0 кв.м., яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане Орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між Орендарем та Приватним акціонерним товариством Видубичі .

При цьому, 31.10.2014 р. між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як первісним орендарем, ТОВ "Аккорда", як новим орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборнедарем, укладено Договір про внесення змін до договору суборенди від 04.06.2014 №1499/1 (про заміну сторони у зобов`язанні), за умовами якого в Договорі суборенди від 04.06.2014 №1499/1 замінено орендаря з ТОВ "Форум-Менеджмент Груп" на ТОВ "Аккорда".

Додатковою угодою від 20.03.2015 №1 про внесення змін до Договору суборенди №1499/1 від 04.06.2014 виключено п. 5.2 та п. 5.3 договору та відповідно змінено нумерацію пунктів.

Додатковою угодою від 29.05.2015 №2 про внесення змін до Договору суборенди №1499/1 від 04.06.2014, термін дії договору подовжено до 31.05.2016.

Додатковою угодою від 25.05.2016 №3 про внесення змін до Договору суборенди №1499/1 від 04.06.2014, термін дії договору подовжено до 30.06.2016.

Додатковою угодою від 22.06.2016 №4 про внесення змін до Договору суборенди №1499/1 від 04.06.2014, термін дії договору подовжено до 31.12.2016.

На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено Акт приймання-передачі приміщення від 01.07.2014, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038195, від 31.10.20.16 №АРІ 1039344, від 31.10.2016 №АРІ 1039309, від 30.10.2016 №АРІ 1040014, акти надання послуг від 31.10.2016 №4021, від 31.10.2016 №4209, від 30.11.2016 №4803, від 30.11.2016 №4803.

12. Між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено Договір суборенди від 20.05.2014 №1466/1, за умовами якого Орендар передає, а Суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлові приміщення площею 37,6 кв.м. та 10.4 кв.м., які знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане Орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між Орендарем та Приватним акціонерним товариством Видубичі .

При цьому, 31.10.2014 р. між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як первісним орендарем, ТОВ "Аккорда", як новим орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено Договір про внесення змін до договору суборенди від 20.05.2014 №1466/1 (про заміну сторони у зобов`язанні), за умовами якого в Договорі суборенди від 20.05.2014 №1466/1 замінено орендаря з ТОВ "Форум-Менеджмент Груп" на ТОВ "Аккорда".

Додатковою угодою від 29.05.2015 №1 про внесення змін до Договору суборенди №1466/1 від 20.65.2014, термін дії договору подовжено до 31.05.2016.

Додатковою угодою від 08.09.2015 №2 про внесення змін до Договору суборенди №1466/1 від 20.05.2014, змінено вартість оренди, яка становить 3593 грн. 33 коп., ПДВ 718 грн. 67 коп.,(всього 4312 грн. 00 коп.

Додатковою угодою від 25.05.2016 №3 про внесення змін до Договору суборенди №1466/1 від 20.05.2014, термін дії договору подовжено до 31.12.2016.

Додатковою угодою від 12.10.2016 №4 про внесення змін до Договору суборенди №1466/1 від 20.05.2014, змінено вартість оренди, яка становить 2973 грн. 67 коп., ПДВ 594 грн. 73 коп., всього 3568 грн. 40 коп.

На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено Акт приймання-передачі приміщення від 01.06.2014, від 31.10.2016, рахунки-фактури від 30.09.2016 №API 1038172, від 30.09.2016 №API 1038172, від 31.10.2016 №API 1039342, від 30.10.2016 №API 1039343, від 30.10.2016 №API 1039288, від 30.10.2016 №API 1039419, від 30.10.2016 №API 1040043, від 30.10.2016 №AP11040013, акти надання послуг від 31.10.2016 №4011, від 31.10.2016 №4012, від 30.10.2016 №4207, від 30.10.2016 №4208, від 30.11.2016 №4692, від 30.11.2016 №4708, від 30.11.2016 №4811, від 30.11.2016 №4207, від 30.11.2016 №4802.

13. Між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено Договір суборенди від 20.05.2014 №1464/1, за умовами якого Орендар передає, а Суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлові приміщення площею 46,7 кв.м., яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане Орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між Орендарем та Приватним акціонерним товариством Видубичі .

При цьому, 31.10.2014 р. між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як первісним орендарем, ТОВ "Аккорда", як новим орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборнедарем, укладено Договір про внесення змін до договору суборенди від 20.05.2014 №1464/1 (про заміну сторони у зобов`язанні), за умовами якого в Договорі суборенди від 20.05.2014 №1464/1 замінено орендаря з ТОВ "Форум-Менеджмент Груп" на ТОВ "Аккорда".

Додатковою угодою від 05.02.2015 №1 про внесення змін до Договору суборенди №1464/1 від 20.05.2014, повернуто частину орендованої площі (23,0) кв.м. та відповідно змінено вартість оренди, яка становить 493 грн. 75 коп., ПДВ 98 грн. 75 коп., всього 592 грн. 50 коп.

Додатковою угодою від 29.05.2015 №2 про внесення змін до Договору суборенди №1464/1 від 20.05.2014, термін дії договору подовжено до 31.05.2016.

Додатковою угодою від 25.05.2016 №3 про внесення змін до Договору суборенди №1464/1 від 20.05.2014, термін дії договору подовжено до 31.12.2016.

На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено Акт приймання-передачі приміщення від 01.06.2014, від 16.03.2015, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038203, від 31.10.2016 №АР11039340, від 31.10.2016 №АР11039315, від 31.10.2016 №АРІ 1040011, акти надання послуг від 31.10.2016 №4024, від 31.10.2016 №4205, від 30.11.2016 №4704, від 30.11.2016 №4800.

Крім того, згідно даних наявних в Єдиному реєстрі податкових накладних, ТОВ "Аккорда" в жовтні, листопаді 2016 року за вказаними вище договорами суборенди було складено на адресу ТОВ "ЗМВ "Експозитор" податкові накладні від 30.11.2016 №841, від 30.11.2016 №838, від 30.11.2016 №834, від 30.11.2016 №842, від 30.11.2016 №839, від 30.11.2016 №843, від 30.11.2016 №840, від 30.11.2016 №844, від 30.11.2016 №837, від 30.11.2016 №835, від 30.11.2016 №845, від 30.11.2016 №836, від 30.11.2016 №847, від 30.11.2016 №846, від 14.11.2016 №250, від 14.11.2016 №238, від 14.11.2016 №244, від 14.11.2016 №242, від 14.11.2016 №248, від 14.11.2016 №241, від 14.11.2016 №246, від 14.11.2016 №252, від 14.11.2016 №249, від 14.11.2016 №253, від 14.11.2016 №247, від 14.11.2016 №237, від 14.11.2016 №240, від 14.11.2016 №232, від 14.11.2016 №239, від 14.11.2016 №243, від 14.11.2016 №251, від 14.11.2016 №245, від 31.10.2016 №814, від 31.10.2016 №816, від 31.10.2016 №810, від 31.10.2016 №822, від 31.10.2016 №812, від 31.10.2016 №818, від 31.10.2016 №820, від 31.10.2016 №823, від 31.10.2016 №819, від 31.10.2016 №817, від 31.10.2016 №815, від 31.10.2016 №811, від 31.10.2016 №821, від 31.10.2016 №813, від 25.10.2016 №382, від 24.10.2016 №364, від 21.10.2016 №344, від 21.10.2016 №345, від 21.10.2016 №339, від 21.10.2016 №343, від 21.10.2016 №342, від 21.10.2016 №352, від 21.10.2016 №353, від 21.10.2016 №350, від 21.10.2016 №341, від 21.10.2016 №338, від 21.10.2016 №355, від 21.10.2016 №348, від 21.10.2016 №354, від 21.10.2016 №346. від 21.10.2016 №351, від 21.10.2016 №349, від 21.10.2016 №340, від 21.10.2016 №347, від 30.11.2016 №841 на загальну суму 396850,96 грн., в т.ч. ПДВ 66141,87 грн.

При цьому, факт оплати позивачем за вказаними вище договорами вартості суборенди 841 на загальну суму 396850,96 грн., в т.ч. ПДВ 66141,87 грн. відповідачем не заперечувався.

Разом з тим, судом з`ясовано, що вказані приміщення, орендовані за вказаними вище договорами суборенди, орендувались з метою належного забезпечення власної господарської діяльності.

У ході розгляду справи судом з`ясовано, що усі надані позивачем первинні документи оформлені належним чином.

При цьому, посилання відповідача на інформацію, наявну в базах даних органу ДФС, та вирок Вишгородського районного суду Київської області від 06.04.2018 р. у справі №363/4995/17 суд вважає неналежними та недостатніми доказами нереальності господарських операцій позивача з ТОВ "Аккорда" та ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", виходячи з наступного.

Суд звертає увагу, що згідно з ч. 1 ст. 61 Конституції України, особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду, а відповідно до ч. 6 ст. 78 КАС України, вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

Поряд з цим, матеріали справи не містять, в т.ч. в Акті перевірки не зазначено, доказів на підтвердження наявності обвинувального вироку або постанови суду у справі про адміністративний проступок, які набрали законної сили, та/або інших судових рішень, в яких була б встановлена фіктивність спірних правочинів.

Відповідно до пп. 14.1.181 п.14.1 ст.14, п.п. 198.1 - 198.3, 198.6 ст. 198, п.п. 201.4, 201.6, 201.10 ст. 201 ПК України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов`язань продавця. Податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов`язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Тобто, законодавцем визначено підставу виникнення у платника податку права на отримання податкового кредиту, пов`язану з отриманням таким платником податку податкової накладної, оформленої належним чином із зазначенням усіх обов`язкових реквізитів, визначених нормами чинного законодавства, та видану суб`єктом підприємницької діяльності, зареєстрованим платником ПДВ.

Для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені у разі фактичного здійснення господарської операції, тобто достовірні первинні документи.

Згідно зі ст. 1, ч. 3 ст. 8, ч. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Як також зазначено в інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 02 червня 2011 року (06 травня 2011 року) №742/11/13-11, якщо фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатись первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

Для підтвердження даних податкового обліку можуть братись до уваги лише ті первинні документи, які складені у разі фактичного здійснення господарської операції.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Тобто, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Щодо оцінки доводів податкового органу щодо відсутності реального характеру господарських правовідносин між позивачем та його контрагентами, то такі доводи ґрунтуються на припущеннях, не підтверджені належними доказами та спростовуються наданими позивачем доказами.

З наявних у матеріалах справи доказів вбачається, що позивачем надано усі належним чином оформлені первинні документи, якими, у сукупності із іншими наданими позивачем та дослідженими судом доказами за переконанням суду, підтверджується реальність здійснення господарських операцій між позивачем та ТОВ "Аккорда", ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", у зв`язку з чим суд приходить до висновку про необґрунтованість тверджень відповідача щодо протиправного завищення позивачем суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду з податку на додану вартість на загальну суму 66142,00 грн., в т.ч. за листопад 2016 року у сумі 66142,00 грн.

Отже, виходячи із меж заявлених позовних вимог, зважаючи на вище викладені норми та з`ясовані обставини, суд вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення відповідачем прийняте протиправно, а тому, як наслідок, воно підлягає скасуванню.

Згідно з ч. 1 ст. 9, ст. 72, ч.ч. 1, 2, 5 ст. 77 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

Таким чином, із системного аналізу вище викладених норм та з`ясованих судом обставин вбачається, що позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод металевих виробів "Експозитор" до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню повністю.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає сплачена сума судового збору у розмірі 1921,00 грн.

На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст. 72-77, 90, 139, 192, 241-246, 250, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод металевих виробів "Експозитор" (місцезнаходження: 04053, м. Київ, вул. Артема, 37-41, ЄДРПОУ 35034171) до Головного управління ДФС у м. Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві №0015121401 від 30.11.2018 р.

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод металевих виробів "Експозитор" сплачений ним судовий збір у розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня нуль копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Ю.Т. Шрамко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.09.2019
Оприлюднено22.07.2020
Номер документу90517492
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/3148/19

Постанова від 21.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 25.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Рішення від 12.02.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Зуб Г. А.

Ухвала від 11.02.2019

Цивільне

Київський районний суд м.Харкова

Зуб Г. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні