ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/3148/19 Головуючий у 1-й інстанції: Шрамко Ю.Т.
Суддя-доповідач: Василенко Я.М.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 грудня 2020 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Василенка Я.М.,
суддів Кузьменка В.В., Шурка О.І.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (правонаступник Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві) на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.09.2019 у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Завод металевих виробів Експозитор до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
ТОВ Завод металевих виробів Експозитор звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 30.11.2018 № 0015121401.
Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.09.2019 позов задоволено.
Не погоджуючись з вказаним рішенням Головне управління Державної податкової служби у м. Києві (правонаступник Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві) звернулось із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржуване рішення, як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення, яким у задоволені позову відмовити.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що ГУ ДФС у м. Києві у період з 22.10.2018 по 26.10.2018 проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ "ЗМВ "Експозитор" з питань дотримання вимог податкового законодавства під час здійснення фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ "Компанія Рестайл" (колишня назва - ТОВ "Аккорда") за період жовтень, листопад 2016 року, що містяться у податкових деклараціях з податку на додану вартість та з податку на прибуток підприємств за 2016 рік, за результатами якої складено акт перевірки від 02.11.2018 № 677/26-15-14-01-01/35034171 (далі - акт перевірки).
Актом перевірки встановлено порушення позивачем, зокрема, п. 44.1 ст. 44, п.п. 198.1 - п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України (далі - ПК України), в результаті чого завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду з податку на додану вартість на загальну суму 66 142, 00 грн., в т.ч. за листопад 2016 року у сумі 66 142,00 грн.
На підставі акта перевірки 30.11.2018 відповідачем прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення, яким зменшено позивачу по податку на додану вартість суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, за листопад 2016 року у розмірі 66 142, 00 грн.
За результатами адміністративного (досудового) оскарження, оскаржуване податкове повідомлення-рішення залишено без змін.
Не погоджуючись з вказаним податковим повідомленням-рішенням суб`єкта владних повноважень, позивач звернувся до суду першої інстанції з даним адміністративним позовом.
Суд першої інстанції, мотивував своє рішення тим, що податкове повідомлення-рішення № 0015121401 від 30.11.2018 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки товариство з обмеженою відповідальністю Завод металевих виробів Експозитор здійснює господарську діяльність та веде бухгалтерський облік у відповідності до вимог чинного законодавства.
Апелянт у своїй скарзі зазначає, що відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України. Податкове повідомлення-рішення є обґрунтованим, оскільки у ході перевірки встановлено порушення вимог податкового законодавства, що свідчить про заниження позивачем податкових зобов`язань. Також, апелянт наголошує на тому, що доводи позивача не спростовують висновків акту перевірки та не доводять реальність фінансово-господарських операцій позивача з ТОВ Аккорда .
Колегія суддів вважає доводи апелянта обґрунтованими та не погоджується з висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
1. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено договір суборенди від 09.02.2015 № ОТ132, за умовами якого орендар передає, а суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 36,0 кв.м., в будівлі під літерою С , що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між орендарем та приватним акціонерним товариством Видубичі .
Додатковою угодою від 30.03.2016 №1 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1626 від 29.01.2016 термін дії договору подовжено до 31.08.2016.
Додатковою угодою від 01.08.2016 №2 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1626 від 29.01.2016 термін дії договору подовжено до 31.12.2016.
На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 01.02.2016, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038175, від 31.10.2016 №АРІ 1039370, від 31.10.2016 №АРІ 1039290, від 30.11.2016 №АР11040037, акти надання послуг від 31.10.2016 №4013, від 31.10.2016 №4216, від 30.11.2016 №4693, від 30.11.2016 №4810.
2. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено договір суборенди від 07.10.2015 № ОТ1504, за умовами якого орендар передає, а суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 580,1 кв.м., в будівлі під літерою В , що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між орендарем та приватним акціонерним товариством Видубичі .
Додатковою угодою від 30.12.2015 №1 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1504 від 07.10.2015 термін дії договору подовжено до 31.03.2016.
Додатковою угодою від 30.03.2016 №2 про внесення змін до договору суборенди №ОT1504 від 07.10.2015 термін дії договору подовжено до 31.08.2016.
Додатковою угодою від 01.08.2016 №3 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1504 від 07.10.2015 термін дії договору подовжено до 31.12.2016.
На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 12.10.2015, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АР11038177, від 31.10.2016 №АР11039331, від 31.10.2016 №АРІ 1039292, від 30.11.2016 №АР11040002, акти надання послуг від 31.10.2016 №4015, від 31.10.2016 №4203, від 30.11.2016 №4695, від 30.11.2016 №4798.
3. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено договір суборенди від 07.10.2015 №ОТ1503, за умовами якого орендар передає, а суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди нежитлове приміщення площею 30,0 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між орендарем та приватним акціонерним товариством Видубичі .
Додатковою угодою від 07.11.2015 №1 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1503 від 07.10.2015 термін дії договору подовжено до 31.01.2016.
Додатковою угодою від 01.02.2016 №2 про внесення змін до договору суборенди №ОТ 1503 від 07.10.2015 термін дії договору подовжено до 31.05.2016.
Додатковою угодою від 25.05.2016 №3 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1503 від 07.10.2015 термін дії договору подовжено до 31.12.2016, оформлено додаткову площу 90,0 кв. м., з 01 червня по 31 серпня 2016 року орендна плата за приміщення (120,0 кв.м.) становить 1800 грн. 00 коп., ЦДВ 360 грн. 00 коп., всього 2160 грн. 00 коп., з 01 вересня 2016 року орендна плата складає 450 грн. 00 коп., ПДВ 90 грн. 50 коп., всього 540 грн. 00 коп.
Додатковою угодою від 15.08.2016 №4 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1503 від 07.10.2015 змінено розмір орендної плати, яка складає 1800 грн. 00 коп., ПДВ 360 грн. 00 коп., всього 2160 грн. 00 коп.
На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 07.10.2015, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038208, від 31.10.2016 №АРІ 1039368, від 31.10.2016 №АРІ 1039320, від 30.11.2016 №АР11040035, акти надання послуг від 31.10.2016 №4026, від 31.10.2016 №4215, від 30.11.2016 №4706, від 30.11.2016 №4809.
4. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено договір суборенди від 16.09.2016 №ОТ1801, за умовами якого орендар передає, а суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди нежитлове приміщення площею 11,0 кв.м., в будівлі під літерою Р , другий поверх, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між орендарем та приватним акціонерним товариством Видубичі .
На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем акт приймання-передачі приміщення від 19.09.2016, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038515, від 31.10.2016 №АРІ 1039333, від 31.10.2016 №АРІ 1039329, від 30.11.2016 №АР11040004, акти надання послуг від 31.10.2016 №4027, від 31.10.2016 №4204, від 30.11.2016 №4707, від 30.11.2016 №4799.
5. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено договір суборенди від 02.07.2015 №ОТ1396е, за умовами якого орендар передає, а суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди нежитлові приміщення площею 63,8 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між орендарем та приватним акціонерним товариством Видубичі .
Додатковою угодою від 25.05.2016 №1 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1396е від 02.07.2015 термін дії договору подовжено до 31.12.2016.
На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 10.07.2015, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АР11038199, від 31.10.2016 №АРІ 1039361, від 31.10.2016 №АРІ 1039311, від 30.11.2016 №АР11040004, акти надання послуг від 31.10.2016 №4023, від 31.10.2016 №4212, від 30.11.2016 №4703, від 30.11.2016 №4799.
6. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено договір суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015, за умовами якого орендар передає, а суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 200,0 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між орендарем та приватним акціонерним товариством Видубичі .
Додатковою угодою від 07.07.2015 №1 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015 термін дії договору подовжено до 31.07.2015.
Додатковою угодою від 31.07.2015 №2 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015 термін дії договору подовжено до 31.12.2015, оформлено додаткову площу 200,0 кв. м., орендна плата складає 8000 грн. 00 коп., ПДВ 1600 грн. 00 коп., всього 9600 грн. 00 коп.
Додатковою угодою від 01.12.2015 №3 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015 змінено розмір орендної плати: 4000 грн. 00 коп., ПДВ 800 грн. 00 коп., всього 4800 грн. 00 коп.
Додатковою угодою від 30.12.2015 №4 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015 термін дії договору подовжено до 31.03.2016.
Додатковою угодою від 11.02.2016 №5 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015 оформлено нову площу 400,0 кв. м., орендна плата складає 8000 грн. 00 коп., ПДВ 1600 грн. 00 коп., всього 9600 грн. 00 коп.
Додатковою угодою від 30.03.2016 №6 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015 термін дії договору подовжено до 31.08.2016.
Додатковою угодою від 01.08.2016 №8 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1419 від 08.06.2015 термін дії договору подовжено до 31.12.2016
На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 09.06.2015, від 01.12.2015, від 15.02.2016, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038176, від 31.10.2016 №АРІ 1039366, від 31.10.2016 №АРІ 1039291, від 30.11.2016 №АР11040033, акти надання послуг від 31.10.2016 №4014, від 31.10.2016 №4214, від 30.11.2016 №4694, від 30.11.2016 №4808.
7. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено договір суборенди від 09.02.2015 №ОТ1322, за умовами якого орендар передає, а суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 14,2 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між орендарем та приватним акціонерним товариством Видубичі .
Додатковою угодою від 20.02.2015 №1 про внесення змін до договору суборенди №ОТІ322 від 09.02.2015, оформлено додаткову площу - загальна площа 35,7 кв. м., орендна плата складає 2003 грн. 37 коп., ПДВ 400 грн. 68 коп., всього 2404 грн. 05 коп.
Додатковою угодою від 18.05.2015 №2 про внесення змін до договору суборенди №ОТІ322 від 09.02.2015, оформлено додаткову площу - загальна площа 51,2 кв. м., орендна плата складає з 01.06.2015 по 30.06.2015 - 3522 грн. 75 коп., ПДВ 704 грн. 55 коп., всього 4227 грн. 30 коп.; з 01.07.2015 - 2926 грн. 91 коп., ПДВ 585 грн. 39 коп., всього 3512 грн. 30 коп., термін дії договору подовжено по 31.05.2016.
Додатковою угодою від 22.06.2015 №3 про внесення змін до договору суборенди №ОТІ322 від 09.02.2015, оформлено додаткову площу - загальна площа 61,5 кв. м., орендна плата складає з 01.07.2015 по 31.08.2015 - 3398 грн. 99 коп., ПДВ 679 грн. 81 коп., всього 4077 грн. 80 коп.; а 01.09.2015 - 2926 грн. 91 кон., ПДВ 585 грн. 39 коп., всього 3512 грн. 30 коп.
Додатковою угодою від 04.11.2015 №4 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1322 від 09.02.2015, оформлено додаткову площу - загальна площа 61,5 кв. м., орендна плата складає - 3540 грн. 62 коп., ПДВ 708 грн. 13 коп., всього 4248 грн. 75 коп.
Додатковою угодою від 17.11.2015 №5 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1322 від 09.02.2015 виключено п. 5.2 та п. 5.3 договору та відповідно змінено нумерацію пунктів договору.
Додатковою угодою від 25.05.2016 №6 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1322 від 09.02.2015 термін дії договору подовжено по 31.12.2016.
На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 09.02.2015, від 01.03.2015, від 01.06.2015, від 10.11.2015, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038190, від 31.10.2016 №АР11038189, від 31.10.2016 №АР11038188, від 31.10.2016 №АРІ 1038186, від 31.10.2016 №АР11038187, від 31.10.2016 №АР11038189, від 31.10.2016 №АРІ 1039305, від 31.10.2016 №АРІ 1039304, від 31.10.2016 №АРІ 1039303, від 31.10.2016 №АРІ 1039301, від 31.10.2016 №АРІ 1039302, від 31.10.2016 №АРІ 1040023, акти надання послуг від 31.10.2016 №4020, від 31.10.2016 №4019, від 31.10.2016 №4018, від 31.10.2016 №4016, від 31Л0.2016 №4017, від 31.10.2016 №4214, від 30.11.2016 №4700, від 30.11.2016 №4699, від 30.11.2016 №4698, від 30.11.2016 №4696, від 30.11.2016 №4697, від 30.11.2016 №4805.
8. Між ТОВ "Аккорда", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено договір суборенди від 27.05.2015 №ОТ1417, за умовами якого орендар передає, а суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 154,50 кв.м., яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між орендарем та приватним акціонерним товариством Видубичі .
Додатковою угодою від 25.05.2016 №1 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1417 від 27.05.2015, термін дії договору подовжено до 30.06.2016.
Додатковою угодою від 22.06.2016 №2 про внесення змін до договору суборенди №ОТ1417 від 27.05.2015, термін дії договору подовжено до 30.12.2016.
На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 01.06.2015, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038169, від 31.10.2016 №АРІ 1039365, від 31.10.2016 №АРІ 1039284, від 30.10.2016 №АР11040032, акти надання послуг від 31.10.2016 №4010, від 31.10.2016 №4213, від 30.11.2016 №4691, від 30.11.2016 №4807.
9. Між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено договір суборенди від 04.08.2014 №ОТ1175, за умовами якого орендар передає, а суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 1103,0 кв.м., розташоване в будівлі під літерою С та Р , яке знаходиться за адресою: м Київ, вул. Інженерна, 1а та надане орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між орендарем та приватним акціонерним товариством Видубичі .
При цьому, 31.10.2014 між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як первісним орендарем, ТОВ "Аккорда", як новим орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборнедарем, укладено договір про внесення змін до договору суборенди від 04.08.2014 №ОТ 1175 (про заміну сторони у зобов`язанні), за умовами якого в Договорі суборенди від 04.08.2014 №ОТ 1175 замінено орендаря з ТОВ "Форум-Менеджмент Груп" на ТОВ "Аккорда".
Додатковою угодою від 20.03.2015 №1 про внесення змін до договору суборенди №ОТ 1175 від 04.08.2014, з 01.04.2015 зменшено орендовану площу до 1003,0 кв.м., орендна плата складає 25075 грн. 00 коп., ПДВ 5015 грн. 00 коп., всього 30090 грн. 00 коп.
Додатковою угодою від 29.05.2015 №2 про внесення змін до договору суборенди №ОТ 1175 від 04.08.2014, термін дії договору подовжено до 31.05.2016.
Додатковою угодою від 25.05.2016 №3 про внесення змін до договору суборенди №ОТ 1175 від 04.08.2014, термін дії договору подовжено до 31.12.2016.
На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено Акт приймання-передачі приміщення від 11.08.2014, від 31.03.2015, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038196, від 31.10.2016 №АР11039350, від 31.10.2016 №АР11039310, від 30.10.2016 №АРІ 1040017, акти надання послуг від 31.10.2016 №4022, від 31.10.2016 №4210, від 30.11.2016 №4702, від 30.11.2016 №4804.
10. Між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено договір суборенди від 20.05.2014 №1465/1, за умовами якого орендар передає, а суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 644,0 кв.м., яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між орендарем та приватним акціонерним товариством Видубичі .
При цьому, 31.10.2014 між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як первісним орендарем, ТОВ "Аккорда", як новим орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено договір про внесення змін до договору суборенди від 20.05.2014 №1465/1 (про заміну сторони у зобов`язанні), за умовами якого в договорі суборенди від 20.05.2014 №1465/1 замінено орендаря з ТОВ "Форум-Менеджмент Груп" на ТОВ "Аккорда".
Додатковою угодою від 29.05.2015 №1 про внесення змін до договору суборенди №1465/1 від 20.05.2014, термін дії договору подовжено до 31.05.2016.
Додатковою угодою від 25.06.2015 №2 про внесення змін до договору суборенди №1465/1 від 20.05.2014, змінено вартість оренди, яка становить 14380 грн. 00 коп., ПДВ 2876 грн. 00 коп., всього 17256 грн. 00 коп.
Додатковою угодою від 04.08.2015 №3 про внесення змін до договору суборенди №1465/1 від 20.05.2014, змінено вартість оренди, яка становить 14130 грн. 00 коп., ПДВ 2826 грн. 00 коп., всього 16956 грн. 00 коп.
Додатковою угодою від 25.05.2016 №4 про внесення змін до договору суборенди №1465/1 від 20.05.2014, термін дії договору подовжено до 31.12.2016.
На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 01.06.2014, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038207, від 31.10.2016 №АР11039341, від 31.10.2016 №АР11039319, від 30.10.2016 №АР1Л040017, акти надання послуг від 31.10.2016 №4025, від 31.10.2016 №4206, від 30.11.2016 №4805, від 30.11.2016 №4804.
11. Між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено договір суборенди від 04.06.2014 №1499/1, за умовами якого орендар передає, а суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлового приміщення площею 324,0 кв.м., яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між орендарем та приватним акціонерним товариством Видубичі .
При цьому, 31.10.2014 між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як первісним орендарем, ТОВ "Аккорда", як новим орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборнедарем, укладено договір про внесення змін до договору суборенди від 04.06.2014 №1499/1 (про заміну сторони у зобов`язанні), за умовами якого в договорі суборенди від 04.06.2014 №1499/1 замінено орендаря з ТОВ "Форум-Менеджмент Груп" на ТОВ "Аккорда".
Додатковою угодою від 20.03.2015 №1 про внесення змін до договору суборенди №1499/1 від 04.06.2014 виключено п. 5.2 та п. 5.3 договору та відповідно змінено нумерацію пунктів.
Додатковою угодою від 29.05.2015 №2 про внесення змін до договору суборенди №1499/1 від 04.06.2014, термін дії договору подовжено до 31.05.2016.
Додатковою угодою від 25.05.2016 №3 про внесення змін до договору суборенди №1499/1 від 04.06.2014, термін дії договору подовжено до 30.06.2016.
Додатковою угодою від 22.06.2016 №4 про внесення змін до договору суборенди №1499/1 від 04.06.2014, термін дії договору подовжено до 31.12.2016.
На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 01.07.2014, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038195, від 31.10.20.16 №АРІ 1039344, від 31.10.2016 №АРІ 1039309, від 30.10.2016 №АРІ 1040014, акти надання послуг від 31.10.2016 №4021, від 31.10.2016 №4209, від 30.11.2016 №4803, від 30.11.2016 №4803.
12. Між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено договір суборенди від 20.05.2014 №1466/1, за умовами якого орендар передає, а суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлові приміщення площею 37,6 кв.м. та 10.4 кв.м., які знаходяться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між орендарем та приватним акціонерним товариством Видубичі .
При цьому, 31.10.2014 між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як первісним орендарем, ТОВ "Аккорда", як новим орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено договір про внесення змін до договору суборенди від 20.05.2014 №1466/1 (про заміну сторони у зобов`язанні), за умовами якого в Договорі суборенди від 20.05.2014 №1466/1 замінено орендаря з ТОВ "Форум-Менеджмент Груп" на ТОВ "Аккорда".
Додатковою угодою від 29.05.2015 №1 про внесення змін до оговору суборенди №1466/1 від 20.65.2014, термін дії договору подовжено до 31.05.2016.
Додатковою угодою від 08.09.2015 №2 про внесення змін до договору суборенди №1466/1 від 20.05.2014, змінено вартість оренди, яка становить 3593 грн. 33 коп., ПДВ 718 грн. 67 коп.,(всього 4312 грн. 00 коп.
Додатковою угодою від 25.05.2016 №3 про внесення змін до договору суборенди №1466/1 від 20.05.2014, термін дії договору подовжено до 31.12.2016.
Додатковою угодою від 12.10.2016 №4 про внесення змін до договору суборенди №1466/1 від 20.05.2014, змінено вартість оренди, яка становить 2973 грн. 67 коп., ПДВ 594 грн. 73 коп., всього 3568 грн. 40 коп.
На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 01.06.2014, від 31.10.2016, рахунки-фактури від 30.09.2016 №API 1038172, від 30.09.2016 №API 1038172, від 31.10.2016 №API 1039342, від 30.10.2016 №API 1039343, від 30.10.2016 №API 1039288, від 30.10.2016 №API 1039419, від 30.10.2016 №API 1040043, від 30.10.2016 №AP11040013, акти надання послуг від 31.10.2016 №4011, від 31.10.2016 №4012, від 30.10.2016 №4207, від 30.10.2016 №4208, від 30.11.2016 №4692, від 30.11.2016 №4708, від 30.11.2016 №4811, від 30.11.2016 №4207, від 30.11.2016 №4802.
13. Між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборендарем, укладено договір суборенди від 20.05.2014 №1464/1, за умовами якого орендар передає, а суборендар приймає у тимчасове користування на правах суборенди частину нежитлові приміщення площею 46,7 кв.м., яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Інженерна, 1а та надане орендарю у володіння та користування у відповідності до договору оренди №12/2 від 20.12.2013 між орендарем та приватним акціонерним товариством Видубичі .
При цьому, 31.10.2014 між ТОВ "Форум-Менеджмент Груп", як первісним орендарем, ТОВ "Аккорда", як новим орендарем, та ТОВ "ЗМВ "Експозитор", як суборнедарем, укладено договір про внесення змін до договору суборенди від 20.05.2014 №1464/1 (про заміну сторони у зобов`язанні), за умовами якого в договорі суборенди від 20.05.2014 №1464/1 замінено орендаря з ТОВ "Форум-Менеджмент Груп" на ТОВ "Аккорда".
Додатковою угодою від 05.02.2015 №1 про внесення змін до договору суборенди №1464/1 від 20.05.2014, повернуто частину орендованої площі (23,0) кв.м. та відповідно змінено вартість оренди, яка становить 493 грн. 75 коп., ПДВ 98 грн. 75 коп., всього 592 грн. 50 коп.
Додатковою угодою від 29.05.2015 №2 про внесення змін до договору суборенди №1464/1 від 20.05.2014, термін дії договору подовжено до 31.05.2016.
Додатковою угодою від 25.05.2016 №3 про внесення змін до договору суборенди №1464/1 від 20.05.2014, термін дії договору подовжено до 31.12.2016.
На виконання умов вищевказаного договору між ТОВ "Аккорда" та позивачем складено акт приймання-передачі приміщення від 01.06.2014, від 16.03.2015, рахунки-фактури від 30.09.2016 №АРІ 1038203, від 31.10.2016 №АР11039340, від 31.10.2016 №АР11039315, від 31.10.2016 №АРІ 1040011, акти надання послуг від 31.10.2016 №4024, від 31.10.2016 №4205, від 30.11.2016 №4704, від 30.11.2016 №4800.
Крім того, згідно даних наявних в Єдиному реєстрі податкових накладних, ТОВ "Аккорда" в жовтні, листопаді 2016 року за вказаними вище договорами суборенди було складено на адресу ТОВ "ЗМВ "Експозитор" податкові накладні від 30.11.2016 №841, від 30.11.2016 №838, від 30.11.2016 №834, від 30.11.2016 №842, від 30.11.2016 №839, від 30.11.2016 №843, від 30.11.2016 №840, від 30.11.2016 №844, від 30.11.2016 №837, від 30.11.2016 №835, від 30.11.2016 №845, від 30.11.2016 №836, від 30.11.2016 №847, від 30.11.2016 №846, від 14.11.2016 №250, від 14.11.2016 №238, від 14.11.2016 №244, від 14.11.2016 №242, від 14.11.2016 №248, від 14.11.2016 №241, від 14.11.2016 №246, від 14.11.2016 №252, від 14.11.2016 №249, від 14.11.2016 №253, від 14.11.2016 №247, від 14.11.2016 №237, від 14.11.2016 №240, від 14.11.2016 №232, від 14.11.2016 №239, від 14.11.2016 №243, від 14.11.2016 №251, від 14.11.2016 №245, від 31.10.2016 №814, від 31.10.2016 №816, від 31.10.2016 №810, від 31.10.2016 №822, від 31.10.2016 №812, від 31.10.2016 №818, від 31.10.2016 №820, від 31.10.2016 №823, від 31.10.2016 №819, від 31.10.2016 №817, від 31.10.2016 №815, від 31.10.2016 №811, від 31.10.2016 №821, від 31.10.2016 №813, від 25.10.2016 №382, від 24.10.2016 №364, від 21.10.2016 №344, від 21.10.2016 №345, від 21.10.2016 №339, від 21.10.2016 №343, від 21.10.2016 №342, від 21.10.2016 №352, від 21.10.2016 №353, від 21.10.2016 №350, від 21.10.2016 №341, від 21.10.2016 №338, від 21.10.2016 №355, від 21.10.2016 №348, від 21.10.2016 №354, від 21.10.2016 №346. від 21.10.2016 №351, від 21.10.2016 №349, від 21.10.2016 №340, від 21.10.2016 №347, від 30.11.2016 №841 на загальну суму 396850,96 грн., в т.ч. ПДВ 66141,87 грн.
При цьому, факт оплати позивачем за вказаними вище договорами вартості суборенди 841 на загальну суму 396 850, 96 грн., в т.ч. ПДВ 66 141, 87 грн. відповідачем не заперечувався.
Відповідно до підпункту 14.1.27, підпункту 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) витрати - це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов`язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником), а господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Об`єкт оподаткування податком на прибуток визначений у статті 134 ПК України як прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135-137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138-143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу.
Склад витрат і порядок їх визначення закріплений в статті 138 зазначеного Кодексу. Зокрема, згідно з пунктом 138.1 статті 138 цього Кодексу, витрати, що враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті: інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.
Нормою підпункту 138.1.1 пункту 138.1 статті 138 ПК України передбачено, що витрати операційної діяльності включають в себе собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об`єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2 - 140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку.
Зокрема, згідно з підпунктами 138.8, 138.4 статті 138 ПК України, собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг складається з витрат, прямо пов`язаних з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг, а саме: прямих матеріальних витрат (вартість сировини та основних матеріалів, що утворюють основу виготовленого товару, виконаної роботи, наданої послуги, придбаних напівфабрикатів та комплектувальних виробів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об`єкта витрат); прямих витрат на оплату праці; амортизації виробничих основних засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов`язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; загальновиробничі витрати, які відносяться на собівартість виготовлених та реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку; вартості придбаних послуг, прямо пов`язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг; інших прямих витрат, у тому числі витрат з придбання електричної енергії (включаючи реактивну).
При цьому, витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, крім нерозподільних постійних загальновиробничих витрат, які включаються до складу собівартості реалізованої продукції в періоді їх виникнення, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.
Відповідно до абзацу першого пункту 138.2 статті 138, підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 ПК України витрати, які враховуються для визначення об`єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Із наведеного нормативного регулювання випливає, що витрати позивача, понесені у зв`язку із придбанням товарів чи послуг, належать до категорії витрат, що формують собівартість реалізованих товарів, робіт, послуг і зменшують оподатковуваний дохід платника, якщо вони понесені у процесі реальної господарської діяльності, яка документально підтверджується (дані висновки суду відповідають правовій позиції Верховного Суду України, що наведена в його постанові від 14.03.2017 № 21-1513а16 (справа № 826/20366/13-а).
Відповідно до норм підпункту 14.1.181 пункту 14.1 статті 14, підпункту а пункту 198.1, пункту 198.2 статті 198 ПК України податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно розділу V цього Кодексу.
Право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Згідно з пунктом 198.3 статті 198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Пунктом 198.6 статті 198 ПК України встановлено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Платник податку зобов`язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов`язковим.
У даній податковій накладній зазначаються в окремих рядках обов`язкові реквізити, перелік яких наведений у пункті 201.1 статті 201 ПК України.
Правовий статус податкової накладної закріплений в положеннях норм статті 201 цього Кодексу.
Виходячи з аналізу наведених норм в сукупності, ПК України визначено окремі випадки, за яких неможливе формування податкового кредиту, зокрема це: відсутність зв`язку з господарською діяльністю, фіктивність операцій (відсутність поставок), відсутність податкової правосуб`єктності, відсутність на момент перевірки податкових накладних або видача їх особою, яка не є платником податку додану вартість. Таким чином, із зазначеного вище також випливає те, що при дослідженні факту здійснення господарської операції, оцінці підлягають відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.
За приписами норм пункту 44.1 і пункту 44.3 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Законом України Про бухгалтерський обік та фінансову звітність в Україні передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Таким чином, враховуючи викладені законодавчі норми, для підтвердження включення до складу податкового кредиту сум податку, сплачених у складі ціни за придбаний товар (роботи, послуги), необхідні первинні документи (податкові накладні, видаткові накладні, акти здачі-прийняття товару тощо), оформлені відповідно до вимог Закону України Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні .
Закон України Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб`єктів господарської діяльності, які зобов`язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством (ст. 2).
Частиною 2 ст. 3 Закону України Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні визначено, що бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Згідно ст. 9 Закону України Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов`язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
Відповідно до п. 2.15 та п. 2.16 вищевказаного Положення, забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.
Таким чином, для надання юридичної сили і доказовості, первинні документи повинні бути складені відповідно до вимог чинного законодавства та не порушувати публічний порядок, встановлений Законом України Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні .
З метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування податкового кредиту з податку на додану вартість обов`язковому з`ясуванню підлягають обставини щодо руху активів у процесі здійснення господарської операції; установлення спеціальної податкової правосуб`єктності учасників господарської операції; установлення зв`язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.
При цьому, дослідженню підлягають усі первинні документи, які належить складати залежно від певного виду господарської операції: договори, видаткові накладні, податкові накладні, акти виконаних робіт, документи про перевезення, зберігання товарів тощо. В обов`язковому порядку необхідно досліджувати наявність господарської мети при вчиненні відповідних дій платника податку.
Пунктом 44.1 статті 44 Податкового кодексу України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Системний аналіз наведених норм дає змогу дійти висновку, що обов`язковою умовою підтвердження реальності здійснення господарських операцій є фактична наявність у платника податків первинних документів, фізичних, технічних та технологічних можливостей для здійснення відповідних операцій та зв`язку між фактом придбання товару (послуги) і подальшою господарською діяльністю.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного суду України від 22.09.2015 у справах № 810/5645/14 та № 2а-2717/11/2670, в яких було зазначено, що податкова накладна, яка видається платником податку, що поставляє послуги, на вимогу їх отримувача, є підставою для нарахування податкового кредиту останнього лише за умови здійснення самої господарської операції.
Як було встановлено судом першої інстанції, на момент складання податкових накладних ТОВ Аккорда було зареєстроване як платник податку на додану вартість у встановленому законодавством порядку, а тому мало право нараховувати податок на додану вартість та складати податкові накладні на надані послугу, а податкові накладні, виписані по спірним операціям формально відповідають вимогам пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України.
Як вже було зазначено вище, на підтвердження реальності господарських операцій та мети отримання послуг позивач надав копії первинних, податкових та платіжних документів по спірним господарським операціям, співставлення яких начебто свідчить про те, що спірні господарські операції були реальними.
Разом з тим, колегія суддів зауважує, що наявність у позивача належним чином формально оформлених первинних документів не є безперечною підставою для формування податкового кредиту.
Так, колегія суддів зауважує, що вироком Вишгородського районного суду у Київській області від 06.04.2018 по справі № 363/4995/17 ОСОБА_1 визнано винною у скоєнні злочину, передбаченого частиною 5 статті 27, частиною 1 статті 205-1 Кримінального кодексу України та призначено узгоджене сторонами покарання у виді штрафу у розмірі 8 500, 00 грн.
Із вказаного вироку вбачається, що останнім встановлено обставини щодо призначення ОСОБА_1 на посаду директора ТОВ Аккорда за відсутності у неї наміру фактичного виконання обов`язків директора товариства. Тобто, ОСОБА_1 , як директор ТОВ Аккорда , не мала наміру здійснювати діяльність, пов`язану з виробництвом, продажем товарно-матеріальних цінностей, виконанням робіт, та в порушення встановленого законодавством порядку здійснення підприємницької діяльності діяв усупереч законодавчих актів України, що регулюють діяльність суб`єктів підприємництва.
Відповідно до ч. 1 ст. 205 КК України фіктивним підприємництвом є створення або придбання суб`єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незаконної діяльності або здійснення видів діяльності, щодо яких є заборона.
Виходячи з аналізу вищевикладеного, колегія суддів приходить до висовку про те, що злочинна діяльність особи, яка вчинила фіктивне підприємництво, не обмежується операціями з окремими суб`єктами господарювання, а охоплює всю діяльність та свідчить про використання фіктивного підприємства виключно з метою здійснення злочинної діяльності.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 20.06.2018 у справі № 818/4137/13-а, від 02.04.2019 у справі № 815/7192/15, від 12.11.2019 у справі № 826/9815/17, від 13.02.2020 у справі № 826/1180/16.
У контексті наведених обставин, колегія суддів вважає за необхідне підкреслити, що наявність вироку за ознаками створення фіктивного підприємництва несумісне з легальною підприємницькою діяльністю навіть за формального підтвердження її первинними документами та дає підстави для висновку про те, що первинні документи, які стали підставою для формування податкового кредиту та валових витрат, виписані контрагентом, незаконність господарської діяльності якого встановлена вироком суду, не можуть вважатися належно оформленими та підписаними повноважними особами звітними документами, які посвідчують факт придбання товарів, робіт чи послуг, а тому віднесення відображених у них сум ПДВ до податкового кредиту є безпідставними.
При цьому, первинні документи, які стали підставою для формування даних податкового обліку та виписані контрагентом, фіктивність господарської діяльності яких встановлена вироком суду, не можуть вважатись належно оформленими та підписаними звітними документами, які посвідчують факт придбання товарів, робіт чи послуг.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховний Суд від 12.03.2019 у справі № 826/3632/17, від 18.11.2019 у справі № 826/3417/18, від 23.07.2019 у справі № 826/10361/17, від 29.07.2020 у справі № 826/10089/18, від 18.09.2020 у справі № 280/4337/18.
При цьому, колегія суддів вважає за необхідне також зазначити про те, що позивачем не було доведено наявності обставин та підстав, з якими норми податкового законодавства пов`язують можливість правомірного формування податкових вигод за спірними операціями, що відповідно, свідчить про відсутність у позивача підстав для їх формування за результатами оформлення вищезгаданих операцій.
Платник податків повинен бути розумним та обачливим при виборі контрагента. Перевірка наявності у постачальника державної реєстрації та реєстрації у податковому органі не характеризує підприємство як добросовісного платника, що має ділову репутацію, як конкурентоспроможну особу на ринку відповідних товарів (послуг), що діє через уповноважену особу, яка представляє інтереси підприємства. Отже, заходи спрямовані на отримання витягу з Єдиного державного реєстру та інших документів реєстраційного характеру, не є достатніми, та отримані платником відомості не дозволяють кваліфікувати контрагента як добросовісного партнера, що гарантує виконання своїх зобов`язань через уповноважених представників.
Несприятливі наслідки недостатньої обережності у підприємницькій діяльності покладаються на особу, якою укладено відповідні правочини та не можуть бути перенесені на бюджет шляхом зменшення податкових зобов`язань та провадження необґрунтованих виплат. У випадку недобросовісності контрагентів покупець несе ризик своєї бездіяльності не лише по виконанню господарсько-правових зобов`язань, але і в рамках податкових правовідносин.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що первинні документи по взаємовідносинам позивача з ТОВ "Компанія Рестайл" (колишня назва - ТОВ "Аккорда") не можна вважати належними та достовірними первинними документами у розумінні ПК України та Закону № 996-XIV, тобто документами, які підтверджують фактичне отримання від контрагента робіт або послуг, фактичне здійснення господарських операцій.
Таким чином, колегія суддів приходить до висновку про правомірність прийняття Головним управлінням Державної фіскальної служби у м. Києві оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 30.11.2018 № 0015121401 та відсутність підстав для його скасування.
Отже, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції прийняте рішення з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач надав до суду докази, що спростовують правомірність рішення суду першої інстанції.
Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга відповідача є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315, п. 4 ч. 1 ст. 317 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції вирішив його скасувати та ухвалити нове рішення, оскільки судом першої інстанції неправильно застосовано норми матеріального права та порушено норми процесуального права.
Керуючись ст. ст. 242-244, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (правонаступник Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві) задовольнити.
Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.09.2019 - скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволені позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю Завод металевих виробів Експозитор до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий: Василенко Я.М.
Судді: Кузьменко В.В.
Шурко О.І.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2020 |
Оприлюднено | 23.12.2020 |
Номер документу | 93707470 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні