Рішення
від 23.07.2020 по справі 380/3333/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/3333/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 липня 2020 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі: Головуючої-судді Сподарик Н.І.,розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Опорного закладу Рудківської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області про застосування заходів реагування,-

ВСТАНОВИВ:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (7908, м. Львів, вул. Підвальна,64 ідентифікаційний код 38627339) до Опорного закладу Рудківської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області (81440, Львівська область, Самбірський район, м. Рудки, вул. Лісна, 2; ідентифікаційний код 22377656) з вимогою: зупинити експлуатацію будівлі Опорного закладу Рудківської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області за адресою: 81440, Львівська область, Самбірський район, м. Рудки, вул. Лісна, будинок,2 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

Ухвалою суду від 08.05.2020 вказану позовну заяву було залишено без руху, а позивачу надано строк для усунення недоліків. На виконання вимог зазначеної ухвали суду позивач усунув недоліки позовної заяви.

Ухвалою суду від 29.05.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Копію ухвали про відкриття провадження у справі надіслано учасникам справи, відповідачу запропоновано у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання цієї ухвали подати суду відзив на позовну заяву, в якому вказати про визнання/заперечення позовних вимог.

На адресу суду 01.07.2020 за вх. № 32623 від уповноваженого представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву. Представник відповідача зазначив, що частину порушень викладених у позовній заяві усунуті, деякі перебувають у стадії виконання, всі інші будуть усунуті за умови виділення додаткових коштів.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час проведення посадовою особою ГУ ДСНС України у Львівській області позапланового заходу державного нагляду (контролю), щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки на об`єктах відповідача було виявлено ряд порушень. Попереднім приписом, значну кількість виявлених порушень Опорного закладу Рудківської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області було запропоновано усунути до 18.05.2016, проте, станом на 06.03.2020 припис не виконано. Зазначає, що виявлені порушення безумовно створюють загрозу для життя і здоров`я працівників, дітей та інших людей що можуть там перебувати. Продовження роботи будівлі Опорного закладу Рудківської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області за адресою : 81440, Львівська область, Самбірський район, м. Рудки, вул. Лісна, будинок,2 без усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки становить загрозу виникнення пожежі та в подальшому перешкоджатиме її гасінню і евакуації людей з будівель.

Опорний заклад Рудківської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області надав до суду відзив на позовну заяву 01.07.2020 за вх. № 32623. Зазначив, що частину порушень викладених у позовній заяві усунуті, деякі перебувають на стадії виконання, всі інші будуть усунуті за умови виділення додаткових коштів. Відповідачем надано до відзиву докази, що деякі порушення перебувають у стадії виконання.

Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін в порядку частини сьомої статті 262 КАС України від учасників справи не надходило. З огляду на ці обставини суд на підставі частини п`ятої статті 262 КАС України розглянув справу в порядку письмового провадження (без проведення судового засідання, за наявними матеріалами) в межах строку, визначеного статтею 258 КАС України.

Суд з`ясував зміст позовних вимог, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, оцінив їх в сукупності та встановив такі фактичні обставини справи та відповідні правовідносини:

Опорний заклад Рудківської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області є юридичною особою, код ЄДРПОУ 22377656.

У період з 24 лютого по 06 березня 2020 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області в особі провідного інспектора Самбірського РВ ГУ ДСНС України у Львівській області капітана служби цивільного захисту Мураля М. М. та провідного інспектора Самбірського РВ ГУ ДСНС України у Львівській області старшого лейтенанта служби цивільного захисту Гацька М. І., у присутності директора Опорного закладу "Рудківська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області" ОСОБА_1 було проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у будівлі Опорного закладу "Рудківська середня загальноосвітня школа I- III ступенів ім. Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області" за адресою: 81440, Львівська обл., Самбірський район, місто Рудки, вул. Лісна, будинок 2 (далі - будівля).

Під час проведення позапланового заходу на об`єкті відповідача було виявлено ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за № 252/26697 (далі - Правила пожежної безпеки в Україні та/або ППБУ), Кодексу цивільного захисту України (далі Кодекс ЦЗ та/або КЦЗУ), Правил техногенної безпеки (далі - ПТБ) та низки інших нормативних актів.

Значна кількість з виявлених порушень пропонувалася відповідачу усунути за попереднім приписом про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 18 від 18.05.2016 року. Однак, станом на 18.05.2016 вони не були усунуті.

За результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) комунального закладу Опорного закладу Рудківської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області за адресою: 81440, Львівська область, Самбірський район, м. Рудки, вул. Лісна, будинок,2 було складено акт від 06.03.2020 за № 82 і перевіркою виявлено ряд порушень Правил пожежної безпеки в Україні, які станом на 06.03.2020 року вони не були усунуті, а саме:

1. Сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені-евакуаційним освітленням. Світильники евакуаційного освітлення вмикаються з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей.

2. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів.

3. Будівля навчального закладу, не забезпечено установкою від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд .

4. Не проведено ідентифікацію об`єкта підвищеної небезпеки.

5. Наявні пожежні щити не укомплектовано згідно вимог.

6. Вихід на горище в навчальному закладі облаштовано не через протипожежний люк.

7. У будинках, крім будинків V ступеня вогнестійкості, дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.

8. Приміщення школи, не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту .

9. Навчальна установа не забезпечена зовнішнім протипожежним водопостачанням згідно з вимогами будівельних норм (ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування").

10. В Навчальному закладі наявні план схеми евакуації не доповнено інструкцією, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей, за якою не радше одного разу на півроку мають проводитися практичні тренування всіх задіяних працівників.

11.Двері на шляхах евакуації з приміщення спортзалу влаштовано не походу евакуації.

12. На шляхах евакуації килими, килимові доріжки не кріпляться і помірно небезпечні щодо токсичності продуктів горіння, мають помірну димоутворювальну здатність та відповідають групам поширення полум`я РП1,РП2.

13. На шляху евакуації з сходової клітини з другого поверху на перший розміщено меблі що зменшує розмір евакуаційного виходу.

14. В коридорі на третьому поверсі зменшено ширину евакуаційного виходу (влаштовано роздягальню).

Порушення законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки були виявлені у всій будівлі відповідача, яка перевірялася Самбірським РВ ГУ ДСНС України у Львівській області, вищезазначені порушення безумовно створюють загрозу для життя і здоров`я працівників, та інших людей, що можуть там перебувати. Продовження експлуатації будівлі Опорного закладу "Рудківська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області" без усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки становить загрозу виникнення пожежі та в подальшому перешкоджатиме її гасінню і евакуації людей з будівлі Опорного закладу "Рудківська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області".

04.03.2020 року щодо директора Опорного закладу "Рудківська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області" ОСОБА_1 , було складено протокол про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 188-8 КУпАП серія ЛВ № 014654. Директор Опорного закладу "Рудківська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області" ОСОБА_1, з протоколом ознайомлена. Директор Опорного закладу "Рудківська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області" ОСОБА_1 , у протоколі серія ЛВ № 014654, зазначила, що: "3 порушенням згідна".

Окрім цього 05.03.2020 року була винесена постанова серія ЛВ № 014654 про накладення на директора Опорного закладу "Рудківська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області" ОСОБА_1 адміністративного стягнення.

В матеріалах справи міститься квитанція, яка свідчить про часткову сплату відповідачем штраф у добровільному порядку у сумі 102 грн., згідно квитанції від 06.03.2020 (а.с. 21) .Отже, керівником закладу визнаються порушення вимог пожежної та техногенної безпеки.

Оскільки, при роботі будівлі Опорного закладу Рудківської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області вже не вперше виявлено грубі та численні недотримання вимог пожежної та техногенної безпеки, позивач звернувся з даним позовом до суду та просить зупинити експлуатацію будівлі Опорного закладу Рудківської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області за адресою: 81440, Львівська область, Самбірський район, м. Рудки, вул. Лісна, будинок,2 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

За змістом статті 3 Конституції України, людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

01.07.2013 набрав чинності Кодекс цивільного захисту України, який регулює відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Відповідно до п.п. 57 п.4 Указу Президента України №20/2013 від 16.01.2013 "Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій" Державна служба з надзвичайних ситуацій України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Згідно з п.п.63 п.4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області, затвердженого наказом ДСНС України № 3 від 04.02.2013, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з п.п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч.1 ст.68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно з ч.2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст.70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ч.5 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417 затверджено Правила пожежної безпеки в Україні, які є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Вказані Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд.

Згідно пунктів 1, 2, 3 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні, діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств та об`єктів.

Керівник підприємства повинен визначити обов`язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, призначити відповідальних за пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту.

Обов`язки щодо забезпечення пожежної безпеки, утримання та експлуатації засобів протипожежного захисту передбачаються у посадових інструкціях, обов`язках, положеннях про підрозділ.

На кожному об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) повинен бути встановлений протипожежний режим.

З аналізу зазначених правових норм вбачається, що забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ, організацій покладається на їх керівників та уповноважених керівниками осіб, а також орендарів, обов`язки яких щодо дотримання правил пожежної безпеки повинні бути узгоджені умовами договору.

Як вбачається з даного акта та не заперечується відповідачем у відзиві від 01.07.2020 за № 32623 значна частина порушень, які зазначені у позовній заяві та акті від 06.03.2020 за № 82 (за наслідками позапланової перевірки) не усунута повністю.

Щодо твердження відповідача, що частина порушень викладених у позовній заяві перебувають у стадії виконання, а частина усунута, суд зазначає наступне.

Відповідач долучив лист до Голови Рудківської міської ради Лозинському І.М. щодо надання юридичної допомоги у вирішенні даного питання .

Проте, суд зазначає, що лиш заходи спрямовані дії на усунення порушень, а самі порушення не усунені.

Суд зазначив, що матеріали справи не містять доказів усунення порушень, виявлених за результатами перевірки.

На зауваження відповідача на те, що частково порушення усунені, суд зазначає, що відповідачем не надано суду беззаперечних доказів усунення у повному обсязі порушень, оскільки суду не надано будь-яких інших доказів про безпосереднє виконання зазначених заходів (договорів про технічне обслуговування, актів прийому-передачі виконаних робіт, тощо).

Суд зазначає, що зі змісту вищевказаних норм законодавства вбачається, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров`ю людей.

Також суд погоджується з твердженнями позивача про те, що перевірити заявлені позивачем твердження щодо усунення частини порушень, ГУ ДСНС України у Львівській області може лише шляхом проведення позапланового заходу зі здійснення державного нагляду, який здійснюється на підставі заяви суб`єкта господарювання, що передбачено ст.6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Відповідач разом з відзивом долучив інформацію на виконання акту № 82 від 06.03.2020 в якому просить Державну службу України з надзвичайних ситуацій ГУ ДСНС України у Львівській області Самбірського районного відділу провести позаплановий захід по здійсненню державного нагляду щодо усунення частини недоліків згідно вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. Суд звертає увагу, що позивачем не надано доказів скерування такої заяви відповідачу.

Отже, відповідач у разі усунення недоліків в повному обсязі, виявлених ДСНС України у Львівській області, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, не позбавлений можливості звернутися до органу державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення із повідомленням відновлення господарської діяльності.

Аналогічна правова позиція викладена, зокрема у постанові Верховного Суду від 04.06.2019 у справі №809/443/16 (адміністративне провадження №К/9901/36946/18), від 19.02.2020 у справі №1540/3837/18.

При цьому, слід звернути увагу, що застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації приміщень, є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Таким чином, судом встановлено, що недотримання відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки і цивільного захисту та небезпечність зазначених в акті перевірки порушень, свідчать про високий ризик виникнення надзвичайних ситуацій у приміщенні (будівлях) Опорного закладу Рудківської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області та створює загрозу життю та здоров`ю людей.

При цьому станом на дату розгляду справи відповідачем не надано суду доказів усунення виявлених порушень.

Крім того, слід зазначити, що застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації приміщень, є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей. Водночас поняття загроза життю та/або здоров`ю людини є оціночним поняттям, яке лежить у сфері захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна, функція контролю (нагляду) за чим, зокрема, покладена на позивача, посадові особи якого володіють спеціальними знаннями у цій сфері.

Дана позиція відображена у постанові Верховного Суду від 25.02.2020 у справі № 826/15768/18.

Отже, оскільки на час розгляду справи належних доказів, які б свідчили про повне усунення відповідачем порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, не було надано, суд зазначає, що наявність наведених порушень вимог протипожежної безпеки становить реальну небезпеку та загрозу життю та здоров`ю людей. Суд також зауважує, що застосовані заходи співмірні тим порушенням, які встановлено позивачем.

Враховуючи викладене, у зв`язку з виникненням загрози життю та/або здоров`ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей та ненаданням доказів щодо усунення виявлених порушень, зазначених в акті перевірки від 06.03.2020 за №82, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог ГУ ДСНС України у Львівській області що зупинити експлуатацію будівлі Опорного закладу Рудківської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області за адресою : 81440, Львівська область, Самбірський район, м. Рудки, вул. Лісна, будинок,2 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

Згідно з вимогами ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, стосовно заявлених вимог, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки доказів понесення позивачем таких витрат не надано, вони розподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 8-10, 14, 72-79, 90, 139, 241-246, 250, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ :

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Опорного закладу Рудківської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області про застосування заходів реагування ,- задоволити повністю.

Зупинити експлуатацію будівлі Опорного закладу Рудківської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Володимира Жеребного Самбірського району Львівської області за адресою : 81440, Львівська область, Самбірський район, м. Рудки, вул. Лісна, будинок,2 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

Судові витрати розподілу не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293 , 295 - 297 КАС України .

Суддя Сподарик Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2020
Оприлюднено23.07.2020
Номер документу90541592
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/3333/20

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Постанова від 28.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 17.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Рішення від 23.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 29.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 08.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні