Рішення
від 21.07.2020 по справі 520/5946/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 липня 2020 р. № 520/5946/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мороко А.С., розглянувши у порядку спрощеного провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу № 520/5946/2020 за позовом сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Золочівське" до Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області, третя особа - селянське (фермерське) господарство "Цилюрик" про визнання незаконними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Золочівське" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить суд:

- визнати незаконним та скасувати рішення XXI сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області "Про надання дозволу СФГ "Цилюрик" на розробку технічної документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) невитребуваних земельних часток" від 14 листопада 2019 року № 3887;

- визнати незаконними та скасувати рішення XXIII сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду СФГ "Цилюрик" від 21 лютого 2020 року № 4623;

- визнати незаконними та скасувати рішення XXIII сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду СФГ "Цилюрик" від 21 лютого 2020 року № 4624;

- визнати незаконними та скасувати рішення XXIII сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду СФГ "Цилюрик" від 21 лютого 2020 року № 4625;

- визнати незаконними та скасувати рішення XXIII сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду СФГ "Цилюрик" від 21 лютого 2020 року № 4626;

- визнати незаконними та скасувати рішення XXIII сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду СФГ "Цилюрик" від 21 лютого 2020 року № 4627;

- визнати незаконним та скасувати рішення XXI сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області "Про відмову у наданні дозволу СТОВ "Золочівське" на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) невитребуваних земельних часток" від 14 листопада 2019 року № 3888;

- зобов`язати Золочівську селищну раду повторно розглянути та прийняти рішення за клопотанням СТОВ "Золочівське" від 01.07.2019 про надання дозволу на розробку технічної документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) не витребуваних земельних часток (паїв) на території реформованого КСП "Київська Русь" земельних ділянок № 148, площею 5,3667 га, № 149, площами 2,0565 га та 3,6690 га, № 136, площею 4,9222 га, № 110, площею 2,5473 га".

В обґрунтування позову позивач зазначив, що оскаржувані рішення є протиправними, а тому, підлягають скасуванню.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 20.05.2020 відкрито спрощене провадження по даній справі та запропоновано відповідачеві надати відзив на позов.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 11.06.2020 прийнято до розгляду заяву про уточнення позовних вимог від 10.06.2020 за позовом сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Золочівське" до Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області, третя особа: селянське (фермерське) господарство "Цилюрик" про визнання незаконними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана відповідачу, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

15.06.2020 представником відповідача надано відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, оскільки спірні рішення винесені з дотриманням норм чинного законодавства України.

Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно зі статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

21.05.2019 на адресу Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області надійшла заява від селянського (фермерського) господарства "Цилюрик" про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок, паїв на території сформованої "Київська Русь", земельні ділянки: № 130 № 131, № 132, № 133, № 149, № 136, № 110, № 60, № 17, № 174.

01.07.2019 ТОВ "Золочівське" подало до Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області заяву, в якій просило надати дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) не витребуваних земельних ділянок в натурі (на місцевості) не витребуваних зеемльних часток, паїв на території реформованої "Київська Русь" земельні ділянки № 148 площею 5,3667 га, № 149 площею 2,0565 га та 3,6690 га, № 136 площею 4,9222 га, № 110 площею 2,5473 га.

З витягу з протоколу № 23 засідання постійної комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам`яток, історичного середовища, благоустрою та екології Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області, вбачається, що розглянувши вказані заяви, було вирішено звернутись до Відділу у Золочівському районі Головного управління Держгеокадастру в Харківській області з проханням надати інформацію щодо статусу земельних ділянок, вказаних у завах.

Листом № и544/112-19 від 30.10.2019 Відділ у Золочівському районі Головного управління Держгеокадастру у Харківській області повідомив голову Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області про те, що земельні ділянки № 60, № 110, № 130, № 131, № 132, № 133, № 134, № 135, № 136, № 148, № 149 не внесені до Національної кадастрової системи, на теперішній час вони відносяться до не витребуваних земельних часток; на земельну ділянку № 17 площею 4,87 га оформлено право власності гр. ОСОБА_1 , підставою якого є державний акт на право власності на земельну ділянку серії ІІ-ХР № 016221.

11.11.2019 на засідання постійної комісії з питань земельних відносин, природокористування, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам`яток, історичного середовища, благоустрою та екології Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області прийнято рішення рекомендувати депутатському корпусу надати дозвіл заявнику, який звернувся першим, а саме, селянському (фермерському) господарству "Цилюрик".

14.11.2019 на XXI сесії VIII скликання Золочівська селищна рада Золочівського району Харківської області прийняла рішення № 3887 "Про надання дозволу СФГ "Цилюрик" на розробку технічної документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) невитребуваних земельних часток" та № 3888 "Про відмову у наданні дозволу СТОВ "Золочівське" на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) невитребуваних земельних часток".

21.02.2020 на XXIII сесії VIII скликання Золочівська селищна рада Золочівського району Харківської області прийняла наступні рішення: № 4623 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду СФГ "Цилюрик" № 4623, яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) невитребуваної частки (пая) № 148 відповідно до проекту організації території земельних часток (паїв) ТОВ "Золочівське" для ведення товарного сільськогосподарського призначення, розташовану за межами населених пунктів на території Золочівської селищної ради, виконану комунальним підприємством "Земельно- кадастрове бюро Золочівської селищної ради" та передано СФГ "Цилюрик" в оренду терміном до моменту витребування, але не більше ніж на 49 років, земельну ділянку № 148 сільськогосподарських угідь (рілля), кадастровий номер 6322655100:05:002:1021 загальною площею 5,3668 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель сільськогосподарського призначення, реформованого ТОВ "Золочівське", розташованих за межами населених пунктів на території Золочівської селищної ради, Золочівського району, Харківської області; № 4624 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду СФГ "Цилюрик", яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) невитребуваної частки (пая) № 149/1 відповідно до проекту організації території земельних часток (паїв) ТОВ "Золочівське" для ведення товарного сільськогосподарського призначення, розташовану за межами населених пунктів на території Золочівської селищної ради, виконану комунальним підприємством "Земельно- кадастрове бюро Золочівської селищної ради" та передано СФГ "Цилюрик"в оренду терміном до моменту витребування, але не більше ніж на 49 років, земельну ділянку № 149/1 сільськогосподарських угідь (рілля), кадастровий номер 6322655100:05:002:1015 загальною площею 2,0566 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель сільськогосподарського призначення, реформованого ТОВ "Золочівське", розташованих за межами населених пунктів на території Золочівської селищної ради, Золочівського району, Харківської області; № 4625 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду СФГ "Цилюрик", яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) невитребуваної частки (пая) № 149/2 відповідно до проекту організації території земельних часток (паїв) ТОВ "Золочівське" для ведення товарного сільськогосподарського призначення, розташовану за межами населених пунктів на території Золочівської селищної ради, виконану комунальним підприємством "Земельно- кадастрове бюро Золочівської селищної ради" та передано СФГ "Цилюрик" в оренду терміном до моменту витребування, але не більше ніж на 49 років, земельну ділянку № 149/2 сільськогосподарських угідь (рілля), кадастровий номер 6322655100:05:002:1016 загальною площею 3,6690 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель сільськогосподарського призначення, реформованого ТОВ "Золочівське", розташованих за межами населених пунктів на території Золочівської селищної ради, Золочівського району, Харківської області; № 4626 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду СФГ "Цилюрик", яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) невитребуваної частки (пая) № 136 відповідно до проекту організації території земельних часток (паїв) ТОВ "Золочівське" для ведення товарного сільськогосподарського призначення, розташовану за межами населених пунктів на території Золочівської селищної ради, виконану комунальним підприємством "Земельно- кадастрове бюро Золочівської селищної ради" та передано СФГ "Цилюрик" в оренду терміном до моменту витребування, але не більше ніж на 49 років, земельну ділянку № 136 сільськогосподарських угідь (рілля), кадастровий номер 6322655100:05:002:1014 загальною площею 4,9223 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель сільськогосподарського призначення, реформованого ТОВ "Золочівське", розташованих за межами населених пунктів на території Золочівської селищної ради, Золочівського району, Харківської області; № 4627, яким затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) невитребуваної частки (пая) № 110 відповідно до проекту організації території земельних часток (паїв) ТОВ "Золочівське" для ведення товарного сільськогосподарського призначення, розташовану за межами населених пунктів на території Золочівської селищної ради, виконану комунальним підприємством "Земельно- кадастрове бюро Золочівської селищної ради" та передано СФГ "Цилюрик" в оренду терміном до моменту витребування, але не більше ніж на 49 років, земельну ділянку № 110 сільськогосподарських угідь (рілля), кадастровий номер 6322655100:05:002:1024 загальною площею 2,5473 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва із земель сільськогосподарського призначення, реформованого ТОВ "Золочівське", розташованих за межами населених пунктів на території Золочівської селищної ради, Золочівського району, Харківської області.

Не погоджуючись із вказаними рішеннями відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Щодо вирішення справи по суті, суд зазначає наступне.

Пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

Згідно із частинами 1 та 2 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Статтею 59-1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено те, що сільський, селищний, міський голова, секретар, депутат сільської, селищної, міської ради, голова, заступник голови, депутат районної, обласної, районної у місті ради бере участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідною радою за умови самостійного публічного оголошення про конфлікт інтересів під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання.

Статтею 1 Закону України "Про запобігання корупції" від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), визначено, що потенційний конфлікт інтересів - це наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об`єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Під реальним конфліктом інтересів розуміється суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Відповідно до частини ь1 статті 28 Закону України "Про запобігання корупції" особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані:1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Згідно з частиною 2 статті 35 Закону України "Про запобігання корупції" у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії тощо), вона не має права брати участь у прийнятті рішення цим органом.

Отже, у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, така особа не має права брати участь у прийнятті відповідного рішення органом.

Частина 1 статті 67 Закону України "Про запобігання корупції", встановлює, що нормативно-правові акти, рішення, видані (прийняті) з порушенням вимог цього Закону, підлягають скасуванню органом або посадовою особою, уповноваженою на прийняття чи скасування відповідних актів, рішень, або можуть бути визнані незаконними в судовому порядку за заявою заінтересованої фізичної особи, об`єднання громадян, юридичної особи, прокурора, органу державної влади, зокрема Національного агентства, органу місцевого самоврядування.

Матеріалами справи встановлено, що 14.11.2019 депутатом Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області Цилюриком О.В . подано до голови Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області заяву, в якій зазначив, що вбачає ознаки конфлікту інтересів, оскільки вирішення земельного питання щодо ведення товарного сільськогосподарського виробництва стосується селянського (фермерське) господарство "Цилюрик". При цьому, судовим розглядом встановлено та не заперечується сторонами по справі, що ОСОБА_3 є рідним братом голови селянського (фермерського) господарства "Цилюрик" Цилюрика А.В.

Проте, в порушення вказаних правових норм, заява депутата ОСОБА_3 на засіданні XXI сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області розглянута не була та ОСОБА_3 приймав участь у голосуванні, що підтверджується витягом з протоколу XXI сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області від 14.11.2019.

Враховуючи те, що в спірних правовідносинах відповідач порушив норми Закону України "Про запобігання корупції", суд приходить до висновку, що рішення XXI сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області № 388 від 14.11.2019 "Про відмову у наданні дозволу СТОВ "Золочівське" на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) невитребуваних земельних часток" та № 3887 "Про надання дозволу СФГ "Цилюрик" на розробку технічної документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) невитребуваних земельних часток" є протиправними, а тому, підлягають скасуванню.

Стосовно рішень Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області, які прийняті21.02.2020 на XXIII сесії VIII скликання, суд вказує наступне.

Відповідно до положень статті 13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" нерозподіленою земельною ділянкою є земельна ділянка, яка відповідно до проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) увійшла до площі земель, що підлягають розподілу, але відповідно до протоколу про розподіл земельних ділянок не була виділена власнику земельної частки (паю). Невитребуваною є земельна частка (пай), на яку не отримано документа, що посвідчує право на неї, або земельна частка (пай), право на яку посвідчено відповідно до законодавства, але яка не була виділена в натурі (на місцевості). Нерозподілені земельні ділянки, невитребувані частки (паї) після формування їх у земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до дня державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участі у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення або шляхом вручення відповідного повідомлення особисто, якщо відоме їх місцезнаходження. З моменту державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку договір оренди припиняється, а державна реєстрація припинення права оренди проводиться одночасно з державною реєстрацією права власності. У разі якщо договір оренди невитребуваної (нерозподіленої) земельної ділянки, переданої в оренду в порядку, визначеному цією статтею, закінчився у зв`язку з набуттям права власності на неї до збирання врожаю, посіяного орендарем на земельній ділянці, орендар має право на збирання такого врожаю. Власник земельної ділянки має право на відшкодування збитків, пов`язаних із тимчасовим зайняттям земельної ділянки колишнім орендарем, у розмірі пропорційно до орендної плати з дня припинення договору до дня збирання врожаю.

Згідно з частиною 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до частини 1 статті 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання). Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою. Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Положеннями частин 8, 10 Закону України "Про землеустрій" передбачено, що у разі якщо на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) передбачається здійснити передачу земельних ділянок державної чи комунальної власності у власність чи користування, така технічна документація розробляється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України (у випадках, передбачених законом). Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає, зокрема, рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою (у випадках, передбачених законом);

Враховуючи те, що підставою для винесення рішень, ухвалених 21.02.2020 на XXIII сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області, слугували рішення XXI сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області, як визнані судом протиправними, суд приходить до висновку про те, що рішення Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області від 21.02.2020 № 4623, № 4624, № 4625, № 4626, № 4627 винесені з порушенням норм чинного законодавства України, а тому, підлягають скасуванню.

Також, з метою захисту прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати Золочівську селищну раду повторно розглянути та прийняти рішення за клопотанням сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Золочівське" від 01.07.2019 про надання дозволу на розробку технічної документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) не витребуваних земельних часток (паїв) на території реформованого КСП "Київська Русь" земельних ділянок № 148, площею 5,3667 га, № 149, площами 2,0565 га та 3,6690 га, № 136, площею 4,9222 га, № 110, площею 2,5473 га".

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Золочівське" підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Золочівське" (місцезнаходження: вул. Разіна, буд. 40, смт. Золочів, Харківська область, 62203, ідентифікаційний код - 30412824) до Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області (місцезнаходження: вул. Центральна, буд. 13-А, смт. Золочів, Харківська область, 62203, ідентифікаційний код - 25175462), третя особа: селянське (фермерське) господарство "Цилюрик" (місцезнаходження: с. Зрубанка, Золочівський район, Харківська область, 62203, ідентифікаційний код - 25459030) про визнання незаконними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати рішення XXI сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області "Про надання дозволу СФГ "Цилюрик" на розробку технічної документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) невитребуваних земельних часток" від 14 листопада 2019 року № 3887.

Визнати незаконним та скасувати рішення XXI сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області "Про відмову у наданні дозволу СТОВ "Золочівське" на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) невитребуваних земельних часток" від 14 листопада 2019 року № 3888.

Визнати незаконним та скасувати рішення XXIII сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду СФГ "Цилюрик" від 21 лютого 2020 року № 4623.

Визнати незаконним та скасувати рішення XXIII сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду СФГ "Цилюрик" від 21 лютого 2020 року № 4624.

Визнати незаконним та скасувати рішення XXIII сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду СФГ "Цилюрик" від 21 лютого 2020 року № 4625.

Визнати незаконним та скасувати рішення XXIII сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду СФГ "Цилюрик" від 21 лютого 2020 року № 4626.

Визнати незаконним та скасувати рішення XXIII сесії VIII скликання Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду СФГ "Цилюрик" від 21 лютого 2020 року № 4627.

Зобов`язати Золочівську селищну раду Золочівського району Харківської області повторно розглянути та прийняти рішення за клопотанням СТОВ "Золочівське" від 01.07.2019 про надання дозволу на розробку технічної документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) не витребуваних земельних часток (паїв) на території реформованого КСП "Київська Русь" земельних ділянок № 148, площею 5,3667 га, № 149, площами 2,0565 га та 3,6690 га, № 136, площею 4,9222 га, № 110, площею 2,5473 га".

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Золочівське" (ідентифікаційний код - 30412824) за рахунок бюджетних асигнувань Золочівської селищної ради Золочівського району Харківської області (ідентифікаційний код - 25175462) судовий збір у розмірі 16816 (шістнадцять тисяч вісімсот шістнадцять) грн 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо справа розглядалась в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя А.С. Мороко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.07.2020
Оприлюднено23.07.2020
Номер документу90542156
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/5946/2020

Постанова від 14.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Постанова від 14.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Рішення від 21.07.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 11.06.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні