Ухвала
від 20.07.2020 по справі 300/2093/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

"20" липня 2020 р. справа № 300/2093/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Шумея М.В.,

секретаря судового засідання Шпак М.М.

за участю: позивача ОСОБА_1 ,

представника позивача Дем`яніва І.М.,

представника відповідача Дюка З.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні питання про призначення експертизи в адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_2 до Військово-медичного клінічного центру Державної прикордонної служби України про скасування висновку військово-лікарської комісії, -

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Івано-Франківського окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом ОСОБА_2 до Військово-медичного клінічного центру Державної прикордонної служби України про скасування висновку військово-лікарської комісії.

19.11.2019 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

09.12.2019 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відмовлено ОСОБА_2 в задоволенні заяви про розгляд справи №300/2093/19 в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

26.12.2019 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду провадження у справі №300/2093/19 зупинено до вирішення питання про відвід судді.

27.12.2019 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду у задоволенні заяви ОСОБА_2 про відвід судді Шумея М.В. у справі №300/2093/19 відмовлено.

02.01.2020 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду поновлено провадження у справі №300/2093/19.

09.01.2020 року ОСОБА_2 подав до суду заву про проведення судово-медичної експертизи, в якій просить суд для повноти та всебічності розгляду справи призначити судово-медичну експертизу на предмет визначення дійсного стану його здоров`я та поставлення перед експертом питання: чи придатний позивач за наявних захворювань до проходження військової служби. Проведення даної експертизи просить доручити Івано-Франківському бюро судово-медичних експертиз.

13.01.2020 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду судовий розгляд призначено на "06" лютого 2020 року о 10:00 год.

28.01.2020 на адресу суду від відповідача надійшли письмові пояснення від 27.01.2020 за №14/190, в яких відповідач заперечив щодо проведення експертизи. Однак зазначив, що при задоволенні судом клопотання позивача, з метою обґрунтованого та всебічного проведення судово-медичної експертизи та прийняття законного рішення, вважає за необхідне поставити перед експертом питання: чи придатний позивач за наявними на момент огляду Військово-лікарською комісією Військово-медичного центру м. Львів Державної прикордонної служби, а саме станом на 24.04.2019, захворюваннями до проходження військової служби відповідно до вимог Положення про проходження медичного огляду у Державній прикордонній службі України затвердженим наказом Адміністрації Державної прикордонної служби України від 06.05.2009 №333, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.06.2009 за №570/16586, в редакції згідно з наказом Міністерства внутрішніх справ від 15.08.2016 №804 .

Враховуючи необхідність спеціальних медичних знань, для з`ясування обставин, суд поставив на обговорення питання про призначення судово-медичної експертизи документів, які містяться в матеріалах даної адміністративної справи.

06.02.2020 в судовому засіданні судом винесено питання про призначення судово-медичної експертизи. Позивач підтримав зазначене клопотання. Відповідач заперечив, вказав на необхідність поставлення перед експертом питання зазначеного в письмових поясненнях від 27.01.2020 за №14/190. Представник позивача заперечив в частині поставленого питання, яке зазначено в письмових поясненнях відповідача.

06.02.2020 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду призначено експертизу та зупинено провадження у справі 300/2093/19.

18.05.2020 на адресу суду з Івано-Франківського обласного бюро судово-медичної експертизи надійшли матеріали адміністративної справи, медична карта стаціонарного хворого №1154 Військово-медичного клінічного центру м. Львів Державної прикордонної служби України, Висновок експерта №113 судово-медичної експертизи гр. ОСОБА_2 .

19.05.2020 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду поновлено провадження у справі №300/2093/19 та призначено судовий розгляд на "28" травня 2020 року о 10:00 год.

У судовому засіданні 28.05.2020 судом оголошено результати судово-медичної експертизи та поставлено на розгляд питання щодо проведення повторної (комісійної) судово-медичної комісії експертизи. З огляду на не виконання ухвали суду щодо проведення експертизи позивач, вважає за необхідне провести таку експертизи, надавши додаткові медичні документи. Відповідач заперечив з огляду на недоцільність її проведення, пославшись на повноту доказів.

28.05.2020 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду призначено комісійну судово-медичну експертизу та зупинено провадження у справі до одержання результатів експертизи.

15.06.2020 на адресу суду надійшли матеріали адміністративної справи №300/2093/19, медична картка стаціонарного хворого №1154 від 03.04.2019 (39 ст.), медична картка амбулаторного хворого ОСОБА_2 , медична книжка ОСОБА_2 та копія ухвали Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 28.05.2020, які згідно супровідного листа Івано-Франківського обласного бюро судово-медичної експертизи від 12.06.2020 за №2838/07-10/18 повернуті без виконання, так як поставлене запитання не входить в компетенцію лікаря судово-медичного експерта.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25.06.2020 поновлено провадження у справі та призначено до судового розгляду.

В судовому засіданні 20.07.2020, судом поставлено питання щодо проведення експертизи в іншій спеціалізованій установі. Представник позивача запропонував направити матеріали справи до Центральної військово-лікарської комісії Міністерства оборони України, для проведення експертизи. Представник відповідача не заперечив, однак вказав, що таку експертизу необхідно провести Центральною військово-лікарською комісією Державної прикордонної служби України.

Телефонним зв`язком здійснювались спроби встановити контакти із Центральною військово-лікарською комісією Міністерства оборони України та погодити проведення експертизи.

У зв`язку з не погодженням з Центральною військово-лікарською комісією Міністерства оборони України можливості проведення експертизи, слід призначити комісійну військову-лікарську експертизу, проведення якої доручити Центральній військовій-лікарській комісії Державної прикордонної служби України.

Відповідно до частини 3 статті 102 Кодексу адміністративного судочинства України при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).

Згідно частини 1 статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України експертиза проводиться у судовому засіданні або поза межами суду, якщо це потрібно у зв`язку з характером досліджень, або якщо об`єкт досліджень неможливо доставити до суду, або якщо експертиза проводиться на замовлення учасника справи.

Суд дослідивши матеріали справи, заслухавши сторін, а також враховуючи те, що експертом фактично не надано відповідь на задане судом питання, вважає за необхідне призначити комісійну судово-медичну експертизу з огляду на таке.

Відповідно до приписів частин 1, 3 - 6 статті 102 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, також - КАС України), суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:

1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;

2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.

При призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).

Питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.

Учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз`яснення яких, на їх думку, потребує висновку експерта. У разі відхилення або зміни питань, запропонованих учасниками справи, суд зобов`язаний мотивувати таке відхилення або зміну.

Питання, які ставляться експерту, і його висновок з них не можуть виходити за межі спеціальних знань експерта.

З огляду на вищевказані норми КАС України, суд володіє повноваженнями призначати судово-медичну експертизу, і в даній адміністративній справі наявна сукупність підстав для цього, передбачених частиною 1 статті 102 КАС України.

Згідно з статтею 1 Закону України Про судову експертизу від 25.02.1994 № 4038-XII, судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об`єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з питань, що є або будуть предметом судового розгляду.

Відповідно до статті 7 Закону України Про судову експертизу від 25.02.1994 № 4038-XII, до державних спеціалізованих установ належать науково-дослідні установи судових експертиз Міністерства юстиції України; науково-дослідні установи судових експертиз, судово-медичні та судово-психіатричні установи Міністерства охорони здоров`я України; експертні служби Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства оборони України, Служби безпеки України та Державної прикордонної служби України. Виключно державними спеціалізованими установами здійснюється судово-експертна діяльність, пов`язана з проведенням криміналістичних, судово-медичних і судово-психіатричних експертиз.

Враховуючи ініціативу позивача та посилання відповідача на спеціалізовану установу, якій слід доручити проведення такої експертизи, суд приходить до висновку про необхідність призначити та доручити проведення комісійної військово-лікарської експертизи спеціалізованій установі - Центральній військовій-лікарській комісії Державної прикордонної служби України (адреса: вулиця Ягідна, будинок 58, місто Київ). Сторонами не висловлювалося зауважень при визначенні такої спеціалізованої установи.

Судом обговорено із сторонами питання, які потребують з`ясування в межах даної експертизи та сформовано таке запитання:

- Чи придатний ОСОБА_2 за наявними на момент огляду Військово-лікарською комісією Військово-медичного центру м. Львів Державної прикордонної служби, а саме станом на 24.04.2019, захворюваннями до проходження військової служби?

Згідно з пунктом 4 частини 2 статті 236 КАС України, суд має право зупинити провадження у справі в разі призначення судом експертизи - до одержання її результатів. Враховуючи дослідження судом всіх письмових доказів наявних в матеріалах адміністративної справи та відсутність можливості у продовженні розгляду справи до отримання результатів експертизи, суд дійшов висновку про необхідність зупинення провадження у даній справі.

Керуючись статтями 102, 103, 109, 236, 256, 295, 297, підпунктом 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

У Х В А Л И В:

1. Призначити комісійну військово-лікарську експертизу за матеріалами адміністративної справи у справі за позовною заявою ОСОБА_2 до Військово-медичного клінічного центру Державної прикордонної служби України про скасування висновку військово-лікарської комісії.

2. Доручити проведення комісійної військово-лікарської експертизи спеціалізованій установі - Центральній військовій-лікарській комісії Державної прикордонної служби України (адреса: вулиця Ягідна, будинок 58, місто Київ).

3. Надати на дослідження матеріали адміністративної справи №300/2093/19 (1 том всього 194 ст.), медична картка стаціонарного хворого №1154 від 03.04.2019 (39 ст.), медична картка амбулаторного хворого ОСОБА_2 , медична книжка ОСОБА_2 .

4. Перед комісією поставити таке запитання:

- Чи придатний ОСОБА_2 за наявними на момент огляду Військово-лікарською комісією Військово-медичного центру м. Львів Державної прикордонної служби, а саме станом на 24.04.2019, захворюваннями до проходження військової служби?

5. Попередити експертів про кримінальну відповідальність за відомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на них обов`язків.

6. Зупинити провадження у справі до одержання результатів експертизи.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя Шумей М.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2020
Оприлюднено27.07.2020
Номер документу90580563
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/2093/19

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 29.09.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Рішення від 29.09.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 25.06.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 28.05.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні