Рішення
від 22.07.2020 по справі 380/739/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

справа №380/739/20

22 липня 2020 року

зал судових засідань №10

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Лунь З.І.,

секретар судового засідання Ходань Н.С.,

за участю:

представника позивача Мельника С.І.,

представника відповідача Квасниці Н.Б.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Львівська теплоенергетична компанія до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю Львівська теплоенергетична компанія (місцезнаходження: 79035, м.Львів, вул.Зелена, 149, корп.4, код ЄДРПОУ 39325431) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43143039), в якому просить суд:

-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 09.01.2020 №0000060509 форми Р , яким збільшено суму грошового забезпечення по податку на прибуток в сумі 217013,75грн.;

-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 09.01.2020 №0000080509 форми Р , яким збільшено суму грошового забезпечення за платежем податок на додану вартість в сумі 693732,50грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що акт перевірки, на підставі якого винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення, містить висновки, що ґрунтуються на припущеннях. Господарські операції між позивачем та його контрагентами ТзОВ Центрбудпостач , ТзОВ ТД Штерн , ТзОВ Пілігрим Сервіс підтверджується договорами, укладеними належним чином та у відповідній формі; наявністю первинної документації за господарськими операціями з контрагентами; рухом активів в процесі здійснення господарських операцій; актами виконаних робіт; банківськими виписками. Позивач вважає, що в акті перевірки податковий орган не навів будь-яких фактів щодо визнання первинних документів, поданих позивачем під час перевірки, недійсними, оскільки були відсутні будь-які судові рішення про скасування установчих документів чи свідоцтва платника ПДВ даного СГД. На думку представника позивача, будь-яка неправомірна діяльність контрагентів не може впливати на результати діяльності позивача і не може бути підставою для притягнення до відповідальності платника податку. Позивач покликається і на ту обставину, що податкові накладні, виписані його контрагентами були зареєстровані. Тому вважає, що податкові повідомлення-рішення відповідачем прийнято безпідставно, та просить суд їх скасувати.

Ухвалою від 27.01.2020 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання зазначеної ухвали, надати (надіслати) суду відзив на позов, а також всі письмові та електроні докази.

На виконання ухвали суду відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Відзив обґрунтований тим, що спірні податкові повідомлення-рішення винесені з дотриманням вимог чинного законодавства України, так як підставою їх прийняття є результати перевірки, в процесі проведення якої встановлено те, що позивачем не здійснювалися господарські операції з ТзОВ Центрбудпостач , ТзОВ ТД Штерн та ТзОВ Пілігрим Сервіс , а тому безпідставно занижено податок на прибуток. Крім того, вказує на те, що наявність укладеного між учасниками господарської операції цивільно-правових договорів не свідчить про реальність вчинення відповідних операцій, оскільки реалізація умов договору та його фактичне виконання для цілей ведення податкового обліку має бути підтверджено належним чином оформленими первинними документами, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Зазначає також те, що перевіркою не встановлено придбання позивачем товарно-матеріальних цінностей та послуг у ТзОВ Центрбудпостач , ТзОВ ТД Штерн та ТзОВ Пілігрим Сервіс , а лише оформлено первинні документи. Зважаючи на це, аргументи, наведені у позовній заяві, не спростовують зафіксовані порушення в акті перевірки та не можуть бути підставою для скасування оскаржених податкових повідомлень-рішень. Відповідач вважає, що надані до перевірки ТзОВ Львівська теплоенергетична компанія документи по взаємовідносинах з ТзОВ Центрбудпостач , ТзОВ ТД Штерн та ТзОВ Пілігрим Сервіс мають статус формально складених та не підтверджують реальність здійснення таких операцій. З огляду на зазначене, просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

Ухвалою суду від 01.07.2020 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позові, просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила з підстав, викладених у письмовому відзиві на позовну заяву, просила суд в задоволенні позову відмовити повністю.

Суд встановив таке.

ТзОВ Львівська теплоенергетична компанія зареєстроване 29.07.2014 виконавчим комітетом Львівської міської ради, свідоцтво про державну реєстрацію від 29.07.2014 №14151020000035129, код ЄДРПОУ: 39325431, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Позивач взятий на податковий облік 30.07.2014 за №135014094847, на час проведення перевірки перебував на обліку у ГУДПС у Львівській області (Галицьке управління, Сихівська ДПІ).

Місцезнаходження платника податків: 79035, м.Львів, вул.Зелена, 149, корп.4.

У періоді, який перевірявся, суб`єкт господарювання був платником: податку на додану вартість; податку на доходи фізичних осіб; податку на прибуток приватних підприємств; єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування; військового збору.

ТзОВ Львівська теплоенергетична компанія - є підприємством, яке здійснює господарську діяльність з метою отримання прибутку.

Види діяльності ТзОВ Львівська теплоенергетична компанія по коду КВЕД: 42.99 Будівництво інших споруд; 43.11 Знесення; 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику; 43.21 Електромонтажні роботи; 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 43.31 Штукатурні роботи; 43.32 Установлення столярних виробів; 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін; 43.34 Малярні роботи та скління; 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; 43.91 Покрівельні роботи; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.; 46.63 Оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устатковання; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 71.11 Діяльність у сфері архітектури; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 74.90 Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н. в. і. у.; 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів;77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; 33.11 Ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів; 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення; 33.14 Ремонт і технічне обслуговування електричного устатковання; 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання; 35.30 Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря (основний); 37.00 Каналізація, відведення й очищення стічних вод; 41.10 Організація будівництва будівель; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.11 Будівництво доріг і автострад; 42.21 Будівництво трубопроводів; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій.

Головне управлінням ДПС у Львівській області на підставі наказу від 29.11.2019 №2520 провело документальну позапланову виїзну перевірку ТзОВ Львівська теплоенергетична компанія з питань проведення взаємовідносин із ТзОВ Центрбудпостач (ЄДРПОУ 36848366) за період грудень 2017, ТзОВ ТД Штерн (ЄДРПОУ 42629599) та ТзОВ Пілігрим Сервіс (ЄДРПОУ 42991421) за період червень 2019року та правомірності їх відображення у податкових деклараціях з податку на додану вартість та податковій декларації з податку на прибуток.

З акта перевірки вбачається таке.

Відповідно до наявної інформації в АІС Податковий блок в процесі перевірки використано таку податкову інформацію по ТзОВ Центрбудпостач : перебуває на обліку в ГУ ДФС у Донецькій області (м. Слов`янськ), основний вид діяльності - будівництво житлових і нежитлових будівель, свідоцтво платника ПДВ анульовано 26.12.2018. Останя декларація з ПДВ подана за березень 2018року, і з травня не звітується. Відповідно до поданого фінансового звіту чисельність працівників за період грудень 2017року - 23 чол. (звільнено 21.12.2017 - 9 чол. та 29.12.2019 - 2 чол., основні засоби відсутні, земельні ділянки відсутні. Враховуючи реальний час здійснення операцій з ТзОВ Центрбудпостач , відсутність у даного контрагента необхідної кількості трудових ресурсів, основних засобів, виробничо-складських приміщень, матеріалів та іншого майна, а також відсутність матеріально-технічної і технологічної можливості з виконаня робіт, які економічно необхідні для здійснення господарських операцій, відсутністю ділової мети даних операцій, перевіркою не підтверджується факт придбання ТзОВ Львівська теплоенергетична компанія робіт, будівельних матеріалів та інструментів у значній кількості та об`ємі у ТзОВ Центрбудпостач за період грудень 2017року на загальну суму 1157403,00грн., в тому числі ПДВ на суму 192900,50грн.

Відповідно до наявної інформації в АІС Податковий блок в процесі перевірки використано таку податкову інформацію по ТзОВ Пілігрим Сервіс : перебуває на обліку в ГУ ДПС у Львівській області (Городоцький район), основний вид діяльності - діяльність посередників в торгівлі товарами широкого асортименту, зареєстрований платником ПДВ із 01.06.2019. Остання декларація з ПДВ подана за серпень 2019року, і з вересня 2019року не звітується. Відповідно до поданого фінансового звіту чисельність працівників за період червень 2019року - 1 чол., основні засоби відсутні, земельні ділянки відсутні. Враховуючи реальний час здійснення операцій з ТзОВ Пілігрим Сервіс , відсутність у даного контрагента реального (законного) джерела походження ідентифікованого товару (відсутність дійсного формування цього активу), необхідної кількості трудових ресурсів, основних засобів, виробничо-складських приміщень, матеріалів та іншого майна, матеріально-технічної і технологічної можливості здійснення перевезення, зберігання відповідних обсягів товару, а також відсутність документів щодо транспортування ТМЦ (договорів перевезення, товарно-транспортних накладних, дорожніх листів), які економічно необхідні для здійснення господарських операцій, відсутністю ділової мети даних операцій, перевіркою не підтверджується факт придбання ТзОВ Львівська теплоенергетична компанія робіт, послуг у ТзОВ Пілігрим Сервіс за червень 2019року на загальну суму 612879,00грн., в тому числі ПДВ на суму 102147,00грн.

Відповідно до наявної інформації в АІС Податковий блок в процесі перевірки використано таку податкову інформацію по ТзОВ ТД Штерн : перебуває на обліку в ГУ ДПС у Львівській області (Городоцький район), основний вид діяльності - неспеціалізована оптова торгівля, зареєстрований платником ПДВ із 31.12.2018. Остання декларація з ПДВ подана за червень 2019року, і з липня 2019року не звітується. Відповідно до поданого фінансового звіту чисельність працівників за період травень 2019року - 1 чол., основні засоби відсутні, земельні ділянки відсутні. Враховуючи реальний час здійснення операцій з ТзОВ ТД Штерн , відсутність у даного контрагента реального (законного) джерела походження ідентифікованого товару (відсутність дійсного формування цього активу), необхідної кількості трудових ресурсів, основних засобів, виробничо-складських приміщень, матеріалів та іншого майна, матеріально-технічної і технологічної можливості здійснення перевезення, зберігання відповідних обсягів товару, а також відсутність документів щодо транспортування ТМЦ (договорів перевезення, товарно-транспортних накладних, дорожніх листів), які економічно необхідні для здійснення господарських операцій, відсутністю ділової мети даних операцій, перевіркою не підтверджується факт придбання ТзОВ Львівська теплоенергетична компанія робіт, послуг у ТзОВ ТД Штерн за червень 2019року на загальну суму 1559613,00грн., в тому числі ПДВ на суму 259935,53грн.

За наслідками перевірки контролюючий орган дійшов висновку про нереальність здійснення господарських операцій з отримання робіт, послуг ТзОВ Центрбудпостач , ТзОВ ТД Штерн , ТзОВ Пілігрим Сервіс та ТзОВ Львівська теплоенергетична компанія , так як їх діяльність спрямована лише на отримання податкової вигоди шляхом декларування податкового кредиту на підставі первинних документів. В акті зазначено, що в первинних документах, виписаних ТзОВ Центрбудпостач , ТзОВ ТД Штерн , ТзОВ Пілігрим Сервіс для ТзОВ Львівська теплоенергетична компанія , зафіксовано господарські операції, які фактично не відбулися. Тому податкові накладні, договори, акти виконаних робіт не мають юридичної сили первинних документів, відповідно, ТзОВ Львівська теплоенергетична компанія неправомірно сформовано регістри бухгалтерського обліку та податкової звітності на підставі таких первинних документів. Такі документи мають статус формально складених та не підтверджують реальність здійснення таких операцій. Перевіркою товариства встановлено порушення, а саме: заниження податку на прибуток за 2017рік у сумі 173611,00грн. та заниження по податку на додану вартість на загальну суму 554986,00грн., в т.ч. за грудень 2017року у сумі 192901,00грн., за червень 2019року у сумі 362085,00грн. чим порушено п.198.1, п.198.2, п.198.3 ст.198, п.200.1, п.200.2, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України.

За результатами перевірки контролюючим органом складено акт №683/05-09/39325431 від 13.12.2019, у якому зафіксовано порушення позивачем:

-п.5, п.6. п.7, п.9 П (С) БО 16 Витрати , п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України, внаслідок чого підприємством занижено податок на прибуток за 2017рік в загальній сумі 173611,00грн.;

- п.198.1, п.198.2, 198.3, ст.198, п.200.1, п.200.2 ст.200 Податкового кодексу України, внаслідок чого підприємством занижено податок на додану вартість на загальну суму 554986,00грн. в т.ч. за грудень 2017року в розмірі 192901,00грн., за червень 2019року в розмірі 362085,00грн.

На підставі висновків акта перевірки №683/05-09/39325431 від 13.12.2019 ГУ ДПС у Львівській області прийняло податкові повідомлення-рішення:

- від 09.01.2020 №0000060509, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток за податковим зобов`язанням в сумі 173611,00грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 43402,75грн., всього 217013,75грн.;

- від 09.01.2020 №0000080509, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість за податковим зобов`язанням в сумі 554986,00грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 138746,50грн., всього 693732,50грн.

Не погоджуючись із податковими повідомленнями-рішеннями, що виніс відповідач, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з такого.

Правові відносини щодо віднесення сплачених платниками сум до витрат підприємств з 01.01.2011 регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України), ведення бухгалтерського обліку по податкових операціях встановлено Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні .

Відповідно до п.44.1 ст.44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту. У випадках, передбачених ст.216 ЦК України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному ст. 50 цього Кодексу.

Згідно з п.44.2 ст.44 ПК України для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Так, в розумінні ст.1 Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Аналіз вказаної норми дає підстави вважати, що первинний документ згідно з визначенням містить дві обов`язкові ознаки: він має містити відомості про господарську операцію і підтверджувати її реальне (фактичне) здійснення.

Господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства (ст. 1 Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні ).

За змістом ст.3 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні податкова звітність ґрунтується на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України Про електронний цифровий підпис , або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до пп.134.1.1 п.134.1 ст.134 ПК України, об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається:

-зменшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку);

- збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається:

- збільшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку);

- зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Згідно з п.135.1. ст.134 ПК України базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із ст.134 цього Кодексу з урахуванням положень цього Кодексу.

Відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 Загальні вимоги до фінансової звітності затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 №73, витрати - зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов`язань, які призводять до зменшення власного капіталу (за винятком зменшення капіталу за рахунок його вилучення або розподілення власниками).

Основним документом, який регулює формування витрат у бухгалтерському обліку є Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 Витрати (П(С)БУ 16), затверджене наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318.

Відповідно до п.5 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 Витрати , затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 року №318, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2000 року за №27/4248 (зі змінами та доповненнями) (далі - Положення №318) витрати відображаються в бухгалтерському обліку одночасно зі зменшенням активів або збільшенням зобов`язань.

Згідно з п.6 Положення №318 втратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов`язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Відповідно до п.7 Положення №318 витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо пов`язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

Зі змісту наведених норм вбачається, що витрати підприємства можна враховувати при обчисленні об`єкта оподаткування лише у разі фактичності відповідних витрат, оскільки сам факт їх здійснення є визначальною ознакою формування витрат. В свою чергу, фактичність здійснення витрат повинна підтверджуватись розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, однак, самі по собі документи без реального здійснення операції, за наслідком якої сформовані витрати підприємства, не мають юридичної сили та не можуть бути підставою для формування витрат підприємства.

Таким чином, витрати підприємства мають бути фактично підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків та віднесення ним сум до валових витрат.

Згідно з п.п. 14.1.203 п. 14.1 ст. 14 ПК України продаж результатів робіт (послуг) - будь-які операції господарського, цивільно-правового характеру з виконання робіт, надання послуг, надання права на користування або розпоряджання товарами, у тому числі нематеріальними активами та іншими об`єктами власності, що не є товарами, за умови компенсації їх вартості, а також операції з безоплатного надання результатів робіт (послуг).

Крім того, відповідно до пп. а , б п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з п.187.1 ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно із п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п.201.16. ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми 21.02.2018 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Цією постановою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117, в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин).

За визначенням термінів, наведеному в пункті 1 Порядок № 117:

- моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;

- критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик.

Згідно з пунктом 3 Порядку № 117 податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2020
Оприлюднено27.07.2020
Номер документу90580828
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/739/20

Ухвала від 16.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 08.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 01.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 22.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 14.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 24.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 13.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 24.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні