Постанова
від 21.07.2020 по справі 120/3316/19-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/3316/19-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Заброцька Людмила Олександрівна

Суддя-доповідач - Сушко О.О.

21 липня 2020 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сушка О.О.

суддів: Мацького Є.М. Залімського І. Г. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 20 січня 2020 року (м. Вінниця, 20 січня 2020 року) у справі за адміністративним позовом приватного підприємства "Гайсин - м`ясокомбінат" до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В :

позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення, прийняте Головним управлінням ДПС у Вінницькій області, №0056155104 від 30.09.2019 року.

Відповідно до рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 20 січня 2020 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з вказаним рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позову.

Розглянувши матеріали справи, колегія суддів апеляційної інстанції, дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що заступником начальника відділу податків і зборів з юридичних осіб Гайсинського управління ГУ ДПС у Вінницькій області 11.09.2019 року проведено камеральну перевірку щодо порушення граничних термінів сплати податку на додану вартість у 2019 році ПП «Гайсин - м`ясокомбінат» .

За результатами вказаної перевірки складений акт від 11.09.2019 № 29178/02-32-51-04/34058430, відповідно до якого встановлено, що ПП «Гайсин - м`ясокомбінат» порушує терміни сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання по податку на додану вартість (код платежу 14060100), чим порушено п. 2 ст. 203 ПК України, оскільки за податковою декларацією з податку на додану вартість №9156725227 від 18.07.2019 року граничним терміном сплати задекларованої суми податкового зобов`язання ПП «Гайсин - м`ясокомбінат» з ПДВ за липень 2019 року є 30.07.2019 року, а сплата відповідного зобов`язання відбулась 31.07.2019 року.

Таким чином, відповідачем встановлено порушення позивачем вимог п. 1 ст. 57 та п. 203.2 ст. 203 ПК України у зв`язку з несвоєчасною сплатою самостійно визначеного грошового зобов`язання з податку на додану вартість за липень 2019 року, яке відбулося із затримкою в один день.

На підставі висновку зазначеного акту перевірки ГУ ДПС у Вінницькій області було винесено податкове повідомлення - рішення №0056155104, яким за затримку на один календарний день сплати грошового зобов`язання з ПДВ у сумі 349573 грн. ПП «Гайсин - м`ясокомбінат» зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% в сумі 34957,30 грн..

Суд першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення виходив з обґрунтованості та доведеності позовних вимог, а відтак наявності підстав для задоволення адміністративного позову.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Так, пп. 16.1.1 п. 16.1 ст. 16 ПК України визначено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

В силу п. 36.1 ст. 36 цього Кодексу податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Виконання податкового обов`язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента (п. 36.4 цієї статті).

Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи (пункт 36.5 статті 36 Кодексу).

За змістом п. 54.1 ст. 54 Кодексу крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом (пункт 54.5 цієї статті).

Пунктом 56.18 ст. 56 ПК України передбачено, що з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

У відповідності до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з п. 31.1 ст. 31 ПК строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Відповідно до п. 38.1 ст. 38 ПК виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Момент виникнення податкового обов`язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.

З матеріалів справи встановлено, що позивачу контролюючим органом оскарженим податковим-повідомленням рішенням нараховані штрафні санкції за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов`язань, зокрема за податковою декларацією з податку на додану вартість від 18.07.2019 року.

В силу пп. 9.1.3 п. 9.1 ст. 9 ПК України податок на додану вартість належить до загальнодержавних податків.

Пунктом 9.3 статті 9 ПК України встановлено, що зарахування загальнодержавних податків та зборів до державного і місцевих бюджетів здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України.

Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 29 Бюджетного кодексу України ( далі - БК України) до доходів загального фонду Державного бюджету України (з урахуванням особливостей, визначених п. 1 ч. 2 ст. 67-1 цього Кодексу) належить податок на додану вартість.

Частиною 1 ст. 43 БК України визначено, що при виконанні державного бюджету і місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів. Казначейство України забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунку, відкритого у Національному банку України.

За приписами ч.ч. 4 та 5 ст. 45 БК України податки і збори та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (за винятком установ України, які функціонують за кордоном).

Податки і збори та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.

Крім цього, п. 22.4 ст. 22 Закону України від 05 квітня 2001 року №2346-III «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» встановлено, що при використанні розрахункового документа ініціювання переказу вважається завершеним для платника з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника.

Як зазначає позивач, підтверджується матеріалами справи і не спростовано відповідачем, за податковою декларацією з податку на додану вартість від 18.07.2019 року узгоджену суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 349573 грн. з граничним строком сплати 30.07.2019 року позивачем сплачено платіжними дорученнями від 30.07.2019 №269 на суму 341000 грн. та №272 на суму 10000 грн., які були отримані та проведені банком 30.07.2019 року. Призначення платежу в зазначених платіжних дорученнях вказано: поповнення електронного рахунку ПДВ .

Водночас, у вказаних платіжних дорученнях замість коду отримувача - ПП Гайсин - м`ясокомбінат помилково зазначено код УК у Гайсинському районі (код 37957640), Банк отримувача Казначейство України р/р 37517000099379 (електроне адміністрування податків).

Виявивши помилку, позивач 31.07.2019 року відповідно до платіжних доручень № 278 та №279 від 31.07.2019 зарахував таку ж суму до особового рахунку ПП «Гайсин - м`ясокомбінат» .

Позивач не заперечує, що ним у платіжних дорученнях замість коду отримувача - ПП «Гайсин - м`ясокомбінат» помилково вказано код УК у Гайсинському районі.

Отже, як стверджує позивач і з чим вірно погодився суд першої інстанції, підприємством вчинялись дії, спрямовані на своєчасне виконання податкового обов`язку зі сплати податкового зобов`язання.

Беручи до уваги викладене, податковий орган безпідставно нарахував позивачу штрафні санкції за несвоєчасну сплату узгодженого грошового зобов`язання з податку на додану вартість за податковою декларацією №9156725227 від 18.07.2019 року.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Вінницькій області залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 20 січня 2020 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Головуючий Сушко О.О. Судді Мацький Є.М. Залімський І. Г.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.07.2020
Оприлюднено29.07.2020
Номер документу90603752
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/3316/19-а

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 21.07.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 03.03.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Рішення від 20.01.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні