ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
27 липня 2020 року Справа №160/6728/20
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Прудник Сергій Володимирович, розглянувши розглянувши в порядку письмового провадження клопотання представника Національного банку України Колосюка Сергія Леонтійовича про заміну сторони правонаступником у справі за позовною заявою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Артем» про стягнення штрафу, -
ВСТАНОВИВ:
22 червня 2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Артем» , в якій позивач просить суд стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Артем» (вул. Воскресенська, буд. 8-10, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ - 40428605) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» ) штраф у сумі 17000,00 грн.
(сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).
Означені позовні вимоги вмотивовані тим, що відповідач не надав звітні дані за II квартал 2019 року, що свідчить про порушення вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме: підпункту 2 пункту 2, підпункту 2 пункту 4 розділу II та пункту 11 розділу III Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 № 3840, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.10.2017 за № 1294/31162, в частині неподання звітних даних за II квартал 2019 року до Нацкомфінпослуг. Відповідно до Постанови, на Товариство накладено штраф у розмірі 17000,00 (сімнадцять тисяч) гривень і надано строк до 20.09.2019 повідомити Нацкомфінпослуг про добровільну сплату. На момент пред`явлення цього позову, документів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови, до Нацкомфінпослуг не надходило, та, відповідно, сума штрафу у розмірі 17 000,00 грн. не була перерахована до Державного бюджету України.
За відомостями з витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 22.06.2020 року зазначена вище справа розподілена та 23.06.2020 року передана судді Пруднику С.В.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.06.2020 року відкрито провадження в адміністративній справі, призначено розгляд за правилами спрощеного провадження без виклику учасників справи.
24.07.2020 року до канцелярії Дніпропетровського окружного адміністративного суду від представника Національного банку України Колосюка Сергія Леонтійовича засобами поштового зв`язку надійшло клопотання про заміну сторони правонаступником, у якій Національний банк України просить замінити відповідача - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на процесуального правонаступника- Національний банк України.
Розглядаючи заявлене клопотання суд виходить за наступного.
12 вересня 2019 року Верховною Радою України прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг (далі - Закон № 79-ІХ).
Як вбачається зі змісту згаданого закону, метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.
Ухваленим Законом № 79-ІХ здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до таких законодавчих актів:
1) Господарського кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення;
2) Законів України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , Про цінні папери та фондовий ринок , Про недержавне пенсійне забезпечення , Про страхування , Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , Про державну підтримку сільського господарства України , Про організацію формування та обігу кредитних історій , Про зовнішньоекономічну діяльність , Про кредитні спілки , Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю , Про обов`язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів , Про іпотечні облігації , Про аудиторську діяльність , Про Національний банк України , Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою , Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення , Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , Про ліцензування видів господарської діяльності .
Зміни до зазначених вище законодавчих актів передбачають передачу повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Решту повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, передається до Національного банку України (далі - Національний банк).
Іншими словами, ухвалений Закон передбачає так званий "спліт" - ліквідацію Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг та розподіл повноважень з регулювання фінансового ринку між Національним банком та Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі -НКЦПФР).
Зокрема, Національний банк на підставі Закону № 79-ІХ стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а НКЦПФР регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.
Слід відзначити, що Закон № 79-ІХ передбачає перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг до НБУ та НКЦПФР. Триватиме він до 01 липня 2020 року.
Тобто, до 30 червня 2020 року включно регулюванням ринку як і раніше займатиметься Нацкомфінпослуг, а з 1 липня 2020 року цю функцію виконуватиме Національний банк.
Наведений вище перехідний період передбачений пунктом 1 Розділу II Прикінцеві положення Закону № 79-ІХ.
Відповідно до ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Пунктом 8 Розділу ІІ Прикінцеві положення Закону України № 79-ІХ установлено, що з 1 липня 2020 року Національний банк України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є процесуальними правонаступниками Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у судах у межах повноважень, встановлених Законом України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг .
Також, указом Президента України № 259/2020 від 30.06.2020 постановлено припинити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації.
Зважаючи на вищенаведене, ураховуючи, що Національний банк України є правонаступником повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на виконання яких остання звернулась до суду, наявні підстави для заміни позивача.
Керуючись статтями 48, 52, 241-243, 248, 256, 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України,-
УХВАЛИВ:
Клопотання представника Національного банку України Колосюка Сергія Леонтійовича про заміну сторони правонаступником - задовольнити.
Замінити відповідача у справі №160/6728/20 з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на її процесуального правонаступника - Національний банк України (вул. Інститутська, буд. 9, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 00032106).
Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили в порядку ст. 256 КАС України та може бути оскаржена за правилами, встановленими статтями 293-297 КАС України із урахуванням п. 3 Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С. В. Прудник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2020 |
Оприлюднено | 29.07.2020 |
Номер документу | 90618742 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні