Справа № 420/512/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 липня 2020 року м. Одеса
У залі судових засідань №33
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Балан Я.В.,
при секретарі судового засідання - Довгальової Г.Г.,
за участю сторін:
представника позивача - Берназ А.В.,
представника відповідача - Шаврова І.І.,
представника третьої особи,
яка не заявляє самостійних вимог
щодо предмету спору
голови Савранської районної ради
Одеської області Чумак Людмили Олексіївни - Шаврова І.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, за правилами загального позовного провадження, адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Савранської районної ради Одеської області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору голови Савранської районної ради Одеської області Чумак Людмили Олексіївни про визнання протиправними та скасування рішень, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернувся ОСОБА_1 до Савранської районної ради Одеської області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору голови Савранської районної ради Одеської області Чумак Людмили Олексіївни про:
визнання протиправним та скасування рішення Савранської районної ради Одеської області VII скликання №451-VII від 23 грудня 2019 року Про дострокове припинення повноважень голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання ;
поновлення ОСОБА_1 на посаді голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання з 24 грудня 2019 року;
стягнення з Савранської районної ради Одеської області на користь ОСОБА_1 середньомісячний заробіток за весь час вимушеного прогулу з дня звільнення по день ухвалення судового рішення;
визнання протиправним та скасування рішення Савранської районної ради Одеської області VII скликання №453-VII від 27 грудня 2019 року Про обрання голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання .
Адміністративний позов мотивовано наступним.
ОСОБА_1 зазначає, що його повноваження, як голови районної ради були припинені протиправно, оскільки Савранська районна рада Одеської області прийняла їх всупереч регламенту ради та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , без дотримання порядку підготовки та проведення пленарного засідання, прийняття рішення, дотримання яких є обов`язковими у діяльності районної ради.
Зокрема, ОСОБА_1 , вказує, що у порушення ч.10 ст.46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та Регламенту Савранської районної ради Одеської області, інформація про скликання позачергової сесії 27 грудня 2019 року не була доведена до відома депутатів і населення у встановлений строк - не пізніше 10 днів до сесії, а обставини, які свідчать про наявність винятковості випадку були відсутні. Чотири депутати ради взагалі не були присутніми на засіданні та не були обізнані про поставлене питання про припинення повноважень голови ради.
Крім того, питання про дострокове припинення повноважень ОСОБА_1 було внесено до порядку денного засідання під тиском зриву голосування по питанню внесення змін до бюджету Савранського районну Одеської області за на 2019 рік.
Щодо рішення №453-VII від 27 грудня 2019 року, зазначалося, що проект рішення про обрання голови не був доведений до відома депутатів у встановлений строк (не пізніше як за три дні до відкриття сесії), розгляд питання був розпочатий без наявності належним чином оформленого проекту рішення про обрання голови та без попереднього узгодження (візування) проекту рішення.
ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2020 року, вищезгадану позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито загальне позовне провадження по справі.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 16 березня 2020 року, провадження по адміністративній справі №420/512/20 зупинено до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів спричинених коронавірусом COVID-19.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 21 травня 2020 року, провадження по адміністративній справі №420/512/20 - поновлено.
25 червня 2020 року, закрито підготовче провадження по справі та призначено справу до судового розгляду суті.
04 червня 2020 року, від представника Савранської районної ради Одеської області надійшло клопотання про виклик свідка - ОСОБА_2 (вх.№21405/20 від 04.06.2020р.), яке було задоволено судом 25 червня 2020 року.
У зв`язку з недотриманням представником відповідача ч.2 статті 65 КАС України та не зазначенням місця проживання (перебування), роботи чи служби свідка, відповідач зобов`язався самостійно забезпечити явку свідка до судового засідання призначеного на 20 липня 2020 року (т.І, а.с.243).
Однак, явку свідка не забезпечили, а ні у судове засідання 20 липня 2020 року, а ні у судове засідання 22 липня 2020 року. Свідок ОСОБА_2 не з`явився, про причини неможливості прибуття до суду - не повідомлялося. З метою попередження затягування розгляду справи суд вирішив продовжити розгляд справи без визнання допиту свідка обов`язковим.
У встановлений судом строк, відповідач надав відзив (вх.№9914/20 від 03.03.2020р.) на позовну заяву (т.І, а.с.142-145).
Відзив обґрунтований наступним .
Згідно з п.6 ч.2 ст.19 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , депутат місцевої ради має право вносити на розгляд ради та її органів проекти рішень з питань, що належать до їх відання.
Згідно з частинами 2, 3 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Савранською районною радою Одеської області зазначалося, що приписи чинного законодавства України не містять жодних застережень щодо залежності звільнення голови відповідної ради від результатів розвитку регіону, результатів роботи ради, будь-яких інших чинників, тощо. Водночас, законодавчо передбачено право районної ради на вибір голови районної ради на власний розсуд.
Крім того, голова районної ради обирається з числа депутатів районної ради з метою організації роботи відповідної ради, підготовки питань до сесії ради, головування на сесії відповідної ради з метою упорядкування проведення сесії ради, а також представництва ради від імені всіх депутатів районної ради. Таким чином, існує виключне право депутатів обирати та звільняти відповідного голову районної ради на власний розсуд без обов`язкового зазначення своїх мотивів. Таке право депутатів є дискреційним.
У межах однієї сесії ради може проводитися декілька пленарних засідань. Пленарне засідання, на якому було прийняте оскаржуване рішення про дострокове припинення повноважень голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання, було скликане за вимогою 1/3 депутатів районної ради. Крім того, на пленарному засіданні були присутні 22 депутатів з 26, представники громадськості, представники районної державної адміністрації, голови сіл та селища, редактор районної газети.
Також, проект рішення щодо звільнення ОСОБА_1 , з займаної посади, був включений до порядку денного пленарного засідання 19 голосами з 22 присутніх. Оскаржуване рішення прийняте 15 голосами з 22 присутніх шляхом тайного голосування, тобто, районна рада, як орган місцевого самоврядування, за результатами аналізу ситуації, що склалася, дійшла висновку про неможливість продовження виконання головою ради своїх обов`язків та вирішила реалізувати передбачене законом право на його зміну.
Савранська районна рада Одеської області наголошувала, що посилання ОСОБА_1 про порушення регламенту та його прав є нікчемними, оскільки маючи повноваження визначені законодавством, він мав можливість заперечувати проти проведення голосування, мав можливість зупинити сесію, але не зробив цього.
У відповіді на відзив (вх.№11226/20 від 11.03.2020р.) ОСОБА_1 наголошував, що оскаржуване рішення про звільнення його з посади голови Савранської районної ради Одеської області було прийняте з чисельними грубими порушеннями закону та регламенту ради, у зв`язку з чим, підлягає скасуванню. ОСОБА_1 , вказував, що законодавством України встановлений певний порядок підготовки та проведення пленарних засідань та прийняття рішень, дотримання якого є обов`язковим у діяльності районної ради. Недотримання даних вимог тягне за собою незаконність відповідних рішень.
Крім того, ОСОБА_1 відзначає, що питання про включення до порядку денного питання про припинення його повноважень, як голови Савранської районної ради Одеської області, було виставлене на голосування під тиском зриву голосування по питанню внесення змін до бюджету Савранського районну Одеської області на 2019 рік, дане голосування мало місце 23 грудня 2019 року, а питання мало бути вирішене до кінця року. У випадку відмови від голосування, повторно розглянути його на іншому пленарному засіданні у 2019 році було б не можливо внаслідок відсутності часу достатнього для скликання такого засідання (не менше 10 днів). Виключно у зв`язку з тим, що частина депутатів зловживала своїми правами і саботувала голосування з ключового для Савранського району питання, питання внесення до порядку денного дострокового припинення повноважень ОСОБА_1 було у порушення регламенту ради винесене на голосування пленарного засідання XXXIII сесії Савранської районної ради VII скликання від 20 грудня 2019 року (т.І, а.с.158-163).
У додаткових поясненнях (вх.№19330/20 від 19.05.2020р.) ОСОБА_1 наголошував, що рішення Савранської районної ради Одеської області VII скликання №453-VII від 27 грудня 2019 року Про обрання голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання також було прийнято з порушенням Регламенту Савранської районної ради (т.І, а.с.215-218).
У письмових поясненнях (вх.№21404/20 від 04.06.2020р.) Савранська районна рада Одеської області зазначала, що доводи ОСОБА_1 , стосовно не повідомлення депутатів про час та місце проведення позачергового пленарного засідання спростовуються, зокрема, телефонограмою від 24 грудня 2019 року, у якій зазначено, що всі депутати повідомлені особисто про дату та час засідання ради. Крім того, під час засідання ради була присутня громадськість, що спростовує доводи позивача про її неповідомлення. Савранська районна рада Одеської області наголошує, що при прийнятті оскаржуваного рішення про звільнення позивача реалізувала своє передбачене законом право, а окремі формальні процедурні порушення при його прийнятті не впливають на його дійсність (т.І, а.с.240-241).
Від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору голови Савранської районної ради Одеської області Чумак Людмили Олексіївни жодних клопотань, пояснень, заперечень до суду не надходило.
Станом на 22 липня 2020 року інших заяв по суті справи до суду не надходило.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
ОСОБА_1 (т.І, а.с.15-16), Рішенням Савранської районної ради Одеської області №138-VІІ від 27 грудня 2016 року Про обрання голови Савранської районної ради VІІ скликання , відповідно до пункту 1 частини 1 статті 43, частини 1 статті 55 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , на підставі протоколу лічильної комісії по проведенню таємного голосування по виборах голови Савранської районної ради №2 від 27 грудня 2016 року, вирішено вважати обраним головою Савранської районної ради VІІ скликання (т.І, а.с.23).
20 грудня 2019 року, відбулося пленарне засідання ХХХІІІ сесії Савранської районної ради VІІ скликання (т.І, а.с.33-53).
На порядок денний вищевказаного пленарного засідання було винесено та затверджено наступні питання: про виконання рішення районної ради №357-VII від 20.12.2018 року Про затвердження програми Забезпечення діяльності районної призовної дільниці у ході проведення заходів по підготовці молоді до військової служби під час приписки, призову на строкову та військову службу за контрактом, у ході проведення призову військовозобов`язаних та резервістів, які виконують обов`язки служби у військовому резерві на навчальні збори або по мобілізації у Савранському районі на період 2019-2023 років за 2019 рік; про виконання рішення районної ради №361-VII від 20.12.2018 року Про затвердження районної Програми профілактики та протидії злочинності в Савранському районі Одеської області Безпечна Савранщина на 2019-2023 роки за 2019 рік; про виконання рішення районної ради №181-VII від 16.06.2017 року Комплексна програма з утворення (оновлення) містобудівної документації територій та містобудівного кадастру Савранського району на 2017-2019 роки за 2019 рік; про затвердження Комплексної програми з утворення (оновлення) містобудівної документації територій та містобудівного кадастру Савранського району на 2020-2022 роки; про внесення змін до рішення районної ради №290-VII від 26.04.2018 року Про затвердження районної цільової програми Доступна медицина на 2018-2020 роки ; про внесення змін до рішення районної ради №367-VII від 20 грудня 2018 року Про районний бюджет Савранського району на 2019 рік ; про районний бюджет Савранського району на 2020 рік; про виплату грошової винагороди у 2019 році (т.І, а.с.33-34).
Шляхом голосування до порядку денного ХХХІІІ сесії Савранської районної ради VІІ скликання, було включено питання про дострокове припинення повноважень голови районної ради (а.с.46), у зв`язку з надходженням пропозиції за підписом 9 депутатів про проведення позачергової ХХХІV сесії, на яку винести проект рішення Про дострокове припинення повноважень голови Савранської районної ради ОСОБА_1 та звільнення його з займаної посади (т.І, а.с.29).
На підставі Протоколу №2 засідання лічильної комісії по підрахунку результатів таємного голосування про дострокове припинення повноважень голови районної ради (а.с.26-28), керуючись статтями 43, 55 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , враховуючи пропозиції 1/3 депутатів про складання повноважень голови Савранської районної ради Одеської області ОСОБА_1, Рішенням №451-VII від 23 грудня 2019 року, Савранська районна рада Одеської області вирішила вважати достроково припиненими повноваження голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання ОСОБА_1 за пропозицією 1/3 депутатів про складання повноважень голови Савранської районної ради Одеської області та звільнити його з займаної посади без припинення повноважень депутата Савранської районної ради Одеської області VII скликання (т.І, а.с.24-25).
Рішенням Савранської районної ради Одеської області №452-VII від 23 грудня 2019 року, утворено тимчасову президію Савранської районної ради Одеської області VII скликання. Головою тимчасової президії Савранської районної ради обрано ОСОБА_2 (т.І, а.с.179).
Згідно телефонограми від 24 грудня 2019 року, 26 депутатів Савранської районної ради Одеської області було запрошено на сесію Савранської районної ради 27 грудня 2019 року о 10 годині 00 хвилин, яка відбудеться у сесійній залі адмінбудинку (т.І, а.с.184).
На підставі Протоколу №2 засідання лічильної комісії по підрахунку результатів таємного голосування по виборах голови Савранської районної ради від 27 грудня 2019 року (а.с.182-183), відповідно до пункту 1 частини 1 статті 43 , частини 1 статті 55 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Регламенту Савранської районної ради Одеської області VII скликання, затвердженого рішенням районної ради від 26.11.2015 року №5-VII, Рішенням №453-VII від 27 грудня 2019 року, районна рада вирішила вважати обраним головою Савранської районної ради Одеської області VII скликання Чумак Людмилу Олексіївну , ІНФОРМАЦІЯ_1, обрану депутатом Савранської районної ради Одеської області VII скликання (т.І, а.с.180, 187-197).
Не погоджуючись з рішеннями Савранської районної ради Одеської області про припинення його повноважень, як голови, звільнення з посади та призначення головою ради Чумак Л . О. , вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.
РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ
Згідно з приписами статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України
У силу вимог частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законам України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено в Законі України Про місцеве самоврядування в Україні №280/97-ВР від 21.05.1997 року (далі - Закон України Про місцеве самоврядування в Україні у редакції на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до статті 5 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , система місцевого самоврядування включає, зокрема, районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання обрання голови ради, відповідно заступника голови районної ради та першого заступника, заступника голови обласної ради, звільнення їх з посади.
Згідно з ч. 1 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
Частиною 4 статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради.
Згідно з ч. 6 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні у разі немотивованої відмови сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті, районної, обласної ради або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається: сільської, селищної, міської ради - секретарем сільської, селищної, міської ради; районної у місті, районної, обласної ради - відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради. У цих випадках сесія скликається:
1) якщо сесія не скликається сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті, районної, обласної ради) у строки, передбачені цим Законом;
2) якщо сільський, селищний, міський голова (голова районної у місті, районної, обласної ради) без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених частиною сьомою цієї статті.
Відповідно до ч. 7 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.
Згідно з ч. 9 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні у разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб`єктів, зазначених у частині сьомій цієї статті, або у разі якщо такі посади є вакантними сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради.
Частиною 10 статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 55 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні голова районної, обласної, районної у місті (у разі її створення) ради обирається відповідною радою шляхом таємного голосування з числа її депутатів на строк повноважень ради. Голова ради здійснює свої повноваження до припинення ним повноважень депутата ради відповідного скликання, крім випадків, передбачених частинами четвертою та п`ятою цієї статті. Голова ради вважається звільненим з посади з дня припинення ним депутатських повноважень або повноважень голови.
Частиною 4 статті 55 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що у своїй діяльності голова ради є підзвітним раді та може бути звільнений з посади радою шляхом таємного голосування. Питання про звільнення голови ради може бути внесено на розгляд ради на вимогу не менш як третини депутатів від загального складу ради.
Голова ради здійснює свої повноваження до припинення ним повноважень депутата ради відповідного скликання, крім випадків, передбачених частинами четвертою та п`ятою статті 55 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Звільнення особи з посади голови ради не має наслідком припинення нею повноважень депутата цієї ради.
Голова ради вважається звільненим з посади з дня припинення ним депутатських повноважень або повноважень голови.
Голова ради працює у раді на постійній основі, не може мати інший представницький мандат, суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, у тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації).
Повноваження голови районної, обласної, районної у місті ради також вважаються достроково припиненими без припинення повноважень депутата ради в разі звернення з особистою заявою до відповідної ради про складення ним повноважень голови ради.
Повноваження голови районної, обласної, районної у місті ради припиняються, а відповідна особа звільняється з посади голови ради з дня прийняття відповідною радою рішення, яким береться до відома зазначений факт.
Як вбачається з матеріалів справи ОСОБА_1 , з заявою про складення ним повноважень голови ради - не звертався.
Згідно з ч.2 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Відповідно до ч.3 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації . На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.
При цьому, частиною 15 статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності . До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.
Отже, Законом України Про місцеве самоврядування в Україні чітко передбачено, що регламентом районної ради можуть бути врегульовані порядок проведення першої сесії ради, обрання голови та заступника, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовка і розгляд питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії.
З матеріалів справи вбачається, що рішенням Савранської районної ради №5-VІІ від 26 листопада 2015 року (а.с.54), затверджено Регламент Савранської районної ради, який передбачає, зокрема, порядок обрання та звільнення голови районної ради, порядок скликання чергової або невідкладної сесії районної ради, порядок призначення пленарних засідань районної ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, порядок підготовки проектів рішень і прийняття рішень ради, порядок роботи сесії ради, а також інші питання організації роботи районної ради (далі - Регламент) (т.І, а.с.55-87).
Пунктом 3.2 Регламенту передбачено, що районна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
Згідно з п.3.3 Регламенту, сесії ради скликаються головою ради, якщо чинним законодавством або цим Регламентом не встановлено іншого порядку скликання сесії районної ради.
Пунктом 3.3.4. регламенту визначено, що сесія районної ради повинна бути скликана у двотижневий термін за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу районної ради або голови районної державної адміністрації.
Підставою для скликання сесії районної ради у такому випадку є письмове подання, підписане особисто не менш як однією третиною депутатів від загального складу районної ради або головою районної державної адміністрації, з зазначенням питань, що пропонується винести на розгляд сесії районної ради, з обґрунтуванням необхідності її скликання.
Відповідно до пункту 3.3.7. Регламенту, інформаційне повідомлення про скликання сесії районної ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу та місця проведення сесії, а також основних питань, рекомендованих для розгляду на сесії районної ради.
Про час і місце проведення пленарного засідання, а також про питання, які рекомендуються на розгляд районної ради, депутати повідомляються апаратом районної ради через засоби масової інформації, а також індивідуально (3.3.8. Регламенту).
Проекти рішень, інші документи і матеріали з питань що виносяться на розгляд районної ради, доводяться до відома депутатів не пізніш як за три дні до відкриття сесії, а у виняткових випадках - у день проведення сесії (3.3.9. Регламенту).
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, 23 грудня 2019 року, через секретаріат Савранської районної ради Одеської області від 9 депутатів надійшла пропозиція про термінове (23.12.2019 року) скликання позачергової сесії районної ради, на яку винести проект рішення Про дострокове припинення повноважень голови Савранської районної ради ОСОБА_1 та звільнення його з займаної посади (т.І, а.с.29).
Формування порядку денного сесій Савранської районної ради також врегульовано Регламентом, пунктом 3.5.
Відповідно до пункту 3.5.2. регламенту, пропозиції до порядку денного сесії районної ради вносяться головою районної ради, постійними комісіями районної ради, депутатами, головою районної державної адміністрації не пізніш як за день до прийняття розпорядження чи рішення про скликання сесії районної ради, якщо інше не встановлено положеннями цього Регламенту.
Такі пропозиції оформляються письмово із зазначенням назв питань, причин їх розгляду, ініціатора їх розгляду та доповідача з питання порядку денного сесії районної ради. До них додаються проект рішення районної ради та інші матеріали з питань, рекомендованих для розгляду на сесії.
Проекти рішень районної ради оформляються відповідно до вимог цього Регламенту.
Проекти рішень районної ради, які підлягають публічному обговоренню та мають бути оприлюдненими за 20 робочих днів до дати їх розгляду вносяться їх розробниками не пізніш як за двадцять п`ять робочих днів до дня пленарного засідання сесії районної ради, якщо інше не встановлено положеннями цього Регламенту.
Згідно пункту 3.5.5. Регламенту, у невідкладних випадках пропозиції до рекомендованого порядку денного сесії можуть бути внесені посадовими особами або органами, зазначеними у пункті 3,5.2 цього Регламенту, і після закінчення терміну подання пропозицій з врахуванням вимог даного Регламенту.
Такі пропозиції можуть бути внесені не пізніш як за один день до проведення пленарного засідання сесії районної ради.
Розгляд питання порядку денного сесії районної ради без наявності оформленого відповідно до вимог цього Регламенту проекту рішення районної ради не допускається (3.5.6. Регламенту).
Отже, вищезазначені пункти Регламенту встановлюють порядок розгляду всіх питань, які виносяться на сесію ради та передбачають собою процедуру, яка передбачає завчасне, не пізніше як за 25 днів до пленарного засідання подання пропозиції до порядку денного, які в подальшому доводяться за 10 днів до відома депутатів, а у виняткових випадках за день.
Регламент в обов`язковому порядку встановлює, що кожен проект який пропонується включити до порядку денного сесії, подається з проектом рішення, яке пропонується прийняти, іншими матеріалами з питань, рекомендованих для розгляду сесії та у відповідний строк.
Так, за змістом ч. 4 ст. 55 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні питання про звільнення голови ради може бути внесено на розгляд ради на вимогу не менш як третини депутатів від загального складу ради.
Однак слід враховувати, що процедура дострокового припинення повноважень голови ради навіть за наявності голосів третини депутатів від загального складу ради має здійснюватись відповідно до закону.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, 20 грудня 2019 року, ОСОБА_1 , як головою Савранської районної ради, було відкрито пленарне засідання тридцять третьої сесії Савранської районної ради сьомого скликання, оскільки на таке засідання прибули 14 із 16 депутатів, запропоновано депутатам ради перейти до порядку денного та проголосувати за проект Порядку денного. Проект порядку денного було затверджено (т.І, а.с.33-37).
Після початку розгляду питань порядку денного сесії, у зв`язку з відсутністю кворуму для пленарного засідання, ОСОБА_1 , поставлено питання про оголошення перерви у пленарному засіданні.
Продовження пленарного засідання тридцять третьої сесії Савранської районної ради сьомого скликання відбулося 23 грудня 2019 року, з 26 депутатів районної ради були присутні 22 (т.І, а.с.42).
У зв`язку з відмовою присутніх депутатів проводити голосування за районний бюджет Савранського району, ОСОБА_1 було винесено на голосування питання про включення до порядку денного питання про дострокове припинення повноважень голови районної ради.
Суд звертає увагу на те, що депутатами Савранської районної ради вказувалося на факт відсутності на засіданні 4 депутатів та про порушення їх прав та Регламенту, оскільки зміни до порядку денного мають вноситися до порядку денного при його затвердженні, а відсутні депутати не повідомленні про належним чином про розгляд питання про припинення повноважень голови ради (т.І, а.с.45).
Керуюча справами-юрист Савранської районної ради також зауважувала, що проект рішення про дострокове припинення повноважень голови передбачає написану особисто головою заяву, яка у даному випадку відсутня, як відсутнє й відповідне волевиявлення особи.
Вищевказані обставини підтверджуються протоколом пленарного засідання ХХХІІІ сесії Савранської районної ради VІІ скликання від 23 грудня 2019 року та відео записом проведення пленарного засідання, який було надано позивачем та досліджено судом під час судового розгляду справи (т.І, а.с.33-53, 89).
Таким чином, суд зазначає, що при прийнятті рішення Савранської районної ради Одеської області VII скликання №451-VII від 23 грудня 2019 року: інформація про розгляд питання про припинення повноважень голови не була доведена до відома депутатів у встановлений законом та регламентом строк (не пізніше як за 10 днів до сесії); не було повідомлено усіх депутатів про розгляд питання про припинення повноважень голови (4 депутати були відсутні); проект рішення про припинення повноважень голови не був доведений до відома депутатів у встановлений регламентом строк (не пізніше як за три дні до відкриття сесії); пропозиція про включення до порядку денного сесії питання про припинення повноважень голови не була внесена у встановлений строк (не пізніш як за день до прийняття розпорядження чи рішення про скликання сесії районної ради), а надійшла у день проведення сесії; відповідна заява голови ради про припинення повноважень була відсутня, а питання про внесення до порядку денного питання про припинення повноважень голови Савранської ради було прийнято під тиском не прийняття депутатами бюджету району.
Враховуючи встановлені вище обставини, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення Савранської районної ради Одеської області VII скликання №451-VII від 23 грудня 2019 року Про дострокове припинення повноважень голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання , прийнято з порушенням встановленої процедури, визначеної Законом України Про місцеве самоврядування в Україні та Регламентом Савранської районної ради, а тому, вказане рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
За приписами частини 5 статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду.
Аналогічні правові висновки викладені у чисельній практиці Верховного Суду, зокрема у постанові по справі №320/11318/14 від 18.07.2018 року, №664/491/16 від 20.07.2018 року, №309/2606/17 від 06.02.2019 року та №821/1289/16 від 16 січня 2020 року.
Наведені представником відповідача доводи в обґрунтування своїх заперечень та додані на їх обґрунтування докази не спростовують доводів позовної заяви.
Щодо позовної вимоги ОСОБА_1 , про поновлення на посаді голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання з 24 грудня 2019 року, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.3 ст.7 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування №2493-III від 07.06.2001 року, на посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія законодавства України про працю.
Суд звертає увагу, що Законом України Про місцеве самоврядування в Україні та регламентом Савранської районної ради Одеської області не врегульовано питання поновлення посадових осіб на посаді на підставі рішення суду, тому з урахуванням ст. 7 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування застосуванню підлягають положення Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП).
Відповідно до ч.1 ст.235 Кодексу законів про працю України, у разі звільнення без законної підстави працівник повинен бути поновлений на попередній роботі органом, що розглядає трудовий спір. У свою чергу, рішення суду про поновлення на посаді завжди носить зобов`язальний характер.
Крім того, працівник підлягає поновленню на роботі не тільки у разі, якщо він звільняється без законної підстави, але й тоді, коли він звільнений з порушенням встановленого законом порядку, що кореспондує пункту 18 постанови Пленуму Верховного Суду України №9 від 06 листопада 1992 року Про практику розгляду судами трудових спорів де зазначено, що підставами захисту порушеного права звільненої особи може бути не тільки звільнення без законних підстав, а й порушення порядку його проведення.
Також, визнання протиправним та скасування рішення Савранської районної ради Одеської області VII скликання №451-VII від 23 грудня 2019 року, автоматично тягне за собою поновлення позивача на посаді голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання, оскільки відновить становище, яке існувало до видання протиправного рішення.
Аналогічні правові висновки, що визнання рішення про звільнення протиправним та його скасування автоматично тягне за собою поновлення працівника на роботі, викладені у постанові Верховного Суду по справі №232/30/16 від 25.09.2017 року.
Згідно ст.17 Закону України Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини суди застосовують при розгляді справ Конвенцію і практику Суду як джерело права.
Відповідно до статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною Законом №475/97-ВР від 17.07.1997 року - кожен, чиї права та свободи, визнані у цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Європейський суд з прав людини у рішенні від 05.04.2005 року Афанасьєв проти України вказав, що спосіб захисту, що вимагається статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод - повинен бути ефективним , як у законі так і на практиці, зокрема у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави.
Отже, ефективний засіб правового захисту у розумінні статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату. Винесення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації - не відповідає зазначеній нормі Конвенції.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовна вимога ОСОБА_1 , про поновлення на посаді голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання з 24 грудня 2019 року - підлягає задоволенню.
Згідно з п.3 ч.1 ст.371 Кодексу адміністративного судочинства України, негайно виконуються рішення суду про поновлення на посаді у відносинах публічної служби.
Щодо позовної вимоги ОСОБА_1 про стягнення з Савранської районної ради Одеської області середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу з дня звільнення по день ухвалення судового рішення, суд зазначає наступне.
Положеннями ст. 43 Конституції України визначено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб. Громадянам гарантується захист від незаконного звільнення. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.
Відповідно до ст. 94 Кодексу законів про працю України та ст. 1 Закону України Про оплату праці №108/95-ВР від 24.03.1995 року, заробітна плата - це винагорода, обчислена як правило у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану роботу.
Сплата коштів за вимушений прогул є гарантією особи та виконує компенсаторну функцію у відносинах незаконного її звільнення, впливає на відносини соціального захисту, право на яке визначено статтею 46 Конституції України.
Відповідно до статті 235 КЗпП України, при винесенні рішення про поновлення на роботі орган, який розглядає трудовий спір, одночасно приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу або різниці в заробітку за час виконання нижчеоплачуваної роботи, але не більш як за один рік. Якщо заява про поновлення на роботі розглядається більше одного року, не з вини працівника, орган, який розглядає трудовий спір, виносить рішення про виплату середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу.
Велика Палата Верховного Суду, аналізуючи вказану норму під час розгляду справи №826/808/16 у постанові від 20.06.2018 року, дійшла висновку, що виплата середнього заробітку проводиться за весь час вимушеного прогулу та законом не передбачено будь-яких підстав для зменшення його розміру за певних обставин.
Згідно із правовим висновком, зазначеним у Постанові Верховного Суду України від 14 січня 2014 року у справі №21-395а13: суд, ухвалюючи рішення про поновлення на роботі, має вирішити питання про виплату середнього заробітку за час вимушеного прогулу, визначивши при цьому розмір такого заробітку за правилами, закріпленими у порядку.
Нормами абз. 3 п. 2 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати №100 від 08.02.1995 року (далі - Порядок №100) визначено, що середньомісячна заробітна плата за час вимушеного прогулу працівника обчислюється виходячи з виплат за останні 2 календарні місяці роботи, що передують події, із якою пов`язана виплата, тобто дню звільнення працівника з роботи.
Основою для визначення загальної суми заробітку, що підлягає виплаті за час вимушеного прогулу, є середньоденна (середньогодинна) заробітна плата працівника, яка згідно з п.8 Порядку №100 визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом 2-х місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках, передбачених чинним законодавством, - календарних днів за цей період.
Після визначення середньоденної заробітної плати, як розрахункової величини для нарахування виплат, працівнику здійснюється нарахування загальної суми середнього заробітку за час вимушеного прогулу, яка обчислюється шляхом множення середньоденної заробітної плати на середньомісячне число робочих днів у розрахунковому періоді.
Середньомісячне число робочих днів розраховується діленням на 2 сумарного числа робочих днів за останні 2 календарні місяці згідно з графіком роботи підприємства, установи, організації, установленим із дотриманням вимог законодавства.
Крім того, положеннями розділу ІІІ Порядку №100 передбачені виплати, які підлягають і не підлягають урахуванню (зокрема, одноразові виплати, соціальні виплати, окремі види премій тощо) при обчисленні середньої заробітної плати, як розрахункової величини для нарахування виплати за час вимушеного прогулу. Зокрема, не підлягають урахуванню відпускні та лікарняні.
Як вбачається з трудової книжки ОСОБА_1 , його було звільнено з посади голови Савранської районної ради Одеської області на підставі рішення №451-VІІ від 23.12.2019 року - з 24 грудня 2020 року.
Виходячи з довідки про доходи ОСОБА_1 , виданої Савранською районною радою Одеської області, заробітна плата позивача, обчислена за останні 2 місяці роботи становить 46104,00 гривень (без виключення сум відрахування на податки).
Середньоденна (годинна) заробітна плата визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках, передбачених чинним законодавством - на число календарних днів за цей період.
Отже, за розрахунком середньоденний заробіток позивача становить: 46104 гривень (заробітна плата за 2 останні місяці)/43 робочих дні (листопад, жовтень 2019 року) = 1072,18 гривень.
Кількість робочих днів у період вимушеного прогулу, починаючи з 24 грудня 2019 року по 22 липня 2020 року, становить 143 дні.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що сума середнього заробітку за час вимушеного прогулу, а саме: з 24 грудня 2019 року по 22 липня 2020 року становить: 1072,18 гривень*143 дні = 153321,74 гривень, які суд вважає за доцільне стягнути на користь позивача.
Крім того, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 371 КАС України негайно виконуються рішення суду про присудження виплати заробітної плати, іншого грошового утримання у відносинах публічної служби - у межах суми стягнення за один місяць.
Відтак, рішення суду у частині стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу у розмірі стягнення за один місяць, а саме: 21443,6 гривень підлягає негайному виконанню.
Щодо позовної вимоги, про визнання протиправним та скасування рішення Савранської районної ради Одеської області VII скликання №453-VII від 27 грудня 2019 року Про обрання голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання , суд зазначає наступне.
Розпорядженням №61-Р/2019 від 24 грудня 2019 року, було призначене на 27 грудня 2019 року пленарне засідання ХХХІV позачергової сесії (т.І, а.с.221).
Згідно телефонограми від 24 грудня 2019 року, 26 депутатів Савранської районної ради Одеської області було запрошено на сесію Савранської районної ради 27 грудня 2019 року о 10 годині 00 хвилин, яка відбудеться у сесійній залі адмінбудинку (т.І, а.с.184).
Рішенням №453-VII від 27 грудня 2019 року, районна рада вирішила вважати обраним головою Савранської районної ради Одеської області VII скликання Чумак Людмилу Олексіївну , ІНФОРМАЦІЯ_1, обрану депутатом Савранської районної ради Одеської області VII скликання замість позивача, ОСОБА_1 (т.І, а.с.180, 187-197).
Відповідно до п.6 ч.1 ст.40 Кодексу законів про працю України, трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом у випадку поновлення на роботі працівника, який раніше виконував цю роботу.
Однак, як вбачається з положень Рекомендації Комітету Ради Європи №R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
Суд не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, приймати замість нього рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб`єкта владних повноважень, оскільки такі дії виходять за межі визначених йому повноважень законодавцем.
Тобто, суд зазначає, що дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб`єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають у застосуванні суб`єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень. У більш звуженому розумінні дискреційні повноваження - це можливість діяти за власним розсудом, в межах закону, можливість застосувати норми закону та вчиняти конкретні дії (або дію) серед інших, кожні з яких окремо є відносно правильними (законними) (аналогічна правова позиція міститься в постанові Верховного Суду України по справі за №21-87а13 від 21.05.2013 року).
Отже, аналізуючи вищевказане, суд вважає, що наразі, питання про скасування Рішення №453-VII від 27 грудня 2019 року, у зв`язку з поновленням ОСОБА_1 , на посаді голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання, відноситься до дискреційних повноважень Савранської районної ради Одеської області.
Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, коли судом здійснюється розгляд справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, у яких обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На підставі вищезазначеного, суд дійшов висновку, що Савранська районна рада Одеської області приймаючи оскаржуване рішення №451-VII від 23 грудня 2019 року Про дострокове припинення повноважень голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання , діяла не на підставі та не у межах повноважень, не у спосіб, передбачений Законом України Про місцеве самоврядування в Україні та Регламентом Савранської районної ради Одеської області, а тому, вказане рішення підлягає визнанню протиправним та скасуванню, а ОСОБА_1 , поновленню на посаді голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання з 24 грудня 2019 року, з відповідним стягненням середнього заробітку за час вимушеного прогулу.
Проте, у задоволенні позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Савранської районної ради Одеської області VII скликання №453-VII від 27 грудня 2019 року Про обрання голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання - слід відмовити.
У п.29 Рішення Європейського суду з прав людини від 09.12.1994 року, Справа РуїзТоріха проти Іспанії (серія А, №303А) Суд повторює, що згідно з його установленою практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтованості рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Таким чином, на підставі ст. 8 КАС України, згідно якої усі учасники адміністративного процесу є рівними та ст. 9 КАС України, згідно якої розгляд і вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, з`ясувавши обставини у справі, перевіривши всі доводи і заперечення сторін та надавши правову оцінку наданим доказам, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню частково.
Розподіл судових витрат.
Відповідно до ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Судом встановлено, що під час подання позовної заяви ОСОБА_1 , сплачено судовий збір у розмірі 2522,40 гривень. У зв`язку з частковим задоволенням позовних вимог, на користь ОСОБА_1 , підлягає стягненню 1681,60 гривень.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 173-183, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Савранської районної ради Одеської області (66200, смт. Саврань, вул. Соборна 9, код ЄДРПОУ 20955824), третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору голови Савранської районної ради Одеської області Чумак Людмили Олексіївни (66200, смт. Саврань, вул. Соборна 9) про визнання протиправним та скасування рішення Савранської районної ради Одеської області VII скликання №451-VII від 23 грудня 2019 року Про дострокове припинення повноважень голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання ; поновлення ОСОБА_1 на посаді голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання з 24 грудня 2019 року; стягнення з Савранської районної ради Одеської області на користь ОСОБА_1 середньомісячного заробітку за весь час вимушеного прогулу з дня звільнення по день ухвалення судового рішення; визнання протиправним та скасування рішення Савранської районної ради Одеської області VII скликання №453-VII від 27 грудня 2019 року Про обрання голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання - задовольнити частково.
Рішення Савранської районної ради Одеської області VII скликання №451-VII від 23 грудня 2019 року Про дострокове припинення повноважень голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання - визнати протиправним та скасувати.
Поновити ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на посаді голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання з 24 грудня 2019 року.
Допустити негайне виконання рішення суду у частині поновлення ОСОБА_1 на посаді голови Савранської районної ради Одеської області VII скликання.
Стягнути з Савранської районної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 20955824) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) середній заробіток за весь час вимушеного прогулу з 24 грудня 2020 року по 22 липня 2020 року у розмірі 153321,74 (сто п`ятдесят три тисячі триста двадцять одна гривня сімдесят чотири копійки) гривень.
Звернути до негайного виконання рішення суду у частині стягнення з Савранської районної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 20955824) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) середнього заробітку за час вимушеного прогулу у межах одного місяця у розмірі 21443,6 (двадцять одна тисяча чотириста сорок три гривні шістдесят копійок) гривень.
У решті задоволення позовних вимог - відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Савранської районної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 20955824) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) понесені судові витрати у розмірі 1681,60 (одна тисяча шістсот вісімдесят одна гривня шістдесят копійок) гривень.
Рішення набирає законної сили згідно статті 255 КАС України - після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду згідно статті 295 КАС України подається до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні скарги подаються учасниками справи через Одеський окружний адміністративний суд.
Повне рішення складено та підписано 28 липня 2020 року.
Суддя Балан Я.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2020 |
Оприлюднено | 28.07.2020 |
Номер документу | 90620203 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні