ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
просп. Науки, 5 м. Харків, 61022, тел./факс (057)702-10-79, inbox@lg.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 липня 2020 року м.Харків Справа №913/299/20
Провадження №16/913/299/20
За позовом виконувача обов`язків керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області, м.Старобільськ Луганської області в інтересах держави в особі позивача: Старобільської районної ради Луганської області, м.Старобільськ Луганської області
до відповідача-1: відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області, м.Старобільськ Луганської області
відповідача-2: Старобільської районної державної адміністрації Луганської області, м.Старобільськ Луганської області
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Старобільської районної ради Луганської області, м.Старобільськ Луганської області
про визнання недійсним договору оренди нежитлового приміщення та зобов`язання повернути приміщення,
Суддя Шеліхіна Р.М.
Секретар судового засідання - Романенко Т.М.
У засіданні брали участь:
від органу прокуратури: представник не прибув;
від позивача: представник не прибув;
від відповідача-1: представник не прибув;
від відповідача-2: представник не прибув;
від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача: представник не прибув,
в с т а н о в и в:
Суть спору: виконувач обов`язків керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області звернувся до господарського суду Луганської області з позовною заявою від 19.05.2020 №34-2362вих20 в інтересах держави в особі позивача: Старобільської районної ради Луганської області до відповідача-1: відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області та відповідача-2: Старобільської районної державної адміністрації Луганської області з вимогами:
-визнати недійсним договір оренди нежитлових приміщень від 04.09.2015 №13, укладений між відділом освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області та Старобільською районною державною адміністрацією, загальною площею 170,1 м 2 , вартістю 173156,00 грн, розташованих за адресою: вул.Гаршина, 27, м.Старобільськ, Луганська область;
-зобов`язати Старобільську районну державну адміністрацію Луганської області звільнити нежитлові приміщення загальною площею 170,1 м 2 , вартістю 173156,00 грн, розташовані за адресою: вул.Гаршина, 27, м.Старобільськ, Луганська область, та повернути їх відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області шляхом підписання акту прийому-передачі.
Ухвалою господарського суду Луганської області від 25.05.2020 підтверджено підстави представництва виконувача обов`язків керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області інтересів держави в особі Старобільської районної ради Луганській області з заявленими позовними вимогами, відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та підготовче судове засідання призначено на 09.06.2020.
У судове засідання 09.06.2020 прибув прокурор.
Від відповідача-1 через канцелярію суду надійшов відзив від 04.06.2020 №635, в якому відповідач-1 зазначив, що чинним законодавством дозволено передавати в оренду будівлі, споруди, окремі тимчасово вільні приміщення і площі, інше рухоме та нерухоме майно або обладнання, за умови, що такі об`єкти тимчасово не використовуються у навчально-виховній, навчально-виробничій, науковій діяльності та у разі, коли це не погіршує соціально-побутових умов осіб, які навчаються у навчальному закладі.
Відповідач-1 просить суд вирішити позовні вимоги прокурора на власний розсуд та підготовче засідання 09.06.2020 провести без участі представника відділу освіти Старобільської РДА Луганської області.
Від позивача через канцелярію суду надійшло клопотання від 01.06.2020 №279 про розгляд справи без участі повноважного представника Старобільської районної ради.
Суд, розглянувши клопотання відповідача-1 та позивача, задовольнив їх.
Від Старобільської місцевої прокуратури на електронну адресу суду надійшов лист від 05.06.2020 №34-2677вих.20, в якому прокуратура повідомляє, що від відповідачів відзиви на позовну заяву не надходили.
Суд постановив ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 22.06.2020 о 12 год. 30 хв.
У судове засідання 22.06.2020 прибув прокурор.
Від Старобільської місцевої прокуратури 19.06.2020 через канцелярію суду надійшла відповідь на відзив відповідача-1 від 16.06.2020 №34-2785вих.20, в якій прокурор, посилаючись на приписи ст.63 Закону України "Про освіту", зазначає, що об`єкти освіти і науки, що фінансуються з бюджету, а також підрозділи, технологічно пов`язані з навчальним та науковим процесом, не підлягають приватизації, перепрофілюванню або використанню не за призначенням.
Прокурор вказує, що основним видом діяльності відповідача-2 є державне управління загального характеру, що не пов`язано із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням його учасників, тому просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
У зв`язку з тим, що спір, розгляд якого розпочато по суті не міг бути вирішений в судовому засіданні 22.06.2020, суд оголосив перерву до 21.07.2020 о 12 год. 20 хв.
У судове засідання 21.07.2020 прокурор та представники сторін не прибули.
Від відповідача-2 через канцелярію суду надійшла заява від 19.06.2020 №01-22/1205, в якій відповідач-2 зазначає, що орендовані приміщення не використовувались в навчально-виховній діяльності, на орендованій площі за рахунок коштів міжнародних фондів зроблено капітальний ремонт та порушень з боку орендаря за час використання орендованих приміщень не було.
Крім того, на думку відповідача-2 чинним законодавством дозволено передавати в оренду будівлі, споруди, окремі тимчасово вільні приміщення і площі, інше рухоме та нерухоме майно або обладнання, за умови, що такі об`єкти тимчасово не використовуються у навчально-виховній, навчально-виробничій, науковій діяльності та у разі, коли це не погіршує соціально-побутових умов осіб, які навчаються у навчальному закладі.
Заявою відповідач-2 просить долучити до матеріалів справи докази не використання спірних приміщень в освітньому процесі.
Від позивача через канцелярію суду надійшла заява від 14.07.2020 №343 про розгляд справи по суті без участі повноважного представника Старобільської районної ради. Позивач позов підтримує у повному обсязі.
Від Старобільської РДА також надійшло клопотання від 14.07.2020 №01-22/1385 про проведення судового засідання 21.07.2020 без участі повноважного представника за наявними у справі матеріалами.
Суд задовольняє клопотання позивача та відповідача-2 про розгляд справи без участі повноважних представників за наявними у справі матеріалами.
Від Старобільської місцевої прокуратури на адресу суду надійшли пояснення від 16.07.2020 №34-3377вих.20, в яких прокурор вважає, що відповідач-2 не скористався у встановлений судом строк правом на подання відзиву та доказів.
Крім того, прокурор зазначає, що надання в оренду освітніх приміщень, що тимчасово не використовуються, дозволяється лише за умови, що ці приміщення будуть задіяні у навчально-виховному процесі відповідного навчального закладу.
Згідно поштового штемпеля від 19.06.2020, заява відповідача-2 від 19.06.2020 №01-22/1205 про долучення доказів відправлена відповідачем-2 до початку розгляду спору по суті, за своїм змістом тотожна відзиву, таким чином, суд долучає її до матеріалів справи.
При розгляді спору, судом встановлено наступні обставини.
Між відділом освіти Старобільської райдержадміністрації (орендодавець, відповідач-1) та Старобільською районною державною адміністрацією Луганської області (орендар, відповідач-2) укладено договір оренди нежитлових приміщень від 04.09.2015 №13 (а.с. 19-21).
Згідно п. 1.1 договору орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування частину нежитлового приміщення, розташованого за адресою: Луганська область, м.Старобільськ, вул.Гаршина, 29 (будівля Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Старобільської районної ради Луганської області), загальною площею 121,69 кв.м., що знаходиться на балансі відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації, балансовою вартістю 173156 грн. Майно передається в оренду для розміщення центра надання адміністративних послуг Старобільської РДА.
Відповідно до п. 2.1 договору орендар вступає у строкове платне користування майном у термін, вказаний у договорі, але не раніше дати підписання сторонами цього договору та акта приймання-передачі майна.
Передача майна в оренду не тягне за собою виникнення в орендаря права власності на це майно. Власником майна залишається територіальна громада району, а орендар користується ним протягом строку оренди (п. 2.2 договору).
Обов`язок по складанню акта приймання-передачі покладається на сторону, яка передає майно іншій стороні договору (п. 2.3 договору).
Орендна плата визначається на підставі п. 10 Методики розрахунку пропорції розподілу та порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальних громад району, що знаходиться в управлінні Старобільської районної ради і становить без ПДВ за рік 1 грн (п. 3.1 договору).
Відповідно до п. 10.1 договору даний договір діє з 04.09.2015 по 31.12.2015 включно.
Факт передачі приміщення відповідачу-2 підтверджується підписаним актом приймання-передачі від 04.09.2015 (а.с.22).
Додатковими угодами сторони продовжували строк дії договору, вносили зміни до реквізитів сторін, зокрема додатковою угодою від 04.09.2015 №27/12, сторони продовжили строк дії договору по 31.12.2020 включно (а.с.29).
Додатковою угодою від 01.03.2019 №11, на підставі рішення Старобільської районної ради Луганської області від 21.02.2019 №33/10, розширено площу орендованого приміщення до 355,30 кв.м. для розміщення Центру надання адміністративних послуг Старобільської РДА та відділу державної реєстрації райдержадміністрації (а.с.28).
В подальшому, додатковою угодою від 11.03.2020 №33 сторони зменшили орендовану площу на 185,29 кв.м. та залишили в оренді Старобільської РДА 170,1 кв.м. за адресою: м.Старобільськ Луганської області, вул. Гаршина, 27 (а.с.30).
На запит прокурора від 12.05.2020 №34-2246вих-20 щодо надання інформації про дію договору оренди нежитлових приміщень від 04.09.2015 №13 (а.с.17), відповідач-1 зазначив, що вищевказаний договір є продовженим та діючим, заяв щодо його припинення не надходило (а.с.18).
Листом від 05.05.2020 №250, позивач - Старобільська районна рада, повідомила прокурора, що згоду на укладення спірного договору орган місцевого самоврядування не надавав, про існування вказаного договору дізнався у березні місяці 2020 року, однак з позовом про визнання недійсним договору та повернення нерухомого майна звертатися не планує через брак коштів на сплату судового збору (а.с.33).
В матеріалах справи міститься статут Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Старобільської районної ради Луганської області, згідно п.1.7. якого, головною метою комбінату, майно якого надано в оренду за спірним договором, є трудова підготовка учнів 8-11 класів, професійна підготовка старшокласників, професійна підготовка незайнятої частини молоді, професійна орієнтація та консультування учнівської молоді.
Як вбачається з інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, комплекс будівель Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату є власністю територіальної громади в особі Старобільської районної ради Луганської області згідно рішення ради від 23.04.2019 №34/2 (а.с.55-58).
Підставою для звернення прокурора з даним позовом до суду стало порушення під час укладення оспорюваної угоди вимог ч.5 ст. 63 Закону України "Про освіту " , оскільки об`єкти та майно державних та комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.
Відповідачі проти позову заперечують та вважають, що законодавством - постановою КМУ від 27.08.10 №796 - дозволено передавати в оренду будівлі, споруди, окремі тимчасово вільні приміщення і площі, інше рухоме та нерухоме майно або обладнання, за умови, що такі об`єкти тимчасово не використовуються у навчально-виховній, навчально-виробничій, науковій діяльності та у разі, коли це не погіршує соціально-побутових умов осіб, які навчаються у навчальному закладі (п.8 переліку послуг, який затверджено вказаною постановою).
Враховуючи вищевикладене, повно, всебічно і об`єктивно дослідивши матеріали та обставини справи, оцінивши надані сторонами докази своїх вимог до суті спору, їх належність, допустимість, достовірність кожного окремо і у сукупності без надання жодному доказу пріоритету або вищої сили, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити повністю.
Правовідносини щодо оренди державного майна та майна, яке перебуває в комунальній власності та використовується в освітній діяльності, регулюються Законом України від 23.05.1991 №1060-XII "Про освіту", Законом України "Про оренду державного та комунального майна", Цивільним та Господарським кодексами, та іншими законодавчими актами.
Відповідно до ст. 28 Закону України від 23.05.1991 №1060-XII "Про освіту" (у редакції, чинній станом на час укладення спірного договору) система освіти складається із навчальних закладів, наукових, науково-методичних і методичних установ, науково-виробничих підприємств, державних і місцевих органів управління освітою та самоврядування в галузі освіти.
Статтею 29 Закону України "Про освіту" визначено, що структура освіти включає: дошкільну освіту; загальну середню освіту;позашкільну освіту; професійно-технічну освіту; вищу освіту; післядипломну освіту; самоосвіту.
Статтею 4 Закону України "Про загальну середню освіту" передбачено, що систему загальної середньої освіти становлять: загальноосвітні навчальні заклади всіх типів і форм власності, у тому числі для громадян, які потребують соціальної допомоги та соціальної реабілітації, навчально-виробничі комбінати, позашкільні заклади, науково-методичні установи та органи управління системою загальної середньої освіти, а також професійно-технічні та вищі навчальні заклади I-II рівнів акредитації, що надають повну загальну середню освіту.
Частиною 2 ст.18 Закону України "Про освіту" встановлено, що навчальні заклади, засновані на загальнодержавній або комунальній власності, мають статус державного навчального закладу.
Фінансування державних навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти здійснюється за рахунок коштів відповідних бюджетів, коштів галузей народного господарства, державних підприємств і організацій, а також додаткових джерел фінансування (ч.1 ст.61 Закону України "Про освіту").
Згідно ч.5 ст.65 Закону України "Про освіту" об`єкти освіти і науки, що фінансуються з бюджету, а також підрозділи, технологічно пов`язані з навчальним та науковим процесом, не підлягають приватизації, перепрофілюванню або використанню не за призначенням.
Приписами ч.7 ст.179 ГК України, ч.3 ст.760 ЦК України врегульовано, що особливості найму окремих видів майна встановлюються цим Кодексом та іншим законом. Спеціальними нормами права, які підлягають застосуванню в даному спорі, є Закон України "Про освіту" та Закон України "Про оренду державного та комунального майна", оскільки передане в оренду майно - нежитлові приміщення - є комунальною власністю і використовується в освітній діяльності.
Відповідно до Закону України "Про оренду державного та комунального майна", ч. 1 ст.283 ГК України, ч. 1 ст. 759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
З матеріалів справи вбачається та не спростовується відповідачами, що спірне приміщення навчального закладу - Старобільського МНВК, загальною площею 170,1 м 2 , передано відповідачу-2 за договором оренди нежитлових приміщень від 04.09.2015 №13, для розміщення в ньому Центру надання адміністративних послуг Старобільської РДА.
Згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності відповідача-2, Старобільської районної державної адміністрації Луганської області, є державне управління загального характеру.
Вочевидь, що спірне приміщення використовується не за освітнім призначенням, не в навчально-виховному процесі.
Однак, спірне орендоване приміщення є об`єктом освіти і, відповідно до ст. 65 Закону України "Про освіту", не може використовуватися не за призначенням.
Доводи відповідачів про те, що постановою КМУ Увід 27.08.10 №796 дозволено передавати в оренду будівлі, споруди, окремі тимчасово вільні приміщення і площі, інше рухоме та нерухоме майно або обладнання, за умови, що такі об`єкти тимчасово не використовуються у навчально-виховній, навчально-виробничій, науковій діяльності та у разі, коли це не погіршує соціально-побутових умов осіб, які навчаються у навчальному закладі, спростовуються приписами Закону України "Про освіту".
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №796 затверджено перелік платних послуг, які можуть надаватися навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності.
Відповідно до п.п. 2 п. 8 вказаної постанови до переліку платних послуг входить надання в оренду будівель, споруд, окремих тимчасово вільних приміщень і площ, іншого рухомого і нерухомого майна, що тимчасово не використовується у освітній, навчально-виховній, навчально-виробничій, науковій діяльності, у разі коли це не погіршує соціально-побутових умов осіб, які навчаються або працюють у навчальному закладі. В даному випадку: змінено цільове призначення будівлі; будівля здається в оренду за 1грн. на рік (для держорганізації), що не є суттєвим доходом для закладу освіти; договір укладено без дозволу власника і без дослідження обставин, пов`язаних з використанням або невикористанням приміщення в навчальній діяльності. Не з`ясовані сторонами договору та власником на якій строк і з яких підстав приміщення не буде використано за його цільовим призначенням.
Крім того, Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПін 5.5.2.008-01 (далі - Державні санітарні правила), затвердженими постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 року №63, передбачено, що здача в оренду території, будівель, приміщень, обладнання підприємствам, установам, організаціям іншим юридичним та фізичним особам для використання, що не пов`язано з навчально-виховним процесом, не дозволяється. Ці норми розповсюджуються на загальноосвітні навчальні заклади І, І-ІІ, І-ІІІ ступенів, спеціалізовані школи І, ІІ, ІІІ ступенів, гімназії, ліцеї, колегіуми, які проектуються, будуються, реконструюються та ті, що функціонують незалежно від типу, форм власності та підпорядкованості. (п. 3.19).
Виходячи зі змісту вищенаведених правових положень, в якості додаткових джерел фінансування навчальних закладів законом передбачається можливість залучати, у тому числі доходи від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання. Проте надання в оренду таких приміщень, споруд, обладнання, що тимчасово не задіяні, дозволяється лише для їх використання, пов`язаного з навчально-виховним процесом відповідного навчального закладу, за умови, коли це не погіршує соціально-побутових умов осіб, які навчаються або працюють у навчальному закладі. Змінювати цільове призначення приміщень освіти Постанова Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №796 не дозволяє.
Центр надання адміністративних послуг є структурною одиницею Старобільської РДА, державним закладом, розташування якого вимагає певних норм та стандартів в будівництві та оформленні технологічного процесу праці робітників центру, що не є і не можуть бути тотожними з правилами розміщення дитячих навчальних закладів або закладів для виховання. Тобто, приміщення для ведення навчальної та виховної діяльності в цілях отримання освіти дітьми, має бути реконструьоване для перебування і функціонування в ньому центру надання адмінпослуг, що фактично є зміною цільового призначення приміщення. Законом і постановою не передбачено зміну цільового призначення приміщень освіти шляхом укладання договорів оренди цих приміщень. Тому посилання відповідачів на приписи Постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №796 є безпідставними. До того ж такі посилання спростовуються нормами Закону України "Про освіту", що є законодавчим актом більш вищої юридичної сили, ніж постанова.
Таким чином, спірне орендоване приміщення, яке є об`єктом освіти, не може використовуватися не за призначенням, а може бути передане в оренду виключно для діяльності, пов`язаної з навчально-виховним процесом, а невикористання спірних приміщень Старобільським МНВК, не надає права відповідачу-1 передати це приміщення в оренду з іншою метою, ніж пов`язаною з навчально-виховним процесом самого навчального закладу, як то встановлює закон.
Відповідно до ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
Підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою-третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам (ч.1 ст. 203 ЦК України).
Оскільки спірний об`єкт оренди не може використовуватися не за освітнім призначенням, зокрема, для функціонування Центру надання адміністративних послуг Старобільської РДА, а може бути переданий в оренду виключно з метою надання послуг, пов`язаних із забезпеченням освітнього процесу, договір оренди від 04.09.2015 №13 підлягає визнанню судом недійсним, як такий, що вчинений з порушенням вимог закону - Закону України "Про освіту", Постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 №796.
З огляду на задоволення вимог щодо визнання недійсним договору, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог і в частині зобов`язання Старобільської районної державної адміністрації звільнити нежитлові приміщення загальною площею 170,1 м 2 , вартістю 173156,00 грн, що розташовані за адресою: вул.Гаршина, 27, м.Старобільськ, Луганська область, та повернути їх відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області шляхом підписання акту прийому-передачі.
Таким чином, позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст. 129 ГПК України сплачений судовий збір за подання позову в сумі 2349,67 грн покладається на відповідачів в рівних частинах.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.46, 73, 74, 86, 129, 233, 237, 238, 240, 241 ГПК України, суд
в и р і ш и в:
1.Позов задовольнити повністю.
2 .Визнати недійсним договір нежитлових приміщень від 04.09.2015 №13, укладений між відділом освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області (92703, м.Старобільськ Луганської області, вул.Чернишевського, буд.26, ід. код 02142129) та Старобільською районною державною адміністрацією Луганської області (92703, м.Старобільськ Луганської області, вул.Центральна, буд.35, ід. код 04051632) загальною площею 170,1 м 2 , вартістю 173156,00 грн, розташованих в приміщенні Старобільського міжшкільного навчально-виробничого комбінату Старобільської районної ради Луганської області за адресою: вул.Гаршина, 27, м. Старобільськ, Луганська область.
3.Зобов`язати Старобільську районну державну адміністрацію Луганської області (92703, м.Старобільськ Луганської області, вул.Центральна, буд.35, ід. код 04051632) звільнити приміщення загальною площею 170,1 м 2 , розташоване в Старобільському міжшкільному навчально-виробничому комбінаті Старобільської районної ради Луганської області за адресою: вул.Гаршина, 27, м.Старобільськ, Луганська область та повернути його відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області (92703, м.Старобільськ Луганської області, вул.Чернишевського, буд.26, ід. код 02142129) шляхом підписання акту прийому-передачі, видати наказ після набрання рішенням законної сили.
4.Стягнути з відділу освіти Старобільської районної державної адміністрації Луганської області (92703, м.Старобільськ Луганської області, вул. Чернишевського, буд.26, ід. код 02142129) на користь прокуратури Луганської області (Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул. Богдана Ліщини, 27, ід. код 02909921) судовий збір в сумі 2349,67 грн, видати наказ після набрання рішенням законної сили.
5.Стягнути з Старобільської районної державної адміністрації Луганської області (92703, м.Старобільськ Луганської області, вул.Центральна, буд.35, ід. код 04051632) на користь прокуратури Луганської області (Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул. Богдана Ліщини, 27, ід. код 02909921) судовий збір в сумі 2349,67 грн, видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до ст. 256 Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.
Повний текст рішення складено і підписано 29.07.2020.
Суддя Р.М. Шеліхіна
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2020 |
Оприлюднено | 30.07.2020 |
Номер документу | 90644756 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Зубченко Інна Володимирівна
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Зубченко Інна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Луганської області
Шеліхіна Р.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні