Рішення
від 28.07.2020 по справі 440/1884/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 липня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/1884/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І.,

за участю:

секретаря судового засідання - Дубінчина О.М.,

позивача - ОСОБА_1 ,

представника відповідача - Жолонка О.В.,

розглянувши у судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Карлівської міської ради про визнання протиправними та скасування рішень, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 /далі - позивач, ОСОБА_1 / звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою (з урахуванням уточненої позовної заяви та заяви про уточнення позовних вимог від 02 червня 2020 року) до Карлівської міської ради Полтавської області /далі - відповідач/ про:

- визнання протиправним та скасування рішення 43 сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року "Про звільнення першого заступника міського голови";

- визнання незаконним та скасування рішення 44 сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 19 березня 2020 року про доповнення до пункту 2 рішення 43 позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року "Про звільнення першого заступника міського голови";

- поновлення ОСОБА_1 на роботі в апараті Карлівської міської ради на посаді першого заступника міського голови;

- стягнення з Карлівської міської ради на користь ОСОБА_1 середнього заробітку за час вимушеного прогулу з 11 березня 2020 року до дня поновлення на роботі, який на день пред`явлення позову становить 34173,63 грн /а.с. 19-21, 163-164 т.1/.

Позов обґрунтований тим, що рішенням 43 сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року "Про звільнення першого заступника міського голови" позивача звільнено з посади першого заступника міського голови. Вказане рішення прийнято відповідачем протиправно, оскільки визнання незадовільною роботи першого заступника міського голови сесією міської ради не передбачено регламентом ради, законами України та іншими нормативно-правовими актами. Крім того, жодних фактів невиконання позивачем покладених на нього повноважень Карлівською міською радою в рішенні від 10 березня 2020 року не наведено. Рішення 43 сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року не містить посилання на правову підставу звільнення позивача із займаної посади, а доповнення такої підстави рішенням 44 сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 19 березня 2020 року суперечить Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" з урахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16 квітня 2009 року. З огляду на викладене, наявні підстави для поновлення позивача на посаді першого заступника міського голови Карлівської міської ради та стягнення з Карлівської міської ради середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 17 квітня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження, а також призначено підготовче засідання, витребувано докази.

Відповідач позов не визнав та у відзиві на позовну заяву /а.с. 80-83 т. 1/ зазначив, що рішення 43 сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року "Про звільнення першого заступника міського голови" прийнято із дотриманням порядку винесення відповідного питання на розгляд сесії, визначеного пунктом 8 частини другої статті 19 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", частиною сьомою статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні". Посилання позивача на порядок звільнення, визначений в Посадовій інструкції першого заступника міського голови, затвердженій рішенням Виконавчого комітету Карлівської міської ради №13 від 31 січня 2018 року, є необґрунтованим, оскільки такий порядок передбачає лише додаткове право міського голови ініціювати звільнення першого заступника міського голови, тоді як першочергове право ініціювати вказане звільнення мають депутати місцевої ради. Крім того, на момент звільнення позивача повноваження міського голови були достроково припинені та виконання його обов`язків не покладено на жодну із осіб.

У відповіді на відзив /а.с. 139-140 т.1/ позивач вказав, що відповідно до частини другої статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" секретар міської ради тимчасово здійснює повноваження міського голови з моменту дострокового припинення повноважень міського голови, а тому прийняття додаткового рішення міської ради про покладення виконання повноважень міського голови у випадку їх дострокового припинення законодавством не вимагається.

В письмових поясненнях /а.с. 189-190 т. 1/ Карлівська міська рада зазначила, що питання щодо звільнення позивача з посади першого заступника міського голови винесене на розгляд сесії міської ради на підставі депутатського звернення від 20 лютого 2020 року згідно пункту 3 частини другої статті 19 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад". Рішення 44 сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 19 березня 2020 року прийняте з метою приведення рішення 43 сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року у відповідність до вимог статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

В судовому засіданні позивач підтримав позовні вимоги, посилаючись на обставини та норми, викладені в позовній заяві та відповіді на відзив, а представник відповідача проти задоволення позову заперечував з підстав, зазначених у відзиві на позовну заяву та письмових поясненнях.

Заслухавши вступне слово позивача, представника відповідача, показання свідків та дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

Відповідно до статті 8 Регламенту роботи Карлівської міської ради VІІ скликання, затвердженого рішенням другого засідання першої сесії Карлівської міської ради сьомого скликання /а.с.113-132 т.1/, виконавчий комітет утворюється міською радою на строк її повноважень. Кількісний склад виконавчого комітету визначається міською радою. Персональний склад виконавчого комітету затверджується радою за пропозицією міського голови. Виконавчий комітет ради утворюється у складі міського голови, першого заступника міського голови, заступника з питань діяльності виконавчих органів, членів виконавчого комітету.

Статтею 14 вказаного Регламенту встановлено, що сесія міськради скликається міським головою по мірі необхідності, але не менш одного разу на квартал. Сесія міськради може бути також скликана за пропозицією не менш 1/3 (9) депутатів від загального складу ради, або за рішенням виконавчого комітету.

Згідно зі статтею 93 цього ж Регламенту всі відділи, структурні підрозділи міської ради та посадові особи виконкому зобов`язані сприяти депутату у виконанні його депутатських повноважень.

Рішенням дванадцятої сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 12 жовтня 2016 року "Про затвердження першого заступника голови Карлівської міської ради" /а.с. 136 т. 1/ затверджено на посаду першого заступника міського голови Карлівської міської ради сьомого скликання ОСОБА_1 з 12 жовтня 2016 року, про що зроблено відповідний запис під №32 у його трудовій книжці серії НОМЕР_3 /а.с. 183 т. 1/.

На підставі права, наданого частиною сьомою статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", депутати Карлівської міської ради у кількості 19 осіб звернулися до міського голови Карлівської міської ради ОСОБА_7. зі зверненням від 20 лютого 2020 року (вх7/1-10 від 21 лютого 2020 року) /а.с. 7 т. 1/, в якому висловили вимогу скликати позачергову сесію Карлівської міської ради сьомого скликання та в порядку пункту 10 частини першої статті 26, статті 42, частин другої та третьої статті 79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" внести до порядку денного такі питання: 1) "Про дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови", 2) "Про розпуск виконавчого комітету Карлівської міської ради", 3) "Про звільнення з посад заступників міського голови".

Згідно з протоколом зборів депутатів Карлівської міської ради сьомого скликання №2 від 06 березня 2020 року /а.с. 88-90 т. 1/ на зборах депутатів Карлівської міської ради у кількості 23 особи (згідно списку) розглянуто питання "Про делегування повноважень щодо скликання позачергової сесії Карлівської міської ради секретарю Карлівської міської ради ОСОБА_2 ", під час слухання якого ОСОБА_3 повідомила, що на попередніх зборах депутатів міської ради 20 лютого 2020 року було прийнято 19ма депутатами звернення на ім`я міського голови з вимогою скликати позачергову сесію Карлівської міської ради і винести на порядок денний питання: 1) "Про дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови", 2) "Про розпуск виконавчого комітету Карлівської міської ради", 3) "Про звільнення заступників міського голови". Міський голова, згідно чинного законодавства, мав скликати позачергову сесію міської ради не пізніше, ніж через 14 днів з дня реєстрації звернення. Міський голова видав розпорядження про скликання сесії на 05 березня 2020 року. Але 05 березня 2020 року голова вносить зміни до попереднього розпорядження і переносить дату сесії на 06 березня 2020 року, а потім ще раз змінює своє розпорядження і переносить дату сесії на 30 березня 2020 року, виключивши з порядку денного депутатське звернення. Строк проведення сесії на вимогу депутатів закінчується 06 березня 2020 року. Депутати мають право згідно статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" делегувати повноваження скликати позачергову сесію міської ради секретарю Карлівської міської ради ОСОБА_2 . 23 присутні депутати проголосували за (одноголосно) щодо включення до порядку денного позачергової сесії питання: "Про дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови", "Про розпуск виконавчого комітету Карлівської міської ради", "Про звільнення заступників міського голови". Також виступив секретар міської ради ОСОБА_2 та повідомив, що він згодний згідно статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" видати розпорядження про скликання позачергової сесії міської ради з порядком денним, який прописаний у депутатському зверненні і опублікувати дане оголошення на офіційному сайті міської ради. Окрім цього, ОСОБА_2 проінформував депутатів, що на засіданні постійної комісії з питань законності і охорони громадського порядку було прийнято рекомендацію про розділення 3ого питання на два: про звільнення першого заступника ОСОБА_1 та про звільнення заступника з питань діяльності виконавчих органів ОСОБА_10

Відповідно до протоколу засідання постійної комісії Карлівської міської ради з питань законності та охорони громадського порядку від 06 березня 2020 року /а.с.91-100 т. 1/ присутні члени комісії вирішили рекомендувати винести на затвердження сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання проект рішення Про звільнення першого заступника Карлівського міського голови ОСОБА_1 . Так, під час слухання голова комісії ОСОБА_11 доповів, що зборами депутатів міської ради рекомендовано винести на порядок денний позачергової сесії питання звільнення першого заступника Карлівського міського голови ОСОБА_1 через незадовільну роботу по благоустрою міста та підтримку незаконних розпоряджень міського голови. Також розглянуто питання "Про скликання сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання" та вирішено рекомендувати секретарю Карлівської міської ради ОСОБА_2 підписати розпорядження "Про скликання сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання", включивши до порядку денного питання: 1) "Про дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови", 2) "Про розпуск виконавчого комітету Карлівської міської ради сьомого скликання", 3) "Про звільнення заступників міського голови".

Розпорядженням секретаря Карлівської міської ради ОСОБА_2. "Про скликання сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання" № 27 від 06 березня 2020 року /а.с.207 т. 1/ у відповідності до статті 14 Регламенту роботи Карлівської міської ради, пункту 10 статті 26, пункту 7 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" з урахуванням протоколів зборів депутатів від 20 лютого 2020 року, від 06 березня 2020 року та рекомендацій постійної комісії з питань законності та охорони громадського порядку від 27 лютого 2020 року та від 06 березня 2020 року скликано сорок третю позачергову сесію Карлівської міської ради сьомого скликання 10 березня 2020 року на 13:00 год в залі засідань Карлівської міської ради та винесено на розгляд сесії питання: 1) "Про дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови", 2) "Про розпуск виконавчого комітету Карлівської міської ради сьомого скликання", 3) "Про звільнення заступників міського голови".

Вказане розпорядження розміщено на офіційному сайті Карлівської міської ради у розділі "Рішення та розпорядження", а також доведено до відома депутатів Карлівської міської ради телефонограмою від 06 березня 2020 року /а.с.64 т.2/.

Проекти рішень Карлівської міської ради: 1) "Про дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови", 2) "Про розпуск виконавчого комітету Карлівської міської ради сьомого скликання", 3) "Про звільнення першого заступника Карлівського міського голови"; 4) "Про звільнення заступника Карлівського міського голови з питань діяльності виконавчих органів" 06 березня 2020 року оприлюднено на офіційному веб-сайті Карлівської міської ради у розділі "Рішення та розпорядження" /а.с.32-33 т.2/, а також на дошці оголошень у фойє адміністративного приміщення Карлівської міської ради відповідно до акту про розміщення проектів рішень сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради від 06 березня 2020 року /а.с. 65 т.2/.

Відповідно до пояснювальної записки до проекту рішення "Про звільнення першого заступника Карлівського міського голови" депутата Карлівської міської ради ОСОБА_3 /а.с.42-44 т.2/ розділом 6 додатку №1 до розпорядження міського голови "Про функціональні повноваження міського голови, секретаря міської ради, першого заступника міського голови, заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради" №267-р від 12 серпня 2016 року встановлені повноваження першого заступника міського голови та наведено факти невиконання та неналежного виконання ОСОБА_1 таких повноважень, а саме: не здійснено інвентаризацію земель, що знаходяться на території Карлівської міської ради; не організовано роботи щодо формування земельних ділянок з метою їх передачі в оренду; не розроблено та не вжито заходів щодо добросовісного користування земельними ділянками (наявні випадки користування земельними ділянками без належного оформлення права користування та без сплати орендної плати); здійснено відчуження земельних ділянок всупереч інтересів громади міста Карлівка, наприклад: продано земельну ділянку (кадастровий номер 5321610100:50:004:0017), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_3 ( під ТЦ Маркетопт ) за заниженою вартістю (перед відчуженням орендна плата за користування даною земельною ділянкою була зменшена - тривають судові справи між колишнім орендарем, а зараз - покупцем та органами фіскальної служби України); не розроблена та не затверджена комплексна схема розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в м. Карлівці; не виконані роботи: по розробці Генерального плану м. Карлівка, що позбавляє жителів м. Карлівка права приватної власності на земельні ділянки, в тому числі на яких знаходяться об`єкти нерухомого майна; не організовані роботи щодо теплопостачання до багатоквартирних житлових будинків у м. Карлівці, а саме: п`ять будинків по вулицях Полтавський шлях та Радевича відключені від центральної мережі теплопостачання з метою подальшого обслуговування КП Новатор , яким не здійснені відповідні роботи, та за результатом чого мешканці квартир не забезпечені теплом в опалювальний період 2019-2020 років; не здійснено належного контролю щодо стану доріг та благоустрою міста за проектами на суму понад 100 млн грн, на виготовлення якого вже витрачено понад 2 млн грн; одноособово створив та був єдиним засновником громадської організації спілки городників м. Карлівка (код ЄДРПОУ: 40397730), де брав у осіб, які виявили бажання обслуговування певної кількості земельної ділянки, кошти у сумі 2200,00 грн/га, а сплачував до міського бюджету 1500,00 грн/га; за його сприяння виключено із житлового фонду квартиру АДРЕСА_1 , в якій проводився ремонт для дитини - сироти та включено квартиру до числа службових, закінчено ремонт і передано ОСОБА_1 для проживання, а в 2019 році через відсутність фінансової можливості виключили квартиру із числа службових; був 19 листопада 2019 року переведений на посаду начальника відділу соціально - економічного та стратегічного розвитку міста, а рівно через місяць 19 грудня 2019 року визнано цей запис у трудовій книжці недійсним та приступив до виконання обов`язків першого заступника голови без затвердження даного питання на сесії ради; незаконно звільнив керівника КП Карлівка Новатор ОСОБА_6 , яка визнала через суд звільнення протиправним, в зв`язку із чим бюджет міста поніс додаткові витрати в розмірі 11680,00 грн, а КП Карлівка Новатор поніс додаткові витрати у сумі - 109968,46 грн.

Згідно з протоколом сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року /а.с. 105-112 т. 1/ до порядку денного внесено, зокрема, питання: 1) "Про дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови", 2) "Про розпуск виконавчого комітету Карлівської міської ради сьомого скликання", 3) "Про звільнення першого заступника Карлівського міського голови"; 4) "Про звільнення заступника Карлівського міського голови з питань діяльності виконавчих органів".

Рішенням сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання "Про дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови" від 10 березня 2020 року /а.с. 205 т. 1/, прийнятим відповідно до пунктів 10, 16 частини першої статті 26, статті 42, частини третьої статті 59, частини третьої статті 79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", враховуючи факти порушень чинного законодавства України Карлівським міським головою ОСОБА_7, а також наявності в його діях порушення прав і свобод громадян міста, не забезпечення здійснення наданих йому законодавством повноважень, з урахуванням обґрунтування підстав щодо дострокового припинення повноважень міського голови ОСОБА_7 , за результатами таємного голосування, беручи до відома протокол засідання лічильної комісії, при проведенні таємного голосування по питанню дострокового припинення повноважень Карлівського міського голови від 10 березня 2020 року, визнано незадовільною роботу Карлівського міського голови ОСОБА_7 , припинено достроково повноваження міського голови ОСОБА_7 , звільнено ОСОБА_7 із займаної посади Карлівського міського голови відповідно до чинного законодавства України.

Рішенням сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання "Про розпуск виконавчого комітету Карлівської міської ради сьомого скликання" від 10 березня 2020 року /а.с. 206 т.1/, прийнятим відповідно до пункту 3 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" з урахуванням рекомендацій постійної комісії міської ради з питань законності та охорони громадського порядку від 27 лютого 2020 року та у зв`язку з достроковим припиненням повноважень міського голови, розпущено виконавчий комітет Карлівської міської ради, утворений рішенням першого засідання першої сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 24 листопада 2015 року.

Рішенням сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання "Про звільнення першого заступника міського голови" від 10 березня 2020 року /а.с. 135 т. 1/ відповідно до пункту 3 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", частини третьої статті 147 1 КЗпП України, частини третьої статті 7 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування", зважаючи на невиконання у повному обсязі наданих першому заступнику міського голови ОСОБА_1 законодавством та посадовою інструкцією повноважень, визнано незадовільною роботу першого заступника міського голови ОСОБА_1 , звільнено його з посади першого заступника Карлівського міського голови та виведено його зі складу виконавчого комітету Карлівської міської ради VII скликання.

11 березня 2020 року на офіційному сайті Карлівської міської ради у розділі "Рішення та розпорядження" /а.с.33 т.2/ оприлюднено рішення сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року, зокрема: 1) "Про дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови", 2) "Про розпуск виконавчого комітету Карлівської міської ради сьомого скликання", 3) "Про звільнення першого заступника Карлівського міського голови"; 4) "Про звільнення заступника Карлівського міського голови з питань діяльності виконавчих органів".

Запис про звільнення вчинено у трудовій книжці ОСОБА_1 серії НОМЕР_4 /а.с. 183-зворот т. 1/ під №38.

Згідно з протоколом сорок четвертої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 19 березня 2020 року /а.с. 7-19 т. 2/ до порядку денного внесено, зокрема питання: "Про доповнення до пункту 2 рішення сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року "Про звільнення першого заступника міського голови".

Рішенням сорок четвертої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 19 березня 2020 року "Про доповнення до пункту 2 рішення сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року "Про звільнення першого заступника міського голови" /а.с. 134 т. 1/ відповідно до статей 26 та 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", частини третьої статті 147 1 Кодексу законів про працю України" з метою приведення у відповідність рішення доповнено пункт 2 рішення сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року "Про звільнення першого заступника міського голови" словами "на підставі пункту 1 частини першої статті 41 Кодексу законів про працю України".

Не погодившись із винесенням відповідачем рішення сорок третьої сесії Карлівської міської ради сьомого скликання "Про звільнення першого заступника міського голови" від 10 березня 2020 року та рішення сорок четвертої сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 19 березня 2020 року "Про доповнення до пункту 2 рішення сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року "Про звільнення першого заступника міського голови", а також вбачаючи наявність підстав для поновлення його на посаді, з якої звільнено, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам та аргументам учасників справи, суд виходить з наступного.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правовий статус і відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" №280/97-ВР від 21 травня 1997 року /далі - Закон №280/97-ВР/.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону №280/97-ВР система місцевого самоврядування включає, зокрема: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради.

Частиною першою статті 10 Закону №280/97-ВР визначено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно зі статтею 25 Закону №280/97-ВР сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до пунктів 3 та 5 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск; затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання.

Частиною першою статті 45 Закону № 280/97-ВР встановлено, що сільська, селищна, міська, районна в місті (у разі її створення), районна, обласна рада складається з депутатів, які обираються жителями відповідного села, селища, міста, району в місті, району, області на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Згідно з частиною першою статті 46 Закону № 280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Відповідно до частини сьомої статті 46 Закону № 280/97-ВР сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.

Згідно з частиною дев`ятою статті 46 Закону №280/97-ВР у разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб`єктів, зазначених у частині сьомій цієї статті або у разі якщо такі посади є вакантними, сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради.

Частинами дванадцятою, тринадцятою, п`ятнадцятою та шістнадцятою статті 46 Закону №280/97-ВР встановлено, що cесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.

Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян.

Порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" . До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

Протоколи сесій сільської, селищної, міської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським, селищним, міським головою, районної у місті, районної, обласної ради - головою відповідної ради, у разі їх відсутності - відповідно секретарем сільської, селищної, міської ради, відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради, а у випадку, передбаченому частинами сьомою та восьмою цієї статті, - депутатом ради, який за дорученням депутатів головував на її засіданні.

Згідно з частинами четвертою та п`ятою та десятою статті 47 Закону № 280/97-ВР постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження відповідною радою, готують висновки з цих питань.

За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації постійної комісії приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови або секретарем комісії. Протоколи засідань комісії підписуються головою і секретарем комісії. Висновки і рекомендації постійної комісії, протоколи її засідань є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" .

Пунктами 7, 10 частини третьої статті 50 Закону №280/97-ВР передбачено, що секретар сільської, селищної, міської ради: 7) сприяє депутатам ради у здійсненні їх повноважень; 10) вирішує за дорученням сільського, селищного, міського голови або відповідної ради інші питання, пов`язані з діяльністю ради та її органів.

Відповідно до частин першої- п`ятої, восьмої статті 51 Закону № 280/97-ВР виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень.

Кількісний склад виконавчого комітету визначається відповідною радою. Персональний склад виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради затверджується радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - за пропозицією голови відповідної ради.

Виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб.

До складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради входять також за посадою секретар відповідної ради, староста (старости).

Очолює виконавчий комітет сільської, селищної, міської ради відповідно сільський, селищний, міський голова, районної у місті ради - голова відповідної ради.

Виконавчий комітет ради є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила, а з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.

Частинами першою-третьою статті 59 Закону № 280/97-ВР передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.

Згідно положень статті 74 Закону № 280/97-ВР органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами. Підстави, види і порядок відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначаються Конституцією України , цим та іншими законами.

Закон № 280/97-ВР розмежовує відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування на: 1) відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування перед територіальними громадами (стаття 75); 2) відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування перед державою (стаття 76); 3) відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування перед юридичними і фізичними особами (стаття 77).

Так, частинами першою та другою статті 75 "Відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування перед територіальними громадами" Закону № 280/97-ВР передбачено, що органи та посадові особи місцевого самоврядування є підзвітними, підконтрольними і відповідальними перед територіальними громадами. Вони періодично, але не менш як два рази на рік, інформують населення про виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку, місцевого бюджету, з інших питань місцевого значення, звітують перед територіальними громадами про свою діяльність.

Територіальна громада у будь-який час може достроково припинити повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування, якщо вони порушують Конституцію або закони України, обмежують права і свободи громадян, не забезпечують здійснення наданих їм законом повноважень.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" № 2493-III від 07 червня 2001 року /далі - Закон № 2493-III (у відповідній редакції)/ служба в органах місцевого самоврядування - це професійна, на постійній основі діяльність громадян України, які займають посади в органах місцевого самоврядування, що спрямована на реалізацію територіальною громадою свого права на місцеве самоврядування та окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом.

Відповідно до частини першої статті 2 Закону № 2493-III посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Згідно зі статтею 3 Закону № 2493-III посадами в органах місцевого самоврядування є: виборні посади, на які особи обираються на місцевих виборах; виборні посади, на які особи обираються або затверджуються відповідною радою; посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

Статтею 4 Закону №2493-III передбачено, що служба в органах місцевого самоврядування здійснюється, зокрема, на таких основних принципах як підконтрольності, підзвітності, персональної відповідальності за порушення дисципліни і неналежне виконання службових обов`язків; самостійності кадрової політики в територіальній громаді.

Частинами першою та третьою статті 7 Закону № 2493-III встановлено, що правовий статус посадових осіб місцевого самоврядування визначається Конституцією України, законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про статус депутатів місцевих рад", "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", цим та іншими законами України.

На посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

За приписами частини першої статті 10 Закону № 2493-III прийняття на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється на посади заступників сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради шляхом затвердження відповідною радою.

Згідно з частиною першою статті 20 Закону № 2493-III крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України, служба в органах місцевого самоврядування припиняється на підставі і в порядку, визначених Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", цим та іншими законами України, а також у разі: порушення посадовою особою місцевого самоврядування Присяги, передбаченої статтею 11 цього Закону; порушення умов реалізації права на службу в органах місцевого самоврядування (стаття 5 цього Закону); виявлення або виникнення обставин, що перешкоджають перебуванню на службі, чи недотримання вимог, пов`язаних із проходженням служби в органах місцевого самоврядування (стаття 12 цього Закону); досягнення посадовою особою місцевого самоврядування граничного віку перебування на службі в органах місцевого самоврядування (стаття 18 цього Закону).

Частиною третьою статті 147 1 КЗпП України встановлено, що працівники, які займають виборні посади, можуть бути звільнені тільки за рішенням органу, який їх обрав, і лише з підстав, передбачених законодавством.

Із системного аналізу наведених положень законів слідує, що пропозицію про персональний склад виконавчого комітету міської ради на розгляд ради вносить міський голова. Водночас міська рада, яка здійснює функції і повноваження місцевого самоврядування від імені та в інтересах відповідної територіальної громади, має виключні повноваження утворювати та розпускати виконавчий орган міської ради, затверджувати та змінювати його персональний склад, а також достроково припиняти повноваження окремих посадових осіб місцевого самоврядування. Посада першого заступника міського голови наділена посадовими повноваженнями щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій та є виборною посадою виконавчого комітету міської ради, на яку особа призначається шляхом затвердження міською радою. Оскільки призначення на вказану посаду (затвердження) є передусім результатом волевиявлення депутатів міської ради, то і звільнення з цієї посади відбувається за волевиявленням таких депутатів. Діяльність виконавчого комітету міської ради, до складу якого входить посада заступника (першого заступника) міського голови, ґрунтується на принципі підконтрольності, підзвітності та відповідальності перед такою радою. Підзвітність, підконтрольність та відповідальність виконавчого комітету перед міською радою як принцип діяльності органів місцевого самоврядування передбачає, що міська рада наділена повноваженнями оцінювати ефективність роботи виконавчого комітету та виконання його посадовими особами своїх повноважень та покладених на них завдань і застосовувати до них заходи відповідальності, зокрема у будь-який час розпустити виконавчий комітет ради, достроково припинити повноваження міського голови та внести зміни до персонального складу виконавчого комітету міської ради, якщо визнає, що такий орган (особи) не забезпечують здійснення наданих їм законом повноважень. При цьому, за правовим висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 24 квітня 2020 року у справі №539/1931/17, з огляду на правовий статус заступника міського голови та передбачені законодавством особливості проходження служби в органах місцевого самоврядування, при визначенні підстав і критеріїв звільнення з посади відповідна рада наділена широкою свободою розсуду.

Також з аналізу наведених норм вбачається, що окремою підставою для скликання сесії міської ради є наявність відповідної пропозиції третини депутатів від загального складу міської ради. У разі, якщо міський голова у двотижневий строк не скликає сесію на вимогу однієї третини депутатів від загального складу міської ради, то сесія може бути скликана депутатами міської ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради. Повноваження щодо скликання сесії можуть бути делеговані секретарю міської ради, який сприяє депутатам ради у здійсненні їх повноважень та за їх дорученням вирішує питання, пов`язані з діяльністю ради та її органів. Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися, зокрема, постійними комісіями, депутатами.

Як вбачається з оскаржуваного рішення сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року "Про звільнення першого заступника міського голови", фактичною підставою для звільнення позивача стала незадовільна робота на посаді першого заступника Карлівського міського голови.

Судовим розглядом встановлено, що зміст незадовільної роботи позивача на посаді першого заступника Карлівського міського голови розкритий в пояснювальній записці до проекту рішення "Про звільнення першого заступника Карлівського міського голови" /а.с.42-44 т.2/ та наданих суду документів /а.с. 34 - 41, 48-63 т.2/.

В судовому засіданні депутати Карлівської міської ради ОСОБА_3 та ОСОБА_8 , які допитані судом в якості свідків, повідомили про те, що обставини незадовільної роботи ОСОБА_1 були предметом обговорення на засіданні ради.

Отже, Карлівською міською радою надана незадовільна оцінка стану виконання посадових обов`язків позивачем.

Суд зазначає, що така підстава узгоджується з підставами припинення служби в органах місцевого самоврядування, передбаченими в статті 20 Закону №2493-III, і відповідає повноваженням міської ради, передбаченим статтями 26 та 74 Закону № 280/97-ВР.

Враховуючи той факт, що більш, ніж 1/3 від загального складу депутатів Карлівської міської ради у визначений законом спосіб запропонували скликати позачергову сесію ради та висловились за розпуск виконавчого комітету Карлівської міської ради сьомого скликання, дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови та звільнення заступників міського голови, в тому числі першого заступника міського голови ОСОБА_1 ., то продовження останнім виконання своїх обов`язків за такої ситуації суперечитиме засадам здійснення місцевого самоврядування, оскільки перший заступник міського голови у складі виконавчого комітету є відповідальним перед міською радою та саме довіра є базовим принципом (передумовою) правової природи таких взаємовідносин.

Позивач, серед іншого, стверджує, що Карлівською міською радою при прийнятті оскаржуваних рішень допущені процедурні порушення, які мають наслідком безумовну необхідність скасування прийнятих радою рішень.

Водночас у постанові від 02 липня 2020 року у справі № 806/1159/18 Верховний Суд зазначив, що Закон № 280/97-ВР визначив порядок і підстави/умови для дострокового припинення повноважень посадової особи місцевого самоврядування, а тому при вирішенні спору про правомірність прийняття рішення про дострокове припинення повноважень на такій виборній посаді потрібно надати правову оцінку чи дотримано визначений вказаним Законом порядок та чи були істотними допущені порушення (якщо такі були) та чи вплинули вони на остаточне рішення.

Перевіряючи дотримання відповідачем порядку скликання позачергової сесії міської ради та внесення на її розгляд питання "Про звільнення першого заступника міського голови", суд враховує наступне.

Депутати Карлівської міської ради (19 осіб) на підставі права, наданого частиною сьомою статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", звернулися до міського голови Карлівської міської ради ОСОБА_7. зі зверненням від 20 лютого 2020 року, в якому висловили вимогу скликати позачергову сесію Карлівської міської ради сьомого скликання та в порядку пункту 10 частини першої статті 26, статті 42, частин другої та третьої статті 79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" внести до порядку денного питання питання: 1) "Про дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови", 2) "Про розпуск виконавчого комітету Карлівської міської ради", 3) "Про звільнення з посад заступників міського голови".

Оскільки вказане звернення за вхідним №7/1-10 зареєстроване в Карлівській міській раді - 21 лютого 2020 року, то строк для скликання сесії міським головою, що встановлений частиною дев`ятою статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", закінчувався 05 березня 2020 року.

Матеріалами справи підтверджується /а.с. 20-23 т.2/, а учасниками справи не заперечується, що Карлівським міським головою у встановлений законодавством строк не скликано позачергову сесію Карлівської міської ради сьомого скликання із внесенням до порядку денного питань: 1) "Про дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови", 2) "Про розпуск виконавчого комітету Карлівської міської ради", 3) "Про звільнення з посад заступників міського голови".

Таким чином, право на скликання сесії Карлівської міської ради на вимогу 19 депутатів із 26 депутатів (згідно статті 4 Регламенту роботи Карлівської міської ради сьомого скликання, затвердженого рішенням другого засідання першої сесії Карлівської міської ради сьомого скликання /а.с.113-131 т. 1/) із включенням до порядку денного такої позачергової сесії питань: 1) "Про дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови", 2) "Про розпуск виконавчого комітету Карлівської міської ради", 3) "Про звільнення з посад заступників міського голови" виникло у депутатів з 06 березня 2020 року відповідно до положень частин шостої, сьомої та тринадцятої статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

06 березня 2020 року секретарем Карлівської міської ради ОСОБА_2, якому делеговано повноваження депутатів щодо скликання сесії, прийнято розпорядження № 27 "Про скликання сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання", яким скликано сорок третю позачергову сесію Карлівської міської ради сьомого скликання на 13:00 год 10 березня 2020 року в залі засідань Карлівської міської ради та винесено на розгляд сесії питання: 1) "Про дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови", 2) "Про розпуск виконавчого комітету Карлівської міської ради сьомого скликання", 3) "Про звільнення заступників міського голови".

Згідно з протоколом сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року до порядку денного внесено вказані питання, зокрема питання "Про звільнення першого заступника міського голови", за результатами розгляду якого проголосували "За" звільнення першого заступника міського голови - 23 депутати, "Проти" - 0 депутатів, "Утрималися" - 0 депутата, "Не голосували" - 1 депутат.

Отже, за дорученням депутатів секретарем Карлівської міської ради ОСОБА_2 правомірно скликано сорок третю позачергову сесію Карлівської міської ради сьомого скликання, на якій прийнято рішення про звільнення позивача.

При цьому суд зауважує, що право депутатів Карлівської міської ради на скликання на їх вимогу позачергової сесії та винесення на її розгляд питань є безумовним та не може ставитись в залежність від волі міського голови, а тому подальше прийняття міським головою розпорядження №28 від 10 березня 2020 року Про скасування Розпорядження Карлівської міської ради від 06 березня 2020 року № 27 "Про скликання сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання" /а.с. 25 т. 2/ не спростовує висновок суду щодо правомірності скликання секретарем Карлівської міської ради ОСОБА_2 сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання з огляду на те, що на розгляд цієї сесії поставлено окрім питання "Про звільнення першого заступника міського голови", ще й питання "Про дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови", що свідчить про особисту зацікавленість міського голови у непроведенні позачергової сесії.

На противагу доводу позивача про порушення порядку його звільнення, визначеного в Посадовій інструкції першого заступника міського голови, затвердженої рішенням Виконавчого комітету Карлівської міської ради №13 від 31 січня 2018 року, суд зазначає про виключне повноваження міської ради змінювати персональний склад виконавчого комітету та про те, що при наявності рішень про розпуск виконавчого комітету Карлівської міської ради та дострокове припинення повноважень Карлівського міського голови іншого органу (посадової особи), які б мали повноваження ініціювати питання щодо звільнення першого заступника міського голови, не існує.

Крім того, за висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 26 червня 2019 року у справі № 1640/3394/18, дефектні процедури прийняття адміністративного акта, як правило, тягнуть настання дефектних наслідків. Разом із тим, не кожен дефект акта робить його неправомірним. Фундаментальне порушення - це таке порушення суб`єктом владних повноважень норм права, допущення суттєвої, істотної помилки при прийнятті певного рішення, яке мало наслідком прийняття незаконного рішення. Скасування акта адміністративного органу з одних лише формальних мотивів не буде забезпечувати дотримання балансу між стабільністю та справедливістю. Відтак, не применшуючи значення необхідності дотримання встановленої законодавством процедури ухвалення того чи іншого рішення, суд вважає, що порушення такої процедури може бути підставою до скасування рішення суб`єкта владних повноважень лише за тієї умови, якщо воно вплинуло на правильність прийнятого рішення.

В контексті наведеного суд зазначає, що відсутність пропозиції міського голови щодо звільнення першого заступника не впливає на саме волевиявлення депутатів міської ради щодо такого звільнення. Іншого рішення, ніж те, яке прийняла Карлівська міська рада, вона не прийме, оскільки вже є висловленим її відношення до результатів діяльності виконавчого комітету та виконання його посадовими особами своїх службових обов`язків та її відповідний намір.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку про відсутність фактичних та правових підстав для визнання протиправним та скасування рішення сорок третьої сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року "Про звільнення першого заступника міського голови".

Таким чином, відповідна позовна вимога задоволенню не підлягає.

Надаючи оцінку іншому оскаржуваному рішенню сорок четвертої сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 19 березня 2020 року про доповнення до пункту 2 рішення сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року "Про звільнення першого заступника міського голови", суд виходить з наступного.

Зі змісту рішення сорок четвертої сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 19 березня 2020 року про доповнення пункту 2 рішення сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року "Про звільнення першого заступника міського голови" вбачається, що воно прийнято з метою приведення останнього у відповідність до вимог Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Так, вказаним рішенням доповнено пункт 2 рішення сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року "Про звільнення першого заступника міського голови" словами на підставі пункту 1 частини 1 статті 41 Кодексу законів про працю України .

Отже, рішенням сорок четвертої сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 19 березня 2020 року фактично внесено зміни до рішення сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року "Про звільнення першого заступника міського голови" шляхом доповнення його змісту нормою, яка конкретизує правову підставу звільнення позивача.

В той же час частиною десятою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в України" встановлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Цьому положенню дано офіційне тлумачення в Рішенні Конституційного Суду України від 16 квітня 2009 року № 7-рп/2009 .

Так, Конституційним Судом України в рішенні № 7-рп/2009 від 16 квітня 2009 року у справі № 1-9/2009 за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) вирішено, що в аспекті конституційного подання положення частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частин першої, десятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (з наступними змінами) стосовно права органу місцевого самоврядування скасовувати свої раніше прийняті рішення та вносити до них зміни необхідно розуміти так, що орган місцевого самоврядування має право приймати рішення, вносити до них зміни та/чи скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У мотивувальній частині вказаного рішення Конституційний Суд України зазначив, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є гарантією стабільності суспільних відносин між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення. Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Оскільки рішення сорок четвертої сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 19 березня 2020 року є актом одноразового застосування та вичерпало свою дію фактом виконання, воно не може бути змінено (шляхом доповнення) органом місцевого самоврядування після його виконання.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку про наявність підстав для визнання протиправним та скасування рішення сорок четвертої сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 19 березня 2020 року, а відтак і про задоволення позову у відповідній частині позовних вимог.

Оскільки судом не встановлено порушення трудових відносин позивача його звільненням, відсутні підстави для задоволення позовних вимог про поновлення позивача на роботі в апараті Карлівської міської ради на посаді першого заступника міського голови та про стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Отже, позов підлягає частковому задоволенню.

Оскільки позивач витрат по сплаті судового збору за подання цього позову не поніс, то відсутні підстави для розподілу судових витрат на підставі статті 139 КАС України.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ) до Карлівської міської ради (вул. Полтавський шлях, буд. 54, м. Карлівка, Карлівський район, Полтавська область, 39500, ідентифікаційний код 21046549) про визнання протиправним та скасування рішень, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення сорок четвертої сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 19 березня 2020 року Про доповнення до п.2 рішення сорок третьої позачергової сесії Карлівської міської ради сьомого скликання від 10 березня 2020 року "Про звільнення першого заступника міського голови" .

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги у порядку, встановленому статтею 297 з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення з урахуванням пункту 3 Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 29 липня 2020 року.

Суддя Н.І. Слободянюк

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.07.2020
Оприлюднено29.07.2020
Номер документу90646972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/1884/20

Ухвала від 08.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 09.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мельник-Томенко Ж.М.

Постанова від 11.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Постанова від 11.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні